Головна
- Деталі
- Перегляди: 9
🇺🇦🤝🇭🇺 За запрошенням Найдзвичайного й Поважного Посла Угорщини в Україні, пана Антала Хеізера, та за підтримки ректора Українського державного університету імені Михайла Драгоманова, доктора філософських наук, професора дійсного члена (академіка) НАПН України, члена-кореспондента НАН України Віктора Андрущенка, декана Педагогічного факультету, кандидата педагогічних наук, професора Тараса Олефіренка 3️⃣ жовтня 2️⃣0️⃣2️⃣5️⃣ року здобувачі другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності "Дошкільна освіта" Педагогічного факультету разом із завідувачем кафедри дошкільної освіти, доктором педагогічних наук, професором Ганною Цвєтковою та кандидатом педагогічних наук, доцентом кафедри дошкільної освіти Софією Довбнею від Українського державного університету імені Михайла Драгоманова долучилися до світського заходу у Посольстві Угорщини в Києві, присвяченого двом видатним жінкам, просвітителькам освіти в Угорщині та її української сучасниці - Терези Брунсвік і Софії Русової.
😌🤔 У межах заходу була представлена виставка, яка зображувала життєвий шлях і досягнення двох педагогинь, прозвучать доповіді про минуле і сьогодення дошкільної освіти двох країн.
🎙 З вітальним словом до присутніх звернувся Надзвичайний і Повноважний Посол Угорщини в Україні Антал Хеізер. Серед спікерів – наукові та педагогічні представники дошкільної освіти Угорщини, зокрема Шоваріне Кіш Еріка, Голова Національної професійної асоціації керівників дитячих садків, та освітяни України: президент НАПН України Василь Кремінь, академік Ольга Сухомлинська, директор Педагогічного музею Олександр Міхно, директор закладу освіти школа-дитячий садок І ступеня імені Софії Русової Подільського району м. Києва Людмила Синекоп, завідувач відділом дошкільної освіти Інституту педагогіки Ольга Рейпольська та ін.
🎼🎹 Особливої атмосфери минувшини додало звучання сонати для фортепіано № 24 Людвіга ван Бетховена фа-дієз мажор, op. 78, написаної у 1809 році та присвяченої графині Терезі фон Брунсвік, а також сонати для фортепіано № 14 op. 27 № 2.
🙏 Радо дякуємо організації посольства Угорщини та Педагогічного музею України за запрошення на міжнародний івент, який, приурочений вшануванню пам'ятті засновниць дошкільної освіти наших країн, обмін досвідом дошкільної педагогіки, та відбувся з нагоди Дня працівників освіти.
- Деталі
- Перегляди: 23
🤯😵💫 Ми живемо у часи, коли випробування стають частиною щоденного життя. Війна приносить тривогу, невизначеність, втому й біль. Але водночас саме зараз ми відкриваємо в собі неймовірні ресурси сили, витривалості та підтримки один одного 😊.
💪❤️🩹 За сприяння ректора Українського державного університету імені Михайла Драгоманова, доктора філософських наук, професора дійсного члена (академіка) НАПН України, члена-кореспондента НАН України Віктора АНДРУЩЕНКА, декана Педагогічного факультету, кандидата педагогічних наук, професора Тараса ОЛЕФІРЕНКА, завідувача кафедри дошкільної освіти, доктора педагогічних наук, професора Ганни ЦВЄТКОВОЇ та директора ЗДО "Вондерленд" Людмили ДІДУХ здобувачі другого (магістерського) рівня вищої освіти денної та заочної форм навчання спеціальності "Дошкільна освіта" Педагогічного факультету спільно із кандидатом педагогічних наук, доцентом кафедри дошкільної освіти Софією ДОВБНЕЮ 2️⃣ жовтня 2️⃣0️⃣2️⃣5️⃣ року організували тренінгове заняття на тему: «Cтресостійкість або як "не розсипатись" під час війни» у ЗДО "Вондерленд"🙆♀️💆♀️.
