🙂👀👶😌 На другому тижні практики студентка 2️⃣ курсу 2-А групи Шестакова Анастасія активно спостерігала за життєдіяльністю дітей у різних ситуаціях: під час ігор, занять, прогулянок та побутових моментів. Особливу увагу приділяла аналізу їхньої поведінки, спілкування з однолітками та вихователями, а також емоційному стану.

photo 2024 12 06 20 18 36

  🧑‍🎨🎨 Діти раннього віку із захопленням занурились у світ творчості!
🖌 У теплій і натхненній атмосфері вони створюють чарівні зимові композиції, розвиваючи фантазію, дрібну моторику та впевненість у власних силах.
  Кожна робота — це унікальний маленький шедевр, сповнений радості, тепла та щирих емоцій. ❄️✨

  Такі творчі заняття не лише дарують дітям раннього віку море задоволення, але й допомагають гармонійно розвиватися, вчать виражати себе та знаходити красу у простих речах. ❤️ Паралельно я брала участь у допомозі вихователю в організації режимних процесів, що дозволило краще зрозуміти щоденний розпорядок і виховну роботу.
   Керівник практики: кандидат педагогічних наук, доцент Тетяна Козак.

раженнями про другий тиждень навчальної педагогічної практики в садочку M.Kids🍊 поділилася студентка 2 курсу групи 2-А спеціальності "Дошкільна освіта" Педагогічного факультету Ірина Мирська.

Мир1
  🧣❄️ Розпочалася казкова пора року - зима. Цей період у дітлахів  асоціюється з сніжинками, сніговиками та  неймовірними святами–Днем Святого Миколая, Різдвом та Новим роком!

мир2
  Протягом тижня діти були долучені до цікавих активностей! Авжеж, напередодні Дня св.Миколая писали листи з проханнями про подарунки та готували смаколики для Миколая з екзотичних фруктів, щоб здивувати та пригостити його! 🎅🏾🌴📚

мир3
  Мені вдалося поспостерігати за проведенням надзвичайно цікавого заняття з образотворчого мистецтва та навіть взяти участь в ньому! Діти дошкільного віку ліпили сніговиків з глини! Це було чудове заняття, яке не лише розвивало творчі здібності дітей, але й сприяло розвитку уяви та дрібної моторики. Вихователька в ході заняття врахувала індивідуальні особливості дітей, їх настрій, зуміла зацікавити і залучити до роботи кожну дитину.  ☃️🎨👩‍🎨

мир4
 Також я мала змогу долучитися до організації та проведення різних режимних моментів, спостерігаючи за стилем спілкування вихователя з дітьми, міжособистісним спілкуванням дітей дошкільного віку, вивчала та аналізувала освітнє середовище закладу дошкільної освіти та інше. 🌞🤗💖
   Загалом, тиждень видався дуже насиченим та позитивним. 🙌🌟
   Попереду ще багато цікавого!

💁‍♀ Керівник практики - викл. Ірина Кузьменко.
#практика

  Виробнича практика у ЗДО "Мандаринка" - справжнє відкриття. Кожен день, проведений з дітьми дошкільного віку, наповнений яскравими емоціями та несподіванками. Я зрозуміла, що вибрала правильний шлях і хочу присвятити своє життя роботі з маленькими особистостями 🥰👶.

кор1

  Цей тиждень був тижнем зимових казкових див 🤶🌨️. Я з великим задоволенням організовувала розвивальні ігри та спостерігала за тим, як діти здобувають нові знання і просто радіють зимовій казці, яку створюємо для малечі щодня🌟. Цей досвід, дійсно, кожного дня підтверджує, що я обрала правильний професійний шлях.

кор 2

  Протягом четвертого тижня я опановувала нові методики роботи з дошкільнятами, вчилася створювати розвивальне середовище та ефективно взаємодіяти
з батьками 🤝.

кор 3

   Далі більше! 😊

✍ Авторка замітки: Маша Корівник, студентка 4 курсу групи IV-А спеціальності "Дошкільна освіта" Педагогічного факультету УДУ імені Михайла Драгоманова.

