- Деталі
- Перегляди: 328
Викладачі та завідувачка кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти факультету педагогіки та психології НПУ імені М.П. Драгоманова проф. Ганна Цвєткова, 21 вересня 2021 року в рамках Всеукраїнського тижня дошкілля «Дошкільна освіта України 30», взяли участь у Пленарному засіданні Всеукраїнської конференції працівників дошкільної̈ освіти: «Інноваційний поступ дошкілля в Україні».
В обговоренні актуальних питань розробки і впровадження інноваційних технологій розвитку, виховання і навчання дітей в освітній процес ЗДО взяли участь знані науковці, викладачі ЗВО та педагоги-практики, які творять майбутнє дошкілля.
Увагу викладачів кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти привернули ключові доповіді на актуальні теми сьогодення, а саме: «Дитинство у ціннісному вимірі» Алли Богуш, доктора педагогічних наук, професора, дійсного члена (академіка) НАПН України; Івана Бєха, директора Інституту проблем виховання НАПН України, доктора психологічних наук, професора, дійсного члена (академіка) НАПН України та інших.
Корисним для викладачів кафедри став пілотний проект цифрової трансформації дошкільної освіти, який презентував у своєму виступі заступник Міністра освіти і науки України з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифрофізації Артем Селецький.
Низка завдань, ключові питання, виклики та позитивний досвід, що були висвітлені під час Пленарного засідання конференції дали старт до активного впровадження інноваційних ідей у практику підготовки майбутніх фахівців галузі дошкільної освіти в умовах ЗВО.
- Деталі
- Перегляди: 341
21 вересня в рамках тижня, приуроченого до Всеукраїнського Дня Дошкілля, відбулася грандіозна подія - Всеукраїнська конференція працівників дошкільної освіти: інноваційний поступ дошкілля в Україні, ініційована Національною академією педагогічних наук України.
Активними учасниками конференції стали й викладачі НПУ імені М.П. Драгоманова факультету педагогіки і психології, кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти (завідувач кафедри – професор Г.Г. Цвєткова).
Конференція видалася на славу. Було обговорено нагальні питання сучасної дошкільної освіти, представлено інноваційні підходи до її подальшого розвитку. Зокрема, на 6-й секції «Взаємодія батьків і вихователів: взаємодія чи конфронтація» розгорнулася цікава дискусія, й корифеї дошкільної освіти, а саме, професор І.О. Луценко, доцент А.С. Шевчук, доцент О.І. Мельничук, а також інші професіонали своєї справи, прийшли до єдиної думки, що партнерська взаємодія у системі «вихователь-батьки» є найефективнішою стратегією налагодження комунікації з родинами вихованців в умовах сьогодення. Серед учасників секційного засідання були присутніми також викладачі кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти – доцент В.М. Гальченко та аспірант І.О. Бондар.
Вітаємо всіх причетних до дошкілля з професійним святом!
- Деталі
- Перегляди: 320
Бажаємо вам затишку й тепла, радості й позитиву, доброго здоров’я й креативу!!!
Бути педагогом-дошкільником – високе покликання і велика честь. Ця справа – важлива і унікальна. Вона несе в собі добро, творчість та задоволення від своєї праці.
***
Вже стало традицією 26 вересня відзначати Всеукраїнський День дошкілля.
Свято відносно молоде, тому не має усталених методів відзначення.
На загальнодержавному рівні свято почали відзначати з 2011 року. А офіційна історія відзначення Дня дошкілля розпочалася від 5 листопада 2010 року. Саме тоді відбувся І Всеукраїнський з’їзд педагогічних працівників дошкільної освіти, який зібрав понад тисячу дошкільників. Учасники з’їзду ухвалили резолюцію, у якій підтримали ініціативу щодо щорічного відзначення Дня Дошкілля України.
Нормативним підґрунтям свята є постанова Кабінету Міністрів України від 13.04.2011 № 629 «Про затвердження Державної цільової соціальної програми розвитку дошкільної освіти на період до 2017 року» та резолюція того ж І Всеукраїнського з’їзду дошкільників.
