Головна
- Деталі
- Перегляди: 62
1️⃣3️⃣ лютого завідувачка кафедри дошкільної освіти педагогічного факультету Українського державного університету докторка педагогічних наук професорка Ганна Цвєткова, викладачки кафедри дошкільної освіти та здобувачі вищої освіти спеціальності 012 Дошкільна освіта долучилася до проєкту «Гостьові професори», організатором та модератором якого є Елліна Панасенко, докторка педагогічних наук професорка кафедри практичної психології ДВНЗ "Донбаський державний педагогічний університет".
👩💼🥰 У рамках цього проєкту харизматична професорка Ганна Цвєткова провела цікаву гостьову лекцію на тему: «Нейропедагогічні аспекти розвитку мозку в ранньому дитинстві», основні тези якої:
👼🤱немовля - це «чисте золото», розвиток мозку якого залежить від емоційного та духовного зв’язку дитини з близькими дорослими - батьками;
🧠 на розвиток мозку дитини раннього віку впливають гени та навколишнє середовище у їх взаємозв’язку;
🙅♀️ дитина, позбавлена певної якості досвіду, матиме аномальний розвиток мозку;
📒 у перші 5️⃣ років життя діти отримують 9️⃣0️⃣ % всієї інформації, яку ми отримуємо впродовж життя;
🧩🧐 сенсорна гра - це вид діяльності, який стимулює почуття дітей, тобто різні способи сприйняття світу; вона важлива для розвитку мозку, оскільки сенсорна стимуляція необхідна для сенсорної інтеграції та когнітивного розвитку;
🎓 наявність педагогічної освіти саме у майбутньої матусі - дозволить дитині якісніше сформуватися як особистості;
👩👩👧👦 наявність педагогічної культури батьків є запорукою уникання помилок у сімейному вихованні дитини;
👫 щасливі батьки = щаслива дитина 👶.
🌟 Спікерка зачарувала всіх присутніх своїм шармом та позитивною енергетикою наукового зростання.
📝 Гармонійно доповнили лекцію відгуки та коментарі викладачок кафедри дошкільної освіти, здобувачів вищої освіти ОПП «Дошкільна освіта» й ОПП «Практична психологія» та викладачів, які займаються дослідженнями в галузі психології та педагогіки.
📡🚸 Захід став важливою платформою для обговорення сучасних підходів до розвитку дитини та застосування нейропедагогічних методик у дошкільній освіті та психологічній практиці.
🙌☺️ Щиро вдячні професорці Елліні Панасенко за запрошення, теплу та турботливу атмосферу! До подальших спільних творчих та плідних колаборацій!
#гостьовалекція
#нейропедагогіка
- Деталі
- Перегляди: 62
📯👥 За сприяння ректора Українського державного університету імені Михайла Драгоманова академіка НАПН України, член-кореспондента НАН України, професора, заслуженого діяча науки і техніки України, доктора філософських наук Віктора Андрущенка та декана педагогічного факультету, професора, кандидата педагогічних наук Тараса Олефіренка, 12 лютого 2025 року відбулася грандіозна подія – засідання РАДИ стейкхолдерів, організована кафедрою дошкільної освіти педагогічного факультету УДУ імені Михайла Драгоманова.
🙌 За майстерного модерування завідувачки кафедри дошкільної освіти докторки педагогічних наук, професорки Ганни Цвєткової у змішаному форматі професіонали-однодумці (академічна спільнота, директори закладів дошкільної освіти, вихователі-методисти, випускники спеціальності 012 Дошкільна освіта різних років) у жвавій атмосфері набутого професійного досвіду «вимальовували» портрет майбутнього випускника спеціальності "Дошкільна освіта", надавали рекомендації щодо удосконалення освітньо-професійних програм першого (бакалаврського) та другого (магістерського) рівнів вищої освіти за спеціальністю 012 Дошкільна освіта в УДУ імені Михайла Драгоманова, ділилися враженнями від навчання на цій спеціальності, окреслювали проблеми в галузі дошкільної освіти та перспективи її розвитку.
