Головна
- Деталі
- Перегляди: 61
💛👯♀️ Шановні вступники спеціальності "Дошкільна освіта" до Педагогічного факультету Українського державного університету імені Михайла Драгоманова у 2️⃣0️⃣2️⃣5️⃣ році!
🤗🎊 Кафедра дошкільної освіти на чолі із завідувачкою, докторкою педагогічних наук, професоркою Цвєтковою Ганною Георгіївною радо вітає вас та пропонує познайомитися з цьогорічними умовами вступної кампанії!
🙏✨ Хай вам щастить!
#абітурієнту
#УДУ_імені_Михайла_Драгоманова
#Педагогічний_факультет #спеціальність_Дошкільна_освіта
- Деталі
- Перегляди: 61
За підтримки декана педагогічного факультету професора Тараса Олексійовича та ініціативи завідувачки кафедри дошкільної освіти професорки Ганни Цвєткової 05.05.2025 р. відбулося урочисте засідання колективу кафедри дошкільної освіти з вручення грамот та подяк активної участі у Всеукраїнській студентській олімпіаді з дошкільної освіти здобувачам 3, 4 курсів першого (бакалаврського) та 1, 2 курсів другого (магістерського) рівня вищої освіти за спеціальністю «Дошкільна освіта» Педагогічного факультету УДУ імені Михайла Драгоманова за:
🏆🥰 зайняті призові місця:
1 місце – Буркацька Наталія, Михальчук Альона;
2 місце – Вака Анастасія, Кулеш Валентина;
3 місце – Березинець Софія, Іваненко Лілія, Чумак Анастасія .
У номінаціях:
👩👧👦 педагогічна взаємодія: Антощук Анна, Коваленко Альона, Пипко Марина;
🍭 оригінальність/творчість/креативність: Буркацька Наталія, Гудзима Ольга, Пєтухов Олексій, Франчук Марія;
🗣 культура професійного мовлення: Бузинська Наталія, Вака Анастасія, Ковальчук Анна;
📝 методична грамотність: Глушко Богдана, Ковальчук Альона;
🏆 інтелектуальний потенціал дошкільної освіти: Голошубова Анастасія, Подолян Олена.
Організатор: к.п.н., доц. Андрущенко Наталія.
Продовження урочистого засідання кафедри дошкільної освіти було присвячено нагородженню переможців та учасників І туру Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт:
🏆🥰 зайняті призові місця другого (магістерського) рівня вищої освіти:
1 місце – Воронова Анна;
2 місце – Пахомова Наталія.
🏆🥰 зайняті призові місця першого (бакалаврського) рівня вищої освіти:
1 місце – Пипко Марина;
2 місце – Ковальчук Анна;
3 місце – Крива Тетяна.
🏆☺️ за активну участь: Глушко Богдана, Гряділь Мар`яна, Левківська Катерина.
Організатор її: к.психол.н., ст. викл. Корх В.М.
❤️🔥💐 Вітаємо здобувачів з нагородами, висловлюємо вдячність за їхню стійкість, мужність, бажання вчитися і зростати особистсіно та професійно, активну життєву позицію, патріотизм і віру в краще!
Вагомих обертів у 2024-2025 навчальному році набула волонтерська діяльність студентів спеціальності «Дошкільна освіта». Впродовж І семестру здобувачами денної та заочної форм навчання було проведено благодійні акції, спрямовані на підтримку дітей прифронтових міст Слов’янська та Чугуєва, а також організовано збір ліків для поранених воїнів, які проходили реабілітацію в лікарнях в м.Києва.
🇺🇦🙏 Висловлюємо щиру подяку всім добродіям та добродійкам, які долучилися до наших доброчинних акцій. Усе це послугувало тому, що сьогодні за активну життєву позицію, високі моральні якості та організаторські здібності було відзначено подяками від декана Педагогічного факультету, професора Тараса Олефіренка старосту 3⃣ курсу денної форми навчання Богдану Глушко та випускницю 2024 року Юлію Бажанюк. Вітаємо наших активних волонтерок та зичимо, щоб вогник любові в їхньому серці ніколи не згасав та освітлював дорогу послідовникам.
