Минають дні, минають ночі …. Здається так було у класика про плинність і розміреність часу. Останні події навчили нас цінувати кожну секунду, хвилину і день свого життя. У підсумку - прожитий місяць минає так насичено, неначе рік.
    😚⁉️ А у студента? Особливо першокурсника, який нарешті зробив свій вибір і отримав те, що хотів – вступив до Національного педагогічного університету імені М.П.Драгоманова на спеціальність «Дошкільна освіта». Відповідь на це запитання знають наші студенти. У кожного своя історія...
 
✔️ Цього тижня студенти 4⃣ курсу спеціальності «Дошкільна освіта» розпочали проведення інтегрованих он-лайн занять для дітей дошкільного віку в Освітньому хабі Національного педагогічного університету імені М.П.Драгоманова.
🪁 🎲 🧩 🏓 В умовах сьогодення така практико-орієнтована форма взаємодії з дітьми дошкільного віку дозволяє студентам здобути абсолютно новий досвід у підготовці та реалізації запланованого в контексті їх професійної підготовки.

ВІДЕО

 
🥰💐🌠 2⃣2⃣ жовтня 2⃣0⃣2⃣2⃣ року колектив кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти щиросердно вітає з Днем народження кандидата педагогічних наук, доцента Шулигіну Раїсу Андріївну!!!

ВІДЕОПРИВІТАННЯ!!!

 
😌 Як хочеться знайти слова,
які сьогодні Вам сказати.
Щоб було достатньо в них тепла,
І ніжності, і ласки.
😏 Хай буде добре на душі у Вас.
Весна цвіте любої пори року.
І в домі Вашім злагода весь час.
І маса щастя... Просто... Ненароком...
🍁 Надворі осінь.
🫶 Саме час, щоб укріпляти імунітет сердечним теплом та радістю.
🏆 Бажаємо Вам міцного здоров'я, благополуччя, невтомності та нових здобутків у повсякденній відповідальній діяльності, успішного здійснення всіх професійних і особистісних задумів.
🌞 Нехай Вам у віконце щастям світить сонце, промінь добра посилає.
Бог з небес благословляє.
👩‍❤️‍👨 Хай поруч будуть ті, хто дарує тепло, усмішку і надію.
💃 Нехай у Ваші двері стукають тільки хороші люди, добрі вісті і цікаві події!
🤗 Якщо Вам іноді стає трохи сумно, діставайте із "заначки" щасливі спогади...
І нехай вони гріють Вам душу.
😜 Хай у Вашому житті завжди буде момент для щастя та привід для посмішки.
😇 Мрійте! Ангелики чують наші думки.
😊 У кожного дня свій аромат. Нехай сьогодні пахне щастям!
Ніколи не засмучуйтесь через дурниці. Дурниця ж через Вас не засмучується?!
Саме дрібниці нагадують нам, що життя - це задоволення!
🔥 Хай доля збагачує Вас життєвою мудрістю, енергією та творчим натхненням!
💫 Нехай на всі Ваші бажання життя Вам скаже "Так!"
💙💛 І буде завтра...
І буде все добре!
❗️Головне - жити!
❗️Головне - любити!
❗️Головне - вірити!
💋 Нехай швидше настане час, коли повітряними будуть поцілунки, а не тривоги!
🎈🎁 З Днем народження!!!
💗 Миру! Злагоди! Любові!
🙋‍♀🙋📲💻👧🏼🧒🏻 Викладачі та студенти кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти педагогічного факультету приєднуються до роботи Освітнього хабу – волонтерської ініціативи Національного педагогічного університету імені М.П.Драгоманова, який одночасно став і практико орієнтованою формою підготовки студентів спеціальності «Дошкільна освіта» до професійної діяльності.
😃 З наступного тижня розпочинаються інтегровані online-заняття для дітей дошкільного віку (5-6 років), покликані допомогти батькам та дітям стати щасливими і впевненими в собі першокласниками.
📆 Зустрічі будуть відбуватися раз на тиждень, у четвер,
🕰 початок о 10.00.
✅ Старт занять: з 27 жовтня 2022 року (четвер),
🕙 Час: 10.00.
👉 Приєднатися можна за постійним посиланням: https://meet.google.com/ywf-qcua-rar
🌞 Чекаємо усіх бажаючих!

