- Деталі
- Перегляди: 36
✨✅🎓🇺🇦❗️За підтримки ректора Українського державного університету імені Михайла Драгоманова професора Віктора Андрущенка, декана Педагогічного факультету професора Тараса Олефіренка, за ініціативи завідувача кафедри дошкільної освіти професора Ганни Цвєткової, 2️⃣4️⃣ квітня 2️⃣0️⃣2️⃣5️⃣ року у святковій конференц-залі центрального корпусу Українського державного університету імені Михайла Драгоманова успішно проведено Міжнародну науково-практичну конференцію «Інноваційні освітні технології в системі неперервної освіти: від дошкільної освіти до освіти дорослих (вітчизняний і світовий досвід упровадження)» у змішаному форматі, яка об’єднала у науковому колі понад 3️⃣0️⃣0️⃣ учасників, серед яких академічна наукова спільнота, педагоги, практики, стейкхолдери, здобувачі вищої освіти.
🎊👋 З вітальним словом до учасників конференції звернулися декан Педагогічного факультету професор Тарас Олефіренко та проректор з наукової роботи університету професор Григорій Торбін, завідувач кафедри дошкільної освіти та головна натхненниця конференції – професор Ганна Цвєткова, завідувач кафедри етики та естетики, доктор філософських наук, професор, Заслужений працівник культури України Тетяна Андрущенко.
На пленарному засіданні конференції лунали доповіді поважних гостей:
🎙Тамари Піроженко – доктора психологічних наук, професора, члена-кореспондента НАПН України, завідувача лабораторії психології дошкільника Інституту психології імені Г.С. Костюка НАПН України, про феномен психологічної стійкості дитини. На прикладі казки «Непохитний олов`яний солдатик» (Ганса Андерсена) Тамара Олександрівна продемонструвала інструментарій дослідження психологічної стійкості дитини дошкільного віку. Лабораторією психології дошкільника Інституту психології імені Г. Костюка, яку вона очолює, готується підручник з психологічної стійкості дитини;
🎙 Олени Половіної – кандидата педагогічних наук, доцента, завідувача кафедри дошкільної освіти Факультету педагогічної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка на тему «Дошкільна освіта України – від інновацій до реанімації»;
🎙 Володимира Чайки – доктора педагогічних наук, професора, в. о. завідувача кафедри освітології і педагогіки Західноукраїнського національного університету на тему «Формування інтелектуальної культури майбутніх фахівців дошкільної освіти в процесі організації педагогічних досліджень»;
🎙 Наталії Мельник – доктора педагогічних наук, доцента, професора кафедри іноземних мов і перекладу, в. о. декана факультету лінгвістики та соціальних комунікацій Державного університету «Київський авіаційний інститут», яка розкрила важливі питання інтеграції дітей дошкільного віку в ЗДО європейських країн у контексті російської агресії, зупинилась на концептуальних аспектах підготовки дошкільних педагогів;
🎙 Тетяни Плачинди (доктора педагогічних наук, професора кафедри фізичної культури та спорту Національного університету «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка») про штучний інтелект у вищій освіті: виклики, можливості та віповідальне використання в гармонії з критичним мисленням;
🎙 Наталії Іванової – доктора філософських наук, доцента, декана факультету дошкільної освіти та музичного мистецтва Комунального закладу вищої освіти «Луцький педагогічний коледж» Волинської обласної Ради про націєцентрований аспект сучасної дошкільної освіти в Україні;
🎙 Девіда Лутця – доктора філософії, професора Холі Крос коледжа США про штучний інтелект, вищу освіту та філософію;
🎙 Ольги Рейпольської – доктора педагогічних наук, професора, завідувача відділу дошкільної освіти інститут педагогіки НАПН України, на тему «Український досвід інноваційної діяльності ЗДО в умовах воєнного стану»;
🎙 Ольги Рейпольської – доктора педагогічних наук, професора, завідувача відділу дошкільної освіти інститут педагогіки НАПН України, на тему «Український досвід інноваційної діяльності ЗДО в умовах воєнного стану»;
🎙 Марії-Роселані Вердеш – кандидата економічних наук, координатора педагогічної практики, викладача Університету «Константін Бранкузі», Тиргу-Джіу, Румунія, про графічні організатори та фактори, що допомагають у навчанні студентів, та інші високоповажні гості та учасники.
👯♀️🎙Майстерно модерували пленарне засідання завідувачка кафедри дошкільної освіти професор Ганна Цвєткова та професор Лілія Барановська.