Організатор: д.психол.н., доц. Гальченко В.М.
🫶 До нових зустрічей!!!
- Деталі
- Перегляди: 45
👏👩🏼💼🧒👧 Майстер-клас педагогічного супроводу дітей раннього віку та дітей середнього дошкільного віку від викладача кафедри дошкільної освіти Кузьменко Ірини Анатоліївни для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності "Дошкільна освіта"
За підтримки декана Педагогічного факультету, професора Олефіренка Тараса Олексійовича, завідувача кафедри дошкільної освіти, професора Цвєткової Ганни Георгіївни та директора закладу дошкільної освіти №6⃣5⃣9⃣ Голосіївського району міста Києва, Ващішіної Марини Леонідівни, 2⃣ травня 2⃣0⃣2⃣5⃣ року на базі закладу дошкільної освіти
№6⃣5⃣9⃣ відбулися практичні заняття здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності «Дошкільна освіта» УДУ імені Михайла Драгоманова групи ІІІ-А з дисципліни «Теорія і методика формування елементарних математичних уявлень дітей дошкільного віку». Взаємодія із дітьми раннього та середнього дошкільного віку була продемонстрована викладачем кафедри дошкільної освіти, Кузьменко Іриною Анатоліївною. До спостереження було запропоновано заняття з сенсорного розвитку для дітей раннього віку та заняття з формування елементарних математичних уявлень для дітей середнього дошкільного віку.
Вихованці закладу дошкільної освіти радо зустріли таких гостей, з цікавістю спостерігали за новими обличчями, намагалися встановити контакт, залучити студентів до своїх забав. Здобувачі, в свою чергу, мали можливість безпосередньо долучитися до проведення дидактичних ігор під час занять, від чого отримали велике задоволення. І трішки корисного досвіду.
Спостерігаючи за взаємодією викладача з дітьми, здобувачі вносили записи до щоденника спостережень, акцентуючи увагу на прийомах, застосованих під час роботи з дітьми, на манеру спілкування з дітьми, вміння утримувати їх увагу, підтримувати позитивну атмосферу та вдало застосовувати дидактичні матеріали.
По завершенню спостереження здобувачі разом з Іриною Анатоліївною провели обговорення, поділилися своїми враженнями, відзначили ефективні прийоми взаємодії з дітьми та узгодили обсяг підготовки до наступного практичного заняття. Вже на ньому студенти зможуть спробувати себе в ролі вихователя, самостійно проводячи заняття з сенсорного та логіко-математичного розвитку дітей, використовуючи на практиці знання, отримані під час вивчення курсу «Теорія і методика формування елементарних математичних уявлень дітей дошкільного віку».
#майстерклас
- Деталі
- Перегляди: 68
☺️💛🎨🧘♀Протягом двох семестрів ми разом з кандидатом психологічних наук, старшим викладачем кафедри дошкільної освіти Педагогічного факультету Українського державного університету імені Михайла Драгоманова Корх Вірою Михайлівною вивчаємо курс "Психології". В першому семестрі розглянуто психічні пізнавальні процеси: відчуття, сприйняття, увагу, пам'ять, мислення, мовлення. В другому семестрі поточного навчального року наша увага зосереджена на емоційно-ціннісній сфері особистості. Акцент зроблено на періоді дошкільного віку в контексті нашої спеціальності "Дошкільна освіта".
Сьогодні на парі з психології, ми вивчали тему "Особистість" та у зв'язку з цим розглядали творчі здібності та отримали творче завдання. Кожен із нас отримав розмальовки, кольорові олівці та фломастери . Ми поринули у творчість, розмальовуваючи не просто картинки — ми малювали свої емоції, надії, мрії про мир.
В умовах війни арт-терапія має особливе значення. Вона допомагає впоратися зі стресом, заспокоїти тривожні думки, підтримати внутрішню рівновагу. Через малюнок легше висловити те, що важко сказати словами.
На нашій парі панувала тиха, спокійна атмосфера, де кожен міг зосередитися на своїх відчуттях і відчути внутрішній ресурс.
Для нас, майбутніх вихователів, це безцінний досвід. Адже в роботі з дітьми ми теж зможемо використовувати арттерапевтичні техніки для підтримки малечі, допомагаючи їм переживати складні часи.
