Головна
- Деталі
- Перегляди: 28
От і завершився третій тиждень навчальної педагогічної практики студентів 2 курсу групи 2-А спеціальності "Дошкільна освіта" Педагогічного факультету Яценко Є., Сіки В., Бугерук М.
Цей тиждень був надзвичайно насиченим цікавими заняттями та репетиціями, адже скоро буде головне свято зими - Новий Рік! 🎅🎄
Ми, разом з усім колективом ЗДО «Wonderland» протягом тижня створювали казкову атмосферу свята зими для дітей, співаючи разом колядки та прикрашаючи разом з ними свою групу й заклад дошкільної освіти. 😍🎄
Також на третьому тижні ми виконали такі завдання:
- підготували та провели бліц-інтервʼю з батьками щодо ролі сімʼї у вихованні дитини;
- провели спостереження за двома формами життєдіяльності дітей дошкільного віку та здійснили їх аналіз;
- провели спостереження за однією з форм активностей дітей з вихователем, а саме за ранковою зустріччю;
- склали конспект проведення ранкової зустрічі.
Ніщо так не зігріває, в зимову пору, як дитяча усмішка. Вона так гріє душу, що хочеться знову і знову повертатися в ЗДО. Тож з нетерпінням чекаємо наступного тижня ❤️
#практика
- Деталі
- Перегляди: 22
Враженнями про третій тиждень навчальної педагогічної практики в приватному закладі дошкільної освіти m.Kids поділилася тудентка 2️⃣ курсу групи 2-А спеціальності "Дошкільна освіта" - Діана Майок.
Цей тиждень виявився надзвичайно насиченим та пізнавальним ❄️☃️
Протягом тижня я :
🗣️👫 Провела бліц-інтерв’ю з батьками щодо відповідальності сім’ї за розвиток, навчання та виховання дітей;
👀✨ мала змогу спостерігати за проведенням ранкової зустрічі вихователем, заповнила схему за результатами аналізу;
💫 вивчала особливості взаємодії закладу дошкільної освіти з родинами дітей. Дійшла висновку, що співпраця між батьками та вихователями є важливим фактором успішного розвитку дитини.
Третій тиждень практики дав мені цінний досвід у взаємодії з батьками, дітьми та вихователями. Я зрозуміла, на скільки є важливою співпраця між усіма учасниками освітнього процесу.
Набуті знання стали для мене ще одним кроком до усвідомлення важливості обраної мною професії та розкриття мого потенціалу як майбутнього педагога.
👩🏫 Керівник практики: викл. Ірина Кузьменко.
#практика
- Деталі
- Перегляди: 19
🥰📸 Звіт про проходження третього тижня практики у закладі дошкільної освіти m.Кids студентки другого курсу, групи 2-А спеціальності Дошкільна освіта - Ірини Мирської.
Протягом тижня:
🗣👩❤️👨 підготувала та провела бліц-інтерв’ю з батьками щодо відповідальності сім’ї за розвиток, навчання, виховання дитини;
☀️провела спостереження за ранковою зустріччю дітей в ЗДО та склала структурно-логічну схему за результатами його аналізу;
🌟📍 вивчала особливості взаємодії закладу дошкільної освіти з родинами дітей дошкільного віку як учасниками освітнього процесу.;
☃️📚🤍 активно брала участь в організації та проведенні різних режимних моментів та активностей, серед яких створення новорічних декорів, виготовлення адвент- календаря, участь у проведенні занять з математичного та мовленнєвого розвитку;
😍🤗 Враження від проходження практики в m.Kids просто чудові! Відмінна можливість набуття нових знань та вмінь, незабутні емоції та цінний досвід! Я ще більше переконалася, що правильно обрала професію, адже давно мріяла про роботу з дітьми!
🎉🥰 Дякую керівництву мережі закладів дошкільної освіти m.Кids за теплий прийом, можливість проходити практику в комфортних умовах та дружній атмосфері.
👱♀💗 Керівник практики - викл. кафедри дошкільної освіти- Ірина Кузьменко.
#практика
- Деталі
- Перегляди: 22
Студентка 2 курсу спеціальності «Дошкільна освіта» Педагогічного факультету УДУ імені Михайла Драгоманова, Григоренко Вікторія під керівництвом кандидата педагогічних наук, доцента кафедри дошкільної освіти Довбні С.О., із задоволенням ділиться своїми враженнями від третього тижня педагогічної практики.
