Шановні студенти! Дорогі друзі!
ВІДЕО
 
   Сьогодні, у міжнародний День студента, натхненно Вас вітають студенти-драгоманівці спеціальності "Дошкільна освіта" педагогічного факультету. Бажаємо вам легко й радісно крокувати студентськими стежинами, впевнено йти вперед, не зупинятися на досягнутому, вірити, надіятися, любити, отримувати максимум задоволення від студентських років та досягати своє мрії! 👨‍🎓👩‍🎓
 
 
 
 
    257719702 379292190652159 5213578336010681688 n16 листопад доктор педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти Ступак Оксана Юріївна провела відкриту лекцію на тему "Інноваційні технології в формуванні математичних уявлень дошкільників" для студентів 2 курсу спеціальності "Дошкільна освіта". Гостем лекції виступила кандидат педагогічних наук Донбаського державного педагогічного універистету Сабіна Айдинівна Іванчук, яка презентувала авторську розробку для дошкільників "Коректурні таблиці з освіти для сталого розвитку". Під час лекції за допомогою ментальних карт були розглянуті зарубіжні та вітчизняні технологїі, зокрема: Дари Фребеля, Блоки Дьєнеша, Коректурні таблиці Наталії Гавриш та ін.
   Лекція проведена також для студентів Тернопільского національного університету імені В. Гнатюка у межах Програми студентської академічної мобльності (SAM Україні), яка є частиною програми House of Europe, фінансується Європейським Союзом і Британською радою
 
 

257446181 379292323985479 2571775466294120516 n258176743 379292367318808 3147727284572674580 n

 
  258267343 378890314025680 8036929789699790480 n 15.11.2021 викладачі кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти на чолі із зав. каф. проф. Цвєтковою Г. Г. та за сприяння декана педагогічного факультету проф. Олефіренка Т. О. взяли участь у 4-й зустрічі міжнародного онлайн-семінару «Педагогическое образование 21 века: новые вызовы». Тема семінару: «Практика многоуровневого педагогического образования в США» актуальна, особливо у наш час, коли суспільство потребує компетентних молодих педагогів й в Україні. Кєтрин Мерсі, професор Гарвардської школи, лауреат Гарвардської премії Phi Beta Kappa Prize, представила гарвардську філософію навчання, яка покликана забезпечувати максимальну гнучкість та індивідуальний вибір навчальних дисциплін та наукової спеціалізації кожного студента.
   Професор кафедри навчальних програм та викладання пед. коледжу Колумбійського університету Деніел Фрідріх поділився секретом успіху щодо органічного поєднання викладання і наукового дослідження в програмах бакалавра, магістра і PhD. Це забезпечує традицію стимулювання: змагальності у навчанні й в дослідницьких проектах, творчих пошуків, поваги і довіри між студентами та викладачами, обміну ідеями партнерів для їх втілення. Актуальні питання організації інклюзивної освіти в США розкрила професор педагогічної та спеціальної освіти коледжу Джорджії, доктор Клер Хьюз. В рамках інклюзивного підходу кожна школа або установа в США ще на етапі планування своєї діяльності та освітніх програм враховує очікувані можливі потреби всіх учнів з їх індивідуальними потребами, розробляючи так званий Індивідуальний план освіти. Важливим принципом державної політики щодо інвалідів в країні є здатність громадянина користуватися послугами організації або сервісу з тією ж простотою, як і звичайна людина. Контекст семінару підтвердив переконання у користі обміну світовим досвідом!

