1636573601243Сьогодні, 10.11.2021 потужна команда викладачів кафедри педагогіки і1636573601233 психології дошкільної освіти (зав.каф. проф.Цвєткова Г.Г.) педагогічного факультету, за підтримки декана проф.Олефіренка Т.О., взяли участь у роботі міжнародного онлайн-семінару «Педагогическое образование 21 века: новые вызовы и решения» та були присутні на першій онлайн-зустрічі (з 12 запланованих)«Подход Сингапура к подготовке учителей 21 века». Цікавий досвід з підготовки педагогів Національним інститутом освіти Сінгапура (единого в країні), зокрема технологіі відбору майбутніх педагогів, підготовка учителів на основі цінностей, використання проектів, електронних портфоліо, артефактів тощо. Не менш захоплююче подано інформацію про філософію педагогічної освіти краіни: інноваційна педагогіка, практична підготовка студентів, яка займає вагому частину освітньої програми майбутніх фахівців на основі рефлексії. Сесія запитань до спікерів семінару і відповіді на них дозволила уточнити і досягти розуміння траєкторії розвитку освіти Сінгапура, яка має високі досягнення і продовжує невтомно працювати над реалізацією нових ідей.

16365736011881636573601225

 

1636573601210

1636573601217

1636573601200

1636573601176 1

 

нар 1нар 2✍🎶 9 листопада в День української писемності та мови відбулася online нарада👥 колективу кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти (завідувач, проф. д.п.н. Цвєткова Г.Г.)🌺
👇На нараді обговорені наступні питання:
- особливості організації змішаного навчання;
- заповнення електронних журналів;
- виготовлення додатків до дипломів освітнього ступеня магістр (термін навчання 1 р.4 міс);
- оновлення робочих програм до дисциплін;
- взяття участі викладачів кафедри в онлайн воркшопі "Використання онлайн ресурсів під час лекцій в університеті" від Маркети Косаткової (Університет Масарика, Чехія) 11 листопада о 14год.;
- академічна заборгованість студентів;
- затвердження тем бакалаврських робіт;
- заповнення погодинки викладачів;
-підготовка студентів до Дня студента (17 листопада) та до Дня дитини (20 листопада).

 IMG 20211101 091343 127IMG 20211101 091336 518  IMG 20211101 091332 755

   Студенти Тернопільського національного педагогічного університету імені В.Гнатюка, які беруть участь в програмі студентської академічної мобільності (SAM Україна), як складовоі програми House of Europe (фінансування Європейським Союзом), успішно проходять навчально-педагогічну практику в приватному закладі дошкільної освіти «WonderLand”. За сприяння декана педагогічного факультету НПУ імені М.П. Драгоманова проф. Тараса Олефіренка, зав.каф. педагогіки і психології дошкільної освіти проф. Ганни Цвєткової та стейкхолдера Галини Савлук, викладачі кафедри доценти Софія Довбня і Раїса Шулигіна мають можливість долучитися до процесу консультування студентів і здійснення методичного супроводу практики в умовах універсального розвивального середовища ЗДО, спостерігати та брати участь в організаціі розваг і традиційних свят для дітей. Така співпраця сприяє розкриттю і зростанню творчого потенціалу й формуванню позитивного ставлення до педагогічної діяльності майбутніх фахівців дошкільної галузі.

IMG 20211101 091345 917IMG 20211101 091338 605IMG 20211101 091400 126

   250566258 367242158523829 4936058581608386637 nНапередодні переддипломної практики, магістранти 2-го курсу, які навчаються за250257632 367242215190490 422682671749604638 n освітньо-професійною програмою «Дошкільна та початкова освіта», завершили курс «Управління освітнім процесом в початковій школі» (викладач - доц. Шулигіна Р.А.).
    Творчі винаходи, цікаві проекти, ініціативні пропозиції, індивідуальні підходи у вирішенні практико-орієнтованих завдань переконують у фаховості та наявності soft skills у випускників магістратури. Весь викладацький склад випускової кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти під керівництвом проф. Цвєткової Г. Г. може пишатися майбутніми педагогами нової формації.💡💭🤓❤️

251053979 367242278523817 6122954357279381971 n250299909 367242328523812 3852703922901205359 n251333206 367242375190474 4224625763985407821 n

 
Налагодження та підтримка співпраці з закладами дошкільної освіти є важливим стратегічним елементом діяльності кафедри педагогіки та психології дошкільної освіти!
    Так, 22 жовтня на чолі з завідувачкою кафедри, професоркою Г.Г. Цвєтковою студенти 2 курсу педагогічного факультету у межах навчальної практики, разом зі студентками з Тернопільського національного педагогічного університету імені В. Гнатюка та доцентами кафедри Р.А.Шулигіною, С.О. Довбнею, О.Ю. Ступак відвідали приватний садок "Мандаринка". Метою зустрічі було не лише ознайомитися з освітнім середовищем та провідними методиками ЗДО у межах навчальної практики, а й встановити комунікацію та визначити спільні пріоритетні заходи ЗДО та кафедри. Гостинно зустріли членів кафедри та студентів директорка одного з садочків мережі "Мандаринка" Анна Спірідончук та НR менеджерка Наталія Годун. Ключовим мессенжером зустрічі стало гасло: "Нерозривність теорії та практики під час підготовки фахівців дошкільної освіти шляхом поєднання провідних наукових концепцій та ефективних методик і технологій в практиці закладів дошкільної освіти!"
  
