Головна
- Деталі
- Перегляди: 12
👯♀️🥰🤸♂️🍲🎾 Фотозвіт першого тижня практики у закладі дошкільної освіти «Вондерленд» студентів-практикантів 4️⃣ курсу групи 4-А першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 012 Дошкільної освіти педагогічного факультету УДУ імені Михайла Драгоманова Наталії Бузинської та Владислави Павліченко.
#практика
- Деталі
- Перегляди: 13
📯🎓🔬👌📔 12 листопада 2024 року на запрошення директора Інституту проблем виховання НАПН України доктора психологічних наук професора Івана Беха, під керівництвом завідувачки кафедри дошкільної освіти докторки педагогічних наук професорки Ганни Цвєткової, у супроводі доцентки кафедри кандидатки педагогічних наук Софії Довбні та викладачки Ірини Кузьменко здобувачі першого (бакалаврського) рівня вищої освіти 1 курсу спеціальності 012 «Дошкільна освіта» Педагогічного факультету УДУ імені Михайла Драгоманова завітали на лекцію докторки педагогічних наук професорки керівниці Центру раннього розвитку дитини і дошкільної освіти Інституту проблем виховання НАПН України, Ольги Рейпольської.
Надзвичайно актуальною та глибокою була доповідь Ольги Рейпольської, представниці наукової школи Івана Беха, на тему: «Закон України ‘‘Про дошкільну освіту’’: соціальна місія та педагогічна перспектива». Слухачі ознайомились з новим Законом України «Про дошкільну освіту»: основним змістом його статей; ключовими положеннями, що визначають сучасні пріоритети дошкільної освіти; напрямами реформування цієї галузі. Науковиця детально зупинилася на основних змінах, зокрема на підходах до формування освітнього середовища, забезпечення якості освіти та розширення доступу до закладів дошкільної освіти.
Особливу увагу було приділено соціальній місії закладів дошкільної освіти, що полягає у вихованні гармонійно розвиненої, національно свідомої особистості, здатної до співпраці в суспільстві. Також було закцентовано увагу на ролі педагогів щодо впровадження нових методик, орієнтованих на індивідуальний підхід до розвитку особистості дитини, формування її емоційного інтелекту та закладання основ критичного мислення.
Доповідь викликала активну дискусію серед слухачів. Обговорювалися питання практичного застосування нових положень закону, виклики, з якими стикаються педагоги, та можливі шляхи їхнього подолання.
Учасники заходу висловили вдячність за можливість отримати детальне роз’яснення нововведень, які стануть основою для підготовки майбутніх фахівців до роботи в умовах реформованої системи дошкільної освіти.
Дякуємо декану Педагогічного факультету професору Тарасу Олефіренку, завідувачці кафедри дошкільної освіти професорці Ганні Цвєтковій, кандидатці педагогічних наук доцентці Софії Довбні, викладачці Ірині Кузьменко за долучення до цікавого наукового дискурсу.
#Закон_України
#Про_дошкільну_освіту #наука
- Деталі
- Перегляди: 12
💓🚸 Захарченко Марія, Корівник Маша, Панченко Каміла студентки 4 курсу, 4-А групи (загальний керівник практики: доцент кафедри дошкільної освіти Козак Тетяна Валентинівна; куратор: старший викладач Корх Віра Михайлівна) спеціальності "Дошкільна освіта " Педагогічного факультету Українського державного університету імені Михайла Драгоманова ділиться враженнями від проходження виробничої педагогічної практики в приватному ЗДО "Мандаринка"🍊.
Директором локації, розташованої за адресою проспект Павла Тичини, 18Б Онофрійчук Аліна, яка є чудовим керівником цього затишного закладу освіти. Вона дала нагоду ближче познайомитись з ЗДО, розповіла особливості розвитку дітей дошкільного віку. Ми отримали незабутній досвід та потужний потік енергії😊!
#вихователь #дітидошкільноговіку #практика
- Деталі
- Перегляди: 13
Всім доброго дня!
Я-Глушко Богдана, представниця студентського парламенту Педагогічного факультету👩🏻🎓.
До Дня Святого Миколая ми спільно з викладачами та студентами організовуємо благодійну акцію «Миколая закликаємо-перемогу наближаємо!».
День Святого Миколая-це свято чуда,радості та теплих емоцій.Але, на жаль, в нашій країні триває війна, яка позбавляє дітей та дорослих можливості радіти та навіть повноцінно навчатися 💔.
Саме тому,ми відкриваємо конверт в Приват-24 для збору коштів на потреби дітей з дитячих будинків міста Славʼянська та міста Чугуєва:
https://www.privat24.ua/send/dy1qx
Всі отримані кошти будуть залучені для закупівлі канцелярських матеріалів, солодощів та інших необхідних речей для малечі🧒🏼.
Давайте згадаємо свою радість дитинства,коли знаходили подарунки під подушкою від Миколая та підтримаємо маленьких українців! ❤️
Памʼятайте,що маленьких донатів не буває!