Навіть кілька штрихів фломастером сьогодні допомогли нам відчути себе сильнішими та внести хоч трішки спокою у свою душу. Арттерапія — це про віру в себе, у свої сили і в краще майбутнє.
Автор допису: студентка групи 1-А Даша Калєнцова
#арттерапія
- Деталі
- Перегляди: 63
👩🏻🎨🎨🧚♀🎼🏖 За підтримки декана Педагогічного факультету Українського державного університету імені Михайла Драгоманова професора Тараса Олефіренко та за ініціативи завідувачки кафедри дошкільної освіти професорки Ганни Цвєткової, у рамках місячника науки та навчальної вибіркової дисципліни «Арт-технології у роботі з дітьми дошкільного віку», у другій половині квітня 2025 року проведено відкриту лекцію з елементами тренінгу кандидатки психологічних наук, старшої викладачки Віри Корх на тему «Напрями арт-терапевтичної роботи з дітьми дошкільного віку. Практичні техніки» для здобувачів 1-4 курсів денної форми навчання спеціальності "Дошкільна освіта" в очному форматі в центральному корпусі, 340 аудиторії. Також були присутні викладачі кафедри дошкільної освіти: професор Раїса Шулигіна, доценти Вікторія Гальченко та Софія Довбня.
Лекція супроводжувалась презентацією. На початку лекції було схарактеризовано поняття арт-терапії та особливості роботи з дітьми дошкільного віку в арт-терапевтичному процесі. Розглянуто напрями арт-терапії як зцілення мистецтвом: казкотерапію (продемонстровано відео-уривок з пісенної казки Руслани Лоцман), ігрову терапію (наведено ігри для роботи з агресією та стресовими станами дітей дошкільного віку), пісочну терапію, музикотерапію, зображувальну терапію тощо.
Друга частина лекції пройшла у практично-тренінговому форматі: учасники працювали з манною крупою в контексті пісочної терапії, за методикою «Два будиночки» Олени Тараріної в контексті зображувальної терапії (психотерапевтична робота з тривогою та відновленням почуття безпеки), розфарбовували терапевтичні розмальовки з арт-терапевтичного альбому Оллі Скордіної за напрямком ізотерапії. Різні напрями арт-терапії майстерно еклектично міксувалися лекторкою: під час малювання на манці та розфарбовування розмальовок звучала класична музика Шопена та інших композиторів в контексті музикотерапії. Учасники зацікавилися та погрузилися у терапевтичний процес, була створена психологічна атмосфера, сприятлива для особистісної рефлексії, ресурсування та ментального здоров’язбереження. Психотерапевтична робота з психоемоційними станами тривоги, страху, стресу, психотравми, постравматичного стресового розладу (ПТСР) за методом арт-терапії є ефективною та актуальною не тільки з дітьми, а й з дорослими в умовах воєнного та повоєнного стану в Україні.
#арт-терапія
Дочірні категорії
Історія кафедри
Кафедра педагогіки і психології дошкільної освіти
НПУ імені М. П. Драгоманова: історія, реалії, перспективи
Поглиблене вивчення відповідних архівних документів та результатів ретроспективного аналізу історико-педагогічних матеріалів засвідчують те, що кафедра зародилась понад століття тому і пройшла багато етапів перетворення від минулого до сьогодення.
1907–1919 р.р. – Створення та існування Фребелівського інституту дошкільної підготовки, в якому працювали видатні постаті педагогічної освіти – В. В. Зеньковський, Н. Д. Лубенець, С. Ф. Русова, І. О. Сікорський та ін.
1920 р. – Інститут увійшов до складу Київського інституту народної освіти, вже як факультет дошкільного виховання.
1930-ті роки – Факультет дошкільного виховання переведено до Харківського педагогічного інституту.
1954 р. – Факультет поновили в складі Київського державного педагогічного інституту імені О. М. Горького, спадкоємцем якого сьогодні є Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. Існуючу в складі факультету дошкільного виховання кафедру початкової і дошкільної освіти, в ті роки очолював проф. Г. З. Івашин.
