Дорогі українці! Шановні колеги!
ВІДЕО
 
   Студенти педагогічного факультету НПУ імені М.П. Драгоманова разом зі студентами ТНПУ імені Володимира Гнатюка в межах всеукраїнської академічної мобільності (Програма студентської академічної мобільності (SAM Україна)щиро вітають ВАС зі святом Покрови Пресвятої Богородиці й Днем захисника Вітчизни!
   У цей святковий день справжні україночки зичать добробуту, миру й злагоди всій українській родині!Нехай Пресвята Діва Богородиця покриває всіх нас надійним захистом та дарує щасливу долю, любов і терпимість, міцне духовне та козацьке здоров’я!
    Зі святом ВАС!
   Наука буває цікавою та захопливою! Особливо коли є можливість доторкнутися до особистості справжніх Вчених, Науковців. Студенти педагогічного факультету НПУ імені М. П. Драгоманова разом зі студентами ТНПУ імені Володимира Гнатюка в межах всеукраїнської академічної мобільності (Програма студентської академічної мобільності (SAM Україна), яка є частиною програми House of Europe, фінансується Європейським Союзом та реалізується Британською Радою) відвідали гостьову лекцію корифея дошкільної педагогіки, розробника Базового компоненту дошкільної освіти, доктора педагогічних наук, професора, старшого наукового співробітника лабораторії дошкільної освіти та виховання Інституту проблем виховання НАПН України Гавриш Наталії Василівни.
   Наталія Василівна харизматично, захопливо розповіла про останні дослідження лабораторії (специфіку формування креативного середовища для сучасної дитини, важливість становлення особистості в ранньому віці), із задоволенням відповіла на питання студентів, які поцікавилися: як зберегти креативність, наснагу, мотивацію до професії? Як долати труднощі? Як спілкуватися з сучасними батьками?
    До зустрічі приєднався академік НАПН України, директор Інституту проблем виховання доктор педагогічних наук Бех Іван Дмитрович, який наголосив на важливості дошкільного дитинства як повноцінного етапу становлення людської особистості.
Студенти висловили щиру подяку за цікаве спілкування, натхненними свідками та учасниками якого вони стали.
 
 
    245167298 354685429779502 5586828581060661312 n09.10.2021 року у Київському палаці дітей та юнацтва відбулася освітня неконференція міні-EdCamp245402464 354685563112822 1034550955113308953 n Kyiv Kindergarten 589, яку організувала Ольга Кієнко з дружнім і креативним колективом ЗДО 589.
    У лінійках однією з експерток з своїм майстер- класом " Мовленнєва компетентність у площинні оволодіння дитиною основами грамоти та розвитку читання" виступила Товкач І.Є.
       Цінним є те, що чудовий захід об'єднав освітян-професіоналів з усієї України!

245437111 354685523112826 860482770875469964 n243252909 354685613112817 2855851739625236062 n

 

 

 
  245438962 354667993114579 5484380012430501367 n Студентки 2 курсу педагогічного факультету НПУ імені М.П. Драгоманова продовжують готуватися до практики у межах програми академічної мобільності в ТНПУ імені В.Гнатюка.
    Так під час практичних занять вони вивчали класифікацію ігор та відразу в них грались. Складали конструктори різних видів, розгортали сюжетно-рольову гру, грали в ляльковий театр та інше.
    В загалом були дорослими дітьми)
  Програма студентської академічної мобільності (SAM Україна), яка є частиною програми House of Europe, фінансується Європейським Союзом та реалізується Британською Радою.

245590399 354668046447907 2552731718563455055 n245333002 354668096447902 5630188411092969297 n244969399 351495586765153 9087561645744780312 n

 
 
    10 жовтня студенти 2 курсу Тернопільського педагогічного університету імені Вадима Гнатюка відвідали Музей медуз у якому змогли поспостерігати за розвитком медуз та великою кількістю їх різновидів.

245490061 354337453147633 811680556367725440 n

    245330238 354337506480961 378173616875305482 n 
 
    Після музею студенти побували на Софіївський та Михайлівський площах.
   А також прогулялись дуже красивою територією Софіївського собору і на останок дівчата милувалися красотами Києва із вершини дзвіниці.

245217434 354337569814288 7649192341793871486 n

245451014 354337633147615 7199822392163092349 n245279828 354337686480943 4522245631256081335 n
   
 
    Студентки отримали масу задоволення і продовжують знайомитися з Києвом.
  Програма студентської академічної мобільності (SAM Україна), яка є частиною програми House of Europe, фінансується Європейським Союзом та реалізується Британською Радою.
 