Слава Україні! Разом до перемоги! ❤️
#Благодійна_акція
- Деталі
- Перегляди: 17
☺️❤️🚸😏📯😊🥰😍 Позитив, радість, любов, доброту до дітей дошкільного віку відчувають студенти 2 курсу групи 2-ЗБ заочної форми спеціальності "Дошкільна освіта" педагогічного факультету УДУ імені Михайла Драгоманова на першому тижні практики у закладі дошкільної освіти!
👩🏻💼 Керівник практики: канд.пед.наук, ст.викладач кафедри дошкільної освіти Наталія Андрущенко.
#дошкільнаосвіта #вихователь #дітидошкільноговіку
#практика
Дочірні категорії
Історія кафедри
Кафедра педагогіки і психології дошкільної освіти
НПУ імені М. П. Драгоманова: історія, реалії, перспективи
Поглиблене вивчення відповідних архівних документів та результатів ретроспективного аналізу історико-педагогічних матеріалів засвідчують те, що кафедра зародилась понад століття тому і пройшла багато етапів перетворення від минулого до сьогодення.
1907–1919 р.р. – Створення та існування Фребелівського інституту дошкільної підготовки, в якому працювали видатні постаті педагогічної освіти – В. В. Зеньковський, Н. Д. Лубенець, С. Ф. Русова, І. О. Сікорський та ін.
1920 р. – Інститут увійшов до складу Київського інституту народної освіти, вже як факультет дошкільного виховання.
1930-ті роки – Факультет дошкільного виховання переведено до Харківського педагогічного інституту.
1954 р. – Факультет поновили в складі Київського державного педагогічного інституту імені О. М. Горького, спадкоємцем якого сьогодні є Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. Існуючу в складі факультету дошкільного виховання кафедру початкової і дошкільної освіти, в ті роки очолював проф. Г. З. Івашин.
1960 р. – створена кафедра дошкільної педагогіки, керівником якої стала доц. О. М. Лещенко. До її складу в різні роки увійшли викладачі: З. Н. Борисова, О. К. Грибанова, Т. І. Дмитренко, М. Ф. Дубовик, Є. Ф. Лукіна, О. П. Ткаченко та перші її випускники – С. Ф. Бєлова, Л. В. Герасимова, Н. І. Зеленко, Н. І. Мітічева Л. Я. Скиданова та інші.
1965 – 1975 р.р. кафедру очолювала доц. О. К. Грибанова. У цей період свій науковий рівень більшість викладачів кафедри – В. І. Коник, Н. П. Орланова, О. П. Янківська, Н. Ф. Яришева, підвищували навчанням в аспірантурі, по закінченню якої успішно захищали дисертації.
1975 – 1991 рр. – кафедрою дошкільної педагогіки керувала З. Н. Борисова. Її склад поповнили талановиті педагоги – Г. В. Бєлєнька, О. Л. Богініч, Н. М. Кот, І. О. Луценко, М. А. Машовець, Г. В. Сухорукова, а згодом доценти Л. В. Артемова, Е. С. Вільчковський, І. С. Дьоміна та інші.
Галузь дошкільної освіти також збагатилась відомими випускниками кафедри, педагогами і психологами (К. О. Євстаф’єва, В. Г. Захарченко, В. У. Кузьменко, Т. Ф. Кунько, С. О. Ладивір, Л. І. Уманець, Л. Ю. Якименко та ін.). Завдяки їхнім науковим доробкам, впродовж тривалого часу кафедра займала провідні позиції у галузі серед закладів вищої освіти України.
Досвід науково-педагогічних працівників кафедри дошкільної педагогіки склав підґрунтя для розвитку інновацій у дошкільній і вищій освіті, підготовки навчально-методичного забезпечення, вивчення вітчизняного і зарубіжного педагогічного досвіду тощо.
1991 – 2003 р.р. – кафедру очолювала проф. Л. В. Артемова – відомий вчений у галузі теорії та історії педагогіки, дошкільного виховання, теорії та методики професійної освіти дорослих.
2003 – 2008 р.р. – керувала діяльністю кафедри дошкільної педагогіки Інституту педагогіки і психології НПУ імені М.П. Драгоманова доц. М. А. Машовець, професійні інтереси якої пов’язані з педагогікою та психологією дошкільного дитинства та професійною підготовкою майбутнього дошкільного педагога. З 2008 року кафедра дошкільної педагогіки отримала назву кафедра теорії та історії дошкільної педагогіки.
2012 – 2015 р.р. – завідувала кафедрою теорії та історії дошкільної педагогіки доц. Н. М. Кот, яка за вагомий внесок у розвиток галузі дошкільної освіти була відзначена нагородою – знаком «Софія Русова».
За ці роки до лав кафедри приєднались досвідчені науковці: кандидат педагогічних наук, доцент Р. А. Шулигіна, кандидати психологічних наук, доценти В. М. Гальченко, С. Т. Репетій та інші.
У зв'язку з реорганізацією навчальних підрозділів НПУ імені М. П. Драгоманова в 2016 році, кафедра набула назву педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості й увійшла до складу факультету педагогіки і психології університету.
