У рамках запровадженого на факультеті педагогіки і психології Тижня психолога, доцентом кафедри педагогіки і психології175969826 232620628652650 8391450467938342329 n дошкільної освіти Гальченко В.М.19квітня було проведено лекцію-конференцію👥 на тему "Насильство в родині: шляхи попередження та подолання". Активними учасниками лекції-конференції ✋стали студенти 3-го курсу спеціальності "Дошкільна освіта" спеціалізації "Психологія". Студенти підготували цікаві доповіді з презентаціями, у яких підняли нагальні питанння сьогодення: маскулліність і фемінність, гендерні конфлікти в сім'ї, психологічні особливості представників чоловічої та жіночої статей, особливості формування життєвого та сексуального сценаріїв, сімейний булінг, насильство над жінками, правовий захист дітей та жінок від насильства в сім'ї тощо.
      Учасниками було розгорнуто дискусію, під час якої студенти висловлювали власне бачення проблем та пропонували різні шляхи їх вирішення. Така форма інтерактивної взаємодії стимулює майбутніх психологів до саморозвитку та професійного самовдосконалення👩‍🏫
     18 квітня 2021 року Цвєткова Ганна Георгіївна, докторка педагогічних наук, професорка, завідувачка кафедри педагогіки та психології дошкільної освіти факультету педагогіки та психології та викладач кафедри, засновниця консалтингової компанії «Власний Дитячий Садочок» Савлук Галина Іванівна, дали інтерв'ю для радіо «UA: Радіо Культура». У радіопрограмі «БАТЬКІВСЬКА КУХНЯ» науковці відповіли на питання🎙: яка вона сучасна дитина👶, як вберегти дитину від стресу у період пандемії,як правильно навчити дитину поводитися з гаджетами📲💻, як облаштувати сучасній простір закладу дошкільної освіти🏡.
      16 квітня 2021 року кафедрою педагогіки і психології дошкільної освіти факультету педагогіки та психології була проведена II Всеукраїнська науково-практична конференція «Тенденції розвитку дошкільної та початкової освіти: молодь і наука» з міжнародною участю, спікерами якої були завідувач кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти, професор Цвєткова Г.Г. та доцент Шулигіна Р.А.
      Слова привітання від ректора НПУ імені М.П. Драгоманова академіка Андрущенка В.П., адресовані конференції, озвучив проректор з наукової роботи університету професор Торбін Г.М., який підкреслив важливу роль даного заходу для подальшого розвитку вітчизняної та зарубіжної освіти. Декан факультету педагогіки та психології професор Олефіренко Т.О. наголосив на знаковості цієї події, яка активізувала освітян до обговорення нагальних проблем дошкільної і початкової освіти. Професор Матвієнко О.В., заступник декана з наукової роботи, завідувач кафедри педагогіки і методики початкового навчання акцентувала увагу на питаннях наступності дошкільної і початкової освіти та злагодженості освітян у їх вирішенні. У роботі конференції взяли участь представники Казахстану, Польщі, Таджикістану та інших країн. PhD доктор Казахського державного університету імені Абая Абілбакиєва Галія Турісбеккизі, крім слів привітання презентувала учасникам зібрання особливості та перспективи розвитку системи дошкільної освіти в Казахстані.
       Активними учасниками конференції стали завідувач кафедри практичної психології ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет», професор Панасенко Е.А.; завідувач кафедри дошкільної освіти Маріупольського державного університету, професор Брежнєва О.Г., яка є одним з авторів-розробників Базового Компоненту дошкільної освіти України (2021), завідувач лабораторії дошкільної освіти і виховання Інституту проблем виховання НАПН України, доцент Рейпольська О.Д. Крім цього, до висвітлення актуальних проблем дошкільної та початкової освіти долучилися аспіранти, молоді вчені, стейкхолдери, здобувачі вищої освіти, педагоги-практики та ін.
       Ця конференція синтезувала в собі педагогічні ідеї і технології різних поколінь й статусів освітян, продемонструвала прагнення до тісної співпраці, що вкрай важливо для збагачення дошкільної галузі новими ідеями і накопичення інноваційного науково-педагогічного досвіду.
       Велика дяка усім активним учасникам і гостям конференції. Особлива вдячність педагогічному колективу кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти факультету педагогіки та психології НПУ імені М.П. Драгоманова, які стали піонерами такого формату проведення конференції.
       Дистанційне online спілкування на платформі Zoom та пряма трансляція на сторінці факультету педагогіки та психології виявилося партнерським, науково і практично зорієнтованим, ефективним, спрямованим на удосконалення дошкільної освіти в Україні та за її межами. Цікаво! Корисно! Феєрично!👍👍👍🎉🎉🎉

ВІДЕО

 
ШАНОВНІ КОЛЕГИ🙂
    Національний педагогічний університет імені М.П.Драгоманова, факультет педагогіки та психології, кафедра педагогіки і психології дошкільної освіти запрошує Вас 16 квітня о 11год до перегляду трансляції пленарного засідання ІІ Всеукраїнської науково-практичної конференції здобувачів вищої освіти, аспірантів, молодих вчених (з міжнародною участю) «Тенденції розвитку дошкільної освіти: молодь і наука»🤓

Посилання на трансляцію

 

Дочірні категорії

Кафедра педагогіки і психології дошкільної освіти 

НПУ імені М. П. Драгоманова: історія, реалії, перспективи

 

 

Поглиблене вивчення відповідних архівних документів та результатів ретроспективного аналізу історико-педагогічних матеріалів засвідчують те, що кафедра зародилась понад століття тому і пройшла багато етапів перетворення від минулого до сьогодення.

