16 листопада 2021 р. викладачі кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти, яку очолює проф. Цвєткова Г.Г. та за сприяння декана педагогічного факультету Олефіренка Т.О. взяли участь у п’ятій зустрічі міжнародного онлайн-семінару «Педагогическое образование 21 века: новые вызовы и решения» («Педагогічна освіта 21 віку: нові виклики і рішення») на тему: «Компетентність викладачів 21 століття та професійне зростання. Досвід Фінляндії». Так спікер – Кайса -Ліна Альро (Kaisa-Leena Ahlroth), завідувач кафедри компетенції Школи педагогічних інновацій Університету прикладних наук Програми Тампере (Tampere University of Applied Sciences) розкрила для учасників семінару професійні основи компетенцій педагога, серед яких виокремила наступні: педагогічна освіта в університетах, автономність педагогів, визнання професії педагога, рівномірність розподілу благополуччя. Також спікер виокремила наступні професійні компетенції учителів у Фінляндії: ріст потреби у спеціальній підтримці, зміни в потребах в роботі і особистому житті, збільшення обсягу розумової роботи тощо. У другому питанні виступу вона розкрила методи розвитку компетенцій 21 століття у вчителів, а саме: спільне навчання, проєкти, що фінансуються Фінською національною агенсією освіти, неперервна освіта, особистий інтерес. підкреслила, що кожна дитина змалку може отримати високоякісну освіту і для цього створюються необхідні умови Також Кайса-Ліна Альро розповіла, що підвищення кваліфікації педагогів відбувається за рахунок зростання цифровізації, компетенції змісту; доповнення і постійної підтримки власної компетентності і додала: «Щоб бути хорошим учителем, ви повинні пізнавати щось нове кожного дня». Після доповіді на запитання: «Чи популярна тема педагогічної професії в суспільстві?» вона відповіла, що, це одна з престижних професій в Фінляндії…
Далі буде…
 !important; transition-property: none !important; font-family: inherit;">
 
 
 
 258598924 380445600536818 5267587876716696641 n
    Вітання з Днем студента від завідувача кафедри педагогіки та психології дошкільної освіти професора Цвєткової Ганни Георгіївни🌺
"Шановні студенти! Зі святом!! Хай ваші посмішки зігрівають чудову країну "ДИТИНСТВО", а серця будуть сповнені радістю, бажанням творити, наснагою та педагогічним оптимізмом!!!"
257556095 380035210577857 9041605446993820708 n
257368565 380035257244519 6864659905844316683 n
 
257728420 380035310577847 5049186189399226068 n257381877 380035357244509 8324035578456535351 n 1
 

257420081 380035407244504 2566880426856809817 n258339063 380035500577828 1516146040512790100 n

 
Шановні студенти! Дорогі друзі!
ВІДЕО
 
   Сьогодні, у міжнародний День студента, натхненно Вас вітають студенти-драгоманівці спеціальності "Дошкільна освіта" педагогічного факультету. Бажаємо вам легко й радісно крокувати студентськими стежинами, впевнено йти вперед, не зупинятися на досягнутому, вірити, надіятися, любити, отримувати максимум задоволення від студентських років та досягати своє мрії! 👨‍🎓👩‍🎓
 
 
 
 
    257719702 379292190652159 5213578336010681688 n16 листопад доктор педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти Ступак Оксана Юріївна провела відкриту лекцію на тему "Інноваційні технології в формуванні математичних уявлень дошкільників" для студентів 2 курсу спеціальності "Дошкільна освіта". Гостем лекції виступила кандидат педагогічних наук Донбаського державного педагогічного універистету Сабіна Айдинівна Іванчук, яка презентувала авторську розробку для дошкільників "Коректурні таблиці з освіти для сталого розвитку". Під час лекції за допомогою ментальних карт були розглянуті зарубіжні та вітчизняні технологїі, зокрема: Дари Фребеля, Блоки Дьєнеша, Коректурні таблиці Наталії Гавриш та ін.
   Лекція проведена також для студентів Тернопільского національного університету імені В. Гнатюка у межах Програми студентської академічної мобльності (SAM Україні), яка є частиною програми House of Europe, фінансується Європейським Союзом і Британською радою
 
