У ЗДО "Мандаринка" студентки 4 курсу 4-А групи Корівник Маша, Панченко Каміла, Захарченко Марія спеціальності "Дошкільна освіта" педагогічного факультету УДУ імені Михайла Драгоманова провели з дітьми середнього дошкільного віку обговорювання на тему: "Забарвлення тварин" та виконали завдання до теми на відповідність📝🐆🐅🦓🦒🔍
  Загальний керівник практики: доцент Тетяна Козак.
  Керівники практики: доцент Ірина Войтюк, асистент Галина Шелепко.

photo 2024 11 27 19 34 18
#практика

  ✨📚Бібліотеки завжди були осередками знань, місцем зустрічі з книжками, ідеями та думками великих людей. Особливе місце серед них займає Державна науково-педагогічна бібліотека України ім. Василя Сухомлинського, яка стала не лише джерелом літератури, але й символом педагогічної мудрості та гуманізму.
  Нещодавно з ініціативи Ганни Цвєткової – докторки педагогічних наук, професорки, завідувачки кафедри дошкільної освіти УДУ імені Михайла Драгоманова, у супроводі кандидатки педагогічних наук, доцентки Софії Довбні та викладачки Ірини Кузьменко студенти 1️⃣ курсу групи І-А відвідали Державну науково-педагогічну бібліотеку України ім. Василя Сухомлинського.

бібліотека 1
   Працівники бібліотеки ознайомили студентів із правилами користування бібліотекою, фондами читального й навчального абонементів, а також розповіли про сайт бібліотеки та особливості роботи з електронним каталогом і репозитарієм.

бібліотека 2
   Під час екскурсії студенти не тільки ознайомилися з ресурсами бібліотеки, а й мали змогу побувати у Кімнаті-музеї рідкісної книги! Це унікальне місце, яке вразило своєю атмосферою та цікавими експонатами. Деякі датуються кількома століттями, і їхнє оформлення, друк, ілюстрації створюють незвичайний зв’язок із минулим. Особлива цінність Кімнати-музею полягає в унікальній можливості не лише побачити старовинні видання, а й доторкнутися до історії: кожну книгу можна потримати в руках, погортати, відчути вагу часу на сторінках. Це дарує особливе відчуття причетності до минулого, адже дотик до таких книг створює враження, ніби перегортаєш саму історію…

бібліотека 3
   Екскурсія до Державної науково-педагогічної бібліотеки України ім. Василя Сухомлинського нікого не лишила байдужим. Навпаки, вона пробудила інтерес до історії книжкової справи та національної культурної спадщини. Захоплення, з яким студенти обговорювали свої враження, ще раз засвідчує, що такі візити є невід’ємною частиною формування глибокого, осмисленого ставлення до культури, знань та історичної спадщини. Жива зустріч із рідкісними книгами, їхньою унікальною енергетикою та багатовіковою історією сприяє розвитку інтересу до навчання, дослідницької діяльності й збереження культурних надбань.

бібліотека 4
  😘 Дякуємо декану Педагогічного факультету, професору Тарасу Олефіренку, завідувачці кафедри дошкільної освіти професорці Ганні Цвєтковій, кандидатці педагогічних наук доцентці Софії Довбні, викладачці Ірині Кузьменко за можливість бути залученими до заходів, які сприяють розвитку нашої освітньої та наукової діяльності.
  👩‍💻 Автор статті – здобувачка першого (бакалаврського) ступеня вищої освіти Педагогічного факультету спеціальності 012 Дошкільна освіта групи І-А, Даша Калєнцова.

🤗🎈🎊❄️Студентка-практиканти другого курсу групи 2-ЗА заочної форми навчання першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності "Дошкільна освіта" Педагогічного факультету УДУ імені Михайла Драгоманова, Людмила Савостян, ділиться приємними митями проходження навчальної педагогічної практики.
  👩‍💼Керівник практики: викл. Ірина Кузьменко.

