Головна
- Деталі
- Перегляди: 17
🌟 Студентка 2️⃣ курсу спеціальності “Дошкільна освіта” Педагогічного факультету УДУ імені Михайла Драгоманова Гриценко Сніжана, під керівництвом кандидата педагогічних наук, доцента кафедри дошкільної освіти
Довбні С.О., ділиться враженнями від проходження педагогічної практики💌
❄️🤍Третій тиждень практики у закладі дошкільної освіти "Wonderland" видався для мене по-справжньому сніжним і наповненим святковою атмосферою!🎄🎊. В закладі активно триває підготовка до новорічних свят, і я з радістю долучилася до цих заходів. Разом із вихователями створювали святковий затишок, допомагала організовувати діяльність малечі. Протягом тижня в закладі відзначали День української хустки 🧣. Разом із дітками дошкільного віку виготовляли власні рушнички, прикрашали їх орнаментами, а також малювали нетрадиційними техніками. Малечі було надзвичайно цікаво, адже такі методи дозволяють їм проявляти творчість і фантазію. Особливо цінно, що кожен день відкривав дітям щось нове й незвичне 😍. Крім цього, я мала змогу спостерігати, як вихователі проводили експерименти для дітей дошкільного віку, наприклад, зі снігом ☃️. Дітки досліджували властивості снігу: як він тане, змінюється, і навіть як із ним можна взаємодіяти в іграх. Не забували й про пернатих друзів — разом годували пташок і спостерігали за їхньою поведінкою.
📝 Завдання цього тижня були надзвичайно цікавими та пізнавальними, і я з великим задоволенням виконала їх:
1️⃣ Бліц-інтерв’ю з батьками. Спілкувалася з ними про їхню вагому роль у розвитку, навчанні та вихованні дітей дошкільного віку. Такі бесіди дозволили краще зрозуміти, наскільки важлива спільна робота родини та педагогів.
2️⃣ Спостереження за ранковою зустріччю. Це дало змогу не лише проаналізувати, як організовується робота з дітьми дошкільного віку, але й уявити, як би я сама провела такий захід.
3️⃣ Вивчення взаємодії закладу дошкільної освіти з родинами. Було цікаво побачити, як вихователі будують довірливі стосунки з батьками, залучають їх до освітнього процесу та створюють атмосферу взаєморозуміння.
🥰 Цей тиждень був наповнений цікавими моментами, новими знаннями та практичним досвідом. Практика стає дедалі цікавішою, і я з нетерпінням чекаю на наступні дні! А щирі посмішки малечі та їхнє бажання приходити до закладу дошкільної освіти мотивують ставати ще кращою у своїй майбутній професії! ❤️
#практика
- Деталі
- Перегляди: 28
Завершився третій тиждень навчальної педагогічної практики студентів 3 курсу групи 3-А спеціальності 012 «Дошкільна освіта» Педагогічного факультету УДУ імені Михайла Драгоманова👩🏻🎓🧒🏼.
Цей тиждень видався яскравим та насиченим, сповненим набуттям нових знань та вдосконаленням навичок ✍🏻.
Відповідно до 3️⃣ тижня навчальної педагогічної практики студенти:
✅ підготували та провели бліц-інтервʼю з батьками щодо ролі сімʼї у вихованні дитини;
✅ провели спостереження за двома формами життєдіяльності дітей дошкільного віку та здійснили їх аналіз;
✅ провели спостереження за однією з форм активностей дітей з вихователем, а саме за творчою грою;
✅ склали конспект проведення творчої гри.
Також на цьому тижні студенти продовжують спостерігати за новорічними традиціями m.kids🍊.
Вихователі занурюють дітей дошкільного віку в атмосферу казки та свята, що є дуже важливим у наш час ✨.
👩🏻🏫 Керівник практики: доц. кафедри дошкільної освіти Агіляр-Туклер Вікторія Вільямівна.
Віват дошкіллю!💐
- Деталі
- Перегляди: 26
✅ 🎨📆 🙌 За підтримки декана Педагогічного факультету Українського державного університету імені Михайла Драгоманова професора Тараса Олефіренка та завідувачки кафедри дошкільної освіти, професора Ганни Цвєткової, триває груднева сесія студентів 2 курсу заочного відділення спеціальності «Дошкільна освіта». Сесія проходить активно, креативно та продуктивно. На заняттях з дисципліни «Аксіологія дитинства» зі старшим викладачем Вірою Корх студенти поринули у світ цінностей дитинства.
