🎙👫 Виробнича нарада колективу кафедри дошкільної освіти за організації завідувачки, докторки педагогічних наук, професорки Ганни Цвєткової відбулася 7⃣ червня 2⃣0⃣2⃣3⃣ року.
     👥Зустріч стосувалася:
🔸 підготовки додатків до диплому здобувачів першого (бакалаврського) та другого (магістерського) рівнів вищої дошкільної освіти;
🔹літньої підсумкової атестації
у 2⃣0⃣2⃣3⃣ році;
🔸заповнення рейтингу самоосвітньої діяльності викладачами кафедри дошкільної освіти
за 2⃣0⃣2⃣2⃣➖2⃣0⃣2⃣3⃣ навчальний рік;
🔹перспективному плануванню вдосконалення освітнього процесу та підвищення якості підготовки майбутніх спеціалістів дошкільної освіти.
352420425 629159302223721 4158066388227317271 n
352195379 285957653857066 3380741018676885269 n

351337359 809693650520900 5522428211538636420 n

 
                                                         📢👥 Шановні колеги!
 
  👋Запрошуємо вас взяти участь у роботі Всеукраїнської інтернет-конференції «ОСВІТНІЙ ПРОЦЕС У ЗАКЛАДАХ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ: ТЕОРІЯ, ПРАКТИКА,ІННОВАЦІЇ», яка відбудеться 2⃣7⃣ червня 2⃣0⃣2⃣3⃣року.
 
    ✅Участь у конференції – безкоштовна!
 
     Для кого❓
    Запрошуються: викладачі закладів вищої освіти; керівники та представники обласних і районних управлінь освіти, інститутів післядипломної освіти; працівники дошкільних закладів освіти й центрів раннього розвитку дитини; студенти та аспіранти ЗВО, а також усі, хто цікавиться проблемами дошкільної освіти.
 
   🪁Форми участі в конференції:
🪪Очна – онлайн:
− виступ із доповіддю (або надання організатору відеозапису доповіді для
трансляції в онлайн-режимі) + включення доповіді до програми заходу та
розміщення публікації в збірнику матеріалів конференції;
− участь у обговоренні в якості слухача.
📋Заочна – включення доповіді до програми заходу та розміщення публікації в збірнику матеріалів конференції.
 
🗂️ПЛАНУЄМО РОБОТУ ТАКИХ СЕКЦІЙ:
Секція 1. Піклування та розвиток дітей раннього віку: інноваційний
контекст.
Секція 2. Підтримка сім’ї щодо забезпечення освітнього розвитку дитини в
умовах воєнного стану.
Секція 3. Професійна підготовка та підвищення кваліфікації фахівців
дошкільної галузі.
Секція 4. Упровадження сучасних педагогічних технологій в умовах
кризових станів.
Секція 5. Цифровізація як ресурсне забезпечення якості дошкільної освіти.
 
👇Заповнюйте форму реєстрації:
351355869 993946188295844 5328506195297886019 n
352557839 1330097637717890 6822445734898434812 n
 
 🇺🇦🤝🇳🇴 Наша традиційна рубрика про академічну мобільність.
 
   🛝🧗‍♀🥅🏟🏞 Студенти третього курсу групи ІІІ-Б ДШЛ спеціальності "Дошкільна освіта" педагогічного факультету Іра Вака і Оля Пінчук (👩🏻‍💼куратор доцент кафедри дошкільної освіти Тетяна Козак) розповідають про практику:"Минулий тиждень був насичений цікавими творчими заняттями, одним із яких було побудувати nature playground.
   Ми створювали справжній природній майданчик для дітей у лісі. Наші викладачі Сімен та Хейді продемонстрували різні види вузлів та розказали, як створити по-справжньому міцні кріплення. Спочатку, ми навіть уявлення не мали, як можна із деревини та мотузок створити майданчик, котрий буде надійним та зацікавить дітей. Проте, нам це вдалося! Побачивши майданчик, діти із захопленням знайомилися із зонами, які ми виготовили, гралися та насолоджувалися часом на природі.
Завдяки таким заняттям ми розуміємо, як важливо вихователю розвивати креативність та уміти створювати місця для ігор дітей із найпростіших матеріалів і у будь-якому місці".
  🌍 Академічна мобільність УДУ імені Михайла Драгоманова та University of South-Eastern Norway/Університет Південно-Східної Норвегії, програма: Outdoor Education and Experiential Learning in Schools and Kindergartens/Навчання на природі та експериментальне навчання в школах і дитячих садках.
350692960 784645823239948 6495067246426854821 n
350786243 1621859701656790 7994717021879654464 n
 
