9 30 березня 2018 року колектив кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості, студенти та магістранти спеціальності «Дошкільна освіта» Факультету педагогіки і психології під керівництвом прийняли активну участь у роботінауково-практичного семінару «Василь Сухомлинський і сучасне дошкілля: до 100-річчя педагога», який відбувся у Державній науково-педагогічній бібліотеці України імені В. О. Сухомлинського Національної Академії Педагогічних Наук України.

Усі учасники цього семінару відчули магнетизм особистості Василя Сухомлинського, його педагогічної творчості, яка є ще одним переконливим свідченням великої сили, мудрого багатства і яскравої краси мови українського народу. Саме у педагогічній творчій спадщині педагога відбився природній розум українців, щирість і правдивість почуттів і самовіддана любов до дітей.

media-share-0-02-05-0b2916080d3bc810012a1a7a186567d44c2b5895a3021b43e7de690dff734d27-Picture        На кафедрі педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості спеціальності «Дошкільна освіта» вже стало традицією проведення майстер-класу «"Писанкарство: традиції і сучасність" на передодні Великодня.

         Традиція розпису яєць бере свій початок задовго до появи християнства. Ще з часів язичництва яйце вважалося символом народження, життя і початку всього живого. Як і безліч інших народних звичаїв, із часом писанка «перекочувала» з язичництва до християнства і міцно вкоренилася як символ свята Великодня, символ воскресіння Христа.

         3 квітня майстер-клас провеладосвідчений викладач кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості – Нападій Наталія Вікторівна, де показала, як за допомогою фарб, гарячого воску та спеціального інструменту – писачка – перетворити звичайне яйце в древній символ життя.          Творчий процес виготовлення писанки допоміг зануритися в одну з найдавніших народних традицій і відчути себе невід'ємною частиною української культури.

23 березня 2018 року викладачі кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості взяли участь в науково-методичному семінарі з написання статей у наукових виданнях, що входять до Web of Science та Scopus.

Семінар проводила завідувач бібліотеки НПУ імені М.П. Драгоманова канд. пед. наук, професор Савенкова Л.В.

Всі присутні почерпнули для себе багато цікавої та корисної інформації, яка необхідна кожному викладачеві для конкурентноспроможності на сучасному ринку освіти!

1 

 

media-share-0-02-05-fb337239979fbc32fb16819ae2c45b2665d7fd4f84c7b39c7ea47920516def71-Picture                   Шлях в успішне життя відкрито!

16 березня на факультеті «Педагогіки і психології» відбулося урочисте вручення дипломів магістрів денної та заочної форм навчання, спеціальності «Дошкільна освіта».

Цього дня, аби привітати випускників із визначною подією у їхньому житті, до університету завітали їх друзі, рідні та близькі.

 Урочиста місія вручення дипломів була покладена на Декана факультету педагогіки і психології - Бондаря В.І., завідувача кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості - Цвєткової Г.Г. та завідувача кафедри методик та технологій дошкільної освіти - Луценко І.О., які побажали ніколи не втрачати зв’язку зі своєю Almamater.

 Отримавши довгоочікувані дипломи магістрів та додатки до них про повну вищу освіту, які в повному обсязі відповідають європейським зразкам, випускники висловили щиру подяку: ректорату університету, керівникам магістерських робіт, професорсько-викладацькому складу, які протягом всіх років навчання створювали комфортні умови для навчання та надавали можливість отримати освіту європейського рівня.

media-share-0-02-04-26dbbac8e308efecce040a322e50e67162e72770fbab07a9a29c8abfdcfa1222-Picture12.02.18 та 13.02.18 відбулися Державні екзамени випускників магістратури другого курсу денної форми навчання. Головою комісії було запрошено доктора педагогічних наук, проф., зав. кафедрою практичної психології ДВНЗ ДДПУ - Панасенко Е.А. До складу екзаменаційної комісії увійшли Цвєткова Г.Г. – доктор пед. наук, зав. кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості, Луценко І.О. – доктор пед. наук, зав. кафедри методик та технологій дошкільної освіти, Довбня С.О. – кандидат пед. наук, доцент кафедри педагогіки та психології дошкільної освіти та дитячої творчості, Акініна Н.Л. – кандидат пед. наук, доцент кафедри педагогіки і психології вищої школи. Технічним секретарем екзаменаційної комісіїпрацювала Андрущенко Н.В. – старший викладач кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості.

Дочірні категорії

Кафедра педагогіки і психології дошкільної освіти 

НПУ імені М. П. Драгоманова: історія, реалії, перспективи

 

 

Поглиблене вивчення відповідних архівних документів та результатів ретроспективного аналізу історико-педагогічних матеріалів засвідчують те, що кафедра зародилась понад століття тому і пройшла багато етапів перетворення від минулого до сьогодення.