👩🏻‍💼 Керівник практики: асистент Галина Шелепко.
#практика

🖐🏡 Звіт життєдіяльності четвертого тижня виробничої практики у закладі дошкільної освіти "Мандаринка" від студентки першого (бакалаврського) рівня вищої освіти Марії Захарченко.
 💁‍♀🧒👧 "Я, студентка 4 курсу групи IV-А спеціальності "Дошкільна освіта" Педагогічного факультету УДУ імені Михайла Драгоманова, проводила заняття для дітей дошкільного віку, де ми пізнавали тварин Африки 🐆🦍🦁, писали листівку 💌для Святого Миколая та дізнавались про ознаки зими ❄️🎄," - ділиться Марія.
  👩🏻‍💼 Керівник практики: асистент Галина Шелепко.

ШЕЛ1

ШЕЛ2

ШЕЛ3

ШЕЛ4
#практика

  🎄06.12.2024 р. в День Святого Миколая завершується другий тиждень навчальної педагогічної практики студентів 3 курсу групи 3-А спеціальності 012 «Дошкільна освіта» Педагогічного факультету УДУ імені Михайла Драгоманова👩🏻‍🎓.

 ❄️ Напередодні зимових свят ЗДО "Мандаринка" має чудові традиції: прикрашання садочку, виготовлення адвент календаря д ля малечі та багато іншого 🎁. То ж, наші студенти мали можливість на цьому тижні зануритися в атмосферу свят разом з малечею 🧒🏼.

ВІДЕО

  Відповідно до завдань другого тижня навчальної педагогічної практики студенти:
✅ ознайомилися з календарними планами груп;
✅ розробили календарний план освітнього процесу групи на період проходження практики;
✅вивчали особистість дитини дошкільного віку та отримували консультації від психологів щодо складання психолого-педагогічної характеристики дитини;
✅ проводили спостереження за врахуванням вихователем індивідуальних особливостей малечі.

 ☺️Цей тиждень був по справжньому казковим та сповненим очікування свята🎄. Сьогодні під час денного сну до дітей також завітав Святий Миколай та залишив дітям подарунки 🎁.
  Вдячні керівнику навчальної педагогічної практики кандидату педагогічних наук доценту Агіляр-Туклер Вікторії Вільямівні за супровід студентів та цінні поради ❤️.
  Віват Дошкіллю! 💐
#практика

Дочірні категорії

Кафедра педагогіки і психології дошкільної освіти 

НПУ імені М. П. Драгоманова: історія, реалії, перспективи

 

 

Поглиблене вивчення відповідних архівних документів та результатів ретроспективного аналізу історико-педагогічних матеріалів засвідчують те, що кафедра зародилась понад століття тому і пройшла багато етапів перетворення від минулого до сьогодення.

1907–1919 р.р. – Створення та існування Фребелівського інституту дошкільної підготовки, в якому працювали видатні постаті педагогічної освіти – В. В. Зеньковський, Н. Д. Лубенець, С. Ф. Русова, І. О. Сікорський та ін.

1920 р. – Інститут увійшов до складу Київського інституту народної освіти, вже як факультет дошкільного виховання.

1930-ті роки – Факультет дошкільного виховання переведено до Харківського педагогічного інституту.

1954 р. – Факультет поновили в складі Київського державного педагогічного інституту імені О. М. Горького, спадкоємцем якого сьогодні є Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. Існуючу в складі факультету дошкільного виховання кафедру початкової і дошкільної освіти, в ті роки очолював проф. Г. З. Івашин.

1960 р. – створена кафедра дошкільної педагогіки, керівником якої стала доц. О. М. Лещенко. До її складу в різні роки увійшли викладачі: З. Н. Борисова, О. К. Грибанова, Т. І. Дмитренко, М. Ф. Дубовик, Є. Ф. Лукіна, О. П. Ткаченко та перші її випускники – С. Ф. Бєлова, Л. В. Герасимова, Н. І. Зеленко, Н. І. Мітічева Л. Я. Скиданова та інші.

