✅👍 У квітні 2️⃣0️⃣2️⃣5️⃣ року за підтримки декана Педагогічного факультету Українського державного університету імені Михайла Драгоманова професора Тараса Олефіренка на базі факультету організовано та успішно проведено І тур VI Всеукраїнського конкурсу наукових робіт студентської молоді. На кафедрі дошкільної освіти переможницею стала здобувачка 4️⃣ курсу першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 012 Дошкільна освіта Ковальчук Анна.

photo 2025 06 05 15 51 52

  👩‍💻👨‍💻🧘‍♀️ Підсумкову науково-практичну конференцію ІІ туру VI Всеукраїнського конкурсу наукових робіт студентської молоді на тему «Здорова дитина – здорова нація» проведено 28-30 травня 2025 року на базі Глухівського національного педагогічного університету імені Олександра Довженка в дистанційному форматі. Даний конкурс проводиться з метою підтримки та розвитку науково-дослідницьких здібностей здобувачів вищої освіти та активізації наукових пошуків у напрямку здоров’язбереження української нації в умовах війни.

photo 2025 06 04 12 48 49

  🤩👏 За ініціативи та підтримки завідувачки кафедри дошкільної освіти Педагогічного факультету Українського державного університету імені Михайла Драгоманова професорки Ганни Цвєткової, честь кафедри та факультету рідного столичного університету захищала наша переможниця здобувачка 4️⃣ курсу першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 012 Дошкільна освіта Ковальчук Анна з науковою роботою на тему: «Формування аксіологічних основ ментального здоров'я дітей середнього дошкільного віку в умовах війни», науковий керівник: кандидат психологічних наук, старший викладач кафедри дошкільної освіти Віра Корх.

photo 2025 06 04 12 48 49 2

photo 2025 06 05 15 54 09

 💔У роботі обґрунтована актуальність теми дослідження формування аксіологічних основ ментального здоровя в умовах  війни, коли атакується українське дитинство, яке є найбільш ментально вразливою категорією; розкрито поняття аксіологічних основ ментального здоровя: ціннісного ставлення до себе, свого здоровя, до інших людей, до Батьківщини, природи, праці тощо. Визначено поняття ментального здоровя як здатність почуватися щасливим та благополучним, цінувати власне самопочуття та своє життя, емоційну підтримку та турботу оточуючих людей, уміння її приймати та виявляти вдячність, виявляти стійкість до стресових умов життя, здатність допомогти собі та ближнім, усвідомлювати цінність свого власного життя та життя інших людей. Розроблено програму формування аксіологічних основ ментального здоров'я дітей середнього дошкільного віку засобом дитячої літератури, сформовано модель дослідження, подано рекомендації педагогам та батькам з проблеми дослідження.

photo 2025 06 05 15 53 36

photo 2025 06 05 15 53 36 2

 🏆💐 Робота Ковальчук Анни була високо оцінена журі конкурсу та отримала диплом ІІ ступеня. Щиро вітаємо з перемогою здобувачку, наукового керівника, дякуємо за підтримку, віру у студентський потенціал та мудрі настанови завідувачці кафедри дошкільної освіти Ганні Цвєтковій, доцентам Вікторії Гальченко та Софії Довбні. Нашою високою науково-педагогічною місією є розвиток освіти і науки, збереження дитинства, студентства та самозбереження в умовах війни!
#Перемога_у_Всеукраїнському_конкурсі #Здорова_дитина_здорова_нація #Вітаємо #ПФ_УДУ #Дошкільна_освіта #Кафедра_дошкільної_освіти

Вітаємо шановні учасники

Міжнародної науково-практичної конференції

«Інноваційні освітні технології в системі неперервної освіти:

від дошкільної освіти

до освіти дорослих (вітчизняний і світовий досвід упровадження)»!

 

 Надсилаємо вам програму, збірник наукових праць та сертифікати конференції.

     Програма конференції: https://drive.google.com/file/d/1GTx0pbRK4YB-bFUoYfhBupg_ogrod6Xs/view?usp=sharing

     Збірник наукових праць: https://drive.google.com/file/d/10lK72Kqn9qO_QOxjEXoXhuzZvzPRaahS/view?usp=sharing

 Сертифікати академічної спільноти: https://drive.google.com/drive/folders/1XF4FlOuihKb-piB9rOdFGoyzr5B9HvnX?usp=sharing  

Дорогі колеги, щиро дякуємо вам за активну участь у нашій конференції!

