469541ac 398c 4d35 997c fdf6137ec4e1Дистанційне навчання мотивує до оволодіння навичками використання різних цифрових інструментів в процесі викладання в ЗВО. Із цією метою викладачі кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти НПУ імені М.П. Драгоманова С.О. Довбня, В.Л. Ходунова, Р.А. Шулигіна, Т.М. Сняткова, Г.В.Шелепко на чолі з завідувачкою професоркою Г.Г. Цвєтковою долучилися до онлайн воркшоп "Using online resources for lectures at the university". Захід є частиною проєкту "Модернізація освітніх курсів інтерактивними онлайн ресурсами під час підготовки фахівців педагогічних спеціальностей", що реалізацує докторка педагогічних наук, доцентка кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти Ступак Оксана у межах персонального гранту в сфері освіти від House of Europe. Експерткою воркшопу виступила доктор педагогічних наук, доцент Університету Масарика (Чехія) Маркета Кошаткова.
   Учасників привітала заступниця декана Педагогічний факультет НПУ імені М.П.Драгоманова, докторка педагогічних наук, професорка О.В. Матвієнко. Перекладачами з англійської мови виступили О.В. Бернадцька та С.Ф. Лук'янчук.
До участі долучилися більше 50 колег викладачів НПУ імені М.П. Драгоманова та інших університетів України. Під час воркшопу участники ознайомились з використанням близько 20 сучасних онлайн ресурсів для створення презентацій, веб-сторінок, опитувальників, дошок для спільної роботи тощо.

03430007 cacf 48ff 8443 73d067d0c4ac679e9123 5110 4c0d ab75 191767db3927

ворк 210e74e23 7b34 41f0 b890 e91c766b2b8b

воркшоп

   1636710471707 11.11.2021 викладачі кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти на чолі із зав.каф. проф.Цвєткова Г.Г. і за сприяння декана педагогічного факультету проф.ОлефіренкаТ.О. стали активними слухачами другої сесїї міжнародного онлайн-семінару «Педагогическое образование 21 века: новые вызовы и решения», спікером якого був Ярі Лявонен, директор Національного форуму з педагогічної освіти, член керівного комітету Фінського центру оцінки якості освіти, професор Гельсінського університету. Глибокий і пізнавальний за змістом виступ на тему: «Сучасна педагогічна освіта Фінляндії, як фактор сталого розвитку фінського товариства», доповідач представив модель освіти Фінляндії, присвятив час детальній характеристиці освітніх програм з підготовки фахівців педагогічних спеціальностей, презентував методи навчання з розвитку емоційного інтелекту майбутніх педагогів та набуття фахових компетентностей. Практичний досвід, філософія фінської освіти, особливі підходи до вирішення освітніх проблем, цінність педагогічної професії слугує проблемним полем й водночас орієнтиром для реалізації особистісного потенціалу кожного педагога. …Надихає!

1636710471682 1636710471696

1636710471689

1636710471702

Ось так пройшов останній день сесії у студентів 1 курсу перехресної магістратури спеціальності "Дошкільна освіта" (15 змдш). На семінарському занятті з дисципліни "Психологія дитяча" (доц. Гальченко В.М.), занурюючись у дивовижний світ дитинства, магістрантки демонстрували ретельно підготовлені презентації та отримували перші на цій сесії поточні бали.
Перша сесія пройшла в дистанційному форматі. Які ж вона залишила враження? Величезна кількість нових надбань - знайомств один з одним та наставниками, викладачами кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти (завідувач кафедри, професор Цвєткова Г.Г.) оволодіння сучасними інтернет технологіями, професійними компетентностями, перші маленькі успіхи, перші вдалі кроки в новому освітньому просторі... Як куратор групи, пишаюся вами, дівчата, й бажаю успішно та якісно підготуватися до наступної сесії, яка відбудеться в січні 2022 року. 
З найкращими побажаннями - Вікторія Гальченко.

