Підтримуючи співпрацю з провідними науковими установами🏢 кафедра педагогіки і психології дошкільної освіти педагогічного факультету Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова продовжує традицію проведення гостьових лекцій для викладачів і студентів.🗣️
  Так, 30 листопада 2021 р. відкриту лекцію на тему «Психолого-педагогічні аспекти застосування цифрових технологій у освітньому процесі» провів доктор педагогічних наук, професор, науковий співробітник лабораторії електронних навчальних ресурсів Інституту професійно-технічної освіти НАПН України Пригодій Микола Анатолійович.
  Під час лекції були висвітлені актуальні питання впливу цифрових технологій на розвиток дітей дошкільного віку.👧🤖👦 Зауважено, що від 50 % до 90 % інформації діти отримують з неконтрольованих джерел масової інформації.📱📺 Відповідно до розвідок Національного центру досліджень здоров’я (Вашингтон) на сьогодні діти до 8 год. проводять перед гаджетами📱 і лише 2 год. у вільній грі🎈. Саме тому гостро стає питання організації розвивального середовища для дітей дошкільного віку.
  В обговорені ключових тезисів конференції взяли участь учасники: завідувач кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти педагогічного факультету проф. Г.Г.Цвєткова, доц. О.Ю. Ступак, доцент кафедри педагогіки та методики початкового навчання педагогічного факультету доц. Т.М. Васютіна, а також студенти 2️⃣ курсу і магістратури спеціальності «Дошкільна освіта». Студенти в свою чергу відзначили доцільність, змістовність лекційного матеріалу, актуальність теми, а також легкість представлення важливої теми розвитку дітей дошкільного віку. 🗂️🗣️
261534225 389134369667941 1241277274014313233 n262836871 389134429667935 8209408219196922277 n
262134404 389134483001263 488315685518851489 n

262028726 389134543001257 1845950243893950577 n

261463567 389134586334586 8175556831619464670 n

262599194 389134629667915 6990189787745038109 n

262756180 389134709667907 494996726838641861 n

 
Проект «Ми і мистецтво»👩‍🎨 презентує другу серію творчих робіт🖼️. Сьогодні ми побачимо як студентки третього курсу спеціальності «Дошкільна освіта» в рамках навчальної дисципліни «Основи образотворчого мистецтва з методикою керівництва» робили наш світ кольоровим🌈 і яскравим🌞 за допомогою нетрадиційних технік! 🖌️ 🎨
Рекомендуємо до перегляду цей ролик, адже він надихає і дарує прекрасний настрій!🎥🌈👩‍🎨
ВІДЕО
 
   У черговому міжнародному онлайн-семінарі «Педагогическое образование 21 века: новые вызовы и решения»260203532 386181539963224 1276282728780534122 n («Педагогічна освіта 21 віку: нові виклики і рішення») взяли участь колектив викладачів та зав. кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти проф. Цвєткова Г.Г., за сприяння декана педагогічного факультету Олефіренка Т.О. Спікер – Жук Олександр Іванович, ректор Білоруського державного педагогічного університету імені Максима Танка, доктор педагогічних наук, професор, керівник наукового колективу з розвитку педагогічної освіти Республіки Білорусь у своїй потужній доповіді порушив наступні питання: стратегічні орієнтири розвитку педагогічної освіти в Республіці Білорусь та їх нормативна консолідація; безперервність педагогічної освіти; кластерний механізм співпраці у сфері підготовки педагогів; професійний стандарт вчителя як інструмент оновлення освітніх стандартів; відбір вмотивованих абітурієнтів на педагогічні спеціальності.
      Крім цього, ректор БДПУ імені Максима Танка розкрив шляхи та засоби посилення практико-орієнтованої підготовки педагогічних кадрів, зокрема: модернізація навчальних планів, оновлення змісту педагогічної освіти, інноваційні форми та методи навчання майбутніх педагогів, особливості організації педагогічної практики тощо. Також створені на базі університету центри інноваційних методик, робототехніки, інститут інклюзивної освіти тощо сприяють підвищенню рівня підготовки фахівців педагогічної галузі.
Далі буде…

260223296 386181643296547 6798322412416791239 n

 

