👨‍💻У межах реалізації проєкту «Модернізація освітніх курсів цифровими ресурсами в підготовці майбутніх педагогів» викладачі кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти Педагогічного факультету Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова 9 листопада 2021 р. взяли участь в онлайн-воркшопі «Переваги і недоліки технологій в освіті».
🎤Спікером заходу виступила Маркета Кошаткова, викладач Університету Масарика (Чехія).
💻Організатором є Оксана Ступак, доцент кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти педагогічного факультету НПУ імені Драгоманова, що реалізує даний проєкт у межах індивідуального гранту в сфері освіти за підтримки Програми House of Europe.🇪🇺🇺🇦
👥 Учасники воркшопу обговорили основні тенденції цифрової технологізації освітнього процесу, визначили, що головною дієвою особою в трансформації освіти виступає не студент і викладач, а технології. Оскільки швидкий темп розвитку технологій, у тому числі в освіті (дистанційне та онлайн навчання, гаджети, хмарні сервіси і ресурси) визначають орієнтири та вектори розвитку.
👩‍💻Також були розглянуті таки платформи як Wooclap, Brainly, Fieldtrip, що набувають поширення у використанні в університетах під час дистанційного навчання для роботи зі студентами.

website turkey 00145

Отримайте бажаний бал з IELTS, скориставшись безкоштовними онлайн матеріалами. Зареєструйтесь на програму підготовки та отримайте доступ до вебінарів, безкоштовних практичних занять, онлайн платформ та тренувальних тестів. Читайте далі, щоб дізнатися більше та реєструйтесь.

Далі...

    ВІДЕО
   В рамках дисципліни «Основи образотворчого мистецтва з методикою керівництва» 3️⃣ курс спеціальності Дошкільна освіта, разом з доцентом кафедри педагогіки і психології дошкільної освіт Ходуновою В.Л., презентують наступну серію проекту «Ми і мистецтво» 👩‍🎨🖌️🖼️
 Це відео🎦 є особливим, адже воно занурить вас в атмосферу казки🧚 і подарує передчуття свята✨. У відео ви познайомитесь з казковими героями👸, яких створили студентки власноруч за допомогою різних технік ліплення!🖌️🖼️👩‍🎨🌈🖍️
🌏💫🌍Тенденції глобалізації рухають нас в напрямку пошуку нових шляхів створення колаборації між закладами вищої освіти різних країн. Прикладом такої співпраці можна вважати проєкт «Модернізація освітніх курсів цифровими ресурсами в підготовці майбутніх педагогів», що реалізується у межах індивідуального гранту в сфері освіти Програмою House of Europe. Експертом проєкту виступає Маркета Кошаткова, викладач Університету Масарика, Чехія. Організатором є Оксана Ступак, доцент кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти педагогічного факультету НПУ імені М.П. Драгоманова.
👩‍🏫 🌐💻У межах проєкту викладачі кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти (проф. Цвєткова Г.Г., Поліщук К.М., Шелепко Г.М., Агуляр-Теклер В.В.) Педагогічного факультету НПУ імені М.П. Драгоманова 6 грудня 2021 р. взяли участь в онлайн-воркшопі «Принципи дистанційної освіти». Під час заходу були обговорені пріоритетні вектори дистанційної освіти, визначені переваги, зокрема: можливості віддаленого навчання та викладання, налагодження взаємодії між викладачами різних країн навколо викладання однієї дисципліни (принцип COIL навчання), а також між студентами для роботи над спільними проєктами. Також експертка представила сучасні ресурси для організації дистанційного навчання: neapord, futurelearn, подкасти тощо.
🔎🔄🔍Обмін досвідом викладачів закладів вищої освіти НПУ імені М.П. Драгоманова, Донбаського державного педагогічного університету (м. Слов’янськ), Київського національного економічного університету імені Вадима Гетьмана, Університету Григорія Сковороди в Переяславі, Донецького національного медичного університету (м. Кропівницький), Тернопільського національного педагогічного університету під час воркшопу сприяє міжрегіональній комунікації в площині використання цифрових інструментів в підготовці майбутніх фахівців.
264827947 393505812564130 458768169798245017 n
264786722 393505852564126 4749602818484891521 n264684796 393505892564122 6772854892741316661 n264673221 393505942564117 8211494381524599874 n

   07.12.2021р. відбулося засідання колективу кафедри  педагогіки і психології дошкільної освіти (завідувачка, професорзас каф 07 Цвєткова Г.Г.) педагогічного факультету.

    На зібрані обговорили наступні питання порядку денного:

  • про проведення гостьових лекцій викладачами кафедри (доц.Ступак О.Ю, доц.Гальченко В.М.);
  • про підготовку до державної атестації магістрантів 2-го курсу денної та заочної форм навчання;
  • про організацію педагогічної практики;
  • про перевірку магістерських робіт на наявність плагіату та допуск до захисту;
  • про заповнення електронних журналів та ліквідацію академічних заборгованостей
  • про результати академічної мобільності студентів ТНПУ та НПУ імені М.П. Драгоманова
  • про підготовку до видання колективної монографії «Педагогіка і психологія постмодернізму: цінності, компетентності, діджиталізація», яку організувала кафедра педагогіки і психології дошкільної освіти.

