Студентки освітнього ступеня «Магістр» спеціальності «Дошкільна освіта» педагогічного факультету на звітній конференції щодо виробничої переддипломної практики продемонстрували яскраву презентацію, в якій висвітлили свої думки, враження та подяку про останню практику у стінах рідної Alma Mater.
   Магістранткам вдалось виконати ряд цікавих завдань, серед яких: ознайомлення із сайтами науково-дослідних установ, аналіз нормативно-правової бази, що регламентує їх діяльність; участь у науково-практичних конференціях, публікації у збірниках університету; робота з Репозитарієм; і що найголовніше – упорядкування матеріалів і технічне оформлення магістерських досліджень та підготовка їх до процедури моніторингу. 
   «На даній практиці ми сформували всі необхідні компетентності, що стануть у нагоді в нашій практичній діяльності. Завдячуючи бездоганній організації кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти всіх видів практик ми сформувалась як творчі, ерудовані, вмотивовані особистості. Дякуємо завідувачу кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти, професору Цвєтковій Ганні Георгіївні та кожному викладачу, який пройшов з нами цей довгий шлях, радо зустрічав, давав чіткі настанови та дружні поради. Ваша доброта, чуйність та бажання співпрацювати закарбується в нашій пам’яті назавжди.»
З повагою, магістри 2 курсу спеціальності .«Дошкільна освіта».

ВІДЕО

ВІДЕО

    24 листопада Оксана Ступак, доктор педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти НПУ імені260735879 384770840104294 6012377083278242014 n М.П.Драгоманова взала участь в Заключній міжнародній онлайн-конференції проєкту «Зміни педагогічних факультетів для ХХІ століття» (Університет Масарика, Чехія). Під час виступу презентувати хід реалізації проєкту "Модернізація освітніх курсів інтерактивними онлайн ресурсами для підготовки студентів педагогічних спеціальностей", що підтриманий у межах конкурсу грантів у сфері освіти програмою House of Europe.
   Учасників привітали: Володимир Лавриненко, проректор з міжнародних зв’язків Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова та Денис Свириденко, завідувач кафедри ЮНЕСКО з наукової освіти Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова.
   Під час конференції були обговрені такі питання:
- «Куди прямуєш, університете?» (Ленка Ґулова, спеціальна асистентка кафедри соціальної педагогічного факультету Університету Масарика),
- «Зміна епістемічного фільтру управління» (Маркета Кошаткова, спеціальна асистентка кафедри соціальної педагогіки педагогічного факультету Університету Масарика),
- «Дискусійні питання підготовки вчителів в умовах онлайн, дистанційного та змішаного навчання» (Оксана Струтинська, д.пед. наук., доцент кафедри інформаційних технологій і програмування факультету математики, інформатики та фізики НПУ імені М. П. Драгоманова)
- «Інтернаціоналізація вищої освіти на перетині Сходу і Заходу: виклики для України» (Галина Усатенко, кандидат філологічних наук, доцент, завідувач Підготовчого відділення для іноземних громадян, Київський національний університет імені Тараса Шевченка.
260402831 384770913437620 8128994700293794992 n259955419 384770956770949 4895588416963264555 n259971618 384770993437612 6651080776741427390 n

260177855 384771033437608 2202459190976829410 n260264881 384771083437603 8972923302188937898 n

 
     На цьому тижні команда викладачів разом із зав.кафедрою педагогіки і психології дошкільної освіти проф.Ганною Цвєтковою🌺 та за сприяння декана педагогічного факультету проф.Олефіренка Т.О. підвищували професійну кваліфікацію шляхом участі у двох онлайн-семінарах💻, присвячених педагогічній освіті в Нідерландах і Естонії. Спікери детально презентували моделі педагогічної освіти в цих країнах, програми підготовки педагогів📚, відзначили важливу роль педагогічної практики у формуванні sort skills та особливості здобуття студентами👩‍🎓 реалістичної педагогічної освіти.
    Отже, такі заходи сприяють накопиченню знань, досвіду та розширюють можливості для їх реалізації в умовах університетської освіти.👨‍🏫
    Далі буде…
259799585 384738616774183 2038577921283647439 n260752132 384738660107512 2684868193486121384 n
 
260599013 384738710107507 5572145100958886678 n

260131112 384738783440833 495760311452575277 n

259794867 384738836774161 8078970931975231758 n

260114885 384739090107469 6080966755816066745 n

260469968 384739133440798 385768337631087412 n

 

 
 
 
 
 

  23.11.2021р. відбулося засідання науково-методичної ради кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти на чолі із зав.каф.проф Цвєтковою Г.Г. На засіданні затверджувалися теми бакалаврських досліджень IV курсу освітнього ступеня "Бакалавр" спеціальності 012 "Дошкільна освіта"денної та заочної форми навчання 2021-2022 н.р. Затверджені теми є актуальними, відповідають сучасному стану та перспективам розвитку дошкільної освіти, практичним завданням, пов'язаним з вихованням та розвитком дітей дошкільного віку.

