🤓✌️Привіт, розумнику!
😶‍🌫⛅️🌧☁️⛈🌤 Тебе цікавить питання, з чого зроблені хмари? Хм... Давай-но спробуємо розібратися разом!
👩🏻‍🎓Підготувала Анастасія Ковальова, магістрантка 1⃣ курсу спеціальності "Дошкільна освіта"педагогічного факультету.

З ЧОГО ЗРОБЛЕНІ ХМАРИ?

   👯‍♀🗳 За ініціативою завідувачки кафедри дошкільної освіти, докторки педагогічних наук, професорки Ганни Цвєткової 2⃣5⃣ травня 2⃣0⃣2⃣3⃣ року відбулася виробнича нарада колективу кафедри дошкільної освіти.

   🔎 На нараді обговорили такі питання:
📚 заповнення журналу індивідуального навчального плану викладача на 2⃣0⃣2⃣2⃣➖2⃣0⃣2⃣3⃣ навчальний рік;
📚 проходження рейтингу науково-педагогічного складу кафедри дошкільної освіти до 🔟 червня 2⃣0⃣2⃣3⃣ року;
📚 створення комісії з моніторингу документів кафедри дошкільної освіти (доц.Софія Довбня, доц.Раїса Шулигіна, доц.Вікторія Агіляр-Туклер, ст.викл.Віра Корх).
347232110 202768172650684 1104425842183942966 n349318931 638650471455748 3836536478904836774 n
 
🌈Що ж таке веселка❓🌈
🚀🛸🌌🛰👩‍🔬🧑‍🔬 Для маленьких допитливих розумників Анастасія Ковальова, магістрантка 1⃣ курсу спеціальності "Дошкільна освіта" педагогічного факультету підготувала відеоролик.

ЩО ТАКЕ ВЕСЕЛКА?

 
🔭🔬⚗🧫🧪📚 ✍👥🎙🗂 В рамках відзначення Днів науки на базі кафедри дошкільної освіти педагогічного факультету Українського державного університету імені Михайла Драгоманова 2⃣4⃣ травня 2⃣0⃣2⃣3⃣ року було проведено гостьові лекції.
  ✨Зустріч відкрила завідувачка кафедри дошкільної освіти УДУ імені Михайла Драгоманова докторка педагогічних наук, професорка Ганна Цвєткова, за ініціативою якої відбувся цей науковий захід.
   👥 До гостьових лекцій доєднались провідні науковці сучасного дошкілля:
🔸Ілона Дичківська, завідувачка кафедри дошкільної педагогіки і психології та спеціальної освіти імені професора Т.І. Поніманської Рівненського державного гуманітарного університету;
🔹Олександр Семенов, завідувач кафедри загальної педагогіки та дошкільної освіти Волинського національного університету імені Лесі Українки, доктор педагогічних наук, професор;
🔸Олена Половіна, завідувачка кафедри дошкільної освіти Київського Університету імені Бориса Грінченка, кандидатка педагогічних наук, доцентка;
науково-педагогічні працівники, аспіранти, студенти, педагоги-практики.
  📗📙📔📘 Одна з гостьових лекцій на тему «Сучасна дошкільна педагогіка в інноваційному спрямуванні» представлена спікером Ольгою Рейпольською, завідувачкою лабораторії дошкільної освіти і виховання Інституту проблем виховання НАПН України, докторкою педагогічних наук, доценткою, стейкхолдером.
349170775 1501881927283639 1151767462949375216 n
 
   Ольга Дмитрівна презентувала основні праці як науковий доробок колективу лабораторії, яку вона очолює багато років, зокрема: навчально-методичні посібники «Формуємо у старших дошкільників цілісне світобачення»; «Формування базових якостей особистості дітей старшого дошкільного віку в ДНЗ», «Виховуємо базові якості старшого дошкільника в умовах ДНЗ», «Поряд і разом: соціалізуємо старшого дошкільника», «Освітнє середовище закладу дошкільної освіти: технології проєктування»; монографії: «Соціалізація дітей старшого дошкільного віку» (2018);
«Виховання дітей раннього віку у закладах освіти різних типів»; методичні рекомендації «Розвиток старшого дошкільника в освітньому середовищі закладу дошкільної освіти»;
Концепція освіти дітей раннього та дошкільного віку (2020);
Концепція виховання дітей та молоді в цифровому просторі (2022).
 349321122 795715425352373 3214405550821948663 n
349143635 226391266780981 6105212353454085893 n
 