✨🧩 Ексклюзивним продовженням засідання стали тренінги від викладачів кафедри дошкільної освітина тему: «Аксіологія педагогічної діяльності: трансформація життєвих цінностей в умовах війни».
💥 Лілія Барановська, докторка педагогічних наук, професорка, розпочала тренінг інформативним концептом, який стосувався особливостей комунікативної професійно-педагогічної діяльності працівників ЗДО в умовах війни. Було наголошено на конкурентоспроможності вітчизняної освітньої системи та реальному виявленні професійної компетентності педагогів і керівників ЗДО, на необхідності збереження ментального здоров'я кожного з них. Запропоновано методи уникнення в професійному спілкуванні когнітивного дисонансу, використання інформативного та менторського стилів взаємодії, попередження комунікативних бар' єрів і управління конфліктами. Для встановлення комунікативної рівноваги в професійному спілкуванні було презентовано технології, пов' язані з профілактикою емоційного вигорання і фахової деформації педагогів.
💥 На толерантності як ціннісній основі професійної діяльності сучасного педагога наголосила кандидатка педагогічних наук, професорка Раїса Шулигіна. З аудиторією тренерка провела кілька цікавих вправ: «Сніжинка» – продемонструвала своєрідні особливості кожного учасника та підкреслили їх неповторність; вправа-демонстрація «Вплив слова і вчинку на психологічний стан людини» сприяла більш глибокому розумінню сили слова і дії на емоційний та психологічний стан людини – переживання, сумніви, роздратування, стреси тощо, це нагадування про толерантне поводження, позитивну взаємодію та спілкування. «Зім’ятий папір» – вправа, яка довела, що неймовірні зусилля для виправлення своїх помилок у сприйнятті інших, не проходить безслідно. Усі учасники утвердилися в думці, що лише повага одне до одного, терпимість, дотримання паритету сприятимуть становленню справжнього сучасного педагога, гаслом якого має бути Любов, Терпіння і Прощення.
💥 На важливість розвитку емоційної стійкості учасників освітнього процесу в умовах війни та їхньої самоцінності звернула увагу у своєму виступі докторка психологічних наук, доцентка Вікторія Гальченко, яка провела з учасниками дихальні вправи та дві психотехніки – «Мої цілі та реалізації» та «Три скриньки самоцінності», в результаті чого психологічний стан учасників заходу значно покращився, розкрилися потенційні можливості справлятися зі стресом війни й ставати для вихованців «емоційною парасолькою».
💥 З викладачкою, стейкхолдером, успішною випускницею, Іриною Кузьменко, запрошені гості потренувалися у вправах на розвиток міжпівкульної взаємодії та критичного мислення.Пропоновані цікаві завдання спонукали учасників зібрання до активного професійного саморозвитку.
☺️😴 Насамкінець студенти різних курсів спеціальності «Дошкільна освіта» подарували усім присутнім пісню «Я намалюю» (слова і музика Д. Волканова) як символ віри у краще мирне майбутнє України та щасливе дитинство!
🥰💌 Щира вдячність всім активним учасникам, гостям, випускникам і справжнім друзям спеціальності «Дошкільна освіта» за плідну взаємодію та позитивну атмосферу засідання РАДИ стейкхолдерів!
Разом до нових звершень і Перемоги!
- Деталі
- Перегляди: 65
📣⚠️ ШАНОВНІ КОЛЕГИ!
