1⃣7⃣ квітня 2⃣0⃣2⃣3⃣ року відбулася виробнича нарада кафедри дошкільної освіти педагогічного факультету (👩‍💼завідувачка, д.п.н. проф. Ганна Цвєткова).
     🫴 На нараді обговорили такі важливі питання, як:
🟡 проведення Дня відкритих дверей на педагогічному факультеті та кафедрі дошкільної освіти 4⃣ травня 2⃣0⃣2⃣3⃣ року;
🟢 створення інформаційних буклетів, роликів, презентацій для абітурієнтів спеціальності 012 Дошкільна освіта педагогічного факультету УДУ імені Михайла Драгоманова;
🟣 організацію вступного фахового іспиту для вступників на другий (магістерський) рівень вищої освіти спеціальності 012 Дошкільна освіта;
🔵 здійснення вибору дисциплін студентами 1,2, 3 курсів першого (бакалаврського) і другого (магістерського) рівнів вищої освіти;
🟣 результати рубіжного контролю здобувачів вищої дошкільної освіти денної форми навчання;
🟠 збір найкращих дипломних робіт на конкурс студентських наукових робіт;
🟡 залучення випускників коледжів та середніх загальноосвітніх шкіл до участі у Всеукраїнській олімпіаді з дошкільної освіти;
🟢 проведення передзахисту дипломних робіт та консультацій з приводу підсумкової атестації для студентів другого (магістерського) рівня вищої спеціальності 012 Дошкільна освіта;
🟡 взяття участі викладачів-психологів кафедри дошкільної освіти (доц.Гальченко Вікторії, ст.викл. Корх Віри) та студентів у майстер-класі до Тижня психології 26.04.2023р.;
🔵 запрошення вихователів, студентів та зацікавлених осіб відвідати ще діючу виставку педагогічного факультету "Розмаїття писанок від традицій до сучасності" у артпросторі "SKLO" гуманітарного корпусу УДУ імені Михайла Драгоманова.

341483740 968175714621771 3059455971150836965 n

 

ШАНОВНІ ВСТУПНИКИ ДО МАГІСТРАТУРИ СПЕЦІАЛЬНОСТІ 012 ДОШКІЛЬНА ОСВІТА! 

     Програму вступного фахового випробування з дошкільної педагогіки, психології дитячої та фахових дисциплін для громадян України, іноземних громадян та осіб без громадянства, при вступі на навчання для здобуття ступеня магістра на базі здобутого ступеня бакалавра/ освітньо-кваліфікаційного рівня спеціаліста у 2023 році можна знайти тут: Програма вступного фахового випробування з дошкільної педагогіки, психології дитячої та фахових дисциплін

🇺🇦🐣🥚🎨⛪️ Сьогодні, 14.04.23 учасники Освітнього хабу для дітей дошкільного віку старанно готувалися до Великодня: дізналися про українські символи на писанках та спробували їх повторити.✴️☸🔯✡⚛ ВІДЕОЗАНЯТТЯ

📚📹🎯📗📘📙 1⃣2⃣ квітня 2⃣0⃣2⃣3⃣ року на педагогічному факультеті відбувся 1⃣ етап Всеукраїнської студентської олімпіади зі спеціальності 012 Дошкільна освіта.
 
о 1
 
   👥 Професорсько-викладацьким складом кафедри дошкільної освіти було розроблено програму проведення олімпіади, тестові завдання, вимоги до підготовки відео-фрагментів та критерії оцінювання.
   🎙Координували роботу з підготовки і проведення олімпіади кандидатка педагогічних наук, доцентка Левінець Н.В. та старша викладачка Поліщук К.М.
 