ощзщз

Дочірні категорії

Кафедра педагогіки і психології дошкільної освіти 

НПУ імені М. П. Драгоманова: історія, реалії, перспективи

 

 

Поглиблене вивчення відповідних архівних документів та результатів ретроспективного аналізу історико-педагогічних матеріалів засвідчують те, що кафедра зародилась понад століття тому і пройшла багато етапів перетворення від минулого до сьогодення.

1907–1919 р.р. – Створення та існування Фребелівського інституту дошкільної підготовки, в якому працювали видатні постаті педагогічної освіти – В. В. Зеньковський, Н. Д. Лубенець, С. Ф. Русова, І. О. Сікорський та ін.

1920 р. – Інститут увійшов до складу Київського інституту народної освіти, вже як факультет дошкільного виховання.

1930-ті роки – Факультет дошкільного виховання переведено до Харківського педагогічного інституту.

1954 р. – Факультет поновили в складі Київського державного педагогічного інституту імені О. М. Горького, спадкоємцем якого сьогодні є Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. Існуючу в складі факультету дошкільного виховання кафедру початкової і дошкільної освіти, в ті роки очолював проф. Г. З. Івашин.

1960 р. – створена кафедра дошкільної педагогіки, керівником якої стала доц. О. М. Лещенко. До її складу в різні роки увійшли викладачі: З. Н. Борисова, О. К. Грибанова, Т. І. Дмитренко, М. Ф. Дубовик, Є. Ф. Лукіна, О. П. Ткаченко та перші її випускники – С. Ф. Бєлова, Л. В. Герасимова, Н. І. Зеленко, Н. І. Мітічева Л. Я. Скиданова та інші.

1965 – 1975 р.р. кафедру очолювала доц. О. К. Грибанова. У цей період свій науковий рівень більшість викладачів кафедри – В. І. Коник, Н. П. Орланова, О. П. Янківська, Н. Ф. Яришева, підвищували навчанням в аспірантурі, по закінченню якої успішно захищали дисертації.

1975 – 1991 рр. – кафедрою дошкільної педагогіки керувала З. Н. Борисова. Її склад поповнили талановиті педагоги – Г. В. Бєлєнька, О. Л. Богініч, Н. М. Кот, І. О. Луценко, М. А. Машовець, Г. В. Сухорукова, а згодом доценти Л. В. Артемова, Е. С. Вільчковський, І. С. Дьоміна та інші.

Галузь дошкільної освіти також збагатилась відомими випускниками кафедри, педагогами і психологами (К. О. Євстаф’єва, В. Г. Захарченко, В. У. Кузьменко, Т. Ф. Кунько, С. О. Ладивір, Л. І. Уманець, Л. Ю. Якименко та ін.). Завдяки їхнім науковим доробкам, впродовж тривалого часу кафедра займала провідні позиції у галузі серед  закладів вищої освіти України.

Досвід науково-педагогічних працівників кафедри дошкільної педагогіки склав підґрунтя для розвитку інновацій у дошкільній і вищій освіті, підготовки навчально-методичного забезпечення, вивчення вітчизняного і зарубіжного педагогічного досвіду тощо.

1991 – 2003 р.р. – кафедру очолювала проф. Л. В. Артемова – відомий вчений у галузі теорії та історії педагогіки, дошкільного виховання, теорії та методики професійної освіти дорослих.

2003 – 2008 р.р. – керувала діяльністю кафедри дошкільної педагогіки Інституту педагогіки і психології НПУ імені М.П. Драгоманова доц. М. А. Машовець, професійні інтереси якої пов’язані з педагогікою та психологією дошкільного дитинства та професійною підготовкою майбутнього дошкільного педагога. З 2008 року кафедра дошкільної педагогіки  отримала назву кафедра теорії та історії дошкільної педагогіки. 

2012 – 2015 р.р. – завідувала кафедрою теорії та історії дошкільної педагогіки доц. Н. М. Кот, яка за вагомий внесок у розвиток галузі дошкільної освіти була відзначена нагородою – знаком «Софія Русова».

За ці роки до лав кафедри приєднались досвідчені науковці: кандидат педагогічних наук, доцент Р. А. Шулигіна, кандидати психологічних наук, доценти В. М. Гальченко, С. Т. Репетій та інші.

У зв'язку з реорганізацією навчальних підрозділів НПУ імені М. П. Драгоманова в 2016 році, кафедра набула назву педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості й увійшла до складу факультету педагогіки і психології університету.

Завідувачем кафедри було призначено доктора педагогічних наук, професора Г. Г. Цвєткову, яка сьогодні спрямовує діяльність науково-педагогічного складу на вдосконалення, гармонізацію професійної підготовки майбутніх вихователів відповідно до потреб сьогодення на ґрунті постнекласичної методології шляхом створення креативно-розвивального освітнього простору в закладі вищої освіти.

