👩🏻‍🎓 Завершився останній, 4 тиждень навчальної педагогічної практики студентів 3 курсу групи 3-А спеціальності «Дошкільна освіта» Педагогічного факультету УДУ імені Михайла Драгоманова!
   Практична діяльність для молодих студентів - це джерело нових знань, можливостей та набуття цінного досвіду.✍🏻

ВІДЕО

  На 4 тижні, відповідно до завдань практики студенти:
✅ провели для дітей дошкільного віку творчу гру з протоколом обговорення;🧸
✅ було здійснено самоаналіз та аналіз педагогічної діяльності студентів-практикантів;📝
✅ підготували звітну документацію.Отримали консультацію від керівника практики;🗣️
✅ підвели підсумки практики разом з педагогічним колективом ЗДО;🏠
✅ і наразі студенти активно готуються до звітування та презентації результатів навчальної педагогічної практики на звітній конференції кафедри дошкільної освіти.👩🏻‍💻

 🎤 Ось декілька коментарів від наших студентів-практикантів:

 «Практика супер 👍 Наскільки круто в наш нелегкий час все таки мати можливість спробувати себе в ролі вихователя, навчитися бути справжнім фахівцем і звісно черпати безцінний досвід для себе, дякую за таку можливість яку надав наш університет, дякую ЗДО, який нас прийняв з теплом та турботою до кожного студента ❤️» - Баштова Анастасія.

 «Я погоджуюсь зі свою колегою - Анастасією. Я вважаю,що ми - сильне покоління студентів, яке в складний час здобуває педагогічний досвід у закладах освіти високого рівня🍊. Ця практика була дуже насиченою та цікавою. Ми багато спостерігали за дітьми дошкільного віку, здійснювали психолого-педагогічну характеристику та спілкувалися з батьками.Я вкотре переконуюся в тому, що практика - це один із ключових аспектів успішного розвитку майбутніх педагогів👩🏻‍🎓» - Глушко Богдана.

  Студенти висловлюють щиру вдячність декану Педагогічного факультету - професору Тарасу Олексійовичу Олефіренко, завідувачці кафедри дошкільної освіти Ганні Георгіївні Цвєтковій та всьому педагогічному складу кафедри за сприяння і розвитку практичної діяльності молодих студентів! 💐

  Окрема подяка закладу дошкільної освіти «Мандаринка» 🍊за те,що вкотре відкривають свої двері для практикантів та дають можливість набиратися цінного досвіду. Вдячні педагогічному колективу ЗДО за завжди теплу зустріч та приємну атмосферу.

Віват дошкіллю!🎉
Авторка статті: студентка-практикантка групи 3-А Глушко Богдана.
#практика

🤳 Студенти-практиканти 3️⃣курсу групи III-А денної форми навчання спеціальності "Дошкільна освіта" педагогічного факультету діляться світлинами за 4 тиждень виробничої практики.
  Керівник практики: к.п.н., старший викладач кафедри дошкільної освіти Наталія Андрущенко.

ан1

ан2

ан3

ан4

ан5

ан6
#практика

  😌👯‍♀️🤩 Чудового зимового дня напередодні Різдва, 1️⃣8️⃣ грудня 2️⃣0️⃣2️⃣4️⃣ року, в урочистій світлій конференц-залі центрального корпусу Українського державного університету імені Михайла Драгоманова за ініціативи завідувачки кафедри дошкільної освіти докторки педагогічних наук професорки Ганни Цвєткової та за підтримки декана Педагогічного факультету кандидата педагогічних наук професора Тараса Олефіренка відбулася зустріч з викладачами кафедри дошкільної освіти в рамках проведення серії тренінгів «Школа молодого викладача» з метою формуванню навичок ефективної комунікації зі студентами та ознайомлення з сучасними підходами до викладання.

1
   Зустріч включала:
💥 розгляд моделей поведінки особистості в різних ситуаціях;
💥 розв’язання провокативно-конфліктних ситуацій;
💥 рольові ігри;
💥 обмін досвідом;
💥 приємне спілкування в компанії професіоналів;
спонукання до самовиховання та самовдосконалення;
💥 партнерську взаємодію та підтримку.

