"Хоч ми ще зовсім молоді студенти, але вже готові підкорити дошкільні континенти!" ⛰🧗‍♀🌟
  💬 Саме цією цитатою можна описати завершення третього тижня практики студентами 2⃣ курсу бакалаврату спеціальності "Дошкільна освіта " педагогічного факультету Українського державного університету імені Михайла Драгоманова.🇺🇦
398496983 852729596641747 2839135588606936776 n
 
  👥💐 Під чітким наставництвом керівників навчальної педагогічної практики: доц.і куратора Вікторії Вільямівни Агіляр-Туклер, доц.Козак Тетяни Валентинівни, асист.Кузьменко Ірини Анатоліївни, ст.викл.Поліщук Катерини Миколаївни студенти сумлінно виконували завдання третього модуля практики, як-от:
📝⁉️ підготовка до проведення бліц-інтерв'ю з батьками щодо важливості
сім'ї у розвитку дитини;
👧🏼🧒🏻👶 спостереження за активністю дітей,а саме-ранковим колом;
👨‍👩‍👧‍👦 🏡 вивчення особливостей взаємодії ЗДО з сім'ями,як учасниками
освітнього процесу.
 
   Чи виникали у студентів питання та складнощі❓
Так, адже спілкування
з батьками та з'ясування взаємодії ЗДО з сім'ями є важливим складником у вихованні дитини та часом складним процесом, який вимагає належної підготовки та відповідальності. 👯‍♀🎓 Але завдяки інформативним настановчим конференціям з науковими керівниками
практики-студентам вдалося з'ясувати такі складні моменти.
398546964 852729659975074 9210765388557131179 n
   Який цікавий досвід отримати студенти❓
🌈 Тиждень був дуже насиченим та продуктивним.Студенти активно допомагали вихователям,а іноді і повністю занурювалися у виховательську діяльність!
🍁 Брали участь у підготовці до "Свята осені" у садочку (вчили з дітьми пісні і повторювали вірші) та зустрічали батьків вже безпосередньо на святі.
Уявіть, як це не просто для ще зовсім молодих студентів 2⃣-го курсу. Але і з цим вони успішно впоралися.
💐Студенти знову дякують викладачам, які надали теоретичні знання та методики для проходження практики з таких предметів, як: дитяча психологія, педагогіка, дошкільна педагогіка, історія дошкільної педагогіки, теорія і методика фізичного виховання, культура фахового мовлення та багато інших.
🥰👏 Деякі студенти дуже добре себе проявили та отримують схвалення віднаукових керівників, дирекції ЗДО та працівників з 🔟-річним стажем! Це є не аби якими досягненнями та надзвичайно мотивує студентів
працювати.Заради дітей.Заради майбутнього.Заради України!🇺🇦
 
✍🌻 Авторка статті-студентка 2⃣ курсу Глушко Богдана.
   "Хоч ми ще зовсім молоді студенти, але вже готові підкорити дошкільні континенти!" ⛰🧗‍♀🌟
  💬 Саме цією цитатою можна описати завершення третього тижня практики студентами 2⃣ курсу бакалаврату спеціальності "Дошкільна освіта " педагогічного факультету Українського державного університету імені Михайла Драгоманова.🇺🇦
398496983 852729596641747 2839135588606936776 n
 
  👥💐 Під чітким наставництвом керівників навчальної педагогічної практики: доц.і куратора Вікторії Вільямівни Агіляр-Туклер, доц.Козак Тетяни Валентинівни, асист.Кузьменко Ірини Анатоліївни, ст.викл.Поліщук Катерини Миколаївни студенти сумлінно виконували завдання третього модуля практики, як-от:
📝⁉️ підготовка до проведення бліц-інтерв'ю з батьками щодо важливості
сім'ї у розвитку дитини;
👧🏼🧒🏻👶 спостереження за активністю дітей,а саме-ранковим колом;
👨‍👩‍👧‍👦 🏡 вивчення особливостей взаємодії ЗДО з сім'ями,як учасниками
освітнього процесу.
 
