🎓🤔Упродовж крайніх десятиліть суттєво змінились вимоги до здобувачів вищої освіти. Випускники педагогічних спеціальностей відчувають відповідальність за якість зорганізованої ними освітньої діяльності, особливо гостро це відчувається в умовах військового стану. Здобувачі, що опановують спеціальність 012 «Дошкільна освіта», прагнуть оволодіти всіма технологіями, щоб створити сприятливі для розвитку дітей дошкільного віку умови. А тому в процесі їхньої підготовки має приділятись велика увага організації освітнього процесу на основі принципу науковості та з урахуванням результатів досліджень учених з психопедагогіки, з педагогіки психовиховання. Саме ці напрями в у вітчизняній освіті пов’язані з іменем Беха Івана Дмитровича, доктора психологічних наук, професора, дійсного члена Національної академії педагогічних наук України та учених його наукової школи.
   🤗👫✅ 1⃣3⃣ лютого 2⃣0⃣2⃣4⃣ року з ініціативи Цвєткової Г.Г., завідувача кафедри дошкільної освіти, доктора педагогічних наук, та Довбні С.О., доцента кафедри, кандидата педагогічних наук, з метою розширення інформованості студентів 1⃣ курсу з навчальних курсів «Наукова майстерня педагога дошкільної освіти» та «Дошкільна педагогіка» була зорганізована зустріч з Бехом І. Д., директором Інституту проблем виховання НАПН України та з Рейпольською О.Д., доктором педагогічних наук, професором, завідувачем лабораторії дошкільної освіти та виховання. У зустрічі також взяли участь Барановська Л.В., доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри дошкільної освіти та Кузьменко І.М., асистент цієї кафедри.
   🧑‍🦳🎙 Слухачі відчули стенічні емоції, осмислюючи зміст лекції Беха Івана Дмитровича про розвивальне освітнє середовище. На основі принципів доступності на врахування вікових особливостей студентів доповідачем була проведена ґрунтовна робота з ключовими поняттями з проблеми: «середовище», «розвиток», «розвивальне середовище», «фізичний розвиток», «психічний розвиток», «сіпси», «розвивальна ситуація», «педагогіка психовиховання». Лекція мала проблемний характер, до вирішення педагогічних ситуацій були долучені всі студенти. Особливу увагу було приділено вихователю ЗДО як посереднику між освітнім середовищем і дитиною, яку, згідно з власною концепцією особистісно зорієнтованого виховання, шановний академік називав «дитинкою». Зацікавленість слухачів не мала меж, про що засвідчили й численні запитання. Мабуть, цитованим упродовж всього педагогічного життя майбутніх вихователів залишиться така дефініція поняття «особистісно зорієнтований підхід»: «Це підхід, який забезпечує інтенсивну високопочуттєву єдність; підхід, який дає уявлення не лише про об’єкт, а й про його творця, творця світу, культури; про знання - через людину та її почуття; підхід, який зумовлює олюднення знань». Як апофеоз, шановний Іван Дмитрович зауважив: «Педагог має сильно вразити учня, дошкільника. Лише це в подальшому зумовить саморозвиток, самонавчання».
photo 2024 02 14 14 43 51
  💁🏼‍♀️🎙 Змістовною й проникливою була також доповідь Рейпольської О. Д., доктора педагогічних наук, професора, завідувача лабораторії дошкільної освіти та виховання. Ольга Дмитрівна, як і Цвєткова Ганна Георгіївна, є представницями наукової школи Беха Івана Дмитровича. Конкретизуючи основні положення лекції свого наставника, професор розкрила особливості розвивального середовища ЗДО, наступність між ним і НУШ; порівняла державні стандарти БКДО та НУШ з проєкцією на розуміння розвивального освітнього середовища. Також була приділена увага основним принципам створення сучасного освітнього середовища та розвивальних центрів.
photo 2024 02 14 14 43 51 2
  😲✍👍🏻 Враженнями від такої незвичної зустрічі як за змістом, так і за її суб’єктами студенти поділяться в есе, яке, ймовірно, завдяки комп’ютерним технологіям, назавжди залишить у пам’яті емоції й ключові положення олюдненої педагогіки, педагогіки психовиховання Беха Івана Дмитровича та його наукових послідовників.
   👩‍👧‍👦 Приватний садочок «Кіндерелла» терміново шукає помічника вихователя з режимом роботи з 9️⃣ до 1️⃣3️⃣ години, щодня, крім суботи та неділі.
🪢 Обов'язки: постійне перебування з дітьми, забезпечення їх безпеки під час підготовки та під час проведення занять та ігор, похід до туалетної кімнати, одягати дітей на прогулянку та участь разом з вихователями у прогулянці.
🪪 Наявність санітарної книжки обовʼязкова!
🤙 Всі деталі за тел 0955335888 Тетяна Олексіївна, директор.
🏡 Наша адреса: пр. Бажана, 26 (м. Позняки або м. Харківська).
428023232 913301463917893 265492985662810605 n