😳🤗 Це тренінгове заняття проведене з метою профілактики емоційного вигорання та неврозів у здобувачів вищої освіти за допомогою технік стресостійкості (вправ: «Чарівна скринька»📥, «Стаканчик»🥤, «Портрет стресостійкої людини»🧍," Стійкість до стресових ситуацій»💪), навчання навичок саморегуляції та самодопомоги (вправа на релаксацію «Чарівний ліс»🪄🌳🌲) , формування позитивного емоційного стану (вправ: «Позитивне мислення»😌, «Зірка удачі»⭐️) задля психологічного благополуччя.
☺️❓Підсумок тренінгового заняття полягав у тому, що майбутні здобувачі вищої освіти не тільки здійснили профілактику емоційного вигорання та неврозів, а й з'ясували, що сучасній людині в умовах воєнного стану важливо навчитись звертати увагу на позитивні моменти життя і вміти бути вдячними за них. Негативне запитання «За що?» бажано перетворювати на позитивне «Для чого?».
🙂 Ось декілька відгуків-вражень про тренінг від здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності "Дошкільна освіта":
🫶 Катерина МЕЛЬНИК:
"Особисто для мене цей тренінг став сходинкою до професійного розвитку. Я зрозуміла, що здатна не лише підготувати матеріал, а й зацікавити ним інших, організувати процес взаємодії та навчання. Водночас я побачила і моменти, які можна вдосконалити: більш чітко планувати час, урізноманітнити вправи.
Емоційно цей досвід подарував мені відчуття радості, гордості та натхнення. Я переконалася, що навчати інших – це не лише відповідальність, а й велике задоволення".
🫶 Віталіна НОВІКОВА:
"Для мене ця тема була особливо актуальна, адже інколи ми стикаємось з тривожними новинами та напруженими ситуаціями, особливо сподобались практичні вправи вони допомогли зрозуміти, як знизити рівень тривожності у стресовій ситуації, атмосфера була тепла та довірлива🙂🫶".
🫶 Ольга БЛОЖКО:
"Мені дуже сподобався сьогоднішній тренінг, тема цікава та актуальна "Стресостійкість або як не" розсипатись" під час війни", вправи просто супер, дякую садочку WONDERLAND 🤗🥰🌷".
🤝 Висловлюємо вдячність за співпрацю ЗДО "Вондерленд" та його директору Людмилі ДІДУХ! #стресостійкість_педагога
- Деталі
- Перегляди: 21
🎈💐 Колектив кафедри дошкільної освіти педагогічного факультету УДУ імені Михайла Драгоманова щиросердно вітає з Днем народження кандидата педагогічних наук, доцента кафедри дошкільної освіти Войтюк Ірину Вікторівну!!!
🌷Шановна Ірина Вікторівна!
Зичимо Вам супроводження щастя й удачі на кожному кроці!
Позитивного настрою та здійснення всіх задумів!
Кожен новий день нехай принесе Вам нові можливості для зростання і розвитку!
Великих творчих злетів та щасливих моментів у Вашому житті!
Нехай Ваше життя заграє кольорами душевної гармонії, внутрішнього світла та безмежного позитиву!
Хай близькі радують щасливими посмішками, а життя - можливостями! Дихайте на повні груди, підкорюйте нові вершини і дозволяйте собі бути щасливою!