- Деталі
- Перегляди: 328
План культурно-виховних заходів
кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти
факультету педагогіки та психології НПУ імені М.П. Драгоманова
до Всеукраїнського Дня Дошкілля
на тиждень (20-26 вересня 2021 року)
Дата, час |
Назва заходу |
Відповідальні та учасники |
20.09.2021 р. 13.00 |
Участь в урочистих заходах МОН з нагоди відкриття тижня працівників дошкільної освіти: інноваційний поступ дошкілля в Україні |
Студенти та викладачі спеціальності «Дошкільна освіта» |
21.09.2021 р. 9.30-13.00 |
Участь у пленарному засіданні Всеукраїнській конференції працівників дошкільної освіти: інноваційний поступ дошкілля в Україні |
Студенти та викладачі спеціальності «Дошкільна освіта» |
22. 09.2021 р. |
Флешмоб від студентів 2-го курсу спеціальності «Дошкільна освіта» |
Доц. Гальченко В.М., куратор Козак Т.В. |
23.09.2021 р. |
Флешмоб від студентів 1-го курсу спеціальності «Дошкільна освіта» |
Доц. Гальченко В.М., куратор Сняткова Т.М., студентський куратор Толпиго Катерина |
24.09.2021 р. |
Флешмоб від студентів 3-го курсу спеціальності «Дошкільна освіта» |
Доц. Гальченко В.М., куратор доц. Левінець Н.В. |
25.09.2021 р. |
Флешмоб від магістрів спеціальності «Дошкільна освіта» |
Доц. Гальченко В.М., куратор Савлук Г.І. |
26.09.2021 р. |
Флешмоб від викладачів спеціальності «Дошкільна освіта» |
Проф. Цвєткова Г.Г., викладачі кафедри |
- Деталі
- Перегляди: 378
10 вересня 2021 р. викладачі кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти НПУ імені Драгоманова, професор, завідувач кафедри Цвєткова Ганна Георгіївна, доцент Шулигіна Раїса Андріївна, доцент Довбня Софія Олегівна та викладач, засновник консалтингової компанії у сфері дошкільної освіти «Власний Дитячий Садочок» Савлук Галина Іванівна, були спікерами панельної дискусії на тему «Емоційний інтелект вихователя та основні напрями Базового компоненту дошкільної освіти».
На першому етапі спілкування було розкрито сутність і зміст емоційного інтелекту сучасного вихователя; схарактеризовано вимоги до вихователя нової формації, вплив EQ на успіх у професійній діяльності, розглянуто ключові драйвери емоційного інтелекту через виконання комплексу рефлексійних вправ для розвитку EQ. На другому етапі обговорено зміст освітніх напрямів оновленого БКДО, на практичних прикладах проілюструвано різні форми взаємодії дітей в інтегрованому середовищі закладу дошкільної освіти.
Тепла атмосфера взаємодії, зацікавленість усіх присутніх змістом дискусії, запропонованими інноваціями, спрямованими на професійне зростання, надихає команду викладачів на подальшу плідну співпрацю і нові зустрічі у форматах фейл-конференції, брейнштормінгу тощо в офлайн-, і в онлайн-режимі.
Щиро дякуємо за співпрацю заступнику начальника управління освіти і науки Ірпінської міської ради Київської області Ковтун Олені Анатоліївні, головному спеціалісту управління освіти і науки ІМР Заєць Галині Степанівні, кандидату наук з державного управління, в.о. директора центру професійного розвитку педагогічних працівників Ірпінської міської ради Київської області Сєрковій Надії Анатоліївні та всім учасникам за активну участь у заході та неперевершені позитивні емоції.
Дочірні категорії
Історія кафедри
Кафедра педагогіки і психології дошкільної освіти
НПУ імені М. П. Драгоманова: історія, реалії, перспективи
Поглиблене вивчення відповідних архівних документів та результатів ретроспективного аналізу історико-педагогічних матеріалів засвідчують те, що кафедра зародилась понад століття тому і пройшла багато етапів перетворення від минулого до сьогодення.
1907–1919 р.р. – Створення та існування Фребелівського інституту дошкільної підготовки, в якому працювали видатні постаті педагогічної освіти – В. В. Зеньковський, Н. Д. Лубенець, С. Ф. Русова, І. О. Сікорський та ін.
1920 р. – Інститут увійшов до складу Київського інституту народної освіти, вже як факультет дошкільного виховання.
1930-ті роки – Факультет дошкільного виховання переведено до Харківського педагогічного інституту.