1965 – 1975 р.р. кафедру очолювала доц. О. К. Грибанова. У цей період свій науковий рівень більшість викладачів кафедри – В. І. Коник, Н. П. Орланова, О. П. Янківська, Н. Ф. Яришева, підвищували навчанням в аспірантурі, по закінченню якої успішно захищали дисертації.

1975 – 1991 рр. – кафедрою дошкільної педагогіки керувала З. Н. Борисова. Її склад поповнили талановиті педагоги – Г. В. Бєлєнька, О. Л. Богініч, Н. М. Кот, І. О. Луценко, М. А. Машовець, Г. В. Сухорукова, а згодом доценти Л. В. Артемова, Е. С. Вільчковський, І. С. Дьоміна та інші.

Галузь дошкільної освіти також збагатилась відомими випускниками кафедри, педагогами і психологами (К. О. Євстаф’єва, В. Г. Захарченко, В. У. Кузьменко, Т. Ф. Кунько, С. О. Ладивір, Л. І. Уманець, Л. Ю. Якименко та ін.). Завдяки їхнім науковим доробкам, впродовж тривалого часу кафедра займала провідні позиції у галузі серед  закладів вищої освіти України.

Досвід науково-педагогічних працівників кафедри дошкільної педагогіки склав підґрунтя для розвитку інновацій у дошкільній і вищій освіті, підготовки навчально-методичного забезпечення, вивчення вітчизняного і зарубіжного педагогічного досвіду тощо.

1991 – 2003 р.р. – кафедру очолювала проф. Л. В. Артемова – відомий вчений у галузі теорії та історії педагогіки, дошкільного виховання, теорії та методики професійної освіти дорослих.

2003 – 2008 р.р. – керувала діяльністю кафедри дошкільної педагогіки Інституту педагогіки і психології НПУ імені М.П. Драгоманова доц. М. А. Машовець, професійні інтереси якої пов’язані з педагогікою та психологією дошкільного дитинства та професійною підготовкою майбутнього дошкільного педагога. З 2008 року кафедра дошкільної педагогіки  отримала назву кафедра теорії та історії дошкільної педагогіки. 

2012 – 2015 р.р. – завідувала кафедрою теорії та історії дошкільної педагогіки доц. Н. М. Кот, яка за вагомий внесок у розвиток галузі дошкільної освіти була відзначена нагородою – знаком «Софія Русова».

За ці роки до лав кафедри приєднались досвідчені науковці: кандидат педагогічних наук, доцент Р. А. Шулигіна, кандидати психологічних наук, доценти В. М. Гальченко, С. Т. Репетій та інші.

У зв'язку з реорганізацією навчальних підрозділів НПУ імені М. П. Драгоманова в 2016 році, кафедра набула назву педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості й увійшла до складу факультету педагогіки і психології університету.

Завідувачем кафедри було призначено доктора педагогічних наук, професора Г. Г. Цвєткову, яка сьогодні спрямовує діяльність науково-педагогічного складу на вдосконалення, гармонізацію професійної підготовки майбутніх вихователів відповідно до потреб сьогодення на ґрунті постнекласичної методології шляхом створення креативно-розвивального освітнього простору в закладі вищої освіти.

Науково-педагогічний склад кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості сформований із фахівців, які мають високий науковий і практичний досвід роботи. У складі кафедри працює 11 осіб, з них: 1 доктор педагогічних наук, 8 кандидатів наук, 2 асистенти 1 лаборант.

Кафедра, керуючись новими європейськими стратегіями розвитку освіти в Україні, здійснює підготовку фахівців за освітньо-професійною програмою 012 «Дошкільна освіта», освітніми рівнями: перший (бакалаврський), другий (магістерський). Форми навчання: денна, заочна.

Стратегія розвитку кафедри

Основний стратегічний напрям – підвищення науково-педагогічної компетентності працівників до рівня, що дозволить кафедрі претендувати на роль одного з провідних осередків науково-педагогічної діяльності в галузі дошкільної освіти у межах освітнього простору України.