2

  ☺️ Тренінг нікого не лишив байдужим! Учасники з задоволенням діляться своїми враженнями та здобутками:
«Модератор Ганна Цвєткова професійно навела приклади життєвих позицій особистості по Е. Берну згідно його транзакційного аналізу («Я добре – ви недобре», «Я добре – ви добре», «Я недобре – ви не добре», «Я недобре – ви добре») та майстерно розіграла рольові ігри, акторськи демонструючи різні моделі поведінки відповідно до позицій особистості щодо інших людей у системах «Педагог-студенти», «педагог-колеги», «керівник-підлеглі». Тренер віддзеркалила враження від кожного учасника тренінгу, поцікавилась почуттями та думками, поділилася власним педагогічним досвідом. Обговорювали провокативно-конфліктні педагогічні ситуації та ефективні стратегії поведінки у них. Вкінці учасники прийшли до висновку про прийняття особливостей строкатої професійної педагогічної діяльності, необхідності партнерської взаємодії за принципами поваги, довіри та рівності, колегіальної співпраці та самовдосконалення. У контексті тренінгу часто згадувалась відома цитата про суміжність та взаємозв`язок наук педагогіки та психології: «Психологія без педагогіки безкорисна, а педагогіка без психології безсила».
Рефлексія триває…

3

  🌟 Дякуємо за корисну тренінгову взаємодію всім учасникам та натхненниці-модераторці професору Ганні Цвєтковій. Плануємо продовження подібних заходів з метою згуртування педагогічного колективу кафедри, налагодження ефективної співпраці у здоровому психологічному кліматі та професійного зростання кожного педагога вищої школи» –  поділилась враженнями кандидат психологічних наук, старший викладач кафедри дошкільної освіти – Віра Корх.

4

   🌟 «Щиро вдячна Ганні Георгіївні за цікавий, змістовний, інформаційний семінар. Я отримала нові знання щодо позиції у спілкуванні викладача зі студентами, варіантами вирішення суперечливих ситуацій у взаємодії викладача з аудиторією, важливого значення наповнення власних ресурсів.
Позитивна атмосфера спілкування та обговорення актуальних наукових питань у колі професорсько-викладацького складу кафедри дошкільної освіти сприяла обміну педагогічним досвідом. Окреме захоплення викликав приклад Ганни Георгіївни, як харизматичного лідера з гуманістичними якостями. Загалом, семінар був корисним для мого подальшого професійного вдосконалення» – кандидат педагогічних наук, доцент кафедри дошкільної освіти – Вікторія Агіляр Туклер.

5

  ✨«Висловлюємо щиру вдячність завідувачці кафедри дошкільної освіти, професорці Ганні Цвєтковій за організацію та проведення кола спілкування «Школа молодого викладача». В ході зустрічі ми отримали цінні поради, ознайомились з інструментами для побудови ефективного спілкування, розвитку емоційного інтелекту, розуміння важливості довіри та поваги у професійних відносинах.
Особливо варто відзначити практичну спрямованість тренінгу, який дозволив не лише почути теоретичні поради, але й відчути їхній ефект у конкретних ситуаціях завдяки рольовим іграм та педагогічним ситуаціям, а також порадам від професіоналів кафедри – професорки Раїси Шулигіної та доцентки Софії Довбні, що дало змогу кожному з нас переосмислити власну роль у комунікації та знайти нові підходи до самоконтролю, до здатності керувати ситуацією, до вирішення можливих конфліктів чи непорозумінь під час власної професійної діяльності».

6

  🌟«Дякуємо, що знаходите час для таких зустрічей та звертаєте увагу на потреби і проблеми молодих викладачів, сприяючи їхньому вирішенню через змістовні та надихаючі заходи. Ми високо цінуємо Вашу готовність вислухати, зрозуміти та допомогти у пошуку оптимальних рішень. Завдяки таким зустрічам ми стаємо не лише компетентнішими, але й більш впевненими у своїх силах» – поділилась викладачка кафедри дошкільної освіти – Ірина Кузьменко.

