вистава 1

вистава 2

 
  ✨🎭 Напередодні свята весни 8️⃣ березня викладачі та студенти спеціальності «Дошкільна освіта» Педагогічного факультету УДУ імені Михайла Драгоманова за організації завідувачки кафедри дошкільної освіти, докторки педагогічних наук, професорки Ганни Цвєткової мали приємну можливість побувати в Національному академічному драматичному театрі імені Лесі Українки. Неймовірна вистава "Ромео та Джульєтта" викликала лавину емоцій та надихнула глядачок до нових, весняних, творчих злетів, вселила віру в любов, добро та Перемогу🇺🇦❗️
                                                  Зі святом Весни, шановні друзі🌷❗️

  🍀☀️ Зустрічаємо весну-чарівницю у гарному настрої та налаштуванням на майбутні івенти в Українському державному університеті імені Михайла Драгоманова, Педагогічному факультеті, кафедрі дошкільної освіти.
  ✅ За організації завідувачки кафедри дошкільної освіти, д.п.н., проф. Ганни Цвєткової зібралися викладацьким складом панянок на нараду 5 березня для з'ясування таких моментів:
💥 проведення конкурсу студентських наукових робіт;
💥 організацію 20 березня Міжнародної науково-практичної конференції "Інноваційні освітні технології в системі неперервної освіти: від дошкільної освіти до освіти дорослих (вітчизняний і світовий досвід упровадження);
💥 створення банеру спеціальності 012 Дошкільна освіта;
💥 план Тижня науки з 2 по 9 квітня в УДУ імені Михайла Драгоманова;
💥 ведення електронних та пеперових журналів з навчальної роботи.
429559508 926132849301421 8152497782656969 n

 

 💓👩‍👧‍👦🎭🪁 Третій тиждень спостереження за освітнім процесом та активної взаємодії студентів 2️⃣ курсу спеціальності "Дошкільна освіта" педагогічного факультету з дітьми раннього віку на практиці у ЗДО "Wonderland" та за місцем працевлаштування.
в1

в2

в3

в4

 

 

  Завершується 3 тиждень проходження навчальної педагогічної практики студентів  2 курсу бакалаврату спеціальності 012 «Дошкільна освіта» педагогічного факультету УДУ імені Михайла Драгоманова під керівництвом к.п.н., ст.викладача кафедри дошкільної освіти Наталії Вікторівни Андрущенко 👩🏻‍🏫👩‍👧‍👦❤️.

Підсумуємо цей тиждень 🗓️:

✅студенти спостерігали за взаємодією батьків із ЗДО та спілкуванням з педагогом;
✅вивчили різноманітні форми взаємодії сімей з ЗДО;
✅провели підготовку до проведення родинного меседж-опитування «Ранній розвиток: за чи проти?»;
✅спостерігали за роботою вихователя упродовж дня;
✅виконали аналіз організації ігрової діяльності дітей раннього віку.

 👩🏻‍🎓Цей тиждень видався для студентів надзвичайно продуктивним та ефективним. Отриманні знання про спілкування з батьками допомагатимуть студентам у їхній подальшій педагогічній діяльності 👩🏻‍🏫.

3345

678

101112

  Завершується другий тиждень проходження навчальної педагогічної практики студентів бакалаврату спеціальності 012 «Дошкільна освіта» УДУ імені Михайла Драгоманова під керівництвом ст.викладача кафедри дошкільної освіти Андрущенко Наталії Вікторівни 👩🏻‍🏫👩‍👧‍👦.

К1К2

   🎤Пропонуємо переглянути відгуки студентів практикантів:

«Сьогодні працювали на занятті «read-write» (читання-письмо). Повторювали кольори та виконали завдання.
Вихователь пояснила, як правильно ставити запитання дітям молодшого дошкільного віку. Це те, що мені поки що вдається не з першого разу 😅», - Глушко Богдана.

«Грали з діточками у дидактичну гру "Крамниця", в якій дітки мали змогу придбати смаколики на грошики, які заробляли протягом минулого тижня своїми маленькими успіхами. Під час гри ще раз ознайомила діток з поняттям "ціна", закріпила вміння рахувати в межах 10-ти, а також дітки вчилися порівнювати ціни на товарах, визначаючи більшу/меншу 🤩», - Богданова Ольга.

«З дітками поринули в країну розвитку мовлення, де слухали оповідання видатного письменника В. Сухомлинського про "лижі і ковзани". Другою частиною заняття було ліплення санчат з пластиліну, всі дітки постаралися, і вийшли дуже гарні санчата 🥰», - Шарапатюк Марина.

«Добрий день😊
День був цікавий. Після сніданку дітки пішли на гімнастику розминались та веселились, а після гімнастики я проводила заняття з фігурами та з картинками, повторювали кольори і вивчали розмір (більший-менший). Потім розглянули картинки та ножиці, розповіла про безпеку і після різали картинки навпіл і збирали як пазл. Час пройшов швидко та цікаво😎😊», - Баштова Анастасія.

