👯‍♀️🎀 Нарада колективу кафедри дошкільної освіти педагогічного факультету відбулася 27.06.2024р. За організації завідувачки кафедри, докторки педагогічних наук, професорки Ганни Цвєткової з'ясували: стан виготовлення додатків до диплому кураторами випускних груп; дедлайн заповнення електронних журналів на другий семестр; організацію літньої підсумкової атестації.

Orange Brown Collage Thanksgiving Facebook Post 1

                                                     Вітаємо🙌
   Якщо ви завжди хотіли працювати з дітками, то сьогодні це знак, що вже час починати🐣

   Ми - дитячий простір GNIZDO шукаємо у нашу команду- колектив на літній період 🐝
  Працювати легко, бо матимете підтримку від наших дівчат та керівника ,який завжди поряд і зможе допомогти з будь яким питанням!

   Наш садочок затишний, надійний з сімейними цінностями - простір, в який ми шукаємо людей зі схожими інтересами🥰

   Варто спробувати і ви захочете залишитись🌸

   Шукаємо енергійних, амбітних та люблячих дітей - людей.
   Пропонуємо графік, який вас влаштує на 💯, можна працювати повний та неповний день.
зарплата👍🐣

☎️ 095-618-09-85 Ольга (керівник)

442490432 978734417374597 8013523905514791339 n

 Д1

Д2

Д3

Д4

Д6

Д7

 Д8

 Д9

Д10

 🎈🎉 Вірність гідності, вірність творчості, науковості професійності під час Дня відкритих дверей 23 травня засвідчили професіонали дошкільної освіти - викладачі та студенти. Це справді відмінні їхні якості, які заслуговують на пошану та наслідування майбутніми поколіннями студентів.

  💖🤗 Шановні абітурієнти, запрошуємо вас долучити до когорти професіоналів дошкільної освіти та віддати своє серце дітям нового покоління.

#Дошкільна_освіта #Абітурієнту
#День_відкритих_дверей
#УДУ_імені_Михайла_Драгоманова

  ✅👥 За підсумками наукових досліджень 2023 року 21 травня на Педагогічному факультеті Українського державного університету імені Михайла Драгоманова у змішаному форматі відбулося пленарне засідання звітно-наукової конференції «Єдність навчання і наукових досліджень – головний принцип університету» серед викладачів, аспірантів і докторантів.

   🤩🏆 До представлення результатів наукового дослідження на тему: ‘‘Теорія «відкритого лідерства» як шлях подолання авторитаризму в освіті’’ долучилася завідувачка кафедри дошкільної освіти, докторка педагогічних наук, професорка Ганна Цвєткова.

Цвєткова 1

Цвєткова 16

Цвєткова 2

Цвєткова 7

Цвєткова 6

Цвєткова 12
     Всі присутні учасники засідання переконалися в тому, що авторитаризм в педагогіці сприяє особистісній кризі.
  💁‍♀💓 З-поміж шляхів подолання авторитаризму Ганна Цвєткова пропонує рефлексію, подолання токсичного ставлення до оточуючих, відмову від традиційних методів керівництва та викладання.

  🙌🤝Завдяки застосуванню у керівництві та викладанні кафедри дошкільної освіти принципу «відкритого лідерства» створюються сприятливі умови для командної роботи, особистісного й професійного самовдосконалення викладача, розвитку особистості студента як людини Всесвіту, захоплюючої та продуктивної співпраці у ролі «викладач-викладач» та «викладач-студент».

 20 травня студенти групи 2-А спеціальності 012 «Дошкільна освіта» Педагогічного факультету Українського державного університету імені Михайла Драгоманова відвідали заклад дошкільної освіти №543 міста Києва з метою проведення практичного заняття з предмету: "Теорія і методика фізичного виховання" 🏋🏻‍♀️.

   Дирекція ЗДО привітно зустріла студентів та супроводжувала в садочку, допомагали з обладнанням та організацією занять для різних вікових груп дітей дошкільного віку🧒🏼.
   Під супроводом викладача кафедри дошкільної освіти, доцента та куратора групи 2-А, Агіляр Туклер Вікторії Вільямівни 👩🏻‍🏫 студенти провели сюжетні заняття з фізичної культури на вулиці у чудову сонячну погоду🌞. Студенти виконали разом з дітьми загальнорозвивальні вправи, грали у рухливу гру «Подоляночка», не обійшлося і без улюбленої всіма дітьми пісні-руханки «Булька» та зустрічі гостя з далекої Африки- слона Тімошу🐘.

photo 2024 05 20 18 22 30

photo 2024 05 20 18 22 30 2

   Ось що кажуть наші студенти 🎤:
«Це наше друге практичне заняття в ЗДО №543. Ми вже познайомилися з дітками, побачили чому їх навчили професіонали своєї справи- інструктор з фізичного виховання та вихователі. Тож цього разу практичне заняття було легшим. На цей раз ми проводили заняття на вулиці, що додало нам ще більше практичного досвіду. Ми чудово провели час з дітьми та всі разом навчили слона Тімошу 🐘 правильно виконувати фізичні вправи».

