✍👥📚🗂 Науково-педагогічним складом кафедри дошкільної освіти педагогічного факультету 3⃣0⃣ травня 2⃣0⃣2⃣3⃣ року було проведено консультацію щодо підсумкової атестації для студентів-випускників 4⃣ курсу першого (бакалаврського) рівня вищої дошкільної освіти денної та заочної форм навчання.

к2

к1
   Вступним надихаючим словом розпочала зустріч завідувачка кафедри дошкільної освіти, докторка педагогічних наук, професорка Ганна Цвєткова, яка побажала студентам впевненості та наснаги у складанні комплексного кваліфікаційного екзамену та захисту бакалаврських робіт.

к13

  Модерувала заходом доцентка Наталія Левінець, яка розповіла про структуру проведення консультації та організаційні та технічні особливості підсумкової атестації. Наталія Валентинівна пояснила, що комплексний кваліфікаційний екзамен побудовано за інтеграційним принципом. Програма іспиту орієнтована на виявлення компетентностей випускника першого (бакалаврського) рівня вищої освіти зі спеціальності 012 «Дошкільна освіта». Атестація здобувачів освіти здійснюється з використанням дистанційних технологій навчання. Іспит проходитиме в системі Moodle на сервері університету і складатиметься з двох частин: комп’ютерного тестування і розв’язання практико-методичного завдання. Тестування нараховуватиме 25 теоретичних питань, що передбачають одну правильну відповідь із запропонованих (0 – 60 балів). Практико-методичне завдання охоплюватиме дві складові: виконання практичного завдання (0 – 20 балів) і його методичне обґрунтування (0 – 20 балів).
   Проведення захисту бакалаврських робіт відбувається з використанням дистанційних технологій навчання під час відкритого засідання екзаменаційної комісії в режимі відеоконференції. Захист бакалаврських робіт відбуватиметься на платформі Google Meet.
   Зі змістом орієнтовних завдань з дитячої психології на комплексному кваліфікаційному екзамені познайомила доцентка Вікторія Гальченко.
  Про особливості питань з дошкільної педагогіки комплексного кваліфікаційного екзамену ознайомила доцентка Софія Довбня.
  Зорієнтувала присутніх можливими питаннями на іспиті з основ природознавства з методикою доцентка Вікторія Агіляр-Туклер.
  Доцентка Ірина Товкач націлила студентів-випускників на перелік літератури з дошкільної лінгводидактики до іспиту.
   З переліком основних моментів з основ образотворчого мистецтва з методикою на іспиті ознайомила доцентка Вікторія Ходунова.
  На теорії та методиці фізичного виховання дітей дошкільного віку зупинилася доцентка Наталія Левінець.
  Про запитання з теорії і методики формування математичних уявлень розповіла доцентка Оксана Ступак.
  Більш деталізовано з технічними та організаційними етапами проведення підсумкової атестації ознайомили викладач Тетяна Сняткова та старший викладач Катерина Поліщук.
 
🇺🇦 Бажаємо успішної підсумкової атестації студентам-випусникам під мирним небом!
 💵🪙💶📒 Від Дня банківських працівників до Дня захисту дітей (з 2⃣2⃣ травня до 2⃣ червня 2⃣0⃣2⃣3⃣ року) триває освітній проєкт "Фінансова оборона. Професія банкір".
  За сприянням кафедри дошкільної освіти педагогічного факультету Українського державного університету імені Михайла Драгоманова у рамках проєкту, здобувачка другого (магістерського) рівня вищої дошкільної освіти, Наталія Герасимова провела марафон заходів для дітей дошкільного віку у закладі дошкільної освіти 653 Печерського району м.Києва.

350455728 230631659761150 4395273821341998654 n

     💰🏦📚 У рамках освітнього проєкту "Фінансова оборона. Професія банкір" від 2⃣2⃣ травня до 2⃣ червня 2⃣0⃣2⃣3⃣ року (з Дня банківських працівників до Дня захисту дітей), за сприяння кафедри дошкільної освіти педагогічного факультету Українського державного університету імені Михайла Драгоманова, здобувачка другого (магістерського) рівня вищої дошкільної освіти, Наталія Герасимова проводить у приватному закладі дошкільної освіти "Мандарин" марафон заходів для дітей дошкільного віку.

350507065 1280342352872029 101105256171051865 n

                            🌍👨‍🚀🚀🛰🌌 Скільки ж років планеті Земля⁉️
  💁🏻‍♀🌎 Для дітей дошкільного віку презентує Анастасія Ковальова, студентка другого (магістерського) рівня вищої дошкільної освіти 1⃣ курсу заочної форми навчання педагогічного факультету.

Скільки років планеті Земля?

 
  🤩👏 Куратор, доцент кафедри дошкільної освіти Вікторія Агіляр-Туклер та весь 1⃣ курс денної форми навчання спеціальності "Дошкільна освіта" педагогічного факультету висловлює вдячність грамотою старості групи 1-А Богдані Глушко за активну участь у творчому житті групи, високі академічні успіхи у 2022-2023 навчальному році та за успішну роботу на посаді "староста академічної групи".
  💐Вітаємо Богдану Глушко з нагородою та бажаємо творчого натхнення до нових досягнень і здобутків у подальшому насиченому цікавому студентському житті.

