✅💁‍♀ 24 грудня 2024 року відбулась звітна конференція з навчальної практики студентів 2 курсу денної форми навчання спеціальності ,,Дошкільна освіта,,.
 👥 Керівники практики: ст.викл. Клак В.О., викл. Кузьменко І.А., доц. Козак Т.В., також була присутня гарант Освітньо-професійної програми "Дошкільна освіта" першого (бакалаврського) рівня вищої освіти доц. Довбня С.О.
 🖼 Студенти-практиканти поділились світлинами про проходження практики у ЗДО в презентаціях. Вони відвідували та спостерігали за формами життєдіяльності дітей дошкільного віку, аналізували розвивальне середовище, спостерігали за дітьми в умовах ЗДО, проводили ранкову зустріч тощо.
 😌📯 Вітаємо студентів із завершенням першої навчальної практики та бажаємо наснаги в наступних кроках!

пр1

пр2

пр3

пр4

пр5

пр6

пр7
#практика #звітна_конференція

  🌅👧🧒 Студентка спеціальності "Дошкільна освіта" педагогічного факультету Таранович Христина ділиться враженнями про навчальну педагогічну практику. На четвертому тижні практики я зосередилася на організації занять і взаємодії з дітьми молодшої групи. Провела ранкову зустріч. Під час ранкової зустрічі діти грали в гру, висловлювали свої думки та обмінювалися побажаннями, що допомогло створити позитивний настрій на день.

  🧴🧼 Окрім цього, провела дослідження з водою, перцем і милом, демонструючи, як мило “відштовхує” бруд (експеримент з поверхневим натягом). Діти молодшого дошкільного віку з захопленням спостерігали, як частинки перцю розходяться, коли до води торкається мильний розчин, що викликало багато запитань і розвивало їхній пізнавальний інтерес.

  🎄❄️ Також брала участь у підготовці новорічного свята, допомагаючи прикрашати приміщення. Цей тиждень подарував мені  цінний досвід організації цікавих занять і роботи з дітьми молодшого дошкільного віку.

таранович

  У останній тиждень своєї практики студентка 2 курсу спеціальності "Дошкільна освіта" педагогічного факультету 2-А групи Шестакова Анастасія провела важливі заходи, які допомогли покращити її педагогічні навички. Одним з головних завдань було проведення ранкової зустрічі з дітьми раннього віку, що стало важливою частиною її роботи.

ВІДЕО

  ❄️🌲“Зимова подорож до ялинки” – таку тему мала ранкова зустріч, яка була проведена з дітьми групи раннього віку.
 😉🎊 Метою було створити святковий настрій, розвивати мовлення, увагу та дрібну моторику дітей раннього віку через ігри та творчі завдання, а також навчити їх ставитися до природи з повагою. Діти дізналися про зимові свята, грали з шишками, створювали нитяні ялинки та танцювали з м’якими ялинками, що принесло їм радість і підняло святковий дух. 🎄🥳🥰
  ❄️💫 Зустріч почалася з привітання та вірша, який допоміг дітям раннього віку налаштуватися на зимову атмосферу. Потім діти брали участь у різних завданнях: грали з шишками, створювали свої ялинки і танцювали під музику. Це сприяло розвитку їхніх творчих здібностей і координації. 👼🏻
   👧🏼👧🏻👦🏻👦🏼 Завершенням зустрічі стала рефлексія, де було підведено підсумки заняття, і підкреслено, як всі діти раннього віку активно брали участь і отримали позитивні емоції від виконаних завдань, створивши чудовий святковий настрій.🎄🫶🏻

  ✅ Під час останнього тижня практики було виконано такі завдання: ✅

1️⃣ Проведено ранкову зустріч і обговорено її проведення. ✅
2️⃣ Проведено самоаналіз та оцінку власної педагогічної діяльності. ✅
3️⃣ Підведено підсумки практики разом з педагогами ЗДО. ✅
4️⃣ Підготовлено звітну документацію з практики. ✅
5️⃣ Консультування керівника практики щодо оформлення документації. ✅
6️⃣ Розпочато підготовку до звітування і презентації результатів на конференції. ✅