   Чи виникали у студентів питання та складнощі❓
Так, адже спілкування
з батьками та з'ясування взаємодії ЗДО з сім'ями є важливим складником у вихованні дитини та часом складним процесом, який вимагає належної підготовки та відповідальності. 👯‍♀🎓 Але завдяки інформативним настановчим конференціям з науковими керівниками
практики-студентам вдалося з'ясувати такі складні моменти.
398546964 852729659975074 9210765388557131179 n
   Який цікавий досвід отримати студенти❓
🌈 Тиждень був дуже насиченим та продуктивним.Студенти активно допомагали вихователям,а іноді і повністю занурювалися у виховательську діяльність!
🍁 Брали участь у підготовці до "Свята осені" у садочку (вчили з дітьми пісні і повторювали вірші) та зустрічали батьків вже безпосередньо на святі.
Уявіть, як це не просто для ще зовсім молодих студентів 2⃣-го курсу. Але і з цим вони успішно впоралися.
💐Студенти знову дякують викладачам, які надали теоретичні знання та методики для проходження практики з таких предметів, як: дитяча психологія, педагогіка, дошкільна педагогіка, історія дошкільної педагогіки, теорія і методика фізичного виховання, культура фахового мовлення та багато інших.
🥰👏 Деякі студенти дуже добре себе проявили та отримують схвалення віднаукових керівників, дирекції ЗДО та працівників з 🔟-річним стажем! Це є не аби якими досягненнями та надзвичайно мотивує студентів
працювати.Заради дітей.Заради майбутнього.Заради України!🇺🇦
 
✍🌻 Авторка статті-студентка 2⃣ курсу Глушко Богдана.
   "Хоч ми ще зовсім молоді студенти, але вже готові підкорити дошкільні континенти!" ⛰🧗‍♀🌟
  💬 Саме цією цитатою можна описати завершення третього тижня практики студентами 2⃣ курсу бакалаврату спеціальності "Дошкільна освіта " педагогічного факультету Українського державного університету імені Михайла Драгоманова.🇺🇦
398496983 852729596641747 2839135588606936776 n
 
  👥💐 Під чітким наставництвом керівників навчальної педагогічної практики: доц.і куратора Вікторії Вільямівни Агіляр-Туклер, доц.Козак Тетяни Валентинівни, асист.Кузьменко Ірини Анатоліївни, ст.викл.Поліщук Катерини Миколаївни студенти сумлінно виконували завдання третього модуля практики, як-от:
📝⁉️ підготовка до проведення бліц-інтерв'ю з батьками щодо важливості
сім'ї у розвитку дитини;
👧🏼🧒🏻👶 спостереження за активністю дітей,а саме-ранковим колом;
👨‍👩‍👧‍👦 🏡 вивчення особливостей взаємодії ЗДО з сім'ями,як учасниками
освітнього процесу.
 
   Чи виникали у студентів питання та складнощі❓
Так, адже спілкування
з батьками та з'ясування взаємодії ЗДО з сім'ями є важливим складником у вихованні дитини та часом складним процесом, який вимагає належної підготовки та відповідальності. 👯‍♀🎓 Але завдяки інформативним настановчим конференціям з науковими керівниками
практики-студентам вдалося з'ясувати такі складні моменти.
398546964 852729659975074 9210765388557131179 n
   Який цікавий досвід отримати студенти❓
🌈 Тиждень був дуже насиченим та продуктивним.Студенти активно допомагали вихователям,а іноді і повністю занурювалися у виховательську діяльність!
🍁 Брали участь у підготовці до "Свята осені" у садочку (вчили з дітьми пісні і повторювали вірші) та зустрічали батьків вже безпосередньо на святі.
Уявіть, як це не просто для ще зовсім молодих студентів 2⃣-го курсу. Але і з цим вони успішно впоралися.
💐Студенти знову дякують викладачам, які надали теоретичні знання та методики для проходження практики з таких предметів, як: дитяча психологія, педагогіка, дошкільна педагогіка, історія дошкільної педагогіки, теорія і методика фізичного виховання, культура фахового мовлення та багато інших.
🥰👏 Деякі студенти дуже добре себе проявили та отримують схвалення віднаукових керівників, дирекції ЗДО та працівників з 🔟-річним стажем! Це є не аби якими досягненнями та надзвичайно мотивує студентів
працювати.Заради дітей.Заради майбутнього.Заради України!🇺🇦
 
