деньКафедра педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості факультету педагогіки і психології 20 травня 2017 року взяла активну участь в заході, присвяченому Дню відкритих дверей в НПУ імені М.П. Драгоманова. Стало щорічною традицією зустрічати бажаних гостей – випускників загальноосвітніх навчальних закладів, педагогічних коледжів, інших вищих навчальних закладів, педагогічних працівників зі стажем, які бажають продовжити або здобути другу вищу освіту.

Викладачі кафедри радо зустрічали майбутніх абітурієнтів, розповідали про правила прийому в 2017 році, консультували з питань вступу до вишу на спеціальність «Дошкільна освіта», інформували про наявні додаткові спеціалізації, пропонували екскурсії університетом тощо.IMG 2207 IMG 2184 IMG 2205

Усі відвідувачі мали можливість поспілкуватися з деканом факультету – академіком В.І. Бондарем, завідувачами фахових кафедри, професорами Г.Г. Цвєткової, І.О. Луценко, доцентом Р.А. Шулигіної, ст. викладачем Н.В. Нападій, іншими співробітниками та студентами.IMG 2195

IMG 2183

Усім було цікаво, затишно і комфортно!

Всеукраїнська благодійна акція «Дитинство: крок у майбутнє» крокує Київщиною!

Наприкінці квітня студенти 2 та 3 курсів спеціальності «Дошкільна освіта» Факультету педагогіки і психології в рамках Всеукраїнської благодійної акції «Дитинство: крок у майбутнє» разом із керівником акції Гальченко Вікторією Миколаївною відвідали «Дитяче містечко» (М. Бровари). І ось, які відгуки студентів залишилися після поїздок:

Студентка 3 курсу Куценко Інна:

Дитячі мрії – наче зірки в космосі: якщо загадаєш бажання – воно обов’язково здійсниться.

Наша група (3А) мала надзвичайну можливість відвідати Дитячий будинок сімейного типу м. Бровари та подарувати невеличку казку дітям, адже кожна дитина живе казкою  і мріє про неї. Вся підготовка була спрямована на постановку казки, але потрібно було готуватися в іншому аспекті. Як тільки ми зайшли на територію дитячого будинку, зрозуміли, що наші серця страшенно калатають, емоції беруть верх над розумом, адже саме тоді починаєш розуміти всю важливість цієї мандрівки. Річ була не в тому щоб продемонструвати свої акторські здібності, а в тому, щоб доторкнутися до чутливого дитячого серця. Тому наша діяльність була спрямована на дітей, їх зацікавлення та співучасть у виставі та ігровій діяльності. Вистава "Попелюшка" була орієнтована на дітей та їх вікові особливості. Після вистави дітям були презентовані маленькі подаруночки (солодощі, соки, канцтовари), придбані за благодійні внески студентів спеціальності «Дошкільна освіта».А також ми провели з малюками декілька цікавих ігор. Діти були задоволені нашим щиросердним візитом.JNHw505ZAdM

Під час відвідин ми побачили, що Дитячий будинок облаштований на сучасному рівні. Кожна сім`я складається з батька,матері та 5-7 дітей(брати та сестри),тобто кожна дитина виховується в підтримці та спілкуванні як з батьками,так і з дітьми. Також кожна дитина має простір для всебічного розвиткурізноманітні ігри та іграшки,навчання в школі або ДНЗ(залежно від віку дитини).

image-0-02-05-e01d67140d0788f00fba5e25850002e8028ebe59084625203aca6440de7e837e-VЗавідуюча кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти і дитячої творчості Цвєткова Ганна Георгіївна та доцент кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти і дитячої творчості Косенчук Ольга Геннадіївна з 25 по 29 квітня 2017 року прийняли участь в українсько-литовському міжвідомчому семінарі «Ефективні технології профілактики соціального сирітства» в місті Вільнюсі (Литовська Республіка). Заходи проводились під патронатом громадської організації «Відкритий світ молоді».

image-0-02-05-9ed4c51a5d24ca5c94f864f0230fbc69d6c384129e7b5b0d2b282ad73079ecc1-V

ірочка13 квітня 2017 року студенти 2-го курсу спеціальності "Дошкільна освіта"(201 ДПН та 203 ДІ) у супроводі куратора Гальченко Вікторії Миколаївни побували в гостях у вихованців Святошинського дитячого будинку-інтернату. Ця зустріч викликала у студентів велику палітру почуттів: радість від маленьких дитячих усмішок та сміху, теплоту у серці через ставлення персоналу до дітей та сум від тяжких доль маленьких українців. Проведений театр "Ріпка" та подарунки від студентів осяяли душі малят теплом та сонячним настроем. Студентки були вражені цим візитом. Зустріч з дітками-інвалідами розчулила студентів та посіяла у їх серцях зернята любові, які обов'язково проростуть добрими справами та успіхами благодійної та професійної діяльностей.

