🙌❤️🧒👧👶 Всеукраїнський День дошкілля – це нагадування про важливість дошкільної освіти для розвитку кожної дитини, забезпечення якої вимагає від педагогів глибокої самовідданості, величезного терпіння і нескінченної закоханості у свою справу.

  У день 27 вересня 2024 року кафедра дошкільної освіти Педагогічного факультету УДУ імені Михайла Драгоманова у повному складі взяла участь у роботі Всеукраїнської інтернет-конференції «Освітній процес у закладах дошкільної освіти в умовах воєнного стану: теорія, практика, інновації», яка організована Інститутом проблем виховання НАПН України, Центром раннього розвитку дитини та дошкільної освіти.

461479174 1063153998932638 3222852786252625080 n

  👯 Секційне засідання «Професійна підготовка та підвищення кваліфікації працівників дошкільної галузі» модерували: завідувачка кафедри дошкільної освіти, докторка педагогічних наук, професорка Ганна Цвєткова; кандидатка педагогічних наук, професорка Раїса Шулигіна; кандидатка педагогічних наук, наукова співробітниця Центру раннього розвитку дитини та дошкільної освіти Майя Молочко, які ґречно привітали усіх учасників секційного засідання, спікерів, слухачів від імені організаторів конференції.

4615пук

 461526243 1063154

 461561707 1063154955599209 4943955191196631252 n

 461565596 1063155038932534 6755415997232219259 n

 461557355 1063154265599278 6236610544714114500 n

 461677176 1063155092265862 8854468205661922184 n

 461515414 1063155122265859 1398660089891229827 n

461644707 1063155298932508 651378408479248746 n

  🤔 В ході секційного засідання спікери акцентували увагу на актуальності розвитку дошкільної освіти в складних умовах сьогодення; зосереджувались на особливостях фахової підготовки майбутніх вихователів в умовах військового стану; обмінювались практичним досвідом; наголошували на важливості впровадження інноваційних методів в освітній процес та взаємодію із студентами; обговорювали шляхи удосконалення системи підвищення кваліфікації педагогічних працівників тощо.
   Варто наголосити на широкій географії учасників секційного засідання онлайн-конференції з 11 регіонів України, серед яких:
🏤 Західноукраїнський національний університет – завідувач кафедри освітології і педагогіки, доктор педагогічних наук, професор Володимир Чайка і доцент цієї ж кафедри, кандидат педагогічних наук Оксана Писарчук;
🏤 УДУ імені Михайла Драгоманова – старший викладач кафедри дошкільної освіти, кандидат педагогічних наук Наталія Андрущенко; викладач кафедри дошкільної освіти Ірина Кузьменко;
🏤 Київський столичний університету імені Бориса Грінченка – завідувач кафедри дошкільної та початкової освіти, кандидат педагогічних наук Людмила Меленець; старший викладач кафедри дошкільної освіти, кандидат педагогічних наук Юлія Волинець; методист науково-методичного центру професійного розвитку педагогічних працівників Олена Таран;
🏤 Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка – викладач кафедри педагогіки і методик початкової та дошкільної освіти Наталія Ратушняк;
🏤 Інститут проблем виховання НАПН України – науковий співробітник Центру раннього розвитку дитини та дошкільної освіти, кандидат педагогічних наук Майя Молочко;
🏤 Центр професійного розвитку педагогічних працівників Броварської міської ради Броварського району Київської області – консультант Наталія Пилипенко.

  ⛳ Змістовні доповіді та цікаві презентації спікерів на актуальні теми сьогодення, викликали обговорення таких проблем: оснащення розвивального та інклюзивного середовища для дітей дошкільного віку, підтримки дітей з особливими освітніми потребами, організації методичної роботи в ЗДО, роль вихователя у формуванні основ критичного мислення дітей старшого дошкільного віку, організації обласних педагогічних студій тощо.

  💛 На завершення конференції, від імені усіх модераторів секційного засідання проф. Раїса Шулигіна подякувала організаторам та учасникам Всеукраїнської інтернет-конференції за якісний, змістовний формат наукового спілкування, вільного обміну думками й побажала нових професійних здобутків у мирі, злагоді та світлому майбутньому.

