- Деталі
- Перегляди: 0
🎊 Шановні колеги!
📣 Кафедра дошкільної освіти Педагогічного факультету Українського державного університету імені Михайла Драгоманова запрошує вас до публікації матеріалів у колективній монографії «Освіта в епоху парадигмальних змін: виклики, модерні практики, посттравматичне зростання» (Hameln, Німеччина).
Прийом публікацій до монографії та супровідних матеріалів: до 30 червня 2025 року (включно) на пошту: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Тематика розділів монографії:
🪅 Теорія і методика професійної освіти;
🪅 Професійна освіта (за спеціалізаціями);
🪅 Дошкільна освіта;
🪅 Початкова освіта;
🪅 Середня освіта (за предметними спеціальностями);
🪅 Спеціальна освіта;
🪅 Фізична культура і спорт;
🪅 Загальна психологія; психологія особистості;
🪅 Соціальна психологія; психологія соціальної роботи;
🪅 Педагогічна та вікова психологія.
📬 Інформаційний лист монографії розміщено за посиланням: https://drive.google.com/file/d/1gxsQUSFIUPbWm3dNc6dm-BShHls2Zms0/view?usp=sharing
👥 Контактні особи:
🤙 Кузьменко Ірина Анатоліївна, тел. (096) 634-71-14
🤙 Шелепко Галина Володимирівна, тел. (068) 404-83-09
Ви маєте унікальну можливість долучитися і стати співавторами колективної монографії з метою узагальнення модерних психолого-педагогічних технологій у воєнний та повоєнний час, поширення передового досвіду та інноваційних практик посттравматичного зростання особистості та стійкості в освіті. Будемо вдячні за надіслані матеріали для публікації та поширення інформації серед наукової спільноти.
- Деталі
- Перегляди: 0
📯🎓 Шановні колеги!
Наукова спільнота, здобувачі вищої освіти!
🙌 Маємо за честь запросити Вас до участі в Міжнародній науково-практичній конференції «Інноваційні освітні технології в системі неперервної освіти: від дошкільної освіти до освіти дорослих (вітчизняний і світовий досвід упровадження)».
📅 Дата проведення конференції: 24.04.2025 р.
⏰ Час: 11:00.
🏣 Місце проведення конференції: Український державний університет імені Михайла Драгоманова на педагогічному факультеті, кафедрі дошкільної освіти (м. Київ, вул. Пирогова, 9).
Формат: змішаний (очно та онлайн).
Тематичні напрями роботи конференції
💡 Національний та європейський досвід інноваційної діяльності дошкільної освіти в епоху непередбачуваності та турбулентності Всесвіту.
💡 Психолого-педагогічний супровід дітей раннього та дошкільного віку в умовах воєнного та повоєнного станів.
💡 Проблеми формування національної ідентичності в умовах війни.
💡 Міжнародний та європейський контексти підготовки сучасного фахівця у вітчизняних закладах освіти.
💡 Інклюзивні інноваційні технології в дошкільній освіті: досвід, перспективи.
Для участі в роботі конференції Вам необхідно до 17.04.2025 р.:
1⃣.оформити і надіслати заявку щодо участі в конференції за зразком (додаток 1) - на електронну пошту: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
або заповнити google форму: https://forms.gle/vaPwRaz3TR7HGmtr8
чи скористатись QR-кодом (див. інформ. лист)
2⃣. надіслати текст наукової статті в електронному форматі оформленої - відповідно до вимог (додаток 2) із зазначенням напряму, на електронну пошту: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
🌐 Інформаційний лист конференції розміщено за посиланням: https://drive.google.com/file/d/1Rd6obI4yu8-U7nQxOTBaAYPQFrax-LA5/view?usp=sharing
🤙 Контактні особи:
📞 067-772-75-23 Барановська Лілія Володимирівна, професор кафедри дошкільної освіти, доктор педагогічних наук
📞 096-486-40-87 Гальченко Вікторія Миколаївна, доцент кафедри дошкільної освіти, доктор психологічних наук.
Будемо раді вашій участі у конференції!
- Деталі
- Перегляди: 11
🌟👩🏻💼💐🎊 1️⃣8️⃣ березня 2️⃣0️⃣2️⃣5️⃣ року з здобувачами вищої освіти 1️⃣-го курсу «Дошкільна освіта» Педагогічного факультету УДУ імені Михайла Драгоманова (1-А групи рівня підготовки – бакалавр), кандидатом педагогічних наук, старшим викладачем Андрущенко Наталією Вікторівною в рамках навчальної дисципліни «Наукова майстерня педагога дошкільної освіти» було проведено відкрите лекційне заняття на тему «Наукові підходи до організації інклюзивного освітнього середовища в сучасному закладі дошкільної освіти».
