- Деталі
- Перегляди: 98
💌 Враження про перший тиждень проходження навчальної практики студентів 2️⃣ курсу групи 2-А спеціальності "Дошкільна освіта" Антонь Поліни, Німак Катерини, Майок Діани, Костюк Юлі, Півень Марії, Микитчик Анастасії.
Протягом першого тижня педагогічної практики в ЗДО M.kids (Мандаринка) ми мали можливість ознайомитися з роботою закладу, його структурою та функціонуванням. Ці дні практики проходили в атмосфері підтримки та співпраці, що дозволило нам швидко адаптуватися до нового середовища.
✅Ознайомлення з закладом дошкільної освіти. Ми провели бесіди з директором, під час яких дізналися про тип ЗДО, його укомплектованість педагогічними кадрами та їх кваліфікаційний рівень.
✅Ознайомлення з функціональними обов'язками. Ми ознайомилися з посадовими обов'язками вихователя, помічника вихователя, музичного керівника, психолога та іншими працівниками ЗДО. Спостереження за їхньою роботою було заворожливим та цінним для нас. Кожного дня ми поповнювали свою скарбничку знань та досвіду.
✅Розподіл студентів. Студенти були розподілені по 2-3 особи в групи, що дозволило нам працювати як в першу половину дня так і в другу, обмінюватися досвідом. Це сприяло більш ефективному виконанню завдань практики.
✨👩🎓Враження від студентів.
Перший тиждень практики в ЗДО виявився захопливим та інформативним, він залишив яскраві та незабутні враження, став для нас цінним досвідом. Ми отримали справжні уявлення про реалії роботи з дітьми дошкільного віку з різними віковими категоріями, дізналися про важливість команди в педагогічному процесі та зрозуміли, як важливо забезпечити комфортне середовище для розвитку дітей. Спостереження за педагогами надихнуло нас на подальше вдосконалення своїх навичок. Цей тиждень став чудовим стартом для занурення у світ ЗДО.
👩🏫 Керівник практики - викладач Кузьменко Ірина Анатоліївна.
#практика
Студенти-практиканти 3️⃣ курсу групи III-А діляться світлинами за перший тиждень виробничої практики
- Деталі
- Перегляди: 112
Студенти-практиканти 3️⃣ курсу групи III-А денної форми навчання спеціальності "Дошкільна освіта" педагогічного факультету діляться світлинами за перший тиждень виробничої практики.
Керівник практики: к.п.н., старший викладач кафедри дошкільної освіти Наталія Андрущенко.
#практика
- Деталі
- Перегляди: 106
✅ 🤗 Завершився перший тиждень навчальної педагогічної практики студентів-практикантів першого (бакалаврського) ступеня вищої освіти денної форми навчання групи ІІ-А спеціальності 012 Дошкільна освіта Педагогічного факультету.
Своїми думками та враженнями ділиться Карина Ступак.
База практики: приватний заклад дошкільної освіти "Мандаринка".
Керівник практики - викл. Ірина Кузьменко.
#практика
- Деталі
- Перегляди: 113
25.11.2024 студенти 3 курсу групи 3-А спеціальності 012 «Дошкільна освіта» Педагогічного факультету УДУ імені Михайла Драгоманова розпочали свою третю навчальну педагогічну практику👩🏻🏫🧒🏼.
Під професійним супроводом куратора групи та керівника практики Агіляр Туклер Вікторії Вільямівни та ст.викладача Андрущенко Н.В. студенти вирушили до майбутнього місця практики🏫.
Цього року свої двері для студентів-практикантів знову відкриває мережа Приватних закладів дошкільної освіти «Мандаринка»🍊(m.kids).
Щиро вдячні директору, методисту та всьому педагогічному колективу за теплий прийом та небайдужість до професійного розвитку майбутніх педагогів!
На першій зустрічі в стінах Мандаринки студентам розповіли про:
✅незмінні постулати мережі m.kids;
✅провели екскурсію садочком;
✅та деякі наші студенти мали змогу стати зірками Тік-току 🍊.
