264002759 391454359435942 1855549678329041434 n

   Стратегічними завданнями кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти (завідувач кафедри – професор Ганна Цвєткова) педагогічного факультету (декан – професор Тарас Олефіренко) НПУ імені М.П. Драгоманова є сприяння підвищенню якості вищої освіти, розповсюдження передового педагогічного досвіду роботи зі студентською молоддю, організація заходів щодо забезпечення академічної мобільності та партнерської взаємодії із закладами вищої освіти України тощо.
  1 грудня доцент кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти Вікторія Гальченко провела міжвузівський онлайн-263354615 390205202894191 6516856662472958673 nтренінг на тему «Формування професійної культури майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти». Активними учасниками тренінгу стали студенти та викладачі таких закладів вищої освіти, як Криворізький державний педагогічний університет (завідувач кафедри дошкільної освіти – професор Олена Ковшар); Рівненський державний гуманітарний університет (завідувач кафедри дошкільної педагогіки і психології та спеціальної освіти імені професора Т.І. Поніманської – професор Ілона Дичківська), Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини (декан факультету дошкільної та спеціальної освіти – доцент Світлана Попиченко); Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького (директор навчально-наукового інституту соціально-педагогічної та мистецької освіти – доцент Олена Федорова).
   З вітальним словом до гостей звернулася завідувач кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти педагогічного факультету НПУ імені М.П. Драгоманова, професор Ганна Цвєткова, яка побажала учасникам тренінгу плідної праці, особистісного та професійного зростання, успіхів та творчої реалізації.
У процесі захоплюючої тренінгової роботи студенти поглибили та вдосконалили набуті раніше компетентності, актуалізували теоретичні знання, повправлялися у формуванні основ професійної культури майбутнього педагога, виконали низку арт-терапевтичних вправ, які сприяли духовно-творчому розвитку студентів, формуванню їхніх рефлексивно-перцептивних умінь та навичок.
    Така багатостороння взаємодія студентів спеціальності «Дошкільна освіта» педагогічних вишів України виявилася дієвою й засвідчила єдність науковців у поглядах та підходах щодо професійної підготовки майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти, відкрила нові перспективи для академічного обміну студентами та реалізації спільних творчих проєктів.
Далі буде!
263197604 390205252894186 3853554456357256317 n
263265609 390205309560847 4635278805751425944 n263210144 390205486227496 7092950023177122191 n

263302756 390205436227501 725560123487027945 n

263104780 390205559560822 3350573825504553190 n

263216784 390205609560817 8202453879765644963 n

 
   В останній день осені🍂 кафедра педагогіки і психології дошкільної освіти педагогічного факультету НПУ імені М.П.Драгоманова взяла участь у якості співорганізатора Всеукраїнської онлайн конференції 💻 «Сучасна психологія і педагогіка: теорія і модерна практика освітнього процесу в епоху пандемічних викликів» на базі Донбаського державного педагогічного університету.🏬 Вітальний меседж від імені декана педагогічного факультету проф. Тараса Олефіренка і від себе особисто озвучила заступниця декана з наукової роботи і міжнародного співробітництва проф. Олена Матвієнко.👩‍💼
   У наукових доповідях учасників конференціі було представлено: ▫️здобутки кафедри ППДО🗂️📚 та реалізацію наступності й перспективності в підготовці фахівців дошкільної галузі🔄 (зав.каф. проф. Ганна Цвєткова); ▫️презентацію ходу проекта міжнародного співробітництва з використання онлайн технологій у підготовці майбутніх педагогів (доц. Оксана Ступак);🌐💻
▫️досвід організаціі та проведення практики здобувачів ОС магістра (бінарна доповідь: доц. Софія Довбня і доц. Раїса Шулигіна); 👩‍👧‍👦
▫️співпрацю зі стейкхолдерами щодо діяльнісного підходу у підготовці майбутніх фахівців дошкільної освіти (стейкхолдер і викладач Галина Савлук);👩‍💼🤝👩‍🎓
▫️акмеологічний підхід як стратегічний орієнтир у формуванні основ професійної культури майбутнього педагога (доц. Вікторія Гальченко).👩‍🎓👨‍🎓
    Представлені провідними науковцями кафедри напрацювання пройшли апробацію в реальних умовах, тісній співпраці з усіма суб’єктами освітнього процесу та знайшли відображення у багатьох публікаціях. Всім доповідачам, аспірантам, студентам, дописувачам тез і слухачам - вдячність і respect.👍👏 Тримаємо високу позицію у власних напрацюваннях, здобутті досвіду і досягаємо нових вершин під керівництвом зав.каф. проф. Ганни Цвєтковоі!!! ⛰️🌺
Подальшоі позитивної динаміки всім нам і здоров‘я.♥️
261763749 389806396267405 2533785456154366365 n
262108914 389806472934064 6608208625148729220 n

