Головна
- Деталі
- Перегляди: 24
Вітаємо з днем Народження талановиту, добру, творчу, креативну та світлу жінку - викладача кафедра дошкільної освіти педагогічного факультету УДУ імені Михайла Драгоманова Шелепко Галину Володимирівну!
💐🎉 Бажаємо щоб Вам усміхалася удача, збувалися всі загадані бажання.
🌟Нехай своєю теплотою та любов'ю Вас зігрівають рідні та близькі люди.
🤗 Бажаємо здоров'я, везіння, бадьорості та багато приводів для того, щоб відчувати себе щасливою людиною!
❤️Карʼєрного зростання та великих здобутків!
🌟Нехай Ваші прагнення наближають Вас до досягнення цілей і змушують по життя рухатися тільки вперед!
Миру та найшвидшої перемоги💙💛
- Деталі
- Перегляди: 26
☺️❤️🎁🛍 Подарунки дітям до Дня Святого Миколая прибули у прифронтове місто Чугуїв на Харківщині. Дітлахи щиро дякували студентам та викладачам спеціальності "Дошкільна освіта" педагогічного факультету УДУ імені Михайла Драгоманова.
👯♀🤗 🚸📱🧝♀🧚🦸 Вже 15-й рік поспіль діє благодійна акція "Дитинство: крок у майбутнє" ініційована студентами дошкільної освіти. В рамках Акції відбуваються фестиваль казки, поїздки в дитячі будинки, психологічна та матеріальна підтримка обездолених дітей. В зв'язку з військовими діями цього разу подарунки були доставлені Новою поштою.
👏👍 На фото поряд з дітьми батько загиблого героя України льотчика Тараса Редьки, який опікується дітлахами з власної ініціативи та за власний кошт.
😘🙏 Ми вдячні всім героям за можливість навчатися і працювати.
🥰 Дякуємо декану педагогічного факультету Тарасу Олефіренку та завідувачу кафедри дошкільної освіти професору Ганні Цвєтковій за підтримки яких відбувалася ця благодійна акція.
Нехай швидше настане Перемога, і наші діти, розквітнуть під мирним небом України. Разом до Перемоги!
#дитинствокрокумайбутнє
#благодійнаакція
- Деталі
- Перегляди: 24
💓9 грудня студенти спеціальності "Дошкільна освіта" та викладачі кафедри дошкільної освіти на чолі завідувача, доктора педагогічних наук, професора Цвєткової Ганни Георгіївни щиросердно вітає з Днем народження мудрого керівника, розумного талановитого начальника, красивого чоловіка, декана Педагогічного факультету УДУ імені Михайла Драгоманова, кандидата педагогічних наук, професора Олефіренка Тараса Олексійовича!
Цінуємо Вашу завжди молоду творчу енергію і життєлюбність, відданість справі та високий професіоналізм!
Нашому колективу дуже пощастило з Вами.
ВІДЕОПРИВІТАННЯ
За Вашої підтримки організовується багато цікавих івентів, що сприяють розвитку всіх кафедр на Педагогічному факультеті - від розважальних заходів до волонтерських ініціатив.
Зичимо Вам, нашому декану, мудрому керівнику, видатному науковцю подальшої натхненної керівної, наукової, освітньої діяльності, сміливих, цікавих і результативних починань, успішного здійснення всіх особистих задумів. Хай кожної миті Вас супроводжують удача добро та вірні друзі!
Будьте щасливі!
Якнайскорішої перемоги України!
#зднемнародження
- Деталі
- Перегляди: 30
Враження про другий тиждень проходження практики студентки 2️⃣ курсу групи 2-А спеціальності "Дошкільна освіта" Педагогічного факультету Костюк Юлії.
🖇️ Під час другого тижня практики в садочку я провела спостереження за дітьми в умовах ЗДО, звернувши увагу на їхню активність, стиль спілкування з вихователем та однолітками, а також на емоційний стан і особливості поведінки. Спостерігала за різними формами життєдіяльності, зокрема за ранковою гімнастикою та рухливими іграми, аналізуючи їх вплив на розвиток дітей.