   Результати засідання підтверджують вміння колективу кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти працювати в команді, тобто завжди залишатися конструктивними, дискутувати, разом шукати сильні рішення, проявляти повагу до інших і викликати повагу до себе.

Дочірні категорії

Кафедра педагогіки і психології дошкільної освіти 

НПУ імені М. П. Драгоманова: історія, реалії, перспективи

 

 

Поглиблене вивчення відповідних архівних документів та результатів ретроспективного аналізу історико-педагогічних матеріалів засвідчують те, що кафедра зародилась понад століття тому і пройшла багато етапів перетворення від минулого до сьогодення.

1907–1919 р.р. – Створення та існування Фребелівського інституту дошкільної підготовки, в якому працювали видатні постаті педагогічної освіти – В. В. Зеньковський, Н. Д. Лубенець, С. Ф. Русова, І. О. Сікорський та ін.

1920 р. – Інститут увійшов до складу Київського інституту народної освіти, вже як факультет дошкільного виховання.

1930-ті роки – Факультет дошкільного виховання переведено до Харківського педагогічного інституту.

1954 р. – Факультет поновили в складі Київського державного педагогічного інституту імені О. М. Горького, спадкоємцем якого сьогодні є Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. Існуючу в складі факультету дошкільного виховання кафедру початкової і дошкільної освіти, в ті роки очолював проф. Г. З. Івашин.

1960 р. – створена кафедра дошкільної педагогіки, керівником якої стала доц. О. М. Лещенко. До її складу в різні роки увійшли викладачі: З. Н. Борисова, О. К. Грибанова, Т. І. Дмитренко, М. Ф. Дубовик, Є. Ф. Лукіна, О. П. Ткаченко та перші її випускники – С. Ф. Бєлова, Л. В. Герасимова, Н. І. Зеленко, Н. І. Мітічева Л. Я. Скиданова та інші.

1965 – 1975 р.р. кафедру очолювала доц. О. К. Грибанова. У цей період свій науковий рівень більшість викладачів кафедри – В. І. Коник, Н. П. Орланова, О. П. Янківська, Н. Ф. Яришева, підвищували навчанням в аспірантурі, по закінченню якої успішно захищали дисертації.

1975 – 1991 рр. – кафедрою дошкільної педагогіки керувала З. Н. Борисова. Її склад поповнили талановиті педагоги – Г. В. Бєлєнька, О. Л. Богініч, Н. М. Кот, І. О. Луценко, М. А. Машовець, Г. В. Сухорукова, а згодом доценти Л. В. Артемова, Е. С. Вільчковський, І. С. Дьоміна та інші.

Галузь дошкільної освіти також збагатилась відомими випускниками кафедри, педагогами і психологами (К. О. Євстаф’єва, В. Г. Захарченко, В. У. Кузьменко, Т. Ф. Кунько, С. О. Ладивір, Л. І. Уманець, Л. Ю. Якименко та ін.). Завдяки їхнім науковим доробкам, впродовж тривалого часу кафедра займала провідні позиції у галузі серед  закладів вищої освіти України.

Досвід науково-педагогічних працівників кафедри дошкільної педагогіки склав підґрунтя для розвитку інновацій у дошкільній і вищій освіті, підготовки навчально-методичного забезпечення, вивчення вітчизняного і зарубіжного педагогічного досвіду тощо.

1991 – 2003 р.р. – кафедру очолювала проф. Л. В. Артемова – відомий вчений у галузі теорії та історії педагогіки, дошкільного виховання, теорії та методики професійної освіти дорослих.

2003 – 2008 р.р. – керувала діяльністю кафедри дошкільної педагогіки Інституту педагогіки і психології НПУ імені М.П. Драгоманова доц. М. А. Машовець, професійні інтереси якої пов’язані з педагогікою та психологією дошкільного дитинства та професійною підготовкою майбутнього дошкільного педагога. З 2008 року кафедра дошкільної педагогіки  отримала назву кафедра теорії та історії дошкільної педагогіки. 

2012 – 2015 р.р. – завідувала кафедрою теорії та історії дошкільної педагогіки доц. Н. М. Кот, яка за вагомий внесок у розвиток галузі дошкільної освіти була відзначена нагородою – знаком «Софія Русова».

За ці роки до лав кафедри приєднались досвідчені науковці: кандидат педагогічних наук, доцент Р. А. Шулигіна, кандидати психологічних наук, доценти В. М. Гальченко, С. Т. Репетій та інші.

У зв'язку з реорганізацією навчальних підрозділів НПУ імені М. П. Драгоманова в 2016 році, кафедра набула назву педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості й увійшла до складу факультету педагогіки і психології університету.

