Ось так проходять підсумкові заняття з дисципліни "Психологія дитячої творчості" (доцент Гальченко В.М.).
До вашої уваги портфоліо-презентації "Калейдоскоп творчості" наших талановитих і творчих студентів 2-го курсу спеціальності "Дошкільна освіта" - груп 2А і 2Б.
Далі буде!

Ст.викл.кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти Товкач І.Є. з студентами 2 курсу денної форми навчання (202ДПР, 203ДІМ, 204ДІО) в рамках дисципліни "Дошкільна лінгводидактика" було проведено практичне заняття на тему "Форми організації художньо-мовленнєвої діяльності. Куточок книги в умовах ЗДО та сім'ї". На занятті зі студентами активно обговорювалися форми організації ЗМД та наводилися приклади практичної діяльності з дітьми; здійснювався перегляд та аналіз книжок для дітей, презентацій щодо вимог до оформлення та змістового наповнення куточка книги (бібліотечки) та проведення роботи в ньому з дітьми різного віку.📙📘📗

 
Щодня я сукню одягаю,
Стаю сучасніше, росту.
Усі методики я знаю
Але щоразу вчу нову.
Вибір професії для кожної людини є безумовно важливим моментом, оскільки все подальше життя буде залежати від того чи сформувались ми як особистість. Щоб бути конкурентно спроможним в сучасному суспільстві, потрібно бути в курсі всього, що відбувається в сучасній освіті.
Кажуть, досвід приходить з роками. Повністю згодна з цією думкою. Про роботу методиста я знаю лише на теоретичному рівні та у вигляді практики у ВИШі, але, все-таки, спробую поділитися своїми думками про професію, розкрити зміст роботи .
В.А. Сухомлинський вважав, що педагог повинен постійно працювати над собою, і зупинятися на досягнутому він не має ніякого права. Навички та вміння педагога, якими б досконалими вони не були, не можуть залишатися на тому ж рівні, інакше перетворяться в ремісництво. Я вважаю роботу методиста необхідною і обов'язковою в сучасному закладі освіти. Методист ЗДО виступає як носій досвіду організаторської та громадській діяльності в педагогічному середовищі. Адже перш ніж отримати результат - самостійність і ініціативність - необхідно навчити. Навіть природжений педагог-новатор всередині колективу потребує освоєння навичок міжособистісного спілкування, самопрезентації, рефлексії, дискутування.
Мені здається, що саме від методиста, від його особистісних якостей і ставлення до кожного конкретного педагогу залежить розквіт педагогічної творчості. Адже педагог подібний мармуру з його неповторною красою малюнка і рельєфу. Від кропіткої роботи методиста залежить, в яку скульптуру перетвориться цей мармур - незвичайної краси статую, що прикрашає площу або звичайний бюст, який припадає пилом десь на полицях сховища. Крім того, саме методисти повинні бути попереду всіх педагогів в освоєнні і пропаганді сучасних освітніх технологій, в просуванні нових педагогічних знань. Руками методистів будується майбутнє нашої додаткової освіти, а, значить і країни в цілому!
Основними завданнями в роботі методиста я вважаю:
• проведення моніторингу освітнього процесу;
• надання допомоги адміністрації установи у вивченні і аналізі роботи окремих педагогів, структурних підрозділів для отримання об'єктивних даних про результати освітнього процесу;
• внесення пропозицій щодо вдосконалення складу, структури і діяльності методичної служби, участь в їх реалізації;
• аналіз стану і результативності роботи методичної служби;
• ініціювання дослідно-пошукової, інноваційної та проектно-дослідницької діяльності в установі, спрямованої на освоєння нових педагогічних технологій.
Саме з цією метою методист вивчає досвід роботи окремих педагогів, проводить методичне навчання з ними щодо підвищенню кваліфікації, аналізує результати педагогічної діяльності.
А.С. Макаренко говорив: «Людина не може жити на світі, якщо у неї немає попереду нічого радісного. Справжнім стимулом людського життя є завтрашня радість». Ці слова особливо актуальні сьогодні, коли постійні реформи освіти тиснуть як на додаткову освіту, і найсильніше на дитячі плечі, викликаючи тривогу або депресію. Життя жорстоке у своїй реальності, але воно прекрасне у своїй гармонії.
Проживаючи протягом усіх занять загалом безліч ролей, втілюючи в одязі, в образі свої мрії, освітній процес перетворюється в хитромудру гру, яка можливо, переросте в професію. Можливо і можна вдягати роль методиста, як сукню щодня, але чи варто?
Я поспішаю все встигнути. Хочу вчитися, хочу вчити. Хочу дивитися на світ широко розкритими очима. Хочу бути щирим, щирим з собою, з одним, з близьким, з далеким. Хочу бути чуйним, щоб не пройти поруч з чужим болем. Хочу бути цікавою, відповідальною, стійкою і цього вимагаю від своїх педагогів. У тому житті, яке я вибрала сьогодні, потрібно багато терпіння, мужності і стійкості, бо я майбутній методист.

