📅 З 1 липня 2023 року можна реєструвати електронний кабінет на сайті ЄДЕБОhttps://vstup.edbo.gov.ua/. Через нього ви зможете подати електронну заяву на вступ.
Не вдається зареєструвати особистий електронний кабінет?
    Є причини, коли можна подати паперову заяву:
🗺️ ви іноземець чи не маєте громадянства (крім осіб із посвідкою про постійне проживання в Україні);
📃 маєте іноземний документ про освіту;
📜ваш документ про раніше здобуту освіту виданий до 2000 року (у форматі паперової книжки, білого або рожевого кольору, розміром 20,1х14,4 см);
⏰ подаєте заяву на вступ до встановлених Порядком прийому строків;
🤔 не можете зареєструвати електронний кабінет з інших причин, які приймальна комісія ЗВО підтвердила довідкою.
347255808 601750035398146 4684435779955891035 n
347287685 601750095398140 4355032287272609015 n

347253237 601750198731463 7776455526977538959 n

347441577 601750212064795 8496688042426813969 n
Бажаємо успіхів у реєстрації!
 📚✅ З 1⃣6⃣ по 1⃣8⃣ червня 2⃣0⃣2⃣3⃣ року на платформі Google Meet в становищі високої вимогливості, принциповості, дотримання наукової етики проходив захист випускних кваліфікаційних робіт магістрів спеціальності «Дошкільна освіта» 25-ЗМДШ групи Педагогічного факультету УДУ імені Михайла Драгоманова.
  🌷 Захист магістерських досліджень розпочали з вітального слова голови екзаменаційної комісії – Андрущенко Тетяни Іванівни, доктора філософських наук, професора, Заслуженого працівника культури України, завідувача кафедри етики та естетики історико-філософського факультету УДУ імені Михайла Драгоманова;
   До вітального слова долучились і члени екзаменаційної комісії:
🌺 Цвєткова Ганна Георгіївна – доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри дошкільної освіти.
🌸 Ступак Оксана Юріївна – доктор педагогічних наук, доцент кафедри дошкільної освіти.
🌼 Саюк Валентина Іванівна – кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки.
 ⬆️🔬Під час захисту магістрами було продемонстровано високий рівень підготовки та здатність до використання теоретичних знань у практичній діяльності. Усі роботи відзначаються актуальністю та науковою новизною, детальним аналізом наукової літератури, змістовністю експериментального дослідження та конструктивними рекомендаціями для педагогів закладів дошкільної освіти і батьків вихованців.
   💙💛 Вітаємо наших випускників і бажаємо миру, професійних успіхів, творчої наснаги і нашої спільної Перемоги!

352818123 772810714633636 4419927354757244149 n

355475401 772810941300280 829192446453747215 n

353635323 772810971300277 7077805301294826859 n

 
 353033935 772809844633723 2432543093684792661 n
   📕📘📔 1⃣5⃣ червня 2⃣0⃣2⃣3⃣ року на платформі Google Meet відбувся захист магістерських досліджень студентів заочно-дистанційної форми навчання 28-змдшЛуб групи спеціальності «Дошкільна освіта» Педагогічного факультету УДУ імені Михайла Драгоманова.
     👩‍🦰🎙Відеозустріч розпочали з вітального слова голови екзаменаційної комісії – Андрущенко Тетяни Іванівни, доктора філософських наук, професора, Заслуженого працівника культури України, завідувача кафедри етики та естетики історико-філософського факультету УДУ імені Михайла Драгоманова.
     Зі значною подією в житті магістрів привітали і члени екзаменаційної комісії:
🎙Цвєткова Ганна Георгіївна – докторка педагогічних наук, професор, завідувачка кафедри дошкільної освіти.
🎙Ступак Оксана Юріївна – доктор педагогічних наук, доцент кафедри дошкільної освіти.
🎙Саюк Валентина Іванівна – кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки.
   👩‍👧‍👧🔝 Усі представлені магістерські дослідження стосувалися актуальних тем дошкільної освіти. Студенти засвідчили високий рівень підготовки та вміння використовувати теоретичні знання у практичній сфері. Роботи характеризувалися актуальністю, науковою новизною, ретельним аналізом наукової літератури, добре структурованими експериментальними дослідженнями.
    Незважаючи на труднощі воєнного часу, магістрами було гідно продемонстровано результати своїх досліджень.
    💐🇺🇦 Вітаємо магістрів з успішним захистом і бажаємо мирного неба та кар'єрного зростання!