Кафедра дошкільної освіти Педагогічного факультету Українського державного університету імені Михайла Драгоманова за підтримки професора, кандидата педагогічних наук, декана Педагогічного факультету УДУ імені Михайла Драгоманова, президента ГО «Українська Асоціація педагогів та психологів початкової, дошкільної та позашкільної освіти» Тараса Олефіренка та ініціативи завідувачки кафедри докторки педагогічних наук, професорки Ганни Цвєткової запрошує вас
🗓️ 12 лютого 2025 року о 13:00 на засідання ради стейкхолдерів, присвячене презентації освітньо-професійних програм першого (бакалаврського) та другого (магістерського) рівнів вищої освіти за спеціальністю 012 Дошкільна освіта в УДУ імені Михайла Драгоманова.
🧑💼👩🏻💼 До участі у засіданні ради стейкхолдерів запрошуємо академічну спільноту, керівників, педагогів закладів дошкільної освіти, випускників, студентів та всіх зацікавлених осіб у розвитку дошкільної освіти.
❗️Місце проведення: м. Київ, вул. Пирогова 9, аудиторія 231 центрального корпусу Українського державного університету імені Михайла Драгоманова.
📯 Формат проведення: змішаний – офлайн за місцем проведення
💻 та онлайн за посиланням: https://meet.google.com/mpa-npyw-rha
👌 Гарантуємо продуктивно проведений час у колі професіоналів-однодумців!
🤝 З повагою та надією на плідну співпрацю
проф. Ганна Цвєткова та колектив
кафедри дошкільної освіти
Педагогічного факультету
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова
#ПФ_УДУ #ДошкільнаОсвіта #СтейкхолдериДО #УДУДрагоманова #ОсвітніПрограми #ДрагоманівціПФ #ЗасіданняСтейкхолдерів
- Деталі
- Перегляди: 65
🤗🥰 Шановна Ганна Георгіївна!
Студенти групи 25 змдш спеціальності "Дошкільна освіта" педагогічного факультету щиро вітають вас з Днем народження та бажають миру, любові і добра! Нехай щастить в усіх добрих починаннях!
- Деталі
- Перегляди: 76
🌷🎈Щирі вітання з Днем народження завідувачу кафедри дошкільної освіти професору Цвєткової Ганні Георгіївній від групи магістрів І-МДШ 1 курсу денної форми навчання спеціальності "Дошкільна освіта" Педагогічного факультету Українського державного університету імені Михайла Драгоманова.
ВІДЕОПРИВІТАННЯ
#зднемнародження
Дочірні категорії
Історія кафедри
Кафедра педагогіки і психології дошкільної освіти
НПУ імені М. П. Драгоманова: історія, реалії, перспективи
Поглиблене вивчення відповідних архівних документів та результатів ретроспективного аналізу історико-педагогічних матеріалів засвідчують те, що кафедра зародилась понад століття тому і пройшла багато етапів перетворення від минулого до сьогодення.
1907–1919 р.р. – Створення та існування Фребелівського інституту дошкільної підготовки, в якому працювали видатні постаті педагогічної освіти – В. В. Зеньковський, Н. Д. Лубенець, С. Ф. Русова, І. О. Сікорський та ін.
1920 р. – Інститут увійшов до складу Київського інституту народної освіти, вже як факультет дошкільного виховання.
1930-ті роки – Факультет дошкільного виховання переведено до Харківського педагогічного інституту.
1954 р. – Факультет поновили в складі Київського державного педагогічного інституту імені О. М. Горького, спадкоємцем якого сьогодні є Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. Існуючу в складі факультету дошкільного виховання кафедру початкової і дошкільної освіти, в ті роки очолював проф. Г. З. Івашин.
1960 р. – створена кафедра дошкільної педагогіки, керівником якої стала доц. О. М. Лещенко. До її складу в різні роки увійшли викладачі: З. Н. Борисова, О. К. Грибанова, Т. І. Дмитренко, М. Ф. Дубовик, Є. Ф. Лукіна, О. П. Ткаченко та перші її випускники – С. Ф. Бєлова, Л. В. Герасимова, Н. І. Зеленко, Н. І. Мітічева Л. Я. Скиданова та інші.