ВІДЕО

 
Задаючись питанням, хто такий вихователь-методист, багато хто вважає це не цікавою професією. Але в цьому відеоролику студенти 1 курсу магістратури спеціальності «Дошкільна освіта» Факультету педагогіки та психології НПУ ім. М. П. Драгоманова переконають вас у зворотному! Дівчата блискуче продемонстрували, що сучасний вихователь-методист - це не тільки керівник і організатор, а й творча, креативна особистість, що володіє харизмою, почуттям гумору і навіть акторськими здібностями! Студентки впевнені, що після перегляду тематичного відео більшість з вас змінить свою думку щодо представленої професії😍😎🎨🎭
Далі буде...
26 листопада Войтовській Оксані Миколаївні, доценту кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти факультету педагогіки та психології, присвоєно науковий ступінь доктора педагоічних наук🎓👍
Вітаємо👏👏👏
 

Дочірні категорії

Кафедра педагогіки і психології дошкільної освіти 

НПУ імені М. П. Драгоманова: історія, реалії, перспективи

 

 

Поглиблене вивчення відповідних архівних документів та результатів ретроспективного аналізу історико-педагогічних матеріалів засвідчують те, що кафедра зародилась понад століття тому і пройшла багато етапів перетворення від минулого до сьогодення.

1907–1919 р.р. – Створення та існування Фребелівського інституту дошкільної підготовки, в якому працювали видатні постаті педагогічної освіти – В. В. Зеньковський, Н. Д. Лубенець, С. Ф. Русова, І. О. Сікорський та ін.

1920 р. – Інститут увійшов до складу Київського інституту народної освіти, вже як факультет дошкільного виховання.

1930-ті роки – Факультет дошкільного виховання переведено до Харківського педагогічного інституту.

1954 р. – Факультет поновили в складі Київського державного педагогічного інституту імені О. М. Горького, спадкоємцем якого сьогодні є Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. Існуючу в складі факультету дошкільного виховання кафедру початкової і дошкільної освіти, в ті роки очолював проф. Г. З. Івашин.

1960 р. – створена кафедра дошкільної педагогіки, керівником якої стала доц. О. М. Лещенко. До її складу в різні роки увійшли викладачі: З. Н. Борисова, О. К. Грибанова, Т. І. Дмитренко, М. Ф. Дубовик, Є. Ф. Лукіна, О. П. Ткаченко та перші її випускники – С. Ф. Бєлова, Л. В. Герасимова, Н. І. Зеленко, Н. І. Мітічева Л. Я. Скиданова та інші.

1965 – 1975 р.р. кафедру очолювала доц. О. К. Грибанова. У цей період свій науковий рівень більшість викладачів кафедри – В. І. Коник, Н. П. Орланова, О. П. Янківська, Н. Ф. Яришева, підвищували навчанням в аспірантурі, по закінченню якої успішно захищали дисертації.