о 2
 
   🎞 Студенти були завчасно ознайомлені з умовами участі в олімпіаді та підготовки відео-фрагментів.
  👩‍🏫🎤Під час відкриття заходу з вітальним словом до присутніх звернулась докторка педагогічних наук, професорка, завідувачка кафедри дошкільної освіти Ганна Георгіївна Цвєткова. Вона побажала усім учасникам успіху і відзначила важливість наукової активності студентів у їхньому професійному зростанні.
 о 5
 
   🪁 Студенти першого (бакалаврського) рівня виконували тестові завдання з дошкільної педагогіки і фахових методик дошкільної освіти в середовищі Moodle (І тур – теоретичний) та готували відео-фрагменти моделювання однієї з форм взаємодії з дітьми (ІІ тур – творчо-практичний).
 
о 9
 341173604 547915444147209 767988143581675474 n
 340896557 191456113664026 7906888547888478415 n
   ке7
 
   👍 Учасники олімпіади продемонстрували достатній рівень сформованості фахових компетентностей, навичок використання технологій дистанційного навчання, культури професійного мовлення.
   🏆 За результатами двох турів були визначені переможці:
1⃣ місце Черниш Ярослава Вікторівна (група 401 ДШПС),
2⃣ місце Кир’янова Дарина Володимирівна (група 402 ДПО), Гончарук Анна Володимирівна (група 404 ДІО),
3⃣ місце Кушнірюк Діана Сергіївна (група 404 ДІО), Аза Валерія Миколаївна (404 ДІО), Ракочі Марія Вадимівна (401 ДШПС).
 Черниш
  Кирянова
  Гончарук
Кушнфрюк
Аза
Ракочі
   
   Дякуємо членам журі (д.п.н., проф. Цвєткова Г.Г.; к.п.н., викл. Агіляр Туклер В.В.; к.п.н., доц. Довбня С.О.; к.п.н., доц. Козак Т.В.; к.п.н., доц. Левінець Н.В.; ст. викл. Поліщук К.М.; к.п.н., викл. Сняткова Т.М.; к.п.н., доц. Товкач І.Є.; к.п.н., доц. Ходунова В.Л.). за всебічну підтримку учасників олімпіади, професіоналізм, об’єктивність та вимогливість в оцінюванні творчих доробків студентів.
  🥰 Колектив кафедри вітає переможниць і щиро бажає усім учасницям подальших наукових звершень та професійного самовдосконалення.

Дочірні категорії

Кафедра педагогіки і психології дошкільної освіти 

НПУ імені М. П. Драгоманова: історія, реалії, перспективи

 

 

Поглиблене вивчення відповідних архівних документів та результатів ретроспективного аналізу історико-педагогічних матеріалів засвідчують те, що кафедра зародилась понад століття тому і пройшла багато етапів перетворення від минулого до сьогодення.

1907–1919 р.р. – Створення та існування Фребелівського інституту дошкільної підготовки, в якому працювали видатні постаті педагогічної освіти – В. В. Зеньковський, Н. Д. Лубенець, С. Ф. Русова, І. О. Сікорський та ін.

1920 р. – Інститут увійшов до складу Київського інституту народної освіти, вже як факультет дошкільного виховання.

1930-ті роки – Факультет дошкільного виховання переведено до Харківського педагогічного інституту.

1954 р. – Факультет поновили в складі Київського державного педагогічного інституту імені О. М. Горького, спадкоємцем якого сьогодні є Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. Існуючу в складі факультету дошкільного виховання кафедру початкової і дошкільної освіти, в ті роки очолював проф. Г. З. Івашин.

1960 р. – створена кафедра дошкільної педагогіки, керівником якої стала доц. О. М. Лещенко. До її складу в різні роки увійшли викладачі: З. Н. Борисова, О. К. Грибанова, Т. І. Дмитренко, М. Ф. Дубовик, Є. Ф. Лукіна, О. П. Ткаченко та перші її випускники – С. Ф. Бєлова, Л. В. Герасимова, Н. І. Зеленко, Н. І. Мітічева Л. Я. Скиданова та інші.