 

Дочірні категорії

Кафедра педагогіки і психології дошкільної освіти 

НПУ імені М. П. Драгоманова: історія, реалії, перспективи

 

 

Поглиблене вивчення відповідних архівних документів та результатів ретроспективного аналізу історико-педагогічних матеріалів засвідчують те, що кафедра зародилась понад століття тому і пройшла багато етапів перетворення від минулого до сьогодення.

1907–1919 р.р. – Створення та існування Фребелівського інституту дошкільної підготовки, в якому працювали видатні постаті педагогічної освіти – В. В. Зеньковський, Н. Д. Лубенець, С. Ф. Русова, І. О. Сікорський та ін.

1920 р. – Інститут увійшов до складу Київського інституту народної освіти, вже як факультет дошкільного виховання.

1930-ті роки – Факультет дошкільного виховання переведено до Харківського педагогічного інституту.

1954 р. – Факультет поновили в складі Київського державного педагогічного інституту імені О. М. Горького, спадкоємцем якого сьогодні є Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. Існуючу в складі факультету дошкільного виховання кафедру початкової і дошкільної освіти, в ті роки очолював проф. Г. З. Івашин.

1960 р. – створена кафедра дошкільної педагогіки, керівником якої стала доц. О. М. Лещенко. До її складу в різні роки увійшли викладачі: З. Н. Борисова, О. К. Грибанова, Т. І. Дмитренко, М. Ф. Дубовик, Є. Ф. Лукіна, О. П. Ткаченко та перші її випускники – С. Ф. Бєлова, Л. В. Герасимова, Н. І. Зеленко, Н. І. Мітічева Л. Я. Скиданова та інші.

1965 – 1975 р.р. кафедру очолювала доц. О. К. Грибанова. У цей період свій науковий рівень більшість викладачів кафедри – В. І. Коник, Н. П. Орланова, О. П. Янківська, Н. Ф. Яришева, підвищували навчанням в аспірантурі, по закінченню якої успішно захищали дисертації.

1975 – 1991 рр. – кафедрою дошкільної педагогіки керувала З. Н. Борисова. Її склад поповнили талановиті педагоги – Г. В. Бєлєнька, О. Л. Богініч, Н. М. Кот, І. О. Луценко, М. А. Машовець, Г. В. Сухорукова, а згодом доценти Л. В. Артемова, Е. С. Вільчковський, І. С. Дьоміна та інші.

Галузь дошкільної освіти також збагатилась відомими випускниками кафедри, педагогами і психологами (К. О. Євстаф’єва, В. Г. Захарченко, В. У. Кузьменко, Т. Ф. Кунько, С. О. Ладивір, Л. І. Уманець, Л. Ю. Якименко та ін.). Завдяки їхнім науковим доробкам, впродовж тривалого часу кафедра займала провідні позиції у галузі серед  закладів вищої освіти України.

Досвід науково-педагогічних працівників кафедри дошкільної педагогіки склав підґрунтя для розвитку інновацій у дошкільній і вищій освіті, підготовки навчально-методичного забезпечення, вивчення вітчизняного і зарубіжного педагогічного досвіду тощо.

1991 – 2003 р.р. – кафедру очолювала проф. Л. В. Артемова – відомий вчений у галузі теорії та історії педагогіки, дошкільного виховання, теорії та методики професійної освіти дорослих.

2003 – 2008 р.р. – керувала діяльністю кафедри дошкільної педагогіки Інституту педагогіки і психології НПУ імені М.П. Драгоманова доц. М. А. Машовець, професійні інтереси якої пов’язані з педагогікою та психологією дошкільного дитинства та професійною підготовкою майбутнього дошкільного педагога. З 2008 року кафедра дошкільної педагогіки  отримала назву кафедра теорії та історії дошкільної педагогіки. 

2012 – 2015 р.р. – завідувала кафедрою теорії та історії дошкільної педагогіки доц. Н. М. Кот, яка за вагомий внесок у розвиток галузі дошкільної освіти була відзначена нагородою – знаком «Софія Русова».

За ці роки до лав кафедри приєднались досвідчені науковці: кандидат педагогічних наук, доцент Р. А. Шулигіна, кандидати психологічних наук, доценти В. М. Гальченко, С. Т. Репетій та інші.

У зв'язку з реорганізацією навчальних підрозділів НПУ імені М. П. Драгоманова в 2016 році, кафедра набула назву педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості й увійшла до складу факультету педагогіки і психології університету.

Завідувачем кафедри було призначено доктора педагогічних наук, професора Г. Г. Цвєткову, яка сьогодні спрямовує діяльність науково-педагогічного складу на вдосконалення, гармонізацію професійної підготовки майбутніх вихователів відповідно до потреб сьогодення на ґрунті постнекласичної методології шляхом створення креативно-розвивального освітнього простору в закладі вищої освіти.