353053906 772809871300387 4945702072159108776 n

 
   2⃣0⃣ червня 2⃣0⃣2⃣3⃣ року колектив кафедри дошкільної освіти педагогічного факультету зібрався на виробничу нараду (завідувачка кафедри, докторка педагогічних наук, професорка Ганна Цвєткова).
    👥 У рамках зустрічі:
🍒 привітали кандидатку психологічних наук Ірину Товкач із цьогорічною публікацією методичного посібника «Психологічні нотатки для батьків та вихователів дітей від народження до семи років»;
🍐 обговорили про перехід та результати літньої підсумкової атестації у студентів випускників першого (бакалаврського) та другого (магістерського) рівнів вищої дошкільної освіти у 2⃣0⃣2⃣3⃣ році;
🍊 з’ясували етапність виготовлення додатків до дипломів кураторами випускних курсів;
🫐 ознайомилися із розпорядженням номер 1⃣6⃣ ректора Українського державного університету імені Михайла Драгоманова від 2⃣0⃣ червня 2⃣0⃣2⃣3⃣ року, академіка НАПН України, член-кореспондента НАН України, професора Віктора Андрущенка.
🍎 окреслили інші важливі питання.

353841465 772790867968954 1420525823886710596 n

354047918 772790917968949 7562285699761357831 n
 
  354053686 772478928000148 502028436182247660 n
   🇺🇦🤝🇳🇴✅ 1⃣6⃣ червня 2⃣0⃣2⃣3⃣ року, ми, студентки 3⃣ курсу спеціальності «Дошкільна освіта», Іра Вака та Оля Пінчук, закінчили академічну мобільність в Норвегії.
   За цей навчальний період ми дізналися безліч цікавих та інноваційних методів навчання, отримали море позитивних емоцій, відвідали незліченну кількість чудових місць, а також випробували себе та свої здібності. Ми зрозуміли, як це важливо - виходити із зони комфорту, адже лише за цієї умови можливий ефективний та прогресивний розвиток сучасного педагога. Наші викладачі були справжніми наставниками, підтримкою та друзями для нас.
  Який набутий тут досвід ми можемо застосувати у своїй майбутній професії в Україні? Хочемо поділитися деякими знахідками з вами:
🔑 Вчитись роблячи (learning by doing). Нічого не допоможе так ефективно засвоїти матеріал, як експериментальне навчання та досвід. Навчальний процес повинен будуватися на теорії та практиці, адже тільки застосовуючи інноваційні методи та практику, можна досягти навичок XXI століття (XXI century skills).
🔑 Метод зацікавлення та прикладу (wondering method and role model). Дуже важливо, аби вихователь виявляв непідробну зацікавленість у тих процесах або ситуаціях, в котрих він хоче викликати захопленість у дітей. Своїм прикладом він показує на власному прикладі як потрібно поводитись, ставитись до тих чи інших речей.
🔑 Ризиковані ігри (risky play). У Норвезькій системі освіти діти змалечку розуміють, що в них є повна свобода в діях (під контролем дорослих). Тож вони можуть опановувати такі навички користування такими інструментами як ніж, сокира тощо. Норвежці вважають, що навіть якщо дитина пораниться, ніж дитина не дізнається на власному досвіді, як вправлятися з різними інструментами.
🔑 Звʼязок з природою (friluftsliv). Норвежці мають свою філософію, котра називається friluftsliv. Це означає їх глибокий звʼязок з природою та насолоду від перебування в ній. Також це є надзвичайно корисним, і в цьому ми маємо брати з них приклад.
🔑 Щодо системи дошкільної освіти в Норвегії, цікавим є той факт, що за одну групу з двадцяти дітей, відповідає чотири вихователя. Таким чином, діти вільні у своїх діях, знаходяться повністю у зв’язку з природою, досліджують її, експериментують, і в той самий час знаходяться під наглядом вихователів.
  Ми надзвичайно задоволені, що наважилися взяти участь в академічній мобільності, і не пожалкували про це ні на мить. Це були найважчі, але водночас найкращі півроку в нашому житті!

Дочірні категорії

Кафедра педагогіки і психології дошкільної освіти 

НПУ імені М. П. Драгоманова: історія, реалії, перспективи

 

 

Поглиблене вивчення відповідних архівних документів та результатів ретроспективного аналізу історико-педагогічних матеріалів засвідчують те, що кафедра зародилась понад століття тому і пройшла багато етапів перетворення від минулого до сьогодення.

1907–1919 р.р. – Створення та існування Фребелівського інституту дошкільної підготовки, в якому працювали видатні постаті педагогічної освіти – В. В. Зеньковський, Н. Д. Лубенець, С. Ф. Русова, І. О. Сікорський та ін.

