🙌 🤝 З метою глибшого самоусвідомлення виробничої практики та розкриття потенціалу здобувачів вищої освіти першого (бакалаврського) рівня спеціальності "Дошкільна освіта" педагогічного факультету Українського державного університету імені Михайла Драгоманова як вихователів
1️⃣4️⃣ січня для студентів 4️⃣ курсу денної форми навчання групи ІV-А викладачі-керівники кафедри дошкільної освіти (доц. Софія Довбня, доц. Тетяна Козак, старший викладач куратор Віра Корх, викл. Ірина Кузьменко, викл. Галина Шелепко) провели консультацію. Надані рекомендації керівниками практики стосувалися виконання модульних завдань кожного тижня практики, якісного оформлення документації, методично правильного складання конспектів форм активності у ЗДО та налагодження зворотного зв'язку у взаємодії керівник ↔️ практикант. Зичимо студентам досягти успіху у врахуванні рекомендацій та захисті практики на звітній конференції 2️⃣0️⃣ січня 2️⃣0️⃣2️⃣5️⃣ року.

консультація

 

💫У ЗДО "Країна дитинства" з Каленченко Наталією Вікторівною студенткою 4 курсу спеціальності "Дошкільна освіта " Педагогічного факультету УДУ імені Михайла Драгоманова.

ВІДЕО

 🚸Вона проходила виробничу девятитижневу практику за місцем працевлаштування. А саме з дітьми молодшого дошкільного віку та з дітьми з особливими освітніми потребами.

 💭Відгук-враження від самої Наталії:
«Найяскравішим спогадом є підготовка до Новорічного свята. Я завжди надавала Новому року особливого значення, а тому допомагала прикрашати музичну залу задля створення тієї особливої атмосфери, яка в такий неспокійний час потрібна діткам задля того, щоб вони продовжували розвиватися та зберегли в собі той внутрішній вогник віри та любові. Також організовувала прогулянку - екскурсію у межах ЗДО де з дітьми молодшого дошкільного віку та дітьми з особливими освітніми потребами обговорювали зміни довкола нас з приходом Зими. А ще дерево доброти коли кожний міг назвати, які ж добрі вчинки вони починають робити змалечку.Творчі діти - це теж особлива історія ще й з моїм креативним, творчим підходом і до занять та до дітей в цілому.
Мій безмежно щасливий, окрилений стан привів до того, що ця звітна презентація подана як анімоване відео, а в озвучці Ви можете послухати мою першу авторську пісню саме про дитинство. Можливо, цей вірш-пісня стане таким собі гімном для тих чиї серця з дитячими б'ються в унісон. Господь почує наші молитви, ми переможемо і я напишу, що мирне небо нарешті над нами і наші діти в безпеці.

 Особлива подяка керівнику практики викладачу Кузьменко Ірині Анатоліївні, загальному керівнику практики доценту Козак Тетяні Валентинівні та нашому куратору старшому викладачу Корх Вірі Михайлівні! Дякую, що Ви завжди зі своїми студентами та за Вашу підтримку з вірою в нас.
  Також особлива подяка директору ЗДО "Країна дитинства" Левенко Наталії Петрівні та методисту Голець Тетяні Олександрівні за можливість почати працювати і тим самим наблизитися до однієї з найзаповітніших мрій...»
#практика

 💁‍♀🖼 Здобувач вищої освіти першого (бакалаврського) рівня четвертого курсу спеціальності "Дошкільна освіта" педагогічного факультету Свистун Аня ділиться світлина виробничої педагогічної практики у ЗДО.
 🌟👧👶🎭☃️ На світлинах ми можемо побачити, як практикантка Свистун Аня проводила заняття та прогулянку для дітей дошкільного віку.
 👩🏻‍💼 Керівник практики: доцент кафедри дошкільної освіти Ірина Войтюк.

свис1

с2

с3

с4

с5

с6

с7
#практика

 

 Звіт проходження сьомого тижня практики у ЗДО "Мандаринка" студентами 4 курсу спеціальності "Дошкільна освіта" педагогічного факультету УДУ імені Михайла Драгоманова Корівник Маші і Панченко Каміли.
 Упродовж тижня ми разом з маленькими дослідниками поринули у магічний світ💫, де дослідили сніг❄️❄️ та його властивості.
 На заняттях з математичного розвитку закріпили набуті знання про цифру 1.
 Найголовнішим здобутком тижні було веселе святкування новорічного свята🎄☃️🎆.
👥 Керівники практики: доцент Ірина Войтюк та асистент Шелепко Галина.
Куратор: старший викладач Віра Корх.

к1

к2

к3

к4

к5

 ✅👀 27 грудня 2024 року відбулась підсумкова конференція студентів 3 курсу спеціальності "Дошкільна освіта" педагогічного факультету УДУ імені Михайла Драгоманова.
 🧩🧒👧Студенти-практиканти презентували звіт навчальної практики на слайдах, де відобразили у світлинах всі види завдань практики.
 👥 Керівники практики: доцент Вікторія Агіляр Туклер, старший викладач Наталія Андрущенко та загальний керівник доцент Тетяна Козак.

