- Деталі
- Перегляди: 31
❄️ На четвертому тижні практики студентка-практикантка 2 курсу 2-А групи Бондаренко Дарина активно співпрацювала з дітьми раннього віку та вихователями, допомагала організовувати новорічний простір і брала участь у спостереженні за святом ☃️.
🐧Провела ранкову зустріч на тему: «Подорож до країни пінгвінів», що стало гарною практикою для розвитку навичок утримання уваги дітей та гнучкого підходу до організації їхньої діяльності. Спілкування з педагогічним колективом дало змогу отримати цінні поради, підтримку та усвідомити роль співпраці в успішній педагогічній роботі 🌟.
Цей тиждень підтвердив, що професійний розвиток у педагогіці неможливий без практики та постійної взаємодії з колегами. Отриманий досвід стане міцною основою для моїх професійних якостей 🙌🏿.
#практика
- Деталі
- Перегляди: 30
🌟🙌❤️👍💐 Гордимося науковими здобутками наших колег❗️
🏆👏 На урочистому засіданні Трудового колективу Українського державного університету імені Михайла Драгоманова з рук поважного ректора докт. філософ. наук проф Віктора Андрущенка та проректора з наукової роботи проф. Григорія Торбіна випускниця магістратури спеціальності 012 Дошкільна освіта педагогічного факультету Анастасія Ковальова отримала відзнаку👏📜 за 2️⃣-ге місце в номінації «Кращий студент-науковець»❗️
🥰 🆙 Всеохоплююча підтримка декана педагогічного факультету проф. Тараса Олефіренка, зав. кафедри дошкільної освіти проф. Ганни Цвєткової, наукового керівника проф. Раїси Шулигіної створили міцний фундамент для наукового зростання, посилення жаги до знань, реалізації креативних ідей Анастасії.
🙌❤️ Весь склад педагогічного колективу кафедри дошкільної освіти пишається досягненнями Анастасії Ковальової та його наукового керівника проф. Раїси Шулигіної та приєднується до багаточисельних привітань й побажань запального оптимізму, творчої наснаги для підкорення нових наукових висот в мирній Україні!
👍 Досягаємо та перемагаємо заради омріяної свободи й розвитку молодої науки у рідній Батьківщині!
- Деталі
- Перегляди: 29
Звіт про проходження четвертого тижня навчальної педагогічної практики в ЗДО «Мандаринка» від студентки 2 курсу групи 2-А спеціальності "Дошкільна освіта" педагогічного факультету УДУ імені Михайла Драгоманова Юлії Костюк.
🧸 Останній тиждень практики в закладі дошкільної освіти «Мандаринка» був насиченим та сповненим важливих завдань, пов’язаних з підбиттям результатів власної педагогічної діяльності та підготовкою звітної документації.
ВІДЕО
Протягом тижня я виконала наступний обсяг роботи:
1. Провела ранкову зустріч з протоколом обговорення.
2. Організовувала ігри з дітьми.
3. Включалась у підготовку дітей до новорічного ранку.
4. Надавала допомогу вихователю у проведенні режимних моментів.
5. Здійснила самоаналіз та аналіз власної педагогічної діяльності.
6. Підвела підсумки практики разом із колективом ЗДО.
7. Розпочала підготовку звітної документації.
👩🏫 Останній тиждень практики залишив багато яскравих спогадів і збагатив мене новими враженнями. Практика в закладі дошкільної освіти допомогла нам усвідомити, наскільки важливою є роль педагога та розвивального середовища для гармонійного розвитку дитини дошкільного віку.
🥰 Я вдячна завідувачу кафедри дошкільної освіти, професору Ганні Георгіївні Цвєтковій, мережі закладів дошкільної освіти m.kid’s та керівнику практики викладачу Ірині Анатоліївні Кузьменко за надану можливість проходити навчальну практику очно в кращих закладах дошкільної освіти міста Києва.
