🍁🍄🌬🌧⛅️ Осінь, осінь золота, що ти осінь принесла?
🙂⁉️7⃣ Відповіді на це запитання шукають учасники Освітнього хабу НПУ, проводячи як групові, так і індивідуальні інтегровані онлайн заняття з дітьми старшого дошкільного віку.

ВІДЕО

 
 
     ВІДЕО
     😏😌🤗🎭 Нам сподобалося проходити практику. Ми багато чому навчилися за 4 тижні.
    🔥 🎠🧩🪁🏸 Дуже сподобався заклад дошкільної освіти WoderLand. Там багато різних занять, гарні вихователі, цікаві осередки для ігор, закрита територія.
   📒🤽🤼🪂 Практика дала багато цікавинок для майбутньої професії, як правильно складати календарний план, як підбирати ігри та заняття для дітей, як побудувати свій робочий день та як творчо надихати себе.
     🌅 З чарівною країною дитинства ви можете ознайомитись на сайті садочку "Wonderland":
    💌 Такі позитивні враження студентів-практикантів 2⃣ курсу спеціальності "Дошкільна освіта"педагогічного факультету від проходження навчальної педагогічної практики в закладі дошкільної освіти "Wonderland" під керівництвом викладача кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти Галини Савлук.
    💐🎓 1⃣7⃣ листопада Україна як і більшість країн світу святкує міжнародний День студентів.
    📚🇺🇦 Офіційно свято відзначається в Україні від 16 червня 1999 року згідно з Указу Президента № 659/99.
    🎉 Викладачі кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти вітають студентів зі святом!
   🏆 Бажаємо успіхів та легкого навчання для підкорення освітніх вершин!
   🚴‍♀👯‍♀🔥 Нових знайомств, пригод, цікавих та захоплюючих мирних днів!
  🤩🏄‍♂ Нехай студентські роки, що пролітають так швидко, залишали у вашій пам'яті слід радісних і позитивних вражень!
    🤗 З Днем студента!🍹
 
    👩‍👧‍👧🏠 Студентка 2⃣ курсу, 2-б групи спеціальності "Дошкільна освіта" Педагогічного факультету Вікторія Євангеліст у рамках навчальної педагогічної практики презентує вам свій заклад дошкільної освіти "Jasminka".
    👩🏼‍💼 Керівник навчальної педагогічної практики: Галина Савлук, викладач кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти.
     ⛳️ Посилання на соціальні мережі ЗДО: https://www.facebook.com/Jasminka.club
     📬 Адреса: Пітерська 4а, м.Київ.
     🎡 Тип ЗДО: дитячий садок повного дня для дітей віком від 2 до 7 років.
     🗳 Форма власності: приватний дитячий садок « Jasminka» повного дня для дітей віком від 2 до 7 років.
     🏠 Опис освітнього середовища:
     ✅ Заклад дошкільної освіти відповідає всім умовам та нормам.
    🏟 Заклад має огорожу, дитячий майданчик, куточки природи, які суворо охороняються. На майданчику для діток встановленні пісочниці та ігрові матеріали, аби діти мали можливість гратися та розвиватися.
   💧🧯🧸🥁У серединні приміщення відповідає санітарно-гігієнічним умовам, тобто має пожежну систему, чисте та доглянуте приміщення, чистий ігровий інвентар, приміщення забезпечене м’яким та твердим інвентарем.
   🧼🚰🧴У садочку виконують та дотримуються всіх правил санітарно-гігієнічного догляду за приміщенням та додатковими матеріалами.
     🛏🚪🛋🪑Також заклад відповідає естетичному оформленню та матеріально-технічним умовам. Кабінети у закладі дошкільної освіти відповідають сучасним вимогам щодо естетичного оформлення та облаштування. На подвір’ї заклад естетично оформлений. Матеріально-технічне забезпечення освітньої діяльності закладу дошкільної освіти на високому рівні. Педагоги забезпечені сучасними технологічними засобами та мають можливість користуватися ними під час навчання та занять з дітьми. Психолого-педагогічні умови також на вищому рівні. Заклад забезпечує дітей різними додатковими заняттями та гуртками. Дизайн освітнього закладу створений та облаштований у приємній кольорові гамі. Усе приміщення виконане в яскравих але приємних кольорах, що має хороший естетичний та гармонічний вигляд.
 