 1637937160645

   Підведення підсумків не завжди є фінальною точкою, але й виступає визначенням вектору подальшої діяльності. Таку змістову лінію мав і Круглий стіл за результатами студентської академічної мобільності, проведений 26 листопада 2021 року, за участі адміністрації педагогічного факультету НПУ імені М.П. Драгоманова, викладачів кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти, студентів 2-курсу педагогічного факультету.
     Початок плідної співпраці двох потужних освітніх осередків Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова і Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка розпочався з академічної мобільності між студентами трьох факультетів, зокрема педагогічних на спеціальності «Дошкільна освіта».
    Учасників круглого столу привітали: декан педагогічного факультету НПУ імені М.П. Драгоманова професор Т.О. Олефіренко, заступник декана педагогічного факультету з наукової роботи проф. О.В. Матвієнко, заступник декана факультету педагогіки і психології ТНПУ імені В. Гнатюка доц. О.Т. Писарчук, завідувач кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти проф. Г.Г.Цвєткова. Висловивши свої щирі побажання до продовження співпраці в різних напрямках, було відзначено, що обмін студентами сприяв актуалізації як викладачів, які продемонстрували командну роботу та високий професіоналізм в організації навчальної та позанавчальної діяльності, так і студентів, які здобули безцінний досвід самоорганізації, збагатилися науково, професійно, творчо та духовно.

1637937160642                 1637937160638

1637937160630                 1637937160634

   Учасники академічної мобільності обох університетів презентували перебіг своєї двомісячної мобільності з висвітленням як навчальної програми під час відкритих лекцій, педагогічної практики, так і культурної програми, що організовували з викладачами і студентами.
    У підсумку було відзначено про актуальність проєктів академічної мобільності, створення нових сторінок в історії педагогічних факультетів на шляху підготовки кваліфікованих фахівців педагогічної освіти.
Програма студентської академічної мобільності (SAM Україна) є частиною програми House of Europe фінансується Європейським Союзом та реалізується Британською Радою.

1637937160626

1637937160617

1637937160621

1637937160612

 

   ооллло
 
    25.11.2021 року відбулося онлайн-засідання колективу кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти.
    В рамках зустрічі завідувач кафедри, професор Г.Г.Цвєткова разом з викладачами  обговорили про:
  • підготовку до державної атестації магістрантів 2-го курсу денної та заочної форм навчання;
  • організацію педагогічної практики;
  • наповнення сайту та сторінки кафедри;
  • результати переддипломної практики (1.4) та виробничої інспекторсько-методичної практики магістрантів (1.10) 2 курсу денної та заочної форм навчання.
  • результати навчальної практики студентів 2 курсу денної форми (бакалавр)
  • результати академічної мобільності студентів ТНПУ та НПУ імені М.П. Драгоманова.
  Підсумком засідання стали нагальні потреби у налагодженні командної роботи і самопрезентації діяльності для підвищення престижності кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти та спеціальності «Дошкільна освіта».пго

Дочірні категорії

Кафедра педагогіки і психології дошкільної освіти 

НПУ імені М. П. Драгоманова: історія, реалії, перспективи

 

 

Поглиблене вивчення відповідних архівних документів та результатів ретроспективного аналізу історико-педагогічних матеріалів засвідчують те, що кафедра зародилась понад століття тому і пройшла багато етапів перетворення від минулого до сьогодення.

1907–1919 р.р. – Створення та існування Фребелівського інституту дошкільної підготовки, в якому працювали видатні постаті педагогічної освіти – В. В. Зеньковський, Н. Д. Лубенець, С. Ф. Русова, І. О. Сікорський та ін.

1920 р. – Інститут увійшов до складу Київського інституту народної освіти, вже як факультет дошкільного виховання.

1930-ті роки – Факультет дошкільного виховання переведено до Харківського педагогічного інституту.

1954 р. – Факультет поновили в складі Київського державного педагогічного інституту імені О. М. Горького, спадкоємцем якого сьогодні є Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. Існуючу в складі факультету дошкільного виховання кафедру початкової і дошкільної освіти, в ті роки очолював проф. Г. З. Івашин.