#практика
- Деталі
- Перегляди: 26
Звіт про проходження четвертого тижня практики в ЗДО M.kids студентки 2 курсу спеціальності "Дошкільна освіта" групи 2-А – Поліни Антонь 🤗
Протягом тижня:
✅ організувала та провела ранкову зустріч з протоколом обговорення;
✅ активно брала участь в організації режимних моментів в першу та другу половину дня;
✅ спостерігала за проведенням заняття з англійської мови, малювання, M.Dance, футболу та музики;
✅ здійснила аналіз власної педагогічної діяльності;
✅ підвела підсумки практики разом з педагогічним колективом ЗДО;
✅ розпочала підготовку до звітування.
Останній тиждень практики залишив теплі і незабутні враження. Поставлені завдання були виконані у повному обсязі. Завдяки проведеним заходам вдалося поглибити розуміння організації освітнього процесу та взаємодії ЗДО з батьками як важливими учасниками цього процесу.
❤️Цей тиждень подарував багато теплих моментів, які ще раз переконали мене в тому, що робота з дітьми дошкільного віку — це не просто професія, а справжнє покликання.
👩🏫 Керівник практики - викладач Ірина Кузьменко.
#практика
- Деталі
- Перегляди: 25
По завершенню четвертого, підсумкового тижня навчальної педагогічної практики студентки 2 курсу групи ІІ-А Педагогічного факультету спеціальності 012 «Дошкільна освіта», Анжеліка Прокопович та Каріна Ступак, звітують про успішно виконані завдання:
✅ проведено ранкову зустріч із дітьми з протоколом обговорення;
✅ підведено підсумки практики разом з педагогічним колективом ЗДО m.kid’s;
✅ здійснено самоаналіз та аналіз педагогічної діяльності;
✅ розпочато підготовку звітної документації навчальної педагогічної практики після консультування з керівником практики.
Підсумковим акордом четвертого тижня практики стало відвідування разом з дітьми різдвяної вистави в m.Primary🍊, який вперше гостинно відчинив свої двері для відвідувачів! Це стало приємною несподіванкою для дітей та сприяло розширенню їхнього світогляду та культурного розвитку.
ВІДЕО
Дякуємо мережі закладів дошкільної освіти m.kid’s за можливість проходити практику в комфортних умовах та приємній, дружній атмосфері.
Керівник практики: викладач кафедри дошкільної освіти – Ірина Кузьменко.
#практика
Дочірні категорії
Історія кафедри
Кафедра педагогіки і психології дошкільної освіти
НПУ імені М. П. Драгоманова: історія, реалії, перспективи
Поглиблене вивчення відповідних архівних документів та результатів ретроспективного аналізу історико-педагогічних матеріалів засвідчують те, що кафедра зародилась понад століття тому і пройшла багато етапів перетворення від минулого до сьогодення.
1907–1919 р.р. – Створення та існування Фребелівського інституту дошкільної підготовки, в якому працювали видатні постаті педагогічної освіти – В. В. Зеньковський, Н. Д. Лубенець, С. Ф. Русова, І. О. Сікорський та ін.
1920 р. – Інститут увійшов до складу Київського інституту народної освіти, вже як факультет дошкільного виховання.
1930-ті роки – Факультет дошкільного виховання переведено до Харківського педагогічного інституту.
1954 р. – Факультет поновили в складі Київського державного педагогічного інституту імені О. М. Горького, спадкоємцем якого сьогодні є Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. Існуючу в складі факультету дошкільного виховання кафедру початкової і дошкільної освіти, в ті роки очолював проф. Г. З. Івашин.
1960 р. – створена кафедра дошкільної педагогіки, керівником якої стала доц. О. М. Лещенко. До її складу в різні роки увійшли викладачі: З. Н. Борисова, О. К. Грибанова, Т. І. Дмитренко, М. Ф. Дубовик, Є. Ф. Лукіна, О. П. Ткаченко та перші її випускники – С. Ф. Бєлова, Л. В. Герасимова, Н. І. Зеленко, Н. І. Мітічева Л. Я. Скиданова та інші.