1954 р. – Факультет поновили в складі Київського державного педагогічного інституту імені О. М. Горького, спадкоємцем якого сьогодні є Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. Існуючу в складі факультету дошкільного виховання кафедру початкової і дошкільної освіти, в ті роки очолював проф. Г. З. Івашин.
1960 р. – створена кафедра дошкільної педагогіки, керівником якої стала доц. О. М. Лещенко. До її складу в різні роки увійшли викладачі: З. Н. Борисова, О. К. Грибанова, Т. І. Дмитренко, М. Ф. Дубовик, Є. Ф. Лукіна, О. П. Ткаченко та перші її випускники – С. Ф. Бєлова, Л. В. Герасимова, Н. І. Зеленко, Н. І. Мітічева Л. Я. Скиданова та інші.
1965 – 1975 р.р. кафедру очолювала доц. О. К. Грибанова. У цей період свій науковий рівень більшість викладачів кафедри – В. І. Коник, Н. П. Орланова, О. П. Янківська, Н. Ф. Яришева, підвищували навчанням в аспірантурі, по закінченню якої успішно захищали дисертації.
1975 – 1991 рр. – кафедрою дошкільної педагогіки керувала З. Н. Борисова. Її склад поповнили талановиті педагоги – Г. В. Бєлєнька, О. Л. Богініч, Н. М. Кот, І. О. Луценко, М. А. Машовець, Г. В. Сухорукова, а згодом доценти Л. В. Артемова, Е. С. Вільчковський, І. С. Дьоміна та інші.
Галузь дошкільної освіти також збагатилась відомими випускниками кафедри, педагогами і психологами (К. О. Євстаф’єва, В. Г. Захарченко, В. У. Кузьменко, Т. Ф. Кунько, С. О. Ладивір, Л. І. Уманець, Л. Ю. Якименко та ін.). Завдяки їхнім науковим доробкам, впродовж тривалого часу кафедра займала провідні позиції у галузі серед закладів вищої освіти України.
Досвід науково-педагогічних працівників кафедри дошкільної педагогіки склав підґрунтя для розвитку інновацій у дошкільній і вищій освіті, підготовки навчально-методичного забезпечення, вивчення вітчизняного і зарубіжного педагогічного досвіду тощо.
1991 – 2003 р.р. – кафедру очолювала проф. Л. В. Артемова – відомий вчений у галузі теорії та історії педагогіки, дошкільного виховання, теорії та методики професійної освіти дорослих.
2003 – 2008 р.р. – керувала діяльністю кафедри дошкільної педагогіки Інституту педагогіки і психології НПУ імені М.П. Драгоманова доц. М. А. Машовець, професійні інтереси якої пов’язані з педагогікою та психологією дошкільного дитинства та професійною підготовкою майбутнього дошкільного педагога. З 2008 року кафедра дошкільної педагогіки отримала назву кафедра теорії та історії дошкільної педагогіки.
2012 – 2015 р.р. – завідувала кафедрою теорії та історії дошкільної педагогіки доц. Н. М. Кот, яка за вагомий внесок у розвиток галузі дошкільної освіти була відзначена нагородою – знаком «Софія Русова».
За ці роки до лав кафедри приєднались досвідчені науковці: кандидат педагогічних наук, доцент Р. А. Шулигіна, кандидати психологічних наук, доценти В. М. Гальченко, С. Т. Репетій та інші.
У зв'язку з реорганізацією навчальних підрозділів НПУ імені М. П. Драгоманова в 2016 році, кафедра набула назву педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості й увійшла до складу факультету педагогіки і психології університету.
Завідувачем кафедри було призначено доктора педагогічних наук, професора Г. Г. Цвєткову, яка сьогодні спрямовує діяльність науково-педагогічного складу на вдосконалення, гармонізацію професійної підготовки майбутніх вихователів відповідно до потреб сьогодення на ґрунті постнекласичної методології шляхом створення креативно-розвивального освітнього простору в закладі вищої освіти.
Науково-педагогічний склад кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості сформований із фахівців, які мають високий науковий і практичний досвід роботи. У складі кафедри працює 11 осіб, з них: 1 доктор педагогічних наук, 8 кандидатів наук, 2 асистенти 1 лаборант.