Від кафедри лекцію відвідали: проф. Ганна Цвєткова, проф. Раїса Шулигіна, доц. Софія Довбня, доц. Вікторія Агіляр Туклер.
🎨👍 Лекція носила науковий-проблемний характер з елементами дискусії та мала візуальне супроводження з використанням інформаційних технологій та застосування технік арт-терапії. Такий виклад матеріалу дозволяє відзначити насамперед високий рівень науково-теоретичної підготовки Наталії Андрущенко як лектора та науковця-педагога в цілому.
❓👏 Робоча атмосфера на лекційному занятті та використання діалогових форм навчання сприяли активному включенню студентів в обговорення проблемних питань. Наталія Андрущенко продемонструвала вміння «володіти» студентською аудиторією і стимулювати студентів до їх активної участі у занятті, спільного обговорення піднятих питань. Логічно і слушно виглядало прагнення лектора почути студентські коментарі з того чи іншого озвученого тематичного питання.
👫💫 Дане лекційне заняття, за формою викладу, є прикладом інтерактивної лекції, де студенти не просто слухачі, а активні учасники освітнього процесу.
😌🧘♀️ Заняття завершилося в теплій атмосфері ресурсною вправою для відновлення як здобувачів вищої освіти так і викладачів кафедри.
#відкрита_лекція
- Деталі
- Перегляди: 29
З метою привернення уваги здобувачів першого (бакалаврського) рівня спеціальності 012 «Дошкільна освіта» до необхідності розвитку критичного мислення всіх учасників освітнього процесу закладу дошкільної освіти та усвідомлення власного стилю мислення і його впливу на педагогічну діяльність, викладачкою кафедри дошкільної освіти Педагогічного факультету Українського державного університету імені Михайла Драгоманова Іриною Кузьменко було проведено тренінг на тему «Розвиток критичного мислення педагога в епоху трансформацій».
Під час вступного слова Ірина Кузьменко привітала учасників тренінгу та активізувала їх до проблеми розвитку критичного мислення як необхідної компетентності в освітньому процесі ЗДО, яка допомагає і педагогам, і їхнім вихованцям впевнено орієнтуватися в сучасному світі.
Здобувачам було запропоновано висловити свою думку щодо визначення поняття «критичне мислення». Особливу увагу викладачка приділила ролі емоційного інтелекту в розвитку критичного мислення, оскільки здатність відокремлювати емоції від раціонального аналізу сприяє більш об’єктивному сприйняттю реальності.
Під час тренінгу студентами було виконано ряд вправ для розвитку міжпівкульної взаємодії. Викладачка наголосила, що такі ці вправи можна використовувати не лише для власного розвитку, а й у роботі з дітьми старшого дошкільного віку для активізації їхньої пізнавальної діяльності, адже вони допомагають зробити освітній процес більш ефективним та сприяють формуванню основ критичного мислення у дітей дошкільного віку.
Практико орієнтованим етапом тренінгу було перевтілення учасників в експертів з метою оцінки рівня асоціативного мислення, гнучкості, креативності дітей старшого дошкільного віку шляхом перегляду коротких відео, та відгадування описаних дітьми об’єктів з категорій «Люди», «Природні явища», «Тварини», «Предмети побуту», «Відчуття». Завдання активізувало навіть найпасивніших учасників.
Наприкінці тренінгу Ірина Кузьменко запросила всіх присутніх до виплеску емоцій, отриманих протягом тренінгу, через інтерактивну вправу «Дерево вражень та побажань». Кожен мав змогу висловитись, обмінятись враженнями та поділитись почуттями в колі однодумців.
Насамкінець студенти спеціальності «Дошкільна освіта» разом виконали пісню «Я намалюю на папері щасливу дитину» (слова і музика Д. Волканова) яка стала символом віри у краще мирне майбутнє України, щасливе дитинство та відображенням головної ідеї зустрічі: кожен педагог має силу і можливість творити майбутнє, допомагаючи дітям зростати в атмосфері допитливості, усвідомленості та гармонії. І важливим чинником цього процесу є постійний саморозвиток педагога з акцентом на розвиток власного критичного мислення!
- Деталі
- Перегляди: 25
Одним з компонентів знакового заходу – засідання Ради стейкхолдерів спеціальності 012 Дошкільна освіта стало ексклюзивне проведення кандидаткою педагогічних наук, професоркою Раїсою Шулигіною тренінгу на тему «Толерантність як ціннісна основа професійної діяльності сучасного педагога», активними учасниками якого стали представники академічної спільноти, директори, педагоги, методисти, вихователі закладів дошкільної освіти різної форми власності.
Гаслом тренінгу символічно став вислів німецького ученого і публіциста Георга Ліхтенберга: «Привчи свій розум до сумніву, а серце до терпимості!»