   НЕЗЛАМНОГО ДОШКІЛЛЯ!
#Тиждень_дошкілля #конференція

 Натепер в Україні та світі відбуваються масштабні соціальні зміни, спричинені війною й пов’язані з духовністю людини, відстоюванням права на державність, спротивом до геноциду українського народу. Безумовно, окреслені зміни позначаються на освіті, як важливому чиннику становлення особистості.

  У контексті сьогоднішніх викликів, що стоять перед нашою країною, підтримка сім’ї та формування фахівця галузі дошкільної освіти стають особливо значущими.

  2️⃣7️⃣ вересня науково-педагогічний склад кафедри дошкільної освіти педагогічного факультету УДУ імені Михайла Драгоманова на чолі завідувачки, докт. пед. наук проф. Ганни Цвєткової як співорганізатори долучився до роботи Всеукраїнської інтернет-конференції «Освітній процес у закладах дошкільної освіти в умовах воєнного стану: теорія, практика, інновації» за двома секціями: "Підтримка сім’ї у забезпеченні освітнього розвитку дитини в умовах воєнного стану"(керівники секції: канд. пед. наук доц. Софія Довбня і старший науковий співробітник Центру раннього розвитку дитини та дошкільної освіти Інституту проблем виховання НАПН України Олена Курченко) та "Професійна підготовка та підвищення кваліфікації фахівців дошкільної галузі" (керівники секції: проф. Ганна Цвєткова, старший науковий співробітник лабораторії дошкільної освіти та виховання Центру раннього розвитку дитини та дошкільної освіти Інституту проблем виховання НАПН України Майя Молочко, канд. пед. наук проф. Раїса Шулигіна).

461329414 1062609402320431 3394695768386117881 n

461460324 1062609435653761 1613225823084082162 n

461506462 1062609615653743 9102506839061258457 n

461488203 1062609695653735 6554544390832468364 n

461479408 1062609852320386 8685033138090091556 n

461525580 1062609895653715 8919106532541823250 n

461552049 1062609975653707 1192251728932052885 n

 Завдячуємо можливістю організувати секції конференції Відділенню філософії освіти, загальної та дошкільної педагогіки НАПН України, Інституту проблем виховання НАПН України та Факультету педагогічної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка.
   Нам випала честь в надзвичайно складних умовах сьогодення,
демонструвати неймовірну стійкість, креативність та відданість своїй справі.
   Ми справжні герої-кіборги освітянського фронту!!!

#Тиждень_дошкілля #конференція

  26 вересня до Всеукраїнського дня дошкілля за підтримки декана педагогічного факультету канд. пед. наук проф. Тараса Олефіренка та за спікерування завідувачки кафедри дошкільної освіти докт.пед.наук проф.Ганни Цвєткової, канд. псих. наук доц. Вікторії Гальченко, канд. псих. наук, ст.викл. Віри Корх відбувся майстер-клас «Нескорене дошкілля: профілактика емоційного вигорання та стресових станів в учасників освітнього процесу».

 461361663 1062509268997111 403239973349549942 n

46

461326284 1062508342330537 3830584860016217001 n

461345745 1062509442330427 7686540651190806836 n

461

 461318795 1062508505663854 2182084538738864098 n

461554065 1062509585663746 9020582725351651786 n

 461270252 1062508612330510 349734984625657349 n

 З Всеукраїнським днем дошкілля освітян-дошкільників привітав декан педагогічного факультету проф. Тарас Олефіренко, який передав щирі вітання від ректора УДУ імені Михайла Драгоманова докт. філ.наук проф. Віктора Андрущенка.

  Проф. Ганна Цвєткова запропонувала дієві шляхи збереження ресурсу та емоційного здоров'я особистості під час війни - це любов, діти, надихаючі вислови, молитва, бойові мантри, поезія, важливість власної дії, спілкування, фізична активність, постійне навчання та самовдосколення, допомога іншим, уважне ставлення до своїх думок, емоцій та поведінки.

  З психологинями кафедри дошкільної освіти доц. Вікторією Гальченко та ст.викл. Вірою Корх учасники майстер-класу віднайшли внутрішній баланс, виконавши ефективні техніки "Мій гаджет", "Перетвори емоцію", вправи "Енергія", "Промінь любові" (в модифікації В.Гальченко), "Долонька підтримки", медитативну практику "Богиня спокою" на профілактику та протидію емоційного вигорання.

