😉 Хей, абітурієнти‼️
 
   🎓🤗🫶🧒🏻👧🏼🪁🧸Магістрантка 2⃣ курсу Аня Лейба з групи ІІ МДШ зі спеціальності 012 Дошкільна освіта педагогічного факультету Українського державного університету імені Михайла Драгоманова запрошує вас поринути у захоплюючу подорож до дивовижного світу дитинства ВІДЕО, де дорослі та діти активно взаємодіють, грають, пізнають, експериментують, створюють, фантазують, відкривають та весело розважаються.
 
photo 2023 11 14 21 00 41
photo 2023 11 14 21 01 00
photo 2023 11 14 21 01 21
  🥰👩‍👧‍👦 Під час цієї подорожі ви познайомитеся з цікавою та унікальною професією вихователя, відчуєте справжнє диво виховання, яке відбиває те, як педагоги впливають та життя маленьких підопічних, будують основи для майбутнього, і відкривають світ дитячих фантазій та навчання.
photo 2023 11 14 21 02 02
photo 2023 11 14 21 02 21
photo 2023 11 14 21 02 45

photo 2023 11 14 21 03 24


    Але це не все‼️
  😀🙌 Ролик-подорож також пропонує велику нагоду для тих, хто мріє навчатися на цій захоплюючій спеціальності.
  💫 🤗 Заклад вищої освіти Український державний університет імені Михайла Драгоманова відкриває свої двері для майбутніх студентів, даруючи їм шанс отримати та поглибити свої знання у сфері дошкільної освіти, щоб стати висококваліфікованими вихователями та сприяти розвитку молодого покоління.
photo 2023 11 14 21 00 16
 

  💐🏆👏 Колектив кафедри дошкільної освіти педагогічного факультету УДУ імені Михайла Драгоманова щиро вітає к.п.н. доцента кафедри дошкільної освіти Козак Тетяну Валентинівну з отриманням подяки від Київського обласного територіального відділення Малої академії наук України за висококваліфікований науковий патріонат ІІ етапу Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАН України.
  🙌🌠 Зичимо й надалі Тетяні Валентинівні продуктивних професійних результатів, творчих злетів, натхнення, успіхів в подальшій роботі!

IMG 20231111 124226

 

 Одна з наших студенток стала викладачем польської мови в приватному навчальному закладі "Мандаринка"🍊🇵🇱
 Глушко Богдана,студентка 2⃣ курсу першого (бакалаврського) рівня вищої освіти денної форми спеціальності "Дошкільна освіта " Педагогічного факультету УДУ імені Михайла Драгоманова ділиться своїми набутими знаннями польської мови з дітьми.👩‍👦
 "Одного дня прийшовши на практику,я побачила в розкладі занять польську мову.Мене це дуже зацікавило,адже я ніколи раніше не бачила,щоб дошкільники вивчали саме цю іноземну мову. Я вирішила запитати про це і отримала відповідь:"Шукаємо викладача".Саме тоді в голові загорілася та сама "лампочка"💡 і я зрозуміла,-треба.
Повторення вивченого матеріалу,пошук методик викладання іноземної мови для дітей дошкільного віку,розробка карток...Якось так пройшли мої дні в очікуванні.Найтяжче-це чекати⌛️.Адже я вже так цим загорілася,що лягала спати з думками про цю роботу.І ось приходить день,коли я маю йти на перше пробне заняття,на якому був присутній методист закладу.Чи було мені страшно?🤔Хвилювання було,але я була впевнена в своїх силах,адже знала,чого саме прагну:навчити дітей.💪🏻Хоча б на цьому першому занятті я хотіла їх навчити рахувати до 10-ти польською мовою.І мені все вдалося!Наразі я здійснила свою мрію,до реалізації якої я готувалася не один день.Я безмежно вдячна викладачам,які надають мені знання з базових фахових дисциплін.Та найбільша подяка-за віру в мене та мотивацію❤️‍🩹".
399803055 854373476477359 4572756924201709197 n
 Наразі Богдана викладає польську мову у декількох групах садочку.👩🏻‍🏫Діти з цікавістю опановують матеріал,адже він розроблений в ігровій формі.А як всім відомо: діти навчаються через гру.🧸Кожного заняття на дітей чекає щось нове та цікаве.Руханка з жабкою,кубики настрою і цифра "6⃣",яка дуже "магічною" дією перетворюється на цифру "9⃣".
 Це одна з небагатьох історій,яка розповідає про те,що все лише у ваших руках.Ваші віра та прагнення приведуть до результату,якщо наполегливо працювати та йти до своєї мети💪🏻✨️.
 
