👩‍👩‍👧‍👦💬 Студенти третього курсу групи ІІІ-Б ДШЛ спеціальності "Дошкільна освіта" педагогічного факультету Іра Вака і Оля Пінчук (куратор доцент кафедри дошкільної освіти Тетяна Козак) розповідають про практику:
   ✅ Можу сказати, що ми завершили двохтижневу практику в дитячому садочку Норвегії. Це був неймовірно цікавий досвід, до того ж, ми з’ясували, що підхід до виховання дітей в Норвегії багато в чому відрізняється від нашого.
    ☀️❄️🍀🌷🌼🌸☔🌈 Тут діти декілька годин на день проводять лише на вулиці, не дивлячись, яка зараз погода. Два дні в нашому садочку діти повністю були лише на свіжому повітрі. Ми були з ними і в дощ, і в сніг, і в сонячні та теплі дні. Діти також вільні у виборі занять для себе. Вони можуть бавитись в калюжах, їсти сніг, лежати на землі - все це дозволяється та схвалюється.
    🤤 Якщо дитина хоче снідати або ж обідати окремо від групи - їй дають таке право.
   😴🏞 Найменші діти тут, до речі, сплять надворі. Щодо старших - відчувається, що діти дуже активні та відкриті.
   🤔😲👌 Викликом для нас була відсутність знання норвезької, і нам доводилось спілкуватися з дітьми мовою тіла, або ж англійською з декількома дітьми, котрі її знали.
   🥰 Це був дуже цікавий досвід!
  🌍 Академічна мобільність УДУ імені Михайла Драгоманова та University of South-Eastern Norway/Університет Південно-Східної Норвегії, програма: Outdoor Education and Experiential Learning in Schools and Kindergartens/Навчання на природі та експериментальне навчання в школах і дитячих садках.
 
#академічнамобільність
здо 1
здо 2
здо 3
здо 4
здо 5
здо 6
 
                       📣📣📣🎓 Шановні студенти – випускники освітнього рівня бакалавр❗️
 
    📝✍ Запрошуємо Вас взяти участь у І етапі Всеукраїнської студентської олімпіади зі спеціальності
012 «Дошкільна освіта», який відбудеться 1⃣2⃣ квітня 2⃣0⃣2⃣3⃣ року.
   ⏰ Початок о 9:00.
   Програма передбачає два тури:
🟡 І тур – теоретичний (вирішення тестових завдань з дошкільної педагогіки та фахових методик дошкільної освіти);
🟢 ІІ тур – творчо-практичний підготовка відео фрагментів різних форм взаємодії з дітьми дошкільного віку).
   ‼️ Зверніть увагу, що для ІІ туру олімпіади Вам необхідно до 1⃣1⃣ квітня 2⃣0⃣2⃣3⃣ року підготувати відео-фрагмент моделювання форми взаємодії з дітьми (за вибором студента: або заняття, або гра, або розвага тощо), підписати прізвищем студента (наприклад, Петренко І.І.) і надіслати через Google-форму: https://docs.google.com/.../1RIA9a7QS7IzNnXFhTKxOxUt.../edit
   🏆 Переможці будуть нагороджені дипломами за І, ІІ, ІІІ місце.
  ⤵️ Детальніше у Програмі Всеукраїнської олімпіади зі спеціальності 012 «Дошкільна освіта» за посиланням:
340761255 746122493639747 3499547116912181554 n
 
📢📢📢 Відтепер ми в Instagram‼️😀🤳
🤗 Шановні наші читачі!
😉 Запрошуємо Вас приєднатися до нової сторінки кафедри дошкільної освіти kdo_pf_udu педагогічного факультету УДУ імені Михайла Драгоманова в Instagram за лінком👇:
 

338860554 916834056199353 2339565655164796337 n

 
   📯2⃣8⃣ березня 2⃣0⃣2⃣3⃣ року відбулася виробнича нарада колективу кафедри дошкільної освіти педагогічного факультету УДУ імені Михайла Драгоманова.
    👇За організації завідувачки кафедри дошкільної освіти, докторки педагогічних наук, професорки Ганни Цвєткової обговорили про:
🧩 створення інформаційних роликів, презентації, буклету про вступ на спеціальність 012 Дошкільна освіта у 2023 році;
🧩 ідею розробки "креативного авторського продукту" по закінченню курсів з методик дошкільної освіти, що допоможе студентам методично правильно розробляти конспекти цікавих інтерактивних занять;
🧩 організацію внутрішньокафедральної та всеукраїнської олімпіад у квітні 2023 року;
🧩 своєчасне заповнення електронних журналів викладачами кафедри дошкільної освіти;
🧩 зміну назв корпоративних пошт науково-педагогічного складу кафедри дошкільної освіти з npu на udu;
🧩 участь у конференціях у березні-квітні 2023 року;
🧩 розроблення та втілення плану наукових заходів з 3 по 30 квітня 2023 року;
🧩 організацію конкурсу наукових робіт у квітні 2023 року.
🧩 створення сторінки кафедри дошкільної освіти в соціальній мережі Instagram.