1960 р. – створена кафедра дошкільної педагогіки, керівником якої стала доц. О. М. Лещенко. До її складу в різні роки увійшли викладачі: З. Н. Борисова, О. К. Грибанова, Т. І. Дмитренко, М. Ф. Дубовик, Є. Ф. Лукіна, О. П. Ткаченко та перші її випускники – С. Ф. Бєлова, Л. В. Герасимова, Н. І. Зеленко, Н. І. Мітічева Л. Я. Скиданова та інші.

1965 – 1975 р.р. кафедру очолювала доц. О. К. Грибанова. У цей період свій науковий рівень більшість викладачів кафедри – В. І. Коник, Н. П. Орланова, О. П. Янківська, Н. Ф. Яришева, підвищували навчанням в аспірантурі, по закінченню якої успішно захищали дисертації.

1975 – 1991 рр. – кафедрою дошкільної педагогіки керувала З. Н. Борисова. Її склад поповнили талановиті педагоги – Г. В. Бєлєнька, О. Л. Богініч, Н. М. Кот, І. О. Луценко, М. А. Машовець, Г. В. Сухорукова, а згодом доценти Л. В. Артемова, Е. С. Вільчковський, І. С. Дьоміна та інші.

Галузь дошкільної освіти також збагатилась відомими випускниками кафедри, педагогами і психологами (К. О. Євстаф’єва, В. Г. Захарченко, В. У. Кузьменко, Т. Ф. Кунько, С. О. Ладивір, Л. І. Уманець, Л. Ю. Якименко та ін.). Завдяки їхнім науковим доробкам, впродовж тривалого часу кафедра займала провідні позиції у галузі серед  закладів вищої освіти України.

Досвід науково-педагогічних працівників кафедри дошкільної педагогіки склав підґрунтя для розвитку інновацій у дошкільній і вищій освіті, підготовки навчально-методичного забезпечення, вивчення вітчизняного і зарубіжного педагогічного досвіду тощо.

1991 – 2003 р.р. – кафедру очолювала проф. Л. В. Артемова – відомий вчений у галузі теорії та історії педагогіки, дошкільного виховання, теорії та методики професійної освіти дорослих.

2003 – 2008 р.р. – керувала діяльністю кафедри дошкільної педагогіки Інституту педагогіки і психології НПУ імені М.П. Драгоманова доц. М. А. Машовець, професійні інтереси якої пов’язані з педагогікою та психологією дошкільного дитинства та професійною підготовкою майбутнього дошкільного педагога. З 2008 року кафедра дошкільної педагогіки  отримала назву кафедра теорії та історії дошкільної педагогіки. 

2012 – 2015 р.р. – завідувала кафедрою теорії та історії дошкільної педагогіки доц. Н. М. Кот, яка за вагомий внесок у розвиток галузі дошкільної освіти була відзначена нагородою – знаком «Софія Русова».

За ці роки до лав кафедри приєднались досвідчені науковці: кандидат педагогічних наук, доцент Р. А. Шулигіна, кандидати психологічних наук, доценти В. М. Гальченко, С. Т. Репетій та інші.

У зв'язку з реорганізацією навчальних підрозділів НПУ імені М. П. Драгоманова в 2016 році, кафедра набула назву педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості й увійшла до складу факультету педагогіки і психології університету.

Завідувачем кафедри було призначено доктора педагогічних наук, професора Г. Г. Цвєткову, яка сьогодні спрямовує діяльність науково-педагогічного складу на вдосконалення, гармонізацію професійної підготовки майбутніх вихователів відповідно до потреб сьогодення на ґрунті постнекласичної методології шляхом створення креативно-розвивального освітнього простору в закладі вищої освіти.

Науково-педагогічний склад кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості сформований із фахівців, які мають високий науковий і практичний досвід роботи. У складі кафедри працює 11 осіб, з них: 1 доктор педагогічних наук, 8 кандидатів наук, 2 асистенти 1 лаборант.

Кафедра, керуючись новими європейськими стратегіями розвитку освіти в Україні, здійснює підготовку фахівців за освітньо-професійною програмою 012 «Дошкільна освіта», освітніми рівнями: перший (бакалаврський), другий (магістерський). Форми навчання: денна, заочна.