 

257446181 379292323985479 2571775466294120516 n258176743 379292367318808 3147727284572674580 n

 
  258267343 378890314025680 8036929789699790480 n 15.11.2021 викладачі кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти на чолі із зав. каф. проф. Цвєтковою Г. Г. та за сприяння декана педагогічного факультету проф. Олефіренка Т. О. взяли участь у 4-й зустрічі міжнародного онлайн-семінару «Педагогическое образование 21 века: новые вызовы». Тема семінару: «Практика многоуровневого педагогического образования в США» актуальна, особливо у наш час, коли суспільство потребує компетентних молодих педагогів й в Україні. Кєтрин Мерсі, професор Гарвардської школи, лауреат Гарвардської премії Phi Beta Kappa Prize, представила гарвардську філософію навчання, яка покликана забезпечувати максимальну гнучкість та індивідуальний вибір навчальних дисциплін та наукової спеціалізації кожного студента.
   Професор кафедри навчальних програм та викладання пед. коледжу Колумбійського університету Деніел Фрідріх поділився секретом успіху щодо органічного поєднання викладання і наукового дослідження в програмах бакалавра, магістра і PhD. Це забезпечує традицію стимулювання: змагальності у навчанні й в дослідницьких проектах, творчих пошуків, поваги і довіри між студентами та викладачами, обміну ідеями партнерів для їх втілення. Актуальні питання організації інклюзивної освіти в США розкрила професор педагогічної та спеціальної освіти коледжу Джорджії, доктор Клер Хьюз. В рамках інклюзивного підходу кожна школа або установа в США ще на етапі планування своєї діяльності та освітніх програм враховує очікувані можливі потреби всіх учнів з їх індивідуальними потребами, розробляючи так званий Індивідуальний план освіти. Важливим принципом державної політики щодо інвалідів в країні є здатність громадянина користуватися послугами організації або сервісу з тією ж простотою, як і звичайна людина. Контекст семінару підтвердив переконання у користі обміну світовим досвідом!

258188174 378890424025669 649821731699863704 n258027493 378890477358997 4084378680381040294 n

 

257893508 378890544025657 4119571794485292166 n258170715 378890607358984 7786480879209391799 n

 
Далі буде…

Дочірні категорії

Кафедра педагогіки і психології дошкільної освіти 

НПУ імені М. П. Драгоманова: історія, реалії, перспективи

 

 

Поглиблене вивчення відповідних архівних документів та результатів ретроспективного аналізу історико-педагогічних матеріалів засвідчують те, що кафедра зародилась понад століття тому і пройшла багато етапів перетворення від минулого до сьогодення.

1907–1919 р.р. – Створення та існування Фребелівського інституту дошкільної підготовки, в якому працювали видатні постаті педагогічної освіти – В. В. Зеньковський, Н. Д. Лубенець, С. Ф. Русова, І. О. Сікорський та ін.

1920 р. – Інститут увійшов до складу Київського інституту народної освіти, вже як факультет дошкільного виховання.

1930-ті роки – Факультет дошкільного виховання переведено до Харківського педагогічного інституту.

1954 р. – Факультет поновили в складі Київського державного педагогічного інституту імені О. М. Горького, спадкоємцем якого сьогодні є Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. Існуючу в складі факультету дошкільного виховання кафедру початкової і дошкільної освіти, в ті роки очолював проф. Г. З. Івашин.

1960 р. – створена кафедра дошкільної педагогіки, керівником якої стала доц. О. М. Лещенко. До її складу в різні роки увійшли викладачі: З. Н. Борисова, О. К. Грибанова, Т. І. Дмитренко, М. Ф. Дубовик, Є. Ф. Лукіна, О. П. Ткаченко та перші її випускники – С. Ф. Бєлова, Л. В. Герасимова, Н. І. Зеленко, Н. І. Мітічева Л. Я. Скиданова та інші.