1965 – 1975 р.р. кафедру очолювала доц. О. К. Грибанова. У цей період свій науковий рівень більшість викладачів кафедри – В. І. Коник, Н. П. Орланова, О. П. Янківська, Н. Ф. Яришева, підвищували навчанням в аспірантурі, по закінченню якої успішно захищали дисертації.

1975 – 1991 рр. – кафедрою дошкільної педагогіки керувала З. Н. Борисова. Її склад поповнили талановиті педагоги – Г. В. Бєлєнька, О. Л. Богініч, Н. М. Кот, І. О. Луценко, М. А. Машовець, Г. В. Сухорукова, а згодом доценти Л. В. Артемова, Е. С. Вільчковський, І. С. Дьоміна та інші.

Галузь дошкільної освіти також збагатилась відомими випускниками кафедри, педагогами і психологами (К. О. Євстаф’єва, В. Г. Захарченко, В. У. Кузьменко, Т. Ф. Кунько, С. О. Ладивір, Л. І. Уманець, Л. Ю. Якименко та ін.). Завдяки їхнім науковим доробкам, впродовж тривалого часу кафедра займала провідні позиції у галузі серед  закладів вищої освіти України.

Досвід науково-педагогічних працівників кафедри дошкільної педагогіки склав підґрунтя для розвитку інновацій у дошкільній і вищій освіті, підготовки навчально-методичного забезпечення, вивчення вітчизняного і зарубіжного педагогічного досвіду тощо.

1991 – 2003 р.р. – кафедру очолювала проф. Л. В. Артемова – відомий вчений у галузі теорії та історії педагогіки, дошкільного виховання, теорії та методики професійної освіти дорослих.

2003 – 2008 р.р. – керувала діяльністю кафедри дошкільної педагогіки Інституту педагогіки і психології НПУ імені М.П. Драгоманова доц. М. А. Машовець, професійні інтереси якої пов’язані з педагогікою та психологією дошкільного дитинства та професійною підготовкою майбутнього дошкільного педагога. З 2008 року кафедра дошкільної педагогіки  отримала назву кафедра теорії та історії дошкільної педагогіки. 

2012 – 2015 р.р. – завідувала кафедрою теорії та історії дошкільної педагогіки доц. Н. М. Кот, яка за вагомий внесок у розвиток галузі дошкільної освіти була відзначена нагородою – знаком «Софія Русова».

За ці роки до лав кафедри приєднались досвідчені науковці: кандидат педагогічних наук, доцент Р. А. Шулигіна, кандидати психологічних наук, доценти В. М. Гальченко, С. Т. Репетій та інші.

У зв'язку з реорганізацією навчальних підрозділів НПУ імені М. П. Драгоманова в 2016 році, кафедра набула назву педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості й увійшла до складу факультету педагогіки і психології університету.

Завідувачем кафедри було призначено доктора педагогічних наук, професора Г. Г. Цвєткову, яка сьогодні спрямовує діяльність науково-педагогічного складу на вдосконалення, гармонізацію професійної підготовки майбутніх вихователів відповідно до потреб сьогодення на ґрунті постнекласичної методології шляхом створення креативно-розвивального освітнього простору в закладі вищої освіти.

Науково-педагогічний склад кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості сформований із фахівців, які мають високий науковий і практичний досвід роботи. У складі кафедри працює 11 осіб, з них: 1 доктор педагогічних наук, 8 кандидатів наук, 2 асистенти 1 лаборант.

Кафедра, керуючись новими європейськими стратегіями розвитку освіти в Україні, здійснює підготовку фахівців за освітньо-професійною програмою 012 «Дошкільна освіта», освітніми рівнями: перший (бакалаврський), другий (магістерський). Форми навчання: денна, заочна.

Стратегія розвитку кафедри

Основний стратегічний напрям – підвищення науково-педагогічної компетентності працівників до рівня, що дозволить кафедрі претендувати на роль одного з провідних осередків науково-педагогічної діяльності в галузі дошкільної освіти у межах освітнього простору України.

