👩‍👧‍👦💫 Студентка 4⃣ курсу спеціальності "Дошкільна освіта" Марія Кабалюк у рамках виробничої практики ділиться цікавим досвідом тижня освітньої діяльності з дітьми дошкільного віку.
 
 💥 Понеділок 13.11
Наш тиждень розпочався з бесіди з дітьми на тему «Як пройшли твої вихідні?». Всі із захопленням розповідали як вони спільно з батьками їздили на відпочинок у вихідні дні, збирали гриби, ходили в кінотеатр, проводили час з бабусею та дідусем тощо. Понеділок був легким та не дуже завантаженим для дітей, тому що їм потрібно трошки часу знову увійти в режим занять та різних запланованих активностей.
У вільний час для дітей була організована образотворча діяльність на тему: «Хто або що мені подобається? Що я люблю?». Також між собою обговорювали який колір можна використати, щоб розмалювати того чи іншого героя або що ще можна додати до малюнка. Дивлячись на малюнки дітей були такі теми: «Восьминіг», «Мій дім», «Моя мама», «Квіти», «Веселка» тощо. Також допомагала дітям намалювати щось в чому виникають невеличкі труднощі. Можна побачити, що у дітей старшого дошкільного віку широкий спектр інтересів, які виражаються в їхніх малюнках, вони обожнюють фантазувати та створювати власні образи. Також ми разом обрали книжку про веселих котів, де грали в гру «Лабіринт», шукали для кожного кота відповідного хазяїна, проходили тест «Чи любиш ти котів?». Кожен по черзі відповідав на поставлені питання та отримував відповідь або невеличку пораду. Діти ще не вміють читати книжки і звісно деякі словосполучення для них незрозумілі, тому ми разом вирішували завдання.
Діти запропонували разом пограти в дуже цікаву настільну гру «Хто я? Що я?». Спочатку ми всі сіли в коло на килимку, діти вирішили щоб я розпочала першою, адже я їх нова гостя. Ми перемішали всі картки, потім обираємо картку, тримаємо її картинкою біля лоба. За допомогою питань, на які можна відповідати «Так» або «Ні», відгадуємо, хто або що зображено на картці. Але якщо дитина вгадує зображення на картинці, тоді вона картку забирає собі У кого більше карток, той виграв. Ця гра розвиває логіку, інтуїцію, мислення, мовлення, увагу і кмітливість.
Організована також трудова діяльність, щоб кожен прибрав своє місце після гри, образотворчої діяльності та занять.
 
💥 Вівторок 14.11
Наступного дня мною було проведене заняття з художньо-образотворчої діяльності (аплікація) на тему: «Осінній пейзаж» для дітей старшого дошкільного віку. Спочатку ми пригадали який зараз місяць осені, ознаки осені та кожен зміг розповісти чому йому подобається пора року осінь. Відповіді дітей були такі: «Мені подобається осінь, тому що скоро зима і мій День Народження», «Мені подобається осінь, тому що скоро Свято Миколая та Новий Рік, який я дуже чекаю», «Мені подобається осінь, тому що можна збирати листочки різного кольору» тощо. Далі ми розглянули картину відомого українського художника О.Шовкуненко, якому теж сподобалася осінь і він захотів зобразити її на своїй картині, яку назвав «Золота осінь». В ході розповіді діти познайомилися з новим поняттям «пейзаж». Пейзаж - це картина, на якій зображена природа. У пейзажі можуть бути дерева, квіти, річки, озера, гори, небо, хмари та інші природні об'єкти.
В основній частині заняття ми створювали своє індивідуальне осіннє дерево зі смужок різнокольорового паперу та шаблону дерева. Хтось створював дерево за показаним зразком, деякі креативно оформлювали та додавали свої деталі.
На занятті всі діти дуже уважно слухали та відповідали на поставлені їм питання. Також кожна дитина створюючи осінній пейзаж проявила свою творчість та робила аплікацію із захопленням.
 
💥 Середа 15.11
На прогулянці ми грали в придуману нами гру, яка називається «Лабіринти». На майданчику є певні лінії, тому кожний мав пройти саме так по визначеній лінії, аби дійти від брівки, до крапочки на асфальті.
Під час повітряної тривоги допомагала вихователю організувати тиху годину для дітей, грали в гру на розвиток мовлення «Так або ні». Я називаю дітям певні твердження, наприклад: «Потрібно мити руки перед їжею», якщо на їх думку це твердження неправильне, тоді вони стукають по ніжкам руками. Якщо твердження правильне – плескають у долоньки.
 
