🇺🇦🤗🇳🇴 Вержанська Крістіна, студентка першого курсу групи 1-А спеціальності "Дошкільна освіта" та Маргарита Рижкова, студентка другого курсу спеціальності "Початкова освіта" Педагогічного факультету УДУ імені Михайла Драгоманова передають вітання з мальовничого Королівства Норвегія!
  Крістіна та Маргарита перебувають у Норвегії за програмою міжнародної академічної мобільності. Сьогодні вони познайомлять нас з умовами, в яких проходить їх навчання та дозвілля і проведуть екскурсію територією Університету Південно-Східної Норвегії (University of South-Eastern Norway campus Vestfold).
Отож, let's go!
 (👩‍💼 куратор: асистент Ірина Кузьменко).
Факультет гуманітарних, спортивних та освітніх наук Університету Південно-Східної Норвегії; піврічна програма та «Навчання на природі та експериментальне навчання в школах і дитячих садках (Outdoor Education and Experiential Learning in Schools and Kindergartens)» (бакалавр).

photo 2024 04 23 14 34 26photo 2024 04 23 14 36 00

photo 2024 04 23 14 40 12photo 2024 04 23 14 37 35

 
👥🎓 Шановні колеги!
 
  24 квітня 2024р. о 16.30 запрошуємо на онлайн-марафон доцента кафедри дошкільної освіти Педагогічного факультету УДУ імені Михайла Драгоманова Ірини Товкач за темою: "Мовленнєва компетентність у площині оволодіння дитиною основами грамоти (за матеріалами навчально-методичного посібника «Пізнаємо грамоту разом»: https://www.youtube.com/watch?v=lQPE8JIn2jE
 
📍 Підключитися до конференції Zoom:
 
Ідентифікатор конференції:840 6098 5840
 
Код доступу: 012095
 
📥 Кількість місць у Zoom обмежена до 100 учасників, тож, якщо не вдасться доєднатися, чекаємо на прямій трансляції на YouTube-каналі видавництва "Літера ЛТД": https://youtube.com/live/F9B2q4xoyzQ?feature=share
438260447 955482239699815 4726649882365327579 n
438096434 955482039699835 2403916399551344609 n
438118472 955482079699831 5581602740931017455 n
ПЕО
ПА
💙💛❤️‍🩹 Студентка другого курсу заочної форми навчання групи 2-ЗБ спеціальності «Дошкільна освіта» педагогічного факультету УДУ імені Михайла Драгоманова, Тетяна КРИВА, має неабиякий хист до поетичної діяльності.
  З початком повномасштабного вторгнення вона пише патріотичні вірші про війну, які, напевно, вдаються у неї особливо глибокими, сповненими болю за рідну Україну, любові до її захисників та твердого переконання в нашій Перемозі. Ці вірші написані серцем. Вони нікого не лишають байдужими. Війна не обійшла стороною родину Тетяни, саме це надає віршам особливого відтінку...💙💛❤️‍🩹

438222836 954910879756951 6857373596417240454 n

438205675 954910906423615 3317498343932047363 n

437463560 954910919756947 7949610676278293053 n

 

Pray for Ukraine Facebook Post
 
   😌🙏 2️⃣0️⃣ квітня кожного року світ відзначає важливу подію – День вдячності волонтерам.
  Висловлюємо вдячність доценту кафедри дошкільної освіти Ірині Войтюк та старшому викладачу Віталію Клаку за відважність, доброту, безкорисливість та щиру допомогу українській армії, постраждалим від війни дітям, та людям, які опинились в скрутному положенні.
 У період військового стану волонтери продемонстрували усьому світові цю потужну силу, що здатна об’єднувати, організовуватись, допомагати та вирішувати надскладні завдання та протистояти викликам найважчих часів нашої держави.
  🇺🇦 З подякою волонтерам та Збройним Силам України! Віримо у Перемогу України!

👨‍👩‍👧‍👦🏡 18 квітня 2024 року у кількості близько 70 учасників студентів спеціальності "Дошкільна освіта" та професорського викладацького складу кафедри дошкільної освіти на чолі завідувачки, докторки педагогічних наук, професорки Ганни Цвєткової відбулася лекція із застосуванням техніки зворотного зв’язку «Адаптація українських дітей дошкільного віку до чеських закладів дошкільної освіти: результати грантового наукового дослідження» Оксани Ступак – доцентки кафедри дошкільної освіти, докторки педагогічних наук.
  На лекції Оксана Ступак у партнерстві з Педагогічним факультетом Карловського університету представила результати грантового наукового дослідження з адаптації українських дітей дошкільного віку до чеських закладів дошкільної освіти, що проводилося у період з 15 червня по 30 грудня 2023р.