кузьменко 1
кузтменко 2кузьменко 3

кузьменко 4

#практика

  ✅🎓2️⃣5️⃣ листопада 2️⃣0️⃣2️⃣4️⃣ р. в умовах високої вимогливості, принциповості та дотримання норм наукової етики проходив захист магістерських досліджень здобувачів другого (магістерського) ступеня вищої освіти денної форми навчання групи ІІ-МДШ спеціальності «Дошкільна освіта» Педагогічного факультету у стінах центрального корпусу УДУ імені Михайла Драгоманова.
🎙Захист розпочали з вітального слова голови екзаменаційної комісії – Рейпольської Ольги Дмитрівни, доктора педагогічних наук, професора, керівника Центру раннього розвитку дитини та дошкільної освіти Інституту проблем виховання НАПН України.
🎙 Зі значною подією в житті магістрів привітала завідувач кафедри дошкільної освіти, доктор педагогічних наук, професор, Цвєткова Ганна Георгіївна.
🎙 До вітань долучилися і члени екзаменаційної комісії:
Кушнірук Світлана Анатоліївна – доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри педагогіки.
Барановська Лілія Володимирівна – доктор педагогічних наук, професор кафедри дошкільної освіти.
Агіляр-Туклер Вікторія Вільямівна – кандидат педагогічних наук, доцент кафедри дошкільної освіти.
Секретар: Кузьменко Ірина Анатоліївна – викладач кафедри дошкільної освіти.
  📚🛰 Представлені увазі магістерські дослідження стосувалися актуальних тем дошкільної освіти. Студенти засвідчили високий рівень підготовки та вміння використовувати теоретичні знання у практичній сфері: роботи відзначалися актуальністю та науковою новизною, детальним аналізом наукової літератури, змістовністю експериментального дослідження та конструктивними рекомендаціями для педагогів закладів дошкільної освіти і батьків вихованців.
  🌟Вітаємо наших випускників і бажаємо миру, професійних успіхів, кар’єрного зростання та творчої наснаги!

ЗАХИСТ
#захист_магістерських_досліджень

😏💃👶🤸🏻‍♀️ Враженнями від проходження практики діляться студенти другого курсу групи ІІ-ЗА заочної форми навчання першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 012 Дошкільна освіта педагогічного факультету Анастасія Галицька та Ключенко Лілія (👩‍💼керівник практики – викл. Кузьменко І.А).

куз1

куз2
#практика

Дочірні категорії

Кафедра педагогіки і психології дошкільної освіти 

НПУ імені М. П. Драгоманова: історія, реалії, перспективи

 

 

Поглиблене вивчення відповідних архівних документів та результатів ретроспективного аналізу історико-педагогічних матеріалів засвідчують те, що кафедра зародилась понад століття тому і пройшла багато етапів перетворення від минулого до сьогодення.

1907–1919 р.р. – Створення та існування Фребелівського інституту дошкільної підготовки, в якому працювали видатні постаті педагогічної освіти – В. В. Зеньковський, Н. Д. Лубенець, С. Ф. Русова, І. О. Сікорський та ін.

1920 р. – Інститут увійшов до складу Київського інституту народної освіти, вже як факультет дошкільного виховання.

1930-ті роки – Факультет дошкільного виховання переведено до Харківського педагогічного інституту.

1954 р. – Факультет поновили в складі Київського державного педагогічного інституту імені О. М. Горького, спадкоємцем якого сьогодні є Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. Існуючу в складі факультету дошкільного виховання кафедру початкової і дошкільної освіти, в ті роки очолював проф. Г. З. Івашин.

1960 р. – створена кафедра дошкільної педагогіки, керівником якої стала доц. О. М. Лещенко. До її складу в різні роки увійшли викладачі: З. Н. Борисова, О. К. Грибанова, Т. І. Дмитренко, М. Ф. Дубовик, Є. Ф. Лукіна, О. П. Ткаченко та перші її випускники – С. Ф. Бєлова, Л. В. Герасимова, Н. І. Зеленко, Н. І. Мітічева Л. Я. Скиданова та інші.