311879766 611443090770400 3697975954907632344 n

 
   🍂 19 жовтня 2022 року відбулася нарада колективу кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти педагогічного факультету, на якій за сприянням завідувачки кафедри, доктора пед. наук, проф. Ганни Цвєткової обговорили такі питання:
🙆‍♀ про стан безпеки викладачів кафедри та студентів спеціальності «Дошкільна освіта»;
👫 про кількість вступників на спеціальність «Дошкільна освіта» до педагогічного факультету Національного педагогічного університету імені М.П.Драгоманова у 2022 році;
⏰ про загальне навчальне навантаження науково-педагогічного складу кафедри;
📋 📗 про етап оформлення програми та збірника тез Міжнародного online-марафону «Дошкільна освіта в епоху постмодернізму: європейський досвід, інноваційні практики»;
🙋‍♀ про обрання студентами 4 курсу освітнього ступеня «бакалавра» та 1 курсу освітнього ступеня «магістра» тем дипломних робіт;
📚 про оновлення вимог щодо дипломних робіт;
📇 про подання заяв та результат створення корпоративних пошт студентів - вступників спеціальності «Дошкільна освіта»;
💻 про адаптацію програм практик до дистанційної форми навчання;
📑 про розробку графіку ректорських контрольних робіт на перший семестр 2022-2023 н.р, відповідно до наказу ректора від 28 вересня 2022 р. № 250 «Про проведення ректорських контрольних робіт у 2022-2023 н.р.» та інше.
  📬 Результатом зустрічі стала важливість налагодження корпоративної організації кафедри, за якої кожний викладач підпорядковується певним колективним цілям, що і визначає успішність їх досягнення та наближення перемоги.🇺🇦
 
 

Дочірні категорії

Кафедра педагогіки і психології дошкільної освіти 

НПУ імені М. П. Драгоманова: історія, реалії, перспективи

 

 

Поглиблене вивчення відповідних архівних документів та результатів ретроспективного аналізу історико-педагогічних матеріалів засвідчують те, що кафедра зародилась понад століття тому і пройшла багато етапів перетворення від минулого до сьогодення.

1907–1919 р.р. – Створення та існування Фребелівського інституту дошкільної підготовки, в якому працювали видатні постаті педагогічної освіти – В. В. Зеньковський, Н. Д. Лубенець, С. Ф. Русова, І. О. Сікорський та ін.

1920 р. – Інститут увійшов до складу Київського інституту народної освіти, вже як факультет дошкільного виховання.

1930-ті роки – Факультет дошкільного виховання переведено до Харківського педагогічного інституту.

1954 р. – Факультет поновили в складі Київського державного педагогічного інституту імені О. М. Горького, спадкоємцем якого сьогодні є Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. Існуючу в складі факультету дошкільного виховання кафедру початкової і дошкільної освіти, в ті роки очолював проф. Г. З. Івашин.

1960 р. – створена кафедра дошкільної педагогіки, керівником якої стала доц. О. М. Лещенко. До її складу в різні роки увійшли викладачі: З. Н. Борисова, О. К. Грибанова, Т. І. Дмитренко, М. Ф. Дубовик, Є. Ф. Лукіна, О. П. Ткаченко та перші її випускники – С. Ф. Бєлова, Л. В. Герасимова, Н. І. Зеленко, Н. І. Мітічева Л. Я. Скиданова та інші.

1965 – 1975 р.р. кафедру очолювала доц. О. К. Грибанова. У цей період свій науковий рівень більшість викладачів кафедри – В. І. Коник, Н. П. Орланова, О. П. Янківська, Н. Ф. Яришева, підвищували навчанням в аспірантурі, по закінченню якої успішно захищали дисертації.