1920 р. – Інститут увійшов до складу Київського інституту народної освіти, вже як факультет дошкільного виховання.

1930-ті роки – Факультет дошкільного виховання переведено до Харківського педагогічного інституту.

1954 р. – Факультет поновили в складі Київського державного педагогічного інституту імені О. М. Горького, спадкоємцем якого сьогодні є Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. Існуючу в складі факультету дошкільного виховання кафедру початкової і дошкільної освіти, в ті роки очолював проф. Г. З. Івашин.

1960 р. – створена кафедра дошкільної педагогіки, керівником якої стала доц. О. М. Лещенко. До її складу в різні роки увійшли викладачі: З. Н. Борисова, О. К. Грибанова, Т. І. Дмитренко, М. Ф. Дубовик, Є. Ф. Лукіна, О. П. Ткаченко та перші її випускники – С. Ф. Бєлова, Л. В. Герасимова, Н. І. Зеленко, Н. І. Мітічева Л. Я. Скиданова та інші.

1965 – 1975 р.р. кафедру очолювала доц. О. К. Грибанова. У цей період свій науковий рівень більшість викладачів кафедри – В. І. Коник, Н. П. Орланова, О. П. Янківська, Н. Ф. Яришева, підвищували навчанням в аспірантурі, по закінченню якої успішно захищали дисертації.

1975 – 1991 рр. – кафедрою дошкільної педагогіки керувала З. Н. Борисова. Її склад поповнили талановиті педагоги – Г. В. Бєлєнька, О. Л. Богініч, Н. М. Кот, І. О. Луценко, М. А. Машовець, Г. В. Сухорукова, а згодом доценти Л. В. Артемова, Е. С. Вільчковський, І. С. Дьоміна та інші.

Галузь дошкільної освіти також збагатилась відомими випускниками кафедри, педагогами і психологами (К. О. Євстаф’єва, В. Г. Захарченко, В. У. Кузьменко, Т. Ф. Кунько, С. О. Ладивір, Л. І. Уманець, Л. Ю. Якименко та ін.). Завдяки їхнім науковим доробкам, впродовж тривалого часу кафедра займала провідні позиції у галузі серед  закладів вищої освіти України.

Досвід науково-педагогічних працівників кафедри дошкільної педагогіки склав підґрунтя для розвитку інновацій у дошкільній і вищій освіті, підготовки навчально-методичного забезпечення, вивчення вітчизняного і зарубіжного педагогічного досвіду тощо.

1991 – 2003 р.р. – кафедру очолювала проф. Л. В. Артемова – відомий вчений у галузі теорії та історії педагогіки, дошкільного виховання, теорії та методики професійної освіти дорослих.

2003 – 2008 р.р. – керувала діяльністю кафедри дошкільної педагогіки Інституту педагогіки і психології НПУ імені М.П. Драгоманова доц. М. А. Машовець, професійні інтереси якої пов’язані з педагогікою та психологією дошкільного дитинства та професійною підготовкою майбутнього дошкільного педагога. З 2008 року кафедра дошкільної педагогіки  отримала назву кафедра теорії та історії дошкільної педагогіки. 

2012 – 2015 р.р. – завідувала кафедрою теорії та історії дошкільної педагогіки доц. Н. М. Кот, яка за вагомий внесок у розвиток галузі дошкільної освіти була відзначена нагородою – знаком «Софія Русова».

За ці роки до лав кафедри приєднались досвідчені науковці: кандидат педагогічних наук, доцент Р. А. Шулигіна, кандидати психологічних наук, доценти В. М. Гальченко, С. Т. Репетій та інші.

У зв'язку з реорганізацією навчальних підрозділів НПУ імені М. П. Драгоманова в 2016 році, кафедра набула назву педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості й увійшла до складу факультету педагогіки і психології університету.

Завідувачем кафедри було призначено доктора педагогічних наук, професора Г. Г. Цвєткову, яка сьогодні спрямовує діяльність науково-педагогічного складу на вдосконалення, гармонізацію професійної підготовки майбутніх вихователів відповідно до потреб сьогодення на ґрунті постнекласичної методології шляхом створення креативно-розвивального освітнього простору в закладі вищої освіти.

Науково-педагогічний склад кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості сформований із фахівців, які мають високий науковий і практичний досвід роботи. У складі кафедри працює 11 осіб, з них: 1 доктор педагогічних наук, 8 кандидатів наук, 2 асистенти 1 лаборант.