Цього тижня в ЗДО "Wonderland" ми відзначали День української хустки. Вихователі разом з дітьми створювали власні хусточки, розмальовуючи їх яскравими орнаментами. Це було чудове заняття для розвитку творчих здібностей і знайомства з нашими традиціями. Для мене особисто це стало не тільки можливістю долучитися до культурної спадщини, але й чудовою нагодою для творчого самовираження.
❄️Також, я спостерігала за дослідом із снігом, який провела вихователька. Діти досліджували його структуру, температуру і процес танення. Під час заняття педагог ставила запитання, що допомагало дітям дошкільного віку робити висновки про природні явища. Це заняття сприяло розвитку пізнавального інтересу, уважності та мовлення. Я була вражена тим, як діти із цікавістю та уважністю ставилися до цього процесу, відкриваючи для себе нові факти про навколишній світ.
Також, цього тижня у ЗДО "Wonderland" ми активно готувалися до новорічних свят. Особливо запам'ятався процес прикрашання групового приміщення, в якому я брала участь разом із вихователями. Це стало чудовою нагодою для творчого самовираження, а найбільше мене вразило, як діти дошкільного віку із захопленням долучалися до створення святкової атмосфери. Їхня радість була заразною!
Також я мала можливість побачити репетиції новорічного ранку. Це було дуже цікаво — спостерігати за тим, як педагоги організовують ролі для дітей, підбирають музику і звертають увагу на найдрібніші деталі, щоб створити незабутні емоції для малечі та їхніх батьків. Я дійсно вражена тим, як педагоги вміло керують процесом, роблячи його цікавим і захоплюючим.
Цей тиждень став для мене справжнім джерелом натхнення та радості, адже я мала можливість не лише спостерігати, але й активно брати участь у творчих процесах, які допомагають дітям розвиватися та пізнавати світ навколо себе.
📝 Завдання тижня:
✅️ 1. Підготовка та проведення бліц-інтерв’ю з батьками.
Одним із найважливіших завдань було проведення бліц-інтерв’ю з батьками на тему відповідальності сім’ї за розвиток, навчання та виховання дитини. Підготовлений перелік запитань дозволив побудувати конструктивний діалог. Більшість батьків охоче ділилися своїми думками та досвідом, проявляли зацікавленість у співпраці. Деякі навіть порушували питання щодо труднощів у вихованні, висловлюючи вдячність вихователям за їхню підтримку. Це стало для мене цінним досвідом, який дав змогу краще усвідомити роль сім’ї у розвитку дитини.
✅️ 2. Спостереження за ранковою зустріччю.
Мені випала нагода спостерігати за ранковою зустріччю, організованою вихователем. Це заняття продемонструвало, як ігрові методи допомагають налагодити емоційний контакт з дітьми дошкільного віку та мотивують їх до активного дня. Мене вразила взаємодія дітей: їхня ініціативність, підтримка одне одного та бажання спільно працювати над завданнями.
✅️ 3. Вивчення взаємодії закладу дошкільної освіти з родинами.
Протягом тижня я аналізувала особливості співпраці закладу з батьками. Спостереження за батьківськими зборами, бесідами та спільними заходами дозволило побачити, як організована партнерська взаємодія між вихователями та сім’ями дітей.
Третій тиждень практики став для мене надзвичайно продуктивним і цікавим. Я здобула нові знання про організацію дитячої діяльності, комунікацію з батьками та важливість створення партнерських відносин між закладом освіти і сім’єю. Цей досвід ще більше наблизив мене до оволодіння професією вихователя.
#практика
- Деталі
- Перегляди: 18
🤳Студенти-практиканти 3️⃣ курсу групи III-А денної форми навчання спеціальності "Дошкільна освіта" педагогічного факультету діляться світлинами за третій тиждень виробничої практики.
Керівник практики: к.п.н., старший викладач кафедри дошкільної освіти Наталія Андрущенко.
#практика
Дочірні категорії
Історія кафедри
Кафедра педагогіки і психології дошкільної освіти
НПУ імені М. П. Драгоманова: історія, реалії, перспективи
Поглиблене вивчення відповідних архівних документів та результатів ретроспективного аналізу історико-педагогічних матеріалів засвідчують те, що кафедра зародилась понад століття тому і пройшла багато етапів перетворення від минулого до сьогодення.
1907–1919 р.р. – Створення та існування Фребелівського інституту дошкільної підготовки, в якому працювали видатні постаті педагогічної освіти – В. В. Зеньковський, Н. Д. Лубенець, С. Ф. Русова, І. О. Сікорський та ін.