FB IMG 1636642255642FB IMG 1636642258257

 

     1636573601243Сьогодні, 10.11.2021 потужна команда викладачів кафедри педагогіки і1636573601233 психології дошкільної освіти (зав.каф. проф.Цвєткова Г.Г.) педагогічного факультету, за підтримки декана проф.Олефіренка Т.О., взяли участь у роботі міжнародного онлайн-семінару «Педагогическое образование 21 века: новые вызовы и решения» та були присутні на першій онлайн-зустрічі (з 12 запланованих)«Подход Сингапура к подготовке учителей 21 века». Цікавий досвід з підготовки педагогів Національним інститутом освіти Сінгапура (единого в країні), зокрема технологіі відбору майбутніх педагогів, підготовка учителів на основі цінностей, використання проектів, електронних портфоліо, артефактів тощо. Не менш захоплююче подано інформацію про філософію педагогічної освіти краіни: інноваційна педагогіка, практична підготовка студентів, яка займає вагому частину освітньої програми майбутніх фахівців на основі рефлексії. Сесія запитань до спікерів семінару і відповіді на них дозволила уточнити і досягти розуміння траєкторії розвитку освіти Сінгапура, яка має високі досягнення і продовжує невтомно працювати над реалізацією нових ідей.

16365736011881636573601225

 

1636573601210

1636573601217

1636573601200

1636573601176 1

 

нар 1нар 2✍🎶 9 листопада в День української писемності та мови відбулася online нарада👥 колективу кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти (завідувач, проф. д.п.н. Цвєткова Г.Г.)🌺
👇На нараді обговорені наступні питання:
- особливості організації змішаного навчання;
- заповнення електронних журналів;
- виготовлення додатків до дипломів освітнього ступеня магістр (термін навчання 1 р.4 міс);
- оновлення робочих програм до дисциплін;
- взяття участі викладачів кафедри в онлайн воркшопі "Використання онлайн ресурсів під час лекцій в університеті" від Маркети Косаткової (Університет Масарика, Чехія) 11 листопада о 14год.;
- академічна заборгованість студентів;
- затвердження тем бакалаврських робіт;
- заповнення погодинки викладачів;
-підготовка студентів до Дня студента (17 листопада) та до Дня дитини (20 листопада).

Дочірні категорії

Кафедра педагогіки і психології дошкільної освіти 

НПУ імені М. П. Драгоманова: історія, реалії, перспективи

 

 

Поглиблене вивчення відповідних архівних документів та результатів ретроспективного аналізу історико-педагогічних матеріалів засвідчують те, що кафедра зародилась понад століття тому і пройшла багато етапів перетворення від минулого до сьогодення.

1907–1919 р.р. – Створення та існування Фребелівського інституту дошкільної підготовки, в якому працювали видатні постаті педагогічної освіти – В. В. Зеньковський, Н. Д. Лубенець, С. Ф. Русова, І. О. Сікорський та ін.

1920 р. – Інститут увійшов до складу Київського інституту народної освіти, вже як факультет дошкільного виховання.

1930-ті роки – Факультет дошкільного виховання переведено до Харківського педагогічного інституту.

1954 р. – Факультет поновили в складі Київського державного педагогічного інституту імені О. М. Горького, спадкоємцем якого сьогодні є Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. Існуючу в складі факультету дошкільного виховання кафедру початкової і дошкільної освіти, в ті роки очолював проф. Г. З. Івашин.

1960 р. – створена кафедра дошкільної педагогіки, керівником якої стала доц. О. М. Лещенко. До її складу в різні роки увійшли викладачі: З. Н. Борисова, О. К. Грибанова, Т. І. Дмитренко, М. Ф. Дубовик, Є. Ф. Лукіна, О. П. Ткаченко та перші її випускники – С. Ф. Бєлова, Л. В. Герасимова, Н. І. Зеленко, Н. І. Мітічева Л. Я. Скиданова та інші.