🧸У процесі допомоги вихователю я брала участь у підготовці до сніданку, організації обіду, а також в одяганні та підготовці до заняття. Особливо звертала увагу на індивідуальні особливості дітей, їхній стан здоров’я та настрій, що допомогло організувати комфортну атмосферу для кожного малюка.
Попереду ще два тижні практики і багато цікавого!
👩🏫 Керівник практики - викладач кафедри дошкільної освіти - Ірина Кузьменко
#практика
- Деталі
- Перегляди: 21
💌 Завершився другий тиждень навчальної педагогічної практики студентів 2️⃣ курсу групи 2-А спеціальності "Дошкільна освіта".
Студенти-практиканти ЗДО "Мандаринка" (M.kids) - Антонь Поліна, Німак Катерина, Майок Діана, Півень Марія, Микитичик Анастасія, Ступкак Карина та Прокопович Анжеліка звітують про виконані завдання:
✍️ Протягом другого тижня практики ми мали чудову можливість глибше зануритися в освітній процес та отримати практичні навички роботи з дітьми.
✅ Спостереження за дітьми.
Ми проводили спостереження за поведінкою дітей під час різних видів активності, їх спілкуванням з вихователями та однолітками.
✅ Організація розвивального середовища.
Ми досліджували розвивальне середовище закладу дошкільної освіти, складали структурно-логічну схему його елементів.
✅ Аналіз форм життєдіяльності дітей.
Протягом тижня ми включено спостерігали за організацією та проведенням різних форм життєдіяльності дітей, допомагали вихователю, брали участь у підборі дидактичних матеріалів.
За результатами спостереження було проаналізовано по дві форми життєдіяльності кожним практикантом.
✅ Допомога вихователю в організаційних моментах в першу і другу половину дня.
Ми постійно долучаємось до організації та проведення режимних моментів: підготовки до сніданку, обіду, одягання дітей на прогулянки та підготовки до денного сну.
Це дозволяє нам бути залученими до повсякденних справ в ЗДО та відчути реалії роботи вихователя та помічника.
✅ Вивчення розподілу обов’язків між вихователем і його помічником. Ми спостерігали за делегуванням обов'язків вихователя та помічника вихователя. Простежувалась дуже злагоджена робота без зайвих слів. Також ми звернули увагу на врахування вихователем стану здоров'я, настрою дітей та їх індивідуальних особливостей під час прийому, підготовки на проведення занять. Під час прийому дітям вимірюється температура, оглядається шкіра на предмет висипань, тощо.
На занятті всі діти залучені, завдання підлаштовані під індивідуальні особливості та рівень розвитку кожної дитини.
✨👩🎓 Цей тиждень був насиченим різними завданнями і цікавим.
Ми змогли краще зрозуміти кожну дитину — їхні інтереси, поведінку та емоційні особливості. ❤️
Спілкування з дітьми виявилося захоплюючим і водночас непростим, адже кожна дитина — має свої інтереси, емоції та особливості поведінки.
⛅Цей тиждень дав змогу усвідомити, наскільки важливим у роботі вихователя є емоційна доступність для дітей, терпіння, самоконтроль, вміння швидко приймати рішення, любов та повага до кожної дитини.
👩🏫 Керівник практики: викладач Кузьменко Ірина Анатоліївна.
Дочірні категорії
Історія кафедри
Кафедра педагогіки і психології дошкільної освіти
НПУ імені М. П. Драгоманова: історія, реалії, перспективи
Поглиблене вивчення відповідних архівних документів та результатів ретроспективного аналізу історико-педагогічних матеріалів засвідчують те, що кафедра зародилась понад століття тому і пройшла багато етапів перетворення від минулого до сьогодення.
1907–1919 р.р. – Створення та існування Фребелівського інституту дошкільної підготовки, в якому працювали видатні постаті педагогічної освіти – В. В. Зеньковський, Н. Д. Лубенець, С. Ф. Русова, І. О. Сікорський та ін.
1920 р. – Інститут увійшов до складу Київського інституту народної освіти, вже як факультет дошкільного виховання.
1930-ті роки – Факультет дошкільного виховання переведено до Харківського педагогічного інституту.
1954 р. – Факультет поновили в складі Київського державного педагогічного інституту імені О. М. Горького, спадкоємцем якого сьогодні є Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. Існуючу в складі факультету дошкільного виховання кафедру початкової і дошкільної освіти, в ті роки очолював проф. Г. З. Івашин.