349626922 257165513641736 1373731795462626787 n

 
 

Дочірні категорії

Кафедра педагогіки і психології дошкільної освіти 

НПУ імені М. П. Драгоманова: історія, реалії, перспективи

 

 

Поглиблене вивчення відповідних архівних документів та результатів ретроспективного аналізу історико-педагогічних матеріалів засвідчують те, що кафедра зародилась понад століття тому і пройшла багато етапів перетворення від минулого до сьогодення.

1907–1919 р.р. – Створення та існування Фребелівського інституту дошкільної підготовки, в якому працювали видатні постаті педагогічної освіти – В. В. Зеньковський, Н. Д. Лубенець, С. Ф. Русова, І. О. Сікорський та ін.

1920 р. – Інститут увійшов до складу Київського інституту народної освіти, вже як факультет дошкільного виховання.

1930-ті роки – Факультет дошкільного виховання переведено до Харківського педагогічного інституту.

1954 р. – Факультет поновили в складі Київського державного педагогічного інституту імені О. М. Горького, спадкоємцем якого сьогодні є Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. Існуючу в складі факультету дошкільного виховання кафедру початкової і дошкільної освіти, в ті роки очолював проф. Г. З. Івашин.

1960 р. – створена кафедра дошкільної педагогіки, керівником якої стала доц. О. М. Лещенко. До її складу в різні роки увійшли викладачі: З. Н. Борисова, О. К. Грибанова, Т. І. Дмитренко, М. Ф. Дубовик, Є. Ф. Лукіна, О. П. Ткаченко та перші її випускники – С. Ф. Бєлова, Л. В. Герасимова, Н. І. Зеленко, Н. І. Мітічева Л. Я. Скиданова та інші.

1965 – 1975 р.р. кафедру очолювала доц. О. К. Грибанова. У цей період свій науковий рівень більшість викладачів кафедри – В. І. Коник, Н. П. Орланова, О. П. Янківська, Н. Ф. Яришева, підвищували навчанням в аспірантурі, по закінченню якої успішно захищали дисертації.

1975 – 1991 рр. – кафедрою дошкільної педагогіки керувала З. Н. Борисова. Її склад поповнили талановиті педагоги – Г. В. Бєлєнька, О. Л. Богініч, Н. М. Кот, І. О. Луценко, М. А. Машовець, Г. В. Сухорукова, а згодом доценти Л. В. Артемова, Е. С. Вільчковський, І. С. Дьоміна та інші.

Галузь дошкільної освіти також збагатилась відомими випускниками кафедри, педагогами і психологами (К. О. Євстаф’єва, В. Г. Захарченко, В. У. Кузьменко, Т. Ф. Кунько, С. О. Ладивір, Л. І. Уманець, Л. Ю. Якименко та ін.). Завдяки їхнім науковим доробкам, впродовж тривалого часу кафедра займала провідні позиції у галузі серед  закладів вищої освіти України.

Досвід науково-педагогічних працівників кафедри дошкільної педагогіки склав підґрунтя для розвитку інновацій у дошкільній і вищій освіті, підготовки навчально-методичного забезпечення, вивчення вітчизняного і зарубіжного педагогічного досвіду тощо.

1991 – 2003 р.р. – кафедру очолювала проф. Л. В. Артемова – відомий вчений у галузі теорії та історії педагогіки, дошкільного виховання, теорії та методики професійної освіти дорослих.

2003 – 2008 р.р. – керувала діяльністю кафедри дошкільної педагогіки Інституту педагогіки і психології НПУ імені М.П. Драгоманова доц. М. А. Машовець, професійні інтереси якої пов’язані з педагогікою та психологією дошкільного дитинства та професійною підготовкою майбутнього дошкільного педагога. З 2008 року кафедра дошкільної педагогіки  отримала назву кафедра теорії та історії дошкільної педагогіки. 

2012 – 2015 р.р. – завідувала кафедрою теорії та історії дошкільної педагогіки доц. Н. М. Кот, яка за вагомий внесок у розвиток галузі дошкільної освіти була відзначена нагородою – знаком «Софія Русова».

За ці роки до лав кафедри приєднались досвідчені науковці: кандидат педагогічних наук, доцент Р. А. Шулигіна, кандидати психологічних наук, доценти В. М. Гальченко, С. Т. Репетій та інші.

У зв'язку з реорганізацією навчальних підрозділів НПУ імені М. П. Драгоманова в 2016 році, кафедра набула назву педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості й увійшла до складу факультету педагогіки і психології університету.