1975 – 1991 рр. – кафедрою дошкільної педагогіки керувала З. Н. Борисова. Її склад поповнили талановиті педагоги – Г. В. Бєлєнька, О. Л. Богініч, Н. М. Кот, І. О. Луценко, М. А. Машовець, Г. В. Сухорукова, а згодом доценти Л. В. Артемова, Е. С. Вільчковський, І. С. Дьоміна та інші.

Галузь дошкільної освіти також збагатилась відомими випускниками кафедри, педагогами і психологами (К. О. Євстаф’єва, В. Г. Захарченко, В. У. Кузьменко, Т. Ф. Кунько, С. О. Ладивір, Л. І. Уманець, Л. Ю. Якименко та ін.). Завдяки їхнім науковим доробкам, впродовж тривалого часу кафедра займала провідні позиції у галузі серед  закладів вищої освіти України.

Досвід науково-педагогічних працівників кафедри дошкільної педагогіки склав підґрунтя для розвитку інновацій у дошкільній і вищій освіті, підготовки навчально-методичного забезпечення, вивчення вітчизняного і зарубіжного педагогічного досвіду тощо.

1991 – 2003 р.р. – кафедру очолювала проф. Л. В. Артемова – відомий вчений у галузі теорії та історії педагогіки, дошкільного виховання, теорії та методики професійної освіти дорослих.

2003 – 2008 р.р. – керувала діяльністю кафедри дошкільної педагогіки Інституту педагогіки і психології НПУ імені М.П. Драгоманова доц. М. А. Машовець, професійні інтереси якої пов’язані з педагогікою та психологією дошкільного дитинства та професійною підготовкою майбутнього дошкільного педагога. З 2008 року кафедра дошкільної педагогіки  отримала назву кафедра теорії та історії дошкільної педагогіки. 

2012 – 2015 р.р. – завідувала кафедрою теорії та історії дошкільної педагогіки доц. Н. М. Кот, яка за вагомий внесок у розвиток галузі дошкільної освіти була відзначена нагородою – знаком «Софія Русова».

За ці роки до лав кафедри приєднались досвідчені науковці: кандидат педагогічних наук, доцент Р. А. Шулигіна, кандидати психологічних наук, доценти В. М. Гальченко, С. Т. Репетій та інші.

У зв'язку з реорганізацією навчальних підрозділів НПУ імені М. П. Драгоманова в 2016 році, кафедра набула назву педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості й увійшла до складу факультету педагогіки і психології університету.

Завідувачем кафедри було призначено доктора педагогічних наук, професора Г. Г. Цвєткову, яка сьогодні спрямовує діяльність науково-педагогічного складу на вдосконалення, гармонізацію професійної підготовки майбутніх вихователів відповідно до потреб сьогодення на ґрунті постнекласичної методології шляхом створення креативно-розвивального освітнього простору в закладі вищої освіти.

Науково-педагогічний склад кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості сформований із фахівців, які мають високий науковий і практичний досвід роботи. У складі кафедри працює 11 осіб, з них: 1 доктор педагогічних наук, 8 кандидатів наук, 2 асистенти 1 лаборант.

Кафедра, керуючись новими європейськими стратегіями розвитку освіти в Україні, здійснює підготовку фахівців за освітньо-професійною програмою 012 «Дошкільна освіта», освітніми рівнями: перший (бакалаврський), другий (магістерський). Форми навчання: денна, заочна.

Стратегія розвитку кафедри

Основний стратегічний напрям – підвищення науково-педагогічної компетентності працівників до рівня, що дозволить кафедрі претендувати на роль одного з провідних осередків науково-педагогічної діяльності в галузі дошкільної освіти у межах освітнього простору України.