IMG b86e7df011d3197a81b28cc26cee54e3 VIMG f7029088d9e857be615decc12239679a V
 
IMG 1ef78ee22994ee5c4abd95d6165ab452 VIMG d6de27c3b6393f7700e5c7f0d5c05685 V
IMG 4db1ff0437338df48cbec848b8c44e78 V
 
 

Дочірні категорії

Кафедра педагогіки і психології дошкільної освіти 

НПУ імені М. П. Драгоманова: історія, реалії, перспективи

 

 

Поглиблене вивчення відповідних архівних документів та результатів ретроспективного аналізу історико-педагогічних матеріалів засвідчують те, що кафедра зародилась понад століття тому і пройшла багато етапів перетворення від минулого до сьогодення.

1907–1919 р.р. – Створення та існування Фребелівського інституту дошкільної підготовки, в якому працювали видатні постаті педагогічної освіти – В. В. Зеньковський, Н. Д. Лубенець, С. Ф. Русова, І. О. Сікорський та ін.

1920 р. – Інститут увійшов до складу Київського інституту народної освіти, вже як факультет дошкільного виховання.

1930-ті роки – Факультет дошкільного виховання переведено до Харківського педагогічного інституту.

1954 р. – Факультет поновили в складі Київського державного педагогічного інституту імені О. М. Горького, спадкоємцем якого сьогодні є Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. Існуючу в складі факультету дошкільного виховання кафедру початкової і дошкільної освіти, в ті роки очолював проф. Г. З. Івашин.

1960 р. – створена кафедра дошкільної педагогіки, керівником якої стала доц. О. М. Лещенко. До її складу в різні роки увійшли викладачі: З. Н. Борисова, О. К. Грибанова, Т. І. Дмитренко, М. Ф. Дубовик, Є. Ф. Лукіна, О. П. Ткаченко та перші її випускники – С. Ф. Бєлова, Л. В. Герасимова, Н. І. Зеленко, Н. І. Мітічева Л. Я. Скиданова та інші.

1965 – 1975 р.р. кафедру очолювала доц. О. К. Грибанова. У цей період свій науковий рівень більшість викладачів кафедри – В. І. Коник, Н. П. Орланова, О. П. Янківська, Н. Ф. Яришева, підвищували навчанням в аспірантурі, по закінченню якої успішно захищали дисертації.

1975 – 1991 рр. – кафедрою дошкільної педагогіки керувала З. Н. Борисова. Її склад поповнили талановиті педагоги – Г. В. Бєлєнька, О. Л. Богініч, Н. М. Кот, І. О. Луценко, М. А. Машовець, Г. В. Сухорукова, а згодом доценти Л. В. Артемова, Е. С. Вільчковський, І. С. Дьоміна та інші.

Галузь дошкільної освіти також збагатилась відомими випускниками кафедри, педагогами і психологами (К. О. Євстаф’єва, В. Г. Захарченко, В. У. Кузьменко, Т. Ф. Кунько, С. О. Ладивір, Л. І. Уманець, Л. Ю. Якименко та ін.). Завдяки їхнім науковим доробкам, впродовж тривалого часу кафедра займала провідні позиції у галузі серед  закладів вищої освіти України.

Досвід науково-педагогічних працівників кафедри дошкільної педагогіки склав підґрунтя для розвитку інновацій у дошкільній і вищій освіті, підготовки навчально-методичного забезпечення, вивчення вітчизняного і зарубіжного педагогічного досвіду тощо.

1991 – 2003 р.р. – кафедру очолювала проф. Л. В. Артемова – відомий вчений у галузі теорії та історії педагогіки, дошкільного виховання, теорії та методики професійної освіти дорослих.

2003 – 2008 р.р. – керувала діяльністю кафедри дошкільної педагогіки Інституту педагогіки і психології НПУ імені М.П. Драгоманова доц. М. А. Машовець, професійні інтереси якої пов’язані з педагогікою та психологією дошкільного дитинства та професійною підготовкою майбутнього дошкільного педагога. З 2008 року кафедра дошкільної педагогіки  отримала назву кафедра теорії та історії дошкільної педагогіки. 

2012 – 2015 р.р. – завідувала кафедрою теорії та історії дошкільної педагогіки доц. Н. М. Кот, яка за вагомий внесок у розвиток галузі дошкільної освіти була відзначена нагородою – знаком «Софія Русова».

За ці роки до лав кафедри приєднались досвідчені науковці: кандидат педагогічних наук, доцент Р. А. Шулигіна, кандидати психологічних наук, доценти В. М. Гальченко, С. Т. Репетій та інші.

У зв'язку з реорганізацією навчальних підрозділів НПУ імені М. П. Драгоманова в 2016 році, кафедра набула назву педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості й увійшла до складу факультету педагогіки і психології університету.