✍🌻 Авторка статті-студентка 2⃣ курсу Глушко Богдана.
  🎓🌍🇺🇦🇸🇪 На основі міжнародного співробітництва та співпраці кафедри дошкільної освіти педагогічного факультету Українського державного університету імені Михайла Драгоманова 1⃣ листопада 2⃣0⃣2⃣3⃣ року у дистанційному off-line форматі відбулася лекція "Міжнародні звіти щодо якості дошкільної освіти: особливості здійснення досліджень від глобального до локального рівнів" завідувача кафедри дошкільної освіти, д.п.н., проф. Цвєткової Ганни Георгіївни та Мельник Наталії Іванівни, д.п.н., доцента, головного наукового співробітника Науково-дослідної частини Національного авіаційного університету, м.Київ, Україна запрошеного лектора Університету Євле, м.Євле, Швеція, за участі лідера курсу Кії Кімгаг, афілійованого провідного викладача Департаменту освіти Університету Євле, керівника проектних груп, м.Євле, Швеція.
photo 2023 11 07 15 26 02
photo 2023 11 07 15 26 28
photo 2023 11 07 15 26 55
photo 2023 11 07 15 27 22
  🤗🎙 Вітальним вступним словом розпочала захід завідувачка кафедри дошкільної освіти, д.п.н., проф. Цвєткова Ганна Георгіївна.
  ⁉️🧒🏻👧🏼 У рамках лекції Наталією Іванівною проаналізовано значення дошкільної освіти на сьогодні, її причини та проблеми, актуальність дошкільної освіти в політиці. Розглянуто особливості здійснення досліджень щодо якості дошкільної освіти від глобального до локального рівнів крізь призму звітів міжнародних організацій (OECD, UNESCO, UNICEF, Global Science for Global Wellbeing). Презентовано цілі сталого розвитку, зокрема, охарактеризовано ціль сталого розвитку 4⃣ (якісна освіта).
 👥❓Завдяки груповому завданні у zoom-кімнатах учасники лекції змогли обговорити та змоделювати практичні ситуації за п’ятьма проблемами.
 🤔💼🌅💡📡 Мотивуємося, надихаємося, збагачуємо й відкриваємо нові обрії міжнародних та вітчизняних наукових досліджень у царині дошкільної освіти!
 🤝🙌 Плекаємо надію на подальшу співпрацю, обмін досвідом й плідне спілкування!
photo 2023 11 07 15 27 48photo 2023 11 07 15 28 19
photo 2023 11 07 15 28 45
photo 2023 11 07 15 29 14
 
 
 
 
 
 🍁📚🏫 24 жовтня 2023 року студенти 1⃣ курсу спеціальності 012 «Дошкільна освіта» педагогічного факультету Українського державного університету імені Михайла Драгоманова разом із завідувачкою кафедри дошкільної освіти, доктором педагогічних наук, професором Ганною Цвєтковою в рамках освітньо-інформаційного лекторію відвідали Державну науково-педагогічну бібліотеку України імені В. О. Сухомлинського НАПН України.
📒 Провела оглядову екскурсію для студентів головний бібліограф відділу науково-методичної, соціокультурної та міжнародної діяльності ДНПБ Міляуша Лапада.
📗 Ознайомила майбутніх вихователів із експозицією кімнати-музею рідкісної книги та прочитала лекцію «Рідкісні видання у фонді ДНПБ України ім. В. О. Сухомлинського як об’єкт національного культурного надбання України» завідувач відділу зберігання фонду та обслуговування користувачів ДНПБ Оксана Бондарчук.
🗃 Про роботу читального залу Фонду В. О. Сухомлинського ДНПБ та нові наукові видання та онлайн-проєкти представила науковий співробітник сектору сухомлиністики відділу педагогічного джерелознавства та біографістики Леся Сухомлинська.
💻 Завідувач відділу науково-методичної, соціокультурної та міжнародної діяльності Олена Гончаренко прочитала лекцію «Електронні інформаційні ресурси ДНПБ України ім. В. О. Сухомлинського у розвитку педагогіки, психології та освіти».
🗂 Із можливостями електронного каталогу ДНПБ та онлайн послугами ДНПБ ознайомила головний бібліотекар відділу організації фонду та обслуговування користувачів Людмила Мелещенко.
   🌺 Вдячні фахівцям бібліотеки за цікаву та змістовну екскурсію.

1 20231027 185049 0000

2 20231027 185049 0001

 

Дочірні категорії

Кафедра педагогіки і психології дошкільної освіти 

НПУ імені М. П. Драгоманова: історія, реалії, перспективи

 

 

Поглиблене вивчення відповідних архівних документів та результатів ретроспективного аналізу історико-педагогічних матеріалів засвідчують те, що кафедра зародилась понад століття тому і пройшла багато етапів перетворення від минулого до сьогодення.

1907–1919 р.р. – Створення та існування Фребелівського інституту дошкільної підготовки, в якому працювали видатні постаті педагогічної освіти – В. В. Зеньковський, Н. Д. Лубенець, С. Ф. Русова, І. О. Сікорський та ін.

