👫🏫 Агов абітурієнти! 🙌👋
💰💸🎓 Річна вартість навчання на спеціальності "Дошкільна освіта" Педагогічного факультету Українського державного університету імені Михайла Драгоманова на 2025-2026 навчальний рік!

1

222222222222222222233333333333333333334
#ПФ_УДУ
#Дошкільна_освіта
#Вартість_навчання

🎊 Шановні колеги!

  📣 Кафедра дошкільної освіти Педагогічного факультету Українського державного університету імені Михайла Драгоманова  запрошує вас до публікації матеріалів у колективній монографії «Освіта в епоху парадигмальних змін: виклики, модерні практики, посттравматичне зростання» (Hameln, Німеччина).

 Прийом публікацій до монографії та супровідних матеріалів: до 3⃣0⃣ червня 2⃣0⃣2⃣5⃣ року (включно) на пошту: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

  Тематика розділів монографії:
🪅 Теорія і методика професійної освіти;
🪅 Професійна освіта (за спеціалізаціями);
🪅 Дошкільна освіта;
🪅 Початкова освіта;
🪅 Середня освіта (за предметними спеціальностями);
🪅 Спеціальна освіта;
🪅 Фізична культура і спорт;
🪅 Загальна психологія; психологія особистості;
🪅 Соціальна психологія; психологія соціальної роботи;
🪅 Педагогічна та вікова психологія.

  📬 Інформаційний лист монографії розміщено за посиланням: https://drive.google.com/file/d/1gxsQUSFIUPbWm3dNc6dm-BShHls2Zms0/view?usp=sharing

👥 Контактні особи:
🤙 Кузьменко Ірина Анатоліївна, тел. (096) 634-71-14 
🤙 Шелепко Галина Володимирівна, тел. (068) 404-83-09

моног1моног2моног3моног4моног5моног6моног7моног8моног9

 Ви маєте унікальну можливість долучитися і стати співавторами колективної монографії з метою узагальнення модерних психолого-педагогічних технологій у воєнний та повоєнний час, поширення передового досвіду та інноваційних практик посттравматичного зростання особистості та стійкості в освіті. Будемо вдячні за надіслані матеріали для публікації та поширення інформації серед наукової спільноти.

 ✅👍 У квітні 2️⃣0️⃣2️⃣5️⃣ року за підтримки декана Педагогічного факультету Українського державного університету імені Михайла Драгоманова професора Тараса Олефіренка на базі факультету організовано та успішно проведено І тур VI Всеукраїнського конкурсу наукових робіт студентської молоді. На кафедрі дошкільної освіти переможницею стала здобувачка 4️⃣ курсу першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 012 Дошкільна освіта Ковальчук Анна.

photo 2025 06 05 15 51 52

  👩‍💻👨‍💻🧘‍♀️ Підсумкову науково-практичну конференцію ІІ туру VI Всеукраїнського конкурсу наукових робіт студентської молоді на тему «Здорова дитина – здорова нація» проведено 28-30 травня 2025 року на базі Глухівського національного педагогічного університету імені Олександра Довженка в дистанційному форматі. Даний конкурс проводиться з метою підтримки та розвитку науково-дослідницьких здібностей здобувачів вищої освіти та активізації наукових пошуків у напрямку здоров’язбереження української нації в умовах війни.

photo 2025 06 04 12 48 49

  🤩👏 За ініціативи та підтримки завідувачки кафедри дошкільної освіти Педагогічного факультету Українського державного університету імені Михайла Драгоманова професорки Ганни Цвєткової, честь кафедри та факультету рідного столичного університету захищала наша переможниця здобувачка 4️⃣ курсу першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 012 Дошкільна освіта Ковальчук Анна з науковою роботою на тему: «Формування аксіологічних основ ментального здоров'я дітей середнього дошкільного віку в умовах війни», науковий керівник: кандидат психологічних наук, старший викладач кафедри дошкільної освіти Віра Корх.