    Електронні варіанти цих наукових робіт можна завантажити з електронної бібліотеки НАПН України URL: Електронна бібліотека НАПН України: як засіб сучасного навчального середовища - Digital Library NAES of Ukraine (iitta.gov.ua).
349154760 1211949212854484 5246197748873565320 n
  349099078 228791596565063 934258100328066928 n
  📊 Не менш цікава гостьова лекція була представлена спікером Оксаною Ступак, докторкою педагогічних наук, доценткою кафедри дошкільної освіти УДУ імені Михайла Драгоманова на тему: «Квалітативні дослідження: методологія, напрямки та приклади».
  Лекція Ступак О.Ю. була присвячена особливостям організації та проведення квалітативних (якісних) досліджень адаптації та інтеграції українських дітей дошкільного і шкільного віку в Чехії в умовах вимушеної еміграції внаслідок військової агресії Росії проти України.
  Лекція розпочалася з порівняння особливостей та відмінностей квалітативних (якісних) та квантитативних (кількісних) наукових досліджень, було розкрито структуру та дизайн якісного дослідження, висвітлено види та особливості методу наративного інтерв`ю, основні моменти організації та проведення дослідження, кодування та інтерпретації результатів.
Було окреслено теми основних перспективних напрямків досліджень: формування психологічного клімату дитячого колективу, подолання емоційного вигорання педагогів, формування психологічного благополуччя педагогів, адаптація та соціально-емоційна підтримка українських дітей в еміграції, інтеграція в європейському освітньому просторі та реінтеграція українців після повернення додому в умовах війни. Лекцію проведено атмосферно, натхненно, енергійно, емоційно-чуттєво. Її зміст був наповнений цікавими моментами, прикладами, що зацікавило усіх присутніх, зародило творчо-наукову дискусію та багато схвальних відгуків аудиторії.
🙂💐 Щиро вдячність всім організаторам, шановним лекторам-спікерам та
учасникам наукового заходу за чудову атмосферу та єднання задля осучаснення дошкільної освіти!
 ☺️😏🤩На звітно-науковій конференції викладачів, аспірантів і докторантів УДУ імені Михайла Драгоманова за підсумками наукових досліджень 2⃣0⃣2⃣2⃣ року «Єдність навчання і наукових досліджень – головний принцип університету» спікером, доцентом Вікторією Гальченко для викладачів кафедри дошкільної освіти та аспірантів спеціальності 011 Освітні, педагогічні науки (дошкільна педагогіка)
2⃣3⃣ травня 2⃣0⃣2⃣3⃣ року проведено рефлексивний тренінг "Перфекціонізм як шлях до емоційного вигорання викладача ЗВО".
  🧩🎯😊🥹 Учасники дізналися багато цікавого про деструктивний перфекціонізм, його ознаки та наслідки, визначили шляхи запобігання емоційному вигоранню, виконали низку ресурсних психологічних технік, які стануть у нагоді й під час стресових ситуацій, спричинених війною, а також поспілкувалися у приємній атмосфері, отримали позитивні емоції, налаштувалися на подальшу командну роботу, натхненником якої є очільниця кафедри, професорка Ганна Цвєткова.
   🇺🇦Разом до ПЕРЕМОГИ!

348930567 595450936021621 6622461422973350869 n

348915296 592958839600142 8128875298846541027 n

349156106 929217681622580 4950641024612640362 n
348991949 552892070351574 1469454206742126748 n

Дочірні категорії

Кафедра педагогіки і психології дошкільної освіти 

НПУ імені М. П. Драгоманова: історія, реалії, перспективи

 

 

Поглиблене вивчення відповідних архівних документів та результатів ретроспективного аналізу історико-педагогічних матеріалів засвідчують те, що кафедра зародилась понад століття тому і пройшла багато етапів перетворення від минулого до сьогодення.

1907–1919 р.р. – Створення та існування Фребелівського інституту дошкільної підготовки, в якому працювали видатні постаті педагогічної освіти – В. В. Зеньковський, Н. Д. Лубенець, С. Ф. Русова, І. О. Сікорський та ін.

1920 р. – Інститут увійшов до складу Київського інституту народної освіти, вже як факультет дошкільного виховання.

1930-ті роки – Факультет дошкільного виховання переведено до Харківського педагогічного інституту.