262097310 389806529600725 6730002338461730464 n262502030 389806602934051 5190289601136227139 n

262535201 389806699600708 5485839140662330787 n262427767 389806796267365 7835027018537538291 n

261424158 389806892934022 41441841613428795 n260755494 389806942934017 2972134545192182967 n

262845773 389807032934008 8157764850509657315 n

 
  Підтримуючи співпрацю з провідними науковими установами🏢 кафедра педагогіки і психології дошкільної освіти педагогічного факультету Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова продовжує традицію проведення гостьових лекцій для викладачів і студентів.🗣️
  Так, 30 листопада 2021 р. відкриту лекцію на тему «Психолого-педагогічні аспекти застосування цифрових технологій у освітньому процесі» провів доктор педагогічних наук, професор, науковий співробітник лабораторії електронних навчальних ресурсів Інституту професійно-технічної освіти НАПН України Пригодій Микола Анатолійович.
  Під час лекції були висвітлені актуальні питання впливу цифрових технологій на розвиток дітей дошкільного віку.👧🤖👦 Зауважено, що від 50 % до 90 % інформації діти отримують з неконтрольованих джерел масової інформації.📱📺 Відповідно до розвідок Національного центру досліджень здоров’я (Вашингтон) на сьогодні діти до 8 год. проводять перед гаджетами📱 і лише 2 год. у вільній грі🎈. Саме тому гостро стає питання організації розвивального середовища для дітей дошкільного віку.
  В обговорені ключових тезисів конференції взяли участь учасники: завідувач кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти педагогічного факультету проф. Г.Г.Цвєткова, доц. О.Ю. Ступак, доцент кафедри педагогіки та методики початкового навчання педагогічного факультету доц. Т.М. Васютіна, а також студенти 2️⃣ курсу і магістратури спеціальності «Дошкільна освіта». Студенти в свою чергу відзначили доцільність, змістовність лекційного матеріалу, актуальність теми, а також легкість представлення важливої теми розвитку дітей дошкільного віку. 🗂️🗣️
261534225 389134369667941 1241277274014313233 n262836871 389134429667935 8209408219196922277 n
262134404 389134483001263 488315685518851489 n

262028726 389134543001257 1845950243893950577 n

261463567 389134586334586 8175556831619464670 n

262599194 389134629667915 6990189787745038109 n

262756180 389134709667907 494996726838641861 n

 
Проект «Ми і мистецтво»👩‍🎨 презентує другу серію творчих робіт🖼️. Сьогодні ми побачимо як студентки третього курсу спеціальності «Дошкільна освіта» в рамках навчальної дисципліни «Основи образотворчого мистецтва з методикою керівництва» робили наш світ кольоровим🌈 і яскравим🌞 за допомогою нетрадиційних технік! 🖌️ 🎨
Рекомендуємо до перегляду цей ролик, адже він надихає і дарує прекрасний настрій!🎥🌈👩‍🎨
ВІДЕО
 

Дочірні категорії

Кафедра педагогіки і психології дошкільної освіти 

НПУ імені М. П. Драгоманова: історія, реалії, перспективи

 

 

Поглиблене вивчення відповідних архівних документів та результатів ретроспективного аналізу історико-педагогічних матеріалів засвідчують те, що кафедра зародилась понад століття тому і пройшла багато етапів перетворення від минулого до сьогодення.

1907–1919 р.р. – Створення та існування Фребелівського інституту дошкільної підготовки, в якому працювали видатні постаті педагогічної освіти – В. В. Зеньковський, Н. Д. Лубенець, С. Ф. Русова, І. О. Сікорський та ін.

1920 р. – Інститут увійшов до складу Київського інституту народної освіти, вже як факультет дошкільного виховання.

1930-ті роки – Факультет дошкільного виховання переведено до Харківського педагогічного інституту.

