Половіна Олена Анатоліївна, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри дошкільної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка, розробник змісту освітнього напряму «Дитина у світі мистецтва» Базового компоненту дошкільної освіти (нова редакція 2021).
    Гостьова, феєрично-творча лекція була проведена для студентів першого курсу, освітнього ступеня бакалавр, спеціальності «Дошкільна освіта». В ході лекції, викладач «доторкнулася» до мистецтва як: інструменту впливу на почуттєву сферу особистості, шляху до формування soft skills та потужного інтегратора у дошкільній освіті.
Лекторка розкрила студентам мету сучасного мистецтва, що полягає у здатності дорослого не загубити дитячого природнього прагнення відчувати красу довкілля, означила вектори, види мистецької діяльності та форми і методи освітньої взаємодії з формування мистецько-творчої компетентності (артпроєкти, артекскурсії, артігри, прогулянки, перегляди вистав, свята, розваги, концерти, фестивалі, шоупрограми та ін.). Зорієнтувала студентів у сучасних технологіях формування мистецько-творчої компетентності дітей дошкільного віку. Презентувала мистецьку рефлексію як засіб формування мистецько-творчої компетентності дітей дошкільного віку.
     Щирі емоції та враження студентів – створили атмосферу невимушеності та заклали зерно їх фахової компетентності.
    Цвєткова Ганна Георгіївна, професор, доктор педагогічних наук, завідувач кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти та викладачі кафедри щиро вдячні Олені Анатоліївні за проведену грандіозну лекцію.
Співпраця та співдружність фахівців надихає на нові ідеї для вдосконалення освітнього процесу в умовах закладу вищої освіти та вивершення дошкільної освіти на високий рівень.

ВІДЕО

 
     Топ 1Цікаву інтерактивну відкриту пару з оригінальним діяльнісно-компетентністним підходом презентувала асистент кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти факультету педагогіки та психології Топалова Марія Борисівна з студентами 3 курсу денної форми навчання спеціальності «Дошкільна освіта» на дисципліні «Практикум з вирішення педагогічних задач».📝 Тема семінарського заняття: «Психологічний аналіз протиріч і конфліктів у педагогічній взаємодії, шляхи їх запобігання й вирішення».
    Під час пари студенти розкривали проблему конфліктів, вирішували запропоновані викладачем педагогічні конфліктні ситуації, наводили приклади з власного досвіду.
      Позитивно 👍оцінили відкриту пару завідувач кафедри, професор, доктор педагогічних наук Цвєткова Ганна Георгіївна та викладачі. З чим Марію Борисівну можна привітати та побажати їй педагогічного зростання, творчого натхнення, креативний ідей та особистого щастя🙌👏☺️💐
       Марафон педагогічної майстерності відкритих занять на даному етапі завершився. Надалі продовжуємо удосконалюватися, розвиватися, вражати та надихати своїми парами студентів та викладачів😏✌️

Топ 3Топ 4

Топ 5

Топ 6
     Вол 112 квітня 2021року кандидат педагогічних наук, викладач ВолощенкоВол 1 Наталія Олександрівна разом з студентами 2 курсу заочної форми навчання здійснила історичний екскурс в математику на вступній відкритій лекції з дисципліни «Теорія і методика формування математичних уявлень у дошкільників».
      Педагог провела лекцію вдало, професійно, майстерно на достатньому рівні з використанням прийому інтриги та риторичних запитань.
   Завідувач кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти факультету педагогіки та психології, професор, доктор педагогічних наук Цвєткова Ганна Георгіївна та викладачі кафедри вітають Волощенко Наталія Олександрівну з успішно проведеною лекцією та бажають подальших педагогічних креативних звершень😊💐🎆🎉

Вол 2

Вол 3

    171735078 225683786013001 4683554285093497349 n 8 квітня 2021 р. відбулась підсумкова конференція щодо дистанційного проходження170192063 225683809346332 63448541655355555 n пропедевтичної практики студентів 2-го курсу спеціальності " Дошкільна освіта" факультету педагогіки та психології.

     Студенти - практиканти розвивали та вдосконалювали вміння спостерігати в онлайн-режимі за педагогічним процесом в ЗДО та аналізувати його. Розробляли режимні процеси, спостереження, ігри, залікове заняття, тощо.

 

171002343 225683839346329 3113651262334420181 n171561275 225683876012992 9129879668252219561 n

Дочірні категорії

Кафедра педагогіки і психології дошкільної освіти 

НПУ імені М. П. Драгоманова: історія, реалії, перспективи

 

 

Поглиблене вивчення відповідних архівних документів та результатів ретроспективного аналізу історико-педагогічних матеріалів засвідчують те, що кафедра зародилась понад століття тому і пройшла багато етапів перетворення від минулого до сьогодення.