💥 Четвер 16.11
Зранку ми грали в гру «Їстівне-неїстівне» з м’ячем, але ми її трошки зробили на новий лад і вона у нас стала «Що я люблю їсти, а що ні».
З будівельно-конструктивної діяльності спільно з дошкільниками ми будували залізничну станцію для потягів, місточки та різні направлення маршруту. Потім створювали місто з дерев'яного конструктору. Одні будували високі башні, інші будинок для своєї іграшки, а хтось створював гараж.
На занятті з математики було творче завдання у вигляді цифрової мозаїки, в якому потрібно було розфарбувати Святого Миколая з подарунками. Такі завдання допомагають покращити дрібну моторику та зорово-моторну координацію, увагу та знання основних кольорів і дозволить цікаво й корисно провести час на занятті. Кожна цифра має свій деякі діти трошки заплутались у виконанні завдання, тому кому було потрібне пояснення я з радістю їм допомагала.
 
💥 П’ятниця 17.11
Наш тиждень завершувався дитячим дослідами з водою.
Трудова діяльність: роздати всім стаканчики, роздати паперові квіточки, набрати в стаканчики води.
🌺 Дослід 1.
Хід експерименту:
Діти опускають «Пуп’янки» (паперові квіти із зігнутими пелюстками). Під дією води «пуп’янки» розкриваються і перетворюються на квіти.
Також дітям поставили питання «Чому паперова квітка розпускається?». Відповідь: Тому що вода розм’ягчує папір і наша квіточка розквітає у місцях згину.
🎲 Дослід 2.
Поставимо дві склянки на них смужки паперу, а тепер покладіть кубик (він падає) А тепер поставте таку саму смужку, але складену «гармошкою». Чи падає кубик? (ні)
Чому кубик не падає? (Тому що складена смушка у гармошку твердіша за звичайну смужку)
💧Дослід 3 «Мандруючи водичка»
Спочатку я пояснила дітям, що для цього досліду знадобляться склянки 6 шт. Три склянки заповнені водою з розчиненими барвниками (синій, жовтий, червоний).
Хід експерименту:
Розташовуємо склянки по колу, чергуючи повні та пусті. Між склянками прокладаємо «Місточки» за допомогою складених паперових серветок у вигляді смужок і замикаємо коло. Спостерігаємо , як водичка «мандрує» з повних до порожніх склянок за допомогою паперових серветок і кольори змішуються. Серветки дуже гарно поглинають воду і допомагають переходити воді у порожні склянки. Прибираємо серветки і спостерігаємо надзвичайне гарне явище. Водичка «мандруючи» утворила нові кольори. Діти почали міркувати: якщо змішати червоний з синім ми отримаємо фіолетовий; синій з жовтий ми тримаємо зелений; жовтий з червоним, утвориться помаранчевий.
Ми разом прийшли до таких висновків:
Такі досліди з водою діти можуть проводити самі, адже вони не вимагають дозволу та допомоги дорослих.
Також хоч вони доволі прості, але допомагають розвивати увагу, мислення та емоційну цінність.
Проводячи перші два досліди ми можемо побачити результат одразу, а другий дослід на основі спостереження зміни фарби і води, якому потрібен час.
photo 2023 11 20 11 10 40
photo 2023 11 20 11 11 01
photo 2023 11 20 11 11 31photo 2023 11 20 11 11 52photo 2023 11 20 11 12 11
photo 2023 11 20 11 12 55
photo 2023 11 20 11 13 22
 