Принципи реалізації стратегії

Розвиток кафедри базуватиметься на принципах, що зможуть забезпечити реалізацію зазначеної стратегії:

  • компетентності усіх членів кафедри, що діятимуть на засадах колегіальності, відкритості, демократичності та єдності;
  • поєднання розвитку колективу та самовдосконалення кожного викладача як творчої особистості;
  • креативності у формування методів та форм реалізації стратегії розвитку кафедри;
  • інноваційності в підвищенні теоретичної та методичної культури працівників кафедри, основними рисами якої є взаємодія викладачів і студентів, соціокультурний діалог та захист суб’єктів професійної та освітньо-наукової діяльності.

Основні напрями діяльності (завдання)

для реалізації стратегії розвитку кафедри

  1. Приведення показників професійної діяльності та рівня кваліфікації кожного викладача кафедри в повну відповідність до чинних ліцензійних вимог освітньої діяльності.
  2. Створення системи фахового спрямованого підвищення кваліфікації викладачів кафедри.
  3. Запровадження відкритого, прозорого, поточного планування діяльності кафедри (навчальної, наукової, методичної та організаційної роботи).
  4. Формування механізмів та традиції самовдосконалення кожного викладача кафедри та умов реалізації його професійних компетентностей.
  5. Створення умов для започаткування кафедрою наукової школи.
  6. Використання Е-технологій в освітній діяльності, формування дистанційних курсів, відеолекцій, інтерактивних електронних навчальних видань тощо.
  7. Підтримання конкурентного статусу кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості в підготовці компетентних і конкурентоспроможних фахівців у галузі дошкільної освіти на національному ринку освітніх послуг та позиціонування НПУ імені М.П. Драгоманова і факультету педагогіки і психології як флагманів педагогічної думки.
  8. Підготовка наукових публікацій викладачами кафедри у зарубіжних наукових виданнях, що включені до різних наукометричних баз даних та мають індекси цитування.
  9. Розвиток ефективної взаємодії з українськими та зарубіжними партнерами з метою забезпечення академічної мобільності професорсько-викладацького складу кафедри та реалізації спільних проектів, грантових програм.
  10. Організація профорієнтаційної роботи з метою популяризації навчання за спеціальністю 012 «Дошкільна освіта», за різними освітньо-професійними програмами, рівнями на принципово нових засадах.
  11. Впровадження системи компетентнісного наставництва як одного з нових принципів підготовки професійного кадрового складу кафедри.
  12. Презентація на сайті кафедри освітніх досягнень викладачів та студентів, популяризація сучасних методів, технологій та методик навчання і викладання у вищій школі.
  13. Організація взаємодії з іншими освітніми закладами і науковими установами, проведення спільних засідань, семінарів, круглих столів, підготовка та видання наукової та навчально-методичної літератури.

Національне партнерство

Кафедра співпрацює із провідними науковими установами й університетами України:

  • Інститут проблем виховання НАПН України
  • Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України
  • Інститут педагогічної освіти та освіти дорослих НАПН України
  • Глухівський національний педагогічний університет імені Олександра Довженка
  • Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка
  • ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет»
  • Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка
  • Київський університет імені Бориса Грінченка
  • Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя
  • Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського
  • Рівненський державний гуманітарний університет
  • Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини
  • Харківська гуманітарно-педагогічна академія та ін.
  • Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
  • Національна парламентська бібліотека України
  • Державна науково-педагогічна бібліотека імені В. О. Сухомлинського
  • Видавництва: «Академвидав», «Освіта», «Педагогічна преса» та ін.

Зарубіжне партнерство

Кафедра співпрацює із провідними науковими установами й університетами близького і далекого зарубіжжя:

  • Білоруським державним педагогічним університетом імені Максима Танка;
  • Казахським національним педагогічним університетом імені Абая;
  • Університетом едукології Литви;
  • Коледжем Південно-Східної Норвегії (The University College of Southeast Norway (USN) та ін.

Навчально-методична діяльність кафедри