«Другий тиждень у нас пройшов дуже цікаво, в понеділок у нас було свято День Герба України. Дітки розповідали віршики та пісні про Україну. Сьогодні до нас завітала в гості чарівна українка з казочкою про курочку рябу, що знесла золоте яйце. Дітки розповідали віршики та пісні про Україну. Цей тиждень у нас був патріотичний, веселий та енергічний», - Лупина Вікторія.

К3К4

  Підсумовуючи другий тиждень, студенти сміливо можуть сказати, що відчувають себе більш впевненими, набираються цінного досвіду та натхнення. Проводять спостереження за різноманітною діяльністю вихователя під час робочого дня та активно.

  📝 Статтю підготувала студентка 2 курсу групи 2-А Глушко Богдана.

Дочірні категорії

Кафедра педагогіки і психології дошкільної освіти 

НПУ імені М. П. Драгоманова: історія, реалії, перспективи

 

 

Поглиблене вивчення відповідних архівних документів та результатів ретроспективного аналізу історико-педагогічних матеріалів засвідчують те, що кафедра зародилась понад століття тому і пройшла багато етапів перетворення від минулого до сьогодення.

1907–1919 р.р. – Створення та існування Фребелівського інституту дошкільної підготовки, в якому працювали видатні постаті педагогічної освіти – В. В. Зеньковський, Н. Д. Лубенець, С. Ф. Русова, І. О. Сікорський та ін.

1920 р. – Інститут увійшов до складу Київського інституту народної освіти, вже як факультет дошкільного виховання.

1930-ті роки – Факультет дошкільного виховання переведено до Харківського педагогічного інституту.

1954 р. – Факультет поновили в складі Київського державного педагогічного інституту імені О. М. Горького, спадкоємцем якого сьогодні є Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. Існуючу в складі факультету дошкільного виховання кафедру початкової і дошкільної освіти, в ті роки очолював проф. Г. З. Івашин.

1960 р. – створена кафедра дошкільної педагогіки, керівником якої стала доц. О. М. Лещенко. До її складу в різні роки увійшли викладачі: З. Н. Борисова, О. К. Грибанова, Т. І. Дмитренко, М. Ф. Дубовик, Є. Ф. Лукіна, О. П. Ткаченко та перші її випускники – С. Ф. Бєлова, Л. В. Герасимова, Н. І. Зеленко, Н. І. Мітічева Л. Я. Скиданова та інші.

1965 – 1975 р.р. кафедру очолювала доц. О. К. Грибанова. У цей період свій науковий рівень більшість викладачів кафедри – В. І. Коник, Н. П. Орланова, О. П. Янківська, Н. Ф. Яришева, підвищували навчанням в аспірантурі, по закінченню якої успішно захищали дисертації.

1975 – 1991 рр. – кафедрою дошкільної педагогіки керувала З. Н. Борисова. Її склад поповнили талановиті педагоги – Г. В. Бєлєнька, О. Л. Богініч, Н. М. Кот, І. О. Луценко, М. А. Машовець, Г. В. Сухорукова, а згодом доценти Л. В. Артемова, Е. С. Вільчковський, І. С. Дьоміна та інші.

Галузь дошкільної освіти також збагатилась відомими випускниками кафедри, педагогами і психологами (К. О. Євстаф’єва, В. Г. Захарченко, В. У. Кузьменко, Т. Ф. Кунько, С. О. Ладивір, Л. І. Уманець, Л. Ю. Якименко та ін.). Завдяки їхнім науковим доробкам, впродовж тривалого часу кафедра займала провідні позиції у галузі серед  закладів вищої освіти України.

Досвід науково-педагогічних працівників кафедри дошкільної педагогіки склав підґрунтя для розвитку інновацій у дошкільній і вищій освіті, підготовки навчально-методичного забезпечення, вивчення вітчизняного і зарубіжного педагогічного досвіду тощо.

1991 – 2003 р.р. – кафедру очолювала проф. Л. В. Артемова – відомий вчений у галузі теорії та історії педагогіки, дошкільного виховання, теорії та методики професійної освіти дорослих.

2003 – 2008 р.р. – керувала діяльністю кафедри дошкільної педагогіки Інституту педагогіки і психології НПУ імені М.П. Драгоманова доц. М. А. Машовець, професійні інтереси якої пов’язані з педагогікою та психологією дошкільного дитинства та професійною підготовкою майбутнього дошкільного педагога. З 2008 року кафедра дошкільної педагогіки  отримала назву кафедра теорії та історії дошкільної педагогіки. 

2012 – 2015 р.р. – завідувала кафедрою теорії та історії дошкільної педагогіки доц. Н. М. Кот, яка за вагомий внесок у розвиток галузі дошкільної освіти була відзначена нагородою – знаком «Софія Русова».

За ці роки до лав кафедри приєднались досвідчені науковці: кандидат педагогічних наук, доцент Р. А. Шулигіна, кандидати психологічних наук, доценти В. М. Гальченко, С. Т. Репетій та інші.

У зв'язку з реорганізацією навчальних підрозділів НПУ імені М. П. Драгоманова в 2016 році, кафедра набула назву педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості й увійшла до складу факультету педагогіки і психології університету.