1920 р. – Інститут увійшов до складу Київського інституту народної освіти, вже як факультет дошкільного виховання.

1930-ті роки – Факультет дошкільного виховання переведено до Харківського педагогічного інституту.

1954 р. – Факультет поновили в складі Київського державного педагогічного інституту імені О. М. Горького, спадкоємцем якого сьогодні є Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. Існуючу в складі факультету дошкільного виховання кафедру початкової і дошкільної освіти, в ті роки очолював проф. Г. З. Івашин.

1960 р. – створена кафедра дошкільної педагогіки, керівником якої стала доц. О. М. Лещенко. До її складу в різні роки увійшли викладачі: З. Н. Борисова, О. К. Грибанова, Т. І. Дмитренко, М. Ф. Дубовик, Є. Ф. Лукіна, О. П. Ткаченко та перші її випускники – С. Ф. Бєлова, Л. В. Герасимова, Н. І. Зеленко, Н. І. Мітічева Л. Я. Скиданова та інші.

1965 – 1975 р.р. кафедру очолювала доц. О. К. Грибанова. У цей період свій науковий рівень більшість викладачів кафедри – В. І. Коник, Н. П. Орланова, О. П. Янківська, Н. Ф. Яришева, підвищували навчанням в аспірантурі, по закінченню якої успішно захищали дисертації.

1975 – 1991 рр. – кафедрою дошкільної педагогіки керувала З. Н. Борисова. Її склад поповнили талановиті педагоги – Г. В. Бєлєнька, О. Л. Богініч, Н. М. Кот, І. О. Луценко, М. А. Машовець, Г. В. Сухорукова, а згодом доценти Л. В. Артемова, Е. С. Вільчковський, І. С. Дьоміна та інші.

Галузь дошкільної освіти також збагатилась відомими випускниками кафедри, педагогами і психологами (К. О. Євстаф’єва, В. Г. Захарченко, В. У. Кузьменко, Т. Ф. Кунько, С. О. Ладивір, Л. І. Уманець, Л. Ю. Якименко та ін.). Завдяки їхнім науковим доробкам, впродовж тривалого часу кафедра займала провідні позиції у галузі серед  закладів вищої освіти України.

Досвід науково-педагогічних працівників кафедри дошкільної педагогіки склав підґрунтя для розвитку інновацій у дошкільній і вищій освіті, підготовки навчально-методичного забезпечення, вивчення вітчизняного і зарубіжного педагогічного досвіду тощо.

1991 – 2003 р.р. – кафедру очолювала проф. Л. В. Артемова – відомий вчений у галузі теорії та історії педагогіки, дошкільного виховання, теорії та методики професійної освіти дорослих.

2003 – 2008 р.р. – керувала діяльністю кафедри дошкільної педагогіки Інституту педагогіки і психології НПУ імені М.П. Драгоманова доц. М. А. Машовець, професійні інтереси якої пов’язані з педагогікою та психологією дошкільного дитинства та професійною підготовкою майбутнього дошкільного педагога. З 2008 року кафедра дошкільної педагогіки  отримала назву кафедра теорії та історії дошкільної педагогіки. 

2012 – 2015 р.р. – завідувала кафедрою теорії та історії дошкільної педагогіки доц. Н. М. Кот, яка за вагомий внесок у розвиток галузі дошкільної освіти була відзначена нагородою – знаком «Софія Русова».

За ці роки до лав кафедри приєднались досвідчені науковці: кандидат педагогічних наук, доцент Р. А. Шулигіна, кандидати психологічних наук, доценти В. М. Гальченко, С. Т. Репетій та інші.

У зв'язку з реорганізацією навчальних підрозділів НПУ імені М. П. Драгоманова в 2016 році, кафедра набула назву педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості й увійшла до складу факультету педагогіки і психології університету.

Завідувачем кафедри було призначено доктора педагогічних наук, професора Г. Г. Цвєткову, яка сьогодні спрямовує діяльність науково-педагогічного складу на вдосконалення, гармонізацію професійної підготовки майбутніх вихователів відповідно до потреб сьогодення на ґрунті постнекласичної методології шляхом створення креативно-розвивального освітнього простору в закладі вищої освіти.

Науково-педагогічний склад кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості сформований із фахівців, які мають високий науковий і практичний досвід роботи. У складі кафедри працює 11 осіб, з них: 1 доктор педагогічних наук, 8 кандидатів наук, 2 асистенти 1 лаборант.