1965 – 1975 р.р. кафедру очолювала доц. О. К. Грибанова. У цей період свій науковий рівень більшість викладачів кафедри – В. І. Коник, Н. П. Орланова, О. П. Янківська, Н. Ф. Яришева, підвищували навчанням в аспірантурі, по закінченню якої успішно захищали дисертації.
1975 – 1991 рр. – кафедрою дошкільної педагогіки керувала З. Н. Борисова. Її склад поповнили талановиті педагоги – Г. В. Бєлєнька, О. Л. Богініч, Н. М. Кот, І. О. Луценко, М. А. Машовець, Г. В. Сухорукова, а згодом доценти Л. В. Артемова, Е. С. Вільчковський, І. С. Дьоміна та інші.
Галузь дошкільної освіти також збагатилась відомими випускниками кафедри, педагогами і психологами (К. О. Євстаф’єва, В. Г. Захарченко, В. У. Кузьменко, Т. Ф. Кунько, С. О. Ладивір, Л. І. Уманець, Л. Ю. Якименко та ін.). Завдяки їхнім науковим доробкам, впродовж тривалого часу кафедра займала провідні позиції у галузі серед закладів вищої освіти України.
Досвід науково-педагогічних працівників кафедри дошкільної педагогіки склав підґрунтя для розвитку інновацій у дошкільній і вищій освіті, підготовки навчально-методичного забезпечення, вивчення вітчизняного і зарубіжного педагогічного досвіду тощо.
1991 – 2003 р.р. – кафедру очолювала проф. Л. В. Артемова – відомий вчений у галузі теорії та історії педагогіки, дошкільного виховання, теорії та методики професійної освіти дорослих.
2003 – 2008 р.р. – керувала діяльністю кафедри дошкільної педагогіки Інституту педагогіки і психології НПУ імені М.П. Драгоманова доц. М. А. Машовець, професійні інтереси якої пов’язані з педагогікою та психологією дошкільного дитинства та професійною підготовкою майбутнього дошкільного педагога. З 2008 року кафедра дошкільної педагогіки отримала назву кафедра теорії та історії дошкільної педагогіки.
2012 – 2015 р.р. – завідувала кафедрою теорії та історії дошкільної педагогіки доц. Н. М. Кот, яка за вагомий внесок у розвиток галузі дошкільної освіти була відзначена нагородою – знаком «Софія Русова».
За ці роки до лав кафедри приєднались досвідчені науковці: кандидат педагогічних наук, доцент Р. А. Шулигіна, кандидати психологічних наук, доценти В. М. Гальченко, С. Т. Репетій та інші.
У зв'язку з реорганізацією навчальних підрозділів НПУ імені М. П. Драгоманова в 2016 році, кафедра набула назву педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості й увійшла до складу факультету педагогіки і психології університету.
Завідувачем кафедри було призначено доктора педагогічних наук, професора Г. Г. Цвєткову, яка сьогодні спрямовує діяльність науково-педагогічного складу на вдосконалення, гармонізацію професійної підготовки майбутніх вихователів відповідно до потреб сьогодення на ґрунті постнекласичної методології шляхом створення креативно-розвивального освітнього простору в закладі вищої освіти.
Науково-педагогічний склад кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості сформований із фахівців, які мають високий науковий і практичний досвід роботи. У складі кафедри працює 11 осіб, з них: 1 доктор педагогічних наук, 8 кандидатів наук, 2 асистенти 1 лаборант.
Кафедра, керуючись новими європейськими стратегіями розвитку освіти в Україні, здійснює підготовку фахівців за освітньо-професійною програмою 012 «Дошкільна освіта», освітніми рівнями: перший (бакалаврський), другий (магістерський). Форми навчання: денна, заочна.
Стратегія розвитку кафедри
Основний стратегічний напрям – підвищення науково-педагогічної компетентності працівників до рівня, що дозволить кафедрі претендувати на роль одного з провідних осередків науково-педагогічної діяльності в галузі дошкільної освіти у межах освітнього простору України.