1965 – 1975 р.р. кафедру очолювала доц. О. К. Грибанова. У цей період свій науковий рівень більшість викладачів кафедри – В. І. Коник, Н. П. Орланова, О. П. Янківська, Н. Ф. Яришева, підвищували навчанням в аспірантурі, по закінченню якої успішно захищали дисертації.
1975 – 1991 рр. – кафедрою дошкільної педагогіки керувала З. Н. Борисова. Її склад поповнили талановиті педагоги – Г. В. Бєлєнька, О. Л. Богініч, Н. М. Кот, І. О. Луценко, М. А. Машовець, Г. В. Сухорукова, а згодом доценти Л. В. Артемова, Е. С. Вільчковський, І. С. Дьоміна та інші.
Галузь дошкільної освіти також збагатилась відомими випускниками кафедри, педагогами і психологами (К. О. Євстаф’єва, В. Г. Захарченко, В. У. Кузьменко, Т. Ф. Кунько, С. О. Ладивір, Л. І. Уманець, Л. Ю. Якименко та ін.). Завдяки їхнім науковим доробкам, впродовж тривалого часу кафедра займала провідні позиції у галузі серед закладів вищої освіти України.
Досвід науково-педагогічних працівників кафедри дошкільної педагогіки склав підґрунтя для розвитку інновацій у дошкільній і вищій освіті, підготовки навчально-методичного забезпечення, вивчення вітчизняного і зарубіжного педагогічного досвіду тощо.
1991 – 2003 р.р. – кафедру очолювала проф. Л. В. Артемова – відомий вчений у галузі теорії та історії педагогіки, дошкільного виховання, теорії та методики професійної освіти дорослих.
2003 – 2008 р.р. – керувала діяльністю кафедри дошкільної педагогіки Інституту педагогіки і психології НПУ імені М.П. Драгоманова доц. М. А. Машовець, професійні інтереси якої пов’язані з педагогікою та психологією дошкільного дитинства та професійною підготовкою майбутнього дошкільного педагога. З 2008 року кафедра дошкільної педагогіки отримала назву кафедра теорії та історії дошкільної педагогіки.
2012 – 2015 р.р. – завідувала кафедрою теорії та історії дошкільної педагогіки доц. Н. М. Кот, яка за вагомий внесок у розвиток галузі дошкільної освіти була відзначена нагородою – знаком «Софія Русова».
За ці роки до лав кафедри приєднались досвідчені науковці: кандидат педагогічних наук, доцент Р. А. Шулигіна, кандидати психологічних наук, доценти В. М. Гальченко, С. Т. Репетій та інші.
У зв'язку з реорганізацією навчальних підрозділів НПУ імені М. П. Драгоманова в 2016 році, кафедра набула назву педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості й увійшла до складу факультету педагогіки і психології університету.
Завідувачем кафедри було призначено доктора педагогічних наук, професора Г. Г. Цвєткову, яка сьогодні спрямовує діяльність науково-педагогічного складу на вдосконалення, гармонізацію професійної підготовки майбутніх вихователів відповідно до потреб сьогодення на ґрунті постнекласичної методології шляхом створення креативно-розвивального освітнього простору в закладі вищої освіти.
Науково-педагогічний склад кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості сформований із фахівців, які мають високий науковий і практичний досвід роботи. У складі кафедри працює 11 осіб, з них: 1 доктор педагогічних наук, 8 кандидатів наук, 2 асистенти 1 лаборант.
Кафедра, керуючись новими європейськими стратегіями розвитку освіти в Україні, здійснює підготовку фахівців за освітньо-професійною програмою 012 «Дошкільна освіта», освітніми рівнями: перший (бакалаврський), другий (магістерський). Форми навчання: денна, заочна.
Стратегія розвитку кафедри
Основний стратегічний напрям – підвищення науково-педагогічної компетентності працівників до рівня, що дозволить кафедрі претендувати на роль одного з провідних осередків науково-педагогічної діяльності в галузі дошкільної освіти у межах освітнього простору України.