  🌸🪁 Студенти 4⃣ курсу бакалаврату спеціальності "Дошкільна освіта" педагогічного факультету Українського державного університету імені Михайла Драгоманова на виробничій практиці удосконалюють вміння проводити інтегровані заняття в ЗДО.
  👩‍👩‍👧‍👦⚾️🪂🧩🎲🥁 Під партнерським супроводом та наставництвом керівників практики: вик. Агіляр Туклер В.В., ст.викл. Поліщук К.М., ст.вик. Клак В.О., асист. Кузьменко І.А. на четвертому тижні практики студенти проводили з дітьми інтегровані заняття, спілкувалися з батьками дітей, проводили фрагменти організації життєдіяльності дітей в першу та другу половину дня, допомагали вихователям організовувати діяльність дітей.
  ❗️🙂😲🙃 В спілкуванні з дітьми студенти враховували індивідуальні особливості кожної дитини, їх інтереси та емоційний стан.
  🫶🇺🇦 Студенти вдячні нашим відважним ЗСУ, базам практики, викладачам та адміністрації УДУ імені Михайла Драгоманова за надану можливість здобути цінний досвід роботи з дітьми.
  👶🙌 Заради майбутнього! Заради дітей!
зображення viber 2023 11 17 11 26 28 727
 

                                                        🤗Шановні студенти!🎓
  🎊✨🌎 Вітаємо з Міжнародним днем студентів!
   Студентство – це найкраща в житті пора, наповнена знаннями, натхненням та неймовірними перспективами!
   Кожний наш студент – це індивідуальна особистість, що постійно прагне до саморозвитку та самовдосконалення.
 Зичимо вам яскравих моментів у житті, великих перемог, гідних досягнень, веселих пригод, щасливих зустрічей та подорожей!
 Не втрачати інтересу до навчання. Щоб кожен день був плідним, чудовим та неперевершеним! Кохання, натхнення та везіння!

  💌 З повагою
проф. Ганна Цвєткова та професорсько-викладацький колектив кафедри дошкільної освіти педагогічного факультету УДУ імені Михайла Драгоманова!

день студента

   🎓👩‍💻 За організації завідувачки кафедри дошкільної освіти, докторки педагогічних наук, професорки Ганни Цвєткової 1⃣4⃣ листопада відбулася онлайн нарада колективу кафедри дошкільної освіти педагогічного факультету УДУ імені Михайла Драгоманова.
  💬📚 Основна тема розмови стосувалася оновлення викладачами робочих програм дисциплін першого (бакалаврського) та другого (магістерського) рівнів вищої освіти спеціальності "Дошкільна освіта" на 2023-2024 н.р., їх збір, моніторинг та розміщення на сайті кафедри дошкільної освіти створеними робочими групами (👯‍♀ керівниці робочих груп: проф.Ганна Цвєткова та доц.Софія Довбня).
  🫶👫✨Можливою близькою перспективою окреслили відзначення Міжнародного дня студента зі здобувачами вищої дошкільна освіти (🧍‍♀керівниця: доц.Вікторія Гальченко).

Education Illustrated Creative Colorful Flyer 2

Education Illustrated Creative Colorful Flyer 1 1

 
 
                                          🫶👫🎓 Майбутні абітурієнти‼️
 
  👋🌷 Вас вітає кафедра дошкільної освіти педагогічного факультету УДУ імені Михайла Драгоманова, яка запрошує до себе відкритих, щирих та наполегливих студентів!
 photo 2023 1111
photo 2023 33
 
    ⁉️🔭🔎📚 А що чекає на вас під час навчання на спеціальності 012 Дошкільна освіти розповість у короткометражному ролику РОЛИК  Юлія Степаненко, здобувачка другого (магістерського) рівня вищої освіти.
photo 2023 55

Дочірні категорії

Кафедра педагогіки і психології дошкільної освіти 

НПУ імені М. П. Драгоманова: історія, реалії, перспективи

 

 

Поглиблене вивчення відповідних архівних документів та результатів ретроспективного аналізу історико-педагогічних матеріалів засвідчують те, що кафедра зародилась понад століття тому і пройшла багато етапів перетворення від минулого до сьогодення.

1907–1919 р.р. – Створення та існування Фребелівського інституту дошкільної підготовки, в якому працювали видатні постаті педагогічної освіти – В. В. Зеньковський, Н. Д. Лубенець, С. Ф. Русова, І. О. Сікорський та ін.

1920 р. – Інститут увійшов до складу Київського інституту народної освіти, вже як факультет дошкільного виховання.

1930-ті роки – Факультет дошкільного виховання переведено до Харківського педагогічного інституту.

1954 р. – Факультет поновили в складі Київського державного педагогічного інституту імені О. М. Горького, спадкоємцем якого сьогодні є Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. Існуючу в складі факультету дошкільного виховання кафедру початкової і дошкільної освіти, в ті роки очолював проф. Г. З. Івашин.

