244612423 3493849636428Викладачі кафедри педагогіки та психології дошкільної освіти не лише244482503 349385196976192 1873862896619535274 n володіють інноваційними технологіями викладання💡, а й поширюють свої знання серед здобувачів бакалаврського рівня спеціальності дошкільної освіти педагогічного факультету.👩‍🎓 Так 5️⃣ жовтня завідувачка, докторка педагогічний наук, професорка Ганна Георгіївна Цвєткова провела відкриту лекцію на 1️⃣ курсі.
Під час лекції студенти дізналися про можливість складання конспекту методом Корнела, а також в групах створили власні ментальні карти.🗺️ До відкритої лекції долучилися викладачі кафедри: доц. Довбня С.О., Левінець Н.В. та доц. Ступак О.Ю., яка продемонструвала онлайн ресурси 💻 для збіру думок та створення ментальних карт. У межах програми академічної мобільності у відкритій лекції активну участь взяли студенти
2️⃣ курсу Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка.
Програма студентської академічної мобільності (SAM Україна), яка є частиною програми House of Europe, фінансується Європейським Союзом та реалізується Британською Радою.

244687516 349385246976187 2834624468837756439 n244573698 349385310309514 4679969048657296276 n244377897 349385356976176 4590916770641833455 n

 

244576243 349270653654313 4805799040727615001 n

З магістрантами 2️⃣-го курсу вивчаємо системи освіти різних країн світу🌐 в контексті курсу «Компаративна педагогіка» (викладач: доцент ШулигінаР.А.). Креатив від студентів - виконавців проектів під час захисту, обмін цікавою інформацією та жваве обговорення створили казкову атмосферу і чудовий настрій. Вдячність усім учасникам.

    IMG 20211013 184935 225 У суботній осінній день продовжується академічна мобільність студентів ТернопільськогоIMG 20211013 184938 127 національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Студенти 2 курсу спеціальності «Дошкільна освіта» педагогічного факультету НПУ імені М. П. Драгоманова провели міні-екскурсію по Києву, де відвідали Андріївський узвіз, Майдан Незалежності та «скляний» міст.День був яскравим та насичений емоціями!

Програма студкнтської академічної мобільності (SAM Україна), яка є частиною програми House of Europe, фінансується Європейським Союзом та реалізується Британською радою.

IMG 20211013 184955 452IMG 20211013 184940 872IMG 20211013 184945 570

    a19d6c22 f877 42bf 9469 ffcbeed56b61Студенти педагогічного факультету НПУ імені М.П.Драгоманова розпочали програму своєїea3a4c26 7a1b 45dd 94e6 4b893ecab56b академічної мобільності в ТНПУ імені В.Гнатюка. Своїми враженнями ділиться Катерина: "Сьогодні у нас був дуже насичений день! З самого ранку ми познайомились з нашою групою, колектив як ми і припускали виявився дуже дружнім, дуже тепло нас зустріли. В нас було заняття з дисципліни Психологія Педагогічна, викладач дуже доступно та легко виклав нам лекційний матеріал. Опісля у нас була зустріч з ректром університету Буяком Богданом Богдановичем, який нам розповів та показав усі прекрасні місцини університету. Далі студентський актив провів нам міні-екскурсію університету, де показали нам різні факультети від хімічно-біологічного до факультету іноземних мов, також показали безліч міні-музеїв університету, зокрема музей Володимира Гнатюка, в якому було безліч української спадщини. Ось такий неймовірний перший день в університеті!
62db83e4 78c7 4be4 85de 74dbf6a2f9258e9172b1 1507 46ba 8fc3 5f436b259711
 
f0f09156 a754 4e29 ad4a 59566ba7db2e
 

      9d0b7677 7c80 47af b16c 368310b23cc0У першій день академічної мобільності студентів Тернопільського національного29be5d1f 7a79 48ed 8a6b 081a187019d0 педагогічного університету імені Володимира Гнатюка особисто привітав ректор, член кореспондент, академік, професор В.П. Андрущенко, проректор з наукової роботи професор Г.М. Торбін та проректор з навчально-методичної роботи професор Р.М.Вернидуб. Під час зустрічі пан ректор поділився власними студентськими історіями та наголосив: "Наш університет пишається своїми студентами, а особливо викладачами, серед яких провідні українські та зарубіжні вчені, історики, філософи, математики. Але, студенти мають пам'ятати головне: що ви візьмете самі, чому навчитесь, то з вами і залишиться." Також студенти відвідали музей університету, почаювали на факультеті природничо-геогріфічної освіта та екології. А студенти факультету фізики, математики та інформатика здивували логічними головоломками та науковими дослідами.