Завідувачем кафедри було призначено доктора педагогічних наук, професора Г. Г. Цвєткову, яка сьогодні спрямовує діяльність науково-педагогічного складу на вдосконалення, гармонізацію професійної підготовки майбутніх вихователів відповідно до потреб сьогодення на ґрунті постнекласичної методології шляхом створення креативно-розвивального освітнього простору в закладі вищої освіти.

Науково-педагогічний склад кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості сформований із фахівців, які мають високий науковий і практичний досвід роботи. У складі кафедри працює 11 осіб, з них: 1 доктор педагогічних наук, 8 кандидатів наук, 2 асистенти 1 лаборант.

Кафедра, керуючись новими європейськими стратегіями розвитку освіти в Україні, здійснює підготовку фахівців за освітньо-професійною програмою 012 «Дошкільна освіта», освітніми рівнями: перший (бакалаврський), другий (магістерський). Форми навчання: денна, заочна.

Стратегія розвитку кафедри

Основний стратегічний напрям – підвищення науково-педагогічної компетентності працівників до рівня, що дозволить кафедрі претендувати на роль одного з провідних осередків науково-педагогічної діяльності в галузі дошкільної освіти у межах освітнього простору України.

Принципи реалізації стратегії

Розвиток кафедри базуватиметься на принципах, що зможуть забезпечити реалізацію зазначеної стратегії:

  • компетентності усіх членів кафедри, що діятимуть на засадах колегіальності, відкритості, демократичності та єдності;
  • поєднання розвитку колективу та самовдосконалення кожного викладача як творчої особистості;
  • креативності у формування методів та форм реалізації стратегії розвитку кафедри;
  • інноваційності в підвищенні теоретичної та методичної культури працівників кафедри, основними рисами якої є взаємодія викладачів і студентів, соціокультурний діалог та захист суб’єктів професійної та освітньо-наукової діяльності.

Основні напрями діяльності (завдання)

для реалізації стратегії розвитку кафедри

  1. Приведення показників професійної діяльності та рівня кваліфікації кожного викладача кафедри в повну відповідність до чинних ліцензійних вимог освітньої діяльності.
  2. Створення системи фахового спрямованого підвищення кваліфікації викладачів кафедри.
  3. Запровадження відкритого, прозорого, поточного планування діяльності кафедри (навчальної, наукової, методичної та організаційної роботи).
  4. Формування механізмів та традиції самовдосконалення кожного викладача кафедри та умов реалізації його професійних компетентностей.
  5. Створення умов для започаткування кафедрою наукової школи.
  6. Використання Е-технологій в освітній діяльності, формування дистанційних курсів, відеолекцій, інтерактивних електронних навчальних видань тощо.
  7. Підтримання конкурентного статусу кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості в підготовці компетентних і конкурентоспроможних фахівців у галузі дошкільної освіти на національному ринку освітніх послуг та позиціонування НПУ імені М.П. Драгоманова і факультету педагогіки і психології як флагманів педагогічної думки.
  8. Підготовка наукових публікацій викладачами кафедри у зарубіжних наукових виданнях, що включені до різних наукометричних баз даних та мають індекси цитування.
  9. Розвиток ефективної взаємодії з українськими та зарубіжними партнерами з метою забезпечення академічної мобільності професорсько-викладацького складу кафедри та реалізації спільних проектів, грантових програм.
  10. Організація профорієнтаційної роботи з метою популяризації навчання за спеціальністю 012 «Дошкільна освіта», за різними освітньо-професійними програмами, рівнями на принципово нових засадах.
  11. Впровадження системи компетентнісного наставництва як одного з нових принципів підготовки професійного кадрового складу кафедри.
  12. Презентація на сайті кафедри освітніх досягнень викладачів та студентів, популяризація сучасних методів, технологій та методик навчання і викладання у вищій школі.
  13. Організація взаємодії з іншими освітніми закладами і науковими установами, проведення спільних засідань, семінарів, круглих столів, підготовка та видання наукової та навчально-методичної літератури.

Національне партнерство

Кафедра співпрацює із провідними науковими установами й університетами України:

  • Інститут проблем виховання НАПН України
  • Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України
  • Інститут педагогічної освіти та освіти дорослих НАПН України
  • Глухівський національний педагогічний університет імені Олександра Довженка
  • Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка
  • ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет»
  • Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка
  • Київський університет імені Бориса Грінченка
  • Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя
  • Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського
  • Рівненський державний гуманітарний університет
  • Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини
  • Харківська гуманітарно-педагогічна академія та ін.
  • Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
  • Національна парламентська бібліотека України
  • Державна науково-педагогічна бібліотека імені В. О. Сухомлинського
  • Видавництва: «Академвидав», «Освіта», «Педагогічна преса» та ін.

Зарубіжне партнерство

Кафедра співпрацює із провідними науковими установами й університетами близького і далекого зарубіжжя:

  • Білоруським державним педагогічним університетом імені Максима Танка;
  • Казахським національним педагогічним університетом імені Абая;
  • Університетом едукології Литви;
  • Коледжем Південно-Східної Норвегії (The University College of Southeast Norway (USN) та ін.

Навчально-методична діяльність кафедри