Віват дошкіллю!
  👩‍👧‍👦✅ Студенти 4⃣ курсу бакалаврату спеціальності "Дошкільна освіта" педагогічного факультету Українського державного університету імені Михайла Драгоманова успішно продовжують виробничу практику.
  👥 Під супроводом керівників практики: вик. Агіляр Туклер В.В., ст.викл. Поліщук К.М., ст.вик. Клак В.О., асист. Кузьменко І.А. здобувають досвід професійної діяльності вихователя.
  🪁 🎯🧩📒 На другому тижні практики студенти вивчали особливості організації освітнього процесу в ЗДО, самостійно проводили фрагменти організації життєдіяльності дітей в першу та другу половину дня, розробляли календарне планування освітньої роботи з дітьми в ЗДО, переймали досвід роботи з дітьми у кваліфікованих вихователів.
  🌺 Натхнення та педагогічних звершень студентам-практикантам!

398468264 853253283256045 600198561733196049 n

398437725 853253326589374 5315725098571602561 n

 
Сценарій до свята Осені
(Старша група)
«Викрадачка Осені»
Ведуча: Осінь – мальовничка кожного вітає. В неї така звичка малювати полюбляє. Барвами наповнює всі ліси довкола, ой яка чудова, різнокольорова. Діти, давайте поїдемо до лісу там стільки грибів, стільки листків, стільки від Осені дарів.
Діти на паровозі їдуть далі з піснею «Вміє осінь малювати».
Зупиняються, в коло єднаються і свято починається.
Соломія: Осінь – мальовничка всіх нас запросила, малювала фарбами вона так красиво.
Сергійко: Ні, не мальовничка, вона лиш чаклунка. Магією встеле всі стежки, поглянь сюди.
Маша: Може погубила ці листки? Принеси ти кошик, підійди сюди. Діти передають паперовий кошик.
Софійка: Сонечко не гріє, а полився дощик наче із відра. Ой, яка біда!
Назарчик: Це чаклунки гра і нам не біда.
Маруся: Поки ми у колі, то захищені, це мені сказала фея уві сні.
Роман: Що за боягузи, всі стоїмо в колі.. Це лише дощі, не зашкодять ні,ні тобі, ні мені.Виступив із кола. Де не взявся грім, як загуркотів, зал аж потемнів.
На моніторі на мітлі летить дівчина у чорному вбранні.
Діти ховаються. Незнайомка наближається.
Зла чаклунка: Мама мені обіцяла щоб Осінь таки вкрала. А я поки долетіла ,усі сили надломила.
Соломія: Ти не зла, я відчуваю і тебе прошу, благаю, Осінь в нас така одна. Хай лишається вона.
Зла чаклунка сміється.
Зла чаклунка : Я хоробрість оцінила тільки ти лиш пропустила, що осінні дари як прекрасні чари. Я їх заберу і не поверну.
Сергійко: Якщо ти чаклунка, магію у доброті неси.
Всі повторюють : у доброті неси.
На моніторі пісня «Даруй добро».
Діти співають, водять хоровод.
Маша: А у це вікно Осінь заглядає, зла чаклунка ця не знає, що таємна сила нас єднає.
Софійка: Що це ти сказала, чи з місяця впала? О чаклунка, ця лиха, Осені вона справді небезпечна. Ти така сердечна та це недоречно.
Назарчик: Я все розумію, маю я надію, що це все мине і нам нестрашне.
Роман вибігає з кола прямісінько в обійми дівчини в чорному.
Він під впливами чар. Ох, цей дивний дар.
Зла чаклунка: Він тепер зі мною, буде тільки мій. Заберу з собою, ти служитель дій.
На моніторі листя кольорове темніє.
398192061 358555539942293 4616203235506959670 n
 

Дочірні категорії

Кафедра педагогіки і психології дошкільної освіти 

НПУ імені М. П. Драгоманова: історія, реалії, перспективи

 

 

Поглиблене вивчення відповідних архівних документів та результатів ретроспективного аналізу історико-педагогічних матеріалів засвідчують те, що кафедра зародилась понад століття тому і пройшла багато етапів перетворення від минулого до сьогодення.

1907–1919 р.р. – Створення та існування Фребелівського інституту дошкільної підготовки, в якому працювали видатні постаті педагогічної освіти – В. В. Зеньковський, Н. Д. Лубенець, С. Ф. Русова, І. О. Сікорський та ін.