Принципи реалізації стратегії
Розвиток кафедри базуватиметься на принципах, що зможуть забезпечити реалізацію зазначеної стратегії:
- компетентності усіх членів кафедри, що діятимуть на засадах колегіальності, відкритості, демократичності та єдності;
- поєднання розвитку колективу та самовдосконалення кожного викладача як творчої особистості;
- креативності у формування методів та форм реалізації стратегії розвитку кафедри;
- інноваційності в підвищенні теоретичної та методичної культури працівників кафедри, основними рисами якої є взаємодія викладачів і студентів, соціокультурний діалог та захист суб’єктів професійної та освітньо-наукової діяльності.
Основні напрями діяльності (завдання)
для реалізації стратегії розвитку кафедри
- Приведення показників професійної діяльності та рівня кваліфікації кожного викладача кафедри в повну відповідність до чинних ліцензійних вимог освітньої діяльності.
- Створення системи фахового спрямованого підвищення кваліфікації викладачів кафедри.
- Запровадження відкритого, прозорого, поточного планування діяльності кафедри (навчальної, наукової, методичної та організаційної роботи).
- Формування механізмів та традиції самовдосконалення кожного викладача кафедри та умов реалізації його професійних компетентностей.
- Створення умов для започаткування кафедрою наукової школи.
- Використання Е-технологій в освітній діяльності, формування дистанційних курсів, відеолекцій, інтерактивних електронних навчальних видань тощо.
- Підтримання конкурентного статусу кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості в підготовці компетентних і конкурентоспроможних фахівців у галузі дошкільної освіти на національному ринку освітніх послуг та позиціонування НПУ імені М.П. Драгоманова і факультету педагогіки і психології як флагманів педагогічної думки.
- Підготовка наукових публікацій викладачами кафедри у зарубіжних наукових виданнях, що включені до різних наукометричних баз даних та мають індекси цитування.
- Розвиток ефективної взаємодії з українськими та зарубіжними партнерами з метою забезпечення академічної мобільності професорсько-викладацького складу кафедри та реалізації спільних проектів, грантових програм.
- Організація профорієнтаційної роботи з метою популяризації навчання за спеціальністю 012 «Дошкільна освіта», за різними освітньо-професійними програмами, рівнями на принципово нових засадах.
- Впровадження системи компетентнісного наставництва як одного з нових принципів підготовки професійного кадрового складу кафедри.
- Презентація на сайті кафедри освітніх досягнень викладачів та студентів, популяризація сучасних методів, технологій та методик навчання і викладання у вищій школі.
- Організація взаємодії з іншими освітніми закладами і науковими установами, проведення спільних засідань, семінарів, круглих столів, підготовка та видання наукової та навчально-методичної літератури.
Національне партнерство
Кафедра співпрацює із провідними науковими установами й університетами України:
- Інститут проблем виховання НАПН України
- Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України
- Інститут педагогічної освіти та освіти дорослих НАПН України
- Глухівський національний педагогічний університет імені Олександра Довженка
- Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка
- ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет»
- Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка
- Київський університет імені Бориса Грінченка
- Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя
- Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського
- Рівненський державний гуманітарний університет
- Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини
- Харківська гуманітарно-педагогічна академія та ін.
- Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
- Національна парламентська бібліотека України
- Державна науково-педагогічна бібліотека імені В. О. Сухомлинського
- Видавництва: «Академвидав», «Освіта», «Педагогічна преса» та ін.
Зарубіжне партнерство
Кафедра співпрацює із провідними науковими установами й університетами близького і далекого зарубіжжя:
- Білоруським державним педагогічним університетом імені Максима Танка;
- Казахським національним педагогічним університетом імені Абая;
- Університетом едукології Литви;
- Коледжем Південно-Східної Норвегії (The University College of Southeast Norway (USN) та ін.
Навчально-методична діяльність кафедри
Навчально-методична діяльність кафедри