Толерантність є важливим компонентом життєвої й професійної позиції зрілої та психічно здорової особистості, яка має свої цінності, інтереси і готової, за потребою, їх захищати, але одночасно з повагою ставитися до позицій і цінностей інших людей.
Для успішного формування толерантних установок на рівні особистості педагога-професіонала в умовах сьогоденного неспокою, важливим є не тільки передача знань про культурну приналежність, розвиток абстрактного, логічного мислення, емоційний інтелект тощо, а й практичне опрацьовування питань, пов’язаних з прагненням кожної особистості до самореалізації, рефлексії власного життєвого і професійного шляху.
Основна мета і завдання тренінгу – формування уявлення про толерантність як універсальний принцип життя людини; сприяння підвищенню мотивації учасників заходу до саморозвитку та професійного зростання; підвищення загального психологічного комфорту й ефективної міжособистісної взаємодії.
Мотивуючий початок зустрічі – «Сердечко толерантності» сприяв активізації аудиторії присутніх до виконання вправи щодо ознаки толерантності, які для кожного учасника має свій сенс.
Інформаційне повідомлення «Що таке толерантність?» представлено ведучою тренінгу через роздуми філософів про визнання толерантності загальною цінністю й компонентом миру та розуміння між релігіями, народами й різними соціальними групами. В цьому контексті доречно прозвучали слова Вольтера: «Ваша думка для мене глибоко ворожа, але за ваше право її висловити я ладен віддати своє життя» – послідовного критика фанатизму й захисника толерантності.
Використання техніки «Ланцюг толерантності» довів, що незалежно від ставлення і почуттів до людини, зокрема незнайомої, слід поважати її та бути людяним. Саме таке поводження і дії можуть робити дива. Дійсно, це спричинило неймовірне емоційне піднесення у всіх учасників тренінгу. Це прийняття й правильне розуміння різноманіття форм самовираження й способів прояву людської індивідуальності. Доказом того є думка Григорія Сковороди: «Толерантність – це мистецтво жити з іншими людьми та іншими ідеями».
Тренеркою було проведено з учасниками заходу ще кілька цікавих вправ:
- «Сніжинка» – продемонструвала своєрідні особливості кожного учасника та підкреслили їх неповторність (паперові витинанки є наочним підтвердженням). Якщо подивитися результат одне одного, то ми побачимо, що відрізняємося за певними ознаками. У кожного є щось своє, не схоже на іншого;
- вправа-демонстрація «Вплив слова і вчинку на психологічний стан людини» сприяла більш глибокому розумінню сили слова і дії на емоційний та психологічний стан людини – переживання, сумніви, роздратування, стреси тощо, це нагадування про толерантне поводження, позитивну взаємодію та спілкування в колективі. Наочний приклад впливу образливих, необдуманих меседжів, адресованих іншій людині);
- «Зім’ятий папір» – вправа, яка довела, що неймовірні зусилля для виправлення своїх помилок у сприйнятті інших не проходять безслідно. Учасники спробували дати відповідь на питання: Як легко можна забути образи або вчинки кривдника? Чи можуть безслідно пройти приниження?
Відповіді на ці запитання учасники також почули в китайській притчі «Гарна сім’я», яку прочитано ведучою тренінгу під спокійну музику. Усі учасники утвердилися в думці, що лише повага одне до одного, терпимість, дотримання паритету в прийнятті рішень, сприятимуть становленню справжнього сучасного педагога, гаслом якого має бути Любов, Терпіння і Прощення.
Наприкінці зустрічі запропонований тренеркою формат «Салют толерантності» повернув учасників до сердечок з написами ознак толерантності та сформульованих питань для осмислення: Чи залишилась ця ознака непохитною після нашої зустрічі? Можливо щось змінилось? Чи дійсно ТОЛЕРАНТНІСТЬ – є цінністю для професійної діяльності сучасного педагога?
Отже, «тренерський кейс» вправ, завдань, застосованих активних та інтерактивних методів роботи з аудиторією професоркою Раїсою Шулигіною довів учасників тренінгу до усвідомлення, що:
- часто нетолерантне ставлення до кого-небудь спровоковане відсутністю інформації. Перш ніж почати не сприймати, ненавидіти, потрібно спробувати дізнатися більше, ближче і розібратися в питанні;
- толерантність – це про повагу, прийняття і розуміння, про любов, терпіння і прощення;
- бути толерантним означає бути сильним і, найголовніше, людяним.
Закінчити доречно словами німецького поета Й. Гете: «Перед великим розумом я схиляю голову, перед великим серцем я стаю на коліна».
Щира вдячність всім активним учасникам, гостям, випускникам спеціальності «Дошкільна освіта» за плідну взаємодію та позитивну атмосферу!
Нових звершень, творчих злетів і перемог!