20170406 120115Кафедра педагогіки та психології дошкільної освіти та дитячої творчості факультету педагогіки і психології НПУ імені М.П. Драгоманова активно співпрацює з управлінням освіти, молоді та спорту Святошинської районної в місті Києві державної адміністрації у підготовці молодих кадрів напряму «Дошкільна освіта», організації різних видів педагогічних практик, проведенні науково-дослідної і організаційно-методичної роботи.

6 квітня 2017 року на базі НВК «Сузір’я» відбулося методичне об’єднання дошкільних працівників Святошинського району міста Києва, яке було присвячене особливостям організації занять з предметного малювання з дітьми раннього і дошкільного віку у сучасному ДНЗ.

 

Дочірні категорії

Кафедра педагогіки і психології дошкільної освіти 

НПУ імені М. П. Драгоманова: історія, реалії, перспективи

 

 

Поглиблене вивчення відповідних архівних документів та результатів ретроспективного аналізу історико-педагогічних матеріалів засвідчують те, що кафедра зародилась понад століття тому і пройшла багато етапів перетворення від минулого до сьогодення.

1907–1919 р.р. – Створення та існування Фребелівського інституту дошкільної підготовки, в якому працювали видатні постаті педагогічної освіти – В. В. Зеньковський, Н. Д. Лубенець, С. Ф. Русова, І. О. Сікорський та ін.

1920 р. – Інститут увійшов до складу Київського інституту народної освіти, вже як факультет дошкільного виховання.

1930-ті роки – Факультет дошкільного виховання переведено до Харківського педагогічного інституту.

1954 р. – Факультет поновили в складі Київського державного педагогічного інституту імені О. М. Горького, спадкоємцем якого сьогодні є Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. Існуючу в складі факультету дошкільного виховання кафедру початкової і дошкільної освіти, в ті роки очолював проф. Г. З. Івашин.

1960 р. – створена кафедра дошкільної педагогіки, керівником якої стала доц. О. М. Лещенко. До її складу в різні роки увійшли викладачі: З. Н. Борисова, О. К. Грибанова, Т. І. Дмитренко, М. Ф. Дубовик, Є. Ф. Лукіна, О. П. Ткаченко та перші її випускники – С. Ф. Бєлова, Л. В. Герасимова, Н. І. Зеленко, Н. І. Мітічева Л. Я. Скиданова та інші.

1965 – 1975 р.р. кафедру очолювала доц. О. К. Грибанова. У цей період свій науковий рівень більшість викладачів кафедри – В. І. Коник, Н. П. Орланова, О. П. Янківська, Н. Ф. Яришева, підвищували навчанням в аспірантурі, по закінченню якої успішно захищали дисертації.

1975 – 1991 рр. – кафедрою дошкільної педагогіки керувала З. Н. Борисова. Її склад поповнили талановиті педагоги – Г. В. Бєлєнька, О. Л. Богініч, Н. М. Кот, І. О. Луценко, М. А. Машовець, Г. В. Сухорукова, а згодом доценти Л. В. Артемова, Е. С. Вільчковський, І. С. Дьоміна та інші.

Галузь дошкільної освіти також збагатилась відомими випускниками кафедри, педагогами і психологами (К. О. Євстаф’єва, В. Г. Захарченко, В. У. Кузьменко, Т. Ф. Кунько, С. О. Ладивір, Л. І. Уманець, Л. Ю. Якименко та ін.). Завдяки їхнім науковим доробкам, впродовж тривалого часу кафедра займала провідні позиції у галузі серед  закладів вищої освіти України.

Досвід науково-педагогічних працівників кафедри дошкільної педагогіки склав підґрунтя для розвитку інновацій у дошкільній і вищій освіті, підготовки навчально-методичного забезпечення, вивчення вітчизняного і зарубіжного педагогічного досвіду тощо.

1991 – 2003 р.р. – кафедру очолювала проф. Л. В. Артемова – відомий вчений у галузі теорії та історії педагогіки, дошкільного виховання, теорії та методики професійної освіти дорослих.

2003 – 2008 р.р. – керувала діяльністю кафедри дошкільної педагогіки Інституту педагогіки і психології НПУ імені М.П. Драгоманова доц. М. А. Машовець, професійні інтереси якої пов’язані з педагогікою та психологією дошкільного дитинства та професійною підготовкою майбутнього дошкільного педагога. З 2008 року кафедра дошкільної педагогіки  отримала назву кафедра теорії та історії дошкільної педагогіки. 

2012 – 2015 р.р. – завідувала кафедрою теорії та історії дошкільної педагогіки доц. Н. М. Кот, яка за вагомий внесок у розвиток галузі дошкільної освіти була відзначена нагородою – знаком «Софія Русова».

За ці роки до лав кафедри приєднались досвідчені науковці: кандидат педагогічних наук, доцент Р. А. Шулигіна, кандидати психологічних наук, доценти В. М. Гальченко, С. Т. Репетій та інші.

У зв'язку з реорганізацією навчальних підрозділів НПУ імені М. П. Драгоманова в 2016 році, кафедра набула назву педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості й увійшла до складу факультету педагогіки і психології університету.