1907–1919 р.р. – Створення та існування Фребелівського інституту дошкільної підготовки, в якому працювали видатні постаті педагогічної освіти – В. В. Зеньковський, Н. Д. Лубенець, С. Ф. Русова, І. О. Сікорський та ін.

1920 р. – Інститут увійшов до складу Київського інституту народної освіти, вже як факультет дошкільного виховання.

1930-ті роки – Факультет дошкільного виховання переведено до Харківського педагогічного інституту.

1954 р. – Факультет поновили в складі Київського державного педагогічного інституту імені О. М. Горького, спадкоємцем якого сьогодні є Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. Існуючу в складі факультету дошкільного виховання кафедру початкової і дошкільної освіти, в ті роки очолював проф. Г. З. Івашин.

1960 р. – створена кафедра дошкільної педагогіки, керівником якої стала доц. О. М. Лещенко. До її складу в різні роки увійшли викладачі: З. Н. Борисова, О. К. Грибанова, Т. І. Дмитренко, М. Ф. Дубовик, Є. Ф. Лукіна, О. П. Ткаченко та перші її випускники – С. Ф. Бєлова, Л. В. Герасимова, Н. І. Зеленко, Н. І. Мітічева Л. Я. Скиданова та інші.

1965 – 1975 р.р. кафедру очолювала доц. О. К. Грибанова. У цей період свій науковий рівень більшість викладачів кафедри – В. І. Коник, Н. П. Орланова, О. П. Янківська, Н. Ф. Яришева, підвищували навчанням в аспірантурі, по закінченню якої успішно захищали дисертації.

1975 – 1991 рр. – кафедрою дошкільної педагогіки керувала З. Н. Борисова. Її склад поповнили талановиті педагоги – Г. В. Бєлєнька, О. Л. Богініч, Н. М. Кот, І. О. Луценко, М. А. Машовець, Г. В. Сухорукова, а згодом доценти Л. В. Артемова, Е. С. Вільчковський, І. С. Дьоміна та інші.

Галузь дошкільної освіти також збагатилась відомими випускниками кафедри, педагогами і психологами (К. О. Євстаф’єва, В. Г. Захарченко, В. У. Кузьменко, Т. Ф. Кунько, С. О. Ладивір, Л. І. Уманець, Л. Ю. Якименко та ін.). Завдяки їхнім науковим доробкам, впродовж тривалого часу кафедра займала провідні позиції у галузі серед  закладів вищої освіти України.

Досвід науково-педагогічних працівників кафедри дошкільної педагогіки склав підґрунтя для розвитку інновацій у дошкільній і вищій освіті, підготовки навчально-методичного забезпечення, вивчення вітчизняного і зарубіжного педагогічного досвіду тощо.

1991 – 2003 р.р. – кафедру очолювала проф. Л. В. Артемова – відомий вчений у галузі теорії та історії педагогіки, дошкільного виховання, теорії та методики професійної освіти дорослих.

2003 – 2008 р.р. – керувала діяльністю кафедри дошкільної педагогіки Інституту педагогіки і психології НПУ імені М.П. Драгоманова доц. М. А. Машовець, професійні інтереси якої пов’язані з педагогікою та психологією дошкільного дитинства та професійною підготовкою майбутнього дошкільного педагога. З 2008 року кафедра дошкільної педагогіки  отримала назву кафедра теорії та історії дошкільної педагогіки. 

2012 – 2015 р.р. – завідувала кафедрою теорії та історії дошкільної педагогіки доц. Н. М. Кот, яка за вагомий внесок у розвиток галузі дошкільної освіти була відзначена нагородою – знаком «Софія Русова».

За ці роки до лав кафедри приєднались досвідчені науковці: кандидат педагогічних наук, доцент Р. А. Шулигіна, кандидати психологічних наук, доценти В. М. Гальченко, С. Т. Репетій та інші.

У зв'язку з реорганізацією навчальних підрозділів НПУ імені М. П. Драгоманова в 2016 році, кафедра набула назву педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості й увійшла до складу факультету педагогіки і психології університету.

Завідувачем кафедри було призначено доктора педагогічних наук, професора Г. Г. Цвєткову, яка сьогодні спрямовує діяльність науково-педагогічного складу на вдосконалення, гармонізацію професійної підготовки майбутніх вихователів відповідно до потреб сьогодення на ґрунті постнекласичної методології шляхом створення креативно-розвивального освітнього простору в закладі вищої освіти.