😱🫣🤯😲😭 Сучасна людина на фоні військових подій переживає когнітивне виснаження - це стан коли нервовій системі вже не вистачає сил опрацьовувати інформацію, коли забагато розумової роботи, факторів стресу, відповідальності, забагато "багатозадачності". І замало сну, безпеки, відпочинку, дозволу собі розслабитися.
   ⁉️Що ж робити, щоб побороти дорослому когнітивне виснаження та стрес у дітей дошкільного віку?
  👥💡😉 На ці запитання 3⃣1⃣ травня 2⃣0⃣2⃣3⃣ року відповіла завідувачка кафедри дошкільної освіти, доктора педагогічних наук, професорка Ганна Цвєткова на онлайн семінарі "Психолого-педагогічний супровід дітей дошкільного віку в умовах війни".
1685954045069
   💁‍♀Ганна Георгіївна у своєму виступі:
✅ окреслила шляхи збереження ресурсу емоційного здоров'я особистості під час війни;
✅ ознайомила присутніх з причинами виникнення психічних розладів у дітей дошкільного віку та стратегіями їх подолання;
✅ запропонувала ефективні методики на виявлення стресових станів у малечі.
  ⚠️ Спікерка разом з учасниками семінару (💯 осіб) визначили алгоритм дій у стані істерики, який виникає у дітей дошкільного віку; відтворили на папері свій страх та можливі шляхи його подолання.
 🧰 До свого професійного кейсу педагоги дошкільної освіти поклали запропоновані Ганною Цвєтковою цікаві вправи та техніки для корекції та профілактики тривоги, страхів у дітей дошкільного віку.
   ☺️🙌 Позитивні відгуки наприкінці вебінару свідчили про продуктивність співзаємодії.
 
  🤝Дякуємо організаторам онлайн семінару, стейкхолдерам кафедри дошкільної освіти - Державній службі якості освіти у Київській області за можливість взяти участь у такому цікавому, високопрофесійному та прекрасно організованому науковому заході!
 
Screenshot 2023 05 31 14 17 49 683 us.zoom.videomeetings
 Screenshot 2023 05 31 14 49 01 009 us.zoom.videomeetings
Screenshot 2023 05 31 14 50 19 235 us.zoom.videomeetings

 
 
 
 
 

 ✅ 📙💰3⃣1⃣ травня 2⃣0⃣2⃣3⃣ року в останній день марафону за освітнім проєктом "Фінансова оборона. Професія банкір", здобувачка другого (магістерського) рівня вищої дошкільної освіти, Наталія Герасимова провела заходи для дітей дошкільного віку у закладі дошкільної освіти 5⃣4⃣3⃣ Шевченківського району м.Києва.

350772744 2440409792783573 3297165305657868171 n

 

Дочірні категорії

Кафедра педагогіки і психології дошкільної освіти 

НПУ імені М. П. Драгоманова: історія, реалії, перспективи

 

 

Поглиблене вивчення відповідних архівних документів та результатів ретроспективного аналізу історико-педагогічних матеріалів засвідчують те, що кафедра зародилась понад століття тому і пройшла багато етапів перетворення від минулого до сьогодення.

1907–1919 р.р. – Створення та існування Фребелівського інституту дошкільної підготовки, в якому працювали видатні постаті педагогічної освіти – В. В. Зеньковський, Н. Д. Лубенець, С. Ф. Русова, І. О. Сікорський та ін.

1920 р. – Інститут увійшов до складу Київського інституту народної освіти, вже як факультет дошкільного виховання.

1930-ті роки – Факультет дошкільного виховання переведено до Харківського педагогічного інституту.

1954 р. – Факультет поновили в складі Київського державного педагогічного інституту імені О. М. Горького, спадкоємцем якого сьогодні є Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. Існуючу в складі факультету дошкільного виховання кафедру початкової і дошкільної освіти, в ті роки очолював проф. Г. З. Івашин.

