За ініціативи Міністерства освіти і науки України, підтримки ректора Українського державного університету імені Михайла Драгоманова професора Віктора Андрущенка, декана Педагогічного факультету професора Тараса Олефіренка, завідувачки кафедри дошкільної освіти, професорки Ганни Цвєткової 2 липня 2025 року у святковій конференц-залі центрального корпусу Українського державного університету імені Михайла Драгоманова успішно проведено Всеукраїнську науково-практичну конференцію «ВПРОВАДЖЕННЯ ЦИФРОВОЇ ГІГІЄНИ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ: ВИКЛИКИ, РІШЕННЯ, ПРАКТИКИ» у змішаному форматі, яка об’єднала в науковому просторі близько 15 тисяч учасників, серед яких академічна наукова спільнота, стейкхолдери, педагоги-практики дошкільної освіти, здобувачі різних рівнів вищої освіти. Мета конференції–підвищення цифрової компетентності педагогів, поширення науково обґрунтованих методичних підходів й обмін кращими практиками реалізації Концепції цифрової гігієни дітей дошкільного віку.

photo 2025 07 03 16 24 32
  З вітальним словом до учасників конференції звернувся проректор з навчально-методичної роботи Українського державного університету імені Михайла Драгоманова, заслужений працівник освіти України, доктор філософських наук, професор Роман Вернидуб, проєктна менеджерка з питань цифрової трансформації Команди підтримки відновлення та реформ МОН України Вікторія Косик, яка передала вітальні слова від заступниці міністра освіти і науки України з питань дошкільної освіти Анастасії Коновалової, заступник директора з наукової роботи Інституту педагогіки НАПН України Микола Головко, завідувачка кафедри дошкільної освіти, професорка Ганна Цвєткова, яка майстерно модерувала цей науковий захід.

photo 2025 07 03 16 24 35

photo 2025 07 03 16 24 37
  На пленарному засіданні конференції лунали доповіді поважних господарів-організаторів та гостей заходу: Олександра Дячука – керівника проєкту Єдиної Атестаційної Системи (ЄАС) МОН, «Процедура спрощення отримання свідоцтв від державних установ: документи Єдиної Атестаційної Системи (ЄАС)»; Ганни Цвєткової – доктора педагогічних наук, професора, завідувача кафедри дошкільної освіти Українського державного університету імені Михайла Драгоманова, «Створення цифрового освітнього простору в сучасному університеті: відповідь на виклики постмодерної освіти вищої школи»; Елліни Панасенко – доктора педагогічних наук, професора, завідувача кафедри практичної психології ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет», «Психологічні ризики цифрового середовища для дошкільників: діагностика, профілактика та корекція в умовах ЗДО»; Катерини Кузнєцової – кандидата педагогічних наук, доцента кафедри педагогіки і психології дошкільної і спеціальної освіти Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича «Безпечне цифрове середовище як інструмент формування здорових цифрових звичок у дітей дошкільного віку»; Ольги Рейпольської – доктора педагогічних наук, професора, завідувача відділом дошкільної освіти Інституту педагогіки НАПН України, «Просвітницька робота з батьками: напрями виховання дітей в цифровому середовищі»; Олесі Мисик – кандидата педагогічних наук, доцента кафедри педагогіки, психології та фахових методик Хмельницької гуманітарно-педагогічної академії, «Вплив раннього цифрового досвіду на розвиток критичного мислення у дітей дошкільного віку»; Валерії Шинкарьової – PhD, викладача кафедри дошкільної освіти Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького, радника міського голови Черкас з питань освіти та гуманітарної політики, власниці мережі освітніх закладів «SOVA kids space», Голови громадської організації «Обєднання багатодітних родин «Крила», «Вихователь як цифровий архітектор: виклики та стратегії фахової підготовки педагогів у закладах вищої освіти»; Наталії Ратушняк – доктора філософії, доцента кафедри освітології і педагогіки Західноукраїнського національного університету, «Формування пізнавальної активності старших дошкільників засобами комп`ютерних технологій: методичний аспект».

photo 2025 07 03 16 24 38
 photo 2025 07 03 16 24 40

photo 2025 07 03 16 24 37 2

photo 2025 07 03 16 24 52

photo 2025 07 03 16 24 43

photo 2025 07 03 16 24 42

photo 2025 07 03 16 24 50

 Конференція пройшла в насиченій пізнавально-рефлексивній атмосфері, мали місце питання до доповідачів від учасників конференції та зворотний емоційний відгук практиків дошкілля. Отже, тема конференції є безумовно актуальною, яка викликала зацікавлення багаточисельної аудиторії її учасників. Зазначена проблема потребує уваги педагогів і психологів, а розроблена концепція цифрової гігієни дітей дошкільного віку потребує практичного впровадження в закладах дошкільної освіти.

photo 2025 07 03 16 24 41
 Відеозапис конференції можна подивитися на каналі ютюб за електронним посиланням: https://youtube.com/live/EAyPuX_zlkw.