photo 2025 06 04 12 48 49 2

photo 2025 06 05 15 54 09

 💔У роботі обґрунтована актуальність теми дослідження формування аксіологічних основ ментального здоровя в умовах  війни, коли атакується українське дитинство, яке є найбільш ментально вразливою категорією; розкрито поняття аксіологічних основ ментального здоровя: ціннісного ставлення до себе, свого здоровя, до інших людей, до Батьківщини, природи, праці тощо. Визначено поняття ментального здоровя як здатність почуватися щасливим та благополучним, цінувати власне самопочуття та своє життя, емоційну підтримку та турботу оточуючих людей, уміння її приймати та виявляти вдячність, виявляти стійкість до стресових умов життя, здатність допомогти собі та ближнім, усвідомлювати цінність свого власного життя та життя інших людей. Розроблено програму формування аксіологічних основ ментального здоров'я дітей середнього дошкільного віку засобом дитячої літератури, сформовано модель дослідження, подано рекомендації педагогам та батькам з проблеми дослідження.

photo 2025 06 05 15 53 36

photo 2025 06 05 15 53 36 2

 

 🏆💐 Робота Ковальчук Анни була високо оцінена журі конкурсу та отримала диплом ІІ ступеня. Щиро вітаємо з перемогою здобувачку, наукового керівника, дякуємо за підтримку, віру у студентський потенціал та мудрі настанови завідувачці кафедри дошкільної освіти Ганні Цвєтковій, доцентам Вікторії Гальченко та Софії Довбні. Нашою високою науково-педагогічною місією є розвиток освіти і науки, збереження дитинства, студентства та самозбереження в умовах війни!
#Перемога_у_Всеукраїнському_конкурсі #Здорова_дитина_здорова_нація #Вітаємо #ПФ_УДУ #Дошкільна_освіта #Кафедра_дошкільної_освіти

 🌳🦋🌼🐞🌿🖼🎨 По завершенню курсу ,,Методика ознайомлення дітей з мистецтвом,, студенти 3 курсу першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності ,,Дошкільна освіта,, Педагогічного факультету УДУ імені Михайла Драгоманова провели останнє заняття на природі. Надихаючись природою студенти створювали власну картину-афірмацію.

photo 2025 06 05 09 05 28
 Як писав В. Сухомлинський, що краса природи відіграє велику роль у вихованні... вона виховує в душі здатність відчувати, сприймати тонкощі, відтінки речей, порухи серця...

photo 2025 06 05 09 05 30

photo 2025 06 05 09 05 30 2

photo 2025 06 05 09 05 29

 👩🏻‍💼 Курс веде кандидат педагогічних, доцент кафедри дошкільної освіти Тетяна Козак.
#Методика_ознайомлення_дітей_з_мистецтвом
#Картина-афірмація
#Природа

  Фінальна пара з психології дитячої, а саме, модуля з психології дитячої творчості, завершилася ресурсуванням студентів 1⃣ курсу першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності "Дошкільна освіта" Педагогічного факультету УДУ імені Михайла Драгоманова засобом арттерапії. Вікторія Гальченко, докторка психологічних наук, доцентка провела ефективну арттехніку "Мої ресурси в дії". Внаслідок такої терапії студентки відчули приплив сил, натхнення, заспокоїлися та відчули підтримку з боку інших. Арттерапія творить дива. Нехай ці дива зреалізуються в гарних долях наших чудових студенток! Оскільки будь-який фініш по суті - старт.
#артерапія
#психологія_дитячої_творчостіАРТ3

АРТ1АРТ2

Дочірні категорії

Кафедра педагогіки і психології дошкільної освіти 

НПУ імені М. П. Драгоманова: історія, реалії, перспективи

 

 

Поглиблене вивчення відповідних архівних документів та результатів ретроспективного аналізу історико-педагогічних матеріалів засвідчують те, що кафедра зародилась понад століття тому і пройшла багато етапів перетворення від минулого до сьогодення.

1907–1919 р.р. – Створення та існування Фребелівського інституту дошкільної підготовки, в якому працювали видатні постаті педагогічної освіти – В. В. Зеньковський, Н. Д. Лубенець, С. Ф. Русова, І. О. Сікорський та ін.

1920 р. – Інститут увійшов до складу Київського інституту народної освіти, вже як факультет дошкільного виховання.

1930-ті роки – Факультет дошкільного виховання переведено до Харківського педагогічного інституту.

1954 р. – Факультет поновили в складі Київського державного педагогічного інституту імені О. М. Горького, спадкоємцем якого сьогодні є Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. Існуючу в складі факультету дошкільного виховання кафедру початкової і дошкільної освіти, в ті роки очолював проф. Г. З. Івашин.