Науково-педагогічний склад кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості сформований із фахівців, які мають високий науковий і практичний досвід роботи. У складі кафедри працює 11 осіб, з них: 1 доктор педагогічних наук, 8 кандидатів наук, 2 асистенти 1 лаборант.

Кафедра, керуючись новими європейськими стратегіями розвитку освіти в Україні, здійснює підготовку фахівців за освітньо-професійною програмою 012 «Дошкільна освіта», освітніми рівнями: перший (бакалаврський), другий (магістерський). Форми навчання: денна, заочна.

Стратегія розвитку кафедри

Основний стратегічний напрям – підвищення науково-педагогічної компетентності працівників до рівня, що дозволить кафедрі претендувати на роль одного з провідних осередків науково-педагогічної діяльності в галузі дошкільної освіти у межах освітнього простору України.

Принципи реалізації стратегії

Розвиток кафедри базуватиметься на принципах, що зможуть забезпечити реалізацію зазначеної стратегії:

  • компетентності усіх членів кафедри, що діятимуть на засадах колегіальності, відкритості, демократичності та єдності;
  • поєднання розвитку колективу та самовдосконалення кожного викладача як творчої особистості;
  • креативності у формування методів та форм реалізації стратегії розвитку кафедри;
  • інноваційності в підвищенні теоретичної та методичної культури працівників кафедри, основними рисами якої є взаємодія викладачів і студентів, соціокультурний діалог та захист суб’єктів професійної та освітньо-наукової діяльності.

Основні напрями діяльності (завдання)

для реалізації стратегії розвитку кафедри

  1. Приведення показників професійної діяльності та рівня кваліфікації кожного викладача кафедри в повну відповідність до чинних ліцензійних вимог освітньої діяльності.
  2. Створення системи фахового спрямованого підвищення кваліфікації викладачів кафедри.
  3. Запровадження відкритого, прозорого, поточного планування діяльності кафедри (навчальної, наукової, методичної та організаційної роботи).
  4. Формування механізмів та традиції самовдосконалення кожного викладача кафедри та умов реалізації його професійних компетентностей.
  5. Створення умов для започаткування кафедрою наукової школи.
  6. Використання Е-технологій в освітній діяльності, формування дистанційних курсів, відеолекцій, інтерактивних електронних навчальних видань тощо.
  7. Підтримання конкурентного статусу кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості в підготовці компетентних і конкурентоспроможних фахівців у галузі дошкільної освіти на національному ринку освітніх послуг та позиціонування НПУ імені М.П. Драгоманова і факультету педагогіки і психології як флагманів педагогічної думки.
  8. Підготовка наукових публікацій викладачами кафедри у зарубіжних наукових виданнях, що включені до різних наукометричних баз даних та мають індекси цитування.
  9. Розвиток ефективної взаємодії з українськими та зарубіжними партнерами з метою забезпечення академічної мобільності професорсько-викладацького складу кафедри та реалізації спільних проектів, грантових програм.
  10. Організація профорієнтаційної роботи з метою популяризації навчання за спеціальністю 012 «Дошкільна освіта», за різними освітньо-професійними програмами, рівнями на принципово нових засадах.
  11. Впровадження системи компетентнісного наставництва як одного з нових принципів підготовки професійного кадрового складу кафедри.
  12. Презентація на сайті кафедри освітніх досягнень викладачів та студентів, популяризація сучасних методів, технологій та методик навчання і викладання у вищій школі.
  13. Організація взаємодії з іншими освітніми закладами і науковими установами, проведення спільних засідань, семінарів, круглих столів, підготовка та видання наукової та навчально-методичної літератури.

Національне партнерство

Кафедра співпрацює із провідними науковими установами й університетами України:

  • Інститут проблем виховання НАПН України
  • Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України
  • Інститут педагогічної освіти та освіти дорослих НАПН України
  • Глухівський національний педагогічний університет імені Олександра Довженка
  • Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка
  • ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет»
  • Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка
  • Київський університет імені Бориса Грінченка
  • Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя
  • Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського
  • Рівненський державний гуманітарний університет
  • Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини
  • Харківська гуманітарно-педагогічна академія та ін.
  • Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
  • Національна парламентська бібліотека України
  • Державна науково-педагогічна бібліотека імені В. О. Сухомлинського
  • Видавництва: «Академвидав», «Освіта», «Педагогічна преса» та ін.

Зарубіжне партнерство

Кафедра співпрацює із провідними науковими установами й університетами близького і далекого зарубіжжя:

  • Білоруським державним педагогічним університетом імені Максима Танка;
  • Казахським національним педагогічним університетом імені Абая;
  • Університетом едукології Литви;
  • Коледжем Південно-Східної Норвегії (The University College of Southeast Norway (USN) та ін.

Навчально-методична діяльність кафедри