  🎓🧘‍♀📊📈 Учора, 12 лютого 2024 року за організації докторки педагогічних наук, професорки, завідувачки кафедри практичної психології Державного вищого навчального закладу «Донбаський державний педагогічний університет», професорки Панасенко Елліни Анатоліївни за сприяння декана педагогічного факультету, професора Олефіренка Тараса Олексійовича та завідувачки кафедри дошкільної освіти, докторки педагогічних наук, професорки Цвєткової Ганни Георгіївни драгоманівською родиною долучилися до проєкту «Гостьові професори» Життєстійкість в умовах війни Ткалич Маріанни Григорівни, докторки психологічних наук, професорки кафедри психології Запорізького національного університету, професорки кафедри психології Національного університету «Львівська Політехніка».

ткалич 1
  Маріанна Григорівна як директор дослідницької лабораторії «Рейтинг Лаб» познайомила присутніх з справжньою знахідкою для науковців - ‌ Rating Online: https://rating.online/ ‌- сучасної Платформи онлайн досліджень, де кожен бажаючий може пройти тести і соціологічні дослідження, розроблені дослідницькою лабораторією Rating Lab, порівняти свої результати з країною та слідкувати за власною динамікою у персональному кабінеті.

ткалич 2
  Платформа Rating Online показала себе ефективним інструментом збору даних, який застосовується в суспільних та маркетингових дослідженнях і проведенні соціологічних онлайн опитувань. Багаторівнева сегментація цільових аудиторій дозволяє проводити таргетовані дослідження окремих груп, будувати і реалізовувати різні панельні та трекінгові дослідження.
Зокрема, Маріанна Ткалич презентувала цікаві результати дослідження життєстійкості в умовах війни, що продемонстрували доволі високий рівень життєстійкості населення України з-поміж 7779 респондентів за 2023 рік. Дослідження встановили, які переважні емоції відчувають українці.
  Також лекторка зупинилася на життєстійкості через біо-психо-соціо-парадигму, психологічні стійкість та фізичну стійкість.

ткалич 3
  Поділилася корисними лайфхаками як підвищити свою життєстійкість, серед яких необхідно:
🔑 займатися улюбленою роботою (навчанням);
🔑 уміти планувати на кілька місяців вперед;
🔑 перетворювати свої страхи на бажання;
🔑 не триматися за минуле, а жити сьогодні;
🔑 врешті зайнятися улюбленим хобі тощо.

ткалич 4

  Вдяні організаторам за знайомство з корисним ресурсом з перевіреними діагностиками та приємне спілкування!

  😉🔍 Щиро зичимо наснаги, внутрішньої гармонії задля нових цікавих і успішних досліджень та подальшої співпраці!

  📩З побажаннями миру й добра від колективу кафедри дошкільної освіти та здобувачів дошкільної освіти педагогічного факультету Українського державного університету імені Михайла Драгоманова!

 🥁🎨🎬🎭🧩 12 лютого 2024 року у студентів 2 курсу першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності "Дошкільна освіта"педагогічного факультету УДУ імені Михайла Драгоманова під загальним керівництвом практикою кандидата педагогічних наук, доцента кафедри дошкільної освіти Козак Тетяни Валентинівни розпочалась 4-тижнева навчальна педагогічна практика на базі ЗДО "Сонечко".
 🙏 Наші любі студенти-практиканти бажаємо вам: креативності та толерантності!
427437641 913191713928868 8530950931007465659 n

photo 2024 02 12 12 51 37

 ✅ 👩‍👩‍👧‍👦 12 лютого 2024 року у студентів 2️⃣ курсу першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 012 Дошкільна освіта педагогічного факультету УДУ імені Михайла Драгоманова розпочалась навчальна педагогічна практика на базі ЗДО "Дивограй" та за індивідуальним проходженням практики за місцем працевлаштування.
  👥 Керівники практики: старший викладач, к.п.н. Андрущенко Наталія Вікторівна 🏡 👩‍👩‍👧‍👦 🏓⛳️🥁
 😉🎨Творчої наснаги наші любі студенти-практиканти! 

 

Дочірні категорії

Кафедра педагогіки і психології дошкільної освіти 

НПУ імені М. П. Драгоманова: історія, реалії, перспективи

 

 

Поглиблене вивчення відповідних архівних документів та результатів ретроспективного аналізу історико-педагогічних матеріалів засвідчують те, що кафедра зародилась понад століття тому і пройшла багато етапів перетворення від минулого до сьогодення.

