Головна
- Деталі
- Перегляди: 354
З нагоди відзначення 190 річниці Українського державного університету імені Михайла Драгоманова, кафедрою дошкільної освіти Педагогічного факультету 20 березня 2024 року в стінах легендарної ALMA MATER проведено Міжнародну науково-практичну конференцію «Інноваційні освітні технології в системі неперервної освіти: від дошкільної освіти до освіти дорослих (вітчизняний і світовий досвід упровадження)» у змішаному форматі (offline, online – з використанням дистанційної платформи ZOOM та заочно ̶ за шістьма тематичними напрямами).
До поважних учасників Міжнародної конференції з вітальним словом від імені ректора університету академіка НАПН України, члена-кореспондента НАН України, доктора філософських наук, професора Віктора Андрущенка, звернувся проректор з наукової роботи університету, доктор фізико-математичних наук, професор Григорій Торбін, який наголосив на значенні розвитку освіти, діяльності освітян, оволодінням вміннями комунікувати, критично мислити, співпрацювати, прагнути до самонавчання, підвищення результативності науково-дослідної роботи в системі педагогічної науки, яка повинна бути пов’язана з вирішенням актуальних проблем практичного характеру задля подальшого розвитку співпраці між країнами та слугувати на відновлення України.
Декан педагогічного факультету Українського державного університету імені Михайла Драгоманова, кандидат педагогічних наук, професор Тарас Олефіренко привітав усіх присутніх, організаторів та співорганізаторів конференції, високоповажних спікерів-гостей пленарного засідання від наукових установ, освітніх закладів:
- Національної академії педагогічних наук України (Україна, м. Київ) ̶ доктора психологічних наук, професора Івана Беха; доктора психологічних наук, професора Тамару Піроженко; доктора педагогічних наук Ольгу Рейпольську;
- Українського державного університету імені Михайла Драгоманова (Україна, м. Київ) – докторів педагогічних наук, професорів (Олену Матвієнко, Ганну Цвєткову, Лілію Барановську, Олександра Митника) та доктора педагогічних наук, доцента Оксану Ступак;
- Коледжу Святого Хреста (США, Індіана, м. Саут-Бенд) – професора Девіда Лутця;
- Університету Масарика (Чеська Республіка, м. Брно) –кандидатів педагогічних наук, доцентів Вероніку Родову, Хану Горку, Зору Сислову та Вероніку Найварову; доктора філософії, доцента Єву Новакову;
- кандидата педагогічних наук, професора Ольгу Богініч;
- Жешувського університету (Польща, м. Ряшів)– доктора філософії Лілію Морську;
- Національного авіаційного університету (Україна, м. Київ)– доктора педагогічних наук, доцента Наталію Мельник;
- Київського столичного університетуімені Бориса Грінченка (Україна, м. Київ) – кандидата педагогічних наук, доцента Олену Половіну;
- Анкарського університету імені Хаджі Байрам Велі (Турецька Республіка, м. Анкара) – доктора філософії, доцента Ермана Акіллі;
- Національного лісотехнічного університету України(Україна, м.Львів) – доктора педагогічних наук, професора Оксану Гриджук;
- Хмельницького національного університету (Україна, м.Хмельницький) – кандидата психологічних наук, доцента Ларису Подкоритову;
- Національного університету оборони України (Україна, м. Київ) – доктора педагогічних наук, професора Василя Ягупова та інших.
Модерували науковий захід провідні вчені – Ганна Цвєткова, докторка педагогічних наук, професорка, завідувачка кафедри дошкільної освіти УДУ імені Михайла Драгоманова у колаборації із Лілією Барановською, докторкою педагогічних наук, професоркою кафедри дошкільної освіти УДУ імені Михайла Драгоманова.
Модераторами було наголошено на актуальності й важливості проведення наукових заходів такого міжнародного рівня, оскільки саме зараз в умовах затяжної російської агресії важливим є пошук шляхів відновлення миру, одним з яких є обмін вітчизняним та світовим науковим досвідом упровадження інноваційних освітніх технологій від дошкільної освіти до освіти дорослих.
Цікаві доповіді на актуальні теми сьогодення, експертні висновки та презентації спікерів викликали відкриту дискусію представників наукової спільноти. Відбувся інтернаціональний обмін досвідом і результатами досліджень в галузі інноваційної неперервної освіти, сформувалася міждисциплінарна платформа для поширення проблематики прикладних досліджень та інновацій в системі неперервної освіти (від дошкільної освіти до освіти дорослих) в мінливих умовах сьогодення.