1965 – 1975 р.р. кафедру очолювала доц. О. К. Грибанова. У цей період свій науковий рівень більшість викладачів кафедри – В. І. Коник, Н. П. Орланова, О. П. Янківська, Н. Ф. Яришева, підвищували навчанням в аспірантурі, по закінченню якої успішно захищали дисертації.

1975 – 1991 рр. – кафедрою дошкільної педагогіки керувала З. Н. Борисова. Її склад поповнили талановиті педагоги – Г. В. Бєлєнька, О. Л. Богініч, Н. М. Кот, І. О. Луценко, М. А. Машовець, Г. В. Сухорукова, а згодом доценти Л. В. Артемова, Е. С. Вільчковський, І. С. Дьоміна та інші.

Галузь дошкільної освіти також збагатилась відомими випускниками кафедри, педагогами і психологами (К. О. Євстаф’єва, В. Г. Захарченко, В. У. Кузьменко, Т. Ф. Кунько, С. О. Ладивір, Л. І. Уманець, Л. Ю. Якименко та ін.). Завдяки їхнім науковим доробкам, впродовж тривалого часу кафедра займала провідні позиції у галузі серед  закладів вищої освіти України.

Досвід науково-педагогічних працівників кафедри дошкільної педагогіки склав підґрунтя для розвитку інновацій у дошкільній і вищій освіті, підготовки навчально-методичного забезпечення, вивчення вітчизняного і зарубіжного педагогічного досвіду тощо.

1991 – 2003 р.р. – кафедру очолювала проф. Л. В. Артемова – відомий вчений у галузі теорії та історії педагогіки, дошкільного виховання, теорії та методики професійної освіти дорослих.

2003 – 2008 р.р. – керувала діяльністю кафедри дошкільної педагогіки Інституту педагогіки і психології НПУ імені М.П. Драгоманова доц. М. А. Машовець, професійні інтереси якої пов’язані з педагогікою та психологією дошкільного дитинства та професійною підготовкою майбутнього дошкільного педагога. З 2008 року кафедра дошкільної педагогіки  отримала назву кафедра теорії та історії дошкільної педагогіки. 

2012 – 2015 р.р. – завідувала кафедрою теорії та історії дошкільної педагогіки доц. Н. М. Кот, яка за вагомий внесок у розвиток галузі дошкільної освіти була відзначена нагородою – знаком «Софія Русова».

За ці роки до лав кафедри приєднались досвідчені науковці: кандидат педагогічних наук, доцент Р. А. Шулигіна, кандидати психологічних наук, доценти В. М. Гальченко, С. Т. Репетій та інші.

У зв'язку з реорганізацією навчальних підрозділів НПУ імені М. П. Драгоманова в 2016 році, кафедра набула назву педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості й увійшла до складу факультету педагогіки і психології університету.

Завідувачем кафедри було призначено доктора педагогічних наук, професора Г. Г. Цвєткову, яка сьогодні спрямовує діяльність науково-педагогічного складу на вдосконалення, гармонізацію професійної підготовки майбутніх вихователів відповідно до потреб сьогодення на ґрунті постнекласичної методології шляхом створення креативно-розвивального освітнього простору в закладі вищої освіти.

Науково-педагогічний склад кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості сформований із фахівців, які мають високий науковий і практичний досвід роботи. У складі кафедри працює 11 осіб, з них: 1 доктор педагогічних наук, 8 кандидатів наук, 2 асистенти 1 лаборант.

Кафедра, керуючись новими європейськими стратегіями розвитку освіти в Україні, здійснює підготовку фахівців за освітньо-професійною програмою 012 «Дошкільна освіта», освітніми рівнями: перший (бакалаврський), другий (магістерський). Форми навчання: денна, заочна.

Стратегія розвитку кафедри

Основний стратегічний напрям – підвищення науково-педагогічної компетентності працівників до рівня, що дозволить кафедрі претендувати на роль одного з провідних осередків науково-педагогічної діяльності в галузі дошкільної освіти у межах освітнього простору України.