#з_днем_народження
- Деталі
- Перегляди: 19
✨🏆 «Навіть маленький крок – це велика перемога» – саме з таким девізом працює реабілітаційний центр «Крок за кроком» у місті Києві, який за сприянням ректора Українського державного університету імені Михайла Драгоманова, доктора філософських наук, професора дійсного члена (академіка) НАПН України, члена-кореспондента НАН України Віктора АНДРУЩЕНКА, декана Педагогічного факультету, кандидата педагогічних наук, професора Тараса ОЛЕФІРЕНКА та завідувачки кафедри дошкільної освіти, докторки педагогічних наук, професорки Ганни ЦВЄТКОВОЇ відвідали здобувачі першого (бакалаврського), групи III-А, IV-А та другого (магістерського), групи I-МГДО, рівнів вищої освіти спеціальності «Дошкільна освіта» Педагогічного факультету Українського державного університету імені Михайла Драгоманова в супроводі кандидата педагогічних наук, доцента кафедри дошкільної освіти Наталії АНДРУЩЕНКО.
👣☺️ Це місце, де щодня відбуваються маленькі дива: діти з особливими освітніми потребами крок за кроком долають бар’єри, розвиваються, вчаться новому, а поряд з ними – професійні та турботливі фахівці. В реабілітаційному центрі працює психолог, фізичний терапевт, ерготерапевт, ортопед, корекційний педагог, дефектолог, масажист, іпотерапевт, каністерапевт, фахівці, які використовують новітні техніки та сучасні підходи, які допомагають дітям долати труднощі, розвивати навички, відновлювати сили та відкривати 💙💛
Особливо вразила кінна ферма та заняття з іпотерапії 🐴 – унікальної терапії, яка допомагає дітям у розвитку й реабілітації. Студенти мали змогу побачити, як проходять заняття, відчути атмосферу справжнього дива, а ще кожен відчув силу терапії особисто, спробувавши покатався верхи на коні. Це був незабутній досвід, який подарував море емоцій😃🌟та усвідомлення важливості альтернативних форм реабілітації.
😊👍 Такі зустрічі надихають і показують, що професія педагога – це не просто робота, а покликання дарувати дітям підтримку, віру й нові можливості.
Щиро дякуємо колективу центру за відкритість, теплоту й надзвичайну гостинність! 🙏
#ДошкільнаОсвіта #КрокЗаКроком #Іпотерапія #ІнклюзивнаОсвіта
#УДУіменіМихайлаДрагоманова #ПедагогічнийФакультет#КафедраДошкільноїОсвіти
Дочірні категорії
Історія кафедри
Кафедра педагогіки і психології дошкільної освіти
НПУ імені М. П. Драгоманова: історія, реалії, перспективи
Поглиблене вивчення відповідних архівних документів та результатів ретроспективного аналізу історико-педагогічних матеріалів засвідчують те, що кафедра зародилась понад століття тому і пройшла багато етапів перетворення від минулого до сьогодення.
1907–1919 р.р. – Створення та існування Фребелівського інституту дошкільної підготовки, в якому працювали видатні постаті педагогічної освіти – В. В. Зеньковський, Н. Д. Лубенець, С. Ф. Русова, І. О. Сікорський та ін.
1920 р. – Інститут увійшов до складу Київського інституту народної освіти, вже як факультет дошкільного виховання.
1930-ті роки – Факультет дошкільного виховання переведено до Харківського педагогічного інституту.
1954 р. – Факультет поновили в складі Київського державного педагогічного інституту імені О. М. Горького, спадкоємцем якого сьогодні є Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. Існуючу в складі факультету дошкільного виховання кафедру початкової і дошкільної освіти, в ті роки очолював проф. Г. З. Івашин.
1960 р. – створена кафедра дошкільної педагогіки, керівником якої стала доц. О. М. Лещенко. До її складу в різні роки увійшли викладачі: З. Н. Борисова, О. К. Грибанова, Т. І. Дмитренко, М. Ф. Дубовик, Є. Ф. Лукіна, О. П. Ткаченко та перші її випускники – С. Ф. Бєлова, Л. В. Герасимова, Н. І. Зеленко, Н. І. Мітічева Л. Я. Скиданова та інші.