1920 р. – Інститут увійшов до складу Київського інституту народної освіти, вже як факультет дошкільного виховання.

1930-ті роки – Факультет дошкільного виховання переведено до Харківського педагогічного інституту.

1954 р. – Факультет поновили в складі Київського державного педагогічного інституту імені О. М. Горького, спадкоємцем якого сьогодні є Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. Існуючу в складі факультету дошкільного виховання кафедру початкової і дошкільної освіти, в ті роки очолював проф. Г. З. Івашин.

1960 р. – створена кафедра дошкільної педагогіки, керівником якої стала доц. О. М. Лещенко. До її складу в різні роки увійшли викладачі: З. Н. Борисова, О. К. Грибанова, Т. І. Дмитренко, М. Ф. Дубовик, Є. Ф. Лукіна, О. П. Ткаченко та перші її випускники – С. Ф. Бєлова, Л. В. Герасимова, Н. І. Зеленко, Н. І. Мітічева Л. Я. Скиданова та інші.

1965 – 1975 р.р. кафедру очолювала доц. О. К. Грибанова. У цей період свій науковий рівень більшість викладачів кафедри – В. І. Коник, Н. П. Орланова, О. П. Янківська, Н. Ф. Яришева, підвищували навчанням в аспірантурі, по закінченню якої успішно захищали дисертації.

1975 – 1991 рр. – кафедрою дошкільної педагогіки керувала З. Н. Борисова. Її склад поповнили талановиті педагоги – Г. В. Бєлєнька, О. Л. Богініч, Н. М. Кот, І. О. Луценко, М. А. Машовець, Г. В. Сухорукова, а згодом доценти Л. В. Артемова, Е. С. Вільчковський, І. С. Дьоміна та інші.

Галузь дошкільної освіти також збагатилась відомими випускниками кафедри, педагогами і психологами (К. О. Євстаф’єва, В. Г. Захарченко, В. У. Кузьменко, Т. Ф. Кунько, С. О. Ладивір, Л. І. Уманець, Л. Ю. Якименко та ін.). Завдяки їхнім науковим доробкам, впродовж тривалого часу кафедра займала провідні позиції у галузі серед  закладів вищої освіти України.

Досвід науково-педагогічних працівників кафедри дошкільної педагогіки склав підґрунтя для розвитку інновацій у дошкільній і вищій освіті, підготовки навчально-методичного забезпечення, вивчення вітчизняного і зарубіжного педагогічного досвіду тощо.

1991 – 2003 р.р. – кафедру очолювала проф. Л. В. Артемова – відомий вчений у галузі теорії та історії педагогіки, дошкільного виховання, теорії та методики професійної освіти дорослих.

2003 – 2008 р.р. – керувала діяльністю кафедри дошкільної педагогіки Інституту педагогіки і психології НПУ імені М.П. Драгоманова доц. М. А. Машовець, професійні інтереси якої пов’язані з педагогікою та психологією дошкільного дитинства та професійною підготовкою майбутнього дошкільного педагога. З 2008 року кафедра дошкільної педагогіки  отримала назву кафедра теорії та історії дошкільної педагогіки. 

2012 – 2015 р.р. – завідувала кафедрою теорії та історії дошкільної педагогіки доц. Н. М. Кот, яка за вагомий внесок у розвиток галузі дошкільної освіти була відзначена нагородою – знаком «Софія Русова».

За ці роки до лав кафедри приєднались досвідчені науковці: кандидат педагогічних наук, доцент Р. А. Шулигіна, кандидати психологічних наук, доценти В. М. Гальченко, С. Т. Репетій та інші.

У зв'язку з реорганізацією навчальних підрозділів НПУ імені М. П. Драгоманова в 2016 році, кафедра набула назву педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості й увійшла до складу факультету педагогіки і психології університету.

Завідувачем кафедри було призначено доктора педагогічних наук, професора Г. Г. Цвєткову, яка сьогодні спрямовує діяльність науково-педагогічного складу на вдосконалення, гармонізацію професійної підготовки майбутніх вихователів відповідно до потреб сьогодення на ґрунті постнекласичної методології шляхом створення креативно-розвивального освітнього простору в закладі вищої освіти.

Науково-педагогічний склад кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості сформований із фахівців, які мають високий науковий і практичний досвід роботи. У складі кафедри працює 11 осіб, з них: 1 доктор педагогічних наук, 8 кандидатів наук, 2 асистенти 1 лаборант.