🤔 🔭 Обговорення результатів конференції продовжувалось на дискусійних платформах за такими тематичними напрямами: «Національний та європейський досвід інноваційної діяльності дошкільної освіти в епоху непередбачуваності та турбулентності Всесвіту», «Психолого-педагогічний супровід дітей раннього та дошкільного віку в умовах воєнного та повоєнного станів», «Проблеми формування національної ідентичності в умовах війни», «Міжнародний та європейський контексти підготовки сучасного фахівця у вітчизняних закладах освіти», «Інклюзивні інноваційні технології в дошкільній освіті: досвід, перспективи».
🌟😌 Конференція пройшла в насиченій пізнавально-рефлексивній атмосфері, мали місце питання від представників академічної спільноти про подальший розвиток освіти в Україні у післявоєнний час, шляхи удосконалення якості освіти на всіх рівнях; від здобувачів вищої освіти стосовно актуальних питань європейської інтеграції українських дітей в умовах війни в Україні та реінтеграції, що перейшло у жваве обговорення.
🙏👍🤗🥰 Щиро дякуємо всім шановним гостям, партнерам кафедри дошкільної освіти, співорганізаторам наукового заходу за активну участь в Міжнародній конференції та багаторічну співпрацю, всім інституціям, учасникам, стейкхолдерам, вільним слухачам, студентству.
Бажаємо всім нам Миру і благополуччя, особистісного й професійного зростання, успіхів на ниві освіти і науки.
😘 До нових зустрічей!
- Деталі
- Перегляди: 27
Шановні колеги!
📣❗️ Маємо честь запросити вас на Міжнародну науково-практичну конференцію «Інноваційні освітні технології в системі неперервної освіти: від дошкільної освіти до освіти дорослих (вітчизняний і світовий досвід упровадження)», яка відбудеться
👉 24 квітня 2025 року, о 11:00
📍в Українському державному університеті імені Михайла Драгоманова на педагогічному факультеті, кафедрі дошкільної освіти
(зала 231, вул. Пирогова, 9, м. Київ).
🌐🔂🏫 Формат: змішаний (офлайн та онлайн).
🧑💻Посилання для приєднання онлайн на конференцію: https://us02web.zoom.us/j/86001959742?pwd=nnAMWvIcPw3M4bHqSg8ZZeIcMvhGKM.1
Ідентифікатор конференції: 860 0195 9742
Код доступу: 554196
💌 Чекаємо на вас у зазначений час у чудовому настрої!
✨ Обіцяємо, буде цікаво та пізнавально!
- Деталі
- Перегляди: 26
За підтримки декана Педагогічного факультету Українського державного університету імені Михайла Драгоманова Тараса Олексійовича Олефіренко та ініціативи завідувачки кафедри дошкільної освіти Ганни Георгіївни Цвєткової 2⃣2⃣ квітня 2⃣0⃣2⃣5⃣ року в рамках весняного місяця науки відбулася гостьова онлайн-лекція Мілютіної Катерини Леонідівни - докторки психологічних наук, професорки кафедри психології розвитку Київського національного університету на тему «Організація безпечного простору ЗДО для інклюзивних груп дітей». Доєдналося близько 3⃣0⃣ учасників.
Спікерка розповіла про психологічні особливості дітей з особливими освітніми потребами (РАС, РДУГ, вадами зору і слуху тощо), необхідність створення для них спеціального безпечного простору із врахуванням їх особливостей поведінки (зменшення кількості стимулів, які провокують специфічну поведінку, створення конкуруючих стимулів для керування увагою дітей: мотузочка з кільцями та дзвіночками на прогулянці, винагороди-цукерки тощо). Цільову поведінку в інклюзивних дітей в мовах ЗДО слід формувати за допомогою підкріплення (харчове, цінні та бажані іграшки, мильні бульбашки тощо). Для комунікації з немовленнєвими дітьми рекомендовано використовувати мовленнєві картки (з тематичними картинками) PECS. З ними корисно проводити заняття з дітьми зі створення соціальних історій. Сенсорні кімнати для інклюзивних дітей мають бути світлими та служити не тільки для розвитку сенсорної сфери, рухового балансу, координації тощо, а й для відпочинку від надмірних соціальних контактів у групі. Навчальний процес теж має бути адаптований для інклюзивних дітей зі індивідуальними програмами розвитку (нежорстке планування занять, зміна поз та темпу занять тощо). Бажано, щоб інклюзивна група була забезпечена помічником вихователя (корекційним педагогом).