1960 р. – створена кафедра дошкільної педагогіки, керівником якої стала доц. О. М. Лещенко. До її складу в різні роки увійшли викладачі: З. Н. Борисова, О. К. Грибанова, Т. І. Дмитренко, М. Ф. Дубовик, Є. Ф. Лукіна, О. П. Ткаченко та перші її випускники – С. Ф. Бєлова, Л. В. Герасимова, Н. І. Зеленко, Н. І. Мітічева Л. Я. Скиданова та інші.

1965 – 1975 р.р. кафедру очолювала доц. О. К. Грибанова. У цей період свій науковий рівень більшість викладачів кафедри – В. І. Коник, Н. П. Орланова, О. П. Янківська, Н. Ф. Яришева, підвищували навчанням в аспірантурі, по закінченню якої успішно захищали дисертації.

1975 – 1991 рр. – кафедрою дошкільної педагогіки керувала З. Н. Борисова. Її склад поповнили талановиті педагоги – Г. В. Бєлєнька, О. Л. Богініч, Н. М. Кот, І. О. Луценко, М. А. Машовець, Г. В. Сухорукова, а згодом доценти Л. В. Артемова, Е. С. Вільчковський, І. С. Дьоміна та інші.

Галузь дошкільної освіти також збагатилась відомими випускниками кафедри, педагогами і психологами (К. О. Євстаф’єва, В. Г. Захарченко, В. У. Кузьменко, Т. Ф. Кунько, С. О. Ладивір, Л. І. Уманець, Л. Ю. Якименко та ін.). Завдяки їхнім науковим доробкам, впродовж тривалого часу кафедра займала провідні позиції у галузі серед  закладів вищої освіти України.

Досвід науково-педагогічних працівників кафедри дошкільної педагогіки склав підґрунтя для розвитку інновацій у дошкільній і вищій освіті, підготовки навчально-методичного забезпечення, вивчення вітчизняного і зарубіжного педагогічного досвіду тощо.

1991 – 2003 р.р. – кафедру очолювала проф. Л. В. Артемова – відомий вчений у галузі теорії та історії педагогіки, дошкільного виховання, теорії та методики професійної освіти дорослих.

2003 – 2008 р.р. – керувала діяльністю кафедри дошкільної педагогіки Інституту педагогіки і психології НПУ імені М.П. Драгоманова доц. М. А. Машовець, професійні інтереси якої пов’язані з педагогікою та психологією дошкільного дитинства та професійною підготовкою майбутнього дошкільного педагога. З 2008 року кафедра дошкільної педагогіки  отримала назву кафедра теорії та історії дошкільної педагогіки. 

2012 – 2015 р.р. – завідувала кафедрою теорії та історії дошкільної педагогіки доц. Н. М. Кот, яка за вагомий внесок у розвиток галузі дошкільної освіти була відзначена нагородою – знаком «Софія Русова».

За ці роки до лав кафедри приєднались досвідчені науковці: кандидат педагогічних наук, доцент Р. А. Шулигіна, кандидати психологічних наук, доценти В. М. Гальченко, С. Т. Репетій та інші.

У зв'язку з реорганізацією навчальних підрозділів НПУ імені М. П. Драгоманова в 2016 році, кафедра набула назву педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості й увійшла до складу факультету педагогіки і психології університету.

Завідувачем кафедри було призначено доктора педагогічних наук, професора Г. Г. Цвєткову, яка сьогодні спрямовує діяльність науково-педагогічного складу на вдосконалення, гармонізацію професійної підготовки майбутніх вихователів відповідно до потреб сьогодення на ґрунті постнекласичної методології шляхом створення креативно-розвивального освітнього простору в закладі вищої освіти.

Науково-педагогічний склад кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості сформований із фахівців, які мають високий науковий і практичний досвід роботи. У складі кафедри працює 11 осіб, з них: 1 доктор педагогічних наук, 8 кандидатів наук, 2 асистенти 1 лаборант.

Кафедра, керуючись новими європейськими стратегіями розвитку освіти в Україні, здійснює підготовку фахівців за освітньо-професійною програмою 012 «Дошкільна освіта», освітніми рівнями: перший (бакалаврський), другий (магістерський). Форми навчання: денна, заочна.