1907–1919 р.р. – Створення та існування Фребелівського інституту дошкільної підготовки, в якому працювали видатні постаті педагогічної освіти – В. В. Зеньковський, Н. Д. Лубенець, С. Ф. Русова, І. О. Сікорський та ін.

1920 р. – Інститут увійшов до складу Київського інституту народної освіти, вже як факультет дошкільного виховання.

1930-ті роки – Факультет дошкільного виховання переведено до Харківського педагогічного інституту.

1954 р. – Факультет поновили в складі Київського державного педагогічного інституту імені О. М. Горького, спадкоємцем якого сьогодні є Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. Існуючу в складі факультету дошкільного виховання кафедру початкової і дошкільної освіти, в ті роки очолював проф. Г. З. Івашин.

1960 р. – створена кафедра дошкільної педагогіки, керівником якої стала доц. О. М. Лещенко. До її складу в різні роки увійшли викладачі: З. Н. Борисова, О. К. Грибанова, Т. І. Дмитренко, М. Ф. Дубовик, Є. Ф. Лукіна, О. П. Ткаченко та перші її випускники – С. Ф. Бєлова, Л. В. Герасимова, Н. І. Зеленко, Н. І. Мітічева Л. Я. Скиданова та інші.

1965 – 1975 р.р. кафедру очолювала доц. О. К. Грибанова. У цей період свій науковий рівень більшість викладачів кафедри – В. І. Коник, Н. П. Орланова, О. П. Янківська, Н. Ф. Яришева, підвищували навчанням в аспірантурі, по закінченню якої успішно захищали дисертації.

1975 – 1991 рр. – кафедрою дошкільної педагогіки керувала З. Н. Борисова. Її склад поповнили талановиті педагоги – Г. В. Бєлєнька, О. Л. Богініч, Н. М. Кот, І. О. Луценко, М. А. Машовець, Г. В. Сухорукова, а згодом доценти Л. В. Артемова, Е. С. Вільчковський, І. С. Дьоміна та інші.

Галузь дошкільної освіти також збагатилась відомими випускниками кафедри, педагогами і психологами (К. О. Євстаф’єва, В. Г. Захарченко, В. У. Кузьменко, Т. Ф. Кунько, С. О. Ладивір, Л. І. Уманець, Л. Ю. Якименко та ін.). Завдяки їхнім науковим доробкам, впродовж тривалого часу кафедра займала провідні позиції у галузі серед  закладів вищої освіти України.

Досвід науково-педагогічних працівників кафедри дошкільної педагогіки склав підґрунтя для розвитку інновацій у дошкільній і вищій освіті, підготовки навчально-методичного забезпечення, вивчення вітчизняного і зарубіжного педагогічного досвіду тощо.

1991 – 2003 р.р. – кафедру очолювала проф. Л. В. Артемова – відомий вчений у галузі теорії та історії педагогіки, дошкільного виховання, теорії та методики професійної освіти дорослих.

2003 – 2008 р.р. – керувала діяльністю кафедри дошкільної педагогіки Інституту педагогіки і психології НПУ імені М.П. Драгоманова доц. М. А. Машовець, професійні інтереси якої пов’язані з педагогікою та психологією дошкільного дитинства та професійною підготовкою майбутнього дошкільного педагога. З 2008 року кафедра дошкільної педагогіки  отримала назву кафедра теорії та історії дошкільної педагогіки. 

2012 – 2015 р.р. – завідувала кафедрою теорії та історії дошкільної педагогіки доц. Н. М. Кот, яка за вагомий внесок у розвиток галузі дошкільної освіти була відзначена нагородою – знаком «Софія Русова».

За ці роки до лав кафедри приєднались досвідчені науковці: кандидат педагогічних наук, доцент Р. А. Шулигіна, кандидати психологічних наук, доценти В. М. Гальченко, С. Т. Репетій та інші.

У зв'язку з реорганізацією навчальних підрозділів НПУ імені М. П. Драгоманова в 2016 році, кафедра набула назву педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості й увійшла до складу факультету педагогіки і психології університету.

Завідувачем кафедри було призначено доктора педагогічних наук, професора Г. Г. Цвєткову, яка сьогодні спрямовує діяльність науково-педагогічного складу на вдосконалення, гармонізацію професійної підготовки майбутніх вихователів відповідно до потреб сьогодення на ґрунті постнекласичної методології шляхом створення креативно-розвивального освітнього простору в закладі вищої освіти.

