🇺🇦🤝🌍🇪🇺 В університеті триває тиждень науки. Кожен, хто має досвід діяльності у цій сфері та певні здобутки, намагається апробувати їх на різних рівнях. Особливо актуальною з огляду на євроінтеграційний курс України є міжнародна проєктна діяльність. Керівництво університету (ректор Андрущенко В.П.) та Педагогічного факультету (декан Олефіренко Т.О.) завжди підтримують ініціативу кафедр з розроблення міжнародних проєктів. Науково-педагогічні працівники кафедри дошкільної освіти (завідувач Цвєткова Г. Г.) є активними в розробленні проєктів Erasmus + за програмою Жан Моне (координатор Барановська Л. В.).

МО1

 Проєктною пропозицією передбачено щорічне проведення тематичної міжнародної конференції. Проєктні заходи є особливими за змістом, формою, складом учасників. Для їх проведення потрібен відповідний досвід. Потенційний координатор розробленого проєкту з використання європейських студій для вдосконалення якості вищої педагогічної освіти в Україні професор Барановська Лілія Володимирівна з цією метою упродовж 5-7 травня 2025 року брала участь у VII-й Міжнародній конференції "Європейські виміри сталого розвитку", яку зорганізували науковці Національного університету харчових технологій. Цей ЗВО є лідером з отриманням грантів зазначеної вище програми (7 грантів). Досвід учених НУХТ вартий уваги. Конференція (пленарне засідання, робота секцій) відбувалась англійською мовою.  Професор Барановська Л. В. була запрошена як модератор секції "Європейські дослідження для сталого розвитку", в її роботі взяли участь 23 науковці із різних ЗВО України, Чеської Республіки, США.

 МО3

МО4

МО5

 На засіданні були актуалізовані проблеми підготовки бакалаврів, магістрів, здобувачів ступеня PhD з урахуванням концептів сталого розвитку, використання "власної" англійської мови. Участь у конференції на платформі Erasmus + сприяла набуттю відповідного досвіду: доречно готувати 2 види доповідей (вербальні та постерні), для виготовлення постерної доповіді потрібен електронний шаблон, що уніфікує вимоги і полегшує підготовку тез. Складною є активність модератора: доповідачами використовується англійська мова британського та американського варіантів, які мають вимовні й лексичні особливості, що ускладнює сприймання та комунікацію - модератор має діяти, попереджуючи виникнення когнітивного дисонансу. Робота в міжнародному науковому спектрі вимагає дотримання універсальних вимог і певних норм міжнародного протоколу та етикету, дотримання регламенту, об'єктивного та однакового ставлення модератора до промовців та їхніх меседжів. Часовий регламент теж є обов'язковим, оскільки наявні відмінності у часових поясах країн, чиї громадяни є учасниками роботи секції. Набутий досвід організації, модерації міжнародних наукових подій на платформі Еразмус + є корисним для подальшої міжнародної і наукової діяльності в УДУ імені Михайла Драгоманова. Водночас він необхідний для реалізації завдань Закону України 2024 р. про функціонування англійської мови в країні, яка офіційно визнана мовою науки, і її нині використовують понад 23% українців.
#УДУ_імені_Михайла_Драгоманова
#Педагогічний_факультет
#Кафедра_дошкільної_освіти
#Національний_університет_харчових_технологій
#проєкт #Erasmus+ #ЖанМоне #європейськідослідження #сталийрозвиток

 👏👩🏼‍💼🧒👧 Майстер-клас педагогічного супроводу дітей раннього віку та дітей середнього дошкільного віку від викладача кафедри дошкільної освіти Кузьменко Ірини Анатоліївни для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності "Дошкільна освіта"