88254ac8 d730 4e33 96c1 93a08bea94fb42582c27 2737 44c7 8a97 13e6624ad9d6e38542e5 6313 4a71 a292 a38c9ac6ab10

20583531 a464 4520 80f6 e1950cdf6aa7

 

2e2d3f36 3f40 4ff2 8ede 379032be7f3a

Дочірні категорії

Кафедра педагогіки і психології дошкільної освіти 

НПУ імені М. П. Драгоманова: історія, реалії, перспективи

 

 

Поглиблене вивчення відповідних архівних документів та результатів ретроспективного аналізу історико-педагогічних матеріалів засвідчують те, що кафедра зародилась понад століття тому і пройшла багато етапів перетворення від минулого до сьогодення.

1907–1919 р.р. – Створення та існування Фребелівського інституту дошкільної підготовки, в якому працювали видатні постаті педагогічної освіти – В. В. Зеньковський, Н. Д. Лубенець, С. Ф. Русова, І. О. Сікорський та ін.

1920 р. – Інститут увійшов до складу Київського інституту народної освіти, вже як факультет дошкільного виховання.

1930-ті роки – Факультет дошкільного виховання переведено до Харківського педагогічного інституту.

1954 р. – Факультет поновили в складі Київського державного педагогічного інституту імені О. М. Горького, спадкоємцем якого сьогодні є Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. Існуючу в складі факультету дошкільного виховання кафедру початкової і дошкільної освіти, в ті роки очолював проф. Г. З. Івашин.

1960 р. – створена кафедра дошкільної педагогіки, керівником якої стала доц. О. М. Лещенко. До її складу в різні роки увійшли викладачі: З. Н. Борисова, О. К. Грибанова, Т. І. Дмитренко, М. Ф. Дубовик, Є. Ф. Лукіна, О. П. Ткаченко та перші її випускники – С. Ф. Бєлова, Л. В. Герасимова, Н. І. Зеленко, Н. І. Мітічева Л. Я. Скиданова та інші.

1965 – 1975 р.р. кафедру очолювала доц. О. К. Грибанова. У цей період свій науковий рівень більшість викладачів кафедри – В. І. Коник, Н. П. Орланова, О. П. Янківська, Н. Ф. Яришева, підвищували навчанням в аспірантурі, по закінченню якої успішно захищали дисертації.

1975 – 1991 рр. – кафедрою дошкільної педагогіки керувала З. Н. Борисова. Її склад поповнили талановиті педагоги – Г. В. Бєлєнька, О. Л. Богініч, Н. М. Кот, І. О. Луценко, М. А. Машовець, Г. В. Сухорукова, а згодом доценти Л. В. Артемова, Е. С. Вільчковський, І. С. Дьоміна та інші.

Галузь дошкільної освіти також збагатилась відомими випускниками кафедри, педагогами і психологами (К. О. Євстаф’єва, В. Г. Захарченко, В. У. Кузьменко, Т. Ф. Кунько, С. О. Ладивір, Л. І. Уманець, Л. Ю. Якименко та ін.). Завдяки їхнім науковим доробкам, впродовж тривалого часу кафедра займала провідні позиції у галузі серед  закладів вищої освіти України.

Досвід науково-педагогічних працівників кафедри дошкільної педагогіки склав підґрунтя для розвитку інновацій у дошкільній і вищій освіті, підготовки навчально-методичного забезпечення, вивчення вітчизняного і зарубіжного педагогічного досвіду тощо.

1991 – 2003 р.р. – кафедру очолювала проф. Л. В. Артемова – відомий вчений у галузі теорії та історії педагогіки, дошкільного виховання, теорії та методики професійної освіти дорослих.

2003 – 2008 р.р. – керувала діяльністю кафедри дошкільної педагогіки Інституту педагогіки і психології НПУ імені М.П. Драгоманова доц. М. А. Машовець, професійні інтереси якої пов’язані з педагогікою та психологією дошкільного дитинства та професійною підготовкою майбутнього дошкільного педагога. З 2008 року кафедра дошкільної педагогіки  отримала назву кафедра теорії та історії дошкільної педагогіки. 

2012 – 2015 р.р. – завідувала кафедрою теорії та історії дошкільної педагогіки доц. Н. М. Кот, яка за вагомий внесок у розвиток галузі дошкільної освіти була відзначена нагородою – знаком «Софія Русова».

За ці роки до лав кафедри приєднались досвідчені науковці: кандидат педагогічних наук, доцент Р. А. Шулигіна, кандидати психологічних наук, доценти В. М. Гальченко, С. Т. Репетій та інші.

У зв'язку з реорганізацією навчальних підрозділів НПУ імені М. П. Драгоманова в 2016 році, кафедра набула назву педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості й увійшла до складу факультету педагогіки і психології університету.

Завідувачем кафедри було призначено доктора педагогічних наук, професора Г. Г. Цвєткову, яка сьогодні спрямовує діяльність науково-педагогічного складу на вдосконалення, гармонізацію професійної підготовки майбутніх вихователів відповідно до потреб сьогодення на ґрунті постнекласичної методології шляхом створення креативно-розвивального освітнього простору в закладі вищої освіти.

