- Details
- Hits: 0
✅👍 У квітні 2️⃣0️⃣2️⃣5️⃣ року за підтримки декана Педагогічного факультету Українського державного університету імені Михайла Драгоманова професора Тараса Олефіренка на базі факультету організовано та успішно проведено І тур VI Всеукраїнського конкурсу наукових робіт студентської молоді. На кафедрі дошкільної освіти переможницею стала здобувачка 4️⃣ курсу першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 012 Дошкільна освіта Ковальчук Анна.
👩💻👨💻🧘♀️ Підсумкову науково-практичну конференцію ІІ туру VI Всеукраїнського конкурсу наукових робіт студентської молоді на тему «Здорова дитина – здорова нація» проведено 28-30 травня 2025 року на базі Глухівського національного педагогічного університету імені Олександра Довженка в дистанційному форматі. Даний конкурс проводиться з метою підтримки та розвитку науково-дослідницьких здібностей здобувачів вищої освіти та активізації наукових пошуків у напрямку здоров’язбереження української нації в умовах війни.
🤩👏 За ініціативи та підтримки завідувачки кафедри дошкільної освіти Педагогічного факультету Українського державного університету імені Михайла Драгоманова професорки Ганни Цвєткової, честь кафедри та факультету рідного столичного університету захищала наша переможниця здобувачка 4️⃣ курсу першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 012 Дошкільна освіта Ковальчук Анна з науковою роботою на тему: «Формування аксіологічних основ ментального здоров'я дітей середнього дошкільного віку в умовах війни», науковий керівник: кандидат психологічних наук, старший викладач кафедри дошкільної освіти Віра Корх.
💔У роботі обґрунтована актуальність теми дослідження формування аксіологічних основ ментального здоровя в умовах війни, коли атакується українське дитинство, яке є найбільш ментально вразливою категорією; розкрито поняття аксіологічних основ ментального здоровя: ціннісного ставлення до себе, свого здоровя, до інших людей, до Батьківщини, природи, праці тощо. Визначено поняття ментального здоровя як здатність почуватися щасливим та благополучним, цінувати власне самопочуття та своє життя, емоційну підтримку та турботу оточуючих людей, уміння її приймати та виявляти вдячність, виявляти стійкість до стресових умов життя, здатність допомогти собі та ближнім, усвідомлювати цінність свого власного життя та життя інших людей. Розроблено програму формування аксіологічних основ ментального здоров'я дітей середнього дошкільного віку засобом дитячої літератури, сформовано модель дослідження, подано рекомендації педагогам та батькам з проблеми дослідження.
🏆💐 Робота Ковальчук Анни була високо оцінена журі конкурсу та отримала диплом ІІ ступеня. Щиро вітаємо з перемогою здобувачку, наукового керівника, дякуємо за підтримку, віру у студентський потенціал та мудрі настанови завідувачці кафедри дошкільної освіти Ганні Цвєтковій, доцентам Вікторії Гальченко та Софії Довбні. Нашою високою науково-педагогічною місією є розвиток освіти і науки, збереження дитинства, студентства та самозбереження в умовах війни!
#Перемога_у_Всеукраїнському_конкурсі #Здорова_дитина_здорова_нація #Вітаємо #ПФ_УДУ #Дошкільна_освіта #Кафедра_дошкільної_освіти
- Details
- Hits: 6
🔎 2⃣8⃣ травня 2⃣0⃣2⃣5⃣ року, під час вивчення дисципліни "Природознавство з методикою та навичками освіти сталого розвитку" здобувачі денної форми освіти III курсу першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності "Дошкільна освіта", групи 3-А разом з доцентом Агіляр Туклер Вікторією Вільямівною відвідали ЗДО №543 та провели з дітьми нескладні досліди.
😍🔬 Проведення експериментальної діяльності у закладі дошкільної освіти стало справжньою пригодою для дітей різних вікових груп. Студенти змогли зацікавити малечу, викликати щире захоплення та активне бажання досліджувати навколишню дійсність.
🎨💦 З дітьми молодшої групи студенти проводили експеримент з водою та фарбою. Діти з радістю спостерігали, як фарби змінюють колір води, як поєднуються відтінки.