1954 р. – Факультет поновили в складі Київського державного педагогічного інституту імені О. М. Горького, спадкоємцем якого сьогодні є Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. Існуючу в складі факультету дошкільного виховання кафедру початкової і дошкільної освіти, в ті роки очолював проф. Г. З. Івашин.

1960 р. – створена кафедра дошкільної педагогіки, керівником якої стала доц. О. М. Лещенко. До її складу в різні роки увійшли викладачі: З. Н. Борисова, О. К. Грибанова, Т. І. Дмитренко, М. Ф. Дубовик, Є. Ф. Лукіна, О. П. Ткаченко та перші її випускники – С. Ф. Бєлова, Л. В. Герасимова, Н. І. Зеленко, Н. І. Мітічева Л. Я. Скиданова та інші.

1965 – 1975 р.р. кафедру очолювала доц. О. К. Грибанова. У цей період свій науковий рівень більшість викладачів кафедри – В. І. Коник, Н. П. Орланова, О. П. Янківська, Н. Ф. Яришева, підвищували навчанням в аспірантурі, по закінченню якої успішно захищали дисертації.

1975 – 1991 рр. – кафедрою дошкільної педагогіки керувала З. Н. Борисова. Її склад поповнили талановиті педагоги – Г. В. Бєлєнька, О. Л. Богініч, Н. М. Кот, І. О. Луценко, М. А. Машовець, Г. В. Сухорукова, а згодом доценти Л. В. Артемова, Е. С. Вільчковський, І. С. Дьоміна та інші.

Галузь дошкільної освіти також збагатилась відомими випускниками кафедри, педагогами і психологами (К. О. Євстаф’єва, В. Г. Захарченко, В. У. Кузьменко, Т. Ф. Кунько, С. О. Ладивір, Л. І. Уманець, Л. Ю. Якименко та ін.). Завдяки їхнім науковим доробкам, впродовж тривалого часу кафедра займала провідні позиції у галузі серед  закладів вищої освіти України.

Досвід науково-педагогічних працівників кафедри дошкільної педагогіки склав підґрунтя для розвитку інновацій у дошкільній і вищій освіті, підготовки навчально-методичного забезпечення, вивчення вітчизняного і зарубіжного педагогічного досвіду тощо.

1991 – 2003 р.р. – кафедру очолювала проф. Л. В. Артемова – відомий вчений у галузі теорії та історії педагогіки, дошкільного виховання, теорії та методики професійної освіти дорослих.

2003 – 2008 р.р. – керувала діяльністю кафедри дошкільної педагогіки Інституту педагогіки і психології НПУ імені М.П. Драгоманова доц. М. А. Машовець, професійні інтереси якої пов’язані з педагогікою та психологією дошкільного дитинства та професійною підготовкою майбутнього дошкільного педагога. З 2008 року кафедра дошкільної педагогіки  отримала назву кафедра теорії та історії дошкільної педагогіки. 

2012 – 2015 р.р. – завідувала кафедрою теорії та історії дошкільної педагогіки доц. Н. М. Кот, яка за вагомий внесок у розвиток галузі дошкільної освіти була відзначена нагородою – знаком «Софія Русова».

За ці роки до лав кафедри приєднались досвідчені науковці: кандидат педагогічних наук, доцент Р. А. Шулигіна, кандидати психологічних наук, доценти В. М. Гальченко, С. Т. Репетій та інші.

У зв'язку з реорганізацією навчальних підрозділів НПУ імені М. П. Драгоманова в 2016 році, кафедра набула назву педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості й увійшла до складу факультету педагогіки і психології університету.

Завідувачем кафедри було призначено доктора педагогічних наук, професора Г. Г. Цвєткову, яка сьогодні спрямовує діяльність науково-педагогічного складу на вдосконалення, гармонізацію професійної підготовки майбутніх вихователів відповідно до потреб сьогодення на ґрунті постнекласичної методології шляхом створення креативно-розвивального освітнього простору в закладі вищої освіти.

Науково-педагогічний склад кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості сформований із фахівців, які мають високий науковий і практичний досвід роботи. У складі кафедри працює 11 осіб, з них: 1 доктор педагогічних наук, 8 кандидатів наук, 2 асистенти 1 лаборант.

Кафедра, керуючись новими європейськими стратегіями розвитку освіти в Україні, здійснює підготовку фахівців за освітньо-професійною програмою 012 «Дошкільна освіта», освітніми рівнями: перший (бакалаврський), другий (магістерський). Форми навчання: денна, заочна.