Принципи реалізації стратегії

Розвиток кафедри базуватиметься на принципах, що зможуть забезпечити реалізацію зазначеної стратегії:

  • компетентності усіх членів кафедри, що діятимуть на засадах колегіальності, відкритості, демократичності та єдності;
  • поєднання розвитку колективу та самовдосконалення кожного викладача як творчої особистості;
  • креативності у формування методів та форм реалізації стратегії розвитку кафедри;
  • інноваційності в підвищенні теоретичної та методичної культури працівників кафедри, основними рисами якої є взаємодія викладачів і студентів, соціокультурний діалог та захист суб’єктів професійної та освітньо-наукової діяльності.

Основні напрями діяльності (завдання)

для реалізації стратегії розвитку кафедри

  1. Приведення показників професійної діяльності та рівня кваліфікації кожного викладача кафедри в повну відповідність до чинних ліцензійних вимог освітньої діяльності.
  2. Створення системи фахового спрямованого підвищення кваліфікації викладачів кафедри.
  3. Запровадження відкритого, прозорого, поточного планування діяльності кафедри (навчальної, наукової, методичної та організаційної роботи).
  4. Формування механізмів та традиції самовдосконалення кожного викладача кафедри та умов реалізації його професійних компетентностей.
  5. Створення умов для започаткування кафедрою наукової школи.
  6. Використання Е-технологій в освітній діяльності, формування дистанційних курсів, відеолекцій, інтерактивних електронних навчальних видань тощо.
  7. Підтримання конкурентного статусу кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості в підготовці компетентних і конкурентоспроможних фахівців у галузі дошкільної освіти на національному ринку освітніх послуг та позиціонування НПУ імені М.П. Драгоманова і факультету педагогіки і психології як флагманів педагогічної думки.
  8. Підготовка наукових публікацій викладачами кафедри у зарубіжних наукових виданнях, що включені до різних наукометричних баз даних та мають індекси цитування.
  9. Розвиток ефективної взаємодії з українськими та зарубіжними партнерами з метою забезпечення академічної мобільності професорсько-викладацького складу кафедри та реалізації спільних проектів, грантових програм.
  10. Організація профорієнтаційної роботи з метою популяризації навчання за спеціальністю 012 «Дошкільна освіта», за різними освітньо-професійними програмами, рівнями на принципово нових засадах.
  11. Впровадження системи компетентнісного наставництва як одного з нових принципів підготовки професійного кадрового складу кафедри.
  12. Презентація на сайті кафедри освітніх досягнень викладачів та студентів, популяризація сучасних методів, технологій та методик навчання і викладання у вищій школі.
  13. Організація взаємодії з іншими освітніми закладами і науковими установами, проведення спільних засідань, семінарів, круглих столів, підготовка та видання наукової та навчально-методичної літератури.

Національне партнерство

Кафедра співпрацює із провідними науковими установами й університетами України:

  • Інститут проблем виховання НАПН України
  • Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України
  • Інститут педагогічної освіти та освіти дорослих НАПН України
  • Глухівський національний педагогічний університет імені Олександра Довженка
  • Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка
  • ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет»
  • Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка
  • Київський університет імені Бориса Грінченка
  • Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя
  • Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського
  • Рівненський державний гуманітарний університет
  • Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини
  • Харківська гуманітарно-педагогічна академія та ін.
  • Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
  • Національна парламентська бібліотека України
  • Державна науково-педагогічна бібліотека імені В. О. Сухомлинського
  • Видавництва: «Академвидав», «Освіта», «Педагогічна преса» та ін.

Зарубіжне партнерство

Кафедра співпрацює із провідними науковими установами й університетами близького і далекого зарубіжжя:

  • Білоруським державним педагогічним університетом імені Максима Танка;
  • Казахським національним педагогічним університетом імені Абая;
  • Університетом едукології Литви;
  • Коледжем Південно-Східної Норвегії (The University College of Southeast Norway (USN) та ін.

Навчально-методична діяльність кафедри