258188174 378890424025669 649821731699863704 n258027493 378890477358997 4084378680381040294 n

 

257893508 378890544025657 4119571794485292166 n258170715 378890607358984 7786480879209391799 n

 
Далі буде…
   257884042 378228404091871 397977516270450243 n 12.11.2021р. відбулася настанова конференція з виробничої практики в групах257534816 378228534091858 2308547409556190336 n дошкільного віку для студентів спеціальності: «Дошкільна освіта».
    В конференції в’яли активну участь керівники практики: доц. Козак Т.В., викл. Сняткова Т. М., асист. Топалова М. Б. Студенти отримали інформації про особливості проходження виробничої практики. Керівники практики побажали своїм підопічним практикантам майстерності та творчості під час проходження практики.

    b91ada21 4dc3 4acb add8 32a9bbe0b98d«Почати вчитися в ролі вчителя!» Ці слова належать професору Університету Британської Колумбії Марині Мілнер-Болотін, спікеру онлайн-зустрічі «Неперервна педагогічна освіта в Канаді», яка відбулася в рамках міжнародного онлайн-семінару «Педагогічна освіта 21 століття: нові виклики та рішення»     

      Сьогодні, 12 листопада, викладачі кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти педагогічного факультету (декан – професор Тарас Олефіренко) НПУ імені М.П.Драгоманова на чолі із завідувачем кафедри, професором Ганною Цвєтковою в черговий раз взяли активну участь в роботі семінару, поглиблюючі професійні компетентності, набуваючи нового досвіду підготовки педагогічних кадрів у різних країнах світу.
     Зустріч відбулася в теплій, доброзичливій обстановці, спікер доповідала російською мовою, що підвищило рівень сприйняття та усвідомлення інформації про особливості організації педагогічної освіти в Канаді. Доповідач поділилася цінним досвідом впровадження СТЕМ-освіти та сучасних інформаційно-комунікативних технологій в роботі з дітьми різного віку. Лейтмотивом спічу стало гасло, яке співзвучне з підходами в українській системі педагогічної освіти, а саме: «Вчитель повинен відкрити в дітях нові можливості!». Беручи участь в заходах такого високого рівня, викладачі кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти також відкривають нові можливості, як для власного особистісного зростання, так і для творчого розвитку студентів

6d6af1a7 2d21 4114 b5f9 6d7ccc3c20d6.38bc13b2 57fd 4cfb 9dcf b8b90f3dfe30

af13a337 984d 46b4 9ee7 346859be9b6c

0c9f1df0 9a67 4316 8a78 8bb32bfe2cba

Дочірні категорії

Кафедра педагогіки і психології дошкільної освіти 

НПУ імені М. П. Драгоманова: історія, реалії, перспективи

 

 

Поглиблене вивчення відповідних архівних документів та результатів ретроспективного аналізу історико-педагогічних матеріалів засвідчують те, що кафедра зародилась понад століття тому і пройшла багато етапів перетворення від минулого до сьогодення.

1907–1919 р.р. – Створення та існування Фребелівського інституту дошкільної підготовки, в якому працювали видатні постаті педагогічної освіти – В. В. Зеньковський, Н. Д. Лубенець, С. Ф. Русова, І. О. Сікорський та ін.

1920 р. – Інститут увійшов до складу Київського інституту народної освіти, вже як факультет дошкільного виховання.

1930-ті роки – Факультет дошкільного виховання переведено до Харківського педагогічного інституту.

1954 р. – Факультет поновили в складі Київського державного педагогічного інституту імені О. М. Горького, спадкоємцем якого сьогодні є Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. Існуючу в складі факультету дошкільного виховання кафедру початкової і дошкільної освіти, в ті роки очолював проф. Г. З. Івашин.

1960 р. – створена кафедра дошкільної педагогіки, керівником якої стала доц. О. М. Лещенко. До її складу в різні роки увійшли викладачі: З. Н. Борисова, О. К. Грибанова, Т. І. Дмитренко, М. Ф. Дубовик, Є. Ф. Лукіна, О. П. Ткаченко та перші її випускники – С. Ф. Бєлова, Л. В. Герасимова, Н. І. Зеленко, Н. І. Мітічева Л. Я. Скиданова та інші.