1960 р. – створена кафедра дошкільної педагогіки, керівником якої стала доц. О. М. Лещенко. До її складу в різні роки увійшли викладачі: З. Н. Борисова, О. К. Грибанова, Т. І. Дмитренко, М. Ф. Дубовик, Є. Ф. Лукіна, О. П. Ткаченко та перші її випускники – С. Ф. Бєлова, Л. В. Герасимова, Н. І. Зеленко, Н. І. Мітічева Л. Я. Скиданова та інші.
1965 – 1975 р.р. кафедру очолювала доц. О. К. Грибанова. У цей період свій науковий рівень більшість викладачів кафедри – В. І. Коник, Н. П. Орланова, О. П. Янківська, Н. Ф. Яришева, підвищували навчанням в аспірантурі, по закінченню якої успішно захищали дисертації.
1975 – 1991 рр. – кафедрою дошкільної педагогіки керувала З. Н. Борисова. Її склад поповнили талановиті педагоги – Г. В. Бєлєнька, О. Л. Богініч, Н. М. Кот, І. О. Луценко, М. А. Машовець, Г. В. Сухорукова, а згодом доценти Л. В. Артемова, Е. С. Вільчковський, І. С. Дьоміна та інші.
Галузь дошкільної освіти також збагатилась відомими випускниками кафедри, педагогами і психологами (К. О. Євстаф’єва, В. Г. Захарченко, В. У. Кузьменко, Т. Ф. Кунько, С. О. Ладивір, Л. І. Уманець, Л. Ю. Якименко та ін.). Завдяки їхнім науковим доробкам, впродовж тривалого часу кафедра займала провідні позиції у галузі серед закладів вищої освіти України.
Досвід науково-педагогічних працівників кафедри дошкільної педагогіки склав підґрунтя для розвитку інновацій у дошкільній і вищій освіті, підготовки навчально-методичного забезпечення, вивчення вітчизняного і зарубіжного педагогічного досвіду тощо.
1991 – 2003 р.р. – кафедру очолювала проф. Л. В. Артемова – відомий вчений у галузі теорії та історії педагогіки, дошкільного виховання, теорії та методики професійної освіти дорослих.
2003 – 2008 р.р. – керувала діяльністю кафедри дошкільної педагогіки Інституту педагогіки і психології НПУ імені М.П. Драгоманова доц. М. А. Машовець, професійні інтереси якої пов’язані з педагогікою та психологією дошкільного дитинства та професійною підготовкою майбутнього дошкільного педагога. З 2008 року кафедра дошкільної педагогіки отримала назву кафедра теорії та історії дошкільної педагогіки.
2012 – 2015 р.р. – завідувала кафедрою теорії та історії дошкільної педагогіки доц. Н. М. Кот, яка за вагомий внесок у розвиток галузі дошкільної освіти була відзначена нагородою – знаком «Софія Русова».
За ці роки до лав кафедри приєднались досвідчені науковці: кандидат педагогічних наук, доцент Р. А. Шулигіна, кандидати психологічних наук, доценти В. М. Гальченко, С. Т. Репетій та інші.
У зв'язку з реорганізацією навчальних підрозділів НПУ імені М. П. Драгоманова в 2016 році, кафедра набула назву педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості й увійшла до складу факультету педагогіки і психології університету.
Завідувачем кафедри було призначено доктора педагогічних наук, професора Г. Г. Цвєткову, яка сьогодні спрямовує діяльність науково-педагогічного складу на вдосконалення, гармонізацію професійної підготовки майбутніх вихователів відповідно до потреб сьогодення на ґрунті постнекласичної методології шляхом створення креативно-розвивального освітнього простору в закладі вищої освіти.
Науково-педагогічний склад кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості сформований із фахівців, які мають високий науковий і практичний досвід роботи. У складі кафедри працює 11 осіб, з них: 1 доктор педагогічних наук, 8 кандидатів наук, 2 асистенти 1 лаборант.
Кафедра, керуючись новими європейськими стратегіями розвитку освіти в Україні, здійснює підготовку фахівців за освітньо-професійною програмою 012 «Дошкільна освіта», освітніми рівнями: перший (бакалаврський), другий (магістерський). Форми навчання: денна, заочна.