ВІДЕО

СТ1

СТ2

СТ3
 Методом глибинних напівструктурованих інтерв'ю з українськими батьками в кількох регіонах Чеської Республіки з’ясовувалися дослідницькі питання щодо:
📍 стратегій, які використовували українські біженці під час пошуку ЗДО;
📍 форм капіталу, що були використані для інтеграції дитини в ЗДО;
📍 різниці в організації освітнього процесу українських і чеських ЗДО;
  💐Подяка Оксані Ступак за представлення результатів наукового дослідження! Зичимо Вам нових цікавих і успішних досліджень!

 

 

Дочірні категорії

Кафедра педагогіки і психології дошкільної освіти 

НПУ імені М. П. Драгоманова: історія, реалії, перспективи

 

 

Поглиблене вивчення відповідних архівних документів та результатів ретроспективного аналізу історико-педагогічних матеріалів засвідчують те, що кафедра зародилась понад століття тому і пройшла багато етапів перетворення від минулого до сьогодення.

1907–1919 р.р. – Створення та існування Фребелівського інституту дошкільної підготовки, в якому працювали видатні постаті педагогічної освіти – В. В. Зеньковський, Н. Д. Лубенець, С. Ф. Русова, І. О. Сікорський та ін.

1920 р. – Інститут увійшов до складу Київського інституту народної освіти, вже як факультет дошкільного виховання.

1930-ті роки – Факультет дошкільного виховання переведено до Харківського педагогічного інституту.

1954 р. – Факультет поновили в складі Київського державного педагогічного інституту імені О. М. Горького, спадкоємцем якого сьогодні є Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. Існуючу в складі факультету дошкільного виховання кафедру початкової і дошкільної освіти, в ті роки очолював проф. Г. З. Івашин.

1960 р. – створена кафедра дошкільної педагогіки, керівником якої стала доц. О. М. Лещенко. До її складу в різні роки увійшли викладачі: З. Н. Борисова, О. К. Грибанова, Т. І. Дмитренко, М. Ф. Дубовик, Є. Ф. Лукіна, О. П. Ткаченко та перші її випускники – С. Ф. Бєлова, Л. В. Герасимова, Н. І. Зеленко, Н. І. Мітічева Л. Я. Скиданова та інші.

1965 – 1975 р.р. кафедру очолювала доц. О. К. Грибанова. У цей період свій науковий рівень більшість викладачів кафедри – В. І. Коник, Н. П. Орланова, О. П. Янківська, Н. Ф. Яришева, підвищували навчанням в аспірантурі, по закінченню якої успішно захищали дисертації.

1975 – 1991 рр. – кафедрою дошкільної педагогіки керувала З. Н. Борисова. Її склад поповнили талановиті педагоги – Г. В. Бєлєнька, О. Л. Богініч, Н. М. Кот, І. О. Луценко, М. А. Машовець, Г. В. Сухорукова, а згодом доценти Л. В. Артемова, Е. С. Вільчковський, І. С. Дьоміна та інші.

Галузь дошкільної освіти також збагатилась відомими випускниками кафедри, педагогами і психологами (К. О. Євстаф’єва, В. Г. Захарченко, В. У. Кузьменко, Т. Ф. Кунько, С. О. Ладивір, Л. І. Уманець, Л. Ю. Якименко та ін.). Завдяки їхнім науковим доробкам, впродовж тривалого часу кафедра займала провідні позиції у галузі серед  закладів вищої освіти України.

Досвід науково-педагогічних працівників кафедри дошкільної педагогіки склав підґрунтя для розвитку інновацій у дошкільній і вищій освіті, підготовки навчально-методичного забезпечення, вивчення вітчизняного і зарубіжного педагогічного досвіду тощо.

1991 – 2003 р.р. – кафедру очолювала проф. Л. В. Артемова – відомий вчений у галузі теорії та історії педагогіки, дошкільного виховання, теорії та методики професійної освіти дорослих.

2003 – 2008 р.р. – керувала діяльністю кафедри дошкільної педагогіки Інституту педагогіки і психології НПУ імені М.П. Драгоманова доц. М. А. Машовець, професійні інтереси якої пов’язані з педагогікою та психологією дошкільного дитинства та професійною підготовкою майбутнього дошкільного педагога. З 2008 року кафедра дошкільної педагогіки  отримала назву кафедра теорії та історії дошкільної педагогіки. 

2012 – 2015 р.р. – завідувала кафедрою теорії та історії дошкільної педагогіки доц. Н. М. Кот, яка за вагомий внесок у розвиток галузі дошкільної освіти була відзначена нагородою – знаком «Софія Русова».

За ці роки до лав кафедри приєднались досвідчені науковці: кандидат педагогічних наук, доцент Р. А. Шулигіна, кандидати психологічних наук, доценти В. М. Гальченко, С. Т. Репетій та інші.

У зв'язку з реорганізацією навчальних підрозділів НПУ імені М. П. Драгоманова в 2016 році, кафедра набула назву педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості й увійшла до складу факультету педагогіки і психології університету.

Завідувачем кафедри було призначено доктора педагогічних наук, професора Г. Г. Цвєткову, яка сьогодні спрямовує діяльність науково-педагогічного складу на вдосконалення, гармонізацію професійної підготовки майбутніх вихователів відповідно до потреб сьогодення на ґрунті постнекласичної методології шляхом створення креативно-розвивального освітнього простору в закладі вищої освіти.