Всі присутні в конференц-заліучасникимали можливість ознайомитись з експозицією наукових періодичних видань, монографічних праць, науково-методичних напрацювань, препринтів тощо, представлених науковцями Педагогічного факультету.
Зокрема, насичену та яскраву науково-дослідницьку діяльність професорсько-викладацького складу кафедри дошкільної освіти та здобувачів різних ступенів вищої освіти спеціальності 012 Дошкільна освіта було відображенона яскравому банері з використанням фото-матеріалів, QR-кодів соціальних мереж тощо.
Змішаний формат конференції об’єднав понад 300 учасників – провідних вітчизняних і закордонних учених, освітян, здобувачів вищої освіти та наукових ступенів, представників громадських організацій, стейкхолдерів, педагогів-практиків та інших зацікавлених осіб з 7 країн світу, зокрема Республіки Хорватії, Чеської Республіки, США, Республіки Польщі, Турецької Республіки, Грузії та багатьох регіонів України.
У складних умовах військового стану в Україні, Міжнародна науково-практична конференція стала потужним науковим базисом, осередком обміну думками вчених з різних куточків планети, не байдужих до гострих проблем освіти сьогодення, відданими науковому пошуку, що є запорукою якісної та плодотворної подальшої наукової й практичної діяльності.
Ґречно дякуємо усім учасникам Міжнародної науково-практичної конференції – зарубіжним партнерам і друзям, організаторам і співорганізаторам за створену атмосферу толерантності, безбар’єрності та сподіваємося на подальшу міцну співдружність, яка сприятиме формуванню нової наукової думки, переосмисленню й вдосконаленню системи неперервної освіти (від дошкільної освіти до освіти дорослих).
- Деталі
- Перегляди: 202
- Деталі
- Перегляди: 193
👏🎓 Засідання колективу кафедри дошкільної освіти 11.03.2024р. розпочалося з вручення подяк активної участі у Всеукраїнській студентській олімпіаді з дошкільної освіти
здобувачам 4 курсу першого (бакалаврського) ступеня вищої освіти за спеціальністю "Дошкільна освіта" Педагогічного факультету УДУ імені Михайла Драгоманова за:
🏆🥰 зайняті призові місця:
1 місце – Ольга Пінчук;
2 місце – Анастасія Кудринська;
3 місце – Діана Парій.
🏆за активну участь: Діана Ткаченко, Ганна Муковоз, Олена Садикова.
У номінаціях:
👩👧👦 педагогічна взаємодія: Марія Кабалюк, Вікторія Кушніренко, Анна Бордюг;
🍭 оригінальність: Анна Зіборова, Юліанія Маркауцан, Анастасія Вака;
🗣 культура професійного мовлення: Юлія Оліфер, Марія Щирова;
📝 методична грамотність: Світлана Зимай, Юлія Федай.
❤️🔥💐 Вітаємо студентів з нагородами, висловлюємо вдячність за їхню стійкість, мужність, бажання вчитися і дізнаватися щось нове, активну життєву позицію, прагнення до розвитку, патріотизм і віру в краще!
💡📚📑 Друга частина засідання кафедри присвятили питанню організації та проведенню Міжнародної науково-практичної конференції «Інноваційні освітні технології в системі неперервної освіти: від дошкільної освіти до освіти дорослих (вітчизняний і світовий досвід упровадження)», яка відбудеться 20 березня 2024 року на Педагогічному факультеті у центральному корпусі Українського державного університету імені Михайла Драгоманова за адресою вулиця Пирогова, 9.
💙💛Будуємо майбутнє України разом зі студентами!
- Деталі
- Перегляди: 191
Дочірні категорії
Історія кафедри
Кафедра педагогіки і психології дошкільної освіти
НПУ імені М. П. Драгоманова: історія, реалії, перспективи
Поглиблене вивчення відповідних архівних документів та результатів ретроспективного аналізу історико-педагогічних матеріалів засвідчують те, що кафедра зародилась понад століття тому і пройшла багато етапів перетворення від минулого до сьогодення.
1907–1919 р.р. – Створення та існування Фребелівського інституту дошкільної підготовки, в якому працювали видатні постаті педагогічної освіти – В. В. Зеньковський, Н. Д. Лубенець, С. Ф. Русова, І. О. Сікорський та ін.