1975 – 1991 рр. – кафедрою дошкільної педагогіки керувала З. Н. Борисова. Її склад поповнили талановиті педагоги – Г. В. Бєлєнька, О. Л. Богініч, Н. М. Кот, І. О. Луценко, М. А. Машовець, Г. В. Сухорукова, а згодом доценти Л. В. Артемова, Е. С. Вільчковський, І. С. Дьоміна та інші.

Галузь дошкільної освіти також збагатилась відомими випускниками кафедри, педагогами і психологами (К. О. Євстаф’єва, В. Г. Захарченко, В. У. Кузьменко, Т. Ф. Кунько, С. О. Ладивір, Л. І. Уманець, Л. Ю. Якименко та ін.). Завдяки їхнім науковим доробкам, впродовж тривалого часу кафедра займала провідні позиції у галузі серед  закладів вищої освіти України.

Досвід науково-педагогічних працівників кафедри дошкільної педагогіки склав підґрунтя для розвитку інновацій у дошкільній і вищій освіті, підготовки навчально-методичного забезпечення, вивчення вітчизняного і зарубіжного педагогічного досвіду тощо.

1991 – 2003 р.р. – кафедру очолювала проф. Л. В. Артемова – відомий вчений у галузі теорії та історії педагогіки, дошкільного виховання, теорії та методики професійної освіти дорослих.

2003 – 2008 р.р. – керувала діяльністю кафедри дошкільної педагогіки Інституту педагогіки і психології НПУ імені М.П. Драгоманова доц. М. А. Машовець, професійні інтереси якої пов’язані з педагогікою та психологією дошкільного дитинства та професійною підготовкою майбутнього дошкільного педагога. З 2008 року кафедра дошкільної педагогіки  отримала назву кафедра теорії та історії дошкільної педагогіки. 

2012 – 2015 р.р. – завідувала кафедрою теорії та історії дошкільної педагогіки доц. Н. М. Кот, яка за вагомий внесок у розвиток галузі дошкільної освіти була відзначена нагородою – знаком «Софія Русова».

За ці роки до лав кафедри приєднались досвідчені науковці: кандидат педагогічних наук, доцент Р. А. Шулигіна, кандидати психологічних наук, доценти В. М. Гальченко, С. Т. Репетій та інші.

У зв'язку з реорганізацією навчальних підрозділів НПУ імені М. П. Драгоманова в 2016 році, кафедра набула назву педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості й увійшла до складу факультету педагогіки і психології університету.

Завідувачем кафедри було призначено доктора педагогічних наук, професора Г. Г. Цвєткову, яка сьогодні спрямовує діяльність науково-педагогічного складу на вдосконалення, гармонізацію професійної підготовки майбутніх вихователів відповідно до потреб сьогодення на ґрунті постнекласичної методології шляхом створення креативно-розвивального освітнього простору в закладі вищої освіти.

Науково-педагогічний склад кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості сформований із фахівців, які мають високий науковий і практичний досвід роботи. У складі кафедри працює 11 осіб, з них: 1 доктор педагогічних наук, 8 кандидатів наук, 2 асистенти 1 лаборант.

Кафедра, керуючись новими європейськими стратегіями розвитку освіти в Україні, здійснює підготовку фахівців за освітньо-професійною програмою 012 «Дошкільна освіта», освітніми рівнями: перший (бакалаврський), другий (магістерський). Форми навчання: денна, заочна.

Стратегія розвитку кафедри

Основний стратегічний напрям – підвищення науково-педагогічної компетентності працівників до рівня, що дозволить кафедрі претендувати на роль одного з провідних осередків науково-педагогічної діяльності в галузі дошкільної освіти у межах освітнього простору України.