  Я вдячна інноваційному закладу дошкільної освіти за надану можливість пройти навчальну практику та отримати цінний досвід у роботі з дітьми. Дякую всьому педагогічному колективу за підтримку, допомогу та за теплу атмосферу, яка сприяла моєму професійному розвитку. Цей період став важливим етапом у моєму становленні як майбутнього вихователя, і я безумовно використаю набуті знання та навички у своїй подальшій роботі. ❤️
#практика

  Студентка спеціальності "Дошкільна освіта" педагогічного факультету УДУ імені Михайла Драгоманова Бруєва Марія 2 курсу діліться світлинами навчальної практики. На четвертому тижні практики я брала активну участь у роботі з дітьми молодшої групи. Допомагала їм виготовляти святкові поробки – ялинки з паперу, спрямовуючи та підтримуючи їх під час вирізання та прикрашання. Окрім цього, підготувала заготовки для майбутніх творчих занять.

бруєва

  Також я допомагала вихователям у підготовці до новорічного свята: брала участь у прикрашанні приміщення ЗДО до свята, створюючи святкову атмосферу. Спостерігала за святковим заходом, аналізуючи взаємодію дітей молодшого дошкільного віку із педагогами, однолітками та
батьками.

  Цей тиждень дав мені новий досвід у творчій діяльності, роботі з дітьми молодшого дошкільного віку та підготовці святкових заходів.
#практика

❄️ На четвертому тижні практики студентка-практикантка 2 курсу 2-А групи Бондаренко Дарина активно співпрацювала з дітьми раннього віку та вихователями, допомагала організовувати новорічний простір і брала участь у спостереженні за святом ☃️.

  🐧Провела ранкову зустріч на тему: «Подорож до країни пінгвінів», що стало гарною практикою для розвитку навичок утримання уваги дітей та гнучкого підходу до організації їхньої діяльності. Спілкування з педагогічним колективом дало змогу отримати цінні поради, підтримку та усвідомити роль співпраці в успішній педагогічній роботі 🌟.

  Цей тиждень підтвердив, що професійний розвиток у педагогіці неможливий без практики та постійної взаємодії з колегами.      Отриманий досвід стане міцною основою для моїх професійних якостей 🙌🏿.

бондаренко
#практика

Дочірні категорії

Кафедра педагогіки і психології дошкільної освіти 

НПУ імені М. П. Драгоманова: історія, реалії, перспективи

 

 

Поглиблене вивчення відповідних архівних документів та результатів ретроспективного аналізу історико-педагогічних матеріалів засвідчують те, що кафедра зародилась понад століття тому і пройшла багато етапів перетворення від минулого до сьогодення.

1907–1919 р.р. – Створення та існування Фребелівського інституту дошкільної підготовки, в якому працювали видатні постаті педагогічної освіти – В. В. Зеньковський, Н. Д. Лубенець, С. Ф. Русова, І. О. Сікорський та ін.

1920 р. – Інститут увійшов до складу Київського інституту народної освіти, вже як факультет дошкільного виховання.

1930-ті роки – Факультет дошкільного виховання переведено до Харківського педагогічного інституту.

1954 р. – Факультет поновили в складі Київського державного педагогічного інституту імені О. М. Горького, спадкоємцем якого сьогодні є Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. Існуючу в складі факультету дошкільного виховання кафедру початкової і дошкільної освіти, в ті роки очолював проф. Г. З. Івашин.

1960 р. – створена кафедра дошкільної педагогіки, керівником якої стала доц. О. М. Лещенко. До її складу в різні роки увійшли викладачі: З. Н. Борисова, О. К. Грибанова, Т. І. Дмитренко, М. Ф. Дубовик, Є. Ф. Лукіна, О. П. Ткаченко та перші її випускники – С. Ф. Бєлова, Л. В. Герасимова, Н. І. Зеленко, Н. І. Мітічева Л. Я. Скиданова та інші.

