☀️⛳️ Студентка-практиканта 2 курсу групи 2А спеціальності "Дошкільна освіта" педагогічного факультету, Софія Грицкевич, ділиться основними засадами життєдіяльності закладу дошкільної освіти "Wonderland".
  👩🏻 Керівник практики: доцент кафедри дошкільної освіти Софія Довбня.

Софія 2

Софія 1

Софія 3

Софія 4

Софія 5


#практика

 💁‍♀😚 Студенти другого курсу групи 2-А денної форми навчання першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності "Дошкільна освіта", Анжеліка Прокопович та Ірина Мирська, звітують про перший тиждень проходження навчальної педагогічної практики в ЗДО "M.kids" (Мандаринка).
  👩‍💼 Керівник практики - викладач Ірина Кузьменко.

Кузьменко 1

Кузьменко 2
#практика

  🥰🌸 Враженнями про перший тиждень проходження практики діляться студенти 2⃣ курсу групи 2-А спеціальності "Дошкільна освіта", Марія Бруєва, Дарина Бондаренко, Анастасія Шестакова та Христина Таранович.
👩🏻‍💼 Керівник практики - к.п.н., доцент Тетяна Козак.

козак 1

козак 2

козак 3

козак 4

козак 5

  Освітній простір "Ірис" це не просто заклад дошкільної освіти, це справжній райський куточок для вихованців та педагогів! Індивідуальний підхід до кожної дитини, застосування передових методик розвитку, безліч цікавих активностей, надзвичайно згуртований та доброзичливий колектив!

  Протягом тижня ми, практиканти, активно знайомилися з закладом, долучалися до організації та проведення різних режимних моментів разом з вихователями, добираючи цікаві завдання та ігри для дітей.

  Дуже сподобався процес спільного приготування шоколадного печива Дружня і невимушена атмосфера допомогла нам краще познайомитись з дітьми!

  Приємним сюрпризом стало те, що в ЗДО практикується проведення лялькових вистав для дітей! Разом з дітьми переглянули виставу «Як звірі до зими готувалися». Налаштовували дітей на перегляд, стежили за дотриманням дисципліни, обговорювали з дітьми зміст казки, робили висновки.

  Ми отримали цінний досвід у взаємодії з дітьми раннього та дошкільного віку та зрозуміли, що робота вихователя - непроста та відповідальна справа!
#практика

 👋👯‍♀️ Ми студентки групи 2А, Сіка Вікторія, Бугерук Марина та Яценко Євгенія, хочемо трохи розповісти вам про нашу практику під супроводом кандидата педагогічних наук, доцента кафедри дошкільної освіти Софії Довбні. Ми вперше отримуємо такий досвід, тож для нас він дуже цінний і незабутній. Хоча пройшов лише перший тиждень, але ми вже дізналися багато нового, зокрема ознайомилися зі своїми майбутніми обовʼязками у ролі вихователя. Знайомство з дітьми середнього дошкільного віку пройшло прекрасно: малеча чудова і дуже розумна. З вихователями одразу знайшли спільну мову і вони з радістю діляться своїм досвідом з нами. Захоплює також відвідування різних занять, до прикладу шахи, англійська, кулінарні майстер-класи та музична терапія. Особливо цікаві заняття з психологом, одразу згадується вивчена нами теорія. Ми впевнені, що переду нас чекає ще багато чого нового і в подальшому майбутньому ми використаємо отримані знання на ділі.

photo 2024 11 29 20 04 41
#практика

📝😍Студентки-практиканти другого курсу групи 2-А денної форми навчання першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності "Дошкільна освіта" Педагогічного факультету УДУ імені Михайла 🌸Гриценко Сніжана та Григоренко Вікторія 🌸 під супроводом к.п.н., доцента кафедри дошкільної освіти,  Довбні С.О. ділиться приємними митями проходження навчальної педагогічної практики.

с11

с13

с12

с16

  💫😊Наший перший тиждень практики пройшов у теплій та дружній атмосфері. Заклад дошкільної освіти “Вондерленд” гостинно зустрів нас і відразу справив приємне враження. Сучасний підхід до організації освітнього процесу, затишна атмосфера, креативні педагоги та яскраве оформлення групових приміщень створили чудові умови для роботи й навчання. Ми отримали можливість не лише ознайомитися з роботою закладу, але й відчути себе частиною великої команди педагогів. Вихователі та працівники охоче ділилися досвідом, давали відповіді на наші запитання та створили всі умови для нашого професійного зростання.

  Під час першого тижня практики ми виконали такі завдання:
📋🤝 Ознайомилися із закладом дошкільної освіти: провели бесіду з директором, вихователями-методистами, медичними працівниками, вивчили особливості укомплектованості педагогічними кадрами, їх кваліфікаційний рівень та віковий склад дітей.

  👩‍🏫📝 Вивчили функціональні обов’язки вихователів, помічників вихователів, музичного керівника, психолога та інших фахівців.