1907–1919 р.р. – Створення та існування Фребелівського інституту дошкільної підготовки, в якому працювали видатні постаті педагогічної освіти – В. В. Зеньковський, Н. Д. Лубенець, С. Ф. Русова, І. О. Сікорський та ін.

1920 р. – Інститут увійшов до складу Київського інституту народної освіти, вже як факультет дошкільного виховання.

1930-ті роки – Факультет дошкільного виховання переведено до Харківського педагогічного інституту.

1954 р. – Факультет поновили в складі Київського державного педагогічного інституту імені О. М. Горького, спадкоємцем якого сьогодні є Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. Існуючу в складі факультету дошкільного виховання кафедру початкової і дошкільної освіти, в ті роки очолював проф. Г. З. Івашин.

1960 р. – створена кафедра дошкільної педагогіки, керівником якої стала доц. О. М. Лещенко. До її складу в різні роки увійшли викладачі: З. Н. Борисова, О. К. Грибанова, Т. І. Дмитренко, М. Ф. Дубовик, Є. Ф. Лукіна, О. П. Ткаченко та перші її випускники – С. Ф. Бєлова, Л. В. Герасимова, Н. І. Зеленко, Н. І. Мітічева Л. Я. Скиданова та інші.

1965 – 1975 р.р. кафедру очолювала доц. О. К. Грибанова. У цей період свій науковий рівень більшість викладачів кафедри – В. І. Коник, Н. П. Орланова, О. П. Янківська, Н. Ф. Яришева, підвищували навчанням в аспірантурі, по закінченню якої успішно захищали дисертації.

1975 – 1991 рр. – кафедрою дошкільної педагогіки керувала З. Н. Борисова. Її склад поповнили талановиті педагоги – Г. В. Бєлєнька, О. Л. Богініч, Н. М. Кот, І. О. Луценко, М. А. Машовець, Г. В. Сухорукова, а згодом доценти Л. В. Артемова, Е. С. Вільчковський, І. С. Дьоміна та інші.

Галузь дошкільної освіти також збагатилась відомими випускниками кафедри, педагогами і психологами (К. О. Євстаф’єва, В. Г. Захарченко, В. У. Кузьменко, Т. Ф. Кунько, С. О. Ладивір, Л. І. Уманець, Л. Ю. Якименко та ін.). Завдяки їхнім науковим доробкам, впродовж тривалого часу кафедра займала провідні позиції у галузі серед  закладів вищої освіти України.

Досвід науково-педагогічних працівників кафедри дошкільної педагогіки склав підґрунтя для розвитку інновацій у дошкільній і вищій освіті, підготовки навчально-методичного забезпечення, вивчення вітчизняного і зарубіжного педагогічного досвіду тощо.

1991 – 2003 р.р. – кафедру очолювала проф. Л. В. Артемова – відомий вчений у галузі теорії та історії педагогіки, дошкільного виховання, теорії та методики професійної освіти дорослих.

2003 – 2008 р.р. – керувала діяльністю кафедри дошкільної педагогіки Інституту педагогіки і психології НПУ імені М.П. Драгоманова доц. М. А. Машовець, професійні інтереси якої пов’язані з педагогікою та психологією дошкільного дитинства та професійною підготовкою майбутнього дошкільного педагога. З 2008 року кафедра дошкільної педагогіки  отримала назву кафедра теорії та історії дошкільної педагогіки. 

2012 – 2015 р.р. – завідувала кафедрою теорії та історії дошкільної педагогіки доц. Н. М. Кот, яка за вагомий внесок у розвиток галузі дошкільної освіти була відзначена нагородою – знаком «Софія Русова».

За ці роки до лав кафедри приєднались досвідчені науковці: кандидат педагогічних наук, доцент Р. А. Шулигіна, кандидати психологічних наук, доценти В. М. Гальченко, С. Т. Репетій та інші.

У зв'язку з реорганізацією навчальних підрозділів НПУ імені М. П. Драгоманова в 2016 році, кафедра набула назву педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості й увійшла до складу факультету педагогіки і психології університету.

Завідувачем кафедри було призначено доктора педагогічних наук, професора Г. Г. Цвєткову, яка сьогодні спрямовує діяльність науково-педагогічного складу на вдосконалення, гармонізацію професійної підготовки майбутніх вихователів відповідно до потреб сьогодення на ґрунті постнекласичної методології шляхом створення креативно-розвивального освітнього простору в закладі вищої освіти.