1960 р. – створена кафедра дошкільної педагогіки, керівником якої стала доц. О. М. Лещенко. До її складу в різні роки увійшли викладачі: З. Н. Борисова, О. К. Грибанова, Т. І. Дмитренко, М. Ф. Дубовик, Є. Ф. Лукіна, О. П. Ткаченко та перші її випускники – С. Ф. Бєлова, Л. В. Герасимова, Н. І. Зеленко, Н. І. Мітічева Л. Я. Скиданова та інші.
1965 – 1975 р.р. кафедру очолювала доц. О. К. Грибанова. У цей період свій науковий рівень більшість викладачів кафедри – В. І. Коник, Н. П. Орланова, О. П. Янківська, Н. Ф. Яришева, підвищували навчанням в аспірантурі, по закінченню якої успішно захищали дисертації.
1975 – 1991 рр. – кафедрою дошкільної педагогіки керувала З. Н. Борисова. Її склад поповнили талановиті педагоги – Г. В. Бєлєнька, О. Л. Богініч, Н. М. Кот, І. О. Луценко, М. А. Машовець, Г. В. Сухорукова, а згодом доценти Л. В. Артемова, Е. С. Вільчковський, І. С. Дьоміна та інші.
Галузь дошкільної освіти також збагатилась відомими випускниками кафедри, педагогами і психологами (К. О. Євстаф’єва, В. Г. Захарченко, В. У. Кузьменко, Т. Ф. Кунько, С. О. Ладивір, Л. І. Уманець, Л. Ю. Якименко та ін.). Завдяки їхнім науковим доробкам, впродовж тривалого часу кафедра займала провідні позиції у галузі серед закладів вищої освіти України.
Досвід науково-педагогічних працівників кафедри дошкільної педагогіки склав підґрунтя для розвитку інновацій у дошкільній і вищій освіті, підготовки навчально-методичного забезпечення, вивчення вітчизняного і зарубіжного педагогічного досвіду тощо.
1991 – 2003 р.р. – кафедру очолювала проф. Л. В. Артемова – відомий вчений у галузі теорії та історії педагогіки, дошкільного виховання, теорії та методики професійної освіти дорослих.
2003 – 2008 р.р. – керувала діяльністю кафедри дошкільної педагогіки Інституту педагогіки і психології НПУ імені М.П. Драгоманова доц. М. А. Машовець, професійні інтереси якої пов’язані з педагогікою та психологією дошкільного дитинства та професійною підготовкою майбутнього дошкільного педагога. З 2008 року кафедра дошкільної педагогіки отримала назву кафедра теорії та історії дошкільної педагогіки.
2012 – 2015 р.р. – завідувала кафедрою теорії та історії дошкільної педагогіки доц. Н. М. Кот, яка за вагомий внесок у розвиток галузі дошкільної освіти була відзначена нагородою – знаком «Софія Русова».
За ці роки до лав кафедри приєднались досвідчені науковці: кандидат педагогічних наук, доцент Р. А. Шулигіна, кандидати психологічних наук, доценти В. М. Гальченко, С. Т. Репетій та інші.
У зв'язку з реорганізацією навчальних підрозділів НПУ імені М. П. Драгоманова в 2016 році, кафедра набула назву педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості й увійшла до складу факультету педагогіки і психології університету.
Завідувачем кафедри було призначено доктора педагогічних наук, професора Г. Г. Цвєткову, яка сьогодні спрямовує діяльність науково-педагогічного складу на вдосконалення, гармонізацію професійної підготовки майбутніх вихователів відповідно до потреб сьогодення на ґрунті постнекласичної методології шляхом створення креативно-розвивального освітнього простору в закладі вищої освіти.
Науково-педагогічний склад кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості сформований із фахівців, які мають високий науковий і практичний досвід роботи. У складі кафедри працює 11 осіб, з них: 1 доктор педагогічних наук, 8 кандидатів наук, 2 асистенти 1 лаборант.
Кафедра, керуючись новими європейськими стратегіями розвитку освіти в Україні, здійснює підготовку фахівців за освітньо-професійною програмою 012 «Дошкільна освіта», освітніми рівнями: перший (бакалаврський), другий (магістерський). Форми навчання: денна, заочна.