461471960 1062508652330506 5251084843367629936 n

461515835 1062509628997075 428015515591794673 n

 461421661 1062508845663820 2775497347147751727 n

461515524 1062509942330377 1569100696246640803 n

 У zoom-форматі з одночасною трансляцією у Facebook до майстер-класу приєдналися близько 💯 колег із закладів освіти м.Києва, м.Сум, м.Бар.
Задоволення від майстер-класу отримали всі. Про що свідчила висока активність у чаті.

  Висловлюємо вдячність організаторам, спікерам та всім учасникам майстер-класу! До нових зустрічей!

#Тиждень_дошкілля #майстер-клас

ОЛДЖХЄЇХЇ

❤️💐 З Всеукраїнським днем дошкілля та Днем вихователя!
Вітаємо всіх працівників дошкільної освіти зі святом!
В цей святковий осінній час
Прийміть побажання від нас!
Хай буде здоров'я міцне, мов граніт,
І з ним Вам прожити не менше ста літ.
Хай горе обходить Вас стороною,
А щастя приходить і ллється рікою!
Нехай у Вашім домі
Все сповниться любові!
Душевних сил, наснаги і тепла,
Щоб кожна мить яскравою була.
Хай кожен день до Вас приходить радість,
І довго десь блукає старість.
Миру, затишку, надії,
Завжди щоб збувались мрії!

ВІДЕОПРИВІТАННЯ

#З_Всеукраїнським_днем_дошкілля #Вихователь

🥳🤩 Студенти ІІ курсу групи 2-А спеціальності «Дошкільна освіта» Педагогічного факультету Українського державного університету імені Михайла Драгоманова вітають всіх працівників дошкільної освіти зі Всеукраїнським днем дошкілля!

photo 2024 09 27 20 54 06

   🧚‍♀ З нагоди свята студентами вищезнанченої групи на чолі з куратором, Іриною Кузьменко, було відвідано заклад дошкільної освіти (ясла-садок) №659 Голосіївського району міста Києва з метою проведення розважальних заходів з дітьми різних вікових груп.

photo 2024 09 27 20 54 06 2

  😱😚Не зважаючи на три повітряні тривоги поспіль, студентам все ж вдалося подарувати свято дітям. Вони не розгубилися і навіть в малесенькому укритті, як у рукавичці, вдало організували руханки та ігри!

photo 2024 09 27 20 54 07
  😏🌠 Та тривоги закінчилися і всі з великим задоволенням поринули у захопливе казкове дійство! Цікаво було не лише дітям, а й дорослим!

photo 2024 09 27 20 54 07 2

  ❤️ Студенти отримали неоціненний досвід спілкування з дітлахами та море позитивних емоцій. Їх старання були високо оцінені педагогами закладу.

photo 2024 09 27 20 54 06 3

 photo 2024 09 27 20 54 07 3

photo 2024 09 27 20 54 06 4

 😌 Висловлюємо щиру подяку декану Педагогічного факультету, професору Тарасу ОЛЕФІРЕНКУ, завідувачці кафедри дошкільної освіти, професору Ганні ЦВЄТКОВІЙ та директору закладу дошкільної освіти №659 м. Києва, Марині ВАЩІШІНІЙ за можливість насолоджуватись приємними емоціями та дарувати свою любов дітям навіть в період воєнного стану.

   ✍ Автор статті: студентка ІІ курсу, спеціальність «Дошкільна освіта», Вікторія СІКА.

#Тиждень_дошкілля #діти #розваги

Дочірні категорії

Кафедра педагогіки і психології дошкільної освіти 

НПУ імені М. П. Драгоманова: історія, реалії, перспективи

 

 

Поглиблене вивчення відповідних архівних документів та результатів ретроспективного аналізу історико-педагогічних матеріалів засвідчують те, що кафедра зародилась понад століття тому і пройшла багато етапів перетворення від минулого до сьогодення.

1907–1919 р.р. – Створення та існування Фребелівського інституту дошкільної підготовки, в якому працювали видатні постаті педагогічної освіти – В. В. Зеньковський, Н. Д. Лубенець, С. Ф. Русова, І. О. Сікорський та ін.

1920 р. – Інститут увійшов до складу Київського інституту народної освіти, вже як факультет дошкільного виховання.

1930-ті роки – Факультет дошкільного виховання переведено до Харківського педагогічного інституту.