Принципи реалізації стратегії

Розвиток кафедри базуватиметься на принципах, що зможуть забезпечити реалізацію зазначеної стратегії:

  • компетентності усіх членів кафедри, що діятимуть на засадах колегіальності, відкритості, демократичності та єдності;
  • поєднання розвитку колективу та самовдосконалення кожного викладача як творчої особистості;
  • креативності у формування методів та форм реалізації стратегії розвитку кафедри;
  • інноваційності в підвищенні теоретичної та методичної культури працівників кафедри, основними рисами якої є взаємодія викладачів і студентів, соціокультурний діалог та захист суб’єктів професійної та освітньо-наукової діяльності.

Основні напрями діяльності (завдання)

для реалізації стратегії розвитку кафедри

  1. Приведення показників професійної діяльності та рівня кваліфікації кожного викладача кафедри в повну відповідність до чинних ліцензійних вимог освітньої діяльності.
  2. Створення системи фахового спрямованого підвищення кваліфікації викладачів кафедри.
  3. Запровадження відкритого, прозорого, поточного планування діяльності кафедри (навчальної, наукової, методичної та організаційної роботи).
  4. Формування механізмів та традиції самовдосконалення кожного викладача кафедри та умов реалізації його професійних компетентностей.
  5. Створення умов для започаткування кафедрою наукової школи.
  6. Використання Е-технологій в освітній діяльності, формування дистанційних курсів, відеолекцій, інтерактивних електронних навчальних видань тощо.
  7. Підтримання конкурентного статусу кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості в підготовці компетентних і конкурентоспроможних фахівців у галузі дошкільної освіти на національному ринку освітніх послуг та позиціонування НПУ імені М.П. Драгоманова і факультету педагогіки і психології як флагманів педагогічної думки.
  8. Підготовка наукових публікацій викладачами кафедри у зарубіжних наукових виданнях, що включені до різних наукометричних баз даних та мають індекси цитування.
  9. Розвиток ефективної взаємодії з українськими та зарубіжними партнерами з метою забезпечення академічної мобільності професорсько-викладацького складу кафедри та реалізації спільних проектів, грантових програм.
  10. Організація профорієнтаційної роботи з метою популяризації навчання за спеціальністю 012 «Дошкільна освіта», за різними освітньо-професійними програмами, рівнями на принципово нових засадах.
  11. Впровадження системи компетентнісного наставництва як одного з нових принципів підготовки професійного кадрового складу кафедри.
  12. Презентація на сайті кафедри освітніх досягнень викладачів та студентів, популяризація сучасних методів, технологій та методик навчання і викладання у вищій школі.
  13. Організація взаємодії з іншими освітніми закладами і науковими установами, проведення спільних засідань, семінарів, круглих столів, підготовка та видання наукової та навчально-методичної літератури.

Національне партнерство

Кафедра співпрацює із провідними науковими установами й університетами України:

  • Інститут проблем виховання НАПН України
  • Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України
  • Інститут педагогічної освіти та освіти дорослих НАПН України
  • Глухівський національний педагогічний університет імені Олександра Довженка
  • Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка
  • ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет»
  • Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка
  • Київський університет імені Бориса Грінченка
  • Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя
  • Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського
  • Рівненський державний гуманітарний університет
  • Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини
  • Харківська гуманітарно-педагогічна академія та ін.
  • Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
  • Національна парламентська бібліотека України
  • Державна науково-педагогічна бібліотека імені В. О. Сухомлинського
  • Видавництва: «Академвидав», «Освіта», «Педагогічна преса» та ін.

Зарубіжне партнерство

Кафедра співпрацює із провідними науковими установами й університетами близького і далекого зарубіжжя:

  • Білоруським державним педагогічним університетом імені Максима Танка;
  • Казахським національним педагогічним університетом імені Абая;
  • Університетом едукології Литви;
  • Коледжем Південно-Східної Норвегії (The University College of Southeast Norway (USN) та ін.

Навчально-методична діяльність кафедри