Науково-педагогічний склад кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості сформований із фахівців, які мають високий науковий і практичний досвід роботи. У складі кафедри працює 11 осіб, з них: 1 доктор педагогічних наук, 8 кандидатів наук, 2 асистенти 1 лаборант.

Кафедра, керуючись новими європейськими стратегіями розвитку освіти в Україні, здійснює підготовку фахівців за освітньо-професійною програмою 012 «Дошкільна освіта», освітніми рівнями: перший (бакалаврський), другий (магістерський). Форми навчання: денна, заочна.

Стратегія розвитку кафедри

Основний стратегічний напрям – підвищення науково-педагогічної компетентності працівників до рівня, що дозволить кафедрі претендувати на роль одного з провідних осередків науково-педагогічної діяльності в галузі дошкільної освіти у межах освітнього простору України.

Принципи реалізації стратегії

Розвиток кафедри базуватиметься на принципах, що зможуть забезпечити реалізацію зазначеної стратегії:

  • компетентності усіх членів кафедри, що діятимуть на засадах колегіальності, відкритості, демократичності та єдності;
  • поєднання розвитку колективу та самовдосконалення кожного викладача як творчої особистості;
  • креативності у формування методів та форм реалізації стратегії розвитку кафедри;
  • інноваційності в підвищенні теоретичної та методичної культури працівників кафедри, основними рисами якої є взаємодія викладачів і студентів, соціокультурний діалог та захист суб’єктів професійної та освітньо-наукової діяльності.

Основні напрями діяльності (завдання)

для реалізації стратегії розвитку кафедри

  1. Приведення показників професійної діяльності та рівня кваліфікації кожного викладача кафедри в повну відповідність до чинних ліцензійних вимог освітньої діяльності.
  2. Створення системи фахового спрямованого підвищення кваліфікації викладачів кафедри.
  3. Запровадження відкритого, прозорого, поточного планування діяльності кафедри (навчальної, наукової, методичної та організаційної роботи).
  4. Формування механізмів та традиції самовдосконалення кожного викладача кафедри та умов реалізації його професійних компетентностей.
  5. Створення умов для започаткування кафедрою наукової школи.
  6. Використання Е-технологій в освітній діяльності, формування дистанційних курсів, відеолекцій, інтерактивних електронних навчальних видань тощо.
  7. Підтримання конкурентного статусу кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості в підготовці компетентних і конкурентоспроможних фахівців у галузі дошкільної освіти на національному ринку освітніх послуг та позиціонування НПУ імені М.П. Драгоманова і факультету педагогіки і психології як флагманів педагогічної думки.
  8. Підготовка наукових публікацій викладачами кафедри у зарубіжних наукових виданнях, що включені до різних наукометричних баз даних та мають індекси цитування.
  9. Розвиток ефективної взаємодії з українськими та зарубіжними партнерами з метою забезпечення академічної мобільності професорсько-викладацького складу кафедри та реалізації спільних проектів, грантових програм.
  10. Організація профорієнтаційної роботи з метою популяризації навчання за спеціальністю 012 «Дошкільна освіта», за різними освітньо-професійними програмами, рівнями на принципово нових засадах.
  11. Впровадження системи компетентнісного наставництва як одного з нових принципів підготовки професійного кадрового складу кафедри.
  12. Презентація на сайті кафедри освітніх досягнень викладачів та студентів, популяризація сучасних методів, технологій та методик навчання і викладання у вищій школі.
  13. Організація взаємодії з іншими освітніми закладами і науковими установами, проведення спільних засідань, семінарів, круглих столів, підготовка та видання наукової та навчально-методичної літератури.

Національне партнерство

Кафедра співпрацює із провідними науковими установами й університетами України:

  • Інститут проблем виховання НАПН України
  • Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України
  • Інститут педагогічної освіти та освіти дорослих НАПН України
  • Глухівський національний педагогічний університет імені Олександра Довженка
  • Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка
  • ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет»
  • Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка
  • Київський університет імені Бориса Грінченка
  • Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя
  • Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського
  • Рівненський державний гуманітарний університет
  • Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини
  • Харківська гуманітарно-педагогічна академія та ін.
  • Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
  • Національна парламентська бібліотека України
  • Державна науково-педагогічна бібліотека імені В. О. Сухомлинського
  • Видавництва: «Академвидав», «Освіта», «Педагогічна преса» та ін.

Зарубіжне партнерство

Кафедра співпрацює із провідними науковими установами й університетами близького і далекого зарубіжжя:

  • Білоруським державним педагогічним університетом імені Максима Танка;
  • Казахським національним педагогічним університетом імені Абая;
  • Університетом едукології Литви;
  • Коледжем Південно-Східної Норвегії (The University College of Southeast Norway (USN) та ін.

Навчально-методична діяльність кафедри