1954 р. – Факультет поновили в складі Київського державного педагогічного інституту імені О. М. Горького, спадкоємцем якого сьогодні є Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. Існуючу в складі факультету дошкільного виховання кафедру початкової і дошкільної освіти, в ті роки очолював проф. Г. З. Івашин.

1960 р. – створена кафедра дошкільної педагогіки, керівником якої стала доц. О. М. Лещенко. До її складу в різні роки увійшли викладачі: З. Н. Борисова, О. К. Грибанова, Т. І. Дмитренко, М. Ф. Дубовик, Є. Ф. Лукіна, О. П. Ткаченко та перші її випускники – С. Ф. Бєлова, Л. В. Герасимова, Н. І. Зеленко, Н. І. Мітічева Л. Я. Скиданова та інші.

1965 – 1975 р.р. кафедру очолювала доц. О. К. Грибанова. У цей період свій науковий рівень більшість викладачів кафедри – В. І. Коник, Н. П. Орланова, О. П. Янківська, Н. Ф. Яришева, підвищували навчанням в аспірантурі, по закінченню якої успішно захищали дисертації.

1975 – 1991 рр. – кафедрою дошкільної педагогіки керувала З. Н. Борисова. Її склад поповнили талановиті педагоги – Г. В. Бєлєнька, О. Л. Богініч, Н. М. Кот, І. О. Луценко, М. А. Машовець, Г. В. Сухорукова, а згодом доценти Л. В. Артемова, Е. С. Вільчковський, І. С. Дьоміна та інші.

Галузь дошкільної освіти також збагатилась відомими випускниками кафедри, педагогами і психологами (К. О. Євстаф’єва, В. Г. Захарченко, В. У. Кузьменко, Т. Ф. Кунько, С. О. Ладивір, Л. І. Уманець, Л. Ю. Якименко та ін.). Завдяки їхнім науковим доробкам, впродовж тривалого часу кафедра займала провідні позиції у галузі серед  закладів вищої освіти України.

Досвід науково-педагогічних працівників кафедри дошкільної педагогіки склав підґрунтя для розвитку інновацій у дошкільній і вищій освіті, підготовки навчально-методичного забезпечення, вивчення вітчизняного і зарубіжного педагогічного досвіду тощо.

1991 – 2003 р.р. – кафедру очолювала проф. Л. В. Артемова – відомий вчений у галузі теорії та історії педагогіки, дошкільного виховання, теорії та методики професійної освіти дорослих.

2003 – 2008 р.р. – керувала діяльністю кафедри дошкільної педагогіки Інституту педагогіки і психології НПУ імені М.П. Драгоманова доц. М. А. Машовець, професійні інтереси якої пов’язані з педагогікою та психологією дошкільного дитинства та професійною підготовкою майбутнього дошкільного педагога. З 2008 року кафедра дошкільної педагогіки  отримала назву кафедра теорії та історії дошкільної педагогіки. 

2012 – 2015 р.р. – завідувала кафедрою теорії та історії дошкільної педагогіки доц. Н. М. Кот, яка за вагомий внесок у розвиток галузі дошкільної освіти була відзначена нагородою – знаком «Софія Русова».

За ці роки до лав кафедри приєднались досвідчені науковці: кандидат педагогічних наук, доцент Р. А. Шулигіна, кандидати психологічних наук, доценти В. М. Гальченко, С. Т. Репетій та інші.

У зв'язку з реорганізацією навчальних підрозділів НПУ імені М. П. Драгоманова в 2016 році, кафедра набула назву педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості й увійшла до складу факультету педагогіки і психології університету.

Завідувачем кафедри було призначено доктора педагогічних наук, професора Г. Г. Цвєткову, яка сьогодні спрямовує діяльність науково-педагогічного складу на вдосконалення, гармонізацію професійної підготовки майбутніх вихователів відповідно до потреб сьогодення на ґрунті постнекласичної методології шляхом створення креативно-розвивального освітнього простору в закладі вищої освіти.

Науково-педагогічний склад кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості сформований із фахівців, які мають високий науковий і практичний досвід роботи. У складі кафедри працює 11 осіб, з них: 1 доктор педагогічних наук, 8 кандидатів наук, 2 асистенти 1 лаборант.

Кафедра, керуючись новими європейськими стратегіями розвитку освіти в Україні, здійснює підготовку фахівців за освітньо-професійною програмою 012 «Дошкільна освіта», освітніми рівнями: перший (бакалаврський), другий (магістерський). Форми навчання: денна, заочна.