1960 р. – створена кафедра дошкільної педагогіки, керівником якої стала доц. О. М. Лещенко. До її складу в різні роки увійшли викладачі: З. Н. Борисова, О. К. Грибанова, Т. І. Дмитренко, М. Ф. Дубовик, Є. Ф. Лукіна, О. П. Ткаченко та перші її випускники – С. Ф. Бєлова, Л. В. Герасимова, Н. І. Зеленко, Н. І. Мітічева Л. Я. Скиданова та інші.

1965 – 1975 р.р. кафедру очолювала доц. О. К. Грибанова. У цей період свій науковий рівень більшість викладачів кафедри – В. І. Коник, Н. П. Орланова, О. П. Янківська, Н. Ф. Яришева, підвищували навчанням в аспірантурі, по закінченню якої успішно захищали дисертації.

1975 – 1991 рр. – кафедрою дошкільної педагогіки керувала З. Н. Борисова. Її склад поповнили талановиті педагоги – Г. В. Бєлєнька, О. Л. Богініч, Н. М. Кот, І. О. Луценко, М. А. Машовець, Г. В. Сухорукова, а згодом доценти Л. В. Артемова, Е. С. Вільчковський, І. С. Дьоміна та інші.

Галузь дошкільної освіти також збагатилась відомими випускниками кафедри, педагогами і психологами (К. О. Євстаф’єва, В. Г. Захарченко, В. У. Кузьменко, Т. Ф. Кунько, С. О. Ладивір, Л. І. Уманець, Л. Ю. Якименко та ін.). Завдяки їхнім науковим доробкам, впродовж тривалого часу кафедра займала провідні позиції у галузі серед  закладів вищої освіти України.

Досвід науково-педагогічних працівників кафедри дошкільної педагогіки склав підґрунтя для розвитку інновацій у дошкільній і вищій освіті, підготовки навчально-методичного забезпечення, вивчення вітчизняного і зарубіжного педагогічного досвіду тощо.

1991 – 2003 р.р. – кафедру очолювала проф. Л. В. Артемова – відомий вчений у галузі теорії та історії педагогіки, дошкільного виховання, теорії та методики професійної освіти дорослих.

2003 – 2008 р.р. – керувала діяльністю кафедри дошкільної педагогіки Інституту педагогіки і психології НПУ імені М.П. Драгоманова доц. М. А. Машовець, професійні інтереси якої пов’язані з педагогікою та психологією дошкільного дитинства та професійною підготовкою майбутнього дошкільного педагога. З 2008 року кафедра дошкільної педагогіки  отримала назву кафедра теорії та історії дошкільної педагогіки. 

2012 – 2015 р.р. – завідувала кафедрою теорії та історії дошкільної педагогіки доц. Н. М. Кот, яка за вагомий внесок у розвиток галузі дошкільної освіти була відзначена нагородою – знаком «Софія Русова».

За ці роки до лав кафедри приєднались досвідчені науковці: кандидат педагогічних наук, доцент Р. А. Шулигіна, кандидати психологічних наук, доценти В. М. Гальченко, С. Т. Репетій та інші.

У зв'язку з реорганізацією навчальних підрозділів НПУ імені М. П. Драгоманова в 2016 році, кафедра набула назву педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості й увійшла до складу факультету педагогіки і психології університету.

Завідувачем кафедри було призначено доктора педагогічних наук, професора Г. Г. Цвєткову, яка сьогодні спрямовує діяльність науково-педагогічного складу на вдосконалення, гармонізацію професійної підготовки майбутніх вихователів відповідно до потреб сьогодення на ґрунті постнекласичної методології шляхом створення креативно-розвивального освітнього простору в закладі вищої освіти.

Науково-педагогічний склад кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості сформований із фахівців, які мають високий науковий і практичний досвід роботи. У складі кафедри працює 11 осіб, з них: 1 доктор педагогічних наук, 8 кандидатів наук, 2 асистенти 1 лаборант.

Кафедра, керуючись новими європейськими стратегіями розвитку освіти в Україні, здійснює підготовку фахівців за освітньо-професійною програмою 012 «Дошкільна освіта», освітніми рівнями: перший (бакалаврський), другий (магістерський). Форми навчання: денна, заочна.