🤔🎈З дітьми середньої групи проводили дослід з оцтом і содою, що став справжньою науковою сенсацією — кулька надувалася "сама собою", без повітря з легенів! Діти були в захваті, задавали багато запитань, активно обговорювали побачене.
👀💧З дітьми старшої групі студенти створили неньютонівську рідину — суміш води та крохмалю. Цей дослід особливо вразив дітей: рідина вела себе дуже незвично — текла, якщо її повільно торкатися, і ставала твердою при різкому натисканні.
Діти з цікавістю експериментували, робили висновки.
💚🌸 На завершення зустрічі студенти провели розвагу "Екологічні рятівники" з метою формування дбайливого ставлення дітей до природи.
😚👌Такі прості, але захоплюючі досліди сприяють розвитку пізнавальної активності, мислення, допитливості, а також навичок співпраці. Найголовніше — ми бачимо щасливі очі дітей, які хочуть дізнаватися більше!
💌 Студенти висловлюють вдячність декану Педагогічного факультету, професору Тарасу Олексійовичу Олефіренко, завідувачці кафедри дошкільної освіти Ганні Георгіївні Цвєтковій та професорсько-викладацькому складу кафедри дошкільної освіти за надану можливість практичної діяльності в ЗДО.
🙏 Щиро вдячні адміністрації та педагогам ЗДО №543 за теплу зустріч студентів та обмін досвідом.
✍ Статтю підготувала студентка групи 3-А, спеціальності "Дошкільна освіта", Рак Ярослава
#ЗДО #Дошкільна_освіта #Досліди_з_дітьми_дошкільного_віку
- Details
- Hits: 9
22 травня 2025 року, у рамках проведення Національного тижня безбарʼєрності🧑🏻🦽➡️, здобувачі вищої освіти денної форми навчання спеціальності «Дошкільна освіта», Педагогічного факультету УДУ імені Михайла Драгоманова - Калєнцова Даша (1-А), Шарапатюк Марина (3-А) та Шамлій Катерина (3-А) з кандидатом педагогічних наук, доцентом Андрущенко Наталією Вікторівною відвідали освітній тренінг «Інклюзивне освітнє середовище: як врахувати потреби дітей з особливими освітніми потребами» на базі ЗДО № 155 Шевченківського району міста Києва.
🗣 З вітальними словами виступили:
- ВОРОБЕЙ Олена Володимирівна - директор Інклюзивно-ресурсного центру №10 Шевченківського району м. Києва;
- САСІНА Ірина Олександрівна – кандидат психологічних наук, доцент, заступник декана з наукової роботи та міжнародних відносин факультету спеціальної та інклюзивної освіти Українського державного університету імені Михайла Драгоманова, фахівець (консультант) Інклюзивно-ресурсного центру Шевченківського району №10 м. Києва;
- ГЕРАЩЕНКО Світлана Іванівна – кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри психокорекційної педагогіки та реабілітології, факультету спеціальної та інклюзивної освіти Українського державного університету імені Михайла Драгоманова, фахівець (консультант) Інклюзивно-ресурсного центру№ 10 Шевченківського району м. Києва;
- КИСЛЮК Ірина Леонідівна – директор дошкільного навчального закладу (ясла-садок) компенсуючого типу (санаторний) №155 Шевченківського району м. Києва.
🔍 Основні теми тренінгу:
📌 Роль інклюзивно-ресурсного центру у створенні безбар’єрного освітнього середовища (Воробей О. В.)
📌 Впровадження європейських стандартів інклюзивної освіти в Україні: виклики, освітні бар’єри та рівні підтримки дітей з особливими освітніми потребами (Сасіна І. О.)
📌 Практичні аспекти визначення освітніх труднощів та рівня підтримки дитини: аналіз висновків комплексної оцінки розвитку (модератори: Геращенко С. І. та Сасіна І. О.)
💡 Тренінг став професійною платформою для обговорення актуальних питань впровадження європейських стандартів інклюзивної освіти в Україні, а також визначення напрямів для подальшої практичної взаємодії фахівців 🤝.