1920 р. – Інститут увійшов до складу Київського інституту народної освіти, вже як факультет дошкільного виховання.
1930-ті роки – Факультет дошкільного виховання переведено до Харківського педагогічного інституту.
1954 р. – Факультет поновили в складі Київського державного педагогічного інституту імені О. М. Горького, спадкоємцем якого сьогодні є Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. Існуючу в складі факультету дошкільного виховання кафедру початкової і дошкільної освіти, в ті роки очолював проф. Г. З. Івашин.
1960 р. – створена кафедра дошкільної педагогіки, керівником якої стала доц. О. М. Лещенко. До її складу в різні роки увійшли викладачі: З. Н. Борисова, О. К. Грибанова, Т. І. Дмитренко, М. Ф. Дубовик, Є. Ф. Лукіна, О. П. Ткаченко та перші її випускники – С. Ф. Бєлова, Л. В. Герасимова, Н. І. Зеленко, Н. І. Мітічева Л. Я. Скиданова та інші.
1965 – 1975 р.р. кафедру очолювала доц. О. К. Грибанова. У цей період свій науковий рівень більшість викладачів кафедри – В. І. Коник, Н. П. Орланова, О. П. Янківська, Н. Ф. Яришева, підвищували навчанням в аспірантурі, по закінченню якої успішно захищали дисертації.
1975 – 1991 рр. – кафедрою дошкільної педагогіки керувала З. Н. Борисова. Її склад поповнили талановиті педагоги – Г. В. Бєлєнька, О. Л. Богініч, Н. М. Кот, І. О. Луценко, М. А. Машовець, Г. В. Сухорукова, а згодом доценти Л. В. Артемова, Е. С. Вільчковський, І. С. Дьоміна та інші.
Галузь дошкільної освіти також збагатилась відомими випускниками кафедри, педагогами і психологами (К. О. Євстаф’єва, В. Г. Захарченко, В. У. Кузьменко, Т. Ф. Кунько, С. О. Ладивір, Л. І. Уманець, Л. Ю. Якименко та ін.). Завдяки їхнім науковим доробкам, впродовж тривалого часу кафедра займала провідні позиції у галузі серед закладів вищої освіти України.
Досвід науково-педагогічних працівників кафедри дошкільної педагогіки склав підґрунтя для розвитку інновацій у дошкільній і вищій освіті, підготовки навчально-методичного забезпечення, вивчення вітчизняного і зарубіжного педагогічного досвіду тощо.
1991 – 2003 р.р. – кафедру очолювала проф. Л. В. Артемова – відомий вчений у галузі теорії та історії педагогіки, дошкільного виховання, теорії та методики професійної освіти дорослих.
2003 – 2008 р.р. – керувала діяльністю кафедри дошкільної педагогіки Інституту педагогіки і психології НПУ імені М.П. Драгоманова доц. М. А. Машовець, професійні інтереси якої пов’язані з педагогікою та психологією дошкільного дитинства та професійною підготовкою майбутнього дошкільного педагога. З 2008 року кафедра дошкільної педагогіки отримала назву кафедра теорії та історії дошкільної педагогіки.
2012 – 2015 р.р. – завідувала кафедрою теорії та історії дошкільної педагогіки доц. Н. М. Кот, яка за вагомий внесок у розвиток галузі дошкільної освіти була відзначена нагородою – знаком «Софія Русова».
За ці роки до лав кафедри приєднались досвідчені науковці: кандидат педагогічних наук, доцент Р. А. Шулигіна, кандидати психологічних наук, доценти В. М. Гальченко, С. Т. Репетій та інші.
У зв'язку з реорганізацією навчальних підрозділів НПУ імені М. П. Драгоманова в 2016 році, кафедра набула назву педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості й увійшла до складу факультету педагогіки і психології університету.
Завідувачем кафедри було призначено доктора педагогічних наук, професора Г. Г. Цвєткову, яка сьогодні спрямовує діяльність науково-педагогічного складу на вдосконалення, гармонізацію професійної підготовки майбутніх вихователів відповідно до потреб сьогодення на ґрунті постнекласичної методології шляхом створення креативно-розвивального освітнього простору в закладі вищої освіти.
Науково-педагогічний склад кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості сформований із фахівців, які мають високий науковий і практичний досвід роботи. У складі кафедри працює 11 осіб, з них: 1 доктор педагогічних наук, 8 кандидатів наук, 2 асистенти 1 лаборант.
