2⃣5⃣ травня 2⃣0⃣2⃣3⃣ року на базі кафедри дошкільної освіти педагогічного факультету Українського державного університету імені Михайла Драгоманова було проведено гостьові лекції інноваційного формату.
 🙌 Наукову спільноту привітала завідувачка кафедри дошкільної освіти УДУ імені Михайла Драгоманова докторка педагогічних наук, професорка Ганна Цвєткова, за ініціативою якої відбуваються ці заходи.
  👥 До анонсованих гостьових лекцій доєднались провідні науковці з університетів-партнерів Україні й зарубіжжя: Київського національного авіаційного університету, Київського університету імені Бориса Грінченка, Одеського національного університету імені Іллі Мечникова, Дніпровського національного університету імені Олеся Гончара, Донбаського державного педагогічного університету; Університету Масаріка (Брно, Чехія), Університет Євлє (м. Євлє, Швеція).
  👩‍💼🎙📚 Одна з гостьових лекцій представлена спікером Наталією Мельник, докторкою педагогічних наук, доценткою, професоркою, науковою керівницею проєкту «Вища освіта в постпандемічний період: трансформації, виклики та перспективи» (НАУ, м. Київ, Україна, Університет Євле, м. Євле, Швеція) на тему: «Наукові дослідження та виклики в освітянській спільноті в період війни в Україні».
349495343 918739309184582 7604483642664300637 n

  Наталія Іванівна висвітлила стан університетської спільноти на початку та після пандемії, презентувала динаміку змін настроїв університетської спільноти в період від пандемії, початку війни (повернення до навчання), динаміку адаптації освітнього процесу до роботи в умовах війни; очікування та нові виклики: повернення до offline-навчання в умовах війни. Шановна спікер наголосила на важливості емоційної стійкості та згуртованості педагогічної спільноти для мотивації студентів до навчання в умовах військової агресії Росії проти України. Також впродовж лекції йшла мова про особливості наукових досліджень в Україні та країнах ЄС в контексті російської агресії проти України, перспективи розширення міжнародної співпраці через дослідження та проєктну діяльність.Серед основних механізмів міжнародної співпраці спікером було зазначено академічну мобільність, проєктну діяльність, публікаційну активність в закордонних наукових журналах та участь в міжнародних наукових заходах.
 349089644 228736069876621 46554147703220237 n
 349705526 915975319689933 1308202610241007407 n
 
👩‍💻🎙Надзвичайно цікавою та практико-орієнтованою була наступна лекція на тему «Дослідження стресових станів українського суспільства в умовах війни: теоретичні засади, емпіричні результати та копінг стратегії», представлена спікером Елліною Панасенко, докторкою педагогічних наук, професоркою, завідувачкою кафедри практичної психології Державного вищого навчального закладу «Донбаський державний педагогічний університет».
Лекторка описала основні теоретичні положення теорій стресу зарубіжних (Г. Сельє, Р. Лазаруса, Р. Сапольські, Р. Фолкс, Ш. Тейлор, Л. Перрі) та вітчизняних науковців (О. Колесник, І. Захаренко, М. Коваль, О. Лещенко, І. Мельник).
349981000 908662300249211 1605440550561923457 n
349340193 944778350191751 694202728322648656 n
   Було презентовано результати емпіричного дослідження чинників стресу у здобувачів вищої освіти (вибірка 💯 осіб) в період військової агресії росії проти України, серед яких: повномасштабна війна, знаходження на територіях бойових дій, проблеми з адаптацією до нового оточення, недостатня підтримка під час вимушеного переселення в межах України або за її кордон, незадовільна фінансова ситуація, незадовільний вплив соціальних мереж, прокрастинація, навчальне навантаження, нестача фізичного навантаження та здорового способу життя, конфлікти в особистому житті, труднощі у стосунках з батьками та друзями, недостатня самооцінка та перфекціонізм.
349587928 261868416399885 5461934446262558581 n
349626923 263718266220002 2488397863597517907 n
 Зміст лекції був наповнений цікавими результатами емпіричного дослідження та практико-орієнтованими рекомендаціями щодо застосування копінг-стратегій з метою подолання стресів, що зацікавило усіх присутніх, дозволило розслабитися та відчути внутрішню енергію та баланс.
Серед основних копінг-стратегій було запропоновано такі: проблемне спрямування, емоційна регуляція (медитації, йога, дихальні техніки, спорт та фізичні вправи), переоцінка, соціальна підтримка, збільшення самоконтролю (планування, регулювання емоцій, використання позитивних ефектів), пристосування, позитивне мислення, візуалізації.
💐🤝🫶Щира вдячність всім організаторам, шановним лекторам-спікерам та
учасникам наукового заходу за неймовірні враження, позитивні емоції, перспективні ідеї для реалізації в дошкільній освіті та підготовці конкурентноспроможніх фахівців європейського рівня зі збереженням своєї національної ідентичності!
 