1960 р. – створена кафедра дошкільної педагогіки, керівником якої стала доц. О. М. Лещенко. До її складу в різні роки увійшли викладачі: З. Н. Борисова, О. К. Грибанова, Т. І. Дмитренко, М. Ф. Дубовик, Є. Ф. Лукіна, О. П. Ткаченко та перші її випускники – С. Ф. Бєлова, Л. В. Герасимова, Н. І. Зеленко, Н. І. Мітічева Л. Я. Скиданова та інші.

1965 – 1975 р.р. кафедру очолювала доц. О. К. Грибанова. У цей період свій науковий рівень більшість викладачів кафедри – В. І. Коник, Н. П. Орланова, О. П. Янківська, Н. Ф. Яришева, підвищували навчанням в аспірантурі, по закінченню якої успішно захищали дисертації.

1975 – 1991 рр. – кафедрою дошкільної педагогіки керувала З. Н. Борисова. Її склад поповнили талановиті педагоги – Г. В. Бєлєнька, О. Л. Богініч, Н. М. Кот, І. О. Луценко, М. А. Машовець, Г. В. Сухорукова, а згодом доценти Л. В. Артемова, Е. С. Вільчковський, І. С. Дьоміна та інші.

Галузь дошкільної освіти також збагатилась відомими випускниками кафедри, педагогами і психологами (К. О. Євстаф’єва, В. Г. Захарченко, В. У. Кузьменко, Т. Ф. Кунько, С. О. Ладивір, Л. І. Уманець, Л. Ю. Якименко та ін.). Завдяки їхнім науковим доробкам, впродовж тривалого часу кафедра займала провідні позиції у галузі серед  закладів вищої освіти України.

Досвід науково-педагогічних працівників кафедри дошкільної педагогіки склав підґрунтя для розвитку інновацій у дошкільній і вищій освіті, підготовки навчально-методичного забезпечення, вивчення вітчизняного і зарубіжного педагогічного досвіду тощо.

1991 – 2003 р.р. – кафедру очолювала проф. Л. В. Артемова – відомий вчений у галузі теорії та історії педагогіки, дошкільного виховання, теорії та методики професійної освіти дорослих.

2003 – 2008 р.р. – керувала діяльністю кафедри дошкільної педагогіки Інституту педагогіки і психології НПУ імені М.П. Драгоманова доц. М. А. Машовець, професійні інтереси якої пов’язані з педагогікою та психологією дошкільного дитинства та професійною підготовкою майбутнього дошкільного педагога. З 2008 року кафедра дошкільної педагогіки  отримала назву кафедра теорії та історії дошкільної педагогіки. 

2012 – 2015 р.р. – завідувала кафедрою теорії та історії дошкільної педагогіки доц. Н. М. Кот, яка за вагомий внесок у розвиток галузі дошкільної освіти була відзначена нагородою – знаком «Софія Русова».

За ці роки до лав кафедри приєднались досвідчені науковці: кандидат педагогічних наук, доцент Р. А. Шулигіна, кандидати психологічних наук, доценти В. М. Гальченко, С. Т. Репетій та інші.

У зв'язку з реорганізацією навчальних підрозділів НПУ імені М. П. Драгоманова в 2016 році, кафедра набула назву педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості й увійшла до складу факультету педагогіки і психології університету.

Завідувачем кафедри було призначено доктора педагогічних наук, професора Г. Г. Цвєткову, яка сьогодні спрямовує діяльність науково-педагогічного складу на вдосконалення, гармонізацію професійної підготовки майбутніх вихователів відповідно до потреб сьогодення на ґрунті постнекласичної методології шляхом створення креативно-розвивального освітнього простору в закладі вищої освіти.

Науково-педагогічний склад кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості сформований із фахівців, які мають високий науковий і практичний досвід роботи. У складі кафедри працює 11 осіб, з них: 1 доктор педагогічних наук, 8 кандидатів наук, 2 асистенти 1 лаборант.

Кафедра, керуючись новими європейськими стратегіями розвитку освіти в Україні, здійснює підготовку фахівців за освітньо-професійною програмою 012 «Дошкільна освіта», освітніми рівнями: перший (бакалаврський), другий (магістерський). Форми навчання: денна, заочна.