   Добре впоравшись із практичними завданнями, студенти вирушили на репетицію…а про це вже згодом 🤫.Готуємо для Вас щось МЕГА цікаве!😉

  Ми щиро дякуємо ЗДО №543 за теплий прийом та з нетерпінням чекаємо наступної зустрічі!
ВІВАТ ДОШКІЛЛЮ!

  Автор статті: студентка групи 2-А, спеціальності "Дошкільна освіта", Глушко Богдана.

Дочірні категорії

Кафедра педагогіки і психології дошкільної освіти 

НПУ імені М. П. Драгоманова: історія, реалії, перспективи

 

 

Поглиблене вивчення відповідних архівних документів та результатів ретроспективного аналізу історико-педагогічних матеріалів засвідчують те, що кафедра зародилась понад століття тому і пройшла багато етапів перетворення від минулого до сьогодення.

1907–1919 р.р. – Створення та існування Фребелівського інституту дошкільної підготовки, в якому працювали видатні постаті педагогічної освіти – В. В. Зеньковський, Н. Д. Лубенець, С. Ф. Русова, І. О. Сікорський та ін.

1920 р. – Інститут увійшов до складу Київського інституту народної освіти, вже як факультет дошкільного виховання.

1930-ті роки – Факультет дошкільного виховання переведено до Харківського педагогічного інституту.

1954 р. – Факультет поновили в складі Київського державного педагогічного інституту імені О. М. Горького, спадкоємцем якого сьогодні є Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. Існуючу в складі факультету дошкільного виховання кафедру початкової і дошкільної освіти, в ті роки очолював проф. Г. З. Івашин.

1960 р. – створена кафедра дошкільної педагогіки, керівником якої стала доц. О. М. Лещенко. До її складу в різні роки увійшли викладачі: З. Н. Борисова, О. К. Грибанова, Т. І. Дмитренко, М. Ф. Дубовик, Є. Ф. Лукіна, О. П. Ткаченко та перші її випускники – С. Ф. Бєлова, Л. В. Герасимова, Н. І. Зеленко, Н. І. Мітічева Л. Я. Скиданова та інші.

1965 – 1975 р.р. кафедру очолювала доц. О. К. Грибанова. У цей період свій науковий рівень більшість викладачів кафедри – В. І. Коник, Н. П. Орланова, О. П. Янківська, Н. Ф. Яришева, підвищували навчанням в аспірантурі, по закінченню якої успішно захищали дисертації.

1975 – 1991 рр. – кафедрою дошкільної педагогіки керувала З. Н. Борисова. Її склад поповнили талановиті педагоги – Г. В. Бєлєнька, О. Л. Богініч, Н. М. Кот, І. О. Луценко, М. А. Машовець, Г. В. Сухорукова, а згодом доценти Л. В. Артемова, Е. С. Вільчковський, І. С. Дьоміна та інші.

Галузь дошкільної освіти також збагатилась відомими випускниками кафедри, педагогами і психологами (К. О. Євстаф’єва, В. Г. Захарченко, В. У. Кузьменко, Т. Ф. Кунько, С. О. Ладивір, Л. І. Уманець, Л. Ю. Якименко та ін.). Завдяки їхнім науковим доробкам, впродовж тривалого часу кафедра займала провідні позиції у галузі серед  закладів вищої освіти України.

Досвід науково-педагогічних працівників кафедри дошкільної педагогіки склав підґрунтя для розвитку інновацій у дошкільній і вищій освіті, підготовки навчально-методичного забезпечення, вивчення вітчизняного і зарубіжного педагогічного досвіду тощо.

1991 – 2003 р.р. – кафедру очолювала проф. Л. В. Артемова – відомий вчений у галузі теорії та історії педагогіки, дошкільного виховання, теорії та методики професійної освіти дорослих.

2003 – 2008 р.р. – керувала діяльністю кафедри дошкільної педагогіки Інституту педагогіки і психології НПУ імені М.П. Драгоманова доц. М. А. Машовець, професійні інтереси якої пов’язані з педагогікою та психологією дошкільного дитинства та професійною підготовкою майбутнього дошкільного педагога. З 2008 року кафедра дошкільної педагогіки  отримала назву кафедра теорії та історії дошкільної педагогіки. 

2012 – 2015 р.р. – завідувала кафедрою теорії та історії дошкільної педагогіки доц. Н. М. Кот, яка за вагомий внесок у розвиток галузі дошкільної освіти була відзначена нагородою – знаком «Софія Русова».

За ці роки до лав кафедри приєднались досвідчені науковці: кандидат педагогічних наук, доцент Р. А. Шулигіна, кандидати психологічних наук, доценти В. М. Гальченко, С. Т. Репетій та інші.

У зв'язку з реорганізацією навчальних підрозділів НПУ імені М. П. Драгоманова в 2016 році, кафедра набула назву педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості й увійшла до складу факультету педагогіки і психології університету.