Завідувачем кафедри було призначено доктора педагогічних наук, професора Г. Г. Цвєткову, яка сьогодні спрямовує діяльність науково-педагогічного складу на вдосконалення, гармонізацію професійної підготовки майбутніх вихователів відповідно до потреб сьогодення на ґрунті постнекласичної методології шляхом створення креативно-розвивального освітнього простору в закладі вищої освіти.
Науково-педагогічний склад кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості сформований із фахівців, які мають високий науковий і практичний досвід роботи. У складі кафедри працює 11 осіб, з них: 1 доктор педагогічних наук, 8 кандидатів наук, 2 асистенти 1 лаборант.
Кафедра, керуючись новими європейськими стратегіями розвитку освіти в Україні, здійснює підготовку фахівців за освітньо-професійною програмою 012 «Дошкільна освіта», освітніми рівнями: перший (бакалаврський), другий (магістерський). Форми навчання: денна, заочна.
Стратегія розвитку кафедри
Основний стратегічний напрям – підвищення науково-педагогічної компетентності працівників до рівня, що дозволить кафедрі претендувати на роль одного з провідних осередків науково-педагогічної діяльності в галузі дошкільної освіти у межах освітнього простору України.
Принципи реалізації стратегії
Розвиток кафедри базуватиметься на принципах, що зможуть забезпечити реалізацію зазначеної стратегії:
- компетентності усіх членів кафедри, що діятимуть на засадах колегіальності, відкритості, демократичності та єдності;
- поєднання розвитку колективу та самовдосконалення кожного викладача як творчої особистості;
- креативності у формування методів та форм реалізації стратегії розвитку кафедри;
- інноваційності в підвищенні теоретичної та методичної культури працівників кафедри, основними рисами якої є взаємодія викладачів і студентів, соціокультурний діалог та захист суб’єктів професійної та освітньо-наукової діяльності.
Основні напрями діяльності (завдання)
для реалізації стратегії розвитку кафедри
- Приведення показників професійної діяльності та рівня кваліфікації кожного викладача кафедри в повну відповідність до чинних ліцензійних вимог освітньої діяльності.
- Створення системи фахового спрямованого підвищення кваліфікації викладачів кафедри.
- Запровадження відкритого, прозорого, поточного планування діяльності кафедри (навчальної, наукової, методичної та організаційної роботи).
- Формування механізмів та традиції самовдосконалення кожного викладача кафедри та умов реалізації його професійних компетентностей.
- Створення умов для започаткування кафедрою наукової школи.
- Використання Е-технологій в освітній діяльності, формування дистанційних курсів, відеолекцій, інтерактивних електронних навчальних видань тощо.
- Підтримання конкурентного статусу кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості в підготовці компетентних і конкурентоспроможних фахівців у галузі дошкільної освіти на національному ринку освітніх послуг та позиціонування НПУ імені М.П. Драгоманова і факультету педагогіки і психології як флагманів педагогічної думки.
- Підготовка наукових публікацій викладачами кафедри у зарубіжних наукових виданнях, що включені до різних наукометричних баз даних та мають індекси цитування.
- Розвиток ефективної взаємодії з українськими та зарубіжними партнерами з метою забезпечення академічної мобільності професорсько-викладацького складу кафедри та реалізації спільних проектів, грантових програм.
- Організація профорієнтаційної роботи з метою популяризації навчання за спеціальністю 012 «Дошкільна освіта», за різними освітньо-професійними програмами, рівнями на принципово нових засадах.
- Впровадження системи компетентнісного наставництва як одного з нових принципів підготовки професійного кадрового складу кафедри.
- Презентація на сайті кафедри освітніх досягнень викладачів та студентів, популяризація сучасних методів, технологій та методик навчання і викладання у вищій школі.
- Організація взаємодії з іншими освітніми закладами і науковими установами, проведення спільних засідань, семінарів, круглих столів, підготовка та видання наукової та навчально-методичної літератури.
Національне партнерство
Кафедра співпрацює із провідними науковими установами й університетами України:
- Інститут проблем виховання НАПН України
- Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України
- Інститут педагогічної освіти та освіти дорослих НАПН України
- Глухівський національний педагогічний університет імені Олександра Довженка
- Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка
- ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет»
- Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка
- Київський університет імені Бориса Грінченка
- Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя
- Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського
- Рівненський державний гуманітарний університет
- Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини
- Харківська гуманітарно-педагогічна академія та ін.
- Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
- Національна парламентська бібліотека України
- Державна науково-педагогічна бібліотека імені В. О. Сухомлинського
- Видавництва: «Академвидав», «Освіта», «Педагогічна преса» та ін.
Зарубіжне партнерство
Кафедра співпрацює із провідними науковими установами й університетами близького і далекого зарубіжжя:
- Білоруським державним педагогічним університетом імені Максима Танка;
- Казахським національним педагогічним університетом імені Абая;
- Університетом едукології Литви;
- Коледжем Південно-Східної Норвегії (The University College of Southeast Norway (USN) та ін.
Навчально-методична діяльність кафедри
Навчально-методична діяльність кафедри