Залишайтеся на зв’язку, попереду ще багато цікавих подій та можливостей для спільного професійного розвитку!

Бажаємо вам мирного неба та успіхів! До наступних зустрічей!

Слава Україні!

З повагою,

колектив кафедри дошкільної освіти на чолі із завідувачем, доктором педагогічних наук,

професором Цвєтковою Ганною Георгіївною

 🇺🇦🤝🌍🇪🇺 В університеті триває тиждень науки. Кожен, хто має досвід діяльності у цій сфері та певні здобутки, намагається апробувати їх на різних рівнях. Особливо актуальною з огляду на євроінтеграційний курс України є міжнародна проєктна діяльність. Керівництво університету (ректор Андрущенко В.П.) та Педагогічного факультету (декан Олефіренко Т.О.) завжди підтримують ініціативу кафедр з розроблення міжнародних проєктів. Науково-педагогічні працівники кафедри дошкільної освіти (завідувач Цвєткова Г. Г.) є активними в розробленні проєктів Erasmus + за програмою Жан Моне (координатор Барановська Л. В.).

МО1

 Проєктною пропозицією передбачено щорічне проведення тематичної міжнародної конференції. Проєктні заходи є особливими за змістом, формою, складом учасників. Для їх проведення потрібен відповідний досвід. Потенційний координатор розробленого проєкту з використання європейських студій для вдосконалення якості вищої педагогічної освіти в Україні професор Барановська Лілія Володимирівна з цією метою упродовж 5-7 травня 2025 року брала участь у VII-й Міжнародній конференції "Європейські виміри сталого розвитку", яку зорганізували науковці Національного університету харчових технологій. Цей ЗВО є лідером з отриманням грантів зазначеної вище програми (7 грантів). Досвід учених НУХТ вартий уваги. Конференція (пленарне засідання, робота секцій) відбувалась англійською мовою.  Професор Барановська Л. В. була запрошена як модератор секції "Європейські дослідження для сталого розвитку", в її роботі взяли участь 23 науковці із різних ЗВО України, Чеської Республіки, США.

 МО3

МО4

МО5

 На засіданні були актуалізовані проблеми підготовки бакалаврів, магістрів, здобувачів ступеня PhD з урахуванням концептів сталого розвитку, використання "власної" англійської мови. Участь у конференції на платформі Erasmus + сприяла набуттю відповідного досвіду: доречно готувати 2 види доповідей (вербальні та постерні), для виготовлення постерної доповіді потрібен електронний шаблон, що уніфікує вимоги і полегшує підготовку тез. Складною є активність модератора: доповідачами використовується англійська мова британського та американського варіантів, які мають вимовні й лексичні особливості, що ускладнює сприймання та комунікацію - модератор має діяти, попереджуючи виникнення когнітивного дисонансу. Робота в міжнародному науковому спектрі вимагає дотримання універсальних вимог і певних норм міжнародного протоколу та етикету, дотримання регламенту, об'єктивного та однакового ставлення модератора до промовців та їхніх меседжів. Часовий регламент теж є обов'язковим, оскільки наявні відмінності у часових поясах країн, чиї громадяни є учасниками роботи секції. Набутий досвід організації, модерації міжнародних наукових подій на платформі Еразмус + є корисним для подальшої міжнародної і наукової діяльності в УДУ імені Михайла Драгоманова. Водночас він необхідний для реалізації завдань Закону України 2024 р. про функціонування англійської мови в країні, яка офіційно визнана мовою науки, і її нині використовують понад 23% українців.
#УДУ_імені_Михайла_Драгоманова
#Педагогічний_факультет
#Кафедра_дошкільної_освіти
#Національний_університет_харчових_технологій
#проєкт #Erasmus+ #ЖанМоне #європейськідослідження #сталийрозвиток

 👏👩🏼‍💼🧒👧 Майстер-клас педагогічного супроводу дітей раннього віку та дітей середнього дошкільного віку від викладача кафедри дошкільної освіти Кузьменко Ірини Анатоліївни для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності "Дошкільна освіта"

 За підтримки декана Педагогічного факультету, професора Олефіренка Тараса Олексійовича, завідувача кафедри дошкільної освіти, професора Цвєткової Ганни Георгіївни та директора закладу дошкільної освіти №6⃣5⃣9⃣ Голосіївського району міста Києва, Ващішіної Марини Леонідівни, 2⃣ травня 2⃣0⃣2⃣5⃣ року на базі закладу дошкільної освіти
№6⃣5⃣9⃣ відбулися практичні заняття здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності «Дошкільна освіта» УДУ імені Михайла Драгоманова групи ІІІ-А з дисципліни «Теорія і методика формування елементарних математичних уявлень дітей дошкільного віку». Взаємодія із дітьми раннього та середнього дошкільного віку була продемонстрована викладачем кафедри дошкільної освіти, Кузьменко Іриною Анатоліївною. До спостереження було запропоновано заняття з сенсорного розвитку для дітей раннього віку та заняття з формування елементарних математичних уявлень для дітей середнього дошкільного віку.