Кафедра, керуючись новими європейськими стратегіями розвитку освіти в Україні, здійснює підготовку фахівців за освітньо-професійною програмою 012 «Дошкільна освіта», освітніми рівнями: перший (бакалаврський), другий (магістерський). Форми навчання: денна, заочна.

Стратегія розвитку кафедри

Основний стратегічний напрям – підвищення науково-педагогічної компетентності працівників до рівня, що дозволить кафедрі претендувати на роль одного з провідних осередків науково-педагогічної діяльності в галузі дошкільної освіти у межах освітнього простору України.

Принципи реалізації стратегії

Розвиток кафедри базуватиметься на принципах, що зможуть забезпечити реалізацію зазначеної стратегії:

  • компетентності усіх членів кафедри, що діятимуть на засадах колегіальності, відкритості, демократичності та єдності;
  • поєднання розвитку колективу та самовдосконалення кожного викладача як творчої особистості;
  • креативності у формування методів та форм реалізації стратегії розвитку кафедри;
  • інноваційності в підвищенні теоретичної та методичної культури працівників кафедри, основними рисами якої є взаємодія викладачів і студентів, соціокультурний діалог та захист суб’єктів професійної та освітньо-наукової діяльності.

Основні напрями діяльності (завдання)

для реалізації стратегії розвитку кафедри

  1. Приведення показників професійної діяльності та рівня кваліфікації кожного викладача кафедри в повну відповідність до чинних ліцензійних вимог освітньої діяльності.
  2. Створення системи фахового спрямованого підвищення кваліфікації викладачів кафедри.
  3. Запровадження відкритого, прозорого, поточного планування діяльності кафедри (навчальної, наукової, методичної та організаційної роботи).
  4. Формування механізмів та традиції самовдосконалення кожного викладача кафедри та умов реалізації його професійних компетентностей.
  5. Створення умов для започаткування кафедрою наукової школи.
  6. Використання Е-технологій в освітній діяльності, формування дистанційних курсів, відеолекцій, інтерактивних електронних навчальних видань тощо.
  7. Підтримання конкурентного статусу кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості в підготовці компетентних і конкурентоспроможних фахівців у галузі дошкільної освіти на національному ринку освітніх послуг та позиціонування НПУ імені М.П. Драгоманова і факультету педагогіки і психології як флагманів педагогічної думки.
  8. Підготовка наукових публікацій викладачами кафедри у зарубіжних наукових виданнях, що включені до різних наукометричних баз даних та мають індекси цитування.
  9. Розвиток ефективної взаємодії з українськими та зарубіжними партнерами з метою забезпечення академічної мобільності професорсько-викладацького складу кафедри та реалізації спільних проектів, грантових програм.
  10. Організація профорієнтаційної роботи з метою популяризації навчання за спеціальністю 012 «Дошкільна освіта», за різними освітньо-професійними програмами, рівнями на принципово нових засадах.
  11. Впровадження системи компетентнісного наставництва як одного з нових принципів підготовки професійного кадрового складу кафедри.
  12. Презентація на сайті кафедри освітніх досягнень викладачів та студентів, популяризація сучасних методів, технологій та методик навчання і викладання у вищій школі.
  13. Організація взаємодії з іншими освітніми закладами і науковими установами, проведення спільних засідань, семінарів, круглих столів, підготовка та видання наукової та навчально-методичної літератури.

Національне партнерство

Кафедра співпрацює із провідними науковими установами й університетами України:

  • Інститут проблем виховання НАПН України
  • Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України
  • Інститут педагогічної освіти та освіти дорослих НАПН України
  • Глухівський національний педагогічний університет імені Олександра Довженка
  • Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка
  • ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет»
  • Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка
  • Київський університет імені Бориса Грінченка
  • Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя
  • Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського
  • Рівненський державний гуманітарний університет
  • Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини
  • Харківська гуманітарно-педагогічна академія та ін.
  • Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
  • Національна парламентська бібліотека України
  • Державна науково-педагогічна бібліотека імені В. О. Сухомлинського
  • Видавництва: «Академвидав», «Освіта», «Педагогічна преса» та ін.

Зарубіжне партнерство

Кафедра співпрацює із провідними науковими установами й університетами близького і далекого зарубіжжя:

  • Білоруським державним педагогічним університетом імені Максима Танка;
  • Казахським національним педагогічним університетом імені Абая;
  • Університетом едукології Литви;
  • Коледжем Південно-Східної Норвегії (The University College of Southeast Norway (USN) та ін.

Навчально-методична діяльність кафедри