 😢 Сьогодення кидає виклики перед українським суспільством. Українці будь-якого віку переживають війну по-різному. Особливо складно переживають сучасні події в Україні діти: часті повітряні тривоги, проведений час та сон в укритті, звуки вибухів – все це викликає стрес, тривожність, замкнутість, зміни в поведінці дітей тощо.
   👍🦸‍♀Тому ділову гру на тему «Супергерої. Врятуємо дитинство від стресу та тривожності» можна вважати актуальною та доцільною для проведення в закладах дошкільної освіти.
Метою ділової гри є:
     🧎‍♂активізувати знання педагогів з питань подолання стресу та тривожності у дітей дошкільного віку;
   🏃‍♀з’ясувати ступінь підготовленості педагогів до реалізації завдань підтримки, виховання дітей в умовах війни, надихнути на самосвіту;
     🔝сприяти підвищенню рівня професійної майстерності;
     🆙 спонукати педагогів до творчого самовираження та самовдосконалення.
     📶 План проведення:
     🤼 педагогічний ринг,
     🕵‍♀ залізний розум (теоретична розминка з питань та понять, які стосуються ігор та стресу, теми гри),
     🥷 спритність Людини-Павука (асоціативний ряд до понять стресу та тривожності),
     🇺🇸👮 поради від Капітана Америки (рекомендації від ЮНІСЕФ «Чим зайняти дитину під час небезпечної ситуації),
    💆‍♀ врятуємо дитинство від стресу (ігри для зниження рівня тривожності у дітей),
    💪 🧱 сильні руки як в Халка (ліплення як засіб подолання стресу).
  😉☄Проведення такої ділової гри активізує, доповнить знання вихователів щодо зниження рівня стресу та тривожності у дітей, підвищить рівень педагогічної майстерності, буде спонукати педагогів до пошуків рішень розв’язання актуальних проблем сьогодення.
   👩‍🎓 Ділову гру "Супергерої" підготувала Юлія Степаненко, студентка 1⃣ курсу магістратури спеціальності «Дошкільна освіта» Педагогічного факультету.

ДІЛОВА ГРА

 

Дочірні категорії

Кафедра педагогіки і психології дошкільної освіти 

НПУ імені М. П. Драгоманова: історія, реалії, перспективи

 

 

Поглиблене вивчення відповідних архівних документів та результатів ретроспективного аналізу історико-педагогічних матеріалів засвідчують те, що кафедра зародилась понад століття тому і пройшла багато етапів перетворення від минулого до сьогодення.

1907–1919 р.р. – Створення та існування Фребелівського інституту дошкільної підготовки, в якому працювали видатні постаті педагогічної освіти – В. В. Зеньковський, Н. Д. Лубенець, С. Ф. Русова, І. О. Сікорський та ін.

1920 р. – Інститут увійшов до складу Київського інституту народної освіти, вже як факультет дошкільного виховання.

1930-ті роки – Факультет дошкільного виховання переведено до Харківського педагогічного інституту.

1954 р. – Факультет поновили в складі Київського державного педагогічного інституту імені О. М. Горького, спадкоємцем якого сьогодні є Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. Існуючу в складі факультету дошкільного виховання кафедру початкової і дошкільної освіти, в ті роки очолював проф. Г. З. Івашин.

1960 р. – створена кафедра дошкільної педагогіки, керівником якої стала доц. О. М. Лещенко. До її складу в різні роки увійшли викладачі: З. Н. Борисова, О. К. Грибанова, Т. І. Дмитренко, М. Ф. Дубовик, Є. Ф. Лукіна, О. П. Ткаченко та перші її випускники – С. Ф. Бєлова, Л. В. Герасимова, Н. І. Зеленко, Н. І. Мітічева Л. Я. Скиданова та інші.