Стратегія розвитку кафедри

Основний стратегічний напрям – підвищення науково-педагогічної компетентності працівників до рівня, що дозволить кафедрі претендувати на роль одного з провідних осередків науково-педагогічної діяльності в галузі дошкільної освіти у межах освітнього простору України.

Принципи реалізації стратегії

Розвиток кафедри базуватиметься на принципах, що зможуть забезпечити реалізацію зазначеної стратегії:

  • компетентності усіх членів кафедри, що діятимуть на засадах колегіальності, відкритості, демократичності та єдності;
  • поєднання розвитку колективу та самовдосконалення кожного викладача як творчої особистості;
  • креативності у формування методів та форм реалізації стратегії розвитку кафедри;
  • інноваційності в підвищенні теоретичної та методичної культури працівників кафедри, основними рисами якої є взаємодія викладачів і студентів, соціокультурний діалог та захист суб’єктів професійної та освітньо-наукової діяльності.

Основні напрями діяльності (завдання)

для реалізації стратегії розвитку кафедри

  1. Приведення показників професійної діяльності та рівня кваліфікації кожного викладача кафедри в повну відповідність до чинних ліцензійних вимог освітньої діяльності.
  2. Створення системи фахового спрямованого підвищення кваліфікації викладачів кафедри.
  3. Запровадження відкритого, прозорого, поточного планування діяльності кафедри (навчальної, наукової, методичної та організаційної роботи).
  4. Формування механізмів та традиції самовдосконалення кожного викладача кафедри та умов реалізації його професійних компетентностей.
  5. Створення умов для започаткування кафедрою наукової школи.
  6. Використання Е-технологій в освітній діяльності, формування дистанційних курсів, відеолекцій, інтерактивних електронних навчальних видань тощо.
  7. Підтримання конкурентного статусу кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості в підготовці компетентних і конкурентоспроможних фахівців у галузі дошкільної освіти на національному ринку освітніх послуг та позиціонування НПУ імені М.П. Драгоманова і факультету педагогіки і психології як флагманів педагогічної думки.
  8. Підготовка наукових публікацій викладачами кафедри у зарубіжних наукових виданнях, що включені до різних наукометричних баз даних та мають індекси цитування.
  9. Розвиток ефективної взаємодії з українськими та зарубіжними партнерами з метою забезпечення академічної мобільності професорсько-викладацького складу кафедри та реалізації спільних проектів, грантових програм.
  10. Організація профорієнтаційної роботи з метою популяризації навчання за спеціальністю 012 «Дошкільна освіта», за різними освітньо-професійними програмами, рівнями на принципово нових засадах.
  11. Впровадження системи компетентнісного наставництва як одного з нових принципів підготовки професійного кадрового складу кафедри.
  12. Презентація на сайті кафедри освітніх досягнень викладачів та студентів, популяризація сучасних методів, технологій та методик навчання і викладання у вищій школі.
  13. Організація взаємодії з іншими освітніми закладами і науковими установами, проведення спільних засідань, семінарів, круглих столів, підготовка та видання наукової та навчально-методичної літератури.

Національне партнерство

Кафедра співпрацює із провідними науковими установами й університетами України:

  • Інститут проблем виховання НАПН України
  • Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України
  • Інститут педагогічної освіти та освіти дорослих НАПН України
  • Глухівський національний педагогічний університет імені Олександра Довженка
  • Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка
  • ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет»
  • Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка
  • Київський університет імені Бориса Грінченка
  • Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя
  • Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського
  • Рівненський державний гуманітарний університет
  • Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини
  • Харківська гуманітарно-педагогічна академія та ін.
  • Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
  • Національна парламентська бібліотека України
  • Державна науково-педагогічна бібліотека імені В. О. Сухомлинського
  • Видавництва: «Академвидав», «Освіта», «Педагогічна преса» та ін.

Зарубіжне партнерство

Кафедра співпрацює із провідними науковими установами й університетами близького і далекого зарубіжжя:

  • Білоруським державним педагогічним університетом імені Максима Танка;
  • Казахським національним педагогічним університетом імені Абая;
  • Університетом едукології Литви;
  • Коледжем Південно-Східної Норвегії (The University College of Southeast Norway (USN) та ін.

Навчально-методична діяльність кафедри