1965 – 1975 р.р. кафедру очолювала доц. О. К. Грибанова. У цей період свій науковий рівень більшість викладачів кафедри – В. І. Коник, Н. П. Орланова, О. П. Янківська, Н. Ф. Яришева, підвищували навчанням в аспірантурі, по закінченню якої успішно захищали дисертації.
1975 – 1991 рр. – кафедрою дошкільної педагогіки керувала З. Н. Борисова. Її склад поповнили талановиті педагоги – Г. В. Бєлєнька, О. Л. Богініч, Н. М. Кот, І. О. Луценко, М. А. Машовець, Г. В. Сухорукова, а згодом доценти Л. В. Артемова, Е. С. Вільчковський, І. С. Дьоміна та інші.
Галузь дошкільної освіти також збагатилась відомими випускниками кафедри, педагогами і психологами (К. О. Євстаф’єва, В. Г. Захарченко, В. У. Кузьменко, Т. Ф. Кунько, С. О. Ладивір, Л. І. Уманець, Л. Ю. Якименко та ін.). Завдяки їхнім науковим доробкам, впродовж тривалого часу кафедра займала провідні позиції у галузі серед закладів вищої освіти України.
Досвід науково-педагогічних працівників кафедри дошкільної педагогіки склав підґрунтя для розвитку інновацій у дошкільній і вищій освіті, підготовки навчально-методичного забезпечення, вивчення вітчизняного і зарубіжного педагогічного досвіду тощо.
1991 – 2003 р.р. – кафедру очолювала проф. Л. В. Артемова – відомий вчений у галузі теорії та історії педагогіки, дошкільного виховання, теорії та методики професійної освіти дорослих.
2003 – 2008 р.р. – керувала діяльністю кафедри дошкільної педагогіки Інституту педагогіки і психології НПУ імені М.П. Драгоманова доц. М. А. Машовець, професійні інтереси якої пов’язані з педагогікою та психологією дошкільного дитинства та професійною підготовкою майбутнього дошкільного педагога. З 2008 року кафедра дошкільної педагогіки отримала назву кафедра теорії та історії дошкільної педагогіки.
2012 – 2015 р.р. – завідувала кафедрою теорії та історії дошкільної педагогіки доц. Н. М. Кот, яка за вагомий внесок у розвиток галузі дошкільної освіти була відзначена нагородою – знаком «Софія Русова».
За ці роки до лав кафедри приєднались досвідчені науковці: кандидат педагогічних наук, доцент Р. А. Шулигіна, кандидати психологічних наук, доценти В. М. Гальченко, С. Т. Репетій та інші.
У зв'язку з реорганізацією навчальних підрозділів НПУ імені М. П. Драгоманова в 2016 році, кафедра набула назву педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості й увійшла до складу факультету педагогіки і психології університету.
Завідувачем кафедри було призначено доктора педагогічних наук, професора Г. Г. Цвєткову, яка сьогодні спрямовує діяльність науково-педагогічного складу на вдосконалення, гармонізацію професійної підготовки майбутніх вихователів відповідно до потреб сьогодення на ґрунті постнекласичної методології шляхом створення креативно-розвивального освітнього простору в закладі вищої освіти.
Науково-педагогічний склад кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості сформований із фахівців, які мають високий науковий і практичний досвід роботи. У складі кафедри працює 11 осіб, з них: 1 доктор педагогічних наук, 8 кандидатів наук, 2 асистенти 1 лаборант.
Кафедра, керуючись новими європейськими стратегіями розвитку освіти в Україні, здійснює підготовку фахівців за освітньо-професійною програмою 012 «Дошкільна освіта», освітніми рівнями: перший (бакалаврський), другий (магістерський). Форми навчання: денна, заочна.
Стратегія розвитку кафедри
Основний стратегічний напрям – підвищення науково-педагогічної компетентності працівників до рівня, що дозволить кафедрі претендувати на роль одного з провідних осередків науково-педагогічної діяльності в галузі дошкільної освіти у межах освітнього простору України.