 
   🥰🌟👍🔝Висловлюємо подяку студентці групи 1-А, спеціальності "Дошкільна освіта" педагогічного факультету Шарапатюк Марині за високі досягнення у навчанні, активність і творчість в процесі здобуття знань. Бажаємо успішно продовжувати крокувати дорогою знань, залишатися допитливою і кмітливою.
    👩‍💼 Куратор доц. кафедри дошкільної освіти Вікторія Агіляр-Туклер та староста Богдана Глушко.

349678333 214968904732462 2925069431357031340 n

 
 
                                                         🤓✌️Привіт, розумнику!
😶‍🌫⛅️🌧☁️⛈🌤 Тебе цікавить питання, з чого зроблені хмари? Хм... Давай-но спробуємо розібратися разом!
👩🏻‍🎓Підготувала Анастасія Ковальова, магістрантка 1⃣ курсу спеціальності "Дошкільна освіта"педагогічного факультету.

З ЧОГО ЗРОБЛЕНІ ХМАРИ?

   👯‍♀🗳 За ініціативою завідувачки кафедри дошкільної освіти, докторки педагогічних наук, професорки Ганни Цвєткової 2⃣5⃣ травня 2⃣0⃣2⃣3⃣ року відбулася виробнича нарада колективу кафедри дошкільної освіти.

   🔎 На нараді обговорили такі питання:
📚 заповнення журналу індивідуального навчального плану викладача на 2⃣0⃣2⃣2⃣➖2⃣0⃣2⃣3⃣ навчальний рік;
📚 проходження рейтингу науково-педагогічного складу кафедри дошкільної освіти до 🔟 червня 2⃣0⃣2⃣3⃣ року;
📚 створення комісії з моніторингу документів кафедри дошкільної освіти (доц.Софія Довбня, доц.Раїса Шулигіна, доц.Вікторія Агіляр-Туклер, ст.викл.Віра Корх).
347232110 202768172650684 1104425842183942966 n349318931 638650471455748 3836536478904836774 n
 
🌈Що ж таке веселка❓🌈
🚀🛸🌌🛰👩‍🔬🧑‍🔬 Для маленьких допитливих розумників Анастасія Ковальова, магістрантка 1⃣ курсу спеціальності "Дошкільна освіта" педагогічного факультету підготувала відеоролик.

ЩО ТАКЕ ВЕСЕЛКА?

 

Дочірні категорії

Кафедра педагогіки і психології дошкільної освіти 

НПУ імені М. П. Драгоманова: історія, реалії, перспективи

 

 

Поглиблене вивчення відповідних архівних документів та результатів ретроспективного аналізу історико-педагогічних матеріалів засвідчують те, що кафедра зародилась понад століття тому і пройшла багато етапів перетворення від минулого до сьогодення.

1907–1919 р.р. – Створення та існування Фребелівського інституту дошкільної підготовки, в якому працювали видатні постаті педагогічної освіти – В. В. Зеньковський, Н. Д. Лубенець, С. Ф. Русова, І. О. Сікорський та ін.

1920 р. – Інститут увійшов до складу Київського інституту народної освіти, вже як факультет дошкільного виховання.

1930-ті роки – Факультет дошкільного виховання переведено до Харківського педагогічного інституту.

1954 р. – Факультет поновили в складі Київського державного педагогічного інституту імені О. М. Горького, спадкоємцем якого сьогодні є Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. Існуючу в складі факультету дошкільного виховання кафедру початкової і дошкільної освіти, в ті роки очолював проф. Г. З. Івашин.