Завідувачем кафедри було призначено доктора педагогічних наук, професора Г. Г. Цвєткову, яка сьогодні спрямовує діяльність науково-педагогічного складу на вдосконалення, гармонізацію професійної підготовки майбутніх вихователів відповідно до потреб сьогодення на ґрунті постнекласичної методології шляхом створення креативно-розвивального освітнього простору в закладі вищої освіти.

Науково-педагогічний склад кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості сформований із фахівців, які мають високий науковий і практичний досвід роботи. У складі кафедри працює 11 осіб, з них: 1 доктор педагогічних наук, 8 кандидатів наук, 2 асистенти 1 лаборант.

Кафедра, керуючись новими європейськими стратегіями розвитку освіти в Україні, здійснює підготовку фахівців за освітньо-професійною програмою 012 «Дошкільна освіта», освітніми рівнями: перший (бакалаврський), другий (магістерський). Форми навчання: денна, заочна.

Стратегія розвитку кафедри

Основний стратегічний напрям – підвищення науково-педагогічної компетентності працівників до рівня, що дозволить кафедрі претендувати на роль одного з провідних осередків науково-педагогічної діяльності в галузі дошкільної освіти у межах освітнього простору України.

Принципи реалізації стратегії

Розвиток кафедри базуватиметься на принципах, що зможуть забезпечити реалізацію зазначеної стратегії:

  • компетентності усіх членів кафедри, що діятимуть на засадах колегіальності, відкритості, демократичності та єдності;
  • поєднання розвитку колективу та самовдосконалення кожного викладача як творчої особистості;
  • креативності у формування методів та форм реалізації стратегії розвитку кафедри;
  • інноваційності в підвищенні теоретичної та методичної культури працівників кафедри, основними рисами якої є взаємодія викладачів і студентів, соціокультурний діалог та захист суб’єктів професійної та освітньо-наукової діяльності.

Основні напрями діяльності (завдання)

для реалізації стратегії розвитку кафедри

  1. Приведення показників професійної діяльності та рівня кваліфікації кожного викладача кафедри в повну відповідність до чинних ліцензійних вимог освітньої діяльності.
  2. Створення системи фахового спрямованого підвищення кваліфікації викладачів кафедри.
  3. Запровадження відкритого, прозорого, поточного планування діяльності кафедри (навчальної, наукової, методичної та організаційної роботи).
  4. Формування механізмів та традиції самовдосконалення кожного викладача кафедри та умов реалізації його професійних компетентностей.
  5. Створення умов для започаткування кафедрою наукової школи.
  6. Використання Е-технологій в освітній діяльності, формування дистанційних курсів, відеолекцій, інтерактивних електронних навчальних видань тощо.
  7. Підтримання конкурентного статусу кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості в підготовці компетентних і конкурентоспроможних фахівців у галузі дошкільної освіти на національному ринку освітніх послуг та позиціонування НПУ імені М.П. Драгоманова і факультету педагогіки і психології як флагманів педагогічної думки.
  8. Підготовка наукових публікацій викладачами кафедри у зарубіжних наукових виданнях, що включені до різних наукометричних баз даних та мають індекси цитування.
  9. Розвиток ефективної взаємодії з українськими та зарубіжними партнерами з метою забезпечення академічної мобільності професорсько-викладацького складу кафедри та реалізації спільних проектів, грантових програм.
  10. Організація профорієнтаційної роботи з метою популяризації навчання за спеціальністю 012 «Дошкільна освіта», за різними освітньо-професійними програмами, рівнями на принципово нових засадах.
  11. Впровадження системи компетентнісного наставництва як одного з нових принципів підготовки професійного кадрового складу кафедри.
  12. Презентація на сайті кафедри освітніх досягнень викладачів та студентів, популяризація сучасних методів, технологій та методик навчання і викладання у вищій школі.
  13. Організація взаємодії з іншими освітніми закладами і науковими установами, проведення спільних засідань, семінарів, круглих столів, підготовка та видання наукової та навчально-методичної літератури.

Національне партнерство

Кафедра співпрацює із провідними науковими установами й університетами України:

  • Інститут проблем виховання НАПН України
  • Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України
  • Інститут педагогічної освіти та освіти дорослих НАПН України
  • Глухівський національний педагогічний університет імені Олександра Довженка
  • Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка
  • ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет»
  • Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка
  • Київський університет імені Бориса Грінченка
  • Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя
  • Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського
  • Рівненський державний гуманітарний університет
  • Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини
  • Харківська гуманітарно-педагогічна академія та ін.
  • Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
  • Національна парламентська бібліотека України
  • Державна науково-педагогічна бібліотека імені В. О. Сухомлинського
  • Видавництва: «Академвидав», «Освіта», «Педагогічна преса» та ін.

Зарубіжне партнерство

Кафедра співпрацює із провідними науковими установами й університетами близького і далекого зарубіжжя:

  • Білоруським державним педагогічним університетом імені Максима Танка;
  • Казахським національним педагогічним університетом імені Абая;
  • Університетом едукології Литви;
  • Коледжем Південно-Східної Норвегії (The University College of Southeast Norway (USN) та ін.

Навчально-методична діяльність кафедри