Стратегія розвитку кафедри

Основний стратегічний напрям – підвищення науково-педагогічної компетентності працівників до рівня, що дозволить кафедрі претендувати на роль одного з провідних осередків науково-педагогічної діяльності в галузі дошкільної освіти у межах освітнього простору України.

Принципи реалізації стратегії

Розвиток кафедри базуватиметься на принципах, що зможуть забезпечити реалізацію зазначеної стратегії:

  • компетентності усіх членів кафедри, що діятимуть на засадах колегіальності, відкритості, демократичності та єдності;
  • поєднання розвитку колективу та самовдосконалення кожного викладача як творчої особистості;
  • креативності у формування методів та форм реалізації стратегії розвитку кафедри;
  • інноваційності в підвищенні теоретичної та методичної культури працівників кафедри, основними рисами якої є взаємодія викладачів і студентів, соціокультурний діалог та захист суб’єктів професійної та освітньо-наукової діяльності.

Основні напрями діяльності (завдання)

для реалізації стратегії розвитку кафедри

  1. Приведення показників професійної діяльності та рівня кваліфікації кожного викладача кафедри в повну відповідність до чинних ліцензійних вимог освітньої діяльності.
  2. Створення системи фахового спрямованого підвищення кваліфікації викладачів кафедри.
  3. Запровадження відкритого, прозорого, поточного планування діяльності кафедри (навчальної, наукової, методичної та організаційної роботи).
  4. Формування механізмів та традиції самовдосконалення кожного викладача кафедри та умов реалізації його професійних компетентностей.
  5. Створення умов для започаткування кафедрою наукової школи.
  6. Використання Е-технологій в освітній діяльності, формування дистанційних курсів, відеолекцій, інтерактивних електронних навчальних видань тощо.
  7. Підтримання конкурентного статусу кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості в підготовці компетентних і конкурентоспроможних фахівців у галузі дошкільної освіти на національному ринку освітніх послуг та позиціонування НПУ імені М.П. Драгоманова і факультету педагогіки і психології як флагманів педагогічної думки.
  8. Підготовка наукових публікацій викладачами кафедри у зарубіжних наукових виданнях, що включені до різних наукометричних баз даних та мають індекси цитування.
  9. Розвиток ефективної взаємодії з українськими та зарубіжними партнерами з метою забезпечення академічної мобільності професорсько-викладацького складу кафедри та реалізації спільних проектів, грантових програм.
  10. Організація профорієнтаційної роботи з метою популяризації навчання за спеціальністю 012 «Дошкільна освіта», за різними освітньо-професійними програмами, рівнями на принципово нових засадах.
  11. Впровадження системи компетентнісного наставництва як одного з нових принципів підготовки професійного кадрового складу кафедри.
  12. Презентація на сайті кафедри освітніх досягнень викладачів та студентів, популяризація сучасних методів, технологій та методик навчання і викладання у вищій школі.
  13. Організація взаємодії з іншими освітніми закладами і науковими установами, проведення спільних засідань, семінарів, круглих столів, підготовка та видання наукової та навчально-методичної літератури.

Національне партнерство

Кафедра співпрацює із провідними науковими установами й університетами України:

  • Інститут проблем виховання НАПН України
  • Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України
  • Інститут педагогічної освіти та освіти дорослих НАПН України
  • Глухівський національний педагогічний університет імені Олександра Довженка
  • Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка
  • ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет»
  • Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка
  • Київський університет імені Бориса Грінченка
  • Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя
  • Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського
  • Рівненський державний гуманітарний університет
  • Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини
  • Харківська гуманітарно-педагогічна академія та ін.
  • Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
  • Національна парламентська бібліотека України
  • Державна науково-педагогічна бібліотека імені В. О. Сухомлинського
  • Видавництва: «Академвидав», «Освіта», «Педагогічна преса» та ін.

Зарубіжне партнерство

Кафедра співпрацює із провідними науковими установами й університетами близького і далекого зарубіжжя:

  • Білоруським державним педагогічним університетом імені Максима Танка;
  • Казахським національним педагогічним університетом імені Абая;
  • Університетом едукології Литви;
  • Коледжем Південно-Східної Норвегії (The University College of Southeast Norway (USN) та ін.

Навчально-методична діяльність кафедри