  👯‍♀️🔄 Організували розподіл між собою для проходження практики в групах закладу освіти.

  📅🖊 Склали календарний графік проходження практики та узгодили його із керівництвом закладу.

  ❤️ Цей перший тиждень практики залишив у нас лише позитивні враження та надихнув на подальшу педагогічну діяльність.
#практика

Дочірні категорії

Кафедра педагогіки і психології дошкільної освіти 

НПУ імені М. П. Драгоманова: історія, реалії, перспективи

 

 

Поглиблене вивчення відповідних архівних документів та результатів ретроспективного аналізу історико-педагогічних матеріалів засвідчують те, що кафедра зародилась понад століття тому і пройшла багато етапів перетворення від минулого до сьогодення.

1907–1919 р.р. – Створення та існування Фребелівського інституту дошкільної підготовки, в якому працювали видатні постаті педагогічної освіти – В. В. Зеньковський, Н. Д. Лубенець, С. Ф. Русова, І. О. Сікорський та ін.

1920 р. – Інститут увійшов до складу Київського інституту народної освіти, вже як факультет дошкільного виховання.

1930-ті роки – Факультет дошкільного виховання переведено до Харківського педагогічного інституту.

1954 р. – Факультет поновили в складі Київського державного педагогічного інституту імені О. М. Горького, спадкоємцем якого сьогодні є Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. Існуючу в складі факультету дошкільного виховання кафедру початкової і дошкільної освіти, в ті роки очолював проф. Г. З. Івашин.

1960 р. – створена кафедра дошкільної педагогіки, керівником якої стала доц. О. М. Лещенко. До її складу в різні роки увійшли викладачі: З. Н. Борисова, О. К. Грибанова, Т. І. Дмитренко, М. Ф. Дубовик, Є. Ф. Лукіна, О. П. Ткаченко та перші її випускники – С. Ф. Бєлова, Л. В. Герасимова, Н. І. Зеленко, Н. І. Мітічева Л. Я. Скиданова та інші.

1965 – 1975 р.р. кафедру очолювала доц. О. К. Грибанова. У цей період свій науковий рівень більшість викладачів кафедри – В. І. Коник, Н. П. Орланова, О. П. Янківська, Н. Ф. Яришева, підвищували навчанням в аспірантурі, по закінченню якої успішно захищали дисертації.

1975 – 1991 рр. – кафедрою дошкільної педагогіки керувала З. Н. Борисова. Її склад поповнили талановиті педагоги – Г. В. Бєлєнька, О. Л. Богініч, Н. М. Кот, І. О. Луценко, М. А. Машовець, Г. В. Сухорукова, а згодом доценти Л. В. Артемова, Е. С. Вільчковський, І. С. Дьоміна та інші.

Галузь дошкільної освіти також збагатилась відомими випускниками кафедри, педагогами і психологами (К. О. Євстаф’єва, В. Г. Захарченко, В. У. Кузьменко, Т. Ф. Кунько, С. О. Ладивір, Л. І. Уманець, Л. Ю. Якименко та ін.). Завдяки їхнім науковим доробкам, впродовж тривалого часу кафедра займала провідні позиції у галузі серед  закладів вищої освіти України.

Досвід науково-педагогічних працівників кафедри дошкільної педагогіки склав підґрунтя для розвитку інновацій у дошкільній і вищій освіті, підготовки навчально-методичного забезпечення, вивчення вітчизняного і зарубіжного педагогічного досвіду тощо.

1991 – 2003 р.р. – кафедру очолювала проф. Л. В. Артемова – відомий вчений у галузі теорії та історії педагогіки, дошкільного виховання, теорії та методики професійної освіти дорослих.

2003 – 2008 р.р. – керувала діяльністю кафедри дошкільної педагогіки Інституту педагогіки і психології НПУ імені М.П. Драгоманова доц. М. А. Машовець, професійні інтереси якої пов’язані з педагогікою та психологією дошкільного дитинства та професійною підготовкою майбутнього дошкільного педагога. З 2008 року кафедра дошкільної педагогіки  отримала назву кафедра теорії та історії дошкільної педагогіки. 

2012 – 2015 р.р. – завідувала кафедрою теорії та історії дошкільної педагогіки доц. Н. М. Кот, яка за вагомий внесок у розвиток галузі дошкільної освіти була відзначена нагородою – знаком «Софія Русова».

За ці роки до лав кафедри приєднались досвідчені науковці: кандидат педагогічних наук, доцент Р. А. Шулигіна, кандидати психологічних наук, доценти В. М. Гальченко, С. Т. Репетій та інші.

У зв'язку з реорганізацією навчальних підрозділів НПУ імені М. П. Драгоманова в 2016 році, кафедра набула назву педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості й увійшла до складу факультету педагогіки і психології університету.

Завідувачем кафедри було призначено доктора педагогічних наук, професора Г. Г. Цвєткову, яка сьогодні спрямовує діяльність науково-педагогічного складу на вдосконалення, гармонізацію професійної підготовки майбутніх вихователів відповідно до потреб сьогодення на ґрунті постнекласичної методології шляхом створення креативно-розвивального освітнього простору в закладі вищої освіти.