Лекцію розпочали зі статті професора Ганни Цвєткової «Аксіологічні засади підготовки вихователя дітей дошкільного віку до виховної діяльності». На заняттях активно обговорювали зі студентами важливість та принципи відповідального батьківства з метою виховання морально-етичних, гуманістичних та духовних, патріотичних цінностей у дітей. Також студенти навчились основам проведення психодіагностичних досліджень ціннісних орієнтацій, моральної свідомості (людяності, справедливості тощо), самоставлення, самоусвідомлення та самоцінності дітей (методики «Хто Я», «Портрет щастя», «Сходинки»), педагогів та батьків (методика В. Століна, М. Рокича, Ш. Шварца). Створили групові малюнки за методикою «Дерево цінностей», де відобразили базові (ДОБРОТА, ЛЮБОВ, ТОЛЕРАНТНІСТЬ, ПОВАГА, ТУРБОТА, БЕЗПЕКА), важливі (СВОБОДА, ЄДНІСТЬ, ЖИТТЯ, ЗДОРОВЯ, МУДРІСТЬ, РОДИНА, САМОДОПОМОГА, УСПІШНА КАРЄРА) та бажані (МИР, ТВОРЧІСТЬ, ПОБУТОВИЙ КОМФОРТ, МАТЕРІАЛЬНА СТАБІЛЬНІСТЬ, ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ, СПОКІЙ, БЛАГОПОЛУЧЧЯ, ДОБРОЧЕСНІСТЬ) життєві цінності. На завершення заповнили різдвяну адвент-розмальовку. Залік на основі виконаних теоретичних та практичних завдань пройшов на позитиві та в піднесеному різдвяному настрої. Рефлексія триває.
До нових зустрічей!
❤️Дошкіллю та студентству в Україні бути!
- Деталі
- Перегляди: 26
Підійшов до завершення третій тиждень навчальної педагогічної практики студентів 2 курсу денної форми навчання Педагогічного факультету спеціальності "Дошкільна освіта".👯♀️
Наші студенти не лише успішно виконують завдання практики, а й вдало випробовують себе у ролі вихователя.😎
Так, практикантку ЗДО "Мандаринка"🍊, Юлію Костюк , було залучено до проведено заняття з образотворчого мистецтва
"Веселий Сніговик" з дітьми старшого дошкільного віку⛄️❄️.
✅Протягом заняття було:
🔵 введено дітей в проблемну ситуацію з метою зацікавлення та мотивування до діяльності;
🟡 актуалізовано знання дітей про зиму та зимові явища;
🟠 проведено бесіду за серією сюжетних картин про зимові розваги для дітей старшого дошкільного віку, зокрема ліплення сніговика;
🔴 проведено фізкультхвилинку;
🟢 визначено будову тіла сніговика: голова, тулуб-кулі; та наявність додаткових елементів: капелюх, очі, ніс, рот;
🟣 виконано аплікацію шляхом викладання та склеювання сніговика з паперових прямокутників одного розміру;
🟤 організовано милування виставкою виконаних робіт;
⚪ підведено підсумки; проведено рефлексію;
☺️отримано чудовий результат!
Керівник практики - викл. Ірина Кузьменко.
- Деталі
- Перегляди: 21
🌸🤗 Студентка-практикантка спеціальності "Дошкільна освіта" педагогічного факультету УДУ імені Михайла Драгоманова Панчук Євгенія 2 курсу ІІ-А ділиться враженнями щодо проходження навчальної практики.
#практика
Дочірні категорії
Історія кафедри
Кафедра педагогіки і психології дошкільної освіти
НПУ імені М. П. Драгоманова: історія, реалії, перспективи
Поглиблене вивчення відповідних архівних документів та результатів ретроспективного аналізу історико-педагогічних матеріалів засвідчують те, що кафедра зародилась понад століття тому і пройшла багато етапів перетворення від минулого до сьогодення.
1907–1919 р.р. – Створення та існування Фребелівського інституту дошкільної підготовки, в якому працювали видатні постаті педагогічної освіти – В. В. Зеньковський, Н. Д. Лубенець, С. Ф. Русова, І. О. Сікорський та ін.
1920 р. – Інститут увійшов до складу Київського інституту народної освіти, вже як факультет дошкільного виховання.