Відповідно до завдань першого тижня навчально-педагогічної практики студенти:
✅ознайомилися з ЗДО, поспілкувалися з директором та педагогічним колективом, зʼясували обовʼязки всіх працівників;
✅виконали розподіл між групами;
✅склали календарний графік проходження практики.
🎤Ось декілька коментарів від наших студентів-практикантів:
«Враження від першого тижня проходження практики неймовірні! Нас тепло зустріли, ознайомили з ЗДО і ми познайомилися з малечею. Завдяки ним наш світ стає яскравішим. Заради них хочеться постійно самовдосконалюватися, дізнаватися щось нове та розвиватися. Вони зустріли нас з посмішкою, і з першого дня пішли нам на зустріч. Дякуємо УДУ імені Михайла Драгоманова за таку можливість попрацювати з дітками, навіть в таких непростих умовах. Також, дякуємо закладу дошкільної освіти «m.Kids» за те, що відкрили для нас свої двері.»- Макарова Катерина👩🏻🎓.
«Я вже маю досвід роботи в m.Kids тому повертаюся сюди як в рідну домівку!☺️Стало приємним те, що мене впізнала методист закладу Пані Наталя та подякувала за мою допомогу і працю🫂. Надзвичайно мотивує ставлення педагогів та адміністрації садочку до молодих студентів: допомагають, підтримують та завжди раді нас бачити. Це ще раз говорить про те, що педагогічна діяльність буде актуальною завжди та потребуватиме особливої підтримки. Щодо дітей: вони як завжди привітні та усміхнені, щиро раді бачити нові обличчя в групі.☺️Дівчата часто отримують компліменти від маленьких джентельменів та маленьких модниць».
Наш тиждень був сповнений теплих емоцій та вражень🥰. Щиро вдячні керівництву УДУ імені Михайла Драгоманова,декану Педагогічного факультету Олефіренко Тарасу Олексійовичу та завідувачці кафедри дошкільної освіти Ганні Георгіївні Цвєтковій за можливість професійного розвитку та зростання студентів!
Віват дошкіллю!💐
- Деталі
- Перегляди: 109
🏡📝 Враження від завершального тижня практики у закладах дошкільної освіти студентів 2 курсу заочної форми спеціальності "Дошкільна освіта" педагогічного факультету (Дмитренко Наталії, Авілової Юлії та Вовчановської Анастасії).
👩🏻 Керівник практики: старший викладач кафедри дошкільної освіти Наталія Андрущенко.
#практика
Дочірні категорії
Історія кафедри
Кафедра педагогіки і психології дошкільної освіти
НПУ імені М. П. Драгоманова: історія, реалії, перспективи
Поглиблене вивчення відповідних архівних документів та результатів ретроспективного аналізу історико-педагогічних матеріалів засвідчують те, що кафедра зародилась понад століття тому і пройшла багато етапів перетворення від минулого до сьогодення.
1907–1919 р.р. – Створення та існування Фребелівського інституту дошкільної підготовки, в якому працювали видатні постаті педагогічної освіти – В. В. Зеньковський, Н. Д. Лубенець, С. Ф. Русова, І. О. Сікорський та ін.
1920 р. – Інститут увійшов до складу Київського інституту народної освіти, вже як факультет дошкільного виховання.
1930-ті роки – Факультет дошкільного виховання переведено до Харківського педагогічного інституту.
1954 р. – Факультет поновили в складі Київського державного педагогічного інституту імені О. М. Горького, спадкоємцем якого сьогодні є Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. Існуючу в складі факультету дошкільного виховання кафедру початкової і дошкільної освіти, в ті роки очолював проф. Г. З. Івашин.
1960 р. – створена кафедра дошкільної педагогіки, керівником якої стала доц. О. М. Лещенко. До її складу в різні роки увійшли викладачі: З. Н. Борисова, О. К. Грибанова, Т. І. Дмитренко, М. Ф. Дубовик, Є. Ф. Лукіна, О. П. Ткаченко та перші її випускники – С. Ф. Бєлова, Л. В. Герасимова, Н. І. Зеленко, Н. І. Мітічева Л. Я. Скиданова та інші.