1960 р. – створена кафедра дошкільної педагогіки, керівником якої стала доц. О. М. Лещенко. До її складу в різні роки увійшли викладачі: З. Н. Борисова, О. К. Грибанова, Т. І. Дмитренко, М. Ф. Дубовик, Є. Ф. Лукіна, О. П. Ткаченко та перші її випускники – С. Ф. Бєлова, Л. В. Герасимова, Н. І. Зеленко, Н. І. Мітічева Л. Я. Скиданова та інші.

1965 – 1975 р.р. кафедру очолювала доц. О. К. Грибанова. У цей період свій науковий рівень більшість викладачів кафедри – В. І. Коник, Н. П. Орланова, О. П. Янківська, Н. Ф. Яришева, підвищували навчанням в аспірантурі, по закінченню якої успішно захищали дисертації.

1975 – 1991 рр. – кафедрою дошкільної педагогіки керувала З. Н. Борисова. Її склад поповнили талановиті педагоги – Г. В. Бєлєнька, О. Л. Богініч, Н. М. Кот, І. О. Луценко, М. А. Машовець, Г. В. Сухорукова, а згодом доценти Л. В. Артемова, Е. С. Вільчковський, І. С. Дьоміна та інші.

Галузь дошкільної освіти також збагатилась відомими випускниками кафедри, педагогами і психологами (К. О. Євстаф’єва, В. Г. Захарченко, В. У. Кузьменко, Т. Ф. Кунько, С. О. Ладивір, Л. І. Уманець, Л. Ю. Якименко та ін.). Завдяки їхнім науковим доробкам, впродовж тривалого часу кафедра займала провідні позиції у галузі серед  закладів вищої освіти України.

Досвід науково-педагогічних працівників кафедри дошкільної педагогіки склав підґрунтя для розвитку інновацій у дошкільній і вищій освіті, підготовки навчально-методичного забезпечення, вивчення вітчизняного і зарубіжного педагогічного досвіду тощо.

1991 – 2003 р.р. – кафедру очолювала проф. Л. В. Артемова – відомий вчений у галузі теорії та історії педагогіки, дошкільного виховання, теорії та методики професійної освіти дорослих.

2003 – 2008 р.р. – керувала діяльністю кафедри дошкільної педагогіки Інституту педагогіки і психології НПУ імені М.П. Драгоманова доц. М. А. Машовець, професійні інтереси якої пов’язані з педагогікою та психологією дошкільного дитинства та професійною підготовкою майбутнього дошкільного педагога. З 2008 року кафедра дошкільної педагогіки  отримала назву кафедра теорії та історії дошкільної педагогіки. 

2012 – 2015 р.р. – завідувала кафедрою теорії та історії дошкільної педагогіки доц. Н. М. Кот, яка за вагомий внесок у розвиток галузі дошкільної освіти була відзначена нагородою – знаком «Софія Русова».

За ці роки до лав кафедри приєднались досвідчені науковці: кандидат педагогічних наук, доцент Р. А. Шулигіна, кандидати психологічних наук, доценти В. М. Гальченко, С. Т. Репетій та інші.

У зв'язку з реорганізацією навчальних підрозділів НПУ імені М. П. Драгоманова в 2016 році, кафедра набула назву педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості й увійшла до складу факультету педагогіки і психології університету.

Завідувачем кафедри було призначено доктора педагогічних наук, професора Г. Г. Цвєткову, яка сьогодні спрямовує діяльність науково-педагогічного складу на вдосконалення, гармонізацію професійної підготовки майбутніх вихователів відповідно до потреб сьогодення на ґрунті постнекласичної методології шляхом створення креативно-розвивального освітнього простору в закладі вищої освіти.

Науково-педагогічний склад кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості сформований із фахівців, які мають високий науковий і практичний досвід роботи. У складі кафедри працює 11 осіб, з них: 1 доктор педагогічних наук, 8 кандидатів наук, 2 асистенти 1 лаборант.

Кафедра, керуючись новими європейськими стратегіями розвитку освіти в Україні, здійснює підготовку фахівців за освітньо-професійною програмою 012 «Дошкільна освіта», освітніми рівнями: перший (бакалаврський), другий (магістерський). Форми навчання: денна, заочна.

