Наприкінці квітня поточного року студенти спеціальності «Дошкільна освіта» педагогічного факультету НПУ імені М.П. Драгоманова взяли участь в роботі IX Всеукраїнської науково-практичної студентської інтернет-конференції «Науковий простір студента: пошуки і знахідки».
🎓Вартим уваги є те, що серед кандидатів-учасників пленарного засідання стали студенти, що навчаються за різними освітніми програмами бакалаврату і магістратури.
🇺🇦🤝🇵🇱Честь відкривати пленарне засідання конференції було надано магістрантці І-го курсу Анастасії Добробабенко на тему «Вітаю, моя Україно: обмін україно-польськими освітянськими традиціями» (науковий керівник: доцент Софія Довбня), яка перебуваючи в евакуації (Польща) продовжує свою освітню діяльність за спеціальністю, вивчає особливості системи освіти Польщі, її культуру, мову, національні традиції тощо. Нестандартна, креативна доповідь стала гарним стартом для подальшої роботи конференції.
🗺🗣Важливим для системи дошкільної освіти дедалі більше стає питання, яке висвітлила у своєму виступі магістрантка ІІ-го курсу Надія Коновалова на тему «Формування іншомовної комунікативної компетентності дітей старшого дошкільного віку в умовах білінгвального середовища закладу дошкільної освіти» (науковий керівник: проф. Ганна Цвєткова). Дійсно, на шляху нашої країни до євроінтеграції освітнього середовища, важливою є іншомовна комунікація, білінгвальна освіта та інші проблеми, що актуалізуються в дошкільній освіті. Презентований автором матеріал дослідження є практично корисним, оскільки підтверджений позитивними результатами.
🎲🎰🔎Не менш цікаву та актуальну тему власного дослідження представила на конференції студентка IV курсу бакалаврату Юлія Степаненко – «Формування умінь та навичок розв’язування арифметичних задач у дітей старшого дошкільного віку в ігровій діяльності» (Науковий керівник: ст. викл. Поліщук Катерина Миколаївна). Практичні результати дослідження Юлії були впроваджені в освітній процес експериментального закладу дошкільної освіти. Автор довела, що особливостями формування умінь і навичок розв’язування арифметичних задач у дітей через гру розвивають логічне мислення, творчі здібності та пізнавальний інтерес.
👏👍Науково-педагогічний колектив кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти під керівництвом проф. Ганни Цвєткової вітає студентів з успішною участю в конференції!
🤩🥰Пишаємось досягненнями наших талановитих студентів спеціальності «Дошкільна освіта» і бажаємо яскравого й результативного продовження наукових пошуків!
💙💛🌎Україна надихнула весь світ. Ми живемо в епоху україноцентризму!». Д. Байден.
Війна перевернула світ.  Як вважає, Георгій Філіпчук: «Війна остаточно показала хто є хто, які цінності сприймає цивілізація і хто насправді їх здатен захистити. 🚀Наше завдання – наповнювати та збагачувати цю ідею, яка стала універсальною в глобальному світі. Чинити так, як це роблять наші героїчні Воїни, Добровольці, що зуміли наповнити величезною морально-етичною енергією священне гасло «Слава Україні!».🇺🇦
 👥В цих умовах, обмін досвідом та науковими надбаннями мають непересічне значення для врівноваження психо-емоційного стану педагогів та пошуку шляхів вирішення актуальних проблем дошкільної освіти. Педагогічний факультет, кафедра педагогіки і психології дошкільної освіти продовжує ефективно співпрацювати зі своїми стейкхолдерами.
💃Організатором вебінару,  який відбувся 28 квітня, стала доцент кафедри Войтюк Ірина Вікторівна, яка своєю енергією та активності надихає колег та педагогів.  Викладачі кафедри педагогіки і психології  дошкільної освіти педагогічного факультету Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова (👩🏻‍💼організатор – доц. Войтюк І.В.; 🎤спікери: зав.каф.  проф. Цвєткова Г.Г., доц. Ступак О.Ю., доц. Довбня С.О., асист. Шелепко Г.В., викл. Савлук Г.І.). провели для педагогів👯‍♀ Першотравенського закладу дошкільної освіти «Мрія» Баранівської міської ради (👩‍🏫директор ЗДО – Мельник О.С.) креативну зустріч.🔥🌈🎨
🎙У рамках зустрічі проф. Цвєтковою Ганною Георгіївною презентована тема: «Як вихователю подолати стреси та спілкуватися з дітьми в умовах війни», за якою спікером продемонстровані практичні поради та корисні техніки для психо-емоційної підтримки педагогів у стресі, запропонована ізраїльська терапія ДДДПП для дітей, які пережили сильну стресову подію. 💭«Для того, щоб ефективно працювати з дітьми і зберігати себе від всіх стресових ситуацій обов’язково берегти свою «внутрішню дитину», свій внутрішній потенціал, працювати над собою. Якщо ми заспокоїли себе, привели себе в нормальний стан, ми ефективно спрацюємо з дітьми»  - ‌ ‌ стверджує Ганна Георгіївна. 🌟«Родзинкою» виступу Цвєткової Г.Г. став майстер-клас релаксаційних ігор-вправ «фортепіано», «ваза», «сова», «королева», «шейк радості», що об’єднав всіх учасників, створив позитивний настрій та приніс задоволення.☺️🙂🥰👏
🎙📲💻У свою чергу, доц. Ступак Оксана Юріївна звернула увагу присутніх на використанні корисних ресурсів для створення online вікторин для дітей старшого дошкільного віку, як-то: Wordwall та LearningApps.org. Оксана Юріївна продемонструвала, що створювати вікторини, кросворди та інші інтерактивні ігрові вправи на цих сервісах легко, достатньо обрати потрібний шаблон для вправи і додати вміст (текст, зображення, посилання, відео тощо), або використати вже готові вправи. Відповідно до освітніх цілей на сервісі LearningApps.org можна ще й обрати рівень складності вправ (від дошкільної до післядипломної освіти).
🎙🌳🌷🐞Спікер доц. Довбня Софія Олегівна глибоко розкрила тему: «Інноваційні ЕКО-технології як основа формування природничо-екологічної компетентності дітей дошкільного віку». У межах проблеми Софія Олегівна:
☘проаналізувала зміст і завдання освітнього напряму Базового компоненту дошкільної освіти «Дитина в природному довкіллі»;
☘описала сучасні підходи щодо організації форм активності дітей в природничо-інтегрованому середовищі закладу дошкільної освіти; 
☘змоделювала природничо-розвивальне середовище формування природничо-екологічної компетентності у дітей, куди ввійшли екологічна стежина, екологічна кімната, міні музей природи, дослідницька лабораторія, метео майданчик;  
 ☘надала поради щодо участі батьків у розвитку природничо-екологічної компетентності дитини.
🎙🌲🍊🍎Завершальний виступ асист. Шелепко Галини Володимирівни, яка показала учасникам вебінару можливу модель створення казкового світу ландшафтного дизайну у закладі дошкільної освіти на прикладі японської садово-паркової культури та особливостей виховання дітей «країни вранішнього сонця».
🥰Доброзичливу атмосферу спілкування та позитивний настрій гарантували організатори, спікери та учасники заходу.
🤝Щиро дякуємо за участь й плекаємо надію на подальшу тісну співпрацю.

