За підтримки декана Педагогічного факультету Українського державного університету імені Михайла Драгоманова Тараса Олексійовича Олефіренко та ініціативи завідувачки кафедри дошкільної освіти Ганни Георгіївни Цвєткової 2⃣2⃣ квітня 2⃣0⃣2⃣5⃣ року в рамках весняного місяця науки відбулася гостьова онлайн-лекція Мілютіної Катерини Леонідівни - докторки психологічних наук, професорки кафедри психології розвитку Київського національного університету на тему «Організація безпечного простору ЗДО для інклюзивних груп дітей». Доєдналося близько 3⃣0⃣ учасників.

мілютіна1
  Спікерка розповіла про психологічні особливості дітей з особливими освітніми потребами (РАС, РДУГ, вадами зору і слуху тощо), необхідність створення для них спеціального безпечного простору із врахуванням їх особливостей поведінки (зменшення кількості стимулів, які провокують специфічну поведінку, створення конкуруючих стимулів для керування увагою дітей: мотузочка з кільцями та дзвіночками на прогулянці, винагороди-цукерки тощо). Цільову поведінку в інклюзивних дітей в мовах ЗДО слід формувати за допомогою підкріплення (харчове, цінні та бажані іграшки, мильні бульбашки тощо). Для комунікації з немовленнєвими дітьми рекомендовано використовувати мовленнєві картки (з тематичними картинками) PECS. З ними корисно проводити заняття з дітьми зі створення соціальних історій. Сенсорні кімнати для інклюзивних дітей мають бути світлими та служити не тільки для розвитку сенсорної сфери, рухового балансу, координації тощо, а й для відпочинку від надмірних соціальних контактів у групі. Навчальний процес теж має бути адаптований для інклюзивних дітей зі індивідуальними програмами розвитку (нежорстке планування занять, зміна поз та темпу занять тощо). Бажано, щоб інклюзивна група була забезпечена помічником вихователя (корекційним педагогом).

Міл1
 міл 2міл5

 міл6

 Лекція пройшла в позитивній психологічній атмосфері. Лекторка подавала інформацію як справжній практик, який знає проблему із середини та має досвід організації інклюзивного простору в психологічних центрах та ЗДО. Учасники вкінці виражали вдячність та зазначали, що було цікаво, пізнавально, доступно та з гумором подано лекційний матеріал.

міл8
 міл9

 міл10

 міл11

 Щиро дякуємо Катерині Леонідівні за чудову лекцію. Запрошуємо до подальшої співпраці. Місяць науки триває. Попереду ще на нас чекають цікаві наукові заходи від кафедри дошкільної освіти. До нових зустрічей!
   Відеозапис лекції: https://drive.google.com/file/d/19yVcQBLe_tUVEslzBXcYiX6kdSei_HBs/view?usp=drivesdk

Автор допису: кандидат психологічних наук,
старший викладач кафедри дошкільної освіти
Корх Віра Михайлівна.

#гостьова_лекція
#інклюзія
#організація_безпечного_простору_ЗДО
#інклюзивні_групи_дітей

мілютіна

  📯 Запрошуємо викладачів, здобувачів вищої освіти та стейкхолдерів на онлайн-вебінар доктора психологічних наук, професора кафедри психології розвитку Київського національного університету імені Тараса Шевченка Катерини Мілютіної у вівторок, 22 квітня, о 15 год.

♿️ Тема вебінару: "Організація безпечного простору ЗДО для інклюзивних груп дітей".

🔸Приєднання за посиланням: https://meet.google.com/tuy-zgor-xbp
#вебінар
#інклюзія
#організація_безпечного_простору_ЗДО
#інклюзивні_групи_дітей

  😌🔭🎓Ми, Вака Анастасія Миколаївна та Щирова Марія Олександрівна, здобувачки другого (магістерського) рівня вищої освіти за спеціальністю А2 «Дошкільна освіта» Педагогічного факультету УДУ імені Михайла Драгоманова, група І-МДШ, мали за честь взяти участь у Звітно-науковій студентській конференції "Освіта і наука - 2025", яка відбулася 🔟 квітня.
  Це була надзвичайно надихаюча подія! Атмосфера була наповнена зацікавленням, підтримкою та щирим бажанням ділитися знаннями. Виступи студентів були змістовними, актуальними й по-справжньому мотивуючими. Особливо приємно було бути не лише слухачами, а й виступити зі своєю доповіддю.
   Щиро вдячні викладачам та організаторам за підтримку й можливість долучитися до наукового життя університету!

ва1

ва2ва3ва4ва5

 

  11 квітня студенти групи 2А спеціальності «Дошкільна освіта» Педагогічного факультету УДУ імені Михайла Драгоманова мали чудову нагоду долучитися до гостьової інтегрованої лекції-майстер-класу на тему:
«Формування національно-культурної ідентичності майбутніх вихователів через використання рослинних елементів орнаменту в писанкарстві» 🌸✍️

ВІДЕО

 Спікером заходу був Віктор Ткаченко — доктор історичних наук, писанкар 🧑‍🏫🎨, який поділився не лише фаховими знаннями, а й власним глибоким досвідом, збереженими родинними традиціями та техніками, які практикує вже багато років 🌿📚.

  Під час лекції ми дізналися про символіку рослинних орнаментів, їхнє значення в культурі та вихованні, про те, як ці знання можуть формувати світогляд майбутніх вихователів 🌺🌾. Було дуже цікаво почути про те, коли саме традиційно дарували писанки, що вони символізували — любов, життя, надію, захист, родючість ❤️🥚🌱. Також пан Віктор пояснив, як правильно користуватися писачком, які натуральні барвники використовувалися раніше та як важливо було дотримуватися обрядовості під час створення писанки ✨🕊️.

  Надзвичайно приємним завершенням став майстер-клас 🖌️, де кожен охочий міг спробувати себе у писанкарстві, відчути духовність процесу, зануритися в атмосферу творчості й тепла 🌞. Це був не просто навчальний захід, а справжнє доторкнення до культурної спадщини нашого народу 🇺🇦💫.

  Щиро дякуємо за цю можливість! 🙏

  Авторка статті: Гриценко Сніжана, студентка 2 курсу групи 2А, спеціальність «Дошкільна освіта» 🎓💐

  🐣🥚🎨 11 квітня 2025 року в рамках наукових заходів кафедри дошкільної освіти Педагогічного факультету Українського державного університету імені Михайла Драгоманова було проведено гостьову інтегровану лекцію-майстер-клас доктором історичних наук, писанкарем Ткаченко Віктором Миколайовичем на тему: «Формування національно-культурної ідентичності майбутніх вихователів через використання рослинних елементів орнаменту в писанкарстві».

тк1
  Віктор Миколайович поглибив знання студентів з історії писанок як символу весняного відродження природи сягає у далеке минуле і пов’язана з ритуалом весняного відродження на землі. Перетворювати звичайне куряче яйце на чарівну писанку за старих часів уміла кожна слов’янська жінка.

тк2
  Віктор Миколайович також провів неймовірний майстер-клас з розпису писанок, кожен етап був детально показаний та пояснений. Цей процес подарував не лише вивчення техніки, але поглибив знання студентів з національно-культурною ідентичності.

тк3
  Мудрість народу: «У світі доти існуватиме любов, доки люди розписуватимуть писанки». Модератор зустрічі - доцент Тетяна Валентинівна Козак.

тк4