1965 – 1975 р.р. кафедру очолювала доц. О. К. Грибанова. У цей період свій науковий рівень більшість викладачів кафедри – В. І. Коник, Н. П. Орланова, О. П. Янківська, Н. Ф. Яришева, підвищували навчанням в аспірантурі, по закінченню якої успішно захищали дисертації.

1975 – 1991 рр. – кафедрою дошкільної педагогіки керувала З. Н. Борисова. Її склад поповнили талановиті педагоги – Г. В. Бєлєнька, О. Л. Богініч, Н. М. Кот, І. О. Луценко, М. А. Машовець, Г. В. Сухорукова, а згодом доценти Л. В. Артемова, Е. С. Вільчковський, І. С. Дьоміна та інші.

Галузь дошкільної освіти також збагатилась відомими випускниками кафедри, педагогами і психологами (К. О. Євстаф’єва, В. Г. Захарченко, В. У. Кузьменко, Т. Ф. Кунько, С. О. Ладивір, Л. І. Уманець, Л. Ю. Якименко та ін.). Завдяки їхнім науковим доробкам, впродовж тривалого часу кафедра займала провідні позиції у галузі серед  закладів вищої освіти України.

Досвід науково-педагогічних працівників кафедри дошкільної педагогіки склав підґрунтя для розвитку інновацій у дошкільній і вищій освіті, підготовки навчально-методичного забезпечення, вивчення вітчизняного і зарубіжного педагогічного досвіду тощо.

1991 – 2003 р.р. – кафедру очолювала проф. Л. В. Артемова – відомий вчений у галузі теорії та історії педагогіки, дошкільного виховання, теорії та методики професійної освіти дорослих.

2003 – 2008 р.р. – керувала діяльністю кафедри дошкільної педагогіки Інституту педагогіки і психології НПУ імені М.П. Драгоманова доц. М. А. Машовець, професійні інтереси якої пов’язані з педагогікою та психологією дошкільного дитинства та професійною підготовкою майбутнього дошкільного педагога. З 2008 року кафедра дошкільної педагогіки  отримала назву кафедра теорії та історії дошкільної педагогіки. 

2012 – 2015 р.р. – завідувала кафедрою теорії та історії дошкільної педагогіки доц. Н. М. Кот, яка за вагомий внесок у розвиток галузі дошкільної освіти була відзначена нагородою – знаком «Софія Русова».

За ці роки до лав кафедри приєднались досвідчені науковці: кандидат педагогічних наук, доцент Р. А. Шулигіна, кандидати психологічних наук, доценти В. М. Гальченко, С. Т. Репетій та інші.

У зв'язку з реорганізацією навчальних підрозділів НПУ імені М. П. Драгоманова в 2016 році, кафедра набула назву педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості й увійшла до складу факультету педагогіки і психології університету.

Завідувачем кафедри було призначено доктора педагогічних наук, професора Г. Г. Цвєткову, яка сьогодні спрямовує діяльність науково-педагогічного складу на вдосконалення, гармонізацію професійної підготовки майбутніх вихователів відповідно до потреб сьогодення на ґрунті постнекласичної методології шляхом створення креативно-розвивального освітнього простору в закладі вищої освіти.

Науково-педагогічний склад кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості сформований із фахівців, які мають високий науковий і практичний досвід роботи. У складі кафедри працює 11 осіб, з них: 1 доктор педагогічних наук, 8 кандидатів наук, 2 асистенти 1 лаборант.

Кафедра, керуючись новими європейськими стратегіями розвитку освіти в Україні, здійснює підготовку фахівців за освітньо-професійною програмою 012 «Дошкільна освіта», освітніми рівнями: перший (бакалаврський), другий (магістерський). Форми навчання: денна, заочна.

Стратегія розвитку кафедри

Основний стратегічний напрям – підвищення науково-педагогічної компетентності працівників до рівня, що дозволить кафедрі претендувати на роль одного з провідних осередків науково-педагогічної діяльності в галузі дошкільної освіти у межах освітнього простору України.