Завідувачем кафедри було призначено доктора педагогічних наук, професора Г. Г. Цвєткову, яка сьогодні спрямовує діяльність науково-педагогічного складу на вдосконалення, гармонізацію професійної підготовки майбутніх вихователів відповідно до потреб сьогодення на ґрунті постнекласичної методології шляхом створення креативно-розвивального освітнього простору в закладі вищої освіти.

Науково-педагогічний склад кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості сформований із фахівців, які мають високий науковий і практичний досвід роботи. У складі кафедри працює 11 осіб, з них: 1 доктор педагогічних наук, 8 кандидатів наук, 2 асистенти 1 лаборант.

Кафедра, керуючись новими європейськими стратегіями розвитку освіти в Україні, здійснює підготовку фахівців за освітньо-професійною програмою 012 «Дошкільна освіта», освітніми рівнями: перший (бакалаврський), другий (магістерський). Форми навчання: денна, заочна.

Стратегія розвитку кафедри

Основний стратегічний напрям – підвищення науково-педагогічної компетентності працівників до рівня, що дозволить кафедрі претендувати на роль одного з провідних осередків науково-педагогічної діяльності в галузі дошкільної освіти у межах освітнього простору України.

Принципи реалізації стратегії

Розвиток кафедри базуватиметься на принципах, що зможуть забезпечити реалізацію зазначеної стратегії:

  • компетентності усіх членів кафедри, що діятимуть на засадах колегіальності, відкритості, демократичності та єдності;
  • поєднання розвитку колективу та самовдосконалення кожного викладача як творчої особистості;
  • креативності у формування методів та форм реалізації стратегії розвитку кафедри;
  • інноваційності в підвищенні теоретичної та методичної культури працівників кафедри, основними рисами якої є взаємодія викладачів і студентів, соціокультурний діалог та захист суб’єктів професійної та освітньо-наукової діяльності.

Основні напрями діяльності (завдання)

для реалізації стратегії розвитку кафедри

  1. Приведення показників професійної діяльності та рівня кваліфікації кожного викладача кафедри в повну відповідність до чинних ліцензійних вимог освітньої діяльності.
  2. Створення системи фахового спрямованого підвищення кваліфікації викладачів кафедри.
  3. Запровадження відкритого, прозорого, поточного планування діяльності кафедри (навчальної, наукової, методичної та організаційної роботи).
  4. Формування механізмів та традиції самовдосконалення кожного викладача кафедри та умов реалізації його професійних компетентностей.
  5. Створення умов для започаткування кафедрою наукової школи.
  6. Використання Е-технологій в освітній діяльності, формування дистанційних курсів, відеолекцій, інтерактивних електронних навчальних видань тощо.
  7. Підтримання конкурентного статусу кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості в підготовці компетентних і конкурентоспроможних фахівців у галузі дошкільної освіти на національному ринку освітніх послуг та позиціонування НПУ імені М.П. Драгоманова і факультету педагогіки і психології як флагманів педагогічної думки.
  8. Підготовка наукових публікацій викладачами кафедри у зарубіжних наукових виданнях, що включені до різних наукометричних баз даних та мають індекси цитування.
  9. Розвиток ефективної взаємодії з українськими та зарубіжними партнерами з метою забезпечення академічної мобільності професорсько-викладацького складу кафедри та реалізації спільних проектів, грантових програм.
  10. Організація профорієнтаційної роботи з метою популяризації навчання за спеціальністю 012 «Дошкільна освіта», за різними освітньо-професійними програмами, рівнями на принципово нових засадах.
  11. Впровадження системи компетентнісного наставництва як одного з нових принципів підготовки професійного кадрового складу кафедри.
  12. Презентація на сайті кафедри освітніх досягнень викладачів та студентів, популяризація сучасних методів, технологій та методик навчання і викладання у вищій школі.
  13. Організація взаємодії з іншими освітніми закладами і науковими установами, проведення спільних засідань, семінарів, круглих столів, підготовка та видання наукової та навчально-методичної літератури.

Національне партнерство

Кафедра співпрацює із провідними науковими установами й університетами України:

  • Інститут проблем виховання НАПН України
  • Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України
  • Інститут педагогічної освіти та освіти дорослих НАПН України
  • Глухівський національний педагогічний університет імені Олександра Довженка
  • Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка
  • ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет»
  • Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка
  • Київський університет імені Бориса Грінченка
  • Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя
  • Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського
  • Рівненський державний гуманітарний університет
  • Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини
  • Харківська гуманітарно-педагогічна академія та ін.
  • Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
  • Національна парламентська бібліотека України
  • Державна науково-педагогічна бібліотека імені В. О. Сухомлинського
  • Видавництва: «Академвидав», «Освіта», «Педагогічна преса» та ін.

Зарубіжне партнерство

Кафедра співпрацює із провідними науковими установами й університетами близького і далекого зарубіжжя:

  • Білоруським державним педагогічним університетом імені Максима Танка;
  • Казахським національним педагогічним університетом імені Абая;
  • Університетом едукології Литви;
  • Коледжем Південно-Східної Норвегії (The University College of Southeast Norway (USN) та ін.

Навчально-методична діяльність кафедри