Науково-педагогічний склад кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості сформований із фахівців, які мають високий науковий і практичний досвід роботи. У складі кафедри працює 11 осіб, з них: 1 доктор педагогічних наук, 8 кандидатів наук, 2 асистенти 1 лаборант.

Кафедра, керуючись новими європейськими стратегіями розвитку освіти в Україні, здійснює підготовку фахівців за освітньо-професійною програмою 012 «Дошкільна освіта», освітніми рівнями: перший (бакалаврський), другий (магістерський). Форми навчання: денна, заочна.

Стратегія розвитку кафедри

Основний стратегічний напрям – підвищення науково-педагогічної компетентності працівників до рівня, що дозволить кафедрі претендувати на роль одного з провідних осередків науково-педагогічної діяльності в галузі дошкільної освіти у межах освітнього простору України.

Принципи реалізації стратегії

Розвиток кафедри базуватиметься на принципах, що зможуть забезпечити реалізацію зазначеної стратегії:

  • компетентності усіх членів кафедри, що діятимуть на засадах колегіальності, відкритості, демократичності та єдності;
  • поєднання розвитку колективу та самовдосконалення кожного викладача як творчої особистості;
  • креативності у формування методів та форм реалізації стратегії розвитку кафедри;
  • інноваційності в підвищенні теоретичної та методичної культури працівників кафедри, основними рисами якої є взаємодія викладачів і студентів, соціокультурний діалог та захист суб’єктів професійної та освітньо-наукової діяльності.

Основні напрями діяльності (завдання)

для реалізації стратегії розвитку кафедри

  1. Приведення показників професійної діяльності та рівня кваліфікації кожного викладача кафедри в повну відповідність до чинних ліцензійних вимог освітньої діяльності.
  2. Створення системи фахового спрямованого підвищення кваліфікації викладачів кафедри.
  3. Запровадження відкритого, прозорого, поточного планування діяльності кафедри (навчальної, наукової, методичної та організаційної роботи).
  4. Формування механізмів та традиції самовдосконалення кожного викладача кафедри та умов реалізації його професійних компетентностей.
  5. Створення умов для започаткування кафедрою наукової школи.
  6. Використання Е-технологій в освітній діяльності, формування дистанційних курсів, відеолекцій, інтерактивних електронних навчальних видань тощо.
  7. Підтримання конкурентного статусу кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості в підготовці компетентних і конкурентоспроможних фахівців у галузі дошкільної освіти на національному ринку освітніх послуг та позиціонування НПУ імені М.П. Драгоманова і факультету педагогіки і психології як флагманів педагогічної думки.
  8. Підготовка наукових публікацій викладачами кафедри у зарубіжних наукових виданнях, що включені до різних наукометричних баз даних та мають індекси цитування.
  9. Розвиток ефективної взаємодії з українськими та зарубіжними партнерами з метою забезпечення академічної мобільності професорсько-викладацького складу кафедри та реалізації спільних проектів, грантових програм.
  10. Організація профорієнтаційної роботи з метою популяризації навчання за спеціальністю 012 «Дошкільна освіта», за різними освітньо-професійними програмами, рівнями на принципово нових засадах.
  11. Впровадження системи компетентнісного наставництва як одного з нових принципів підготовки професійного кадрового складу кафедри.
  12. Презентація на сайті кафедри освітніх досягнень викладачів та студентів, популяризація сучасних методів, технологій та методик навчання і викладання у вищій школі.
  13. Організація взаємодії з іншими освітніми закладами і науковими установами, проведення спільних засідань, семінарів, круглих столів, підготовка та видання наукової та навчально-методичної літератури.

Національне партнерство

Кафедра співпрацює із провідними науковими установами й університетами України:

  • Інститут проблем виховання НАПН України
  • Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України
  • Інститут педагогічної освіти та освіти дорослих НАПН України
  • Глухівський національний педагогічний університет імені Олександра Довженка
  • Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка
  • ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет»
  • Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка
  • Київський університет імені Бориса Грінченка
  • Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя
  • Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського
  • Рівненський державний гуманітарний університет
  • Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини
  • Харківська гуманітарно-педагогічна академія та ін.
  • Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
  • Національна парламентська бібліотека України
  • Державна науково-педагогічна бібліотека імені В. О. Сухомлинського
  • Видавництва: «Академвидав», «Освіта», «Педагогічна преса» та ін.

Зарубіжне партнерство

Кафедра співпрацює із провідними науковими установами й університетами близького і далекого зарубіжжя:

  • Білоруським державним педагогічним університетом імені Максима Танка;
  • Казахським національним педагогічним університетом імені Абая;
  • Університетом едукології Литви;
  • Коледжем Південно-Східної Норвегії (The University College of Southeast Norway (USN) та ін.

Навчально-методична діяльність кафедри