Науково-педагогічний склад кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості сформований із фахівців, які мають високий науковий і практичний досвід роботи. У складі кафедри працює 11 осіб, з них: 1 доктор педагогічних наук, 8 кандидатів наук, 2 асистенти 1 лаборант.

Кафедра, керуючись новими європейськими стратегіями розвитку освіти в Україні, здійснює підготовку фахівців за освітньо-професійною програмою 012 «Дошкільна освіта», освітніми рівнями: перший (бакалаврський), другий (магістерський). Форми навчання: денна, заочна.

Стратегія розвитку кафедри

Основний стратегічний напрям – підвищення науково-педагогічної компетентності працівників до рівня, що дозволить кафедрі претендувати на роль одного з провідних осередків науково-педагогічної діяльності в галузі дошкільної освіти у межах освітнього простору України.

Принципи реалізації стратегії

Розвиток кафедри базуватиметься на принципах, що зможуть забезпечити реалізацію зазначеної стратегії:

  • компетентності усіх членів кафедри, що діятимуть на засадах колегіальності, відкритості, демократичності та єдності;
  • поєднання розвитку колективу та самовдосконалення кожного викладача як творчої особистості;
  • креативності у формування методів та форм реалізації стратегії розвитку кафедри;
  • інноваційності в підвищенні теоретичної та методичної культури працівників кафедри, основними рисами якої є взаємодія викладачів і студентів, соціокультурний діалог та захист суб’єктів професійної та освітньо-наукової діяльності.

Основні напрями діяльності (завдання)

для реалізації стратегії розвитку кафедри

  1. Приведення показників професійної діяльності та рівня кваліфікації кожного викладача кафедри в повну відповідність до чинних ліцензійних вимог освітньої діяльності.
  2. Створення системи фахового спрямованого підвищення кваліфікації викладачів кафедри.
  3. Запровадження відкритого, прозорого, поточного планування діяльності кафедри (навчальної, наукової, методичної та організаційної роботи).
  4. Формування механізмів та традиції самовдосконалення кожного викладача кафедри та умов реалізації його професійних компетентностей.
  5. Створення умов для започаткування кафедрою наукової школи.
  6. Використання Е-технологій в освітній діяльності, формування дистанційних курсів, відеолекцій, інтерактивних електронних навчальних видань тощо.
  7. Підтримання конкурентного статусу кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості в підготовці компетентних і конкурентоспроможних фахівців у галузі дошкільної освіти на національному ринку освітніх послуг та позиціонування НПУ імені М.П. Драгоманова і факультету педагогіки і психології як флагманів педагогічної думки.
  8. Підготовка наукових публікацій викладачами кафедри у зарубіжних наукових виданнях, що включені до різних наукометричних баз даних та мають індекси цитування.
  9. Розвиток ефективної взаємодії з українськими та зарубіжними партнерами з метою забезпечення академічної мобільності професорсько-викладацького складу кафедри та реалізації спільних проектів, грантових програм.
  10. Організація профорієнтаційної роботи з метою популяризації навчання за спеціальністю 012 «Дошкільна освіта», за різними освітньо-професійними програмами, рівнями на принципово нових засадах.
  11. Впровадження системи компетентнісного наставництва як одного з нових принципів підготовки професійного кадрового складу кафедри.
  12. Презентація на сайті кафедри освітніх досягнень викладачів та студентів, популяризація сучасних методів, технологій та методик навчання і викладання у вищій школі.
  13. Організація взаємодії з іншими освітніми закладами і науковими установами, проведення спільних засідань, семінарів, круглих столів, підготовка та видання наукової та навчально-методичної літератури.

Національне партнерство

Кафедра співпрацює із провідними науковими установами й університетами України:

  • Інститут проблем виховання НАПН України
  • Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України
  • Інститут педагогічної освіти та освіти дорослих НАПН України
  • Глухівський національний педагогічний університет імені Олександра Довженка
  • Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка
  • ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет»
  • Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка
  • Київський університет імені Бориса Грінченка
  • Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя
  • Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського
  • Рівненський державний гуманітарний університет
  • Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини
  • Харківська гуманітарно-педагогічна академія та ін.
  • Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
  • Національна парламентська бібліотека України
  • Державна науково-педагогічна бібліотека імені В. О. Сухомлинського
  • Видавництва: «Академвидав», «Освіта», «Педагогічна преса» та ін.

Зарубіжне партнерство

Кафедра співпрацює із провідними науковими установами й університетами близького і далекого зарубіжжя:

  • Білоруським державним педагогічним університетом імені Максима Танка;
  • Казахським національним педагогічним університетом імені Абая;
  • Університетом едукології Литви;
  • Коледжем Південно-Східної Норвегії (The University College of Southeast Norway (USN) та ін.

Навчально-методична діяльність кафедри