Принципи реалізації стратегії

Розвиток кафедри базуватиметься на принципах, що зможуть забезпечити реалізацію зазначеної стратегії:

  • компетентності усіх членів кафедри, що діятимуть на засадах колегіальності, відкритості, демократичності та єдності;
  • поєднання розвитку колективу та самовдосконалення кожного викладача як творчої особистості;
  • креативності у формування методів та форм реалізації стратегії розвитку кафедри;
  • інноваційності в підвищенні теоретичної та методичної культури працівників кафедри, основними рисами якої є взаємодія викладачів і студентів, соціокультурний діалог та захист суб’єктів професійної та освітньо-наукової діяльності.

Основні напрями діяльності (завдання)

для реалізації стратегії розвитку кафедри

  1. Приведення показників професійної діяльності та рівня кваліфікації кожного викладача кафедри в повну відповідність до чинних ліцензійних вимог освітньої діяльності.
  2. Створення системи фахового спрямованого підвищення кваліфікації викладачів кафедри.
  3. Запровадження відкритого, прозорого, поточного планування діяльності кафедри (навчальної, наукової, методичної та організаційної роботи).
  4. Формування механізмів та традиції самовдосконалення кожного викладача кафедри та умов реалізації його професійних компетентностей.
  5. Створення умов для започаткування кафедрою наукової школи.
  6. Використання Е-технологій в освітній діяльності, формування дистанційних курсів, відеолекцій, інтерактивних електронних навчальних видань тощо.
  7. Підтримання конкурентного статусу кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості в підготовці компетентних і конкурентоспроможних фахівців у галузі дошкільної освіти на національному ринку освітніх послуг та позиціонування НПУ імені М.П. Драгоманова і факультету педагогіки і психології як флагманів педагогічної думки.
  8. Підготовка наукових публікацій викладачами кафедри у зарубіжних наукових виданнях, що включені до різних наукометричних баз даних та мають індекси цитування.
  9. Розвиток ефективної взаємодії з українськими та зарубіжними партнерами з метою забезпечення академічної мобільності професорсько-викладацького складу кафедри та реалізації спільних проектів, грантових програм.
  10. Організація профорієнтаційної роботи з метою популяризації навчання за спеціальністю 012 «Дошкільна освіта», за різними освітньо-професійними програмами, рівнями на принципово нових засадах.
  11. Впровадження системи компетентнісного наставництва як одного з нових принципів підготовки професійного кадрового складу кафедри.
  12. Презентація на сайті кафедри освітніх досягнень викладачів та студентів, популяризація сучасних методів, технологій та методик навчання і викладання у вищій школі.
  13. Організація взаємодії з іншими освітніми закладами і науковими установами, проведення спільних засідань, семінарів, круглих столів, підготовка та видання наукової та навчально-методичної літератури.

Національне партнерство

Кафедра співпрацює із провідними науковими установами й університетами України:

  • Інститут проблем виховання НАПН України
  • Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України
  • Інститут педагогічної освіти та освіти дорослих НАПН України
  • Глухівський національний педагогічний університет імені Олександра Довженка
  • Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка
  • ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет»
  • Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка
  • Київський університет імені Бориса Грінченка
  • Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя
  • Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського
  • Рівненський державний гуманітарний університет
  • Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини
  • Харківська гуманітарно-педагогічна академія та ін.
  • Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
  • Національна парламентська бібліотека України
  • Державна науково-педагогічна бібліотека імені В. О. Сухомлинського
  • Видавництва: «Академвидав», «Освіта», «Педагогічна преса» та ін.

Зарубіжне партнерство

Кафедра співпрацює із провідними науковими установами й університетами близького і далекого зарубіжжя:

  • Білоруським державним педагогічним університетом імені Максима Танка;
  • Казахським національним педагогічним університетом імені Абая;
  • Університетом едукології Литви;
  • Коледжем Південно-Східної Норвегії (The University College of Southeast Norway (USN) та ін.

Навчально-методична діяльність кафедри