Науково-педагогічний склад кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості сформований із фахівців, які мають високий науковий і практичний досвід роботи. У складі кафедри працює 11 осіб, з них: 1 доктор педагогічних наук, 8 кандидатів наук, 2 асистенти 1 лаборант.

Кафедра, керуючись новими європейськими стратегіями розвитку освіти в Україні, здійснює підготовку фахівців за освітньо-професійною програмою 012 «Дошкільна освіта», освітніми рівнями: перший (бакалаврський), другий (магістерський). Форми навчання: денна, заочна.

Стратегія розвитку кафедри

Основний стратегічний напрям – підвищення науково-педагогічної компетентності працівників до рівня, що дозволить кафедрі претендувати на роль одного з провідних осередків науково-педагогічної діяльності в галузі дошкільної освіти у межах освітнього простору України.

Принципи реалізації стратегії

Розвиток кафедри базуватиметься на принципах, що зможуть забезпечити реалізацію зазначеної стратегії:

  • компетентності усіх членів кафедри, що діятимуть на засадах колегіальності, відкритості, демократичності та єдності;
  • поєднання розвитку колективу та самовдосконалення кожного викладача як творчої особистості;
  • креативності у формування методів та форм реалізації стратегії розвитку кафедри;
  • інноваційності в підвищенні теоретичної та методичної культури працівників кафедри, основними рисами якої є взаємодія викладачів і студентів, соціокультурний діалог та захист суб’єктів професійної та освітньо-наукової діяльності.

Основні напрями діяльності (завдання)

для реалізації стратегії розвитку кафедри

  1. Приведення показників професійної діяльності та рівня кваліфікації кожного викладача кафедри в повну відповідність до чинних ліцензійних вимог освітньої діяльності.
  2. Створення системи фахового спрямованого підвищення кваліфікації викладачів кафедри.
  3. Запровадження відкритого, прозорого, поточного планування діяльності кафедри (навчальної, наукової, методичної та організаційної роботи).
  4. Формування механізмів та традиції самовдосконалення кожного викладача кафедри та умов реалізації його професійних компетентностей.
  5. Створення умов для започаткування кафедрою наукової школи.
  6. Використання Е-технологій в освітній діяльності, формування дистанційних курсів, відеолекцій, інтерактивних електронних навчальних видань тощо.
  7. Підтримання конкурентного статусу кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості в підготовці компетентних і конкурентоспроможних фахівців у галузі дошкільної освіти на національному ринку освітніх послуг та позиціонування НПУ імені М.П. Драгоманова і факультету педагогіки і психології як флагманів педагогічної думки.
  8. Підготовка наукових публікацій викладачами кафедри у зарубіжних наукових виданнях, що включені до різних наукометричних баз даних та мають індекси цитування.
  9. Розвиток ефективної взаємодії з українськими та зарубіжними партнерами з метою забезпечення академічної мобільності професорсько-викладацького складу кафедри та реалізації спільних проектів, грантових програм.
  10. Організація профорієнтаційної роботи з метою популяризації навчання за спеціальністю 012 «Дошкільна освіта», за різними освітньо-професійними програмами, рівнями на принципово нових засадах.
  11. Впровадження системи компетентнісного наставництва як одного з нових принципів підготовки професійного кадрового складу кафедри.
  12. Презентація на сайті кафедри освітніх досягнень викладачів та студентів, популяризація сучасних методів, технологій та методик навчання і викладання у вищій школі.
  13. Організація взаємодії з іншими освітніми закладами і науковими установами, проведення спільних засідань, семінарів, круглих столів, підготовка та видання наукової та навчально-методичної літератури.

Національне партнерство

Кафедра співпрацює із провідними науковими установами й університетами України:

  • Інститут проблем виховання НАПН України
  • Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України
  • Інститут педагогічної освіти та освіти дорослих НАПН України
  • Глухівський національний педагогічний університет імені Олександра Довженка
  • Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка
  • ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет»
  • Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка
  • Київський університет імені Бориса Грінченка
  • Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя
  • Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського
  • Рівненський державний гуманітарний університет
  • Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини
  • Харківська гуманітарно-педагогічна академія та ін.
  • Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
  • Національна парламентська бібліотека України
  • Державна науково-педагогічна бібліотека імені В. О. Сухомлинського
  • Видавництва: «Академвидав», «Освіта», «Педагогічна преса» та ін.

Зарубіжне партнерство

Кафедра співпрацює із провідними науковими установами й університетами близького і далекого зарубіжжя:

  • Білоруським державним педагогічним університетом імені Максима Танка;
  • Казахським національним педагогічним університетом імені Абая;
  • Університетом едукології Литви;
  • Коледжем Південно-Східної Норвегії (The University College of Southeast Norway (USN) та ін.

Навчально-методична діяльність кафедри