1954 р. – Факультет поновили в складі Київського державного педагогічного інституту імені О. М. Горького, спадкоємцем якого сьогодні є Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. Існуючу в складі факультету дошкільного виховання кафедру початкової і дошкільної освіти, в ті роки очолював проф. Г. З. Івашин.

1960 р. – створена кафедра дошкільної педагогіки, керівником якої стала доц. О. М. Лещенко. До її складу в різні роки увійшли викладачі: З. Н. Борисова, О. К. Грибанова, Т. І. Дмитренко, М. Ф. Дубовик, Є. Ф. Лукіна, О. П. Ткаченко та перші її випускники – С. Ф. Бєлова, Л. В. Герасимова, Н. І. Зеленко, Н. І. Мітічева Л. Я. Скиданова та інші.

1965 – 1975 р.р. кафедру очолювала доц. О. К. Грибанова. У цей період свій науковий рівень більшість викладачів кафедри – В. І. Коник, Н. П. Орланова, О. П. Янківська, Н. Ф. Яришева, підвищували навчанням в аспірантурі, по закінченню якої успішно захищали дисертації.

1975 – 1991 рр. – кафедрою дошкільної педагогіки керувала З. Н. Борисова. Її склад поповнили талановиті педагоги – Г. В. Бєлєнька, О. Л. Богініч, Н. М. Кот, І. О. Луценко, М. А. Машовець, Г. В. Сухорукова, а згодом доценти Л. В. Артемова, Е. С. Вільчковський, І. С. Дьоміна та інші.

Галузь дошкільної освіти також збагатилась відомими випускниками кафедри, педагогами і психологами (К. О. Євстаф’єва, В. Г. Захарченко, В. У. Кузьменко, Т. Ф. Кунько, С. О. Ладивір, Л. І. Уманець, Л. Ю. Якименко та ін.). Завдяки їхнім науковим доробкам, впродовж тривалого часу кафедра займала провідні позиції у галузі серед  закладів вищої освіти України.

Досвід науково-педагогічних працівників кафедри дошкільної педагогіки склав підґрунтя для розвитку інновацій у дошкільній і вищій освіті, підготовки навчально-методичного забезпечення, вивчення вітчизняного і зарубіжного педагогічного досвіду тощо.

1991 – 2003 р.р. – кафедру очолювала проф. Л. В. Артемова – відомий вчений у галузі теорії та історії педагогіки, дошкільного виховання, теорії та методики професійної освіти дорослих.

2003 – 2008 р.р. – керувала діяльністю кафедри дошкільної педагогіки Інституту педагогіки і психології НПУ імені М.П. Драгоманова доц. М. А. Машовець, професійні інтереси якої пов’язані з педагогікою та психологією дошкільного дитинства та професійною підготовкою майбутнього дошкільного педагога. З 2008 року кафедра дошкільної педагогіки  отримала назву кафедра теорії та історії дошкільної педагогіки. 

2012 – 2015 р.р. – завідувала кафедрою теорії та історії дошкільної педагогіки доц. Н. М. Кот, яка за вагомий внесок у розвиток галузі дошкільної освіти була відзначена нагородою – знаком «Софія Русова».

За ці роки до лав кафедри приєднались досвідчені науковці: кандидат педагогічних наук, доцент Р. А. Шулигіна, кандидати психологічних наук, доценти В. М. Гальченко, С. Т. Репетій та інші.

У зв'язку з реорганізацією навчальних підрозділів НПУ імені М. П. Драгоманова в 2016 році, кафедра набула назву педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості й увійшла до складу факультету педагогіки і психології університету.

Завідувачем кафедри було призначено доктора педагогічних наук, професора Г. Г. Цвєткову, яка сьогодні спрямовує діяльність науково-педагогічного складу на вдосконалення, гармонізацію професійної підготовки майбутніх вихователів відповідно до потреб сьогодення на ґрунті постнекласичної методології шляхом створення креативно-розвивального освітнього простору в закладі вищої освіти.

Науково-педагогічний склад кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості сформований із фахівців, які мають високий науковий і практичний досвід роботи. У складі кафедри працює 11 осіб, з них: 1 доктор педагогічних наук, 8 кандидатів наук, 2 асистенти 1 лаборант.

Кафедра, керуючись новими європейськими стратегіями розвитку освіти в Україні, здійснює підготовку фахівців за освітньо-професійною програмою 012 «Дошкільна освіта», освітніми рівнями: перший (бакалаврський), другий (магістерський). Форми навчання: денна, заочна.