1965 – 1975 р.р. кафедру очолювала доц. О. К. Грибанова. У цей період свій науковий рівень більшість викладачів кафедри – В. І. Коник, Н. П. Орланова, О. П. Янківська, Н. Ф. Яришева, підвищували навчанням в аспірантурі, по закінченню якої успішно захищали дисертації.

1975 – 1991 рр. – кафедрою дошкільної педагогіки керувала З. Н. Борисова. Її склад поповнили талановиті педагоги – Г. В. Бєлєнька, О. Л. Богініч, Н. М. Кот, І. О. Луценко, М. А. Машовець, Г. В. Сухорукова, а згодом доценти Л. В. Артемова, Е. С. Вільчковський, І. С. Дьоміна та інші.

Галузь дошкільної освіти також збагатилась відомими випускниками кафедри, педагогами і психологами (К. О. Євстаф’єва, В. Г. Захарченко, В. У. Кузьменко, Т. Ф. Кунько, С. О. Ладивір, Л. І. Уманець, Л. Ю. Якименко та ін.). Завдяки їхнім науковим доробкам, впродовж тривалого часу кафедра займала провідні позиції у галузі серед  закладів вищої освіти України.

Досвід науково-педагогічних працівників кафедри дошкільної педагогіки склав підґрунтя для розвитку інновацій у дошкільній і вищій освіті, підготовки навчально-методичного забезпечення, вивчення вітчизняного і зарубіжного педагогічного досвіду тощо.

1991 – 2003 р.р. – кафедру очолювала проф. Л. В. Артемова – відомий вчений у галузі теорії та історії педагогіки, дошкільного виховання, теорії та методики професійної освіти дорослих.

2003 – 2008 р.р. – керувала діяльністю кафедри дошкільної педагогіки Інституту педагогіки і психології НПУ імені М.П. Драгоманова доц. М. А. Машовець, професійні інтереси якої пов’язані з педагогікою та психологією дошкільного дитинства та професійною підготовкою майбутнього дошкільного педагога. З 2008 року кафедра дошкільної педагогіки  отримала назву кафедра теорії та історії дошкільної педагогіки. 

2012 – 2015 р.р. – завідувала кафедрою теорії та історії дошкільної педагогіки доц. Н. М. Кот, яка за вагомий внесок у розвиток галузі дошкільної освіти була відзначена нагородою – знаком «Софія Русова».

За ці роки до лав кафедри приєднались досвідчені науковці: кандидат педагогічних наук, доцент Р. А. Шулигіна, кандидати психологічних наук, доценти В. М. Гальченко, С. Т. Репетій та інші.

У зв'язку з реорганізацією навчальних підрозділів НПУ імені М. П. Драгоманова в 2016 році, кафедра набула назву педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості й увійшла до складу факультету педагогіки і психології університету.

Завідувачем кафедри було призначено доктора педагогічних наук, професора Г. Г. Цвєткову, яка сьогодні спрямовує діяльність науково-педагогічного складу на вдосконалення, гармонізацію професійної підготовки майбутніх вихователів відповідно до потреб сьогодення на ґрунті постнекласичної методології шляхом створення креативно-розвивального освітнього простору в закладі вищої освіти.

Науково-педагогічний склад кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості сформований із фахівців, які мають високий науковий і практичний досвід роботи. У складі кафедри працює 11 осіб, з них: 1 доктор педагогічних наук, 8 кандидатів наук, 2 асистенти 1 лаборант.

Кафедра, керуючись новими європейськими стратегіями розвитку освіти в Україні, здійснює підготовку фахівців за освітньо-професійною програмою 012 «Дошкільна освіта», освітніми рівнями: перший (бакалаврський), другий (магістерський). Форми навчання: денна, заочна.

Стратегія розвитку кафедри

Основний стратегічний напрям – підвищення науково-педагогічної компетентності працівників до рівня, що дозволить кафедрі претендувати на роль одного з провідних осередків науково-педагогічної діяльності в галузі дошкільної освіти у межах освітнього простору України.