Стратегія розвитку кафедри

Основний стратегічний напрям – підвищення науково-педагогічної компетентності працівників до рівня, що дозволить кафедрі претендувати на роль одного з провідних осередків науково-педагогічної діяльності в галузі дошкільної освіти у межах освітнього простору України.

Принципи реалізації стратегії

Розвиток кафедри базуватиметься на принципах, що зможуть забезпечити реалізацію зазначеної стратегії:

  • компетентності усіх членів кафедри, що діятимуть на засадах колегіальності, відкритості, демократичності та єдності;
  • поєднання розвитку колективу та самовдосконалення кожного викладача як творчої особистості;
  • креативності у формування методів та форм реалізації стратегії розвитку кафедри;
  • інноваційності в підвищенні теоретичної та методичної культури працівників кафедри, основними рисами якої є взаємодія викладачів і студентів, соціокультурний діалог та захист суб’єктів професійної та освітньо-наукової діяльності.

Основні напрями діяльності (завдання)

для реалізації стратегії розвитку кафедри

  1. Приведення показників професійної діяльності та рівня кваліфікації кожного викладача кафедри в повну відповідність до чинних ліцензійних вимог освітньої діяльності.
  2. Створення системи фахового спрямованого підвищення кваліфікації викладачів кафедри.
  3. Запровадження відкритого, прозорого, поточного планування діяльності кафедри (навчальної, наукової, методичної та організаційної роботи).
  4. Формування механізмів та традиції самовдосконалення кожного викладача кафедри та умов реалізації його професійних компетентностей.
  5. Створення умов для започаткування кафедрою наукової школи.
  6. Використання Е-технологій в освітній діяльності, формування дистанційних курсів, відеолекцій, інтерактивних електронних навчальних видань тощо.
  7. Підтримання конкурентного статусу кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості в підготовці компетентних і конкурентоспроможних фахівців у галузі дошкільної освіти на національному ринку освітніх послуг та позиціонування НПУ імені М.П. Драгоманова і факультету педагогіки і психології як флагманів педагогічної думки.
  8. Підготовка наукових публікацій викладачами кафедри у зарубіжних наукових виданнях, що включені до різних наукометричних баз даних та мають індекси цитування.
  9. Розвиток ефективної взаємодії з українськими та зарубіжними партнерами з метою забезпечення академічної мобільності професорсько-викладацького складу кафедри та реалізації спільних проектів, грантових програм.
  10. Організація профорієнтаційної роботи з метою популяризації навчання за спеціальністю 012 «Дошкільна освіта», за різними освітньо-професійними програмами, рівнями на принципово нових засадах.
  11. Впровадження системи компетентнісного наставництва як одного з нових принципів підготовки професійного кадрового складу кафедри.
  12. Презентація на сайті кафедри освітніх досягнень викладачів та студентів, популяризація сучасних методів, технологій та методик навчання і викладання у вищій школі.
  13. Організація взаємодії з іншими освітніми закладами і науковими установами, проведення спільних засідань, семінарів, круглих столів, підготовка та видання наукової та навчально-методичної літератури.

Національне партнерство

Кафедра співпрацює із провідними науковими установами й університетами України:

  • Інститут проблем виховання НАПН України
  • Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України
  • Інститут педагогічної освіти та освіти дорослих НАПН України
  • Глухівський національний педагогічний університет імені Олександра Довженка
  • Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка
  • ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет»
  • Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка
  • Київський університет імені Бориса Грінченка
  • Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя
  • Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського
  • Рівненський державний гуманітарний університет
  • Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини
  • Харківська гуманітарно-педагогічна академія та ін.
  • Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
  • Національна парламентська бібліотека України
  • Державна науково-педагогічна бібліотека імені В. О. Сухомлинського
  • Видавництва: «Академвидав», «Освіта», «Педагогічна преса» та ін.

Зарубіжне партнерство

Кафедра співпрацює із провідними науковими установами й університетами близького і далекого зарубіжжя:

  • Білоруським державним педагогічним університетом імені Максима Танка;
  • Казахським національним педагогічним університетом імені Абая;
  • Університетом едукології Литви;
  • Коледжем Південно-Східної Норвегії (The University College of Southeast Norway (USN) та ін.

Навчально-методична діяльність кафедри