Науково-педагогічний склад кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості сформований із фахівців, які мають високий науковий і практичний досвід роботи. У складі кафедри працює 11 осіб, з них: 1 доктор педагогічних наук, 8 кандидатів наук, 2 асистенти 1 лаборант.

Кафедра, керуючись новими європейськими стратегіями розвитку освіти в Україні, здійснює підготовку фахівців за освітньо-професійною програмою 012 «Дошкільна освіта», освітніми рівнями: перший (бакалаврський), другий (магістерський). Форми навчання: денна, заочна.

Стратегія розвитку кафедри

Основний стратегічний напрям – підвищення науково-педагогічної компетентності працівників до рівня, що дозволить кафедрі претендувати на роль одного з провідних осередків науково-педагогічної діяльності в галузі дошкільної освіти у межах освітнього простору України.

Принципи реалізації стратегії

Розвиток кафедри базуватиметься на принципах, що зможуть забезпечити реалізацію зазначеної стратегії:

  • компетентності усіх членів кафедри, що діятимуть на засадах колегіальності, відкритості, демократичності та єдності;
  • поєднання розвитку колективу та самовдосконалення кожного викладача як творчої особистості;
  • креативності у формування методів та форм реалізації стратегії розвитку кафедри;
  • інноваційності в підвищенні теоретичної та методичної культури працівників кафедри, основними рисами якої є взаємодія викладачів і студентів, соціокультурний діалог та захист суб’єктів професійної та освітньо-наукової діяльності.

Основні напрями діяльності (завдання)

для реалізації стратегії розвитку кафедри

  1. Приведення показників професійної діяльності та рівня кваліфікації кожного викладача кафедри в повну відповідність до чинних ліцензійних вимог освітньої діяльності.
  2. Створення системи фахового спрямованого підвищення кваліфікації викладачів кафедри.
  3. Запровадження відкритого, прозорого, поточного планування діяльності кафедри (навчальної, наукової, методичної та організаційної роботи).
  4. Формування механізмів та традиції самовдосконалення кожного викладача кафедри та умов реалізації його професійних компетентностей.
  5. Створення умов для започаткування кафедрою наукової школи.
  6. Використання Е-технологій в освітній діяльності, формування дистанційних курсів, відеолекцій, інтерактивних електронних навчальних видань тощо.
  7. Підтримання конкурентного статусу кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості в підготовці компетентних і конкурентоспроможних фахівців у галузі дошкільної освіти на національному ринку освітніх послуг та позиціонування НПУ імені М.П. Драгоманова і факультету педагогіки і психології як флагманів педагогічної думки.
  8. Підготовка наукових публікацій викладачами кафедри у зарубіжних наукових виданнях, що включені до різних наукометричних баз даних та мають індекси цитування.
  9. Розвиток ефективної взаємодії з українськими та зарубіжними партнерами з метою забезпечення академічної мобільності професорсько-викладацького складу кафедри та реалізації спільних проектів, грантових програм.
  10. Організація профорієнтаційної роботи з метою популяризації навчання за спеціальністю 012 «Дошкільна освіта», за різними освітньо-професійними програмами, рівнями на принципово нових засадах.
  11. Впровадження системи компетентнісного наставництва як одного з нових принципів підготовки професійного кадрового складу кафедри.
  12. Презентація на сайті кафедри освітніх досягнень викладачів та студентів, популяризація сучасних методів, технологій та методик навчання і викладання у вищій школі.
  13. Організація взаємодії з іншими освітніми закладами і науковими установами, проведення спільних засідань, семінарів, круглих столів, підготовка та видання наукової та навчально-методичної літератури.

Національне партнерство

Кафедра співпрацює із провідними науковими установами й університетами України:

  • Інститут проблем виховання НАПН України
  • Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України
  • Інститут педагогічної освіти та освіти дорослих НАПН України
  • Глухівський національний педагогічний університет імені Олександра Довженка
  • Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка
  • ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет»
  • Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка
  • Київський університет імені Бориса Грінченка
  • Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя
  • Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського
  • Рівненський державний гуманітарний університет
  • Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини
  • Харківська гуманітарно-педагогічна академія та ін.
  • Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
  • Національна парламентська бібліотека України
  • Державна науково-педагогічна бібліотека імені В. О. Сухомлинського
  • Видавництва: «Академвидав», «Освіта», «Педагогічна преса» та ін.

Зарубіжне партнерство

Кафедра співпрацює із провідними науковими установами й університетами близького і далекого зарубіжжя:

  • Білоруським державним педагогічним університетом імені Максима Танка;
  • Казахським національним педагогічним університетом імені Абая;
  • Університетом едукології Литви;
  • Коледжем Південно-Східної Норвегії (The University College of Southeast Norway (USN) та ін.

Навчально-методична діяльність кафедри