Лекція пройшла в позитивній психологічній атмосфері. Лекторка подавала інформацію як справжній практик, який знає проблему із середини та має досвід організації інклюзивного простору в психологічних центрах та ЗДО. Учасники вкінці виражали вдячність та зазначали, що було цікаво, пізнавально, доступно та з гумором подано лекційний матеріал.
Щиро дякуємо Катерині Леонідівні за чудову лекцію. Запрошуємо до подальшої співпраці. Місяць науки триває. Попереду ще на нас чекають цікаві наукові заходи від кафедри дошкільної освіти. До нових зустрічей!
Відеозапис лекції: https://drive.google.com/file/d/19yVcQBLe_tUVEslzBXcYiX6kdSei_HBs/view?usp=drivesdk
Автор допису: кандидат психологічних наук,
старший викладач кафедри дошкільної освіти
Корх Віра Михайлівна.
#гостьова_лекція
#інклюзія
#організація_безпечного_простору_ЗДО
#інклюзивні_групи_дітей
- Деталі
- Перегляди: 23
📯 Запрошуємо викладачів, здобувачів вищої освіти та стейкхолдерів на онлайн-вебінар доктора психологічних наук, професора кафедри психології розвитку Київського національного університету імені Тараса Шевченка Катерини Мілютіної у вівторок, 22 квітня, о 15 год.
♿️ Тема вебінару: "Організація безпечного простору ЗДО для інклюзивних груп дітей".
🔸Приєднання за посиланням: https://meet.google.com/tuy-zgor-xbp
#вебінар
#інклюзія
#організація_безпечного_простору_ЗДО
#інклюзивні_групи_дітей
- Деталі
- Перегляди: 437
З метою привернення уваги здобувачів першого (бакалаврського) рівня спеціальності 012 «Дошкільна освіта» до необхідності розвитку критичного мислення всіх учасників освітнього процесу закладу дошкільної освіти та усвідомлення власного стилю мислення і його впливу на педагогічну діяльність, викладачкою кафедри дошкільної освіти Педагогічного факультету Українського державного університету імені Михайла Драгоманова Іриною Кузьменко було проведено тренінг на тему «Розвиток критичного мислення педагога в епоху трансформацій».
Під час вступного слова Ірина Кузьменко привітала учасників тренінгу та активізувала їх до проблеми розвитку критичного мислення як необхідної компетентності в освітньому процесі ЗДО, яка допомагає і педагогам, і їхнім вихованцям впевнено орієнтуватися в сучасному світі.
Здобувачам було запропоновано висловити свою думку щодо визначення поняття «критичне мислення». Особливу увагу викладачка приділила ролі емоційного інтелекту в розвитку критичного мислення, оскільки здатність відокремлювати емоції від раціонального аналізу сприяє більш об’єктивному сприйняттю реальності.
Під час тренінгу студентами було виконано ряд вправ для розвитку міжпівкульної взаємодії. Викладачка наголосила, що такі ці вправи можна використовувати не лише для власного розвитку, а й у роботі з дітьми старшого дошкільного віку для активізації їхньої пізнавальної діяльності, адже вони допомагають зробити освітній процес більш ефективним та сприяють формуванню основ критичного мислення у дітей дошкільного віку.
Практико орієнтованим етапом тренінгу було перевтілення учасників в експертів з метою оцінки рівня асоціативного мислення, гнучкості, креативності дітей старшого дошкільного віку шляхом перегляду коротких відео, та відгадування описаних дітьми об’єктів з категорій «Люди», «Природні явища», «Тварини», «Предмети побуту», «Відчуття». Завдання активізувало навіть найпасивніших учасників.
Наприкінці тренінгу Ірина Кузьменко запросила всіх присутніх до виплеску емоцій, отриманих протягом тренінгу, через інтерактивну вправу «Дерево вражень та побажань». Кожен мав змогу висловитись, обмінятись враженнями та поділитись почуттями в колі однодумців.
Насамкінець студенти спеціальності «Дошкільна освіта» разом виконали пісню «Я намалюю на папері щасливу дитину» (слова і музика Д. Волканова) яка стала символом віри у краще мирне майбутнє України, щасливе дитинство та відображенням головної ідеї зустрічі: кожен педагог має силу і можливість творити майбутнє, допомагаючи дітям зростати в атмосфері допитливості, усвідомленості та гармонії. І важливим чинником цього процесу є постійний саморозвиток педагога з акцентом на розвиток власного критичного мислення!