1930-ті роки – Факультет дошкільного виховання переведено до Харківського педагогічного інституту.
1954 р. – Факультет поновили в складі Київського державного педагогічного інституту імені О. М. Горького, спадкоємцем якого сьогодні є Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. Існуючу в складі факультету дошкільного виховання кафедру початкової і дошкільної освіти, в ті роки очолював проф. Г. З. Івашин.
1960 р. – створена кафедра дошкільної педагогіки, керівником якої стала доц. О. М. Лещенко. До її складу в різні роки увійшли викладачі: З. Н. Борисова, О. К. Грибанова, Т. І. Дмитренко, М. Ф. Дубовик, Є. Ф. Лукіна, О. П. Ткаченко та перші її випускники – С. Ф. Бєлова, Л. В. Герасимова, Н. І. Зеленко, Н. І. Мітічева Л. Я. Скиданова та інші.
1965 – 1975 р.р. кафедру очолювала доц. О. К. Грибанова. У цей період свій науковий рівень більшість викладачів кафедри – В. І. Коник, Н. П. Орланова, О. П. Янківська, Н. Ф. Яришева, підвищували навчанням в аспірантурі, по закінченню якої успішно захищали дисертації.
1975 – 1991 рр. – кафедрою дошкільної педагогіки керувала З. Н. Борисова. Її склад поповнили талановиті педагоги – Г. В. Бєлєнька, О. Л. Богініч, Н. М. Кот, І. О. Луценко, М. А. Машовець, Г. В. Сухорукова, а згодом доценти Л. В. Артемова, Е. С. Вільчковський, І. С. Дьоміна та інші.
Галузь дошкільної освіти також збагатилась відомими випускниками кафедри, педагогами і психологами (К. О. Євстаф’єва, В. Г. Захарченко, В. У. Кузьменко, Т. Ф. Кунько, С. О. Ладивір, Л. І. Уманець, Л. Ю. Якименко та ін.). Завдяки їхнім науковим доробкам, впродовж тривалого часу кафедра займала провідні позиції у галузі серед закладів вищої освіти України.
Досвід науково-педагогічних працівників кафедри дошкільної педагогіки склав підґрунтя для розвитку інновацій у дошкільній і вищій освіті, підготовки навчально-методичного забезпечення, вивчення вітчизняного і зарубіжного педагогічного досвіду тощо.
1991 – 2003 р.р. – кафедру очолювала проф. Л. В. Артемова – відомий вчений у галузі теорії та історії педагогіки, дошкільного виховання, теорії та методики професійної освіти дорослих.
2003 – 2008 р.р. – керувала діяльністю кафедри дошкільної педагогіки Інституту педагогіки і психології НПУ імені М.П. Драгоманова доц. М. А. Машовець, професійні інтереси якої пов’язані з педагогікою та психологією дошкільного дитинства та професійною підготовкою майбутнього дошкільного педагога. З 2008 року кафедра дошкільної педагогіки отримала назву кафедра теорії та історії дошкільної педагогіки.
2012 – 2015 р.р. – завідувала кафедрою теорії та історії дошкільної педагогіки доц. Н. М. Кот, яка за вагомий внесок у розвиток галузі дошкільної освіти була відзначена нагородою – знаком «Софія Русова».
За ці роки до лав кафедри приєднались досвідчені науковці: кандидат педагогічних наук, доцент Р. А. Шулигіна, кандидати психологічних наук, доценти В. М. Гальченко, С. Т. Репетій та інші.
У зв'язку з реорганізацією навчальних підрозділів НПУ імені М. П. Драгоманова в 2016 році, кафедра набула назву педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості й увійшла до складу факультету педагогіки і психології університету.
Завідувачем кафедри було призначено доктора педагогічних наук, професора Г. Г. Цвєткову, яка сьогодні спрямовує діяльність науково-педагогічного складу на вдосконалення, гармонізацію професійної підготовки майбутніх вихователів відповідно до потреб сьогодення на ґрунті постнекласичної методології шляхом створення креативно-розвивального освітнього простору в закладі вищої освіти.
Науково-педагогічний склад кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості сформований із фахівців, які мають високий науковий і практичний досвід роботи. У складі кафедри працює 11 осіб, з них: 1 доктор педагогічних наук, 8 кандидатів наук, 2 асистенти 1 лаборант.