Стратегія розвитку кафедри

Основний стратегічний напрям – підвищення науково-педагогічної компетентності працівників до рівня, що дозволить кафедрі претендувати на роль одного з провідних осередків науково-педагогічної діяльності в галузі дошкільної освіти у межах освітнього простору України.

Принципи реалізації стратегії

Розвиток кафедри базуватиметься на принципах, що зможуть забезпечити реалізацію зазначеної стратегії:

  • компетентності усіх членів кафедри, що діятимуть на засадах колегіальності, відкритості, демократичності та єдності;
  • поєднання розвитку колективу та самовдосконалення кожного викладача як творчої особистості;
  • креативності у формування методів та форм реалізації стратегії розвитку кафедри;
  • інноваційності в підвищенні теоретичної та методичної культури працівників кафедри, основними рисами якої є взаємодія викладачів і студентів, соціокультурний діалог та захист суб’єктів професійної та освітньо-наукової діяльності.

Основні напрями діяльності (завдання)

для реалізації стратегії розвитку кафедри

  1. Приведення показників професійної діяльності та рівня кваліфікації кожного викладача кафедри в повну відповідність до чинних ліцензійних вимог освітньої діяльності.
  2. Створення системи фахового спрямованого підвищення кваліфікації викладачів кафедри.
  3. Запровадження відкритого, прозорого, поточного планування діяльності кафедри (навчальної, наукової, методичної та організаційної роботи).
  4. Формування механізмів та традиції самовдосконалення кожного викладача кафедри та умов реалізації його професійних компетентностей.
  5. Створення умов для започаткування кафедрою наукової школи.
  6. Використання Е-технологій в освітній діяльності, формування дистанційних курсів, відеолекцій, інтерактивних електронних навчальних видань тощо.
  7. Підтримання конкурентного статусу кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості в підготовці компетентних і конкурентоспроможних фахівців у галузі дошкільної освіти на національному ринку освітніх послуг та позиціонування НПУ імені М.П. Драгоманова і факультету педагогіки і психології як флагманів педагогічної думки.
  8. Підготовка наукових публікацій викладачами кафедри у зарубіжних наукових виданнях, що включені до різних наукометричних баз даних та мають індекси цитування.
  9. Розвиток ефективної взаємодії з українськими та зарубіжними партнерами з метою забезпечення академічної мобільності професорсько-викладацького складу кафедри та реалізації спільних проектів, грантових програм.
  10. Організація профорієнтаційної роботи з метою популяризації навчання за спеціальністю 012 «Дошкільна освіта», за різними освітньо-професійними програмами, рівнями на принципово нових засадах.
  11. Впровадження системи компетентнісного наставництва як одного з нових принципів підготовки професійного кадрового складу кафедри.
  12. Презентація на сайті кафедри освітніх досягнень викладачів та студентів, популяризація сучасних методів, технологій та методик навчання і викладання у вищій школі.
  13. Організація взаємодії з іншими освітніми закладами і науковими установами, проведення спільних засідань, семінарів, круглих столів, підготовка та видання наукової та навчально-методичної літератури.

Національне партнерство

Кафедра співпрацює із провідними науковими установами й університетами України:

  • Інститут проблем виховання НАПН України
  • Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України
  • Інститут педагогічної освіти та освіти дорослих НАПН України
  • Глухівський національний педагогічний університет імені Олександра Довженка
  • Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка
  • ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет»
  • Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка
  • Київський університет імені Бориса Грінченка
  • Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя
  • Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського
  • Рівненський державний гуманітарний університет
  • Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини
  • Харківська гуманітарно-педагогічна академія та ін.
  • Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
  • Національна парламентська бібліотека України
  • Державна науково-педагогічна бібліотека імені В. О. Сухомлинського
  • Видавництва: «Академвидав», «Освіта», «Педагогічна преса» та ін.

Зарубіжне партнерство

Кафедра співпрацює із провідними науковими установами й університетами близького і далекого зарубіжжя:

  • Білоруським державним педагогічним університетом імені Максима Танка;
  • Казахським національним педагогічним університетом імені Абая;
  • Університетом едукології Литви;
  • Коледжем Південно-Східної Норвегії (The University College of Southeast Norway (USN) та ін.

Навчально-методична діяльність кафедри