1907–1919 р.р. – Створення та існування Фребелівського інституту дошкільної підготовки, в якому працювали видатні постаті педагогічної освіти – В. В. Зеньковський, Н. Д. Лубенець, С. Ф. Русова, І. О. Сікорський та ін.

1920 р. – Інститут увійшов до складу Київського інституту народної освіти, вже як факультет дошкільного виховання.

1930-ті роки – Факультет дошкільного виховання переведено до Харківського педагогічного інституту.

1954 р. – Факультет поновили в складі Київського державного педагогічного інституту імені О. М. Горького, спадкоємцем якого сьогодні є Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. Існуючу в складі факультету дошкільного виховання кафедру початкової і дошкільної освіти, в ті роки очолював проф. Г. З. Івашин.

1960 р. – створена кафедра дошкільної педагогіки, керівником якої стала доц. О. М. Лещенко. До її складу в різні роки увійшли викладачі: З. Н. Борисова, О. К. Грибанова, Т. І. Дмитренко, М. Ф. Дубовик, Є. Ф. Лукіна, О. П. Ткаченко та перші її випускники – С. Ф. Бєлова, Л. В. Герасимова, Н. І. Зеленко, Н. І. Мітічева Л. Я. Скиданова та інші.

1965 – 1975 р.р. кафедру очолювала доц. О. К. Грибанова. У цей період свій науковий рівень більшість викладачів кафедри – В. І. Коник, Н. П. Орланова, О. П. Янківська, Н. Ф. Яришева, підвищували навчанням в аспірантурі, по закінченню якої успішно захищали дисертації.

1975 – 1991 рр. – кафедрою дошкільної педагогіки керувала З. Н. Борисова. Її склад поповнили талановиті педагоги – Г. В. Бєлєнька, О. Л. Богініч, Н. М. Кот, І. О. Луценко, М. А. Машовець, Г. В. Сухорукова, а згодом доценти Л. В. Артемова, Е. С. Вільчковський, І. С. Дьоміна та інші.

Галузь дошкільної освіти також збагатилась відомими випускниками кафедри, педагогами і психологами (К. О. Євстаф’єва, В. Г. Захарченко, В. У. Кузьменко, Т. Ф. Кунько, С. О. Ладивір, Л. І. Уманець, Л. Ю. Якименко та ін.). Завдяки їхнім науковим доробкам, впродовж тривалого часу кафедра займала провідні позиції у галузі серед  закладів вищої освіти України.

Досвід науково-педагогічних працівників кафедри дошкільної педагогіки склав підґрунтя для розвитку інновацій у дошкільній і вищій освіті, підготовки навчально-методичного забезпечення, вивчення вітчизняного і зарубіжного педагогічного досвіду тощо.

1991 – 2003 р.р. – кафедру очолювала проф. Л. В. Артемова – відомий вчений у галузі теорії та історії педагогіки, дошкільного виховання, теорії та методики професійної освіти дорослих.

2003 – 2008 р.р. – керувала діяльністю кафедри дошкільної педагогіки Інституту педагогіки і психології НПУ імені М.П. Драгоманова доц. М. А. Машовець, професійні інтереси якої пов’язані з педагогікою та психологією дошкільного дитинства та професійною підготовкою майбутнього дошкільного педагога. З 2008 року кафедра дошкільної педагогіки  отримала назву кафедра теорії та історії дошкільної педагогіки. 

2012 – 2015 р.р. – завідувала кафедрою теорії та історії дошкільної педагогіки доц. Н. М. Кот, яка за вагомий внесок у розвиток галузі дошкільної освіти була відзначена нагородою – знаком «Софія Русова».

За ці роки до лав кафедри приєднались досвідчені науковці: кандидат педагогічних наук, доцент Р. А. Шулигіна, кандидати психологічних наук, доценти В. М. Гальченко, С. Т. Репетій та інші.

У зв'язку з реорганізацією навчальних підрозділів НПУ імені М. П. Драгоманова в 2016 році, кафедра набула назву педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості й увійшла до складу факультету педагогіки і психології університету.

Завідувачем кафедри було призначено доктора педагогічних наук, професора Г. Г. Цвєткову, яка сьогодні спрямовує діяльність науково-педагогічного складу на вдосконалення, гармонізацію професійної підготовки майбутніх вихователів відповідно до потреб сьогодення на ґрунті постнекласичної методології шляхом створення креативно-розвивального освітнього простору в закладі вищої освіти.