Принципи реалізації стратегії

Розвиток кафедри базуватиметься на принципах, що зможуть забезпечити реалізацію зазначеної стратегії:

  • компетентності усіх членів кафедри, що діятимуть на засадах колегіальності, відкритості, демократичності та єдності;
  • поєднання розвитку колективу та самовдосконалення кожного викладача як творчої особистості;
  • креативності у формування методів та форм реалізації стратегії розвитку кафедри;
  • інноваційності в підвищенні теоретичної та методичної культури працівників кафедри, основними рисами якої є взаємодія викладачів і студентів, соціокультурний діалог та захист суб’єктів професійної та освітньо-наукової діяльності.

Основні напрями діяльності (завдання)

для реалізації стратегії розвитку кафедри

  1. Приведення показників професійної діяльності та рівня кваліфікації кожного викладача кафедри в повну відповідність до чинних ліцензійних вимог освітньої діяльності.
  2. Створення системи фахового спрямованого підвищення кваліфікації викладачів кафедри.
  3. Запровадження відкритого, прозорого, поточного планування діяльності кафедри (навчальної, наукової, методичної та організаційної роботи).
  4. Формування механізмів та традиції самовдосконалення кожного викладача кафедри та умов реалізації його професійних компетентностей.
  5. Створення умов для започаткування кафедрою наукової школи.
  6. Використання Е-технологій в освітній діяльності, формування дистанційних курсів, відеолекцій, інтерактивних електронних навчальних видань тощо.
  7. Підтримання конкурентного статусу кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості в підготовці компетентних і конкурентоспроможних фахівців у галузі дошкільної освіти на національному ринку освітніх послуг та позиціонування НПУ імені М.П. Драгоманова і факультету педагогіки і психології як флагманів педагогічної думки.
  8. Підготовка наукових публікацій викладачами кафедри у зарубіжних наукових виданнях, що включені до різних наукометричних баз даних та мають індекси цитування.
  9. Розвиток ефективної взаємодії з українськими та зарубіжними партнерами з метою забезпечення академічної мобільності професорсько-викладацького складу кафедри та реалізації спільних проектів, грантових програм.
  10. Організація профорієнтаційної роботи з метою популяризації навчання за спеціальністю 012 «Дошкільна освіта», за різними освітньо-професійними програмами, рівнями на принципово нових засадах.
  11. Впровадження системи компетентнісного наставництва як одного з нових принципів підготовки професійного кадрового складу кафедри.
  12. Презентація на сайті кафедри освітніх досягнень викладачів та студентів, популяризація сучасних методів, технологій та методик навчання і викладання у вищій школі.
  13. Організація взаємодії з іншими освітніми закладами і науковими установами, проведення спільних засідань, семінарів, круглих столів, підготовка та видання наукової та навчально-методичної літератури.

Національне партнерство

Кафедра співпрацює із провідними науковими установами й університетами України:

  • Інститут проблем виховання НАПН України
  • Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України
  • Інститут педагогічної освіти та освіти дорослих НАПН України
  • Глухівський національний педагогічний університет імені Олександра Довженка
  • Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка
  • ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет»
  • Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка
  • Київський університет імені Бориса Грінченка
  • Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя
  • Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського
  • Рівненський державний гуманітарний університет
  • Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини
  • Харківська гуманітарно-педагогічна академія та ін.
  • Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
  • Національна парламентська бібліотека України
  • Державна науково-педагогічна бібліотека імені В. О. Сухомлинського
  • Видавництва: «Академвидав», «Освіта», «Педагогічна преса» та ін.

Зарубіжне партнерство

Кафедра співпрацює із провідними науковими установами й університетами близького і далекого зарубіжжя:

  • Білоруським державним педагогічним університетом імені Максима Танка;
  • Казахським національним педагогічним університетом імені Абая;
  • Університетом едукології Литви;
  • Коледжем Південно-Східної Норвегії (The University College of Southeast Norway (USN) та ін.

Навчально-методична діяльність кафедри