Принципи реалізації стратегії

Розвиток кафедри базуватиметься на принципах, що зможуть забезпечити реалізацію зазначеної стратегії:

  • компетентності усіх членів кафедри, що діятимуть на засадах колегіальності, відкритості, демократичності та єдності;
  • поєднання розвитку колективу та самовдосконалення кожного викладача як творчої особистості;
  • креативності у формування методів та форм реалізації стратегії розвитку кафедри;
  • інноваційності в підвищенні теоретичної та методичної культури працівників кафедри, основними рисами якої є взаємодія викладачів і студентів, соціокультурний діалог та захист суб’єктів професійної та освітньо-наукової діяльності.

Основні напрями діяльності (завдання)

для реалізації стратегії розвитку кафедри

  1. Приведення показників професійної діяльності та рівня кваліфікації кожного викладача кафедри в повну відповідність до чинних ліцензійних вимог освітньої діяльності.
  2. Створення системи фахового спрямованого підвищення кваліфікації викладачів кафедри.
  3. Запровадження відкритого, прозорого, поточного планування діяльності кафедри (навчальної, наукової, методичної та організаційної роботи).
  4. Формування механізмів та традиції самовдосконалення кожного викладача кафедри та умов реалізації його професійних компетентностей.
  5. Створення умов для започаткування кафедрою наукової школи.
  6. Використання Е-технологій в освітній діяльності, формування дистанційних курсів, відеолекцій, інтерактивних електронних навчальних видань тощо.
  7. Підтримання конкурентного статусу кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості в підготовці компетентних і конкурентоспроможних фахівців у галузі дошкільної освіти на національному ринку освітніх послуг та позиціонування НПУ імені М.П. Драгоманова і факультету педагогіки і психології як флагманів педагогічної думки.
  8. Підготовка наукових публікацій викладачами кафедри у зарубіжних наукових виданнях, що включені до різних наукометричних баз даних та мають індекси цитування.
  9. Розвиток ефективної взаємодії з українськими та зарубіжними партнерами з метою забезпечення академічної мобільності професорсько-викладацького складу кафедри та реалізації спільних проектів, грантових програм.
  10. Організація профорієнтаційної роботи з метою популяризації навчання за спеціальністю 012 «Дошкільна освіта», за різними освітньо-професійними програмами, рівнями на принципово нових засадах.
  11. Впровадження системи компетентнісного наставництва як одного з нових принципів підготовки професійного кадрового складу кафедри.
  12. Презентація на сайті кафедри освітніх досягнень викладачів та студентів, популяризація сучасних методів, технологій та методик навчання і викладання у вищій школі.
  13. Організація взаємодії з іншими освітніми закладами і науковими установами, проведення спільних засідань, семінарів, круглих столів, підготовка та видання наукової та навчально-методичної літератури.

Національне партнерство

Кафедра співпрацює із провідними науковими установами й університетами України:

  • Інститут проблем виховання НАПН України
  • Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України
  • Інститут педагогічної освіти та освіти дорослих НАПН України
  • Глухівський національний педагогічний університет імені Олександра Довженка
  • Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка
  • ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет»
  • Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка
  • Київський університет імені Бориса Грінченка
  • Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя
  • Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського
  • Рівненський державний гуманітарний університет
  • Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини
  • Харківська гуманітарно-педагогічна академія та ін.
  • Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
  • Національна парламентська бібліотека України
  • Державна науково-педагогічна бібліотека імені В. О. Сухомлинського
  • Видавництва: «Академвидав», «Освіта», «Педагогічна преса» та ін.

Зарубіжне партнерство

Кафедра співпрацює із провідними науковими установами й університетами близького і далекого зарубіжжя:

  • Білоруським державним педагогічним університетом імені Максима Танка;
  • Казахським національним педагогічним університетом імені Абая;
  • Університетом едукології Литви;
  • Коледжем Південно-Східної Норвегії (The University College of Southeast Norway (USN) та ін.

Навчально-методична діяльність кафедри