 За підтримки декана Педагогічного факультету, професора Олефіренка Тараса Олексійовича, завідувача кафедри дошкільної освіти, професора Цвєткової Ганни Георгіївни та директора закладу дошкільної освіти №6⃣5⃣9⃣ Голосіївського району міста Києва, Ващішіної Марини Леонідівни, 2⃣ травня 2⃣0⃣2⃣5⃣ року на базі закладу дошкільної освіти
№6⃣5⃣9⃣ відбулися практичні заняття здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності «Дошкільна освіта» УДУ імені Михайла Драгоманова групи ІІІ-А з дисципліни «Теорія і методика формування елементарних математичних уявлень дітей дошкільного віку». Взаємодія із дітьми раннього та середнього дошкільного віку була продемонстрована викладачем кафедри дошкільної освіти, Кузьменко Іриною Анатоліївною. До спостереження було запропоновано заняття з сенсорного розвитку для дітей раннього віку та заняття з формування елементарних математичних уявлень для дітей середнього дошкільного віку.

ку1
  Вихованці закладу дошкільної освіти радо зустріли таких гостей, з цікавістю спостерігали за новими обличчями, намагалися встановити контакт, залучити студентів до своїх забав. Здобувачі, в свою чергу, мали можливість безпосередньо долучитися до проведення дидактичних ігор під час занять, від чого отримали велике задоволення. І трішки корисного досвіду.
  Спостерігаючи за взаємодією викладача з дітьми, здобувачі вносили записи до щоденника спостережень, акцентуючи увагу на прийомах, застосованих під час роботи з дітьми, на манеру спілкування з дітьми, вміння утримувати їх увагу, підтримувати позитивну атмосферу та вдало застосовувати дидактичні матеріали.

ку2
  По завершенню спостереження здобувачі разом з Іриною Анатоліївною провели обговорення, поділилися своїми враженнями, відзначили ефективні прийоми взаємодії з дітьми та узгодили обсяг підготовки до наступного практичного заняття. Вже на ньому студенти зможуть спробувати себе в ролі вихователя, самостійно проводячи заняття з сенсорного та логіко-математичного розвитку дітей, використовуючи на практиці знання, отримані під час вивчення курсу «Теорія і методика формування елементарних математичних уявлень дітей дошкільного віку».
#майстерклас

👩🏻‍🎨🎨🧚‍♀🎼🏖 За підтримки декана Педагогічного факультету Українського державного університету імені Михайла Драгоманова професора Тараса Олефіренко та за ініціативи завідувачки кафедри дошкільної освіти професорки Ганни Цвєткової, у рамках місячника науки та навчальної вибіркової дисципліни «Арт-технології у роботі з дітьми дошкільного віку», у другій половині квітня 2025 року проведено відкриту лекцію з елементами тренінгу кандидатки психологічних наук, старшої викладачки Віри Корх на тему «Напрями арт-терапевтичної роботи з дітьми дошкільного віку. Практичні техніки» для здобувачів 1-4 курсів денної форми навчання спеціальності "Дошкільна освіта" в очному форматі в центральному корпусі, 340 аудиторії. Також були присутні викладачі кафедри дошкільної освіти: професор Раїса Шулигіна, доценти Вікторія Гальченко та Софія Довбня.

корх1

корх 2

 Лекція супроводжувалась презентацією. На початку лекції було схарактеризовано поняття арт-терапії та особливості роботи з дітьми дошкільного віку в арт-терапевтичному процесі. Розглянуто напрями арт-терапії як зцілення мистецтвом: казкотерапію (продемонстровано відео-уривок з пісенної казки Руслани Лоцман), ігрову терапію (наведено ігри для роботи з агресією та стресовими станами дітей дошкільного віку), пісочну терапію, музикотерапію, зображувальну терапію тощо.