Принципи реалізації стратегії
Розвиток кафедри базуватиметься на принципах, що зможуть забезпечити реалізацію зазначеної стратегії:
- компетентності усіх членів кафедри, що діятимуть на засадах колегіальності, відкритості, демократичності та єдності;
- поєднання розвитку колективу та самовдосконалення кожного викладача як творчої особистості;
- креативності у формування методів та форм реалізації стратегії розвитку кафедри;
- інноваційності в підвищенні теоретичної та методичної культури працівників кафедри, основними рисами якої є взаємодія викладачів і студентів, соціокультурний діалог та захист суб’єктів професійної та освітньо-наукової діяльності.
Основні напрями діяльності (завдання)
для реалізації стратегії розвитку кафедри
- Приведення показників професійної діяльності та рівня кваліфікації кожного викладача кафедри в повну відповідність до чинних ліцензійних вимог освітньої діяльності.
- Створення системи фахового спрямованого підвищення кваліфікації викладачів кафедри.
- Запровадження відкритого, прозорого, поточного планування діяльності кафедри (навчальної, наукової, методичної та організаційної роботи).
- Формування механізмів та традиції самовдосконалення кожного викладача кафедри та умов реалізації його професійних компетентностей.
- Створення умов для започаткування кафедрою наукової школи.
- Використання Е-технологій в освітній діяльності, формування дистанційних курсів, відеолекцій, інтерактивних електронних навчальних видань тощо.
- Підтримання конкурентного статусу кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості в підготовці компетентних і конкурентоспроможних фахівців у галузі дошкільної освіти на національному ринку освітніх послуг та позиціонування НПУ імені М.П. Драгоманова і факультету педагогіки і психології як флагманів педагогічної думки.
- Підготовка наукових публікацій викладачами кафедри у зарубіжних наукових виданнях, що включені до різних наукометричних баз даних та мають індекси цитування.
- Розвиток ефективної взаємодії з українськими та зарубіжними партнерами з метою забезпечення академічної мобільності професорсько-викладацького складу кафедри та реалізації спільних проектів, грантових програм.
- Організація профорієнтаційної роботи з метою популяризації навчання за спеціальністю 012 «Дошкільна освіта», за різними освітньо-професійними програмами, рівнями на принципово нових засадах.
- Впровадження системи компетентнісного наставництва як одного з нових принципів підготовки професійного кадрового складу кафедри.
- Презентація на сайті кафедри освітніх досягнень викладачів та студентів, популяризація сучасних методів, технологій та методик навчання і викладання у вищій школі.
- Організація взаємодії з іншими освітніми закладами і науковими установами, проведення спільних засідань, семінарів, круглих столів, підготовка та видання наукової та навчально-методичної літератури.
Національне партнерство
Кафедра співпрацює із провідними науковими установами й університетами України:
- Інститут проблем виховання НАПН України
- Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України
- Інститут педагогічної освіти та освіти дорослих НАПН України
- Глухівський національний педагогічний університет імені Олександра Довженка
- Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка
- ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет»
- Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка
- Київський університет імені Бориса Грінченка
- Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя
- Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського
- Рівненський державний гуманітарний університет
- Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини
- Харківська гуманітарно-педагогічна академія та ін.
- Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
- Національна парламентська бібліотека України
- Державна науково-педагогічна бібліотека імені В. О. Сухомлинського
- Видавництва: «Академвидав», «Освіта», «Педагогічна преса» та ін.
Зарубіжне партнерство
Кафедра співпрацює із провідними науковими установами й університетами близького і далекого зарубіжжя:
- Білоруським державним педагогічним університетом імені Максима Танка;
- Казахським національним педагогічним університетом імені Абая;
- Університетом едукології Литви;
- Коледжем Південно-Східної Норвегії (The University College of Southeast Norway (USN) та ін.
Навчально-методична діяльність кафедри
Навчально-методична діяльність кафедри