Кафедра, керуючись новими європейськими стратегіями розвитку освіти в Україні, здійснює підготовку фахівців за освітньо-професійною програмою 012 «Дошкільна освіта», освітніми рівнями: перший (бакалаврський), другий (магістерський). Форми навчання: денна, заочна.

Стратегія розвитку кафедри

Основний стратегічний напрям – підвищення науково-педагогічної компетентності працівників до рівня, що дозволить кафедрі претендувати на роль одного з провідних осередків науково-педагогічної діяльності в галузі дошкільної освіти у межах освітнього простору України.

Принципи реалізації стратегії

Розвиток кафедри базуватиметься на принципах, що зможуть забезпечити реалізацію зазначеної стратегії:

  • компетентності усіх членів кафедри, що діятимуть на засадах колегіальності, відкритості, демократичності та єдності;
  • поєднання розвитку колективу та самовдосконалення кожного викладача як творчої особистості;
  • креативності у формування методів та форм реалізації стратегії розвитку кафедри;
  • інноваційності в підвищенні теоретичної та методичної культури працівників кафедри, основними рисами якої є взаємодія викладачів і студентів, соціокультурний діалог та захист суб’єктів професійної та освітньо-наукової діяльності.

Основні напрями діяльності (завдання)

для реалізації стратегії розвитку кафедри

  1. Приведення показників професійної діяльності та рівня кваліфікації кожного викладача кафедри в повну відповідність до чинних ліцензійних вимог освітньої діяльності.
  2. Створення системи фахового спрямованого підвищення кваліфікації викладачів кафедри.
  3. Запровадження відкритого, прозорого, поточного планування діяльності кафедри (навчальної, наукової, методичної та організаційної роботи).
  4. Формування механізмів та традиції самовдосконалення кожного викладача кафедри та умов реалізації його професійних компетентностей.
  5. Створення умов для започаткування кафедрою наукової школи.
  6. Використання Е-технологій в освітній діяльності, формування дистанційних курсів, відеолекцій, інтерактивних електронних навчальних видань тощо.
  7. Підтримання конкурентного статусу кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості в підготовці компетентних і конкурентоспроможних фахівців у галузі дошкільної освіти на національному ринку освітніх послуг та позиціонування НПУ імені М.П. Драгоманова і факультету педагогіки і психології як флагманів педагогічної думки.
  8. Підготовка наукових публікацій викладачами кафедри у зарубіжних наукових виданнях, що включені до різних наукометричних баз даних та мають індекси цитування.
  9. Розвиток ефективної взаємодії з українськими та зарубіжними партнерами з метою забезпечення академічної мобільності професорсько-викладацького складу кафедри та реалізації спільних проектів, грантових програм.
  10. Організація профорієнтаційної роботи з метою популяризації навчання за спеціальністю 012 «Дошкільна освіта», за різними освітньо-професійними програмами, рівнями на принципово нових засадах.
  11. Впровадження системи компетентнісного наставництва як одного з нових принципів підготовки професійного кадрового складу кафедри.
  12. Презентація на сайті кафедри освітніх досягнень викладачів та студентів, популяризація сучасних методів, технологій та методик навчання і викладання у вищій школі.
  13. Організація взаємодії з іншими освітніми закладами і науковими установами, проведення спільних засідань, семінарів, круглих столів, підготовка та видання наукової та навчально-методичної літератури.

Національне партнерство

Кафедра співпрацює із провідними науковими установами й університетами України:

  • Інститут проблем виховання НАПН України
  • Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України
  • Інститут педагогічної освіти та освіти дорослих НАПН України
  • Глухівський національний педагогічний університет імені Олександра Довженка
  • Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка
  • ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет»
  • Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка
  • Київський університет імені Бориса Грінченка
  • Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя
  • Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського
  • Рівненський державний гуманітарний університет
  • Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини
  • Харківська гуманітарно-педагогічна академія та ін.
  • Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
  • Національна парламентська бібліотека України
  • Державна науково-педагогічна бібліотека імені В. О. Сухомлинського
  • Видавництва: «Академвидав», «Освіта», «Педагогічна преса» та ін.

Зарубіжне партнерство

Кафедра співпрацює із провідними науковими установами й університетами близького і далекого зарубіжжя:

  • Білоруським державним педагогічним університетом імені Максима Танка;
  • Казахським національним педагогічним університетом імені Абая;
  • Університетом едукології Литви;
  • Коледжем Південно-Східної Норвегії (The University College of Southeast Norway (USN) та ін.

Навчально-методична діяльність кафедри