Стратегія розвитку кафедри

Основний стратегічний напрям – підвищення науково-педагогічної компетентності працівників до рівня, що дозволить кафедрі претендувати на роль одного з провідних осередків науково-педагогічної діяльності в галузі дошкільної освіти у межах освітнього простору України.

Принципи реалізації стратегії

Розвиток кафедри базуватиметься на принципах, що зможуть забезпечити реалізацію зазначеної стратегії:

  • компетентності усіх членів кафедри, що діятимуть на засадах колегіальності, відкритості, демократичності та єдності;
  • поєднання розвитку колективу та самовдосконалення кожного викладача як творчої особистості;
  • креативності у формування методів та форм реалізації стратегії розвитку кафедри;
  • інноваційності в підвищенні теоретичної та методичної культури працівників кафедри, основними рисами якої є взаємодія викладачів і студентів, соціокультурний діалог та захист суб’єктів професійної та освітньо-наукової діяльності.

Основні напрями діяльності (завдання)

для реалізації стратегії розвитку кафедри

  1. Приведення показників професійної діяльності та рівня кваліфікації кожного викладача кафедри в повну відповідність до чинних ліцензійних вимог освітньої діяльності.
  2. Створення системи фахового спрямованого підвищення кваліфікації викладачів кафедри.
  3. Запровадження відкритого, прозорого, поточного планування діяльності кафедри (навчальної, наукової, методичної та організаційної роботи).
  4. Формування механізмів та традиції самовдосконалення кожного викладача кафедри та умов реалізації його професійних компетентностей.
  5. Створення умов для започаткування кафедрою наукової школи.
  6. Використання Е-технологій в освітній діяльності, формування дистанційних курсів, відеолекцій, інтерактивних електронних навчальних видань тощо.
  7. Підтримання конкурентного статусу кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості в підготовці компетентних і конкурентоспроможних фахівців у галузі дошкільної освіти на національному ринку освітніх послуг та позиціонування НПУ імені М.П. Драгоманова і факультету педагогіки і психології як флагманів педагогічної думки.
  8. Підготовка наукових публікацій викладачами кафедри у зарубіжних наукових виданнях, що включені до різних наукометричних баз даних та мають індекси цитування.
  9. Розвиток ефективної взаємодії з українськими та зарубіжними партнерами з метою забезпечення академічної мобільності професорсько-викладацького складу кафедри та реалізації спільних проектів, грантових програм.
  10. Організація профорієнтаційної роботи з метою популяризації навчання за спеціальністю 012 «Дошкільна освіта», за різними освітньо-професійними програмами, рівнями на принципово нових засадах.
  11. Впровадження системи компетентнісного наставництва як одного з нових принципів підготовки професійного кадрового складу кафедри.
  12. Презентація на сайті кафедри освітніх досягнень викладачів та студентів, популяризація сучасних методів, технологій та методик навчання і викладання у вищій школі.
  13. Організація взаємодії з іншими освітніми закладами і науковими установами, проведення спільних засідань, семінарів, круглих столів, підготовка та видання наукової та навчально-методичної літератури.

Національне партнерство

Кафедра співпрацює із провідними науковими установами й університетами України:

  • Інститут проблем виховання НАПН України
  • Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України
  • Інститут педагогічної освіти та освіти дорослих НАПН України
  • Глухівський національний педагогічний університет імені Олександра Довженка
  • Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка
  • ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет»
  • Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка
  • Київський університет імені Бориса Грінченка
  • Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя
  • Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського
  • Рівненський державний гуманітарний університет
  • Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини
  • Харківська гуманітарно-педагогічна академія та ін.
  • Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
  • Національна парламентська бібліотека України
  • Державна науково-педагогічна бібліотека імені В. О. Сухомлинського
  • Видавництва: «Академвидав», «Освіта», «Педагогічна преса» та ін.

Зарубіжне партнерство

Кафедра співпрацює із провідними науковими установами й університетами близького і далекого зарубіжжя:

  • Білоруським державним педагогічним університетом імені Максима Танка;
  • Казахським національним педагогічним університетом імені Абая;
  • Університетом едукології Литви;
  • Коледжем Південно-Східної Норвегії (The University College of Southeast Norway (USN) та ін.

Навчально-методична діяльність кафедри