Стратегія розвитку кафедри

Основний стратегічний напрям – підвищення науково-педагогічної компетентності працівників до рівня, що дозволить кафедрі претендувати на роль одного з провідних осередків науково-педагогічної діяльності в галузі дошкільної освіти у межах освітнього простору України.

Принципи реалізації стратегії

Розвиток кафедри базуватиметься на принципах, що зможуть забезпечити реалізацію зазначеної стратегії:

  • компетентності усіх членів кафедри, що діятимуть на засадах колегіальності, відкритості, демократичності та єдності;
  • поєднання розвитку колективу та самовдосконалення кожного викладача як творчої особистості;
  • креативності у формування методів та форм реалізації стратегії розвитку кафедри;
  • інноваційності в підвищенні теоретичної та методичної культури працівників кафедри, основними рисами якої є взаємодія викладачів і студентів, соціокультурний діалог та захист суб’єктів професійної та освітньо-наукової діяльності.

Основні напрями діяльності (завдання)

для реалізації стратегії розвитку кафедри

  1. Приведення показників професійної діяльності та рівня кваліфікації кожного викладача кафедри в повну відповідність до чинних ліцензійних вимог освітньої діяльності.
  2. Створення системи фахового спрямованого підвищення кваліфікації викладачів кафедри.
  3. Запровадження відкритого, прозорого, поточного планування діяльності кафедри (навчальної, наукової, методичної та організаційної роботи).
  4. Формування механізмів та традиції самовдосконалення кожного викладача кафедри та умов реалізації його професійних компетентностей.
  5. Створення умов для започаткування кафедрою наукової школи.
  6. Використання Е-технологій в освітній діяльності, формування дистанційних курсів, відеолекцій, інтерактивних електронних навчальних видань тощо.
  7. Підтримання конкурентного статусу кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості в підготовці компетентних і конкурентоспроможних фахівців у галузі дошкільної освіти на національному ринку освітніх послуг та позиціонування НПУ імені М.П. Драгоманова і факультету педагогіки і психології як флагманів педагогічної думки.
  8. Підготовка наукових публікацій викладачами кафедри у зарубіжних наукових виданнях, що включені до різних наукометричних баз даних та мають індекси цитування.
  9. Розвиток ефективної взаємодії з українськими та зарубіжними партнерами з метою забезпечення академічної мобільності професорсько-викладацького складу кафедри та реалізації спільних проектів, грантових програм.
  10. Організація профорієнтаційної роботи з метою популяризації навчання за спеціальністю 012 «Дошкільна освіта», за різними освітньо-професійними програмами, рівнями на принципово нових засадах.
  11. Впровадження системи компетентнісного наставництва як одного з нових принципів підготовки професійного кадрового складу кафедри.
  12. Презентація на сайті кафедри освітніх досягнень викладачів та студентів, популяризація сучасних методів, технологій та методик навчання і викладання у вищій школі.
  13. Організація взаємодії з іншими освітніми закладами і науковими установами, проведення спільних засідань, семінарів, круглих столів, підготовка та видання наукової та навчально-методичної літератури.

Національне партнерство

Кафедра співпрацює із провідними науковими установами й університетами України:

  • Інститут проблем виховання НАПН України
  • Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України
  • Інститут педагогічної освіти та освіти дорослих НАПН України
  • Глухівський національний педагогічний університет імені Олександра Довженка
  • Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка
  • ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет»
  • Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка
  • Київський університет імені Бориса Грінченка
  • Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя
  • Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського
  • Рівненський державний гуманітарний університет
  • Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини
  • Харківська гуманітарно-педагогічна академія та ін.
  • Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
  • Національна парламентська бібліотека України
  • Державна науково-педагогічна бібліотека імені В. О. Сухомлинського
  • Видавництва: «Академвидав», «Освіта», «Педагогічна преса» та ін.

Зарубіжне партнерство

Кафедра співпрацює із провідними науковими установами й університетами близького і далекого зарубіжжя:

  • Білоруським державним педагогічним університетом імені Максима Танка;
  • Казахським національним педагогічним університетом імені Абая;
  • Університетом едукології Литви;
  • Коледжем Південно-Східної Норвегії (The University College of Southeast Norway (USN) та ін.

Навчально-методична діяльність кафедри