З 1

З 2

 

     💐😊 Привітання з Днем народження доцента кафедри дошкільної освіти Левінець Наталії Валентинівни від 4 курсу ОС бакалавр денної форми навчання групи 401 ДШПС спеціальності "Дошкільна освіта"педагогічного факультету.

ВІДЕОПРИВІТАННЯ

Дочірні категорії

Кафедра педагогіки і психології дошкільної освіти 

НПУ імені М. П. Драгоманова: історія, реалії, перспективи

 

 

Поглиблене вивчення відповідних архівних документів та результатів ретроспективного аналізу історико-педагогічних матеріалів засвідчують те, що кафедра зародилась понад століття тому і пройшла багато етапів перетворення від минулого до сьогодення.

1907–1919 р.р. – Створення та існування Фребелівського інституту дошкільної підготовки, в якому працювали видатні постаті педагогічної освіти – В. В. Зеньковський, Н. Д. Лубенець, С. Ф. Русова, І. О. Сікорський та ін.

1920 р. – Інститут увійшов до складу Київського інституту народної освіти, вже як факультет дошкільного виховання.

1930-ті роки – Факультет дошкільного виховання переведено до Харківського педагогічного інституту.

1954 р. – Факультет поновили в складі Київського державного педагогічного інституту імені О. М. Горького, спадкоємцем якого сьогодні є Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. Існуючу в складі факультету дошкільного виховання кафедру початкової і дошкільної освіти, в ті роки очолював проф. Г. З. Івашин.

1960 р. – створена кафедра дошкільної педагогіки, керівником якої стала доц. О. М. Лещенко. До її складу в різні роки увійшли викладачі: З. Н. Борисова, О. К. Грибанова, Т. І. Дмитренко, М. Ф. Дубовик, Є. Ф. Лукіна, О. П. Ткаченко та перші її випускники – С. Ф. Бєлова, Л. В. Герасимова, Н. І. Зеленко, Н. І. Мітічева Л. Я. Скиданова та інші.

1965 – 1975 р.р. кафедру очолювала доц. О. К. Грибанова. У цей період свій науковий рівень більшість викладачів кафедри – В. І. Коник, Н. П. Орланова, О. П. Янківська, Н. Ф. Яришева, підвищували навчанням в аспірантурі, по закінченню якої успішно захищали дисертації.

1975 – 1991 рр. – кафедрою дошкільної педагогіки керувала З. Н. Борисова. Її склад поповнили талановиті педагоги – Г. В. Бєлєнька, О. Л. Богініч, Н. М. Кот, І. О. Луценко, М. А. Машовець, Г. В. Сухорукова, а згодом доценти Л. В. Артемова, Е. С. Вільчковський, І. С. Дьоміна та інші.

Галузь дошкільної освіти також збагатилась відомими випускниками кафедри, педагогами і психологами (К. О. Євстаф’єва, В. Г. Захарченко, В. У. Кузьменко, Т. Ф. Кунько, С. О. Ладивір, Л. І. Уманець, Л. Ю. Якименко та ін.). Завдяки їхнім науковим доробкам, впродовж тривалого часу кафедра займала провідні позиції у галузі серед  закладів вищої освіти України.

Досвід науково-педагогічних працівників кафедри дошкільної педагогіки склав підґрунтя для розвитку інновацій у дошкільній і вищій освіті, підготовки навчально-методичного забезпечення, вивчення вітчизняного і зарубіжного педагогічного досвіду тощо.

1991 – 2003 р.р. – кафедру очолювала проф. Л. В. Артемова – відомий вчений у галузі теорії та історії педагогіки, дошкільного виховання, теорії та методики професійної освіти дорослих.

2003 – 2008 р.р. – керувала діяльністю кафедри дошкільної педагогіки Інституту педагогіки і психології НПУ імені М.П. Драгоманова доц. М. А. Машовець, професійні інтереси якої пов’язані з педагогікою та психологією дошкільного дитинства та професійною підготовкою майбутнього дошкільного педагога. З 2008 року кафедра дошкільної педагогіки  отримала назву кафедра теорії та історії дошкільної педагогіки. 

2012 – 2015 р.р. – завідувала кафедрою теорії та історії дошкільної педагогіки доц. Н. М. Кот, яка за вагомий внесок у розвиток галузі дошкільної освіти була відзначена нагородою – знаком «Софія Русова».

За ці роки до лав кафедри приєднались досвідчені науковці: кандидат педагогічних наук, доцент Р. А. Шулигіна, кандидати психологічних наук, доценти В. М. Гальченко, С. Т. Репетій та інші.

У зв'язку з реорганізацією навчальних підрозділів НПУ імені М. П. Драгоманова в 2016 році, кафедра набула назву педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості й увійшла до складу факультету педагогіки і психології університету.