корх 4корх 5корх 10

корх 9
   Друга частина лекції пройшла у практично-тренінговому форматі: учасники працювали з манною крупою в контексті пісочної терапії, за методикою «Два будиночки» Олени Тараріної в контексті зображувальної терапії (психотерапевтична робота з тривогою та відновленням почуття безпеки), розфарбовували терапевтичні розмальовки з арт-терапевтичного альбому Оллі Скордіної за напрямком ізотерапії. Різні напрями арт-терапії майстерно еклектично міксувалися лекторкою: під час малювання на манці та розфарбовування розмальовок звучала класична музика Шопена та інших композиторів в контексті музикотерапії.     Учасники зацікавилися та погрузилися у терапевтичний процес, була створена психологічна атмосфера, сприятлива для особистісної рефлексії, ресурсування та ментального здоров’язбереження. Психотерапевтична робота з психоемоційними станами тривоги, страху, стресу, психотравми, постравматичного стресового розладу (ПТСР) за методом арт-терапії є ефективною та актуальною не тільки з дітьми, а й з дорослими в умовах воєнного та повоєнного стану в Україні.
#арт-терапія

 ✨✅🎓🇺🇦❗️За підтримки ректора Українського державного університету імені Михайла Драгоманова професора Віктора Андрущенка, декана Педагогічного факультету професора Тараса Олефіренка, за ініціативи завідувача кафедри дошкільної освіти професора Ганни Цвєткової, 2️⃣4️⃣ квітня 2️⃣0️⃣2️⃣5️⃣ року у святковій конференц-залі центрального корпусу Українського державного університету імені Михайла Драгоманова успішно проведено Міжнародну науково-практичну конференцію «Інноваційні освітні технології в системі неперервної освіти: від дошкільної освіти до освіти дорослих (вітчизняний і світовий досвід упровадження)» у змішаному форматі, яка об’єднала у науковому колі понад 3️⃣0️⃣0️⃣ учасників, серед яких академічна наукова спільнота, педагоги, практики, стейкхолдери, здобувачі вищої освіти.

конф1

конф2

конф3конф4

конф4
 🎊👋 З вітальним словом до учасників конференції звернулися декан Педагогічного факультету професор Тарас Олефіренко та проректор з наукової роботи університету професор Григорій Торбін, завідувач кафедри дошкільної освіти та головна натхненниця конференції – професор Ганна Цвєткова, завідувач кафедри етики та естетики, доктор філософських наук, професор, Заслужений працівник культури України Тетяна Андрущенко.
 На пленарному засіданні конференції лунали доповіді поважних гостей:
🎙Тамари Піроженко – доктора психологічних наук, професора, члена-кореспондента НАПН України, завідувача лабораторії психології дошкільника Інституту психології імені Г.С. Костюка НАПН України, про феномен психологічної стійкості дитини. На прикладі казки «Непохитний олов`яний солдатик» (Ганса Андерсена) Тамара Олександрівна продемонструвала інструментарій дослідження психологічної стійкості дитини дошкільного віку. Лабораторією психології дошкільника Інституту психології імені Г. Костюка, яку вона очолює, готується підручник з психологічної стійкості дитини;

конф7
🎙 Олени Половіної – кандидата педагогічних наук, доцента, завідувача кафедри дошкільної освіти Факультету педагогічної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка на тему «Дошкільна освіта України – від інновацій до реанімації»;

конф8
🎙 Володимира Чайки – доктора педагогічних наук, професора, в. о. завідувача кафедри освітології і педагогіки Західноукраїнського національного університету на тему «Формування інтелектуальної культури майбутніх фахівців дошкільної освіти в процесі організації педагогічних досліджень»;

конф9
🎙 Наталії Мельник – доктора педагогічних наук, доцента, професора кафедри іноземних мов і перекладу, в. о. декана факультету лінгвістики та соціальних комунікацій Державного університету «Київський авіаційний інститут», яка розкрила важливі питання інтеграції дітей дошкільного віку в ЗДО європейських країн у контексті російської агресії, зупинилась на концептуальних аспектах підготовки дошкільних педагогів;

КОНФ9
🎙 Тетяни Плачинди (доктора педагогічних наук, професора кафедри фізичної культури та спорту Національного університету «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка») про штучний інтелект у вищій освіті: виклики, можливості та віповідальне використання в гармонії з критичним мисленням;

конф11
🎙 Наталії Іванової – доктора філософських наук, доцента, декана факультету дошкільної освіти та музичного мистецтва Комунального закладу вищої освіти «Луцький педагогічний коледж» Волинської обласної Ради про націєцентрований аспект сучасної дошкільної освіти в Україні;