IMG 20220418 12502918 квітня відбулася нарада колективу кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти (зав.проф.Цвєткова Г.Г.) педагогічного факультету НПУ імені М.П.Драгоманова.

На засіданні обговорили такі питання, як-то:

- підготовка та завантаження у Moodle завдань  комплексних кваліфікаційних іспитів спеціальності «Дошкільна освіта»;

- стан оформлення додатків до дипломів всіх випускних курсів спеціальності «Дошкільна освіта»;

- представлення оновлених правил прийому на навчання до спеціальності «Дошкільна освіта»;

- без пекова ситуація студентів спеціальності «Дошкільна освіта».

IMG 20220418 124917IMG 20220418 125006

Доброго дня, моя Україна🇺🇦
Кожного дня ти потерпаєш від ворожих нападів! Вони хочуть знищити не тільки наші будинки, вони хочуть знищити наш народ, нашу націю, нашу культуру!!! Але їм невідомо й на краплю, на скільки ми сильні духом! Навіть під час війни ми продовжуємо здобувати знання і надихати дітей до поглиблення вивчення української культури.
Сьогодні, в одному з міст Польщі, я відкрила міні-бібліотеку книжок, друкованих українською мовою. Ця бібліотека складається здебільшого з художньої літератури для дітей віком від 3 до 16 років. Кожна книжечка була передана від людей з різних куточків нашої неньки. Разом - ми сила!
Віримо в перемогу 🙏💙💛
(💬Добробабенко Анастасія, магістрантка 1 курсу спеціальності "Дошкільна освіта"педагогічного факультету)

277811862 475354324379278 3879885135476444763 n

278256370 475354397712604 7679346186854743273 n278133946 475354541045923 6561941513756806968 n
🐣Казкотерапія в умовах війни від студентів 1⃣ курсу спеціальності "Дошкільна освіта" педагогічного факультету НПУ імені М.П. Драгоманова. 🎬Відео представлене в рамках проєкту кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти "Ось вам казочка, ще й колискових в'язочка".🧞‍♀🧚‍♀🧝‍♀
 

Дочірні категорії

Кафедра педагогіки і психології дошкільної освіти 

НПУ імені М. П. Драгоманова: історія, реалії, перспективи

 

 

Поглиблене вивчення відповідних архівних документів та результатів ретроспективного аналізу історико-педагогічних матеріалів засвідчують те, що кафедра зародилась понад століття тому і пройшла багато етапів перетворення від минулого до сьогодення.