1965 – 1975 р.р. кафедру очолювала доц. О. К. Грибанова. У цей період свій науковий рівень більшість викладачів кафедри – В. І. Коник, Н. П. Орланова, О. П. Янківська, Н. Ф. Яришева, підвищували навчанням в аспірантурі, по закінченню якої успішно захищали дисертації.

1975 – 1991 рр. – кафедрою дошкільної педагогіки керувала З. Н. Борисова. Її склад поповнили талановиті педагоги – Г. В. Бєлєнька, О. Л. Богініч, Н. М. Кот, І. О. Луценко, М. А. Машовець, Г. В. Сухорукова, а згодом доценти Л. В. Артемова, Е. С. Вільчковський, І. С. Дьоміна та інші.

Галузь дошкільної освіти також збагатилась відомими випускниками кафедри, педагогами і психологами (К. О. Євстаф’єва, В. Г. Захарченко, В. У. Кузьменко, Т. Ф. Кунько, С. О. Ладивір, Л. І. Уманець, Л. Ю. Якименко та ін.). Завдяки їхнім науковим доробкам, впродовж тривалого часу кафедра займала провідні позиції у галузі серед  закладів вищої освіти України.

Досвід науково-педагогічних працівників кафедри дошкільної педагогіки склав підґрунтя для розвитку інновацій у дошкільній і вищій освіті, підготовки навчально-методичного забезпечення, вивчення вітчизняного і зарубіжного педагогічного досвіду тощо.

1991 – 2003 р.р. – кафедру очолювала проф. Л. В. Артемова – відомий вчений у галузі теорії та історії педагогіки, дошкільного виховання, теорії та методики професійної освіти дорослих.

2003 – 2008 р.р. – керувала діяльністю кафедри дошкільної педагогіки Інституту педагогіки і психології НПУ імені М.П. Драгоманова доц. М. А. Машовець, професійні інтереси якої пов’язані з педагогікою та психологією дошкільного дитинства та професійною підготовкою майбутнього дошкільного педагога. З 2008 року кафедра дошкільної педагогіки  отримала назву кафедра теорії та історії дошкільної педагогіки. 

2012 – 2015 р.р. – завідувала кафедрою теорії та історії дошкільної педагогіки доц. Н. М. Кот, яка за вагомий внесок у розвиток галузі дошкільної освіти була відзначена нагородою – знаком «Софія Русова».

За ці роки до лав кафедри приєднались досвідчені науковці: кандидат педагогічних наук, доцент Р. А. Шулигіна, кандидати психологічних наук, доценти В. М. Гальченко, С. Т. Репетій та інші.

У зв'язку з реорганізацією навчальних підрозділів НПУ імені М. П. Драгоманова в 2016 році, кафедра набула назву педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості й увійшла до складу факультету педагогіки і психології університету.

Завідувачем кафедри було призначено доктора педагогічних наук, професора Г. Г. Цвєткову, яка сьогодні спрямовує діяльність науково-педагогічного складу на вдосконалення, гармонізацію професійної підготовки майбутніх вихователів відповідно до потреб сьогодення на ґрунті постнекласичної методології шляхом створення креативно-розвивального освітнього простору в закладі вищої освіти.

Науково-педагогічний склад кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості сформований із фахівців, які мають високий науковий і практичний досвід роботи. У складі кафедри працює 11 осіб, з них: 1 доктор педагогічних наук, 8 кандидатів наук, 2 асистенти 1 лаборант.

Кафедра, керуючись новими європейськими стратегіями розвитку освіти в Україні, здійснює підготовку фахівців за освітньо-професійною програмою 012 «Дошкільна освіта», освітніми рівнями: перший (бакалаврський), другий (магістерський). Форми навчання: денна, заочна.

Стратегія розвитку кафедри

Основний стратегічний напрям – підвищення науково-педагогічної компетентності працівників до рівня, що дозволить кафедрі претендувати на роль одного з провідних осередків науково-педагогічної діяльності в галузі дошкільної освіти у межах освітнього простору України.