1920 р. – Інститут увійшов до складу Київського інституту народної освіти, вже як факультет дошкільного виховання.
1930-ті роки – Факультет дошкільного виховання переведено до Харківського педагогічного інституту.
1954 р. – Факультет поновили в складі Київського державного педагогічного інституту імені О. М. Горького, спадкоємцем якого сьогодні є Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. Існуючу в складі факультету дошкільного виховання кафедру початкової і дошкільної освіти, в ті роки очолював проф. Г. З. Івашин.
1960 р. – створена кафедра дошкільної педагогіки, керівником якої стала доц. О. М. Лещенко. До її складу в різні роки увійшли викладачі: З. Н. Борисова, О. К. Грибанова, Т. І. Дмитренко, М. Ф. Дубовик, Є. Ф. Лукіна, О. П. Ткаченко та перші її випускники – С. Ф. Бєлова, Л. В. Герасимова, Н. І. Зеленко, Н. І. Мітічева Л. Я. Скиданова та інші.
1965 – 1975 р.р. кафедру очолювала доц. О. К. Грибанова. У цей період свій науковий рівень більшість викладачів кафедри – В. І. Коник, Н. П. Орланова, О. П. Янківська, Н. Ф. Яришева, підвищували навчанням в аспірантурі, по закінченню якої успішно захищали дисертації.
1975 – 1991 рр. – кафедрою дошкільної педагогіки керувала З. Н. Борисова. Її склад поповнили талановиті педагоги – Г. В. Бєлєнька, О. Л. Богініч, Н. М. Кот, І. О. Луценко, М. А. Машовець, Г. В. Сухорукова, а згодом доценти Л. В. Артемова, Е. С. Вільчковський, І. С. Дьоміна та інші.
Галузь дошкільної освіти також збагатилась відомими випускниками кафедри, педагогами і психологами (К. О. Євстаф’єва, В. Г. Захарченко, В. У. Кузьменко, Т. Ф. Кунько, С. О. Ладивір, Л. І. Уманець, Л. Ю. Якименко та ін.). Завдяки їхнім науковим доробкам, впродовж тривалого часу кафедра займала провідні позиції у галузі серед закладів вищої освіти України.
Досвід науково-педагогічних працівників кафедри дошкільної педагогіки склав підґрунтя для розвитку інновацій у дошкільній і вищій освіті, підготовки навчально-методичного забезпечення, вивчення вітчизняного і зарубіжного педагогічного досвіду тощо.
1991 – 2003 р.р. – кафедру очолювала проф. Л. В. Артемова – відомий вчений у галузі теорії та історії педагогіки, дошкільного виховання, теорії та методики професійної освіти дорослих.
2003 – 2008 р.р. – керувала діяльністю кафедри дошкільної педагогіки Інституту педагогіки і психології НПУ імені М.П. Драгоманова доц. М. А. Машовець, професійні інтереси якої пов’язані з педагогікою та психологією дошкільного дитинства та професійною підготовкою майбутнього дошкільного педагога. З 2008 року кафедра дошкільної педагогіки отримала назву кафедра теорії та історії дошкільної педагогіки.
2012 – 2015 р.р. – завідувала кафедрою теорії та історії дошкільної педагогіки доц. Н. М. Кот, яка за вагомий внесок у розвиток галузі дошкільної освіти була відзначена нагородою – знаком «Софія Русова».
За ці роки до лав кафедри приєднались досвідчені науковці: кандидат педагогічних наук, доцент Р. А. Шулигіна, кандидати психологічних наук, доценти В. М. Гальченко, С. Т. Репетій та інші.
У зв'язку з реорганізацією навчальних підрозділів НПУ імені М. П. Драгоманова в 2016 році, кафедра набула назву педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості й увійшла до складу факультету педагогіки і психології університету.
Завідувачем кафедри було призначено доктора педагогічних наук, професора Г. Г. Цвєткову, яка сьогодні спрямовує діяльність науково-педагогічного складу на вдосконалення, гармонізацію професійної підготовки майбутніх вихователів відповідно до потреб сьогодення на ґрунті постнекласичної методології шляхом створення креативно-розвивального освітнього простору в закладі вищої освіти.
Науково-педагогічний склад кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості сформований із фахівців, які мають високий науковий і практичний досвід роботи. У складі кафедри працює 11 осіб, з них: 1 доктор педагогічних наук, 8 кандидатів наук, 2 асистенти 1 лаборант.