1965 – 1975 р.р. кафедру очолювала доц. О. К. Грибанова. У цей період свій науковий рівень більшість викладачів кафедри – В. І. Коник, Н. П. Орланова, О. П. Янківська, Н. Ф. Яришева, підвищували навчанням в аспірантурі, по закінченню якої успішно захищали дисертації.

1975 – 1991 рр. – кафедрою дошкільної педагогіки керувала З. Н. Борисова. Її склад поповнили талановиті педагоги – Г. В. Бєлєнька, О. Л. Богініч, Н. М. Кот, І. О. Луценко, М. А. Машовець, Г. В. Сухорукова, а згодом доценти Л. В. Артемова, Е. С. Вільчковський, І. С. Дьоміна та інші.

Галузь дошкільної освіти також збагатилась відомими випускниками кафедри, педагогами і психологами (К. О. Євстаф’єва, В. Г. Захарченко, В. У. Кузьменко, Т. Ф. Кунько, С. О. Ладивір, Л. І. Уманець, Л. Ю. Якименко та ін.). Завдяки їхнім науковим доробкам, впродовж тривалого часу кафедра займала провідні позиції у галузі серед  закладів вищої освіти України.

Досвід науково-педагогічних працівників кафедри дошкільної педагогіки склав підґрунтя для розвитку інновацій у дошкільній і вищій освіті, підготовки навчально-методичного забезпечення, вивчення вітчизняного і зарубіжного педагогічного досвіду тощо.

1991 – 2003 р.р. – кафедру очолювала проф. Л. В. Артемова – відомий вчений у галузі теорії та історії педагогіки, дошкільного виховання, теорії та методики професійної освіти дорослих.

2003 – 2008 р.р. – керувала діяльністю кафедри дошкільної педагогіки Інституту педагогіки і психології НПУ імені М.П. Драгоманова доц. М. А. Машовець, професійні інтереси якої пов’язані з педагогікою та психологією дошкільного дитинства та професійною підготовкою майбутнього дошкільного педагога. З 2008 року кафедра дошкільної педагогіки  отримала назву кафедра теорії та історії дошкільної педагогіки. 

2012 – 2015 р.р. – завідувала кафедрою теорії та історії дошкільної педагогіки доц. Н. М. Кот, яка за вагомий внесок у розвиток галузі дошкільної освіти була відзначена нагородою – знаком «Софія Русова».

За ці роки до лав кафедри приєднались досвідчені науковці: кандидат педагогічних наук, доцент Р. А. Шулигіна, кандидати психологічних наук, доценти В. М. Гальченко, С. Т. Репетій та інші.

У зв'язку з реорганізацією навчальних підрозділів НПУ імені М. П. Драгоманова в 2016 році, кафедра набула назву педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості й увійшла до складу факультету педагогіки і психології університету.

Завідувачем кафедри було призначено доктора педагогічних наук, професора Г. Г. Цвєткову, яка сьогодні спрямовує діяльність науково-педагогічного складу на вдосконалення, гармонізацію професійної підготовки майбутніх вихователів відповідно до потреб сьогодення на ґрунті постнекласичної методології шляхом створення креативно-розвивального освітнього простору в закладі вищої освіти.

Науково-педагогічний склад кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості сформований із фахівців, які мають високий науковий і практичний досвід роботи. У складі кафедри працює 11 осіб, з них: 1 доктор педагогічних наук, 8 кандидатів наук, 2 асистенти 1 лаборант.

Кафедра, керуючись новими європейськими стратегіями розвитку освіти в Україні, здійснює підготовку фахівців за освітньо-професійною програмою 012 «Дошкільна освіта», освітніми рівнями: перший (бакалаврський), другий (магістерський). Форми навчання: денна, заочна.

Стратегія розвитку кафедри

Основний стратегічний напрям – підвищення науково-педагогічної компетентності працівників до рівня, що дозволить кафедрі претендувати на роль одного з провідних осередків науково-педагогічної діяльності в галузі дошкільної освіти у межах освітнього простору України.