Науково-педагогічний склад кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості сформований із фахівців, які мають високий науковий і практичний досвід роботи. У складі кафедри працює 11 осіб, з них: 1 доктор педагогічних наук, 8 кандидатів наук, 2 асистенти 1 лаборант.

Кафедра, керуючись новими європейськими стратегіями розвитку освіти в Україні, здійснює підготовку фахівців за освітньо-професійною програмою 012 «Дошкільна освіта», освітніми рівнями: перший (бакалаврський), другий (магістерський). Форми навчання: денна, заочна.

Стратегія розвитку кафедри

Основний стратегічний напрям – підвищення науково-педагогічної компетентності працівників до рівня, що дозволить кафедрі претендувати на роль одного з провідних осередків науково-педагогічної діяльності в галузі дошкільної освіти у межах освітнього простору України.

Принципи реалізації стратегії

Розвиток кафедри базуватиметься на принципах, що зможуть забезпечити реалізацію зазначеної стратегії:

  • компетентності усіх членів кафедри, що діятимуть на засадах колегіальності, відкритості, демократичності та єдності;
  • поєднання розвитку колективу та самовдосконалення кожного викладача як творчої особистості;
  • креативності у формування методів та форм реалізації стратегії розвитку кафедри;
  • інноваційності в підвищенні теоретичної та методичної культури працівників кафедри, основними рисами якої є взаємодія викладачів і студентів, соціокультурний діалог та захист суб’єктів професійної та освітньо-наукової діяльності.

Основні напрями діяльності (завдання)

для реалізації стратегії розвитку кафедри

  1. Приведення показників професійної діяльності та рівня кваліфікації кожного викладача кафедри в повну відповідність до чинних ліцензійних вимог освітньої діяльності.
  2. Створення системи фахового спрямованого підвищення кваліфікації викладачів кафедри.
  3. Запровадження відкритого, прозорого, поточного планування діяльності кафедри (навчальної, наукової, методичної та організаційної роботи).
  4. Формування механізмів та традиції самовдосконалення кожного викладача кафедри та умов реалізації його професійних компетентностей.
  5. Створення умов для започаткування кафедрою наукової школи.
  6. Використання Е-технологій в освітній діяльності, формування дистанційних курсів, відеолекцій, інтерактивних електронних навчальних видань тощо.
  7. Підтримання конкурентного статусу кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості в підготовці компетентних і конкурентоспроможних фахівців у галузі дошкільної освіти на національному ринку освітніх послуг та позиціонування НПУ імені М.П. Драгоманова і факультету педагогіки і психології як флагманів педагогічної думки.
  8. Підготовка наукових публікацій викладачами кафедри у зарубіжних наукових виданнях, що включені до різних наукометричних баз даних та мають індекси цитування.
  9. Розвиток ефективної взаємодії з українськими та зарубіжними партнерами з метою забезпечення академічної мобільності професорсько-викладацького складу кафедри та реалізації спільних проектів, грантових програм.
  10. Організація профорієнтаційної роботи з метою популяризації навчання за спеціальністю 012 «Дошкільна освіта», за різними освітньо-професійними програмами, рівнями на принципово нових засадах.
  11. Впровадження системи компетентнісного наставництва як одного з нових принципів підготовки професійного кадрового складу кафедри.
  12. Презентація на сайті кафедри освітніх досягнень викладачів та студентів, популяризація сучасних методів, технологій та методик навчання і викладання у вищій школі.
  13. Організація взаємодії з іншими освітніми закладами і науковими установами, проведення спільних засідань, семінарів, круглих столів, підготовка та видання наукової та навчально-методичної літератури.

Національне партнерство

Кафедра співпрацює із провідними науковими установами й університетами України:

  • Інститут проблем виховання НАПН України
  • Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України
  • Інститут педагогічної освіти та освіти дорослих НАПН України
  • Глухівський національний педагогічний університет імені Олександра Довженка
  • Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка
  • ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет»
  • Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка
  • Київський університет імені Бориса Грінченка
  • Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя
  • Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського
  • Рівненський державний гуманітарний університет
  • Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини
  • Харківська гуманітарно-педагогічна академія та ін.
  • Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
  • Національна парламентська бібліотека України
  • Державна науково-педагогічна бібліотека імені В. О. Сухомлинського
  • Видавництва: «Академвидав», «Освіта», «Педагогічна преса» та ін.

Зарубіжне партнерство

Кафедра співпрацює із провідними науковими установами й університетами близького і далекого зарубіжжя:

  • Білоруським державним педагогічним університетом імені Максима Танка;
  • Казахським національним педагогічним університетом імені Абая;
  • Університетом едукології Литви;
  • Коледжем Південно-Східної Норвегії (The University College of Southeast Norway (USN) та ін.

Навчально-методична діяльність кафедри