Принципи реалізації стратегії

Розвиток кафедри базуватиметься на принципах, що зможуть забезпечити реалізацію зазначеної стратегії:

  • компетентності усіх членів кафедри, що діятимуть на засадах колегіальності, відкритості, демократичності та єдності;
  • поєднання розвитку колективу та самовдосконалення кожного викладача як творчої особистості;
  • креативності у формування методів та форм реалізації стратегії розвитку кафедри;
  • інноваційності в підвищенні теоретичної та методичної культури працівників кафедри, основними рисами якої є взаємодія викладачів і студентів, соціокультурний діалог та захист суб’єктів професійної та освітньо-наукової діяльності.

Основні напрями діяльності (завдання)

для реалізації стратегії розвитку кафедри

  1. Приведення показників професійної діяльності та рівня кваліфікації кожного викладача кафедри в повну відповідність до чинних ліцензійних вимог освітньої діяльності.
  2. Створення системи фахового спрямованого підвищення кваліфікації викладачів кафедри.
  3. Запровадження відкритого, прозорого, поточного планування діяльності кафедри (навчальної, наукової, методичної та організаційної роботи).
  4. Формування механізмів та традиції самовдосконалення кожного викладача кафедри та умов реалізації його професійних компетентностей.
  5. Створення умов для започаткування кафедрою наукової школи.
  6. Використання Е-технологій в освітній діяльності, формування дистанційних курсів, відеолекцій, інтерактивних електронних навчальних видань тощо.
  7. Підтримання конкурентного статусу кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості в підготовці компетентних і конкурентоспроможних фахівців у галузі дошкільної освіти на національному ринку освітніх послуг та позиціонування НПУ імені М.П. Драгоманова і факультету педагогіки і психології як флагманів педагогічної думки.
  8. Підготовка наукових публікацій викладачами кафедри у зарубіжних наукових виданнях, що включені до різних наукометричних баз даних та мають індекси цитування.
  9. Розвиток ефективної взаємодії з українськими та зарубіжними партнерами з метою забезпечення академічної мобільності професорсько-викладацького складу кафедри та реалізації спільних проектів, грантових програм.
  10. Організація профорієнтаційної роботи з метою популяризації навчання за спеціальністю 012 «Дошкільна освіта», за різними освітньо-професійними програмами, рівнями на принципово нових засадах.
  11. Впровадження системи компетентнісного наставництва як одного з нових принципів підготовки професійного кадрового складу кафедри.
  12. Презентація на сайті кафедри освітніх досягнень викладачів та студентів, популяризація сучасних методів, технологій та методик навчання і викладання у вищій школі.
  13. Організація взаємодії з іншими освітніми закладами і науковими установами, проведення спільних засідань, семінарів, круглих столів, підготовка та видання наукової та навчально-методичної літератури.

Національне партнерство

Кафедра співпрацює із провідними науковими установами й університетами України:

  • Інститут проблем виховання НАПН України
  • Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України
  • Інститут педагогічної освіти та освіти дорослих НАПН України
  • Глухівський національний педагогічний університет імені Олександра Довженка
  • Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка
  • ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет»
  • Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка
  • Київський університет імені Бориса Грінченка
  • Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя
  • Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського
  • Рівненський державний гуманітарний університет
  • Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини
  • Харківська гуманітарно-педагогічна академія та ін.
  • Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
  • Національна парламентська бібліотека України
  • Державна науково-педагогічна бібліотека імені В. О. Сухомлинського
  • Видавництва: «Академвидав», «Освіта», «Педагогічна преса» та ін.

Зарубіжне партнерство

Кафедра співпрацює із провідними науковими установами й університетами близького і далекого зарубіжжя:

  • Білоруським державним педагогічним університетом імені Максима Танка;
  • Казахським національним педагогічним університетом імені Абая;
  • Університетом едукології Литви;
  • Коледжем Південно-Східної Норвегії (The University College of Southeast Norway (USN) та ін.

Навчально-методична діяльність кафедри