Кафедра, керуючись новими європейськими стратегіями розвитку освіти в Україні, здійснює підготовку фахівців за освітньо-професійною програмою 012 «Дошкільна освіта», освітніми рівнями: перший (бакалаврський), другий (магістерський). Форми навчання: денна, заочна.
Стратегія розвитку кафедри
Основний стратегічний напрям – підвищення науково-педагогічної компетентності працівників до рівня, що дозволить кафедрі претендувати на роль одного з провідних осередків науково-педагогічної діяльності в галузі дошкільної освіти у межах освітнього простору України.
Принципи реалізації стратегії
Розвиток кафедри базуватиметься на принципах, що зможуть забезпечити реалізацію зазначеної стратегії:
- компетентності усіх членів кафедри, що діятимуть на засадах колегіальності, відкритості, демократичності та єдності;
- поєднання розвитку колективу та самовдосконалення кожного викладача як творчої особистості;
- креативності у формування методів та форм реалізації стратегії розвитку кафедри;
- інноваційності в підвищенні теоретичної та методичної культури працівників кафедри, основними рисами якої є взаємодія викладачів і студентів, соціокультурний діалог та захист суб’єктів професійної та освітньо-наукової діяльності.
Основні напрями діяльності (завдання)
для реалізації стратегії розвитку кафедри
- Приведення показників професійної діяльності та рівня кваліфікації кожного викладача кафедри в повну відповідність до чинних ліцензійних вимог освітньої діяльності.
- Створення системи фахового спрямованого підвищення кваліфікації викладачів кафедри.
- Запровадження відкритого, прозорого, поточного планування діяльності кафедри (навчальної, наукової, методичної та організаційної роботи).
- Формування механізмів та традиції самовдосконалення кожного викладача кафедри та умов реалізації його професійних компетентностей.
- Створення умов для започаткування кафедрою наукової школи.
- Використання Е-технологій в освітній діяльності, формування дистанційних курсів, відеолекцій, інтерактивних електронних навчальних видань тощо.
- Підтримання конкурентного статусу кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості в підготовці компетентних і конкурентоспроможних фахівців у галузі дошкільної освіти на національному ринку освітніх послуг та позиціонування НПУ імені М.П. Драгоманова і факультету педагогіки і психології як флагманів педагогічної думки.
- Підготовка наукових публікацій викладачами кафедри у зарубіжних наукових виданнях, що включені до різних наукометричних баз даних та мають індекси цитування.
- Розвиток ефективної взаємодії з українськими та зарубіжними партнерами з метою забезпечення академічної мобільності професорсько-викладацького складу кафедри та реалізації спільних проектів, грантових програм.
- Організація профорієнтаційної роботи з метою популяризації навчання за спеціальністю 012 «Дошкільна освіта», за різними освітньо-професійними програмами, рівнями на принципово нових засадах.
- Впровадження системи компетентнісного наставництва як одного з нових принципів підготовки професійного кадрового складу кафедри.
- Презентація на сайті кафедри освітніх досягнень викладачів та студентів, популяризація сучасних методів, технологій та методик навчання і викладання у вищій школі.
- Організація взаємодії з іншими освітніми закладами і науковими установами, проведення спільних засідань, семінарів, круглих столів, підготовка та видання наукової та навчально-методичної літератури.
Національне партнерство
Кафедра співпрацює із провідними науковими установами й університетами України:
- Інститут проблем виховання НАПН України
- Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України
- Інститут педагогічної освіти та освіти дорослих НАПН України
- Глухівський національний педагогічний університет імені Олександра Довженка
- Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка
- ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет»
- Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка
- Київський університет імені Бориса Грінченка
- Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя
- Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського
- Рівненський державний гуманітарний університет
- Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини
- Харківська гуманітарно-педагогічна академія та ін.
- Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
- Національна парламентська бібліотека України
- Державна науково-педагогічна бібліотека імені В. О. Сухомлинського
- Видавництва: «Академвидав», «Освіта», «Педагогічна преса» та ін.
Зарубіжне партнерство
Кафедра співпрацює із провідними науковими установами й університетами близького і далекого зарубіжжя:
- Білоруським державним педагогічним університетом імені Максима Танка;
- Казахським національним педагогічним університетом імені Абая;
- Університетом едукології Литви;
- Коледжем Південно-Східної Норвегії (The University College of Southeast Norway (USN) та ін.
Навчально-методична діяльність кафедри
Навчально-методична діяльність кафедри