Кафедра, керуючись новими європейськими стратегіями розвитку освіти в Україні, здійснює підготовку фахівців за освітньо-професійною програмою 012 «Дошкільна освіта», освітніми рівнями: перший (бакалаврський), другий (магістерський). Форми навчання: денна, заочна.
Стратегія розвитку кафедри
Основний стратегічний напрям – підвищення науково-педагогічної компетентності працівників до рівня, що дозволить кафедрі претендувати на роль одного з провідних осередків науково-педагогічної діяльності в галузі дошкільної освіти у межах освітнього простору України.
Принципи реалізації стратегії
Розвиток кафедри базуватиметься на принципах, що зможуть забезпечити реалізацію зазначеної стратегії:
- компетентності усіх членів кафедри, що діятимуть на засадах колегіальності, відкритості, демократичності та єдності;
- поєднання розвитку колективу та самовдосконалення кожного викладача як творчої особистості;
- креативності у формування методів та форм реалізації стратегії розвитку кафедри;
- інноваційності в підвищенні теоретичної та методичної культури працівників кафедри, основними рисами якої є взаємодія викладачів і студентів, соціокультурний діалог та захист суб’єктів професійної та освітньо-наукової діяльності.
Основні напрями діяльності (завдання)
для реалізації стратегії розвитку кафедри
- Приведення показників професійної діяльності та рівня кваліфікації кожного викладача кафедри в повну відповідність до чинних ліцензійних вимог освітньої діяльності.
- Створення системи фахового спрямованого підвищення кваліфікації викладачів кафедри.
- Запровадження відкритого, прозорого, поточного планування діяльності кафедри (навчальної, наукової, методичної та організаційної роботи).
- Формування механізмів та традиції самовдосконалення кожного викладача кафедри та умов реалізації його професійних компетентностей.
- Створення умов для започаткування кафедрою наукової школи.
- Використання Е-технологій в освітній діяльності, формування дистанційних курсів, відеолекцій, інтерактивних електронних навчальних видань тощо.
- Підтримання конкурентного статусу кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості в підготовці компетентних і конкурентоспроможних фахівців у галузі дошкільної освіти на національному ринку освітніх послуг та позиціонування НПУ імені М.П. Драгоманова і факультету педагогіки і психології як флагманів педагогічної думки.
- Підготовка наукових публікацій викладачами кафедри у зарубіжних наукових виданнях, що включені до різних наукометричних баз даних та мають індекси цитування.
- Розвиток ефективної взаємодії з українськими та зарубіжними партнерами з метою забезпечення академічної мобільності професорсько-викладацького складу кафедри та реалізації спільних проектів, грантових програм.
- Організація профорієнтаційної роботи з метою популяризації навчання за спеціальністю 012 «Дошкільна освіта», за різними освітньо-професійними програмами, рівнями на принципово нових засадах.
- Впровадження системи компетентнісного наставництва як одного з нових принципів підготовки професійного кадрового складу кафедри.
- Презентація на сайті кафедри освітніх досягнень викладачів та студентів, популяризація сучасних методів, технологій та методик навчання і викладання у вищій школі.
- Організація взаємодії з іншими освітніми закладами і науковими установами, проведення спільних засідань, семінарів, круглих столів, підготовка та видання наукової та навчально-методичної літератури.
Національне партнерство
Кафедра співпрацює із провідними науковими установами й університетами України:
- Інститут проблем виховання НАПН України
- Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України
- Інститут педагогічної освіти та освіти дорослих НАПН України
- Глухівський національний педагогічний університет імені Олександра Довженка
- Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка
- ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет»
- Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка
- Київський університет імені Бориса Грінченка
- Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя
- Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського
- Рівненський державний гуманітарний університет
- Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини
- Харківська гуманітарно-педагогічна академія та ін.
- Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
- Національна парламентська бібліотека України
- Державна науково-педагогічна бібліотека імені В. О. Сухомлинського
- Видавництва: «Академвидав», «Освіта», «Педагогічна преса» та ін.
Зарубіжне партнерство
Кафедра співпрацює із провідними науковими установами й університетами близького і далекого зарубіжжя:
- Білоруським державним педагогічним університетом імені Максима Танка;
- Казахським національним педагогічним університетом імені Абая;
- Університетом едукології Литви;
- Коледжем Південно-Східної Норвегії (The University College of Southeast Norway (USN) та ін.
Навчально-методична діяльність кафедри
Навчально-методична діяльність кафедри