Кафедра, керуючись новими європейськими стратегіями розвитку освіти в Україні, здійснює підготовку фахівців за освітньо-професійною програмою 012 «Дошкільна освіта», освітніми рівнями: перший (бакалаврський), другий (магістерський). Форми навчання: денна, заочна.

Стратегія розвитку кафедри

Основний стратегічний напрям – підвищення науково-педагогічної компетентності працівників до рівня, що дозволить кафедрі претендувати на роль одного з провідних осередків науково-педагогічної діяльності в галузі дошкільної освіти у межах освітнього простору України.

Принципи реалізації стратегії

Розвиток кафедри базуватиметься на принципах, що зможуть забезпечити реалізацію зазначеної стратегії:

  • компетентності усіх членів кафедри, що діятимуть на засадах колегіальності, відкритості, демократичності та єдності;
  • поєднання розвитку колективу та самовдосконалення кожного викладача як творчої особистості;
  • креативності у формування методів та форм реалізації стратегії розвитку кафедри;
  • інноваційності в підвищенні теоретичної та методичної культури працівників кафедри, основними рисами якої є взаємодія викладачів і студентів, соціокультурний діалог та захист суб’єктів професійної та освітньо-наукової діяльності.

Основні напрями діяльності (завдання)

для реалізації стратегії розвитку кафедри

  1. Приведення показників професійної діяльності та рівня кваліфікації кожного викладача кафедри в повну відповідність до чинних ліцензійних вимог освітньої діяльності.
  2. Створення системи фахового спрямованого підвищення кваліфікації викладачів кафедри.
  3. Запровадження відкритого, прозорого, поточного планування діяльності кафедри (навчальної, наукової, методичної та організаційної роботи).
  4. Формування механізмів та традиції самовдосконалення кожного викладача кафедри та умов реалізації його професійних компетентностей.
  5. Створення умов для започаткування кафедрою наукової школи.
  6. Використання Е-технологій в освітній діяльності, формування дистанційних курсів, відеолекцій, інтерактивних електронних навчальних видань тощо.
  7. Підтримання конкурентного статусу кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості в підготовці компетентних і конкурентоспроможних фахівців у галузі дошкільної освіти на національному ринку освітніх послуг та позиціонування НПУ імені М.П. Драгоманова і факультету педагогіки і психології як флагманів педагогічної думки.
  8. Підготовка наукових публікацій викладачами кафедри у зарубіжних наукових виданнях, що включені до різних наукометричних баз даних та мають індекси цитування.
  9. Розвиток ефективної взаємодії з українськими та зарубіжними партнерами з метою забезпечення академічної мобільності професорсько-викладацького складу кафедри та реалізації спільних проектів, грантових програм.
  10. Організація профорієнтаційної роботи з метою популяризації навчання за спеціальністю 012 «Дошкільна освіта», за різними освітньо-професійними програмами, рівнями на принципово нових засадах.
  11. Впровадження системи компетентнісного наставництва як одного з нових принципів підготовки професійного кадрового складу кафедри.
  12. Презентація на сайті кафедри освітніх досягнень викладачів та студентів, популяризація сучасних методів, технологій та методик навчання і викладання у вищій школі.
  13. Організація взаємодії з іншими освітніми закладами і науковими установами, проведення спільних засідань, семінарів, круглих столів, підготовка та видання наукової та навчально-методичної літератури.

Національне партнерство

Кафедра співпрацює із провідними науковими установами й університетами України:

  • Інститут проблем виховання НАПН України
  • Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України
  • Інститут педагогічної освіти та освіти дорослих НАПН України
  • Глухівський національний педагогічний університет імені Олександра Довженка
  • Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка
  • ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет»
  • Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка
  • Київський університет імені Бориса Грінченка
  • Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя
  • Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського
  • Рівненський державний гуманітарний університет
  • Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини
  • Харківська гуманітарно-педагогічна академія та ін.
  • Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
  • Національна парламентська бібліотека України
  • Державна науково-педагогічна бібліотека імені В. О. Сухомлинського
  • Видавництва: «Академвидав», «Освіта», «Педагогічна преса» та ін.

Зарубіжне партнерство

Кафедра співпрацює із провідними науковими установами й університетами близького і далекого зарубіжжя:

  • Білоруським державним педагогічним університетом імені Максима Танка;
  • Казахським національним педагогічним університетом імені Абая;
  • Університетом едукології Литви;
  • Коледжем Південно-Східної Норвегії (The University College of Southeast Norway (USN) та ін.

Навчально-методична діяльність кафедри