Завідувачем кафедри було призначено доктора педагогічних наук, професора Г. Г. Цвєткову, яка сьогодні спрямовує діяльність науково-педагогічного складу на вдосконалення, гармонізацію професійної підготовки майбутніх вихователів відповідно до потреб сьогодення на ґрунті постнекласичної методології шляхом створення креативно-розвивального освітнього простору в закладі вищої освіти.

Науково-педагогічний склад кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості сформований із фахівців, які мають високий науковий і практичний досвід роботи. У складі кафедри працює 11 осіб, з них: 1 доктор педагогічних наук, 8 кандидатів наук, 2 асистенти 1 лаборант.

Кафедра, керуючись новими європейськими стратегіями розвитку освіти в Україні, здійснює підготовку фахівців за освітньо-професійною програмою 012 «Дошкільна освіта», освітніми рівнями: перший (бакалаврський), другий (магістерський). Форми навчання: денна, заочна.

Стратегія розвитку кафедри

Основний стратегічний напрям – підвищення науково-педагогічної компетентності працівників до рівня, що дозволить кафедрі претендувати на роль одного з провідних осередків науково-педагогічної діяльності в галузі дошкільної освіти у межах освітнього простору України.

Принципи реалізації стратегії

Розвиток кафедри базуватиметься на принципах, що зможуть забезпечити реалізацію зазначеної стратегії:

  • компетентності усіх членів кафедри, що діятимуть на засадах колегіальності, відкритості, демократичності та єдності;
  • поєднання розвитку колективу та самовдосконалення кожного викладача як творчої особистості;
  • креативності у формування методів та форм реалізації стратегії розвитку кафедри;
  • інноваційності в підвищенні теоретичної та методичної культури працівників кафедри, основними рисами якої є взаємодія викладачів і студентів, соціокультурний діалог та захист суб’єктів професійної та освітньо-наукової діяльності.

Основні напрями діяльності (завдання)

для реалізації стратегії розвитку кафедри

  1. Приведення показників професійної діяльності та рівня кваліфікації кожного викладача кафедри в повну відповідність до чинних ліцензійних вимог освітньої діяльності.
  2. Створення системи фахового спрямованого підвищення кваліфікації викладачів кафедри.
  3. Запровадження відкритого, прозорого, поточного планування діяльності кафедри (навчальної, наукової, методичної та організаційної роботи).
  4. Формування механізмів та традиції самовдосконалення кожного викладача кафедри та умов реалізації його професійних компетентностей.
  5. Створення умов для започаткування кафедрою наукової школи.
  6. Використання Е-технологій в освітній діяльності, формування дистанційних курсів, відеолекцій, інтерактивних електронних навчальних видань тощо.
  7. Підтримання конкурентного статусу кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості в підготовці компетентних і конкурентоспроможних фахівців у галузі дошкільної освіти на національному ринку освітніх послуг та позиціонування НПУ імені М.П. Драгоманова і факультету педагогіки і психології як флагманів педагогічної думки.
  8. Підготовка наукових публікацій викладачами кафедри у зарубіжних наукових виданнях, що включені до різних наукометричних баз даних та мають індекси цитування.
  9. Розвиток ефективної взаємодії з українськими та зарубіжними партнерами з метою забезпечення академічної мобільності професорсько-викладацького складу кафедри та реалізації спільних проектів, грантових програм.
  10. Організація профорієнтаційної роботи з метою популяризації навчання за спеціальністю 012 «Дошкільна освіта», за різними освітньо-професійними програмами, рівнями на принципово нових засадах.
  11. Впровадження системи компетентнісного наставництва як одного з нових принципів підготовки професійного кадрового складу кафедри.
  12. Презентація на сайті кафедри освітніх досягнень викладачів та студентів, популяризація сучасних методів, технологій та методик навчання і викладання у вищій школі.
  13. Організація взаємодії з іншими освітніми закладами і науковими установами, проведення спільних засідань, семінарів, круглих столів, підготовка та видання наукової та навчально-методичної літератури.

Національне партнерство

Кафедра співпрацює із провідними науковими установами й університетами України:

  • Інститут проблем виховання НАПН України
  • Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України
  • Інститут педагогічної освіти та освіти дорослих НАПН України
  • Глухівський національний педагогічний університет імені Олександра Довженка
  • Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка
  • ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет»
  • Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка
  • Київський університет імені Бориса Грінченка
  • Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя
  • Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського
  • Рівненський державний гуманітарний університет
  • Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини
  • Харківська гуманітарно-педагогічна академія та ін.
  • Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
  • Національна парламентська бібліотека України
  • Державна науково-педагогічна бібліотека імені В. О. Сухомлинського
  • Видавництва: «Академвидав», «Освіта», «Педагогічна преса» та ін.

Зарубіжне партнерство

Кафедра співпрацює із провідними науковими установами й університетами близького і далекого зарубіжжя:

  • Білоруським державним педагогічним університетом імені Максима Танка;
  • Казахським національним педагогічним університетом імені Абая;
  • Університетом едукології Литви;
  • Коледжем Південно-Східної Норвегії (The University College of Southeast Norway (USN) та ін.

Навчально-методична діяльність кафедри