1907–1919 р.р. – Створення та існування Фребелівського інституту дошкільної підготовки, в якому працювали видатні постаті педагогічної освіти – В. В. Зеньковський, Н. Д. Лубенець, С. Ф. Русова, І. О. Сікорський та ін.

1920 р. – Інститут увійшов до складу Київського інституту народної освіти, вже як факультет дошкільного виховання.

1930-ті роки – Факультет дошкільного виховання переведено до Харківського педагогічного інституту.

1954 р. – Факультет поновили в складі Київського державного педагогічного інституту імені О. М. Горького, спадкоємцем якого сьогодні є Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. Існуючу в складі факультету дошкільного виховання кафедру початкової і дошкільної освіти, в ті роки очолював проф. Г. З. Івашин.

1960 р. – створена кафедра дошкільної педагогіки, керівником якої стала доц. О. М. Лещенко. До її складу в різні роки увійшли викладачі: З. Н. Борисова, О. К. Грибанова, Т. І. Дмитренко, М. Ф. Дубовик, Є. Ф. Лукіна, О. П. Ткаченко та перші її випускники – С. Ф. Бєлова, Л. В. Герасимова, Н. І. Зеленко, Н. І. Мітічева Л. Я. Скиданова та інші.

1965 – 1975 р.р. кафедру очолювала доц. О. К. Грибанова. У цей період свій науковий рівень більшість викладачів кафедри – В. І. Коник, Н. П. Орланова, О. П. Янківська, Н. Ф. Яришева, підвищували навчанням в аспірантурі, по закінченню якої успішно захищали дисертації.

1975 – 1991 рр. – кафедрою дошкільної педагогіки керувала З. Н. Борисова. Її склад поповнили талановиті педагоги – Г. В. Бєлєнька, О. Л. Богініч, Н. М. Кот, І. О. Луценко, М. А. Машовець, Г. В. Сухорукова, а згодом доценти Л. В. Артемова, Е. С. Вільчковський, І. С. Дьоміна та інші.

Галузь дошкільної освіти також збагатилась відомими випускниками кафедри, педагогами і психологами (К. О. Євстаф’єва, В. Г. Захарченко, В. У. Кузьменко, Т. Ф. Кунько, С. О. Ладивір, Л. І. Уманець, Л. Ю. Якименко та ін.). Завдяки їхнім науковим доробкам, впродовж тривалого часу кафедра займала провідні позиції у галузі серед  закладів вищої освіти України.

Досвід науково-педагогічних працівників кафедри дошкільної педагогіки склав підґрунтя для розвитку інновацій у дошкільній і вищій освіті, підготовки навчально-методичного забезпечення, вивчення вітчизняного і зарубіжного педагогічного досвіду тощо.

1991 – 2003 р.р. – кафедру очолювала проф. Л. В. Артемова – відомий вчений у галузі теорії та історії педагогіки, дошкільного виховання, теорії та методики професійної освіти дорослих.

2003 – 2008 р.р. – керувала діяльністю кафедри дошкільної педагогіки Інституту педагогіки і психології НПУ імені М.П. Драгоманова доц. М. А. Машовець, професійні інтереси якої пов’язані з педагогікою та психологією дошкільного дитинства та професійною підготовкою майбутнього дошкільного педагога. З 2008 року кафедра дошкільної педагогіки  отримала назву кафедра теорії та історії дошкільної педагогіки. 

2012 – 2015 р.р. – завідувала кафедрою теорії та історії дошкільної педагогіки доц. Н. М. Кот, яка за вагомий внесок у розвиток галузі дошкільної освіти була відзначена нагородою – знаком «Софія Русова».

За ці роки до лав кафедри приєднались досвідчені науковці: кандидат педагогічних наук, доцент Р. А. Шулигіна, кандидати психологічних наук, доценти В. М. Гальченко, С. Т. Репетій та інші.

У зв'язку з реорганізацією навчальних підрозділів НПУ імені М. П. Драгоманова в 2016 році, кафедра набула назву педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості й увійшла до складу факультету педагогіки і психології університету.

Завідувачем кафедри було призначено доктора педагогічних наук, професора Г. Г. Цвєткову, яка сьогодні спрямовує діяльність науково-педагогічного складу на вдосконалення, гармонізацію професійної підготовки майбутніх вихователів відповідно до потреб сьогодення на ґрунті постнекласичної методології шляхом створення креативно-розвивального освітнього простору в закладі вищої освіти.