      Сертифікати участі у конференції учасники можуть отримати у своїх персональних електронних кабінетах
слухача за електронним посиланням реєстрації: https://pf.udu.eas.ua/event/11
  Щиро дякуємо всім шановним гостям-партнерам кафедри дошкільної освіти за участь у конференції та багаторічну співпрацю, всім інституціям, її учасникам, вільним слухачам, стейкхолдерам та всім, хто плекає сучасне дошкілля. Бажаємо Миру, благополуччя, особистісного та професійного зростання та успіхів!
Бережімо дитинство! До нових зустрічей! Слава Україні!
#УДУ_імені_Михайла_Драгоманова #МОН #ПФ #КДО #конференція

 ☺️Неймовірний заклад дошкільної освіти за методом Монтессорі! У ЗДО в атмосфері зацікавлення та підтримки вихователі спрямовують дітей на самостійну діяльність. І це неймовірно! Діти самі допомагають одне одному. На мою думку, вони в майбутньому будуть добрими, співчутливими та допитливими, бо розуміють, що можуть помилятися і що завжди можна звернутися по допомогу. Це мене дуже надихає, і я б хотіла в майбутньому працювати в таких закладах або хоча б іноді використовувати такий метод.

монт9монт10
#Дошкільнаосвіта
#ЗДО  #методикаМаріїМонтессорі #студентськівраження

 Здобувачки першого (бакалаврського) рівня вищої освіти 2 курсу спеціальності «Дошкільна освіта» Педагогічного факультету — Бондаренко Дарина, Шестакова Анастасія — у межах вивчення навчальної дисципліни «Інноваційні технології в дошкільній освіті» (викладачка: кандидатка педагогічних наук, доцентка Софія Довбня) здійснили відвідування закладу дошкільної освіти, що працює за методикою Марії Монтессорі - Montessori School за адресою вулиця Тростянецька, 49 🤗
Зайшовши на територію ЗДО, одразу відчулась приємна атмосфера. Кожен простір організований так, щоб дитина почувалась вільно, але при цьому розвивалась її самостійність. Кожна зона продумана до дрібниць і відповідає принципам Монтессорі.

 Ми мали змогу познайомитись із власницею закладу. Видно, що вона розуміє, як важливо надавати дітям особистий простір і не примушувати їх до навчання, а натомість створювати умови для природного розвитку й пізнання.

 Похід до цього ЗДО дав мені наочне розуміння, як працює справжня Монтессорі-система у реальному освітньому процесі.

 📸 На світлинах зображені дидактичні матеріали, що є невід’ємною частиною Монтессорі-середовища. Вони розміщені на відкритих поличках, доступних для дітей, що сприяє розвитку самостійності та вільного вибору. У цьому просторі діти можуть самостійно обирати будь-яку роботу, яка їм цікава, і виконувати її стільки часу, скільки потрібно — допоки не завершать. Матеріали виготовлені з натурального дерева, мають чітко визначену мету та стимулюють сенсорний, логічний і моторний розвиток. Особливе враження справляє продумане розташування: кожен предмет має своє місце, що формує у дітей почуття порядку та відповідальності. Такий підхід допомагає дитині зосередитися, навчатися у власному темпі та природно розвиватися.

монт6монт7монт8
#Дошкільнаосвіта
#ЗДО #Монтессорісередовище #студентськівраження

 🎓🗣️ У межах навчальної дисципліни «Інноваційні технології в дошкільній освіті» (викладачка — кандидатка педагогічних наук, доцентка Софія Довбня) ми відвідали ЗДО, що працює за методикою Марії Монтессорі.

 📚 Попри те, що дітей під час нашого візиту не було, ми змогли повністю зануритися в атмосферу простору, створеного за принципами Монтессорі-педагогіки. Середовище в закладі ретельно організоване: меблі та матеріали адаптовані до потреб дітей, усе доступне, структуроване та спрямоване на розвиток самостійності.

 🔍 Нам детально розповіли про організацію освітнього процесу, роль педагога, добір дидактичних матеріалів та особливості взаємодії з дітьми. Було цікаво побачити спеціальні Монтессорі-матеріали, які сприяють сенсорному розвитку, формуванню логічного мислення, мовлення та побутових навичок.

 ❤️ Ми переконались, що методика Марії Монтессорі — це не просто навчання, а цілісна система розвитку дитини як особистості. Візит до такого закладу надихнув нас і став цінним кроком у нашому професійному становленні.
#Дошкільнаосвіта
#ЗДО #методикаМаріїМонтессорі #студентськівраженнямонт4

монт5

 Щиро дякуємо вам за візит студентів вашої кафедри дошкільної освіти до нашої гімназії та садочку— нам було приємно поділитися філософією та простором методики Монтессорі.

Надсилаю кілька фото на згадку )

Також для нас дуже цінним буде ваш зворотній зв’язок і відгуки студентів. Ваша думка допомагає нам поширювати ідеї Монтессорі й надихати інших на сучасний підхід в освіті 🌿

Будемо вдячні, якщо поділитесь враженнями за цим посиланням:
Залишити відгук

ВІДГУК МОЖНА ЗАЛИШИТИ ТУТ

З повагою, пані Таміла!

Монт1

монт2монт3