Науково-педагогічний склад кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості сформований із фахівців, які мають високий науковий і практичний досвід роботи. У складі кафедри працює 11 осіб, з них: 1 доктор педагогічних наук, 8 кандидатів наук, 2 асистенти 1 лаборант.

Кафедра, керуючись новими європейськими стратегіями розвитку освіти в Україні, здійснює підготовку фахівців за освітньо-професійною програмою 012 «Дошкільна освіта», освітніми рівнями: перший (бакалаврський), другий (магістерський). Форми навчання: денна, заочна.

Стратегія розвитку кафедри

Основний стратегічний напрям – підвищення науково-педагогічної компетентності працівників до рівня, що дозволить кафедрі претендувати на роль одного з провідних осередків науково-педагогічної діяльності в галузі дошкільної освіти у межах освітнього простору України.

Принципи реалізації стратегії

Розвиток кафедри базуватиметься на принципах, що зможуть забезпечити реалізацію зазначеної стратегії:

  • компетентності усіх членів кафедри, що діятимуть на засадах колегіальності, відкритості, демократичності та єдності;
  • поєднання розвитку колективу та самовдосконалення кожного викладача як творчої особистості;
  • креативності у формування методів та форм реалізації стратегії розвитку кафедри;
  • інноваційності в підвищенні теоретичної та методичної культури працівників кафедри, основними рисами якої є взаємодія викладачів і студентів, соціокультурний діалог та захист суб’єктів професійної та освітньо-наукової діяльності.

Основні напрями діяльності (завдання)

для реалізації стратегії розвитку кафедри

  1. Приведення показників професійної діяльності та рівня кваліфікації кожного викладача кафедри в повну відповідність до чинних ліцензійних вимог освітньої діяльності.
  2. Створення системи фахового спрямованого підвищення кваліфікації викладачів кафедри.
  3. Запровадження відкритого, прозорого, поточного планування діяльності кафедри (навчальної, наукової, методичної та організаційної роботи).
  4. Формування механізмів та традиції самовдосконалення кожного викладача кафедри та умов реалізації його професійних компетентностей.
  5. Створення умов для започаткування кафедрою наукової школи.
  6. Використання Е-технологій в освітній діяльності, формування дистанційних курсів, відеолекцій, інтерактивних електронних навчальних видань тощо.
  7. Підтримання конкурентного статусу кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості в підготовці компетентних і конкурентоспроможних фахівців у галузі дошкільної освіти на національному ринку освітніх послуг та позиціонування НПУ імені М.П. Драгоманова і факультету педагогіки і психології як флагманів педагогічної думки.
  8. Підготовка наукових публікацій викладачами кафедри у зарубіжних наукових виданнях, що включені до різних наукометричних баз даних та мають індекси цитування.
  9. Розвиток ефективної взаємодії з українськими та зарубіжними партнерами з метою забезпечення академічної мобільності професорсько-викладацького складу кафедри та реалізації спільних проектів, грантових програм.
  10. Організація профорієнтаційної роботи з метою популяризації навчання за спеціальністю 012 «Дошкільна освіта», за різними освітньо-професійними програмами, рівнями на принципово нових засадах.
  11. Впровадження системи компетентнісного наставництва як одного з нових принципів підготовки професійного кадрового складу кафедри.
  12. Презентація на сайті кафедри освітніх досягнень викладачів та студентів, популяризація сучасних методів, технологій та методик навчання і викладання у вищій школі.
  13. Організація взаємодії з іншими освітніми закладами і науковими установами, проведення спільних засідань, семінарів, круглих столів, підготовка та видання наукової та навчально-методичної літератури.

Національне партнерство

Кафедра співпрацює із провідними науковими установами й університетами України:

  • Інститут проблем виховання НАПН України
  • Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України
  • Інститут педагогічної освіти та освіти дорослих НАПН України
  • Глухівський національний педагогічний університет імені Олександра Довженка
  • Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка
  • ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет»
  • Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка
  • Київський університет імені Бориса Грінченка
  • Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя
  • Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського
  • Рівненський державний гуманітарний університет
  • Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини
  • Харківська гуманітарно-педагогічна академія та ін.
  • Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
  • Національна парламентська бібліотека України
  • Державна науково-педагогічна бібліотека імені В. О. Сухомлинського
  • Видавництва: «Академвидав», «Освіта», «Педагогічна преса» та ін.

Зарубіжне партнерство

Кафедра співпрацює із провідними науковими установами й університетами близького і далекого зарубіжжя:

  • Білоруським державним педагогічним університетом імені Максима Танка;
  • Казахським національним педагогічним університетом імені Абая;
  • Університетом едукології Литви;
  • Коледжем Південно-Східної Норвегії (The University College of Southeast Norway (USN) та ін.

Навчально-методична діяльність кафедри