Стратегія розвитку кафедри
Основний стратегічний напрям – підвищення науково-педагогічної компетентності працівників до рівня, що дозволить кафедрі претендувати на роль одного з провідних осередків науково-педагогічної діяльності в галузі дошкільної освіти у межах освітнього простору України.
Принципи реалізації стратегії
Розвиток кафедри базуватиметься на принципах, що зможуть забезпечити реалізацію зазначеної стратегії:
- компетентності усіх членів кафедри, що діятимуть на засадах колегіальності, відкритості, демократичності та єдності;
- поєднання розвитку колективу та самовдосконалення кожного викладача як творчої особистості;
- креативності у формування методів та форм реалізації стратегії розвитку кафедри;
- інноваційності в підвищенні теоретичної та методичної культури працівників кафедри, основними рисами якої є взаємодія викладачів і студентів, соціокультурний діалог та захист суб’єктів професійної та освітньо-наукової діяльності.
Основні напрями діяльності (завдання)
для реалізації стратегії розвитку кафедри
- Приведення показників професійної діяльності та рівня кваліфікації кожного викладача кафедри в повну відповідність до чинних ліцензійних вимог освітньої діяльності.
- Створення системи фахового спрямованого підвищення кваліфікації викладачів кафедри.
- Запровадження відкритого, прозорого, поточного планування діяльності кафедри (навчальної, наукової, методичної та організаційної роботи).
- Формування механізмів та традиції самовдосконалення кожного викладача кафедри та умов реалізації його професійних компетентностей.
- Створення умов для започаткування кафедрою наукової школи.
- Використання Е-технологій в освітній діяльності, формування дистанційних курсів, відеолекцій, інтерактивних електронних навчальних видань тощо.
- Підтримання конкурентного статусу кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості в підготовці компетентних і конкурентоспроможних фахівців у галузі дошкільної освіти на національному ринку освітніх послуг та позиціонування НПУ імені М.П. Драгоманова і факультету педагогіки і психології як флагманів педагогічної думки.
- Підготовка наукових публікацій викладачами кафедри у зарубіжних наукових виданнях, що включені до різних наукометричних баз даних та мають індекси цитування.
- Розвиток ефективної взаємодії з українськими та зарубіжними партнерами з метою забезпечення академічної мобільності професорсько-викладацького складу кафедри та реалізації спільних проектів, грантових програм.
- Організація профорієнтаційної роботи з метою популяризації навчання за спеціальністю 012 «Дошкільна освіта», за різними освітньо-професійними програмами, рівнями на принципово нових засадах.
- Впровадження системи компетентнісного наставництва як одного з нових принципів підготовки професійного кадрового складу кафедри.
- Презентація на сайті кафедри освітніх досягнень викладачів та студентів, популяризація сучасних методів, технологій та методик навчання і викладання у вищій школі.
- Організація взаємодії з іншими освітніми закладами і науковими установами, проведення спільних засідань, семінарів, круглих столів, підготовка та видання наукової та навчально-методичної літератури.
Національне партнерство
Кафедра співпрацює із провідними науковими установами й університетами України:
- Інститут проблем виховання НАПН України
- Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України
- Інститут педагогічної освіти та освіти дорослих НАПН України
- Глухівський національний педагогічний університет імені Олександра Довженка
- Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка
- ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет»
- Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка
- Київський університет імені Бориса Грінченка
- Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя
- Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського
- Рівненський державний гуманітарний університет
- Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини
- Харківська гуманітарно-педагогічна академія та ін.
- Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
- Національна парламентська бібліотека України
- Державна науково-педагогічна бібліотека імені В. О. Сухомлинського
- Видавництва: «Академвидав», «Освіта», «Педагогічна преса» та ін.
Зарубіжне партнерство
Кафедра співпрацює із провідними науковими установами й університетами близького і далекого зарубіжжя:
- Білоруським державним педагогічним університетом імені Максима Танка;
- Казахським національним педагогічним університетом імені Абая;
- Університетом едукології Литви;
- Коледжем Південно-Східної Норвегії (The University College of Southeast Norway (USN) та ін.
Навчально-методична діяльність кафедри
Навчально-методична діяльність кафедри