1965 – 1975 р.р. кафедру очолювала доц. О. К. Грибанова. У цей період свій науковий рівень більшість викладачів кафедри – В. І. Коник, Н. П. Орланова, О. П. Янківська, Н. Ф. Яришева, підвищували навчанням в аспірантурі, по закінченню якої успішно захищали дисертації.

1975 – 1991 рр. – кафедрою дошкільної педагогіки керувала З. Н. Борисова. Її склад поповнили талановиті педагоги – Г. В. Бєлєнька, О. Л. Богініч, Н. М. Кот, І. О. Луценко, М. А. Машовець, Г. В. Сухорукова, а згодом доценти Л. В. Артемова, Е. С. Вільчковський, І. С. Дьоміна та інші.

Галузь дошкільної освіти також збагатилась відомими випускниками кафедри, педагогами і психологами (К. О. Євстаф’єва, В. Г. Захарченко, В. У. Кузьменко, Т. Ф. Кунько, С. О. Ладивір, Л. І. Уманець, Л. Ю. Якименко та ін.). Завдяки їхнім науковим доробкам, впродовж тривалого часу кафедра займала провідні позиції у галузі серед  закладів вищої освіти України.

Досвід науково-педагогічних працівників кафедри дошкільної педагогіки склав підґрунтя для розвитку інновацій у дошкільній і вищій освіті, підготовки навчально-методичного забезпечення, вивчення вітчизняного і зарубіжного педагогічного досвіду тощо.

1991 – 2003 р.р. – кафедру очолювала проф. Л. В. Артемова – відомий вчений у галузі теорії та історії педагогіки, дошкільного виховання, теорії та методики професійної освіти дорослих.

2003 – 2008 р.р. – керувала діяльністю кафедри дошкільної педагогіки Інституту педагогіки і психології НПУ імені М.П. Драгоманова доц. М. А. Машовець, професійні інтереси якої пов’язані з педагогікою та психологією дошкільного дитинства та професійною підготовкою майбутнього дошкільного педагога. З 2008 року кафедра дошкільної педагогіки  отримала назву кафедра теорії та історії дошкільної педагогіки. 

2012 – 2015 р.р. – завідувала кафедрою теорії та історії дошкільної педагогіки доц. Н. М. Кот, яка за вагомий внесок у розвиток галузі дошкільної освіти була відзначена нагородою – знаком «Софія Русова».

За ці роки до лав кафедри приєднались досвідчені науковці: кандидат педагогічних наук, доцент Р. А. Шулигіна, кандидати психологічних наук, доценти В. М. Гальченко, С. Т. Репетій та інші.

У зв'язку з реорганізацією навчальних підрозділів НПУ імені М. П. Драгоманова в 2016 році, кафедра набула назву педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості й увійшла до складу факультету педагогіки і психології університету.

Завідувачем кафедри було призначено доктора педагогічних наук, професора Г. Г. Цвєткову, яка сьогодні спрямовує діяльність науково-педагогічного складу на вдосконалення, гармонізацію професійної підготовки майбутніх вихователів відповідно до потреб сьогодення на ґрунті постнекласичної методології шляхом створення креативно-розвивального освітнього простору в закладі вищої освіти.

Науково-педагогічний склад кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості сформований із фахівців, які мають високий науковий і практичний досвід роботи. У складі кафедри працює 11 осіб, з них: 1 доктор педагогічних наук, 8 кандидатів наук, 2 асистенти 1 лаборант.

Кафедра, керуючись новими європейськими стратегіями розвитку освіти в Україні, здійснює підготовку фахівців за освітньо-професійною програмою 012 «Дошкільна освіта», освітніми рівнями: перший (бакалаврський), другий (магістерський). Форми навчання: денна, заочна.

Стратегія розвитку кафедри

Основний стратегічний напрям – підвищення науково-педагогічної компетентності працівників до рівня, що дозволить кафедрі претендувати на роль одного з провідних осередків науково-педагогічної діяльності в галузі дошкільної освіти у межах освітнього простору України.