Науково-педагогічний склад кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості сформований із фахівців, які мають високий науковий і практичний досвід роботи. У складі кафедри працює 11 осіб, з них: 1 доктор педагогічних наук, 8 кандидатів наук, 2 асистенти 1 лаборант.

Кафедра, керуючись новими європейськими стратегіями розвитку освіти в Україні, здійснює підготовку фахівців за освітньо-професійною програмою 012 «Дошкільна освіта», освітніми рівнями: перший (бакалаврський), другий (магістерський). Форми навчання: денна, заочна.

Стратегія розвитку кафедри

Основний стратегічний напрям – підвищення науково-педагогічної компетентності працівників до рівня, що дозволить кафедрі претендувати на роль одного з провідних осередків науково-педагогічної діяльності в галузі дошкільної освіти у межах освітнього простору України.

Принципи реалізації стратегії

Розвиток кафедри базуватиметься на принципах, що зможуть забезпечити реалізацію зазначеної стратегії:

  • компетентності усіх членів кафедри, що діятимуть на засадах колегіальності, відкритості, демократичності та єдності;
  • поєднання розвитку колективу та самовдосконалення кожного викладача як творчої особистості;
  • креативності у формування методів та форм реалізації стратегії розвитку кафедри;
  • інноваційності в підвищенні теоретичної та методичної культури працівників кафедри, основними рисами якої є взаємодія викладачів і студентів, соціокультурний діалог та захист суб’єктів професійної та освітньо-наукової діяльності.

Основні напрями діяльності (завдання)

для реалізації стратегії розвитку кафедри

  1. Приведення показників професійної діяльності та рівня кваліфікації кожного викладача кафедри в повну відповідність до чинних ліцензійних вимог освітньої діяльності.
  2. Створення системи фахового спрямованого підвищення кваліфікації викладачів кафедри.
  3. Запровадження відкритого, прозорого, поточного планування діяльності кафедри (навчальної, наукової, методичної та організаційної роботи).
  4. Формування механізмів та традиції самовдосконалення кожного викладача кафедри та умов реалізації його професійних компетентностей.
  5. Створення умов для започаткування кафедрою наукової школи.
  6. Використання Е-технологій в освітній діяльності, формування дистанційних курсів, відеолекцій, інтерактивних електронних навчальних видань тощо.
  7. Підтримання конкурентного статусу кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості в підготовці компетентних і конкурентоспроможних фахівців у галузі дошкільної освіти на національному ринку освітніх послуг та позиціонування НПУ імені М.П. Драгоманова і факультету педагогіки і психології як флагманів педагогічної думки.
  8. Підготовка наукових публікацій викладачами кафедри у зарубіжних наукових виданнях, що включені до різних наукометричних баз даних та мають індекси цитування.
  9. Розвиток ефективної взаємодії з українськими та зарубіжними партнерами з метою забезпечення академічної мобільності професорсько-викладацького складу кафедри та реалізації спільних проектів, грантових програм.
  10. Організація профорієнтаційної роботи з метою популяризації навчання за спеціальністю 012 «Дошкільна освіта», за різними освітньо-професійними програмами, рівнями на принципово нових засадах.
  11. Впровадження системи компетентнісного наставництва як одного з нових принципів підготовки професійного кадрового складу кафедри.
  12. Презентація на сайті кафедри освітніх досягнень викладачів та студентів, популяризація сучасних методів, технологій та методик навчання і викладання у вищій школі.
  13. Організація взаємодії з іншими освітніми закладами і науковими установами, проведення спільних засідань, семінарів, круглих столів, підготовка та видання наукової та навчально-методичної літератури.

Національне партнерство

Кафедра співпрацює із провідними науковими установами й університетами України:

  • Інститут проблем виховання НАПН України
  • Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України
  • Інститут педагогічної освіти та освіти дорослих НАПН України
  • Глухівський національний педагогічний університет імені Олександра Довженка
  • Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка
  • ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет»
  • Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка
  • Київський університет імені Бориса Грінченка
  • Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя
  • Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського
  • Рівненський державний гуманітарний університет
  • Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини
  • Харківська гуманітарно-педагогічна академія та ін.
  • Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
  • Національна парламентська бібліотека України
  • Державна науково-педагогічна бібліотека імені В. О. Сухомлинського
  • Видавництва: «Академвидав», «Освіта», «Педагогічна преса» та ін.

Зарубіжне партнерство

Кафедра співпрацює із провідними науковими установами й університетами близького і далекого зарубіжжя:

  • Білоруським державним педагогічним університетом імені Максима Танка;
  • Казахським національним педагогічним університетом імені Абая;
  • Університетом едукології Литви;
  • Коледжем Південно-Східної Норвегії (The University College of Southeast Norway (USN) та ін.

Навчально-методична діяльність кафедри