1965 – 1975 р.р. кафедру очолювала доц. О. К. Грибанова. У цей період свій науковий рівень більшість викладачів кафедри – В. І. Коник, Н. П. Орланова, О. П. Янківська, Н. Ф. Яришева, підвищували навчанням в аспірантурі, по закінченню якої успішно захищали дисертації.
1975 – 1991 рр. – кафедрою дошкільної педагогіки керувала З. Н. Борисова. Її склад поповнили талановиті педагоги – Г. В. Бєлєнька, О. Л. Богініч, Н. М. Кот, І. О. Луценко, М. А. Машовець, Г. В. Сухорукова, а згодом доценти Л. В. Артемова, Е. С. Вільчковський, І. С. Дьоміна та інші.
Галузь дошкільної освіти також збагатилась відомими випускниками кафедри, педагогами і психологами (К. О. Євстаф’єва, В. Г. Захарченко, В. У. Кузьменко, Т. Ф. Кунько, С. О. Ладивір, Л. І. Уманець, Л. Ю. Якименко та ін.). Завдяки їхнім науковим доробкам, впродовж тривалого часу кафедра займала провідні позиції у галузі серед закладів вищої освіти України.
Досвід науково-педагогічних працівників кафедри дошкільної педагогіки склав підґрунтя для розвитку інновацій у дошкільній і вищій освіті, підготовки навчально-методичного забезпечення, вивчення вітчизняного і зарубіжного педагогічного досвіду тощо.
1991 – 2003 р.р. – кафедру очолювала проф. Л. В. Артемова – відомий вчений у галузі теорії та історії педагогіки, дошкільного виховання, теорії та методики професійної освіти дорослих.
2003 – 2008 р.р. – керувала діяльністю кафедри дошкільної педагогіки Інституту педагогіки і психології НПУ імені М.П. Драгоманова доц. М. А. Машовець, професійні інтереси якої пов’язані з педагогікою та психологією дошкільного дитинства та професійною підготовкою майбутнього дошкільного педагога. З 2008 року кафедра дошкільної педагогіки отримала назву кафедра теорії та історії дошкільної педагогіки.
2012 – 2015 р.р. – завідувала кафедрою теорії та історії дошкільної педагогіки доц. Н. М. Кот, яка за вагомий внесок у розвиток галузі дошкільної освіти була відзначена нагородою – знаком «Софія Русова».
За ці роки до лав кафедри приєднались досвідчені науковці: кандидат педагогічних наук, доцент Р. А. Шулигіна, кандидати психологічних наук, доценти В. М. Гальченко, С. Т. Репетій та інші.
У зв'язку з реорганізацією навчальних підрозділів НПУ імені М. П. Драгоманова в 2016 році, кафедра набула назву педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості й увійшла до складу факультету педагогіки і психології університету.
Завідувачем кафедри було призначено доктора педагогічних наук, професора Г. Г. Цвєткову, яка сьогодні спрямовує діяльність науково-педагогічного складу на вдосконалення, гармонізацію професійної підготовки майбутніх вихователів відповідно до потреб сьогодення на ґрунті постнекласичної методології шляхом створення креативно-розвивального освітнього простору в закладі вищої освіти.
Науково-педагогічний склад кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості сформований із фахівців, які мають високий науковий і практичний досвід роботи. У складі кафедри працює 11 осіб, з них: 1 доктор педагогічних наук, 8 кандидатів наук, 2 асистенти 1 лаборант.
Кафедра, керуючись новими європейськими стратегіями розвитку освіти в Україні, здійснює підготовку фахівців за освітньо-професійною програмою 012 «Дошкільна освіта», освітніми рівнями: перший (бакалаврський), другий (магістерський). Форми навчання: денна, заочна.
Стратегія розвитку кафедри
Основний стратегічний напрям – підвищення науково-педагогічної компетентності працівників до рівня, що дозволить кафедрі претендувати на роль одного з провідних осередків науково-педагогічної діяльності в галузі дошкільної освіти у межах освітнього простору України.