Щиро вдячні організаторам за можливість поділитися досвідом, отримати нові ідеї та долучитися до професійного діалогу, що надихає на подальший розвиток! ✨
#ІРЦ10
#інклюзивнаосвіта
#співпраця
#кафедрадошкільноїосвіти
- Details
- Hits: 10
👩👧👦 Марією Бруєвою, здобувачкою першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності "Дошкільна освіта" Педагогічного факультету у рамках дисципліни: «Інноваційні технології в дошкільній освіті» (викладачка: кандидатка педагогічний наук, доцентка Софія Довбня) було проведено заняття з використанням ігор за методикою Марії Монтессорі, адаптованих для дітей молодшого та середнього дошкільного віку. З метою розвитку сенсорних навичок, мислення та творчості були обрані дві тематичні гри: «Кольорова мозаїка» для молодшої вікової групи та «Фігури з дерев’яних частинок» для середньої.
🟡🟣 «Кольорова мозаїка» — гра, що передбачає сортування предметів за кольором. На одному щільному аркуші картону були прикріплені вертикально різнокольорові палички, до яких діти мали підібрати та надіти відповідні за кольором резинки. Така форма організації матеріалу не лише привертала увагу дітей, а й сприяла зручності у виконанні завдання. Діяльність розвивала сенсорне сприймання, координацію дрібних рухів, вміння розрізняти та групувати кольори.
🧩 «Фігури з дерев’яних частинок» — гра для дітей середнього дошкільного віку, в якій діти працювали з дерев’яними геометричними формами. Завданням було скласти фігуру відповідно до зображення на картці або створити власну композицію. Така діяльність активізувала просторове мислення, уяву, дрібну моторику та креативність.
👼 Обидві гри були організовані згідно з принципами Монтессорі-педагогіки, які передбачають індивідуальний підхід, вільний вибір дитини, самостійну діяльність та навчання через практичний досвід.
#методика_Марії_Монтессорі
#вихователь #діти_дошкільного_віку
- Details
- Hits: 8
Студентка 2 курсу групи 2А спеціальності "Дошкільна освіта" Педагогічного факультету Гриценко Сніжана ділиться власними думками та враженнями після проведення інтегрованого заняття за методикою Марії Монтессорі!
🗣️: Під час навчальної дисципліни: «Інноваційні технології в дошкільній освіті» (викладачка: кандидатка педагогічний наук, доцентка Софія Довбня) я провела заняття з дітьми за методикою Марії Монтессорі на тему «Чарівна вода і кольорові скарби».
📚: Методика Марії Монтессорі базується на принципах свободи вибору, індивідуального підходу та розвитку самостійності дитини. Вихователь у цій системі виступає не як головне джерело знань, а як помічник і спостерігач, який створює сприятливе навчальне середовище. Девіз Марії Монтессорі — «Допоможи мені зробити це самому» — чудово відображає суть підходу: дитина розвивається через власну активність і досвід.
😍: Моє заняття складалося з ігор, спрямованих на сенсорний розвиток, удосконалення дрібної моторики та формування пізнавальних навичок:
🔹 Гра «Чарівна вода»
Діти за допомогою губок переносили воду з однієї ємності до іншої, стискали, відпускали, спостерігали за змінами. Через цю просту гру діти тренували м’язи пальців, розвивали координацію рухів, увагу та терпіння. Вони також вчилися працювати обережно, дотримуючись чистоти, контролювати силу натискання та кількість води.
🔹 Гра «Кольорові скарби»
Діти сортували дрібні камінці за кольором, розміром і формою, розкладали їх у відповідні ємності. Ця гра сприяла розвитку логічного мислення, навичок класифікації, концентрації уваги та розширення словникового запасу (кольори, форми, ознаки предметів). Крім того, завдяки колективній взаємодії розвивалося мовлення, комунікативні навички, вміння домовлятися.
❤️: Заняття пройшло спокійно, діти були зацікавлені, зосереджені та активні. Я побачила, наскільки ефективно працює підхід Монтессорі — у дітей немає примусу, але є глибоке внутрішнє бажання пізнавати, досліджувати, діяти. Саме в такому середовищі природно розвиваються їхні здібності, вміння та впевненість у собі!
#методика_Марії_Монтессорі
#вихователь #діти_дошкільного_віку