ку1
  Вихованці закладу дошкільної освіти радо зустріли таких гостей, з цікавістю спостерігали за новими обличчями, намагалися встановити контакт, залучити студентів до своїх забав. Здобувачі, в свою чергу, мали можливість безпосередньо долучитися до проведення дидактичних ігор під час занять, від чого отримали велике задоволення. І трішки корисного досвіду.
  Спостерігаючи за взаємодією викладача з дітьми, здобувачі вносили записи до щоденника спостережень, акцентуючи увагу на прийомах, застосованих під час роботи з дітьми, на манеру спілкування з дітьми, вміння утримувати їх увагу, підтримувати позитивну атмосферу та вдало застосовувати дидактичні матеріали.

ку2
  По завершенню спостереження здобувачі разом з Іриною Анатоліївною провели обговорення, поділилися своїми враженнями, відзначили ефективні прийоми взаємодії з дітьми та узгодили обсяг підготовки до наступного практичного заняття. Вже на ньому студенти зможуть спробувати себе в ролі вихователя, самостійно проводячи заняття з сенсорного та логіко-математичного розвитку дітей, використовуючи на практиці знання, отримані під час вивчення курсу «Теорія і методика формування елементарних математичних уявлень дітей дошкільного віку».
#майстерклас

👩🏻‍🎨🎨🧚‍♀🎼🏖 За підтримки декана Педагогічного факультету Українського державного університету імені Михайла Драгоманова професора Тараса Олефіренко та за ініціативи завідувачки кафедри дошкільної освіти професорки Ганни Цвєткової, у рамках місячника науки та навчальної вибіркової дисципліни «Арт-технології у роботі з дітьми дошкільного віку», у другій половині квітня 2025 року проведено відкриту лекцію з елементами тренінгу кандидатки психологічних наук, старшої викладачки Віри Корх на тему «Напрями арт-терапевтичної роботи з дітьми дошкільного віку. Практичні техніки» для здобувачів 1-4 курсів денної форми навчання спеціальності "Дошкільна освіта" в очному форматі в центральному корпусі, 340 аудиторії. Також були присутні викладачі кафедри дошкільної освіти: професор Раїса Шулигіна, доценти Вікторія Гальченко та Софія Довбня.

корх1

корх 2

 Лекція супроводжувалась презентацією. На початку лекції було схарактеризовано поняття арт-терапії та особливості роботи з дітьми дошкільного віку в арт-терапевтичному процесі. Розглянуто напрями арт-терапії як зцілення мистецтвом: казкотерапію (продемонстровано відео-уривок з пісенної казки Руслани Лоцман), ігрову терапію (наведено ігри для роботи з агресією та стресовими станами дітей дошкільного віку), пісочну терапію, музикотерапію, зображувальну терапію тощо.

корх 4корх 5корх 10

корх 9
   Друга частина лекції пройшла у практично-тренінговому форматі: учасники працювали з манною крупою в контексті пісочної терапії, за методикою «Два будиночки» Олени Тараріної в контексті зображувальної терапії (психотерапевтична робота з тривогою та відновленням почуття безпеки), розфарбовували терапевтичні розмальовки з арт-терапевтичного альбому Оллі Скордіної за напрямком ізотерапії. Різні напрями арт-терапії майстерно еклектично міксувалися лекторкою: під час малювання на манці та розфарбовування розмальовок звучала класична музика Шопена та інших композиторів в контексті музикотерапії.     Учасники зацікавилися та погрузилися у терапевтичний процес, була створена психологічна атмосфера, сприятлива для особистісної рефлексії, ресурсування та ментального здоров’язбереження. Психотерапевтична робота з психоемоційними станами тривоги, страху, стресу, психотравми, постравматичного стресового розладу (ПТСР) за методом арт-терапії є ефективною та актуальною не тільки з дітьми, а й з дорослими в умовах воєнного та повоєнного стану в Україні.
#арт-терапія