Стратегія розвитку кафедри

Основний стратегічний напрям – підвищення науково-педагогічної компетентності працівників до рівня, що дозволить кафедрі претендувати на роль одного з провідних осередків науково-педагогічної діяльності в галузі дошкільної освіти у межах освітнього простору України.

Принципи реалізації стратегії

Розвиток кафедри базуватиметься на принципах, що зможуть забезпечити реалізацію зазначеної стратегії:

  • компетентності усіх членів кафедри, що діятимуть на засадах колегіальності, відкритості, демократичності та єдності;
  • поєднання розвитку колективу та самовдосконалення кожного викладача як творчої особистості;
  • креативності у формування методів та форм реалізації стратегії розвитку кафедри;
  • інноваційності в підвищенні теоретичної та методичної культури працівників кафедри, основними рисами якої є взаємодія викладачів і студентів, соціокультурний діалог та захист суб’єктів професійної та освітньо-наукової діяльності.

Основні напрями діяльності (завдання)

для реалізації стратегії розвитку кафедри

  1. Приведення показників професійної діяльності та рівня кваліфікації кожного викладача кафедри в повну відповідність до чинних ліцензійних вимог освітньої діяльності.
  2. Створення системи фахового спрямованого підвищення кваліфікації викладачів кафедри.
  3. Запровадження відкритого, прозорого, поточного планування діяльності кафедри (навчальної, наукової, методичної та організаційної роботи).
  4. Формування механізмів та традиції самовдосконалення кожного викладача кафедри та умов реалізації його професійних компетентностей.
  5. Створення умов для започаткування кафедрою наукової школи.
  6. Використання Е-технологій в освітній діяльності, формування дистанційних курсів, відеолекцій, інтерактивних електронних навчальних видань тощо.
  7. Підтримання конкурентного статусу кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості в підготовці компетентних і конкурентоспроможних фахівців у галузі дошкільної освіти на національному ринку освітніх послуг та позиціонування НПУ імені М.П. Драгоманова і факультету педагогіки і психології як флагманів педагогічної думки.
  8. Підготовка наукових публікацій викладачами кафедри у зарубіжних наукових виданнях, що включені до різних наукометричних баз даних та мають індекси цитування.
  9. Розвиток ефективної взаємодії з українськими та зарубіжними партнерами з метою забезпечення академічної мобільності професорсько-викладацького складу кафедри та реалізації спільних проектів, грантових програм.
  10. Організація профорієнтаційної роботи з метою популяризації навчання за спеціальністю 012 «Дошкільна освіта», за різними освітньо-професійними програмами, рівнями на принципово нових засадах.
  11. Впровадження системи компетентнісного наставництва як одного з нових принципів підготовки професійного кадрового складу кафедри.
  12. Презентація на сайті кафедри освітніх досягнень викладачів та студентів, популяризація сучасних методів, технологій та методик навчання і викладання у вищій школі.
  13. Організація взаємодії з іншими освітніми закладами і науковими установами, проведення спільних засідань, семінарів, круглих столів, підготовка та видання наукової та навчально-методичної літератури.

Національне партнерство

Кафедра співпрацює із провідними науковими установами й університетами України:

  • Інститут проблем виховання НАПН України
  • Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України
  • Інститут педагогічної освіти та освіти дорослих НАПН України
  • Глухівський національний педагогічний університет імені Олександра Довженка
  • Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка
  • ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет»
  • Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка
  • Київський університет імені Бориса Грінченка
  • Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя
  • Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського
  • Рівненський державний гуманітарний університет
  • Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини
  • Харківська гуманітарно-педагогічна академія та ін.
  • Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
  • Національна парламентська бібліотека України
  • Державна науково-педагогічна бібліотека імені В. О. Сухомлинського
  • Видавництва: «Академвидав», «Освіта», «Педагогічна преса» та ін.

Зарубіжне партнерство

Кафедра співпрацює із провідними науковими установами й університетами близького і далекого зарубіжжя:

  • Білоруським державним педагогічним університетом імені Максима Танка;
  • Казахським національним педагогічним університетом імені Абая;
  • Університетом едукології Литви;
  • Коледжем Південно-Східної Норвегії (The University College of Southeast Norway (USN) та ін.

Навчально-методична діяльність кафедри