Науково-педагогічний склад кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості сформований із фахівців, які мають високий науковий і практичний досвід роботи. У складі кафедри працює 11 осіб, з них: 1 доктор педагогічних наук, 8 кандидатів наук, 2 асистенти 1 лаборант.

Кафедра, керуючись новими європейськими стратегіями розвитку освіти в Україні, здійснює підготовку фахівців за освітньо-професійною програмою 012 «Дошкільна освіта», освітніми рівнями: перший (бакалаврський), другий (магістерський). Форми навчання: денна, заочна.

Стратегія розвитку кафедри

Основний стратегічний напрям – підвищення науково-педагогічної компетентності працівників до рівня, що дозволить кафедрі претендувати на роль одного з провідних осередків науково-педагогічної діяльності в галузі дошкільної освіти у межах освітнього простору України.

Принципи реалізації стратегії

Розвиток кафедри базуватиметься на принципах, що зможуть забезпечити реалізацію зазначеної стратегії:

  • компетентності усіх членів кафедри, що діятимуть на засадах колегіальності, відкритості, демократичності та єдності;
  • поєднання розвитку колективу та самовдосконалення кожного викладача як творчої особистості;
  • креативності у формування методів та форм реалізації стратегії розвитку кафедри;
  • інноваційності в підвищенні теоретичної та методичної культури працівників кафедри, основними рисами якої є взаємодія викладачів і студентів, соціокультурний діалог та захист суб’єктів професійної та освітньо-наукової діяльності.

Основні напрями діяльності (завдання)

для реалізації стратегії розвитку кафедри

  1. Приведення показників професійної діяльності та рівня кваліфікації кожного викладача кафедри в повну відповідність до чинних ліцензійних вимог освітньої діяльності.
  2. Створення системи фахового спрямованого підвищення кваліфікації викладачів кафедри.
  3. Запровадження відкритого, прозорого, поточного планування діяльності кафедри (навчальної, наукової, методичної та організаційної роботи).
  4. Формування механізмів та традиції самовдосконалення кожного викладача кафедри та умов реалізації його професійних компетентностей.
  5. Створення умов для започаткування кафедрою наукової школи.
  6. Використання Е-технологій в освітній діяльності, формування дистанційних курсів, відеолекцій, інтерактивних електронних навчальних видань тощо.
  7. Підтримання конкурентного статусу кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості в підготовці компетентних і конкурентоспроможних фахівців у галузі дошкільної освіти на національному ринку освітніх послуг та позиціонування НПУ імені М.П. Драгоманова і факультету педагогіки і психології як флагманів педагогічної думки.
  8. Підготовка наукових публікацій викладачами кафедри у зарубіжних наукових виданнях, що включені до різних наукометричних баз даних та мають індекси цитування.
  9. Розвиток ефективної взаємодії з українськими та зарубіжними партнерами з метою забезпечення академічної мобільності професорсько-викладацького складу кафедри та реалізації спільних проектів, грантових програм.
  10. Організація профорієнтаційної роботи з метою популяризації навчання за спеціальністю 012 «Дошкільна освіта», за різними освітньо-професійними програмами, рівнями на принципово нових засадах.
  11. Впровадження системи компетентнісного наставництва як одного з нових принципів підготовки професійного кадрового складу кафедри.
  12. Презентація на сайті кафедри освітніх досягнень викладачів та студентів, популяризація сучасних методів, технологій та методик навчання і викладання у вищій школі.
  13. Організація взаємодії з іншими освітніми закладами і науковими установами, проведення спільних засідань, семінарів, круглих столів, підготовка та видання наукової та навчально-методичної літератури.

Національне партнерство

Кафедра співпрацює із провідними науковими установами й університетами України:

  • Інститут проблем виховання НАПН України
  • Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України
  • Інститут педагогічної освіти та освіти дорослих НАПН України
  • Глухівський національний педагогічний університет імені Олександра Довженка
  • Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка
  • ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет»
  • Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка
  • Київський університет імені Бориса Грінченка
  • Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя
  • Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського
  • Рівненський державний гуманітарний університет
  • Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини
  • Харківська гуманітарно-педагогічна академія та ін.
  • Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
  • Національна парламентська бібліотека України
  • Державна науково-педагогічна бібліотека імені В. О. Сухомлинського
  • Видавництва: «Академвидав», «Освіта», «Педагогічна преса» та ін.

Зарубіжне партнерство

Кафедра співпрацює із провідними науковими установами й університетами близького і далекого зарубіжжя:

  • Білоруським державним педагогічним університетом імені Максима Танка;
  • Казахським національним педагогічним університетом імені Абая;
  • Університетом едукології Литви;
  • Коледжем Південно-Східної Норвегії (The University College of Southeast Norway (USN) та ін.

Навчально-методична діяльність кафедри