Кафедра, керуючись новими європейськими стратегіями розвитку освіти в Україні, здійснює підготовку фахівців за освітньо-професійною програмою 012 «Дошкільна освіта», освітніми рівнями: перший (бакалаврський), другий (магістерський). Форми навчання: денна, заочна.
Стратегія розвитку кафедри
Основний стратегічний напрям – підвищення науково-педагогічної компетентності працівників до рівня, що дозволить кафедрі претендувати на роль одного з провідних осередків науково-педагогічної діяльності в галузі дошкільної освіти у межах освітнього простору України.
Принципи реалізації стратегії
Розвиток кафедри базуватиметься на принципах, що зможуть забезпечити реалізацію зазначеної стратегії:
- компетентності усіх членів кафедри, що діятимуть на засадах колегіальності, відкритості, демократичності та єдності;
- поєднання розвитку колективу та самовдосконалення кожного викладача як творчої особистості;
- креативності у формування методів та форм реалізації стратегії розвитку кафедри;
- інноваційності в підвищенні теоретичної та методичної культури працівників кафедри, основними рисами якої є взаємодія викладачів і студентів, соціокультурний діалог та захист суб’єктів професійної та освітньо-наукової діяльності.
Основні напрями діяльності (завдання)
для реалізації стратегії розвитку кафедри
- Приведення показників професійної діяльності та рівня кваліфікації кожного викладача кафедри в повну відповідність до чинних ліцензійних вимог освітньої діяльності.
- Створення системи фахового спрямованого підвищення кваліфікації викладачів кафедри.
- Запровадження відкритого, прозорого, поточного планування діяльності кафедри (навчальної, наукової, методичної та організаційної роботи).
- Формування механізмів та традиції самовдосконалення кожного викладача кафедри та умов реалізації його професійних компетентностей.
- Створення умов для започаткування кафедрою наукової школи.
- Використання Е-технологій в освітній діяльності, формування дистанційних курсів, відеолекцій, інтерактивних електронних навчальних видань тощо.
- Підтримання конкурентного статусу кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості в підготовці компетентних і конкурентоспроможних фахівців у галузі дошкільної освіти на національному ринку освітніх послуг та позиціонування НПУ імені М.П. Драгоманова і факультету педагогіки і психології як флагманів педагогічної думки.
- Підготовка наукових публікацій викладачами кафедри у зарубіжних наукових виданнях, що включені до різних наукометричних баз даних та мають індекси цитування.
- Розвиток ефективної взаємодії з українськими та зарубіжними партнерами з метою забезпечення академічної мобільності професорсько-викладацького складу кафедри та реалізації спільних проектів, грантових програм.
- Організація профорієнтаційної роботи з метою популяризації навчання за спеціальністю 012 «Дошкільна освіта», за різними освітньо-професійними програмами, рівнями на принципово нових засадах.
- Впровадження системи компетентнісного наставництва як одного з нових принципів підготовки професійного кадрового складу кафедри.
- Презентація на сайті кафедри освітніх досягнень викладачів та студентів, популяризація сучасних методів, технологій та методик навчання і викладання у вищій школі.
- Організація взаємодії з іншими освітніми закладами і науковими установами, проведення спільних засідань, семінарів, круглих столів, підготовка та видання наукової та навчально-методичної літератури.
Національне партнерство
Кафедра співпрацює із провідними науковими установами й університетами України:
- Інститут проблем виховання НАПН України
- Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України
- Інститут педагогічної освіти та освіти дорослих НАПН України
- Глухівський національний педагогічний університет імені Олександра Довженка
- Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка
- ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет»
- Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка
- Київський університет імені Бориса Грінченка
- Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя
- Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського
- Рівненський державний гуманітарний університет
- Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини
- Харківська гуманітарно-педагогічна академія та ін.
- Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
- Національна парламентська бібліотека України
- Державна науково-педагогічна бібліотека імені В. О. Сухомлинського
- Видавництва: «Академвидав», «Освіта», «Педагогічна преса» та ін.
Зарубіжне партнерство
Кафедра співпрацює із провідними науковими установами й університетами близького і далекого зарубіжжя:
- Білоруським державним педагогічним університетом імені Максима Танка;
- Казахським національним педагогічним університетом імені Абая;
- Університетом едукології Литви;
- Коледжем Південно-Східної Норвегії (The University College of Southeast Norway (USN) та ін.
Навчально-методична діяльність кафедри
Навчально-методична діяльність кафедри