п1

п2

п3

п4
#практика

Дочірні категорії

Кафедра педагогіки і психології дошкільної освіти 

НПУ імені М. П. Драгоманова: історія, реалії, перспективи

 

 

Поглиблене вивчення відповідних архівних документів та результатів ретроспективного аналізу історико-педагогічних матеріалів засвідчують те, що кафедра зародилась понад століття тому і пройшла багато етапів перетворення від минулого до сьогодення.

1907–1919 р.р. – Створення та існування Фребелівського інституту дошкільної підготовки, в якому працювали видатні постаті педагогічної освіти – В. В. Зеньковський, Н. Д. Лубенець, С. Ф. Русова, І. О. Сікорський та ін.

1920 р. – Інститут увійшов до складу Київського інституту народної освіти, вже як факультет дошкільного виховання.

1930-ті роки – Факультет дошкільного виховання переведено до Харківського педагогічного інституту.

1954 р. – Факультет поновили в складі Київського державного педагогічного інституту імені О. М. Горького, спадкоємцем якого сьогодні є Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. Існуючу в складі факультету дошкільного виховання кафедру початкової і дошкільної освіти, в ті роки очолював проф. Г. З. Івашин.

1960 р. – створена кафедра дошкільної педагогіки, керівником якої стала доц. О. М. Лещенко. До її складу в різні роки увійшли викладачі: З. Н. Борисова, О. К. Грибанова, Т. І. Дмитренко, М. Ф. Дубовик, Є. Ф. Лукіна, О. П. Ткаченко та перші її випускники – С. Ф. Бєлова, Л. В. Герасимова, Н. І. Зеленко, Н. І. Мітічева Л. Я. Скиданова та інші.

1965 – 1975 р.р. кафедру очолювала доц. О. К. Грибанова. У цей період свій науковий рівень більшість викладачів кафедри – В. І. Коник, Н. П. Орланова, О. П. Янківська, Н. Ф. Яришева, підвищували навчанням в аспірантурі, по закінченню якої успішно захищали дисертації.

1975 – 1991 рр. – кафедрою дошкільної педагогіки керувала З. Н. Борисова. Її склад поповнили талановиті педагоги – Г. В. Бєлєнька, О. Л. Богініч, Н. М. Кот, І. О. Луценко, М. А. Машовець, Г. В. Сухорукова, а згодом доценти Л. В. Артемова, Е. С. Вільчковський, І. С. Дьоміна та інші.

Галузь дошкільної освіти також збагатилась відомими випускниками кафедри, педагогами і психологами (К. О. Євстаф’єва, В. Г. Захарченко, В. У. Кузьменко, Т. Ф. Кунько, С. О. Ладивір, Л. І. Уманець, Л. Ю. Якименко та ін.). Завдяки їхнім науковим доробкам, впродовж тривалого часу кафедра займала провідні позиції у галузі серед  закладів вищої освіти України.

Досвід науково-педагогічних працівників кафедри дошкільної педагогіки склав підґрунтя для розвитку інновацій у дошкільній і вищій освіті, підготовки навчально-методичного забезпечення, вивчення вітчизняного і зарубіжного педагогічного досвіду тощо.

1991 – 2003 р.р. – кафедру очолювала проф. Л. В. Артемова – відомий вчений у галузі теорії та історії педагогіки, дошкільного виховання, теорії та методики професійної освіти дорослих.

2003 – 2008 р.р. – керувала діяльністю кафедри дошкільної педагогіки Інституту педагогіки і психології НПУ імені М.П. Драгоманова доц. М. А. Машовець, професійні інтереси якої пов’язані з педагогікою та психологією дошкільного дитинства та професійною підготовкою майбутнього дошкільного педагога. З 2008 року кафедра дошкільної педагогіки  отримала назву кафедра теорії та історії дошкільної педагогіки. 

2012 – 2015 р.р. – завідувала кафедрою теорії та історії дошкільної педагогіки доц. Н. М. Кот, яка за вагомий внесок у розвиток галузі дошкільної освіти була відзначена нагородою – знаком «Софія Русова».

За ці роки до лав кафедри приєднались досвідчені науковці: кандидат педагогічних наук, доцент Р. А. Шулигіна, кандидати психологічних наук, доценти В. М. Гальченко, С. Т. Репетій та інші.

У зв'язку з реорганізацією навчальних підрозділів НПУ імені М. П. Драгоманова в 2016 році, кафедра набула назву педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості й увійшла до складу факультету педагогіки і психології університету.

Завідувачем кафедри було призначено доктора педагогічних наук, професора Г. Г. Цвєткову, яка сьогодні спрямовує діяльність науково-педагогічного складу на вдосконалення, гармонізацію професійної підготовки майбутніх вихователів відповідно до потреб сьогодення на ґрунті постнекласичної методології шляхом створення креативно-розвивального освітнього простору в закладі вищої освіти.