7
#школа_молодого_викладача

   😍Кожен новий досвід залишає свої особливі сліди в серці💫

  👩🏻‍💼 Студентка 2️⃣ курсу спеціальності “Дошкільна освіта” Педагогічного факультету УДУ імені Михайла Драгоманова Гриценко Сніжана, під керівництвом кандидата педагогічних наук доцента кафедри дошкільної освіти
Довбні С.О., ділиться враженнями від четвертого, завершального тижня педагогічної практики в ЗДО «Вондерленд»📜🥰.

гр

  Цей тиждень став яскравим підсумком всієї педагогічної практики — насиченим, емоційно наповненим і незабутнім. Події, які відбувалися, ще більше розкрили красу професії педагога: від підготовки чарівних новорічних свят до святкування днів народження вихованців, що завжди наповнюють атмосферу теплом і радістю. Кожна мить цього тижня принесла цінний досвід, закріпила впевненість у вибраному шляху та подарувала безліч щирих дитячих посмішок.

  👭 Я вдячна ЗДО «Вондерленд» за теплу атмосферу, дітям дошкільного віку — за щирість та енергію, а педагогічному колективу — за приклад справжньої майстерності.

  😌 Особливу подяку хочу висловити керівникам моєї практики — за їхню підтримку, поради та професійне наставництво. Їхня допомога була для мене дуже цінною і допомогла мені не лише успішно виконати завдання, а й відчути себе впевненою у своїх силах. Також дякую університету - за те, що створює можливості для студентів отримати такий важливий практичний досвід. Ця практика дала мені не лише професійні знання, а й натхнення для майбутньої роботи.

   📝 Протягом цього тижня я виконала такі завдання:
1️⃣ Провела ранкову зустріч із дітьми дошкільного віку та підготувала протокол обговорення.
2️⃣ Зробила самоаналіз і обговорила результати своєї діяльності з керівником практики.
3️⃣ Завершила оформлення звітної документації.
4️⃣ Взяла участь у підведенні підсумків практики разом із педагогічним колективом.
5️⃣ Підготувала презентацію та матеріали для звітування на конференції факультету.
#практика

  🌹🎁 Сьогодні, 20 грудня щиросердні вітання з Днем народження посилаємо на адресу привітної красивої чарівної колеги кандидата педагогічних наук, старшого викладача кафедри дошкільної освіти педагогічного факультету Андрущенко Наталії Вікторівни!
Бажаємо Вам з радістю та посмішкою зустрічати кожен день!
У діяльності завжди буде море гідних ідей та перспектив! А у житті завжди на Вас чекає безліч радощів, приємних зустрічей та цікавих подій!
Нехай небо над головою буде чистим, а сонце – яскравим!
Здійсняться найсміливіші бажання, а життя заграє веселковими барвами!
Доля дарує приємні сюрпризи та незабутні моменти!
Вдалих злетів та великих досягнень!
Нехай успіх стане невід'ємною частиною Вашого життєвого шляху та буде вірним життєвим супутником!
Ловіть кожен позитивний момент і насолоджуйся ним!

анд 1

анд2

анд 3

анд 4
#Деньнародження

Дочірні категорії

Кафедра педагогіки і психології дошкільної освіти 

НПУ імені М. П. Драгоманова: історія, реалії, перспективи

 

 

Поглиблене вивчення відповідних архівних документів та результатів ретроспективного аналізу історико-педагогічних матеріалів засвідчують те, що кафедра зародилась понад століття тому і пройшла багато етапів перетворення від минулого до сьогодення.

1907–1919 р.р. – Створення та існування Фребелівського інституту дошкільної підготовки, в якому працювали видатні постаті педагогічної освіти – В. В. Зеньковський, Н. Д. Лубенець, С. Ф. Русова, І. О. Сікорський та ін.

1920 р. – Інститут увійшов до складу Київського інституту народної освіти, вже як факультет дошкільного виховання.

1930-ті роки – Факультет дошкільного виховання переведено до Харківського педагогічного інституту.

1954 р. – Факультет поновили в складі Київського державного педагогічного інституту імені О. М. Горького, спадкоємцем якого сьогодні є Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. Існуючу в складі факультету дошкільного виховання кафедру початкової і дошкільної освіти, в ті роки очолював проф. Г. З. Івашин.