Принципи реалізації стратегії
Розвиток кафедри базуватиметься на принципах, що зможуть забезпечити реалізацію зазначеної стратегії:
- компетентності усіх членів кафедри, що діятимуть на засадах колегіальності, відкритості, демократичності та єдності;
- поєднання розвитку колективу та самовдосконалення кожного викладача як творчої особистості;
- креативності у формування методів та форм реалізації стратегії розвитку кафедри;
- інноваційності в підвищенні теоретичної та методичної культури працівників кафедри, основними рисами якої є взаємодія викладачів і студентів, соціокультурний діалог та захист суб’єктів професійної та освітньо-наукової діяльності.
Основні напрями діяльності (завдання)
для реалізації стратегії розвитку кафедри
- Приведення показників професійної діяльності та рівня кваліфікації кожного викладача кафедри в повну відповідність до чинних ліцензійних вимог освітньої діяльності.
- Створення системи фахового спрямованого підвищення кваліфікації викладачів кафедри.
- Запровадження відкритого, прозорого, поточного планування діяльності кафедри (навчальної, наукової, методичної та організаційної роботи).
- Формування механізмів та традиції самовдосконалення кожного викладача кафедри та умов реалізації його професійних компетентностей.
- Створення умов для започаткування кафедрою наукової школи.
- Використання Е-технологій в освітній діяльності, формування дистанційних курсів, відеолекцій, інтерактивних електронних навчальних видань тощо.
- Підтримання конкурентного статусу кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості в підготовці компетентних і конкурентоспроможних фахівців у галузі дошкільної освіти на національному ринку освітніх послуг та позиціонування НПУ імені М.П. Драгоманова і факультету педагогіки і психології як флагманів педагогічної думки.
- Підготовка наукових публікацій викладачами кафедри у зарубіжних наукових виданнях, що включені до різних наукометричних баз даних та мають індекси цитування.
- Розвиток ефективної взаємодії з українськими та зарубіжними партнерами з метою забезпечення академічної мобільності професорсько-викладацького складу кафедри та реалізації спільних проектів, грантових програм.
- Організація профорієнтаційної роботи з метою популяризації навчання за спеціальністю 012 «Дошкільна освіта», за різними освітньо-професійними програмами, рівнями на принципово нових засадах.
- Впровадження системи компетентнісного наставництва як одного з нових принципів підготовки професійного кадрового складу кафедри.
- Презентація на сайті кафедри освітніх досягнень викладачів та студентів, популяризація сучасних методів, технологій та методик навчання і викладання у вищій школі.
- Організація взаємодії з іншими освітніми закладами і науковими установами, проведення спільних засідань, семінарів, круглих столів, підготовка та видання наукової та навчально-методичної літератури.
Національне партнерство
Кафедра співпрацює із провідними науковими установами й університетами України:
- Інститут проблем виховання НАПН України
- Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України
- Інститут педагогічної освіти та освіти дорослих НАПН України
- Глухівський національний педагогічний університет імені Олександра Довженка
- Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка
- ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет»
- Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка
- Київський університет імені Бориса Грінченка
- Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя
- Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського
- Рівненський державний гуманітарний університет
- Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини
- Харківська гуманітарно-педагогічна академія та ін.
- Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
- Національна парламентська бібліотека України
- Державна науково-педагогічна бібліотека імені В. О. Сухомлинського
- Видавництва: «Академвидав», «Освіта», «Педагогічна преса» та ін.
Зарубіжне партнерство
Кафедра співпрацює із провідними науковими установами й університетами близького і далекого зарубіжжя:
- Білоруським державним педагогічним університетом імені Максима Танка;
- Казахським національним педагогічним університетом імені Абая;
- Університетом едукології Литви;
- Коледжем Південно-Східної Норвегії (The University College of Southeast Norway (USN) та ін.
Навчально-методична діяльність кафедри
Навчально-методична діяльність кафедри