Завідувачем кафедри було призначено доктора педагогічних наук, професора Г. Г. Цвєткову, яка сьогодні спрямовує діяльність науково-педагогічного складу на вдосконалення, гармонізацію професійної підготовки майбутніх вихователів відповідно до потреб сьогодення на ґрунті постнекласичної методології шляхом створення креативно-розвивального освітнього простору в закладі вищої освіти.

Науково-педагогічний склад кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості сформований із фахівців, які мають високий науковий і практичний досвід роботи. У складі кафедри працює 11 осіб, з них: 1 доктор педагогічних наук, 8 кандидатів наук, 2 асистенти 1 лаборант.

Кафедра, керуючись новими європейськими стратегіями розвитку освіти в Україні, здійснює підготовку фахівців за освітньо-професійною програмою 012 «Дошкільна освіта», освітніми рівнями: перший (бакалаврський), другий (магістерський). Форми навчання: денна, заочна.

Стратегія розвитку кафедри

Основний стратегічний напрям – підвищення науково-педагогічної компетентності працівників до рівня, що дозволить кафедрі претендувати на роль одного з провідних осередків науково-педагогічної діяльності в галузі дошкільної освіти у межах освітнього простору України.

Принципи реалізації стратегії

Розвиток кафедри базуватиметься на принципах, що зможуть забезпечити реалізацію зазначеної стратегії:

  • компетентності усіх членів кафедри, що діятимуть на засадах колегіальності, відкритості, демократичності та єдності;
  • поєднання розвитку колективу та самовдосконалення кожного викладача як творчої особистості;
  • креативності у формування методів та форм реалізації стратегії розвитку кафедри;
  • інноваційності в підвищенні теоретичної та методичної культури працівників кафедри, основними рисами якої є взаємодія викладачів і студентів, соціокультурний діалог та захист суб’єктів професійної та освітньо-наукової діяльності.

Основні напрями діяльності (завдання)

для реалізації стратегії розвитку кафедри

  1. Приведення показників професійної діяльності та рівня кваліфікації кожного викладача кафедри в повну відповідність до чинних ліцензійних вимог освітньої діяльності.
  2. Створення системи фахового спрямованого підвищення кваліфікації викладачів кафедри.
  3. Запровадження відкритого, прозорого, поточного планування діяльності кафедри (навчальної, наукової, методичної та організаційної роботи).
  4. Формування механізмів та традиції самовдосконалення кожного викладача кафедри та умов реалізації його професійних компетентностей.
  5. Створення умов для започаткування кафедрою наукової школи.
  6. Використання Е-технологій в освітній діяльності, формування дистанційних курсів, відеолекцій, інтерактивних електронних навчальних видань тощо.
  7. Підтримання конкурентного статусу кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості в підготовці компетентних і конкурентоспроможних фахівців у галузі дошкільної освіти на національному ринку освітніх послуг та позиціонування НПУ імені М.П. Драгоманова і факультету педагогіки і психології як флагманів педагогічної думки.
  8. Підготовка наукових публікацій викладачами кафедри у зарубіжних наукових виданнях, що включені до різних наукометричних баз даних та мають індекси цитування.
  9. Розвиток ефективної взаємодії з українськими та зарубіжними партнерами з метою забезпечення академічної мобільності професорсько-викладацького складу кафедри та реалізації спільних проектів, грантових програм.
  10. Організація профорієнтаційної роботи з метою популяризації навчання за спеціальністю 012 «Дошкільна освіта», за різними освітньо-професійними програмами, рівнями на принципово нових засадах.
  11. Впровадження системи компетентнісного наставництва як одного з нових принципів підготовки професійного кадрового складу кафедри.
  12. Презентація на сайті кафедри освітніх досягнень викладачів та студентів, популяризація сучасних методів, технологій та методик навчання і викладання у вищій школі.
  13. Організація взаємодії з іншими освітніми закладами і науковими установами, проведення спільних засідань, семінарів, круглих столів, підготовка та видання наукової та навчально-методичної літератури.

Національне партнерство

Кафедра співпрацює із провідними науковими установами й університетами України:

  • Інститут проблем виховання НАПН України
  • Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України
  • Інститут педагогічної освіти та освіти дорослих НАПН України
  • Глухівський національний педагогічний університет імені Олександра Довженка
  • Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка
  • ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет»
  • Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка
  • Київський університет імені Бориса Грінченка
  • Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя
  • Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського
  • Рівненський державний гуманітарний університет
  • Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини
  • Харківська гуманітарно-педагогічна академія та ін.
  • Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
  • Національна парламентська бібліотека України
  • Державна науково-педагогічна бібліотека імені В. О. Сухомлинського
  • Видавництва: «Академвидав», «Освіта», «Педагогічна преса» та ін.

Зарубіжне партнерство

Кафедра співпрацює із провідними науковими установами й університетами близького і далекого зарубіжжя:

  • Білоруським державним педагогічним університетом імені Максима Танка;
  • Казахським національним педагогічним університетом імені Абая;
  • Університетом едукології Литви;
  • Коледжем Південно-Східної Норвегії (The University College of Southeast Norway (USN) та ін.

Навчально-методична діяльність кафедри