Принципи реалізації стратегії
Розвиток кафедри базуватиметься на принципах, що зможуть забезпечити реалізацію зазначеної стратегії:
- компетентності усіх членів кафедри, що діятимуть на засадах колегіальності, відкритості, демократичності та єдності;
- поєднання розвитку колективу та самовдосконалення кожного викладача як творчої особистості;
- креативності у формування методів та форм реалізації стратегії розвитку кафедри;
- інноваційності в підвищенні теоретичної та методичної культури працівників кафедри, основними рисами якої є взаємодія викладачів і студентів, соціокультурний діалог та захист суб’єктів професійної та освітньо-наукової діяльності.
Основні напрями діяльності (завдання)
для реалізації стратегії розвитку кафедри
- Приведення показників професійної діяльності та рівня кваліфікації кожного викладача кафедри в повну відповідність до чинних ліцензійних вимог освітньої діяльності.
- Створення системи фахового спрямованого підвищення кваліфікації викладачів кафедри.
- Запровадження відкритого, прозорого, поточного планування діяльності кафедри (навчальної, наукової, методичної та організаційної роботи).
- Формування механізмів та традиції самовдосконалення кожного викладача кафедри та умов реалізації його професійних компетентностей.
- Створення умов для започаткування кафедрою наукової школи.
- Використання Е-технологій в освітній діяльності, формування дистанційних курсів, відеолекцій, інтерактивних електронних навчальних видань тощо.
- Підтримання конкурентного статусу кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості в підготовці компетентних і конкурентоспроможних фахівців у галузі дошкільної освіти на національному ринку освітніх послуг та позиціонування НПУ імені М.П. Драгоманова і факультету педагогіки і психології як флагманів педагогічної думки.
- Підготовка наукових публікацій викладачами кафедри у зарубіжних наукових виданнях, що включені до різних наукометричних баз даних та мають індекси цитування.
- Розвиток ефективної взаємодії з українськими та зарубіжними партнерами з метою забезпечення академічної мобільності професорсько-викладацького складу кафедри та реалізації спільних проектів, грантових програм.
- Організація профорієнтаційної роботи з метою популяризації навчання за спеціальністю 012 «Дошкільна освіта», за різними освітньо-професійними програмами, рівнями на принципово нових засадах.
- Впровадження системи компетентнісного наставництва як одного з нових принципів підготовки професійного кадрового складу кафедри.
- Презентація на сайті кафедри освітніх досягнень викладачів та студентів, популяризація сучасних методів, технологій та методик навчання і викладання у вищій школі.
- Організація взаємодії з іншими освітніми закладами і науковими установами, проведення спільних засідань, семінарів, круглих столів, підготовка та видання наукової та навчально-методичної літератури.
Національне партнерство
Кафедра співпрацює із провідними науковими установами й університетами України:
- Інститут проблем виховання НАПН України
- Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України
- Інститут педагогічної освіти та освіти дорослих НАПН України
- Глухівський національний педагогічний університет імені Олександра Довженка
- Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка
- ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет»
- Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка
- Київський університет імені Бориса Грінченка
- Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя
- Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського
- Рівненський державний гуманітарний університет
- Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини
- Харківська гуманітарно-педагогічна академія та ін.
- Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
- Національна парламентська бібліотека України
- Державна науково-педагогічна бібліотека імені В. О. Сухомлинського
- Видавництва: «Академвидав», «Освіта», «Педагогічна преса» та ін.
Зарубіжне партнерство
Кафедра співпрацює із провідними науковими установами й університетами близького і далекого зарубіжжя:
- Білоруським державним педагогічним університетом імені Максима Танка;
- Казахським національним педагогічним університетом імені Абая;
- Університетом едукології Литви;
- Коледжем Південно-Східної Норвегії (The University College of Southeast Norway (USN) та ін.
Навчально-методична діяльність кафедри
Навчально-методична діяльність кафедри