Завідувачем кафедри було призначено доктора педагогічних наук, професора Г. Г. Цвєткову, яка сьогодні спрямовує діяльність науково-педагогічного складу на вдосконалення, гармонізацію професійної підготовки майбутніх вихователів відповідно до потреб сьогодення на ґрунті постнекласичної методології шляхом створення креативно-розвивального освітнього простору в закладі вищої освіти.

Науково-педагогічний склад кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості сформований із фахівців, які мають високий науковий і практичний досвід роботи. У складі кафедри працює 11 осіб, з них: 1 доктор педагогічних наук, 8 кандидатів наук, 2 асистенти 1 лаборант.

Кафедра, керуючись новими європейськими стратегіями розвитку освіти в Україні, здійснює підготовку фахівців за освітньо-професійною програмою 012 «Дошкільна освіта», освітніми рівнями: перший (бакалаврський), другий (магістерський). Форми навчання: денна, заочна.

Стратегія розвитку кафедри

Основний стратегічний напрям – підвищення науково-педагогічної компетентності працівників до рівня, що дозволить кафедрі претендувати на роль одного з провідних осередків науково-педагогічної діяльності в галузі дошкільної освіти у межах освітнього простору України.

Принципи реалізації стратегії

Розвиток кафедри базуватиметься на принципах, що зможуть забезпечити реалізацію зазначеної стратегії:

  • компетентності усіх членів кафедри, що діятимуть на засадах колегіальності, відкритості, демократичності та єдності;
  • поєднання розвитку колективу та самовдосконалення кожного викладача як творчої особистості;
  • креативності у формування методів та форм реалізації стратегії розвитку кафедри;
  • інноваційності в підвищенні теоретичної та методичної культури працівників кафедри, основними рисами якої є взаємодія викладачів і студентів, соціокультурний діалог та захист суб’єктів професійної та освітньо-наукової діяльності.

Основні напрями діяльності (завдання)

для реалізації стратегії розвитку кафедри

  1. Приведення показників професійної діяльності та рівня кваліфікації кожного викладача кафедри в повну відповідність до чинних ліцензійних вимог освітньої діяльності.
  2. Створення системи фахового спрямованого підвищення кваліфікації викладачів кафедри.
  3. Запровадження відкритого, прозорого, поточного планування діяльності кафедри (навчальної, наукової, методичної та організаційної роботи).
  4. Формування механізмів та традиції самовдосконалення кожного викладача кафедри та умов реалізації його професійних компетентностей.
  5. Створення умов для започаткування кафедрою наукової школи.
  6. Використання Е-технологій в освітній діяльності, формування дистанційних курсів, відеолекцій, інтерактивних електронних навчальних видань тощо.
  7. Підтримання конкурентного статусу кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості в підготовці компетентних і конкурентоспроможних фахівців у галузі дошкільної освіти на національному ринку освітніх послуг та позиціонування НПУ імені М.П. Драгоманова і факультету педагогіки і психології як флагманів педагогічної думки.
  8. Підготовка наукових публікацій викладачами кафедри у зарубіжних наукових виданнях, що включені до різних наукометричних баз даних та мають індекси цитування.
  9. Розвиток ефективної взаємодії з українськими та зарубіжними партнерами з метою забезпечення академічної мобільності професорсько-викладацького складу кафедри та реалізації спільних проектів, грантових програм.
  10. Організація профорієнтаційної роботи з метою популяризації навчання за спеціальністю 012 «Дошкільна освіта», за різними освітньо-професійними програмами, рівнями на принципово нових засадах.
  11. Впровадження системи компетентнісного наставництва як одного з нових принципів підготовки професійного кадрового складу кафедри.
  12. Презентація на сайті кафедри освітніх досягнень викладачів та студентів, популяризація сучасних методів, технологій та методик навчання і викладання у вищій школі.
  13. Організація взаємодії з іншими освітніми закладами і науковими установами, проведення спільних засідань, семінарів, круглих столів, підготовка та видання наукової та навчально-методичної літератури.

Національне партнерство

Кафедра співпрацює із провідними науковими установами й університетами України:

  • Інститут проблем виховання НАПН України
  • Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України
  • Інститут педагогічної освіти та освіти дорослих НАПН України
  • Глухівський національний педагогічний університет імені Олександра Довженка
  • Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка
  • ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет»
  • Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка
  • Київський університет імені Бориса Грінченка
  • Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя
  • Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського
  • Рівненський державний гуманітарний університет
  • Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини
  • Харківська гуманітарно-педагогічна академія та ін.
  • Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
  • Національна парламентська бібліотека України
  • Державна науково-педагогічна бібліотека імені В. О. Сухомлинського
  • Видавництва: «Академвидав», «Освіта», «Педагогічна преса» та ін.

Зарубіжне партнерство

Кафедра співпрацює із провідними науковими установами й університетами близького і далекого зарубіжжя:

  • Білоруським державним педагогічним університетом імені Максима Танка;
  • Казахським національним педагогічним університетом імені Абая;
  • Університетом едукології Литви;
  • Коледжем Південно-Східної Норвегії (The University College of Southeast Norway (USN) та ін.

Навчально-методична діяльність кафедри