Принципи реалізації стратегії

Розвиток кафедри базуватиметься на принципах, що зможуть забезпечити реалізацію зазначеної стратегії:

  • компетентності усіх членів кафедри, що діятимуть на засадах колегіальності, відкритості, демократичності та єдності;
  • поєднання розвитку колективу та самовдосконалення кожного викладача як творчої особистості;
  • креативності у формування методів та форм реалізації стратегії розвитку кафедри;
  • інноваційності в підвищенні теоретичної та методичної культури працівників кафедри, основними рисами якої є взаємодія викладачів і студентів, соціокультурний діалог та захист суб’єктів професійної та освітньо-наукової діяльності.

Основні напрями діяльності (завдання)

для реалізації стратегії розвитку кафедри

  1. Приведення показників професійної діяльності та рівня кваліфікації кожного викладача кафедри в повну відповідність до чинних ліцензійних вимог освітньої діяльності.
  2. Створення системи фахового спрямованого підвищення кваліфікації викладачів кафедри.
  3. Запровадження відкритого, прозорого, поточного планування діяльності кафедри (навчальної, наукової, методичної та організаційної роботи).
  4. Формування механізмів та традиції самовдосконалення кожного викладача кафедри та умов реалізації його професійних компетентностей.
  5. Створення умов для започаткування кафедрою наукової школи.
  6. Використання Е-технологій в освітній діяльності, формування дистанційних курсів, відеолекцій, інтерактивних електронних навчальних видань тощо.
  7. Підтримання конкурентного статусу кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості в підготовці компетентних і конкурентоспроможних фахівців у галузі дошкільної освіти на національному ринку освітніх послуг та позиціонування НПУ імені М.П. Драгоманова і факультету педагогіки і психології як флагманів педагогічної думки.
  8. Підготовка наукових публікацій викладачами кафедри у зарубіжних наукових виданнях, що включені до різних наукометричних баз даних та мають індекси цитування.
  9. Розвиток ефективної взаємодії з українськими та зарубіжними партнерами з метою забезпечення академічної мобільності професорсько-викладацького складу кафедри та реалізації спільних проектів, грантових програм.
  10. Організація профорієнтаційної роботи з метою популяризації навчання за спеціальністю 012 «Дошкільна освіта», за різними освітньо-професійними програмами, рівнями на принципово нових засадах.
  11. Впровадження системи компетентнісного наставництва як одного з нових принципів підготовки професійного кадрового складу кафедри.
  12. Презентація на сайті кафедри освітніх досягнень викладачів та студентів, популяризація сучасних методів, технологій та методик навчання і викладання у вищій школі.
  13. Організація взаємодії з іншими освітніми закладами і науковими установами, проведення спільних засідань, семінарів, круглих столів, підготовка та видання наукової та навчально-методичної літератури.

Національне партнерство

Кафедра співпрацює із провідними науковими установами й університетами України:

  • Інститут проблем виховання НАПН України
  • Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України
  • Інститут педагогічної освіти та освіти дорослих НАПН України
  • Глухівський національний педагогічний університет імені Олександра Довженка
  • Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка
  • ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет»
  • Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка
  • Київський університет імені Бориса Грінченка
  • Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя
  • Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського
  • Рівненський державний гуманітарний університет
  • Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини
  • Харківська гуманітарно-педагогічна академія та ін.
  • Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
  • Національна парламентська бібліотека України
  • Державна науково-педагогічна бібліотека імені В. О. Сухомлинського
  • Видавництва: «Академвидав», «Освіта», «Педагогічна преса» та ін.

Зарубіжне партнерство

Кафедра співпрацює із провідними науковими установами й університетами близького і далекого зарубіжжя:

  • Білоруським державним педагогічним університетом імені Максима Танка;
  • Казахським національним педагогічним університетом імені Абая;
  • Університетом едукології Литви;
  • Коледжем Південно-Східної Норвегії (The University College of Southeast Norway (USN) та ін.

Навчально-методична діяльність кафедри