конф12
🎙 Девіда Лутця – доктора філософії, професора Холі Крос коледжа США про штучний інтелект, вищу освіту та філософію;
🎙 Ольги Рейпольської – доктора педагогічних наук, професора, завідувача відділу дошкільної освіти інститут педагогіки НАПН України, на тему «Український досвід інноваційної діяльності ЗДО в умовах воєнного стану»;

конф13
🎙 Ольги Рейпольської – доктора педагогічних наук, професора, завідувача відділу дошкільної освіти інститут педагогіки НАПН України, на тему «Український досвід інноваційної діяльності ЗДО в умовах воєнного стану»;

конф10

🎙 Марії-Роселані Вердеш – кандидата економічних наук, координатора педагогічної практики, викладача Університету «Константін Бранкузі», Тиргу-Джіу, Румунія, про графічні організатори та фактори, що допомагають у навчанні студентів, та інші високоповажні гості та учасники.

КОНФ 13
 👯‍♀️🎙Майстерно модерували пленарне засідання завідувачка кафедри дошкільної освіти професор Ганна Цвєткова та професор Лілія Барановська.

 🤔 🔭 Обговорення результатів конференції продовжувалось на дискусійних платформах за такими тематичними напрямами: «Національний та європейський досвід інноваційної діяльності дошкільної освіти в епоху непередбачуваності та турбулентності Всесвіту», «Психолого-педагогічний супровід дітей раннього та дошкільного віку в умовах воєнного та повоєнного станів», «Проблеми формування національної ідентичності в умовах війни», «Міжнародний та європейський контексти підготовки сучасного фахівця у вітчизняних закладах освіти», «Інклюзивні інноваційні технології в дошкільній освіті: досвід, перспективи».

конф15

конф21
 конф22

конф24

конф26конф27

 🌟😌 Конференція пройшла в насиченій пізнавально-рефлексивній атмосфері, мали місце питання від представників академічної спільноти про подальший розвиток освіти в Україні у післявоєнний час, шляхи удосконалення якості освіти на всіх рівнях; від здобувачів вищої освіти стосовно актуальних питань європейської інтеграції українських дітей в умовах війни в Україні та реінтеграції, що перейшло у жваве обговорення.
 🙏👍🤗🥰 Щиро дякуємо всім шановним гостям, партнерам кафедри дошкільної освіти, співорганізаторам наукового заходу за активну участь в Міжнародній конференції та багаторічну співпрацю, всім інституціям, учасникам, стейкхолдерам, вільним слухачам, студентству.
  Бажаємо всім нам Миру і благополуччя, особистісного й професійного зростання, успіхів на ниві освіти і науки.
 😘 До нових зустрічей!

ШАНОВНІ ДИРЕКТОРИ МЕТОДИСТИ ВИХОВАТЕЛІ Кафедра дошкільної освіти Педагогічного факультету Українського державного університе 1

Шановні колеги!

 📣❗️ Маємо честь запросити вас на Міжнародну науково-практичну конференцію «Інноваційні освітні технології в системі неперервної освіти: від дошкільної освіти до освіти дорослих (вітчизняний і світовий досвід упровадження)», яка відбудеться

  👉 24 квітня 2025 року, о 11:00

  📍в Українському державному університеті імені Михайла Драгоманова на педагогічному факультеті, кафедрі дошкільної освіти
(зала 231, вул. Пирогова, 9, м. Київ).

  🌐🔂🏫 Формат: змішаний (офлайн та онлайн).

🧑‍💻Посилання для приєднання онлайн на конференцію: https://us02web.zoom.us/j/86001959742?pwd=nnAMWvIcPw3M4bHqSg8ZZeIcMvhGKM.1

Ідентифікатор конференції: 860 0195 9742
Код доступу: 554196

💌 Чекаємо на вас у зазначений час у чудовому настрої!
✨ Обіцяємо, буде цікаво та пізнавально!