Принципи реалізації стратегії

Розвиток кафедри базуватиметься на принципах, що зможуть забезпечити реалізацію зазначеної стратегії:

  • компетентності усіх членів кафедри, що діятимуть на засадах колегіальності, відкритості, демократичності та єдності;
  • поєднання розвитку колективу та самовдосконалення кожного викладача як творчої особистості;
  • креативності у формування методів та форм реалізації стратегії розвитку кафедри;
  • інноваційності в підвищенні теоретичної та методичної культури працівників кафедри, основними рисами якої є взаємодія викладачів і студентів, соціокультурний діалог та захист суб’єктів професійної та освітньо-наукової діяльності.

Основні напрями діяльності (завдання)

для реалізації стратегії розвитку кафедри

  1. Приведення показників професійної діяльності та рівня кваліфікації кожного викладача кафедри в повну відповідність до чинних ліцензійних вимог освітньої діяльності.
  2. Створення системи фахового спрямованого підвищення кваліфікації викладачів кафедри.
  3. Запровадження відкритого, прозорого, поточного планування діяльності кафедри (навчальної, наукової, методичної та організаційної роботи).
  4. Формування механізмів та традиції самовдосконалення кожного викладача кафедри та умов реалізації його професійних компетентностей.
  5. Створення умов для започаткування кафедрою наукової школи.
  6. Використання Е-технологій в освітній діяльності, формування дистанційних курсів, відеолекцій, інтерактивних електронних навчальних видань тощо.
  7. Підтримання конкурентного статусу кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості в підготовці компетентних і конкурентоспроможних фахівців у галузі дошкільної освіти на національному ринку освітніх послуг та позиціонування НПУ імені М.П. Драгоманова і факультету педагогіки і психології як флагманів педагогічної думки.
  8. Підготовка наукових публікацій викладачами кафедри у зарубіжних наукових виданнях, що включені до різних наукометричних баз даних та мають індекси цитування.
  9. Розвиток ефективної взаємодії з українськими та зарубіжними партнерами з метою забезпечення академічної мобільності професорсько-викладацького складу кафедри та реалізації спільних проектів, грантових програм.
  10. Організація профорієнтаційної роботи з метою популяризації навчання за спеціальністю 012 «Дошкільна освіта», за різними освітньо-професійними програмами, рівнями на принципово нових засадах.
  11. Впровадження системи компетентнісного наставництва як одного з нових принципів підготовки професійного кадрового складу кафедри.
  12. Презентація на сайті кафедри освітніх досягнень викладачів та студентів, популяризація сучасних методів, технологій та методик навчання і викладання у вищій школі.
  13. Організація взаємодії з іншими освітніми закладами і науковими установами, проведення спільних засідань, семінарів, круглих столів, підготовка та видання наукової та навчально-методичної літератури.

Національне партнерство

Кафедра співпрацює із провідними науковими установами й університетами України:

  • Інститут проблем виховання НАПН України
  • Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України
  • Інститут педагогічної освіти та освіти дорослих НАПН України
  • Глухівський національний педагогічний університет імені Олександра Довженка
  • Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка
  • ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет»
  • Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка
  • Київський університет імені Бориса Грінченка
  • Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя
  • Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського
  • Рівненський державний гуманітарний університет
  • Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини
  • Харківська гуманітарно-педагогічна академія та ін.
  • Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
  • Національна парламентська бібліотека України
  • Державна науково-педагогічна бібліотека імені В. О. Сухомлинського
  • Видавництва: «Академвидав», «Освіта», «Педагогічна преса» та ін.

Зарубіжне партнерство

Кафедра співпрацює із провідними науковими установами й університетами близького і далекого зарубіжжя:

  • Білоруським державним педагогічним університетом імені Максима Танка;
  • Казахським національним педагогічним університетом імені Абая;
  • Університетом едукології Литви;
  • Коледжем Південно-Східної Норвегії (The University College of Southeast Norway (USN) та ін.

Навчально-методична діяльність кафедри