Стратегія розвитку кафедри

Основний стратегічний напрям – підвищення науково-педагогічної компетентності працівників до рівня, що дозволить кафедрі претендувати на роль одного з провідних осередків науково-педагогічної діяльності в галузі дошкільної освіти у межах освітнього простору України.

Принципи реалізації стратегії

Розвиток кафедри базуватиметься на принципах, що зможуть забезпечити реалізацію зазначеної стратегії:

  • компетентності усіх членів кафедри, що діятимуть на засадах колегіальності, відкритості, демократичності та єдності;
  • поєднання розвитку колективу та самовдосконалення кожного викладача як творчої особистості;
  • креативності у формування методів та форм реалізації стратегії розвитку кафедри;
  • інноваційності в підвищенні теоретичної та методичної культури працівників кафедри, основними рисами якої є взаємодія викладачів і студентів, соціокультурний діалог та захист суб’єктів професійної та освітньо-наукової діяльності.

Основні напрями діяльності (завдання)

для реалізації стратегії розвитку кафедри

  1. Приведення показників професійної діяльності та рівня кваліфікації кожного викладача кафедри в повну відповідність до чинних ліцензійних вимог освітньої діяльності.
  2. Створення системи фахового спрямованого підвищення кваліфікації викладачів кафедри.
  3. Запровадження відкритого, прозорого, поточного планування діяльності кафедри (навчальної, наукової, методичної та організаційної роботи).
  4. Формування механізмів та традиції самовдосконалення кожного викладача кафедри та умов реалізації його професійних компетентностей.
  5. Створення умов для започаткування кафедрою наукової школи.
  6. Використання Е-технологій в освітній діяльності, формування дистанційних курсів, відеолекцій, інтерактивних електронних навчальних видань тощо.
  7. Підтримання конкурентного статусу кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості в підготовці компетентних і конкурентоспроможних фахівців у галузі дошкільної освіти на національному ринку освітніх послуг та позиціонування НПУ імені М.П. Драгоманова і факультету педагогіки і психології як флагманів педагогічної думки.
  8. Підготовка наукових публікацій викладачами кафедри у зарубіжних наукових виданнях, що включені до різних наукометричних баз даних та мають індекси цитування.
  9. Розвиток ефективної взаємодії з українськими та зарубіжними партнерами з метою забезпечення академічної мобільності професорсько-викладацького складу кафедри та реалізації спільних проектів, грантових програм.
  10. Організація профорієнтаційної роботи з метою популяризації навчання за спеціальністю 012 «Дошкільна освіта», за різними освітньо-професійними програмами, рівнями на принципово нових засадах.
  11. Впровадження системи компетентнісного наставництва як одного з нових принципів підготовки професійного кадрового складу кафедри.
  12. Презентація на сайті кафедри освітніх досягнень викладачів та студентів, популяризація сучасних методів, технологій та методик навчання і викладання у вищій школі.
  13. Організація взаємодії з іншими освітніми закладами і науковими установами, проведення спільних засідань, семінарів, круглих столів, підготовка та видання наукової та навчально-методичної літератури.

Національне партнерство

Кафедра співпрацює із провідними науковими установами й університетами України:

  • Інститут проблем виховання НАПН України
  • Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України
  • Інститут педагогічної освіти та освіти дорослих НАПН України
  • Глухівський національний педагогічний університет імені Олександра Довженка
  • Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка
  • ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет»
  • Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка
  • Київський університет імені Бориса Грінченка
  • Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя
  • Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського
  • Рівненський державний гуманітарний університет
  • Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини
  • Харківська гуманітарно-педагогічна академія та ін.
  • Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
  • Національна парламентська бібліотека України
  • Державна науково-педагогічна бібліотека імені В. О. Сухомлинського
  • Видавництва: «Академвидав», «Освіта», «Педагогічна преса» та ін.

Зарубіжне партнерство

Кафедра співпрацює із провідними науковими установами й університетами близького і далекого зарубіжжя:

  • Білоруським державним педагогічним університетом імені Максима Танка;
  • Казахським національним педагогічним університетом імені Абая;
  • Університетом едукології Литви;
  • Коледжем Південно-Східної Норвегії (The University College of Southeast Norway (USN) та ін.

Навчально-методична діяльність кафедри