Принципи реалізації стратегії

Розвиток кафедри базуватиметься на принципах, що зможуть забезпечити реалізацію зазначеної стратегії:

  • компетентності усіх членів кафедри, що діятимуть на засадах колегіальності, відкритості, демократичності та єдності;
  • поєднання розвитку колективу та самовдосконалення кожного викладача як творчої особистості;
  • креативності у формування методів та форм реалізації стратегії розвитку кафедри;
  • інноваційності в підвищенні теоретичної та методичної культури працівників кафедри, основними рисами якої є взаємодія викладачів і студентів, соціокультурний діалог та захист суб’єктів професійної та освітньо-наукової діяльності.

Основні напрями діяльності (завдання)

для реалізації стратегії розвитку кафедри

  1. Приведення показників професійної діяльності та рівня кваліфікації кожного викладача кафедри в повну відповідність до чинних ліцензійних вимог освітньої діяльності.
  2. Створення системи фахового спрямованого підвищення кваліфікації викладачів кафедри.
  3. Запровадження відкритого, прозорого, поточного планування діяльності кафедри (навчальної, наукової, методичної та організаційної роботи).
  4. Формування механізмів та традиції самовдосконалення кожного викладача кафедри та умов реалізації його професійних компетентностей.
  5. Створення умов для започаткування кафедрою наукової школи.
  6. Використання Е-технологій в освітній діяльності, формування дистанційних курсів, відеолекцій, інтерактивних електронних навчальних видань тощо.
  7. Підтримання конкурентного статусу кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості в підготовці компетентних і конкурентоспроможних фахівців у галузі дошкільної освіти на національному ринку освітніх послуг та позиціонування НПУ імені М.П. Драгоманова і факультету педагогіки і психології як флагманів педагогічної думки.
  8. Підготовка наукових публікацій викладачами кафедри у зарубіжних наукових виданнях, що включені до різних наукометричних баз даних та мають індекси цитування.
  9. Розвиток ефективної взаємодії з українськими та зарубіжними партнерами з метою забезпечення академічної мобільності професорсько-викладацького складу кафедри та реалізації спільних проектів, грантових програм.
  10. Організація профорієнтаційної роботи з метою популяризації навчання за спеціальністю 012 «Дошкільна освіта», за різними освітньо-професійними програмами, рівнями на принципово нових засадах.
  11. Впровадження системи компетентнісного наставництва як одного з нових принципів підготовки професійного кадрового складу кафедри.
  12. Презентація на сайті кафедри освітніх досягнень викладачів та студентів, популяризація сучасних методів, технологій та методик навчання і викладання у вищій школі.
  13. Організація взаємодії з іншими освітніми закладами і науковими установами, проведення спільних засідань, семінарів, круглих столів, підготовка та видання наукової та навчально-методичної літератури.

Національне партнерство

Кафедра співпрацює із провідними науковими установами й університетами України:

  • Інститут проблем виховання НАПН України
  • Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України
  • Інститут педагогічної освіти та освіти дорослих НАПН України
  • Глухівський національний педагогічний університет імені Олександра Довженка
  • Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка
  • ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет»
  • Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка
  • Київський університет імені Бориса Грінченка
  • Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя
  • Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського
  • Рівненський державний гуманітарний університет
  • Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини
  • Харківська гуманітарно-педагогічна академія та ін.
  • Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
  • Національна парламентська бібліотека України
  • Державна науково-педагогічна бібліотека імені В. О. Сухомлинського
  • Видавництва: «Академвидав», «Освіта», «Педагогічна преса» та ін.

Зарубіжне партнерство

Кафедра співпрацює із провідними науковими установами й університетами близького і далекого зарубіжжя:

  • Білоруським державним педагогічним університетом імені Максима Танка;
  • Казахським національним педагогічним університетом імені Абая;
  • Університетом едукології Литви;
  • Коледжем Південно-Східної Норвегії (The University College of Southeast Norway (USN) та ін.

Навчально-методична діяльність кафедри