Науково-педагогічний склад кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості сформований із фахівців, які мають високий науковий і практичний досвід роботи. У складі кафедри працює 11 осіб, з них: 1 доктор педагогічних наук, 8 кандидатів наук, 2 асистенти 1 лаборант.

Кафедра, керуючись новими європейськими стратегіями розвитку освіти в Україні, здійснює підготовку фахівців за освітньо-професійною програмою 012 «Дошкільна освіта», освітніми рівнями: перший (бакалаврський), другий (магістерський). Форми навчання: денна, заочна.

Стратегія розвитку кафедри

Основний стратегічний напрям – підвищення науково-педагогічної компетентності працівників до рівня, що дозволить кафедрі претендувати на роль одного з провідних осередків науково-педагогічної діяльності в галузі дошкільної освіти у межах освітнього простору України.

Принципи реалізації стратегії

Розвиток кафедри базуватиметься на принципах, що зможуть забезпечити реалізацію зазначеної стратегії:

  • компетентності усіх членів кафедри, що діятимуть на засадах колегіальності, відкритості, демократичності та єдності;
  • поєднання розвитку колективу та самовдосконалення кожного викладача як творчої особистості;
  • креативності у формування методів та форм реалізації стратегії розвитку кафедри;
  • інноваційності в підвищенні теоретичної та методичної культури працівників кафедри, основними рисами якої є взаємодія викладачів і студентів, соціокультурний діалог та захист суб’єктів професійної та освітньо-наукової діяльності.

Основні напрями діяльності (завдання)

для реалізації стратегії розвитку кафедри

  1. Приведення показників професійної діяльності та рівня кваліфікації кожного викладача кафедри в повну відповідність до чинних ліцензійних вимог освітньої діяльності.
  2. Створення системи фахового спрямованого підвищення кваліфікації викладачів кафедри.
  3. Запровадження відкритого, прозорого, поточного планування діяльності кафедри (навчальної, наукової, методичної та організаційної роботи).
  4. Формування механізмів та традиції самовдосконалення кожного викладача кафедри та умов реалізації його професійних компетентностей.
  5. Створення умов для започаткування кафедрою наукової школи.
  6. Використання Е-технологій в освітній діяльності, формування дистанційних курсів, відеолекцій, інтерактивних електронних навчальних видань тощо.
  7. Підтримання конкурентного статусу кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості в підготовці компетентних і конкурентоспроможних фахівців у галузі дошкільної освіти на національному ринку освітніх послуг та позиціонування НПУ імені М.П. Драгоманова і факультету педагогіки і психології як флагманів педагогічної думки.
  8. Підготовка наукових публікацій викладачами кафедри у зарубіжних наукових виданнях, що включені до різних наукометричних баз даних та мають індекси цитування.
  9. Розвиток ефективної взаємодії з українськими та зарубіжними партнерами з метою забезпечення академічної мобільності професорсько-викладацького складу кафедри та реалізації спільних проектів, грантових програм.
  10. Організація профорієнтаційної роботи з метою популяризації навчання за спеціальністю 012 «Дошкільна освіта», за різними освітньо-професійними програмами, рівнями на принципово нових засадах.
  11. Впровадження системи компетентнісного наставництва як одного з нових принципів підготовки професійного кадрового складу кафедри.
  12. Презентація на сайті кафедри освітніх досягнень викладачів та студентів, популяризація сучасних методів, технологій та методик навчання і викладання у вищій школі.
  13. Організація взаємодії з іншими освітніми закладами і науковими установами, проведення спільних засідань, семінарів, круглих столів, підготовка та видання наукової та навчально-методичної літератури.

Національне партнерство

Кафедра співпрацює із провідними науковими установами й університетами України:

  • Інститут проблем виховання НАПН України
  • Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України
  • Інститут педагогічної освіти та освіти дорослих НАПН України
  • Глухівський національний педагогічний університет імені Олександра Довженка
  • Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка
  • ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет»
  • Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка
  • Київський університет імені Бориса Грінченка
  • Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя
  • Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського
  • Рівненський державний гуманітарний університет
  • Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини
  • Харківська гуманітарно-педагогічна академія та ін.
  • Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
  • Національна парламентська бібліотека України
  • Державна науково-педагогічна бібліотека імені В. О. Сухомлинського
  • Видавництва: «Академвидав», «Освіта», «Педагогічна преса» та ін.

Зарубіжне партнерство

Кафедра співпрацює із провідними науковими установами й університетами близького і далекого зарубіжжя:

  • Білоруським державним педагогічним університетом імені Максима Танка;
  • Казахським національним педагогічним університетом імені Абая;
  • Університетом едукології Литви;
  • Коледжем Південно-Східної Норвегії (The University College of Southeast Norway (USN) та ін.

Навчально-методична діяльність кафедри