Кафедра, керуючись новими європейськими стратегіями розвитку освіти в Україні, здійснює підготовку фахівців за освітньо-професійною програмою 012 «Дошкільна освіта», освітніми рівнями: перший (бакалаврський), другий (магістерський). Форми навчання: денна, заочна.
Стратегія розвитку кафедри
Основний стратегічний напрям – підвищення науково-педагогічної компетентності працівників до рівня, що дозволить кафедрі претендувати на роль одного з провідних осередків науково-педагогічної діяльності в галузі дошкільної освіти у межах освітнього простору України.
Принципи реалізації стратегії
Розвиток кафедри базуватиметься на принципах, що зможуть забезпечити реалізацію зазначеної стратегії:
- компетентності усіх членів кафедри, що діятимуть на засадах колегіальності, відкритості, демократичності та єдності;
- поєднання розвитку колективу та самовдосконалення кожного викладача як творчої особистості;
- креативності у формування методів та форм реалізації стратегії розвитку кафедри;
- інноваційності в підвищенні теоретичної та методичної культури працівників кафедри, основними рисами якої є взаємодія викладачів і студентів, соціокультурний діалог та захист суб’єктів професійної та освітньо-наукової діяльності.
Основні напрями діяльності (завдання)
для реалізації стратегії розвитку кафедри
- Приведення показників професійної діяльності та рівня кваліфікації кожного викладача кафедри в повну відповідність до чинних ліцензійних вимог освітньої діяльності.
- Створення системи фахового спрямованого підвищення кваліфікації викладачів кафедри.
- Запровадження відкритого, прозорого, поточного планування діяльності кафедри (навчальної, наукової, методичної та організаційної роботи).
- Формування механізмів та традиції самовдосконалення кожного викладача кафедри та умов реалізації його професійних компетентностей.
- Створення умов для започаткування кафедрою наукової школи.
- Використання Е-технологій в освітній діяльності, формування дистанційних курсів, відеолекцій, інтерактивних електронних навчальних видань тощо.
- Підтримання конкурентного статусу кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості в підготовці компетентних і конкурентоспроможних фахівців у галузі дошкільної освіти на національному ринку освітніх послуг та позиціонування НПУ імені М.П. Драгоманова і факультету педагогіки і психології як флагманів педагогічної думки.
- Підготовка наукових публікацій викладачами кафедри у зарубіжних наукових виданнях, що включені до різних наукометричних баз даних та мають індекси цитування.
- Розвиток ефективної взаємодії з українськими та зарубіжними партнерами з метою забезпечення академічної мобільності професорсько-викладацького складу кафедри та реалізації спільних проектів, грантових програм.
- Організація профорієнтаційної роботи з метою популяризації навчання за спеціальністю 012 «Дошкільна освіта», за різними освітньо-професійними програмами, рівнями на принципово нових засадах.
- Впровадження системи компетентнісного наставництва як одного з нових принципів підготовки професійного кадрового складу кафедри.
- Презентація на сайті кафедри освітніх досягнень викладачів та студентів, популяризація сучасних методів, технологій та методик навчання і викладання у вищій школі.
- Організація взаємодії з іншими освітніми закладами і науковими установами, проведення спільних засідань, семінарів, круглих столів, підготовка та видання наукової та навчально-методичної літератури.
Національне партнерство
Кафедра співпрацює із провідними науковими установами й університетами України:
- Інститут проблем виховання НАПН України
- Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України
- Інститут педагогічної освіти та освіти дорослих НАПН України
- Глухівський національний педагогічний університет імені Олександра Довженка
- Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка
- ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет»
- Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка
- Київський університет імені Бориса Грінченка
- Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя
- Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського
- Рівненський державний гуманітарний університет
- Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини
- Харківська гуманітарно-педагогічна академія та ін.
- Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
- Національна парламентська бібліотека України
- Державна науково-педагогічна бібліотека імені В. О. Сухомлинського
- Видавництва: «Академвидав», «Освіта», «Педагогічна преса» та ін.
Зарубіжне партнерство
Кафедра співпрацює із провідними науковими установами й університетами близького і далекого зарубіжжя:
- Білоруським державним педагогічним університетом імені Максима Танка;
- Казахським національним педагогічним університетом імені Абая;
- Університетом едукології Литви;
- Коледжем Південно-Східної Норвегії (The University College of Southeast Norway (USN) та ін.
Навчально-методична діяльність кафедри
Навчально-методична діяльність кафедри