1960 р. – створена кафедра дошкільної педагогіки, керівником якої стала доц. О. М. Лещенко. До її складу в різні роки увійшли викладачі: З. Н. Борисова, О. К. Грибанова, Т. І. Дмитренко, М. Ф. Дубовик, Є. Ф. Лукіна, О. П. Ткаченко та перші її випускники – С. Ф. Бєлова, Л. В. Герасимова, Н. І. Зеленко, Н. І. Мітічева Л. Я. Скиданова та інші.

1965 – 1975 р.р. кафедру очолювала доц. О. К. Грибанова. У цей період свій науковий рівень більшість викладачів кафедри – В. І. Коник, Н. П. Орланова, О. П. Янківська, Н. Ф. Яришева, підвищували навчанням в аспірантурі, по закінченню якої успішно захищали дисертації.

1975 – 1991 рр. – кафедрою дошкільної педагогіки керувала З. Н. Борисова. Її склад поповнили талановиті педагоги – Г. В. Бєлєнька, О. Л. Богініч, Н. М. Кот, І. О. Луценко, М. А. Машовець, Г. В. Сухорукова, а згодом доценти Л. В. Артемова, Е. С. Вільчковський, І. С. Дьоміна та інші.

Галузь дошкільної освіти також збагатилась відомими випускниками кафедри, педагогами і психологами (К. О. Євстаф’єва, В. Г. Захарченко, В. У. Кузьменко, Т. Ф. Кунько, С. О. Ладивір, Л. І. Уманець, Л. Ю. Якименко та ін.). Завдяки їхнім науковим доробкам, впродовж тривалого часу кафедра займала провідні позиції у галузі серед  закладів вищої освіти України.

Досвід науково-педагогічних працівників кафедри дошкільної педагогіки склав підґрунтя для розвитку інновацій у дошкільній і вищій освіті, підготовки навчально-методичного забезпечення, вивчення вітчизняного і зарубіжного педагогічного досвіду тощо.

1991 – 2003 р.р. – кафедру очолювала проф. Л. В. Артемова – відомий вчений у галузі теорії та історії педагогіки, дошкільного виховання, теорії та методики професійної освіти дорослих.

2003 – 2008 р.р. – керувала діяльністю кафедри дошкільної педагогіки Інституту педагогіки і психології НПУ імені М.П. Драгоманова доц. М. А. Машовець, професійні інтереси якої пов’язані з педагогікою та психологією дошкільного дитинства та професійною підготовкою майбутнього дошкільного педагога. З 2008 року кафедра дошкільної педагогіки  отримала назву кафедра теорії та історії дошкільної педагогіки. 

2012 – 2015 р.р. – завідувала кафедрою теорії та історії дошкільної педагогіки доц. Н. М. Кот, яка за вагомий внесок у розвиток галузі дошкільної освіти була відзначена нагородою – знаком «Софія Русова».

За ці роки до лав кафедри приєднались досвідчені науковці: кандидат педагогічних наук, доцент Р. А. Шулигіна, кандидати психологічних наук, доценти В. М. Гальченко, С. Т. Репетій та інші.

У зв'язку з реорганізацією навчальних підрозділів НПУ імені М. П. Драгоманова в 2016 році, кафедра набула назву педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості й увійшла до складу факультету педагогіки і психології університету.

Завідувачем кафедри було призначено доктора педагогічних наук, професора Г. Г. Цвєткову, яка сьогодні спрямовує діяльність науково-педагогічного складу на вдосконалення, гармонізацію професійної підготовки майбутніх вихователів відповідно до потреб сьогодення на ґрунті постнекласичної методології шляхом створення креативно-розвивального освітнього простору в закладі вищої освіти.

Науково-педагогічний склад кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості сформований із фахівців, які мають високий науковий і практичний досвід роботи. У складі кафедри працює 11 осіб, з них: 1 доктор педагогічних наук, 8 кандидатів наук, 2 асистенти 1 лаборант.

Кафедра, керуючись новими європейськими стратегіями розвитку освіти в Україні, здійснює підготовку фахівців за освітньо-професійною програмою 012 «Дошкільна освіта», освітніми рівнями: перший (бакалаврський), другий (магістерський). Форми навчання: денна, заочна.