Завідувачем кафедри було призначено доктора педагогічних наук, професора Г. Г. Цвєткову, яка сьогодні спрямовує діяльність науково-педагогічного складу на вдосконалення, гармонізацію професійної підготовки майбутніх вихователів відповідно до потреб сьогодення на ґрунті постнекласичної методології шляхом створення креативно-розвивального освітнього простору в закладі вищої освіти.

Науково-педагогічний склад кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості сформований із фахівців, які мають високий науковий і практичний досвід роботи. У складі кафедри працює 11 осіб, з них: 1 доктор педагогічних наук, 8 кандидатів наук, 2 асистенти 1 лаборант.

Кафедра, керуючись новими європейськими стратегіями розвитку освіти в Україні, здійснює підготовку фахівців за освітньо-професійною програмою 012 «Дошкільна освіта», освітніми рівнями: перший (бакалаврський), другий (магістерський). Форми навчання: денна, заочна.

Стратегія розвитку кафедри

Основний стратегічний напрям – підвищення науково-педагогічної компетентності працівників до рівня, що дозволить кафедрі претендувати на роль одного з провідних осередків науково-педагогічної діяльності в галузі дошкільної освіти у межах освітнього простору України.

Принципи реалізації стратегії

Розвиток кафедри базуватиметься на принципах, що зможуть забезпечити реалізацію зазначеної стратегії:

  • компетентності усіх членів кафедри, що діятимуть на засадах колегіальності, відкритості, демократичності та єдності;
  • поєднання розвитку колективу та самовдосконалення кожного викладача як творчої особистості;
  • креативності у формування методів та форм реалізації стратегії розвитку кафедри;
  • інноваційності в підвищенні теоретичної та методичної культури працівників кафедри, основними рисами якої є взаємодія викладачів і студентів, соціокультурний діалог та захист суб’єктів професійної та освітньо-наукової діяльності.

Основні напрями діяльності (завдання)

для реалізації стратегії розвитку кафедри

  1. Приведення показників професійної діяльності та рівня кваліфікації кожного викладача кафедри в повну відповідність до чинних ліцензійних вимог освітньої діяльності.
  2. Створення системи фахового спрямованого підвищення кваліфікації викладачів кафедри.
  3. Запровадження відкритого, прозорого, поточного планування діяльності кафедри (навчальної, наукової, методичної та організаційної роботи).
  4. Формування механізмів та традиції самовдосконалення кожного викладача кафедри та умов реалізації його професійних компетентностей.
  5. Створення умов для започаткування кафедрою наукової школи.
  6. Використання Е-технологій в освітній діяльності, формування дистанційних курсів, відеолекцій, інтерактивних електронних навчальних видань тощо.
  7. Підтримання конкурентного статусу кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості в підготовці компетентних і конкурентоспроможних фахівців у галузі дошкільної освіти на національному ринку освітніх послуг та позиціонування НПУ імені М.П. Драгоманова і факультету педагогіки і психології як флагманів педагогічної думки.
  8. Підготовка наукових публікацій викладачами кафедри у зарубіжних наукових виданнях, що включені до різних наукометричних баз даних та мають індекси цитування.
  9. Розвиток ефективної взаємодії з українськими та зарубіжними партнерами з метою забезпечення академічної мобільності професорсько-викладацького складу кафедри та реалізації спільних проектів, грантових програм.
  10. Організація профорієнтаційної роботи з метою популяризації навчання за спеціальністю 012 «Дошкільна освіта», за різними освітньо-професійними програмами, рівнями на принципово нових засадах.
  11. Впровадження системи компетентнісного наставництва як одного з нових принципів підготовки професійного кадрового складу кафедри.
  12. Презентація на сайті кафедри освітніх досягнень викладачів та студентів, популяризація сучасних методів, технологій та методик навчання і викладання у вищій школі.
  13. Організація взаємодії з іншими освітніми закладами і науковими установами, проведення спільних засідань, семінарів, круглих столів, підготовка та видання наукової та навчально-методичної літератури.

Національне партнерство

Кафедра співпрацює із провідними науковими установами й університетами України:

  • Інститут проблем виховання НАПН України
  • Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України
  • Інститут педагогічної освіти та освіти дорослих НАПН України
  • Глухівський національний педагогічний університет імені Олександра Довженка
  • Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка
  • ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет»
  • Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка
  • Київський університет імені Бориса Грінченка
  • Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя
  • Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського
  • Рівненський державний гуманітарний університет
  • Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини
  • Харківська гуманітарно-педагогічна академія та ін.
  • Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
  • Національна парламентська бібліотека України
  • Державна науково-педагогічна бібліотека імені В. О. Сухомлинського
  • Видавництва: «Академвидав», «Освіта», «Педагогічна преса» та ін.

Зарубіжне партнерство

Кафедра співпрацює із провідними науковими установами й університетами близького і далекого зарубіжжя:

  • Білоруським державним педагогічним університетом імені Максима Танка;
  • Казахським національним педагогічним університетом імені Абая;
  • Університетом едукології Литви;
  • Коледжем Південно-Східної Норвегії (The University College of Southeast Norway (USN) та ін.

Навчально-методична діяльність кафедри