Стратегія розвитку кафедри
Основний стратегічний напрям – підвищення науково-педагогічної компетентності працівників до рівня, що дозволить кафедрі претендувати на роль одного з провідних осередків науково-педагогічної діяльності в галузі дошкільної освіти у межах освітнього простору України.
Принципи реалізації стратегії
Розвиток кафедри базуватиметься на принципах, що зможуть забезпечити реалізацію зазначеної стратегії:
- компетентності усіх членів кафедри, що діятимуть на засадах колегіальності, відкритості, демократичності та єдності;
- поєднання розвитку колективу та самовдосконалення кожного викладача як творчої особистості;
- креативності у формування методів та форм реалізації стратегії розвитку кафедри;
- інноваційності в підвищенні теоретичної та методичної культури працівників кафедри, основними рисами якої є взаємодія викладачів і студентів, соціокультурний діалог та захист суб’єктів професійної та освітньо-наукової діяльності.
Основні напрями діяльності (завдання)
для реалізації стратегії розвитку кафедри
- Приведення показників професійної діяльності та рівня кваліфікації кожного викладача кафедри в повну відповідність до чинних ліцензійних вимог освітньої діяльності.
- Створення системи фахового спрямованого підвищення кваліфікації викладачів кафедри.
- Запровадження відкритого, прозорого, поточного планування діяльності кафедри (навчальної, наукової, методичної та організаційної роботи).
- Формування механізмів та традиції самовдосконалення кожного викладача кафедри та умов реалізації його професійних компетентностей.
- Створення умов для започаткування кафедрою наукової школи.
- Використання Е-технологій в освітній діяльності, формування дистанційних курсів, відеолекцій, інтерактивних електронних навчальних видань тощо.
- Підтримання конкурентного статусу кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості в підготовці компетентних і конкурентоспроможних фахівців у галузі дошкільної освіти на національному ринку освітніх послуг та позиціонування НПУ імені М.П. Драгоманова і факультету педагогіки і психології як флагманів педагогічної думки.
- Підготовка наукових публікацій викладачами кафедри у зарубіжних наукових виданнях, що включені до різних наукометричних баз даних та мають індекси цитування.
- Розвиток ефективної взаємодії з українськими та зарубіжними партнерами з метою забезпечення академічної мобільності професорсько-викладацького складу кафедри та реалізації спільних проектів, грантових програм.
- Організація профорієнтаційної роботи з метою популяризації навчання за спеціальністю 012 «Дошкільна освіта», за різними освітньо-професійними програмами, рівнями на принципово нових засадах.
- Впровадження системи компетентнісного наставництва як одного з нових принципів підготовки професійного кадрового складу кафедри.
- Презентація на сайті кафедри освітніх досягнень викладачів та студентів, популяризація сучасних методів, технологій та методик навчання і викладання у вищій школі.
- Організація взаємодії з іншими освітніми закладами і науковими установами, проведення спільних засідань, семінарів, круглих столів, підготовка та видання наукової та навчально-методичної літератури.
Національне партнерство
Кафедра співпрацює із провідними науковими установами й університетами України:
- Інститут проблем виховання НАПН України
- Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України
- Інститут педагогічної освіти та освіти дорослих НАПН України
- Глухівський національний педагогічний університет імені Олександра Довженка
- Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка
- ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет»
- Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка
- Київський університет імені Бориса Грінченка
- Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя
- Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського
- Рівненський державний гуманітарний університет
- Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини
- Харківська гуманітарно-педагогічна академія та ін.
- Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
- Національна парламентська бібліотека України
- Державна науково-педагогічна бібліотека імені В. О. Сухомлинського
- Видавництва: «Академвидав», «Освіта», «Педагогічна преса» та ін.
Зарубіжне партнерство
Кафедра співпрацює із провідними науковими установами й університетами близького і далекого зарубіжжя:
- Білоруським державним педагогічним університетом імені Максима Танка;
- Казахським національним педагогічним університетом імені Абая;
- Університетом едукології Литви;
- Коледжем Південно-Східної Норвегії (The University College of Southeast Norway (USN) та ін.
Навчально-методична діяльність кафедри
Навчально-методична діяльність кафедри