Стратегія розвитку кафедри

Основний стратегічний напрям – підвищення науково-педагогічної компетентності працівників до рівня, що дозволить кафедрі претендувати на роль одного з провідних осередків науково-педагогічної діяльності в галузі дошкільної освіти у межах освітнього простору України.

Принципи реалізації стратегії

Розвиток кафедри базуватиметься на принципах, що зможуть забезпечити реалізацію зазначеної стратегії:

  • компетентності усіх членів кафедри, що діятимуть на засадах колегіальності, відкритості, демократичності та єдності;
  • поєднання розвитку колективу та самовдосконалення кожного викладача як творчої особистості;
  • креативності у формування методів та форм реалізації стратегії розвитку кафедри;
  • інноваційності в підвищенні теоретичної та методичної культури працівників кафедри, основними рисами якої є взаємодія викладачів і студентів, соціокультурний діалог та захист суб’єктів професійної та освітньо-наукової діяльності.

Основні напрями діяльності (завдання)

для реалізації стратегії розвитку кафедри

  1. Приведення показників професійної діяльності та рівня кваліфікації кожного викладача кафедри в повну відповідність до чинних ліцензійних вимог освітньої діяльності.
  2. Створення системи фахового спрямованого підвищення кваліфікації викладачів кафедри.
  3. Запровадження відкритого, прозорого, поточного планування діяльності кафедри (навчальної, наукової, методичної та організаційної роботи).
  4. Формування механізмів та традиції самовдосконалення кожного викладача кафедри та умов реалізації його професійних компетентностей.
  5. Створення умов для започаткування кафедрою наукової школи.
  6. Використання Е-технологій в освітній діяльності, формування дистанційних курсів, відеолекцій, інтерактивних електронних навчальних видань тощо.
  7. Підтримання конкурентного статусу кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості в підготовці компетентних і конкурентоспроможних фахівців у галузі дошкільної освіти на національному ринку освітніх послуг та позиціонування НПУ імені М.П. Драгоманова і факультету педагогіки і психології як флагманів педагогічної думки.
  8. Підготовка наукових публікацій викладачами кафедри у зарубіжних наукових виданнях, що включені до різних наукометричних баз даних та мають індекси цитування.
  9. Розвиток ефективної взаємодії з українськими та зарубіжними партнерами з метою забезпечення академічної мобільності професорсько-викладацького складу кафедри та реалізації спільних проектів, грантових програм.
  10. Організація профорієнтаційної роботи з метою популяризації навчання за спеціальністю 012 «Дошкільна освіта», за різними освітньо-професійними програмами, рівнями на принципово нових засадах.
  11. Впровадження системи компетентнісного наставництва як одного з нових принципів підготовки професійного кадрового складу кафедри.
  12. Презентація на сайті кафедри освітніх досягнень викладачів та студентів, популяризація сучасних методів, технологій та методик навчання і викладання у вищій школі.
  13. Організація взаємодії з іншими освітніми закладами і науковими установами, проведення спільних засідань, семінарів, круглих столів, підготовка та видання наукової та навчально-методичної літератури.

Національне партнерство

Кафедра співпрацює із провідними науковими установами й університетами України:

  • Інститут проблем виховання НАПН України
  • Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України
  • Інститут педагогічної освіти та освіти дорослих НАПН України
  • Глухівський національний педагогічний університет імені Олександра Довженка
  • Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка
  • ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет»
  • Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка
  • Київський університет імені Бориса Грінченка
  • Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя
  • Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського
  • Рівненський державний гуманітарний університет
  • Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини
  • Харківська гуманітарно-педагогічна академія та ін.
  • Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
  • Національна парламентська бібліотека України
  • Державна науково-педагогічна бібліотека імені В. О. Сухомлинського
  • Видавництва: «Академвидав», «Освіта», «Педагогічна преса» та ін.

Зарубіжне партнерство

Кафедра співпрацює із провідними науковими установами й університетами близького і далекого зарубіжжя:

  • Білоруським державним педагогічним університетом імені Максима Танка;
  • Казахським національним педагогічним університетом імені Абая;
  • Університетом едукології Литви;
  • Коледжем Південно-Східної Норвегії (The University College of Southeast Norway (USN) та ін.

Навчально-методична діяльність кафедри